PDA

View Full Version : Volvo PowerPulse, νέα τεχνολογία turbo από τη Volvo.



ptc
04/12/2015, 10:19
https://www.youtube.com/watch?v=nBPeQG40sI4

Δεν αφορα αμεσα τις μοτοσυκλετες, αλλα μου φανηκε πολυ ενδιαφερον concept. Ουσιαστικα υπαρχει μια δεξαμενη με συμπιεσμενο αερα, ο οποιος χρησιμοποιειται απο τον κινητηρα κατα βουληση για να περιστραφει το turbo στις χαμηλες στροφες, εξαλειφοντας ετσι το φαινομενο του turbolag.

PortisHead
04/12/2015, 10:39
Παλιά καραβάνα η Volvo στις τουρμπίνες γενικότερα.
:a013:

Grafton 505
05/12/2015, 21:06
Μια απλή λύση σε ένα παλιό πρόβλημα. :a013:

''Αραιώνουμε'' και τα καυσαέρια με καθαρό αέρα, περνάμε και τις euro νόρμες ταυτόχρονα. ;)

Bob_o_mastoras
05/12/2015, 21:19
Kαθηστε γιατι κατι χανω εδω περα...

Στο μοτερ προυπαρχει δηλαδη τουρμπινα συμβατικη και αυτο που κανει το συστημα αυτο ειναι να στελνει στην φτερωτη της τουρμπινας πεπιεσμενο αερα για extra boost οταν παταμε τερμα γκαζι???
Αν ναι, γιατι να μην στελνει τον συμπιεσμενο αερα κατευθειαν στις εισαγωγες;; Γιατι να μην λειτουργει συνεχως ωστε να χρειαζεται αρκετα μικροτερη τουρμπινα;;
Ουσιαστικα γιατι να μην υπαρχει απλα ενας μηχανικος υπερσυμπιεστης;;;

teogtp
05/12/2015, 21:40
Kαθηστε γιατι κατι χανω εδω περα...

Στο μοτερ προυπαρχει δηλαδη τουρμπινα συμβατικη και αυτο που κανει το συστημα αυτο ειναι να στελνει στην φτερωτη της τουρμπινας πεπιεσμενο αερα για extra boost οταν παταμε τερμα γκαζι???
Αν ναι, γιατι να μην στελνει τον συμπιεσμενο αερα κατευθειαν στις εισαγωγες;; Γιατι να μην λειτουργει συνεχως ωστε να χρειαζεται αρκετα μικροτερη τουρμπινα;;
Ουσιαστικα γιατι να μην υπαρχει απλα ενας μηχανικος υπερσυμπιεστης;;;

Το κομπρεσερακι αποθηκευει αερα σε ενα μικρο δοχειο.
Αυτο με την σειρα του θα στειλει ενα "παλμο" απο αερα την δεδομενη στιγμη που η τουρμπινα θα "ξεφουσκωσει"ωστε να μειωσει το φαινομενο της αργης αποκρισης ισχυος την στιγμη που θα πατηθει το γκαζι λογο μη επαρκους στροφαρισματος της πτερωτης.Δηλαδη οταν η τουρμπινα θα ειναι εκτος ευρους λειτουργιας.

ptc
05/12/2015, 21:48
Kαθηστε γιατι κατι χανω εδω περα...

Στο μοτερ προυπαρχει δηλαδη τουρμπινα συμβατικη και αυτο που κανει το συστημα αυτο ειναι να στελνει στην φτερωτη της τουρμπινας πεπιεσμενο αερα για extra boost οταν παταμε τερμα γκαζι???
Αν ναι, γιατι να μην στελνει τον συμπιεσμενο αερα κατευθειαν στις εισαγωγες;; Γιατι να μην λειτουργει συνεχως ωστε να χρειαζεται αρκετα μικροτερη τουρμπινα;;
Ουσιαστικα γιατι να μην υπαρχει απλα ενας μηχανικος υπερσυμπιεστης;;;

Αυτο που λες ειναι περιπου ο κομπρεσορας, που εχει τα θετικα του και τα αρνητικα του. Εδω στην ουσια υπαρχει μια λυση για να λυθει το στιγμιαιο μειονεκτημα του turbo που ειναι το turbolag, δλδ η χαμηλη αποδοση / καθυστερηση στις χαμηλες στροφες λογω χαμηλης πιεσης καυσαεριων.

Bob_o_mastoras
05/12/2015, 21:49
Nαι, αλλα δεν θα ηταν πιο οικονομικο και εργονομικο να εστελνε συνεχως αερα στις εισαγωγες ωστε να χρειαζοταν πολυ μικροτερη τουρμπινα που συνεπαγει πολυ μικροτερο intercooler ωστε να εξοικονομηθει βαρος.
Και οταν η τουρμπινα επαιρνε τα πανω της θα μειωνονταν αντιστοιχα η παροχη του αερα απο το κομπρεσερακι..

