View Full Version : Εξετάσεις-σλάλομ
guardian
14/10/2015, 08:04
Κάνω μαθήματα οδήγησης για κατηγορία Α και η "δοκιμασία" που με ζορίζει (3/10 φορές την καταφέρνω) είναι το σλάλομ με τους 7 κώνους... Όταν πηγαίνω σχετικά γρήγορα, υπάρχουν φορές που δεν προλαβαίνω να ξαναστρίψω το τιμόνι για τον επόμενο κώνο. Όταν πηγαίνω αργά (χρησιμοποιώντας τον συμπλέκτη) πάω αρκετά αργά και είναι πιο δύσκολο να κρατήσω ισορροπία... Υπάρχει κάποιος που μπορεί να μου δώσει καμιά συμβουλή? :(
spyrakos35
14/10/2015, 08:14
το σώμα σου πώς το τοποθετείς?
να γερνεις το κεφαλι στην μερια που στριβεις,
οχι το τιμονι και θα τα πας καλα.
Εξασκηση=επιτυχια
guardian
14/10/2015, 08:42
Δεν νομίζω ότι κάνω κάποια ιδιαίτερη κίνηση στο σώμα... Ένας γνωστός μου που οδηγεί χρόνια μηχανή μου είπε να πατάω πιο γερά το ανάποδο πόδι στο μαρσπιέ. Δηλαδή, όταν στρίβω δεξιά να πατάω γερά το αριστερό πόδι
spyrakos35
14/10/2015, 08:47
Δεν νομίζω ότι κάνω κάποια ιδιαίτερη κίνηση στο σώμα... Ένας γνωστός μου που οδηγεί χρόνια μηχανή μου είπε να πατάω πιο γερά το ανάποδο πόδι στο μαρσπιέ. Δηλαδή, όταν στρίβω δεξιά να πατάω γερά το αριστερό πόδι
ήμουν σίγουρος
guardian
14/10/2015, 08:55
Αυτό τι σημαίνει? Ότι είναι σωστό αυτό που μου είπε ή ότι είναι λάθος?
amyroukai
14/10/2015, 09:04
Αυτό τι σημαίνει? Ότι είναι σωστό αυτό που μου είπε ή ότι είναι λάθος?
Σωστό.
Δες τώρα όμως. Εσύ πας με ταχύτητα πεζού ανάμεσα στις κορίνες, αυτή ή τεχνική που σου είπαν έχει μεγαλύτερο νόημα εκεί που χρειάζεται δύναμη στο τιμόνι, σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Εξάσκηση... Και προσπάθησε για αρχή να γερνεις το κεφάλι σου μέσα στην στροφή, το σώμα σιγά σιγά θα ακολουθήσει. Μην βιάσεις την ταχύτητα, θα έρθει όσο μαθαίνεις και χαλαρώνεις. Βρες την ταχύτητα που τα κάνεις σωστά χωρίς άγχος και σφίξιμο, με την εξάσκηση θα έρθει το πράγμα μόνο του.
Εκτός από τα πόδια, για τα χέρια σου είπαν;
guardian
14/10/2015, 09:15
Όχι δεν μου είπαν για τα χέρια. Μα, δεν προσπαθώ να το κάνω γρήγορα. Απλά όταν το κάνω πολύ αργά για να "ελέγχω" την κίνηση, είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις την ισορροπία στρίβωντας...
Joyrider
14/10/2015, 09:15
Σου προτείνω να ξεχάσεις για λίγο τους κώνους και να εξοικειωθείς αρχικά με την χαμηλή ταχύτητα και την ισορροπία και μετά με την εναλλαγή κλίσης της μηχανής. Το να προσθέσεις τους κώνους στην εξίσωση θα είναι εύκολο μετά.
στην ευθεία που πρέπει να πας αργά πώς τα πας? μπορείς να την κάνεις πολύ αργά σχεδόν ακίνητος??? πειραματίσου με την χαμηλή ταχήτητα και μόλις αποκτήσεις ισορροπία θα σου είναι πιο εύκολο και το σλάλομ. Για την τεχνική στριψίματος συμφωνώ με τα παραπάνω... θυμήσου επίσης ότι σε τέτοιες μανούβρες με χαμηλές ταχύτητες παίζουν ιδιαίτερο ρόλο η θέση του σώματος, όπως και το να διορθώνεις σβέλτα το τιμόνι με μικρά ή μεγάλα στριψίματα...
Όχι δεν μου είπαν για τα χέρια. Μα, δεν προσπαθώ να το κάνω γρήγορα. Απλά όταν το κάνω πολύ αργά για να "ελέγχω" την κίνηση, είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις την ισορροπία στρίβωντας...
