View Full Version : Τι κάνουμε στις πολύ κλειστές στροφές?
Καλησπέρα, έχω την απορία για το πως στρίβουμε όταν έχουμε μια πολύ κλειστή στροφή??
Την συγκεκριμένη απορία την έχω γιατί αναγκαστικά έχουμε πολύ λίγα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα:
1) Η ισορροπία της μηχανής να είναι πολύ ευαίσθητη
2) Το γυροσκοπικό να μην λειτούργει στον ίδιο βαθμό
Μια χαρά λειτουργεί το γυροσκοπικό.
Χοντρικά:
φτάνεις στη φουρκέτα
αφήνεις γκάζι
κοιτάς στην έξοδο της φουρκέτας
κάνεις το γυροσκοπικό σου
ανοίγεις γκάζι
Αφού είναι πολύ κλειστές, μείωσε αρκετά την ταχύτητά σου (ειδικά αν σου είναι και άγνωστη σαν στροφή σχετικά με λακούβες, ατσούμπαλα μπαλώματα κτλ).
Και πολύ βασικό, ένα λάθος που έκανα πάντα και το αποβάλλω σιγά σιγά: Μην κοιτάς χαμηλά, μπροστά και κοντά στην μπροστινή ρόδα. Κάνε ότι είπε ο Ζεύκας και μην ξεχνάς να κοιτάξεις μακριά, να βρεις την έξοδο και όλα θα γίνουν. Κοίτα μακριά, βρες την έξοδο. :beer:
Το βλέμμα σου εκεί που θέλεις να πας. Το σώμα ακολουθεί. Αν έχεις ανασφαλεια γλυφε το πίσω φρένο σ ολη τη διάρκεια της στροφής. Σταθεροποιει την μοτο κ βοηθάει πολύ.
Το γυροσκοπικό δουλευει για να στρίψεις φουρκέτα απο 20 χλμ περίπου και επάνω.Σε περίπτωση λιγότερων χλμ/ω απλά στριβεις τιμόνι.
Αρα αυτό που πρέπει να δεις πρώτα είναι πόσα χλμ/ω περίπου είναι η στροφή που θες να στρίψεις.
Σε άλλη περίπτωση,ο,τι είπαν οι απο πάνω.
skylaros
17/06/2015, 01:25
Συγνώμη παιδιά αλλά στις φουρκέτες αν δε περάσεις το μέσο της στροφής τουλάχιστο σε κανονικό δρόμο δε μπορείς να δεις και την έξοδο.
Υπάρχει η πιθανότητα να είμαι εγώ απλά ζαβός...
Σε οποιαδήποτε στροφή πρέπει να υπολογίσεις που θα στρίψεις πρίν την κορυφή της.
Εάν βλέπεις ότι η στροφή κλείνει απότομα τότε πρόκειται για φουρκέτα.
Φυσικά και δεν μπορείς να δεις την έξοδο της φουρκέτας.
Έχεις όμως τη δυνατότητα να προβλέψεις το είδος της στροφής καθώς την προσεγγίζεις.
Γενικά, τι κάνει η ματιά μας στη στροφή; (και αυτό ισχύει και στις φουρκέτες)
1)Καθώς πλησιάζουμε πρέπει να αναγνωρίσουμε το είδος της στροφής
2)Όταν το κάνουμε, καθώς φροντίζουμε να προσαρμόσουμε την ταχύτητα (γκάζι, φρένο, σχέση κιβωτίου),
κοιτάμε προς την έξοδο της στροφής που υπολογίζουμε που βρίσκεται
3)Για να κρατήσουμε σταθερή τροχιά, μπορούμε στιγμιαία να δούμε που βρίσκεται η κορυφή της στροφής (apex)
και μετά το βλέμμα παραμένει σταθερό προς την έξοδο.
Για να διευκολύνουμε τη ματιά, στρίβουμε τον κορμό κατά τον κάθετο άξονα.
πχ σε μια αριστερή στροφή στρίβουμε τον δεξί ώμο περισσότερο από τον αριστερό.