Φυσικα κατι θα ξερουν παραπανω απο εμενα στη Volvo.. Το μονο σιγουρο! :D

ptc
05/12/2015, 21:53
Nαι, αλλα δεν θα ηταν πιο οικονομικο και εργονομικο να εστελνε συνεχως αερα στις εισαγωγες ωστε να χρειαζοταν πολυ μικροτερη τουρμπινα που συνεπαγει πολυ μικροτερο intercooler ωστε να εξοικονομηθει βαρος.
Και οταν η τουρμπινα επαιρνε τα πανω της θα μειωνονταν αντιστοιχα η παροχη του αερα απο το κομπρεσερακι..

Φυσικα κατι θα ξερουν παραπανω απο εμενα στη Volvo.. Το μονο σιγουρο! :D

Το συνδιασμο κομπρεσορα και τουρμπο τον εφαρμοζει ηδη η vw σε κινητηρες της. Το βασικο μεινοεκτημα του κομπρεσορα ειναι οτι η ενεργεια που χρησιμοποιει δεν ειναι "τζαμπα" αλλα προερχεται απο τον κινητηρα. Ουσιαστικα κλεβεις ιπποδυναμη απο τους τροχους για να τον δουλεψεις. Αντιθετα το τουρμπο χρησιμοποιει κατι που αλλιως θα πηγαινε χαμενο, τα καυσαερια. Αυτο το συστημα ουσιαστικα περιοριζει αυτο το "κλεψιμο ισχυος" απο τον κινητηρα στο απολυτως απαραιτητο.

fkol k4
05/12/2015, 22:32
Nαι, αλλα δεν θα ηταν πιο οικονομικο και εργονομικο να εστελνε συνεχως αερα στις εισαγωγες ωστε να χρειαζοταν πολυ μικροτερη τουρμπινα που συνεπαγει πολυ μικροτερο intercooler ωστε να εξοικονομηθει βαρος.
Και οταν η τουρμπινα επαιρνε τα πανω της θα μειωνονταν αντιστοιχα η παροχη του αερα απο το κομπρεσερακι..

Φυσικα κατι θα ξερουν παραπανω απο εμενα στη Volvo.. Το μονο σιγουρο! :D

Όχι, γιατί έτσι θα δούλευε ακριβώς όπως ο κομπρέσσορας (απλά με ρεύμα) που σημαίνει πως θα κατανάλωνε ενέργεια (δηλ. καύσιμο) για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα.
Ενώ τώρα καταναλώνει ενέργεια μόνο μέχρι να γεμίσει το δοχείο για μια γκαζιά.

mankam
06/12/2015, 10:59
Δεν μου φαίνεται λειτουργικό, ας υποθέσουμε οτι αυτή η μικρή παροχή έχει την δύναμη να δώσει ώθηση στην φτερωτή της τουρμπίνας, το κομπρεσεράκι θέλει κάποιο χρόνο για είναι πάλι ετοιμοπόλεμο που σημαίνει ότι θα είναι ανεπαρκές σε κάποιες περιπτώσεις.
Θά προτιμούσα να μην κατανάλωνε ηλεκτρική ενέργεια και να εκμεταλλευόταν αέρα που χάνεται απο τήν σκάστρα σε συνδυασμό ίσως με μηχανική λειτουργιά απο τον κινητήρα.
Ογκώδες κατασκευή θα έχει ίσως καλύτερη εφαρμογή σε φορτηγά με μεγαλύτερο δοχείο αέρα που θα εξαλείφει συμπτώματα υστέρησης.

tsompanis
06/12/2015, 15:45
Με πρόλαβαν οι από πάνω σχετικά με τον κομπρεσορα
Οπότε να προσθέσω ότι
κυρίως στα φορτηγά, ο στόχος πάντα είναι η χαμηλότερη κατανάλωση. Με αυτό το δεδομένο πλέον σαν βασικό γίνονται οι αγορές.

duke200
07/12/2015, 07:11
με τις νεες billet τουρμπίνες με το διπλό ρουλεμάν, το προβλημα αυτο (δύναμη ψηλά αλλα απο χαμηλές στροφές) έχει ουσιαστικά εξαλειφθεί, τουλάχιστον για τα αμαξια παραγωγής που δεν έχουν τρελες απαιτήσεις σε αποδόσεις. Για παραδειγμα η GTX2860 της garrett σε 1400άρια στροφάρει απο τις 2500 στροφές και βγάζει μέχρι και 400+ άλογα...