Oταν στρίβεις να κρατάς σταθερό ή πολύ ελαφρά ανοιχτό το γκάζι. Κοίτα που θες να πας γυρίζοντας όλο το κεφάλι.
Επανέλαβε, ξανά και ξανά.
guardian
14/10/2015, 09:36
Στην ευθεία που πρέπει να πάω αργά τα πάω μια χαρά. Συνήθως κάνω γύρω στα 17 δευτ. Γενικά δηλαδή τη βγάζω ψιλοεύκολα. Εκεί όμως αρκεί να έχω ίσιο το τιμόνι και να κοιτάζω μακριά! Δεν χρειάζται να κάνω μανούβρες...
εξασκηση θελει..... μη σε πιανει πανικος... θα ερθει από μονο του....
Στην ευθεία που πρέπει να πάω αργά τα πάω μια χαρά. Συνήθως κάνω γύρω στα 17 δευτ. Γενικά δηλαδή τη βγάζω ψιλοεύκολα. Εκεί όμως αρκεί να έχω ίσιο το τιμόνι και να κοιτάζω μακριά! Δεν χρειάζται να κάνω μανούβρες...
προσπάθησε να πέσεις στα 15 περίπου...
προσπάθησε να πέσεις στα 15 περίπου...
Να ανέβει πρέπει! Όσο πιο αργά τόσο πιο καλά
Δυο πραγματα που μπορεις να δοκιμασεις: α)να γερνεις λιγο το σωμα σου προς το εξωτερικο της εκαστοτε στροφης, β)να ελεγχεις την ταχυτητα σου κρατωντας λιγο πισω φρενο πατημενο.
Βασικα σε αυτην την ασκηση υπαρχουν δυο επιλογες. Η μια ειναι να πηγαινεις με λιγο μεγαλυτερη ταχυτητα και να στριβεις με countersteering (δλδ πιεζω το τιμονι προς τα εκει που θελω να παω) και η αλλη να πηγαινεις αργα (ταχυτητα ανρθωπινου τρεξιματος) και να στριβεις σαν να οδηγας ποδηλατο (δλδ στριβω το τιμονι προς τα εκει που θελω να παω). Προσωπικα σε αυτην την ασκηση με βολευε το δευτερο και οι συμβουλες που σου δινω ειναι για αυτη τη μεθοδο. Αν σε βολευει να πηγαινεις πιο γρηγορα δεν ισχυουν αυτα που ειπα.
Να ανέβει πρέπει! Όσο πιο αργά τόσο πιο καλά
χαχα! σωστός! μπερδεύτηκα! ακριβώς, να ανέβει ο χρόνος σου ωστε να έχεις καλύτερο έλεγχο σε κατάσταση αργής κίνησης.
μετά βάλε κώνους αραιούς, και σιγά σιγα φέρτους πιο κοντά μεταξύ τους...
Giorgos19
14/10/2015, 10:44
Διαβάζω για πιέσεις στο εξωτερικό μαρσπιέ και γελάω... Κοίτα αν κρατιέσαι σωστά από τη μηχανή. Σφιχτά πόδια στο ντεπόζιτο, χαλαρά χέρια στο τιμόνι. «Φτιάξε» τη διαδρομή με τρόπο ώστε να κάνεις τις μικρότερες αλλαγές πορείας, εξασκήσου και θα βγει.
Πίσω φρένο και θα βγει.
Αν την πηγαίνεις μόνο με γκάζι χωρίς συμπλέκτη, χωρίς φρένο πρέπει να είσαι καλλιτέχνης για να το βγάλεις. Μάθε να κρατάς τη μηχανή με γκάζι συμπλέκτη φρένο και θα γίνει αρνάκι.
Με το συμπλέκτη κανονίζεις εσύ πόση και πως θα πάει η δύναμη στο πίσω τροχό με οποιαδήποτε σχέση ή ταχύτητα. Το πίσω σου κλείνει τη γραμμή, μη φοβάσαι να το τσιμπήσεις ακόμα και χωρίς να κλείσεις εντελώς το γκάζι.
guardian
14/10/2015, 12:00
Μόνο με το συμπλέκτη παίζω με τελείως κλειστό το γκάζι. Τέσπα. Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές. Θα δοκιμάσω αυτό με το κεφάλι σήμερα που έχω πάλι μάθημα και βλέπουμε...
Μόνο με το συμπλέκτη παίζω με τελείως κλειστό το γκάζι. Τέσπα. Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές. Θα δοκιμάσω αυτό με το κεφάλι σήμερα που έχω πάλι μάθημα και βλέπουμε...
