PDA

View Full Version : Αλυσίδα - Γρανάζια



ThanosMr
07/05/2015, 09:58
Καλημέρα σε όλους τους φίλους συναφρικανούς και μη,

Έφτασε η ώρα αλλαγής της αλυσίδας και των γραναζιών της Αφρικάνας μου (mont. 98, RD07Α) και θα ήθελα μια γνώμη- βοήθεια σχετικά με την αγορά τους.
Γνωρίζω για το θέμα του μπροστινού γραναζιού και το πόσο απαραίτητη είναι η γνησιότητά του(μάρκα?).

Η οποιαδήποτε απάντηση θα θεωρηθεί πολύτιμη.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

jokey66
11/05/2015, 07:23
Για το μπροστά δυστυχώς είναι μονόδρομος το γνήσιο
Γρανάζι πίσω και αλυσίδα προσωπικά εμπιστεύομαι DID X-ring
Δοκίμασα και στο παρελθόν να βάλω μια από Taiwan αλλά το μετάνιωσα και την αντικατέστησα σχεδόν αμέσως

daz
11/05/2015, 15:18
Γιατί για το μπροστινό, το γνήσιο είναι μονόδρομος?

jokey66
11/05/2015, 17:18
Σε αρκετά africa τρώγεται ο άξονας του μπροστινού γραναζιού.Έχει επικρατήσει η άποψη στην διαφορά των μετάλλων των γραναζιών ανα εταιρεία με αυτό του άξονα.Άλλωστε η διαφορά αγοράς του γνήσιου δεν είναι μεγάλη ενώ το κόστος της ζημιάς είναι τεράστιο.Η ζημιά δεν εμφανίζεται άμεσα αλλά με το πέρασμα των χρόνων και επειδή δεν έχω σκοπό να το πουλήσω άμεσα προσωπικά δεν μπαίνω ούτε συστήνω πειραματισμούς σε αυτό το κομμάτι αναλωσίμων της μοτοσυκλέτας

daz
11/05/2015, 19:06
Σε αρκετά africa τρώγεται ο άξονας του μπροστινού γραναζιού.Έχει επικρατήσει η άποψη στην διαφορά των μετάλλων των γραναζιών ανα εταιρεία με αυτό του άξονα.Άλλωστε η διαφορά αγοράς του γνήσιου δεν είναι μεγάλη ενώ το κόστος της ζημιάς είναι τεράστιο.Η ζημιά δεν εμφανίζεται άμεσα αλλά με το πέρασμα των χρόνων και επειδή δεν έχω σκοπό να το πουλήσω άμεσα προσωπικά δεν μπαίνω ούτε συστήνω πειραματισμούς σε αυτό το κομμάτι αναλωσίμων της μοτοσυκλέτας

Σοβαρά τώρα, σας φταίνε τα γρανάζια?

Υπάρχει κάτι που να μη χαλάει επάνω σε αυτό το μηχανάκι? :lol:

daz
11/05/2015, 20:04
Προσοχή στο πόσο σφίγγετε την αλυσίδα σας δε θα έχετε κανένα πρόβλημα.

Επίσης όταν κολλάει κάποιος πίρος στην αλυσίδα αυτή αλλού είναι τεντωμένη και αλλού χαλαρή. Κατά την κίνηση η αλυσίδα παίζει πάνω κάτω και δεν κυλάει ομαλά επάνω στο γρανάζι. Είναι σαν να οδηγείτε συνέχεια κλείνοντας και ανοίγοντας το γκάζι 3 φορές πιο γρήγορα απ' ότι μπορείτε να το κάνετε στην πραγματικότητα και ο ρυθμός αυτός αυξάνεται όσο πιο γρήγορα πάτε.

Επίσης ο τρόπος έδρασης του γραναζιού επάνω στο καρέ δεν αφήνει περιθώρια για τέτοιες καταστάσεις.