Επίσης, για να μην επηρρεάσουμε την ισορροπία της μοτοσυκλέτας, στρίβουμε τον κορμό μας κατά τον εγκάρσιο άξονα
πχ σε μια αριστερή στροφή κλίνουμε ή "πέφτουμε" όπως λέμε προς τα αριστερά.
υ.γ. έαν κάποιος πιο έμπειρος πιστεύει ότι κάνω κάποιο λάθος, παρακαλώ να διορθώσει
να μαθαίνουμε κι εμείς από τα λάθη μας. :wave2:
Συγνώμη παιδιά αλλά στις φουρκέτες αν δε περάσεις το μέσο της στροφής τουλάχιστο σε κανονικό δρόμο δε μπορείς να δεις και την έξοδο.
Υπάρχει η πιθανότητα να είμαι εγώ απλά ζαβός...
Δίκιο έχεις.
Σε αυτές τς περιπτώσεις κοιτάμε το "vanishing point", δηλ. εκεί όπου ο δρόμος "εξαφανίζεται" από το εμπόδιο που μας κρύβει την έξοδο της στροφής. Αυτό είναι το πιο μακρινό σημείο της ορατότητάς μας στις φουρκέτες.
Pan (dvs)
17/06/2015, 07:14
Oτι και στις πιο ανοιχτες αλλα με μικροτερη ταχυτητα.
Joyrider
17/06/2015, 09:19
Καλησπέρα, έχω την απορία για το πως στρίβουμε όταν έχουμε μια πολύ κλειστή στροφή??
Την συγκεκριμένη απορία την έχω γιατί αναγκαστικά έχουμε πολύ λίγα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα:
1) Η ισορροπία της μηχανής να είναι πολύ ευαίσθητη
2) Το γυροσκοπικό να μην λειτούργει στον ίδιο βαθμό
Με τα λίγα που καταλαβαίνω η μείωση ταχύτητας φέρνει μείωση γυροσκοπικoύ φαινομένου και με την σειρά του μείωση ισορροπίας της μηχανής. Απ' ότι έχω δοκιμάσει ότι χάνω από την έλλειψη του γυροσκοπικού σε ισορροπία το αναπληρώνω με διαφορετική μετατόπιση του σώματος.
πχ 337300
Από κει και πέρα όσο πιο νωρίς μπορώ ανοίγω το γκάζι για να αρχίσει να ισορροπεί και πάλι με το γυροσκοπικό από μόνη της.
harris_x
17/06/2015, 09:52
Το ότι το σημείο που θα πρέπει να ξεκινήσει να στρίβει πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο βαθιά στη στροφή, το είπαμε;
panavour
17/06/2015, 10:00
Καλησπέρα, έχω την απορία για το πως στρίβουμε όταν έχουμε μια πολύ κλειστή στροφή??
Την συγκεκριμένη απορία την έχω γιατί αναγκαστικά έχουμε πολύ λίγα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα:
1) Η ισορροπία της μηχανής να είναι πολύ ευαίσθητη
2) Το γυροσκοπικό να μην λειτούργει στον ίδιο βαθμό
πας σιγοτερα απ τις ανοιχτες:bawl:
Το ότι το σημείο που θα πρέπει να ξεκινήσει να στρίβει πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο βαθιά στη στροφή, το είπαμε;
όχι δεν το αναφέραμε :wave2:
harris_x
17/06/2015, 10:38
Ας τα πει κάποιος ολοκληρωμένα τότε...
Ρε την κολοκυθιά θα παίξουμε; :lol:
Εγώ μίλησα για το βλέμμα, άμα είναι να πιάσουμε turning points, στάσεις σώματος κτλ πάει.
Προς δημιουργό του θρεντ: Η φουρκέτα είναι άλλο ένα είδος στροφής, απλά πιο δύσκολο.
Άμα έχεις μάθει πως να στρίβεις σωστά, τότε δεν θα έχεις πρόβλημα και στη φουρκέτα.
ΑΡΑ: πιάσε να διαβάσεις το "Twist Of The Wrist" του Keith Code ή βρες το ομόνυμο documentary
ή εάν σε παίρνει οικονομικά κάνε τουλ τα CSS Level I&II
:beer:
Το ότι το σημείο που θα πρέπει να ξεκινήσει να στρίβει πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο βαθιά στη στροφή, το είπαμε;
Ναι καλά κρασά...