Λάθος.
Κάνω μαθήματα οδήγησης για κατηγορία Α και η "δοκιμασία" που με ζορίζει (3/10 φορές την καταφέρνω) είναι το σλάλομ με τους 7 κώνους... Όταν πηγαίνω σχετικά γρήγορα, υπάρχουν φορές που δεν προλαβαίνω να ξαναστρίψω το τιμόνι για τον επόμενο κώνο. Όταν πηγαίνω αργά (χρησιμοποιώντας τον συμπλέκτη) πάω αρκετά αργά και είναι πιο δύσκολο να κρατήσω ισορροπία... Υπάρχει κάποιος που μπορεί να μου δώσει καμιά συμβουλή? :(
Σε ανοιχτο χωρο φιαξε μονο σου τους κωνους στην διπλασια αποσταση απο της δοκιμασιας.....
Επαναληψεις αρκετες φορες.....
Αρχισε να μικραινεις την αποσταση των κωνων καθε οποτε.... Περνας το σλαλομ με ευκολια....
Το ιδιο και το ιδιο ... Μεχρι να φτασουν οι κωνοι στην αποσταση της δοκιμασιας.....
Μιση μερα δουλεια ειναι.....!!!;)
devil's animal
14/10/2015, 12:20
Μόνο με το συμπλέκτη παίζω με τελείως κλειστό το γκάζι. .
για να γινει αυτο, το ρελαντι ειναι ρυθμισμενο στον Θεο και το μηχανακι εχει στροφες που δεν πρεπει...
προσπαθησε να κοιτας εκει που θες να πας και να εχεις ενα πλανο για τον επομενο κωνο που ερχεται, χωρις να σε πολυνοιαζει αυτος που εχεις μπροστα σου γιατι θα εισαι ηδη σε θεση να το περασεις και θα το εχεις προβλεψει απο πριν...
δεν ξερω αν καταλαβες τι λεω, αλλα ας πουμε οτι ξεκινας ευθεια και μπροστα σου ειναι ο 1ος κωνος...παιρνεις θεση για να το περασεις και φτιαχνεις ταχυτητα και κλιση...την ωρα που τον πλησιαζεις και εισαι αρκετα κοντα αλλα ΠΡΙΝ τον περασεις το βλεμμα σου ειναι ηδη στον 2ο κωνο με το αντιστοιχο πλανο... κ.ο.κ..
να εισαι με το βλεμμα ενα βημα μπροστα απο εκει που εισαι με το μηχανακι και ολα τ'αλλα ερχονται αυτοματα...
κοιτα "the big picture" που λενε...τοσο κοντα..αλλα κυριως οσο μακρυα σου επιτρεπεται...(δλδ μην κοιταξεις τον 4ο κωνο ενω εισαι στον 2ο ακομα)...
zannisvel
14/10/2015, 12:26
Να ξανα-τονισω οτι κραταμε τα ποδια μας κολλημενα στη μηχανη, οσο γινεται να εισαι ενα σωμα μαζι της για να πηγαινετε παρεα.
Bob_o_mastoras
14/10/2015, 12:51
Τι μηχανακι εχει η σχολη;; cb400?? cb500??
guardian
14/10/2015, 13:05
Kawasaki 750 z :)
Τι μηχανακι εχει η σχολη;; cb400?? cb500??
Μετα την αλλαγη στα διπλωματα του 2013 αλλαξαν και οι προϋποθεσεις για τις εξεταστικες μοτοσυκλετες (δεν ειμαι σιγουρος αν ανεβηκαν τα απαιτουμενα κυβικα, ή η ιπποδυναμη, ή και τα δυο). Εγω εβγαλα Α λιγο μετα την αλλαγη και η σχολη ειχε μολις πουλησει το CB500 που ειχε και ειχε παρει ενα GSR600. Αλλες σχολες εχουν Hornet, Z750 κτλ.
Επισης οταν εψαχνα για την πρωτη μηχανη μου θυμαμαι υπηρχαν αρκετες μηχανες απο σχολες οδηγησης στην αγορα μεταχειρισμενων.
για να γινει αυτο, το ρελαντι ειναι ρυθμισμενο στον Θεο και το μηχανακι εχει στροφες που δεν πρεπει...