Τα παλιότερα αφρικα είχαν πολύ πιο χοντρό spline (πως λέγεται μωρέ τούτο στα Ελλήνικος? Δόντια να το πω να συνεννοηθούμε?) στον άξονα που δεν είναι ότι καλύτερο για τις δυνάμεις που ασκούνται εκεί. Όσο πιο λεπτά και πολλά τα δόντια τόσο μεγαλύτερη επιφάνεια γραναζιού έρχεται σε επαφή με τον άξονα. Στους άξονες κίνησης στα αμάξια έχουν υιοθετήσει πολύ πιο λεπτά δόντια εδώ και μια 20ετία.

Η honda δεν φτιάχνει γρανάζια, ούτε κάνει καμιά ειδική παραγγελία για το αφρικα. Όλα τα ανταλλακτικά που δεν κατασκευάζει είναι ενός οποιουδήποτε κατασκευαστή με τον οποίο έχει σύμβαση, χωρίς αλλαγές στην κατεργασία, σκληρότητα κτλ.

Πρόσφατα βρήκα γρανάζια για το δικό μου που έχουν μέχρι και αυτά τα ελαστικά δαχτυλίδια που είχαν τα πρώτης τοποθέτησης ώστε να μην κάνει φασαρία κατά την κύλιση (λες και το ακούω).

Σε πολλά απ' αυτά τα ανταλλακτικά ο κατασκευαστής αναφέρεται στο σερβις μανουαλ.

Διαφορετικής ποιότητας γρανάζια υπάρχουν.
Γρανάζια καλής ποιότητας, αναγνωρισμένου κατασκευαστή παίζει να είναι καλύτερα και από τα γρανάζια "honda".

jokey66
12/05/2015, 07:54
Πολύ σωστά όταν σφίγγεις την αλυσίδα θα σε προλάβει το ρουλεμάν πριν προλάβει να χαλάσει ο άξονας.
Δεν αντιλέγει κανείς οτι υπάρχουν διαφορετικής ποιότητας γρανάζια
ούτε είπα οτι το γρανάζι το φτιάχνει η ίδια η Honda
ούτε οτι είναι μαγική συνταγή από την χαμένη φυλή του όρους Κιλιμάντζαρο από πέτρωμα που προείλθε από τον πλανήτη Κρύπτον
Αλλά επειδή προσωπικά δεν βασίζομαι στο "παίζει" να είναι καλύτερα, προτείνω σαν μονόδρομο το μπροστά γνήσιο
Αν χαλάνε τα africa?..... φυσικά και χαλάνε
Απλά τις περισσότερες φορές και να είναι χαλασμένα θα σε γυρίσουν πίσω.
Μην το αγοράσεις θα απογοητευτείς.Αν το έχεις πούλα το να σωθείς.
Οπότε προτείνεις και εσύ γρανάζια αναγνωρισμένου κατασκευαστή που παίζει να είναι καλύτερα από τα γρανάζια honda ,στον φίλο και τον αφήνεις να επιλέξει

daz
12/05/2015, 20:07
Όσο το ψάχνω τόσο βρίσκω μηχανές, "τέρατα αξιοπιστίας" με τους κινητήρες σε κούτα να περιμένουν να μαζέψει ο χρήστης το παραδάκι.

Αλλά ξέχασα, τα honda σε γυρνάνε πάντα σπίτι!

Και αυτό το να μη φταίει ποτέ το honda μηχανάκι μας αλλά το γρανάζι που δεν ήταν oem, o χρήστης που είναι σιδεροφάγος, η γκόμενα που δεν μας έκατσε, δεν είναι καθόλου καινούριο!

Και αναρωτιόμουν ο δύστυχης ποιο είναι το "θέμα του μπροστινού γραναζιού" που διάβασα στο αρχικό ποστ.

Νόμιζα ότι το ξέρω αυτό το μηχανάκι και ξέρω τι σκατά μπορεί να βγάλει αλλά όλο καινούρια πράγματα μαθαίνω. Κοινό μυστικό το έχετε? Α ξέχασα δεν φταίει το μηχανάκι αλλά το γρανάζι που ήταν jt Ιταλικό! Για δες ρε συ κάτι πράγματα αυτοί οι Ιταλοί να μη μπορούν να φτιάξουν ούτε ενα γρανάζι στις προδιαγραφές της honda, που να μη χαλάει το spline μας.

