View Full Version : Τύποι βιδών και λόγος ύπαρξής των
To Wurth πρέπει να είχε 5 λοβούς γι' αυτό δεν έμπαινε. Από κατάλογο Witte
376798
376799
Το Facom με 6 λοβούς ταίριαξε
376800
Το πρώτο που μέτρησα ήταν οι λοβοί, 6 έχουν και τα δύο μπιτάκια, δεν νομίζω να κάνω λάθος. Θα πάω μαγαζί και θα βγάλω φωτό με τις μ@λακίες θες 200 διαφορετικά εργαλεία να κάνεις μια στάλα δουλειά. Ωρε σφυρί και καλέμι κάτι ήξεραν τα μαστόρια που τα θεωρούσαν τον Νο 1 εξοπλισμό
Βασίλη το facοm ηταν απλο Tamper Resistant και το wurth security torx plus.
Βασίλη το facοm ηταν απλο Tamper Resistant και το wurth security torx plus.όπερ μεθερμηνευόμενον σημαίνει ασύμβατα?? Που οκ το είδα στην πράξη ότι είναι ασύμβατα αλλά ρπμ 10 διαφορετικοί τύποι για μια γαμωβίδα??
Για να το ξεκαθαρίσουμε Βασίλη μια και καλή για όλους, γιατί ξέρω πως ότι και να πούμε εμείς κάποιοι θα διαβάζουν Κινέζικα..
Το απλό τόρχ το ξέρουμε όλοι.
Το απλό torx που έχει πιο χοντρούς λοβούς λέγεται torx plus.
376831
Δεν έχουν καμία άλλη διαφορά απ' το πάχος των λοβών. Συνεπώς το απλό τορχ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε βίδες που έχουν υποδοχή torx plus. To αντίθετο δεν μπορεί να συμβεί φυσικά. Οπότε αν έχουμε απλό τορχ μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε όλες τις βίδες είτε είναι torx είτε torx plus. H κύρια διαφορά τους είναι στην ανθεκτικότητα του κλειδιού και στην αντοχή στον χρόνο και τη χρήση.
376832
To Tamper Resistant ή αλλιώς security torx είναι ένα απλό torx με τρύπα. H security έκδοση του plus τώρα εκτός απ' την τρύπα έχει και έναν λοβό λιγότερο.
torx plus και security torx plus.
376834
Συχνά πολλοί μπερδεύουν το torx plus με το ribe. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ.
To ribe έχει πιο τετραγωνισμένους λοβούς.
376836
376835
torx, ribe και torx plus. (η βίδα είνα torx plus)
376837
Τα ίδια μπορούμε να τα συναντήσουμε και στην θυλική τους μορφή που είναι το γνωστό εξωτερικό torx.
external torx λοιπόν ή αλλιώς EΤΧ αντι για internal (ITX) που είναι τα παραπάνω.
376848
Και η βίδα..
376839
Αυτά είναι τα κανονικά εξωτερικά torx. Αλλα...
Αλλά έλεγα..
έχουμε και αυτές τις βίδες που επίσης είναι torx αλλά έχουν πιο κοντο προφίλ.
376844
Σε αυτές τις βίδες δεν ταιριάζει το κανονικο τορχ καρυδάκι αλλά θέλει τέτοιο..
376845
Βάζω και ένα μακρύ κανονικό για φανεί καλύτερα γιατί δεν μπορεί το κανονικό να πιάσει τις βίδες χαμηλού προφίλ. (εκτός και αν το τροχίσουμε οπότε δουλεύει κανονικά).
376843
Κάπου έχω βάλει και φωτό από βίδα χαμηλού προφίλ που έχω χαλάσει με κανονικό τορχ. Ευτυχώς ήταν μικρή και η δουλειά έγινε χωρις πολύ κόπο, αν ηταν σε πιο δύσκολο σημείο όμως...
Φυσικά έχουμε και το torx plus σε εξωτερικό που ΔΕΝ είναι το ίδιο με το κανονικό εξωετρικό torx χαμηλού προφίλ.
376849
376850
Πριν ρωτήσει κάποιος τα ttap είναι μόνο για σταθεροποιούν τον οδηγό στην βίδα και δεν υπάρχουν μόνο σε τροχ αλλά και σε άλλεν. Δε μας ενδιαφέρουν διότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στις ανάλογες βίδες (στις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και κανονικό οδηγό-κατσαβίδι).
http://ttapdrive.com/system/comparison
Που οκ το είδα στην πράξη ότι είναι ασύμβατα αλλά ρπμ 10 διαφορετικοί τύποι για μια γαμωβίδα??
να σου μαμιεται μια κολωβιδα και να περιμενεις μια μερα να αγορασεις το αναλογο εργαλειο. αλλα ευτυχως αυτα που εγραψε ο ντζαβιλε δεν απαντωνται και πολυ στα μηχανακια. μενουμε ησυχοι.