Κατέβα από Πλαταιές προς Αλυκή με τις κατηφορικές κλειστές των 180 μοιρών, και ψάξε για τα apex...:lol:
Joyrider
17/06/2015, 10:57
Και γιατι πρέπει να τα λέμε όλα από την αρχή :lol:
Το παλικάρι είπε τι τον προβληματίζει ακριβώς.
Αλλιώς να υπάρχει ένα στίκυ που θα είναι η απάντηση σε όλα.
Ναι καλά κρασά...
Κατέβα από Πλαταιές προς Αλυκή με τις κατηφορικές κλειστές των 180 μοιρών, και ψάξε για τα apex...:lol:
Άμα προσθέσω στην εξίσωση και ένα Triumph RocketIII 2300κυβικά κ 400 κιλά λεωφορείο, κερδίζω κάτι; :lol:
Είναι το μόνο μηχανάκι που έκανα γυροσκοπικό από την άλλη :bawl:
pipe_smoker
17/06/2015, 11:24
Καλησπέρα, έχω την απορία για το πως στρίβουμε όταν έχουμε μια πολύ κλειστή στροφή??
Την συγκεκριμένη απορία την έχω γιατί αναγκαστικά έχουμε πολύ λίγα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα:
1) Η ισορροπία της μηχανής να είναι πολύ ευαίσθητη
2) Το γυροσκοπικό να μην λειτούργει στον ίδιο βαθμό
Όταν κάνεις τον κόπο και μπεις και διαβάσεις όλα όσα έχουν γραφτεί, κάνε μας λίγο πιο λιανά αυτό που θες να ρωτήσεις να σου πούμε τί ισχύει.
Άν με το "Τί κάνουμε στις πολύ κλειστές στροφές" εννοείς "Ξέχασα τα τσιγάρα μου στο σπίτι και θέλω να κάνω αναστροφή στο στενάκι με 1,44χλμ/ώρα χωρίς να βάλω πόδι κάτω" τότε κάνεις αυτό που σου λέει πολύ σωστά ο joyrider και δείχνουν οι φωτογραφίες.
Αν δεν εννοείς αυτό, ξεκίνα διάβασμα, σχολείο, εξάσκηση.
Χωρίς να έχω καμία διάθεση για αντιπαραθέσεις
1. το counter steering aka γυροσοκπικό (με κάνατε να χρησιμοποιώ κι εγώ αυτό τον όρο ρε πούστη μου) είναι ο μοναδικός τρόπος για να στρίψει η μηχανή από τη στιγμή που ξεκινάει να κινείται και βάζεις τα πόδια σου πάνω
2. το να γλύφεις το ποδόφρενο κατά τη διάρκεια της στροφής, όχι μόνο καλό δεν είναι, αλλά είναι κι επικίνδυνο.
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σας, η ερωτηση μου ηταν για στροφή που σχεδον σταματαει το γυροσκοπικο, ειναι δλδ τοσο κλειστη που ειμαστε με 20-30 χιλιομετρα. Εκει οι συνθήκες ειναι διαφορετικες και ηθελα την γνωμη σας! Ξερω για τις κλασικες στροφες, εχω κανει σχολειό και εχω διαβάσει πολύ πράμα κ εδω και βιβλια και youtube.
Η ερωτηση μου αφορα κυρίως για το Minibike (IMR Copa) που έχω αγοράσει τις τελευταίες μέρες και έχω να αντιμετωπίσω κλειστές στροφες σε καρτοπιστες.
Βεβαία την απορια την είχα πάντα και με την μηχανή σε πολυ πολυ κλειστά στροφιλικια οταν παίρναμε τα βουνά!
Ευχαριστω πολυ και περιμένω την συνέχεια (Joyrider, Ζεύκας κλπ ευχαριστώ ιδιαιτέρως)
pipe_smoker
17/06/2015, 11:54
η ερωτηση μου ηταν για στροφή που σχεδον σταματαει το γυροσκοπικο, ειναι δλδ τοσο κλειστη που ειμαστε με 20-30 χιλιομετρα
To γυροσκοπικό δε σταματάει κάπου, εκτός κι αν έχεις κατέβει από τη μηχανή και τη σπρώχνεις για να την παρκάρεις.