Απλά οι κατασκευαστές πρέπει να παρακολουθούν και λίγο και τι κάνουν και οι άλλοι κατασκευαστές. Αν γινόταν αυτο δεν θα υπήρχε για παράδειγμα το τσάμπα συστημα (turbo+κομπρεσσορας) στο golf GT, το οποίο φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο εγκαταληφθηκε.

Την ίδια τύχη θα έχει και το μπαλόνι υπερπίεσης που θέλει να φτιάξει η volvo

RaGe_Raptor
07/12/2015, 07:24
η mclaren πάντως στην P1 τα κενά ροπής κι απόκρισης (λόγω υπερσυμπιεστή) τα "βούλωσε" με τους ηλεκτροκινητήρες.......................

teogtp
07/12/2015, 07:27
η mclaren πάντως στην P1 τα κενά ροπής κι απόκρισης (λόγω υπερσυμπιεστή) τα "βούλωσε" με τους ηλεκτροκινητήρες.......................

Ποιος την γ@μει την McLaren .......
Ουτε ενα δεν εχω δει στο δρομο......
:tooth:

amyroukai
07/12/2015, 09:26
με τις νεες billet τουρμπίνες με το διπλό ρουλεμάν, το προβλημα αυτο (δύναμη ψηλά αλλα απο χαμηλές στροφές) έχει ουσιαστικά εξαλειφθεί, τουλάχιστον για τα αμαξια παραγωγής που δεν έχουν τρελες απαιτήσεις σε αποδόσεις. Για παραδειγμα η GTX2860 της garrett σε 1400άρια στροφάρει απο τις 2500 στροφές και βγάζει μέχρι και 400+ άλογα...

Απλά οι κατασκευαστές πρέπει να παρακολουθούν και λίγο και τι κάνουν και οι άλλοι κατασκευαστές. Αν γινόταν αυτο δεν θα υπήρχε για παράδειγμα το τσάμπα συστημα (turbo+κομπρεσσορας) στο golf GT, το οποίο φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο εγκαταληφθηκε.

Την ίδια τύχη θα έχει και το μπαλόνι υπερπίεσης που θέλει να φτιάξει η volvo

Μήπως το διπλό σύστημα της VW εγκαταλείφθηκε λόγω αξιοπιστίας και κόστους;

teogtp
07/12/2015, 09:48
Μήπως το διπλό σύστημα της VW εγκαταλείφθηκε λόγω αξιοπιστίας και κόστους;

Παρακαλώ μην πετάτε λάσπη για την αγαπημένη μου μαρκα.........

stam2
07/12/2015, 10:48
παιδιά, ή δεν δώσατε βάση στην επεξήγηση του βίντεο, ή εγώ κατάλαβα άλλα.

Η volvo χρησιμοποιεί την εφαρμογή του αεροφυλακίου μόνο για τις πολύ χαμηλές στροφές εκεί που καμμία garret δεν σπουλάρει.
και όταν λέμε χαμηλές στροφές πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας κινητήρες diesel και όχι βενζίνης. Ουσιαστικά στο ξεκίνημα, ή σε μία ρεπρίζ. Προφανώς ένα τέτοιο ντιζελοκίνητο όχημα δεν κατασκευάζεται για "παιχνίδια" και τσαφ τσουφ με σκάστρες για πλάκα, αλλά είναι one shot βοήθεια για να "ξεκολήσει" λίγο πιο άμεσα αρχικά, και να μπει στο εύρος λειτουργίας της τουρμπίνας, οπου μετά με την κλιμάκωση των ταχυτήτων δεν ξανααδειάζει.

Επίσης το αεροφυλάκιο δεν γνωρίζουμε τι πίεση κρατάει, υπάρχουν απλά αεροφυλάκια που κρατάνε 10 bar αλλά και άλλα που κρατάνε 40 και βάλε... αυτό με την κατάλληλη ρύθμιση πίεσης παροχής μπορεί να μεταφραστεί σε αρκετά "ανοίγματα" πριν αδειάσει.
Τέλος, ο αέρας υπο πίεση ψύχεται και είναι ένα ακόμα θετικό για την λειτουργία της τουρμπίνας.

Πιστεύω ότι στην αρχική ιδέα υπάρχουν αρκετές μεταβλητές, οι οποίες ανάλογα με τις αποφάσεις του μηχανικού-αρχιτέκτονα της κατασκευής αλλάζουν το αποτέλεσμα. Σαν ιδέα πάντως είναι απλή, και αποδοτική, απλά προσθέτει έξτρα μηχανικά μέρη στο μηχανοστάσιο.