οσο για τα φουρνακια ασχολησου εσυ :lol:
να σου μαμιεται μια κολωβιδα και να περιμενεις μια μερα να αγορασεις το αναλογο εργαλειο. αλλα ευτυχως αυτα που εγραψε ο ντζαβιλε δεν απαντωνται και πολυ στα μηχανακια. μενουμε ησυχοι.
οσο για τα φουρνακια ασχολησου εσυ :lol:Σε αυτό το νήμα νομίζω με μηχανάκια και τις βίδες τους ασχολιόμαστε το δυνατόν λιγότερο :p. Υπάρχουν 2-3 παρατρεχάμενοι που μας έχουν κάνει να εντρυφήσουμε σε όλα τα του μηχανουργείου ακόμα και σε βίδες παξιμάδια και κλειδιά από ποντοπόρα πλοία. Σε λίγο θα βγάλουμε και φυλλάδιο ναυτικού ρε φίλΑΙ
Πάντως το vstrom αν δε κάνω λάθος έχει Torx tamper proof 25 στο TPS.
Όλα έχουν εκεί ένα 25αρι ασφαλείας.
Shinji Ikari
05/01/2017, 21:28
http://akihabaranews.com/2014/10/22/article-en/self-tightening-nut-provides-tight-fastening-aid-unique-screw-thread
Grafton 505
11/06/2019, 18:36
Βίντεο που εξηγεί γιατί υπάρχουν τόσες πολλές και διαφορετικές βίδες. Είναι στα αγγλικά αλλά δεν έχει δύσκολες λέξεις.
https://www.youtube.com/watch?v=5cA9bZRHpZE
SeniorCanardo
04/06/2020, 13:51
Sorry, αν δεν πρέπει να μπει εδώ, ας σβηστεί με συνοπτικές διαδικασίες! :D
Μπορούμε να αλλάζουμε βίδες με άλλες με διαφορετικές κεφαλές ή υπάρχει κάποιος περιορισμός σε σχέση με τη χρήση, τη ροπή σύσφιξης κλπ.
Για παράδειγμα μπορώ να αλλάξω μια Μ6 εξάγωνη φλατζωτή με μια αντίστοιχη Άλεν πομπέ (και τούμπαλιν), εφόσον δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός όπως χώρου;
Την ίδια απορία έχω με το υλικό, αλλάζουμε "ελεύθερα" ανοξείδωτες, γαλβανιζέ κλπ μεταξύ τους ή υπάρχει και εκεί κάποιος περιορισμός;
Ρωτάω γιατί πολλές φορές δεν βρίσκω την βίδα που θέλω σε όλους τους συνδυασμούς.
Μ6Χ40 δεν βρίσκω σε εξάγωνη φλαντζωτή αλλά βρίσκω σε άλεν ή απλή εξάγωνη.
Μπορούμε να αλλάζουμε βίδες με άλλες με διαφορετικές κεφαλές ή υπάρχει κάποιος περιορισμός σε σχέση με τη χρήση, τη ροπή σύσφιξης κλπ.
Για παράδειγμα μπορώ να αλλάξω μια Μ6 εξάγωνη φλατζωτή με μια αντίστοιχη Άλεν πομπέ (και τούμπαλιν), εφόσον δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός όπως χώρου;
Εξαρτάται
Την ίδια απορία έχω με το υλικό, αλλάζουμε "ελεύθερα" ανοξείδωτες, γαλβανιζέ κλπ μεταξύ τους ή υπάρχει και εκεί κάποιος περιορισμός;
Εξαρτάται.
Ρωτάω γιατί πολλές φορές δεν βρίσκω την βίδα που θέλω σε όλους τους συνδυασμούς.
Μ6Χ40 δεν βρίσκω σε εξάγωνη φλαντζωτή αλλά βρίσκω σε άλεν ή απλή εξάγωνη.
Το τι βίδα θα χρησιμοποιήσουμε εξαρτάται από το που βρίσκεται αυτή, τι ροπές χρησιμοποιούμε, χώρος κ.α
Το τι υλικό θα χρησιμοποιήσουμε εξάρτάται από διάφορους παράγοντες όπως, τι συμπεριφορά θέλουμε να έχει, σε τι υλικά τη χρησιμοποιούμε κ.α
Οπότε έτσι γενικά δε μπορεί να απαντήσει κανένας σε αυτό που ρωτάς. Πχ αν με ρωτήσεις αν μπορείς να αλλάξεις υλικό στις βίδες που συγκρατούν τον κινητήρα και να βάλεις ανοξείδωτες θα σου πω όχι δε μπορείς γιατί η ανοξείδωτη θα κοπεί πιο εύκολα. Αν ρωτήσεις αν μπορείς να βάλεις βίδα με μεγαλύτερη ή μικρότερη σκληρότητα, πχ 10,3 vs 8.8 θα σου πω πάλι όχι δε μπορείς. Αν αλλάξεις σκληρότητα θα αλλάξεις και την ροπή σύσφιξης που προτείνει ο κατασκευαστής. Επίσης, πάλι αλλάζει η συμπεριφορά της βίδας σε φορτίο.