Από τη στιγμή που καβαλάς και κινείσαι (με 2 με 5 με 10 με 20 με 300χλμ/ώρα) ο μόνος τρόπος για να ξεκινήσει η μηχανή να στρίβει είναι ασκώντας πίεση στο εσωτερικό γκριπ (γνωστό και ως counter steering, κι ως γυροσκοπικό)
Όσο λιγότερα τα χιλιόμετρα, τόσο λιγότερη πίεση θα χρειαστεί, και τόσο περισσότερο θα στρέψεις στη συνέχεια (αφού έχει ξεκινήσει να στρίβει η μηχανή χρησιμοποιώντας το counter) το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής.
Αν πηγαίνεις με 10χλμ/ώρα, θα χρειαστεί ένα πολύ μικρό σπρώξιμο στο εσωτερικό γκριπ για να αρχίσει να στρίβει η μηχανή, και στην πορεία περισσότερο στρίψιμο του τιμονιού προς το εσωτερικό της στροφής.
Η ερωτηση μου αφορα κυρίως για το Minibike (IMR Copa) που έχω αγοράσει τις τελευταίες μέρες και έχω να αντιμετωπίσω κλειστές στροφες σε καρτοπιστες.
Αφού μιλάς για καρτόπιστες και minibike κλπ (ωραία γούστα:beer:), και το apex μπορείς να βλέπεις, και την έξοδο, και κυρίως μπορείς να εξασκηθείς όσες φορές θες στην ίδια στροφή χωρίς το φόβο μη βρεθείς σε κανά γκρέμι ή μη σε καταπιεί καμιά νταλίκα.
Διάβασε αν θες και αυτό το θρεντ
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=140216
Joyrider
17/06/2015, 11:58
Γυροσκοπικό και αναποδοστριψοτίμονο δεν είναι το ίδιο πράγμα. Sticky plz :lol:
pipe_smoker
17/06/2015, 12:14
Γυροσκοπικό και αναποδοστριψοτίμονο δεν είναι το ίδιο πράγμα. Sticky plz :lol:
Έλειπες μάλλον όταν είχα ανοίξει αυτή τη γκουβέντα και ήμουν μόνος μου VS όλοι τους :lol:
...κανουμε το σταυρό μας, κλεινουμε τα ματια και βουταμε!!!
gior-gos
17/06/2015, 12:27
Επισης κατι που διευκολυνει στις πολυ κλειστες στροφες (φουρκετες) ειναι, πριν στριψεις, να ανοιγεσαι οσο πιο πολυ μπορεις (προσεχοντας βεβαια 1. να μην βγεις απ το ρευμα σου και 2. να μην ερχεται απο το αντιθετο ρευμα άλλο οχημα που παιρνει τη δική του στροφη πολυ κλειστη οπότε ισως να βγει απ το ρευμα του και να μπει στο δικο σου). Για αποφυγη της δευτερης περιπτωσης παντως καλο θα ηταν να εισαι συγκρατημενος στο πόσο ανοιγεσαι πριν τη στροφη στο δρομο.
Συμφωνω μ αυτο
Αν έχεις ανασφαλεια γλυφε το πίσω φρένο σ ολη τη διάρκεια της στροφής. Σταθεροποιει την μοτο κ βοηθάει πολύ.
και συμπληρωνω οτι το πισω φρενο βοηθαει πολυ και στην περιπτωση που για καποιο λογο θα πρεπει (εντος της στροφης) να κλεισεις περισσοτερο τη γραμμη σου. Απλα χαλάς περισσοτερο τακακι και δισκοπλακα.
:)
Κατι που παρατηρησα εγω στις πολυ κλειστές με το IMR (60 κιλά ειναι το τερατακι), οτι για να στριψει καλύτερα στις κλειστες πρεπει να μετατοπίσεις το βαρος σου στον πίσω τροχό, δλδ να φορτίσεις τον πίσω, ενω στις γρήγορες κυρίως φορτίζεις λίγο τον μπροστά, δεν ξέρω για ποιον λόγο γινεται αλλά αυτο εχω καταλάβει.