Καλά αυτό το ότι μόνο το africa χαλάει με γρανάζι άλλης μάρκας (και πιθανότατα όσα honda φόρεσαν τον ίδιο άξονα) οφείλεται και πάλι στο γρανάζι, δεν έχω καμία αμφιβολία σε αυτό!

Έριξα ένα γρήγορο search να δω τι παίζει με το "africa twin frond sprocket" και "africa spline axle" κτλ και και κατέληξα στο ίδιο συμπέρασμα με σένα. Αυτά τα άφρικα θα σε γυρίζουν πάντα σπίτι αρκεί, φεύγοντας να μη ξέχασες να βάλεις τον ανορθωτή στην κωλότσεπη και να τους ριχνεις και καμιά πονταρισιά που και που.

Ο δε κινητήρας δεν παθαίνει τίποτα. Είναι bulletproof που λένε και στο χωριό μου!
Ε βέβαια τι να πάθει αφού κάθε 100Κ χλμ τον ανοίγουνε μέχρι να μην υπάρχει άλλη βίδα να ξεβιδώσουν?

Αυτού του τύπου δεν του είπε κανένας να βάλει oem γρανάζι για να μην έχει πρόβλημα και φαντάζομαι ούτε ο ιδιος το έψαξε μετά τις δυο πρώτες φορές που έκανε τον κινητήρα του κομμάτια ώστε να αποφύγει την τρίτη.

"The front sprocket.
It wears the spline on the counter shaft & starts to "wobble along the shaft."

A surprise; but it should not be.
This is the 3rd time round @ 320,000 kms.
The first two times 100,000 kms apart & # 3 is 92,000 kms.
Eventually you need to replace the counter shaft & that is the very last piece to come out of the motor when you strip it down = ouch!
And "laugh" the gasket kit costs more than the shaft"

Κατά τα άλλα αυτό το το αφρικα έχει 320.000 χλμ και α. Είναι σαν καινούριο. β. Ο κινητήρας δεν έβγαλε τίποτα. γ. Έχει γυρίσει τον κόσμο δ. κτλ κτλ.

Το site φαίνεται στην φωτό.

335584

Και να φανταστείς σας ζήλευα που αλλάζατε μπροστινό γρανάζι με ένα 10αρκι καρυδάκι ενώ εμείς χρειαζόμαστε 32αρι με μανέλα ίσα με το μπόι μας! Δεν ήξερα ο άμοιρος ότι κουβαλάτε και ηλεκτροκόλληση!

335583

Φίλε μου αυτό που προτείνω εγώ είναι να βάλει ότι γρανάζι γουστάρει. Αν είναι να του χαλάσει θα του χαλάσει. :wave2:

DrBig
12/05/2015, 20:19
μιας και ειδα οτι δεν αναφερθηκε μεχρι στιγμης, ενα καλο παχυ γρασακι στο καρε που και που δεν εβλαψε κανενα.

ThanosMr
18/05/2015, 15:14
Έχω δει και κυκλοφορούν jt γρανάζια με αλυσίδα did σε καταστήματα με γνήσια ανταλλακτικά Honda.
To γνήσιο γρανάζι είναι jt ή κάποια άλλη μαρκα?

stefanos
18/05/2015, 16:46
Τα παλιά χρόνια η honda έβαζε did.

gior-gos
18/05/2015, 17:27
Έχω δει και κυκλοφορούν jt γρανάζια με αλυσίδα did σε καταστήματα με γνήσια ανταλλακτικά Honda.
To γνήσιο γρανάζι είναι jt ή κάποια άλλη μαρκα?

sunstar

el-Gatto
18/05/2015, 22:43
@ daz : http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=118191&page=53&p=2590939&viewfull=1#post2590939

kordix
19/05/2015, 09:45
Daz μήπως να πας τίποτα διακοπές να χαλαρώσεις λίγο?

SHOOTER045
19/05/2015, 10:04
sunstar

Σε δύο ΤΑ πού πέρασαν από τα χέρια μου, τα ΟΕΜ γρανάζια ήταν sunstar

ThanosMr
21/05/2015, 08:39
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Καλούς δρόμους σε όλους εύχομαι και πάντα όρθιοι