PDA

View Full Version : ελατηρια μπροστινου



mauros listis
24/02/2015, 20:47
καλησπέρα φιλοι μου!εχω το bandit κ5 το γυμνο κ σκέφτομαι να αλλαξω τα ελατήρια της αναρτησης μπροστα γιατι δεν είμαι και πολύ ευχαριστημένος.εχει κανει καποιος το ιδιο?αξιζει τα χρηματα η είναι μικρη η διαφορα.βρικα ohlins με 130 ευρο.

amyroukai
24/02/2015, 22:36
Ερώτημα σοβαρό αυτό που θέτεις.
Γιατί θέλεις να αλλάξεις ελατήρια;
Πόσα κιλά είσαι;
Πού έχεις ρυθμισμένη την προφόρτιση τώρα;
Σέρβις με λαδάκια κλπ έχεις κάνει; Έχεις βάλει λίγο πιο χοντρά και λίγο παραπάνω σε στάθμη;
Τι sag έχεις τώρα, με σκέτη τη μηχανή και με εσένα επάνω;
Το πίσω; Έτσι θα το αφήσεις;

Σε περίπτωση που απλά θέλεις να τα αλλάξεις γιατί... θέλεις να τα αλλάξεις, θα σου πρότεινα να μην κολλήσεις σε μάρκα. Να βρεις γραμμικά ελατήρια να βάλεις. Σκληρότητα... Ανάλογα τα κιλά σου, λογικά από 0.9kg/mm ως 1kg/mm. Με λίγο πιο χοντρά λάδια.

Σε προειδοποιώ ότι το πίσω θα σου φανεί σούπα μετά...

mauros listis
24/02/2015, 23:16
γιατι μετα το τελευταιο σερβις στις μπουκάλες μου φενεται πολύ μαλακο μπροστα.με το που παταω φρενο σχεδόν γονατιζει κ ετσι μπλοκαρει κ πιο ευκολα κ ο τροχος γιατι δεν παιζει άλλο το ελατηριο.είναι δεκα χρονων μηχανακι δεν θα εχουν πεσει τα ελατήρια μετα από τοσα χρονια?είμαι 80 κιλα οσο για την προφορτιση δεν την εχω πειραξει.λες να ξεκινησω πρωτα μ αυτό?

amyroukai
24/02/2015, 23:39
Αν μόλις έκανες σέρβις και γονατίζει τόσο πολύ που λες, τότε απλά σου έβαλαν λάθος λάδι. Με την λέξη "λάθος" εννοώ ότι πιθανώς να έβαλαν ότι λέει το σέρβις μάνιουαλ, πιθανώς ότι στο καλό είχαν στο μαγαζί, πάντως όχι αυτό που έπρεπε. Σημαντικό επίσης το ότι το μηχανάκι μας (και λέω μας γιατί το έχω ακόμα παρά το ότι είναι παροπλισμένο για λόγους ανωτέρας βίας) παίρνει 565ml λάδι σε κάθε καλάμι (θα το δεις στο σέρβις μάνιουαλ που βρήκες στο άλλο θρεντ) και κάτι μου λέει πως απλά μοίρασαν το λίτρο στα δύο να μην ξοδεύονται... Οπότε με παραπάνω αέρα, "γονατίζει" πιο εύκολα.

Τα ελατήρια πέφτουν μεν, όχι τόσο πολύ δε. Είσαι και πολύ λογικά κιλά κιόλας και έχεις το γυμνό, άρα δεν έχεις και όλο το βάρος φανοστάτη/φανού/φέρινγκ μπροστά.
Αν έχεις την δυνατότητα, ξεκίνα με μιά ερώτηση "τι λάδι βάλατε, έτσι ενημερωτικά, περικαλώ πολύ". Η μάρκα δεν έχει σημασία, το νουμεράκι έχει, 2.5, 5, 7.5, 10 κάτι τέλος πάντων. Σφίξε την προφόρτιση προσωρινά και... Αν ξέρεις και μπορείς, άλλαξε πάλι το λάδι στα καλάμια μόνος σου, με κάτι αρκετά πιο χοντρό από ότι λέει το μάνιουαλ. Δεν μπορώ να θυμηθώ τι φορούσα εγώ ρε γμτ... Ο pektis όμως έχει κάνει σέρβις πρόσφατα, ελπίζω να το δει και να σου πει τι χρησιμοποίησε.

nikoloul
25/02/2015, 00:08
Kαι μετρα SAG αδερφε!!! :)

kostaspetrou
25/02/2015, 00:38
Δεν υπάρχει λόγος να σκάσεις λεφτά για ελατήρια μόνο και μόνο επειδή γράφουν όλινς.
Αν το ελατήριο έχει τη σωστή σκληρότητα(σταθερά Κ δηλαδή) για τα κιλά σου και έχει το σωστό μήκος και διάμετρο για να μπουν στο καλάμι σου,θα δουλέψει ακρίβώς το ίδιο μ'ένα όλινς/