Οσο για το γυροσκοπικό, οσο ειναι χαμηλή η ταχύτητα όντως θέλει λιγότερη δύναμη για να στιψει ο τροχος και αυτο εχει να κανει με την αδράνεια.
Βέβαια σε πολύ λιγα χιλιόμετρα δεν πεφτει η μηχανή αλλα στρίβει μονο ο τρόχος, όπως στα αμαξια.
MG-KTiNoS
17/06/2015, 15:28
αμπραγιαζ....
;)
Παντως για να λεμε και τα στραβα μας..... μετα απο χρονια..... τις κατηφορικες φουρκετες ακομα δεν τις εχω καθολου..... Στην θεωρια μια χαρα αλλα στην πραξη αφοδευε εντος πολυετη......
LogOutGoRide
17/06/2015, 16:41
Το πράγμα είναι απλό. Κάνεις ακριβώς ότι λέει στην υπογραφή του Byron.
ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ
17/06/2015, 18:00
και όπως ειπε ο ζευκας
Μια χαρά λειτουργεί το γυροσκοπικό.
Χοντρικά:
φτάνεις στη φουρκέτα
αφήνεις γκάζι
κοιτάς στην έξοδο της φουρκέτας
κάνεις το γυροσκοπικό σου
ανοίγεις γκάζι
+
Δίκιο έχεις.
Σε αυτές τς περιπτώσεις κοιτάμε το "vanishing point", δηλ. εκεί όπου ο δρόμος "εξαφανίζεται" από το εμπόδιο που μας κρύβει την έξοδο της στροφής. Αυτό είναι το πιο μακρινό σημείο της ορατότητάς μας στις φουρκέτες.
εάν το "vanishing point" (σιμειο εξαφάνισης) σε πλισιαζει πας γρηγορα εάν απομακρινεται πας αργα . και το γυροσκοπικο δουλευει και από την στιγμη που το κανεις εχεις το γκαζι σταθερα επιταχινομενο τοσο οσο να κρατας το επανω μερος της αλισιδας σου τεντομενο μονιμος χωρεις σκορτσαρισματα. βασικο είναι η ταχητητα εισοδου σου στην στροφη να είναι αναλογη από το πως εχεις "αναγνωρισει" την στροφη (μαθημα css)
Και αυτή η τεχνική???
https://www.facebook.com/155927831742/videos/10153237562116743/
Συγνώμη αν σας κουράζω, αλλά νομίζω το θέμα παίρνει λίγο ανάλυση ακόμη εκτος των κλασικών οδηγιων απο CSS και Twist Of The Wrist τα όποία ήδη έχουν αναλυθεί εδω μέσα και τα έχουμε διαβάσει
RaGe_Raptor
17/06/2015, 20:55
Με τα λίγα που καταλαβαίνω η μείωση ταχύτητας φέρνει μείωση γυροσκοπικoύ φαινομένου και με την σειρά του μείωση ισορροπίας της μηχανής. Απ' ότι έχω δοκιμάσει ότι χάνω από την έλλειψη του γυροσκοπικού σε ισορροπία το αναπληρώνω με διαφορετική μετατόπιση του σώματος.
πχ 337300
Από κει και πέρα όσο πιο νωρίς μπορώ ανοίγω το γκάζι για να αρχίσει να ισορροπεί και πάλι με το γυροσκοπικό από μόνη της.
Και αυτή η τεχνική???
https://www.facebook.com/155927831742/videos/10153237562116743/
Συγνώμη αν σας κουράζω, αλλά νομίζω το θέμα παίρνει λίγο ανάλυση ακόμη εκτος των κλασικών οδηγιων απο CSS και Twist Of The Wrist τα όποία ήδη έχουν αναλυθεί εδω μέσα και τα έχουμε διαβάσει
αυτό
Δε καταλαβαίνω γιατί στο συγκεκριμένο βίντεο εσύ αναγνωριζεις κάποια διαφορετική τεχνική. Δεν υπάρχουν διαφορετικές και πολλές τεχνικές στο πως στρίβει ένα δίκυκλο.
Βέβαια εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι οποίος σου λέει ότι το γύροσκοπικο δεν ισχύει σε χημηλες ταχύτητες απλά δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει γύροσκοπικο φαινόμενο σε δίκυκλα.