Οντως οι μηχανες των σχολων εχουν πολυ ανεβασμενο το ρελαντι ωστε να προχωραει η μηχανη απλα αφηνοντας το συμπλεκτη και χωρις καθολου γκαζι. Κλασικη περιπτωση οπου ο υποψηφιος οδηγος δε μαθαινει πώς να οδηγαει σωστα αλλα πώς να περναει την εξεταση, ασχετα με το αν αυτο θα του δυσκολεψει τη ζωη καθως θα εχει μαθει κατι που δεν ειναι εφαρμοσιμο στην καθημερινη οδηγηση.
Giorgosv78
16/10/2015, 13:26
Δες μηπως σε βοηθήσει αυτό https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI . Δεν είναι ακριβώς κώνοι αλλά νομίζω είναι περίπου αυτό που θές.
Bladerunner
16/10/2015, 15:46
Οι ιστορίες για παλαιότερες εξετάσεις μεταφέρθηκαν εδώ: (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=146779)
Σε ανοιχτο χωρο φιαξε μονο σου τους κωνους στην διπλασια αποσταση απο της δοκιμασιας.....
Επαναληψεις αρκετες φορες.....
Αρχισε να μικραινεις την αποσταση των κωνων καθε οποτε.... Περνας το σλαλομ με ευκολια....
Το ιδιο και το ιδιο ... Μεχρι να φτασουν οι κωνοι στην αποσταση της δοκιμασιας.....
Μιση μερα δουλεια ειναι.....!!!;)
αυτο είναι το καλύτερο. Ότι και να λέμε στο παιδι αμα δεν "παίξει" μόνος του δεν θα βγάλει άκρη
amyroukai
16/10/2015, 18:02
Αυτό προϋποθέτει ότι έχεις μηχανή όμως. Αν δεν έχεις, θέλεις πιο πολλά μαθήματα, απλώς.
Argonautis46
17/10/2015, 10:26
Χωρίς να έχω κάποιο ιδιαίτερο θεωρητικό υπόβαθρο ή να λέω κάτι με σιγουριά. Θα σου πρότεινα με σχεδόν μηδενική ταχύτητα να προσπαθήσεις να μην πατήσεις πόδια κάτω. Να μείνεις δηλαδή όση περισσότερη ώρα μπορείς πάνω στη μηχανή. Πιστεύω χρειάζεται κινηση στο σώμα και στο τιμόνι σβέλτα.
Είναι κάτι που έκανα απο μικρός στο ποδήλατο γιατι μου άρεσε, οπότε με την ισορροπία τα πήγα καλά αργότερα και στη μηχανή. Δεν ξέρω κατα πόσο θα σε βοηθήσει εσένα.
Αν απο την άλλη προσπαθήσεις να μπλέξεις την θεωρία. Που να κοιτάς, που να δίνεις γκάζι, πότε να στρίβεις, πότε να γέρνεις και που κλπ, πιστεύω περισσότερο θα σε μπερδέψουν. Κάποια πράγματα πρέπει να τα κάνεις μόνος σου και μετά τα συνειδητοποιείς απο τη θεωρία. Αυτή την εντύπωση έχω τουλάχιστον.
Δεινόσαυρος
18/10/2015, 12:40
Θα συμφωνίσω με τον φίλο αργοναύτη για τα περί ισοροπίας, και θα προσθέσω και το εξής, που ίσως αρχικά φανεί λιγο παράξενο:
Είναι όντως θέμα ισοροπίας, όπως και εξοικείωσης με γρήγορες (σχετικά μιλώντας) επανελημένες αλλαγές κατεύθυνσης. Προσωπικά έχω δεί οτι και απλή εξάσκηση με κοινό ποδήλατο βοηθάει πολλούς να συνηθίσουν αυτό το αίσθημα του σλάλομ.
Γρήγορα σλάλομ σε κατηφόρα, αλλά και σιγανά ελεγχόμενα σλάλομ σε ανόμαλο έδαφος και κάθε τί ενδιάμεσο. Έτσι να γίνει συνήθεια η ισοροπημένη, ομαλη ροή του «κύματος» δεξιά-αριστερά-δεξια-αριστερά, smooth, nice and easy.
(Επίσης χρήσιμες οι πολύ κλειστές στροφές με ποδήλατο, χωρίς να πατήσεις κάτω πόδι.)
Ωραία η θεωρία, και πολύ χρήσιμη, αλλά αν δεν πιάσεις πρώτα το "feeling" του σλάλομ, θα αργίσεις να το κατακτήσεις.
Νομίζω οτι επειδή το ποδήλατο είναι πολύ πιο ελαφρύ και άμεσο στην ανταπόκριση (δηλαδή "νευρικό"), το σλάλομ σε μηχανάκι στη συνέχεια θα φαίνεται παιχνίδι.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.