Bob_o_mastoras
07/12/2015, 14:44
Ασχετο-σχετικο..
Τα Volvo σας αρεσουν..;;;

BLiTzER
07/12/2015, 14:51
Από 7.5 τόνους και πάνω μόνο.

kostasagk
07/12/2015, 14:54
το συστημα αυτό χρησιμοποιείται και σημερα σε μεσοστροφες μηχανές 1000-2000ιπποι των 720-900 στροφων,όταν ξεκινάει ανοιγη μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και στελνη πεπιεσμένο αερα 7-19 μπαρ στην τουρμπίνα για να σηκωση στροφές,αλλα στα αυτοκίνητα εχει ένα μειονέκτημα,θελει κομπρεσέρ η να γεμίζει τακτικά την φιάλη του αερα

project.breeze
07/12/2015, 14:57
Επειδή ο συμπιεστής για να λειτουργήσει "κλέβει" ουσιαστικά ισχύ από τον κινητήρα δημιουργώντας έτσι παρασιτικά φορτία προβλέπω πως η μετεξέλιξη του συστήματος θα είναι ο συνδυασμός του με ένα σύστημα KERS (Kinetic Energy Recovery System). Στα HDVs (Heavy Duty Vehicles) χρησιμοποιείται κατά κόρον οπότε σαν παλιά καραβάνα η Volvo σε αυτά κάποια στιγμή σύντομα θα το χρησιμοποιήσει

Bob_o_mastoras
07/12/2015, 15:06
Από 7.5 τόνους και πάνω μόνο.

Tα μεσαια οικογενιακα της δηλαδη... :lol:

Εμενα μου αρεσουν.. :)

alex14
07/12/2015, 15:06
.
.
Επίσης το αεροφυλάκιο δεν γνωρίζουμε τι πίεση κρατάει, υπάρχουν απλά αεροφυλάκια που κρατάνε 10 bar αλλά και άλλα που κρατάνε 40 και βάλε... αυτό με την κατάλληλη ρύθμιση πίεσης παροχής μπορεί να μεταφραστεί σε αρκετά "ανοίγματα" πριν αδειάσει.
.
.


:a013:
Ο αεροσυμπιεστης ειναι εμβολοφορος, αρα σηκωνει μεγαλη πιεση. Αλλιως θα ειχαν βαλει screw type.

project.breeze
07/12/2015, 15:22
Αυτή την περίοδο δουλεύω σε ένα πρότζεκτ που μεταξύ άλλων χρησιμοποιούμε εύκαμπτο πιεστικό δοχείο απο συνθετικά υλικά που κρατάει αέρα σε πίεση 70bar οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα για την εύρεση δοχείων υψηλής πίεσης.

stam2
07/12/2015, 15:32
Αυτή την περίοδο δουλεύω σε ένα πρότζεκτ που μεταξύ άλλων χρησιμοποιούμε εύκαμπτο πιεστικό δοχείο απο συνθετικά υλικά που κρατάει αέρα σε πίεση 70bar οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα για την εύρεση δοχείων υψηλής πίεσης.

από περιέργεια δώσε λίγο info, πολυστρωματικό είναι?
τι συνθετικά υλικά περιέχει?

PortisHead
07/12/2015, 15:35
Ασχετο-σχετικο..
Τα Volvo σας αρεσουν..;;;


Με 1000.
Ειδικα οι σειρες V (τα station wagon δλδ.) και με τα 2.5λιτρα τουρμπατα μοτερ.
Πλεον εχουν πεσει και οι τιμες.

project.breeze
07/12/2015, 15:46
από περιέργεια δώσε λίγο info, πολυστρωματικό είναι?
τι συνθετικά υλικά περιέχει?

Construction
Fully wrapped Type 3 Composite Over-wrapped Pressure Vessel

Liner
Seamless, impermeable 6061-T6 Aluminum

Structural shell
High strength carbon fiber and epoxy composite

Protective barrier
Sacrificial layer of glass fiber and epoxy composite

Αυτά είναι τα στοιχεία που έχω για τα μη εύκαμπτα πιεστικά δοχεία της εταιρίας με την οποία συνεργαζόμαστε.

toyar
07/12/2015, 17:10
τα προσιτα volvo ειναι πολυτελη μεσαια ford
το υπερδιαφημισμενο v40 ειναι στο πατωμα του προηγουμενου focus
εννοειται οτι τα μοτερ ειναι ford
και φυσικα τιποτα δεν ειναι made in sweden οπως καποτε
το φασον παει συννεφο............

ptc
07/12/2015, 19:10
τα προσιτα volvo ειναι πολυτελη μεσαια ford
το υπερδιαφημισμενο v40 ειναι στο πατωμα του προηγουμενου focus
εννοειται οτι τα μοτερ ειναι ford
και φυσικα τιποτα δεν ειναι made in sweden οπως καποτε
το φασον παει συννεφο............
Ολα αυτα ισχυουν φυσικα, αλλα πλεον η Volvo δεν ειναι μελος του ομιλου Ford. Πουληθηκε το 2010 σε κινεζικα κεφαλαια.