Η διάφορα είναι στην αντίληψη του φαινομένου η όποια στις μικρές ταχύτητες δεν είναι τόσο έντονη μιας και οι κλήσεις του δικύκλου είναι μικροτερες και ως εκ τούτου απαιτούν μικρότερη ενέργεια στο τιμόνι. Το γεγονός ότι η μπροστινή ρόδα του δικύκλου κλείνει στο εσωτερικό της στροφής δε σημαίνει ότι εσύ δεν έχεις ήδη ασκήσει κάποια δύναμη για να την εκτρέψεις προς τη κατεύθυνση που θέλεις. Η μπροστινή ρόδα απλά ακολουθεί τη πορεία. Λόγω της μικρότερης κλήσης αυτή η πορεία απαιτεί τη μπροστινή ρόδα να στρίψει προς το εσωτερικό της στροφής.
Η έξτρα συμβουλή που έχω να σου δώσω είναι στη δύναμη που βάζεις στο τιμόνι. Λόγω μικρών ταχυτήτων είναι πολλαπλάσια η ανάγκη να κρατάς το τιμόνι όσο πιο ελαφριά μπορείς ώστε να αφήσεις την μπροστινή ρόδα να πάρει αυτήν την έντονη στροφή προς το εσωτερικό
Με το νέο σύστημα σταθεροποίησης των Ducati, ένας μηχανόβιος και να θέλει δεν πέφτει
Πηγή : Andro.gr [ http://www.andro.gr/style/ducati-stability/ ]
To λύσαμε και αυτό.
pipe_smoker
18/06/2015, 00:47
Με το νέο σύστημα σταθεροποίησης των Ducati, ένας μηχανόβιος και να θέλει δεν πέφτει
Πηγή : Andro.gr [ http://www.andro.gr/style/ducati-stability/ ]
To λύσαμε και αυτό.
Καλά πιο άσχετο δημοσιογράφο δε βρήκανε να του δώσουνε να γράψει το άρθρο?
"Φέρνει στα ίσα του το πακέτο", "Το έτσι που έκανε αυτό τώρα δεν το κάνει", "Και με τα πολλά δεν πέφτεις να πούμε".
Λες και σου το περιγράφει ταρίφας είναι:lol:
...το να γλύφεις το ποδόφρενο κατά τη διάρκεια της στροφής, όχι μόνο καλό δεν είναι, αλλά είναι κι επικίνδυνο.
http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-using-rear-brake
Με συνετή χρήση βοηθάει.
Shaolin Monk
18/06/2015, 08:56
Με συνετή χρήση βοηθάει.
+1340
pipe_smoker
18/06/2015, 12:00
http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-using-rear-brake
Με συνετή χρήση βοηθάει.
Με συνετή χρήση, και αν ξέρεις τί κάνεις και πού το κάνεις σαφώς και βοηθάει.
Λίγο πίσω φρένο σε κάποια φάση της στροφής μπορεί να είναι χρήσιμο.
Μπορεί να σε βοηθήσει να κλείσεις λίγο την τροχιά σου χωρίς να χρειαστεί να κλείσεις γκάζι και να κινδυνέψεις να χάσεις το μπροστινό κλπ.
Το συνεχές πάτημα του πίσω φρένου καθ'όλη τη διάρκεια της στροφής όπως έγραψα, είναι επικίνδυνο.
Η έξτρα συμβουλή που έχω να σου δώσω είναι στη δύναμη που βάζεις στο τιμόνι. Λόγω μικρών ταχυτήτων είναι πολλαπλάσια η ανάγκη να κρατάς το τιμόνι όσο πιο ελαφριά μπορείς ώστε να αφήσεις την μπροστινή ρόδα να πάρει αυτήν την έντονη στροφή προς το εσωτερικό
Ευχαριστώ spyro όπως και ευχαριστώ για τις συμβουλές σας για το πίσω φρένο, βέβαια με το IMR μέσα στην πίστα δεν το έχω πατήσει ποτέ και σκέφτομαι να το χρησημοποιήσω σε κανα 2 στροφές, θα βοηθήσει οταν ανοίγω γραμμή
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.