Πριν κάνεις το ο,τιδήποτε μέτρα σαγκ.
Αν πάλι βαριέσαι, ρώτα σε κάποιο φόρουμ:όλος και κάποιος θα είναι στα κιλά σου και θα έχει ασχοληθεί/ξέρει τα κάτι παραπάνω.

mauros listis
25/02/2015, 14:03
οκ!θα ξεκινησω με το sag αλλα πως το μετρανε αυτό??

amyroukai
25/02/2015, 15:08
Θέλεις ένα δεύτερο άτομο. Σηκώνεις την μηχανή στο διπλό. Σηκώνεις τον εμπρός τροχό στον αέρα. Πόσο έχει από την κάτω τιμονόπλακα ως την ξύστρα στο καλάμι; Το σημειώνεις. Μετά κατεβάζεις τη μηχανή από το διπλό. Κρατάς το φρένο και πατάς το τιμόνι να πάει δυο τρεις φορές πάνω κάτω (όσο μπορείς) το καλάμι. Αφήνεις φρένο, ξαναμετράς την απόσταση. Ανεβαίνεις επάνω. Το ίδιο με το φρένο, το αφήνεις, ξαναμετράς.
Έχεις λοιπόν (τυχαία) 50εκ, 47εκ, 45εκ.
Το στατικό sag είναι 3εκ (50-47)
Δυναμικό 5εκ (50-45)

Δες και το σχήμα (τυχαίο)
http://www.mvagusta.net/forum/attachment.php?attachmentid=26529&stc=1&d=1241450704


Αν πάντως δεν στο έκανε αυτό πριν το σέρβις είναι 100% μαλακία του συνεργείου με το λάδι...

sapila racing
25/02/2015, 17:18
Αν πάντως δεν στο έκανε αυτό πριν το σέρβις είναι 100% μαλακία του συνεργείου με το λάδι...

Υπάρχει και η πιθανότητα να μην φταίει το συνεργείο και ν αμην φταίει κανενας.

Αν το μηχανακι ειχε πιο χοντρό λαδι απο το μαμα απο προηγούμενο ιδιοκτήτη και τωρα μπήκε το σωστό βασει μανιουαλ.
Ειμαι sherlock το ξερω. :lol:

Παντως φίλε μαυρε ληστή, σαφώς και αξίζει να αλλάξεις ελατήρια στο bandit, και ναι μετα θα σου φαίνεται πιο χαλια πίσω.

mauros listis
25/02/2015, 23:35
Θέλεις ένα δεύτερο άτομο. Σηκώνεις την μηχανή στο διπλό. Σηκώνεις τον εμπρός τροχό στον αέρα. Πόσο έχει από την κάτω τιμονόπλακα ως την ξύστρα στο καλάμι; Το σημειώνεις. Μετά κατεβάζεις τη μηχανή από το διπλό. Κρατάς το φρένο και πατάς το τιμόνι να πάει δυο τρεις φορές πάνω κάτω (όσο μπορείς) το καλάμι. Αφήνεις φρένο, ξαναμετράς την απόσταση. Ανεβαίνεις επάνω. Το ίδιο με το φρένο, το αφήνεις, ξαναμετράς.
Έχεις λοιπόν (τυχαία) 50εκ, 47εκ, 45εκ.
Το στατικό sag είναι 3εκ (50-47)
Δυναμικό 5εκ (50-45)

Δες και το σχήμα (τυχαίο)
http://www.mvagusta.net/forum/attachment.php?attachmentid=26529&stc=1&d=1241450704


Αν πάντως δεν στο έκανε αυτό πριν το σέρβις είναι 100% μαλακία του συνεργείου με το λάδι...

ωραια το κανω αυτό κ τα μετραω σημειωνω κ τα νουμερα πριν κ μετα.το αποτέλεσμα ποιο είναι??υπαρχει καποιο στανταρ γι αυτό??δηλαδή αν είναι το στατικο 5 κ το δυναμικο 8 τι πρεπει να διορθωσω?ποσο θα επρεπε να ηταν κανονικα αν όλα ηταν κομπλε?

amyroukai
26/02/2015, 00:06
Από ότι θυμάμαι το δυναμικό πρέπει να είναι περίπου το 1/3 της διαθέσιμης διαδρομής της ανάρτησης που για τα περισσότερα στριτ πάει να πει περί τα 3,5εκ. άντε λίγο πάνω...
To σημαντικό στην περίπτωσή σου είναι ότι τερματίζεις.
Πριν το σέρβις το έκανε αυτό, δεν έχεις πει (φαντάζομαι πως όχι, αλλά ποτέ δεν ξέρεις)

sapila racing
26/02/2015, 09:28
Δες εδω εναν μπούσουλα απο το site της Ohlins οπου τα εξηγεί ωραία και δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδευτείς.

https://www.ohlins.eu/en/motorcycle/technics/Setting-up-your-Bike-part-2-spring-preload--3554/

mauros listis
26/02/2015, 23:29
όχι δεν τερματιζε πριν!κ ηταν πιο ωραια η αναρτηση.σας ευχαριστω πολύ!σαββατοκυριακο θα αρχισω να ασχολουμε!και ειδωμεν