Όσο για το κεφάλι της βίδας, αφού δεν έχεις περιορισμό χώρου και δεν αλλάζεις υλικό και χαρακτηριστικά, δεν έχεις πρόβλημα. Όπως πρόσεξε αυτό που είπα για τις ροπές. Πχ η άλλεν 5μμ (που είναι μ6) δεν αντέχει τις ίδιες ροπές με μια εξάγωνη 10αριτσα (πάλι μ6). Εννοώ οτι δεν αντέχει το κεφάλι της βίδας τις ίδιες ροπές. Οπότε, που βρίσκεται αυτή η βίδα? Όταν χρειαστείς να την ξαναλύσεις θα έχει σκουριάσει? Αν ναι, τότε είναι λάθος να βάλεις άλλεν αντί για εξάγωνη.
Όταν ο κατασκευαστής βάζει βίδα με πάσο μέχρι τη μέση το κάνει γιατί 1ον μπορεί η βίδα να μπαίνει πιο εύκολα μέχρι μέσα ώστε να βάλεις το παξιμάδι απ' την άλλη και 2ον γιατί αυτό που πατάει στο σημειο που δεν υπάρχουν πάσα, πρέπει να μην έχει πολλές ανοχές. Αν υπάρχουν πάσα και η βίδα συγκρατεί τον κινητήρα μονοκύλινδρου, σίγουρα θα αποκτήσει μεγαλύτερες ανοχές.
Τώρα σε βίδες για πλαστικά κτλ, βάλε ότι θέλεις. Αλλά έχε υπόψη σου οτι κάποιες άλλεν με χαμηλό κεφάλι (όπως αυτό των κατσαβιδόβιδων) αντέχουν λιγότερο και απ' της σταυρόβιδες.
SeniorCanardo
09/06/2020, 13:28
Ευχαριστώ πολύ ήσουν και πάλι κατατοπιστικότατος. :beer:
Κατάλαβα τη λογική που ακολουθούμε.
Στο νου μου είχα καπάκι καμπάνας και καπάκι βολάν, αλλά η ερώτηση ήταν γενικής φύσεως.
Ευχαριστώ πολύ ήσουν και πάλι κατατοπιστικότατος. :beer:
Κατάλαβα τη λογική που ακολουθούμε.
Στο νου μου είχα καπάκι καμπάνας και καπάκι βολάν, αλλά η ερώτηση ήταν γενικής φύσεως.
Αυτά είναι αλουμινίου. Αν η βίδα είναι 8,8 μπορείς να βάλεις ότι βίδα θέλεις ίδιας σκληρότητας. Αν βάλεις βίδα αλουμινίου δε ξέρω με τι ροπές πρέπει να τη σφίξεις επάνω στο αλουμίνιο. Επίσης αλουμίνιο με αλουμίνιο δε ξέρω τι θα σου κάνει όταν θέλεις να τη λύσεις.
Κάποιες βίδες με τα χαρακτηριστικά που θέλεις έχουν κεφάλι με πολύ μικρότερη αντοχή απ' αυτά που έχεις, διότι η τρύπα που μπαίνει το άλλεν, είναι πολύ πιο ρηχή. Μπορείς όμως να βάλεις ανάλογη βίδα με κεφάλι τορξ αντί για άλλεν (αρκεί τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά να είναι ίδια).
There..!
SeniorCanardo
09/06/2020, 17:43
Αυτά είναι αλουμινίου. Αν η βίδα είναι 8,8 μπορείς να βάλεις ότι βίδα θέλεις ίδιας σκληρότητας. Αν βάλεις βίδα αλουμινίου δε ξέρω με τι ροπές πρέπει να τη σφίξεις επάνω στο αλουμίνιο. Επίσης αλουμίνιο με αλουμίνιο δε ξέρω τι θα σου κάνει όταν θέλεις να τη λύσεις.
Κάποιες βίδες με τα χαρακτηριστικά που θέλεις έχουν κεφάλι με πολύ μικρότερη αντοχή απ' αυτά που έχεις, διότι η τρύπα που μπαίνει το άλλεν, είναι πολύ πιο ρηχή. Μπορείς όμως να βάλεις ανάλογη βίδα με κεφάλι τορξ αντί για άλλεν (αρκεί τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά να είναι ίδια).
There..!
Να το κάνω ακόμα πιο δύσκολο?:D
Για παράδειγμα η KTM βάζει εξάγωνη φλατζωτή αλλά με μικρότερο κεφάλι, το οποίο μάλιστα το σκάβει για να κόψει και από εκεί βάρος.
418806
Υποθέτω ότι είναι πρακτικά δύσκολο να υπολογίσεις οποιαδήποτε αντιστοιχία σε ροπή με κάτι που κυκλοφορεί στο εμπόριο.
Οπότε μένουν δύο ενδεχόμενα ή ψωνίζεις τη μαμά με 1.5€/βίδα ή τις αλλάζεις με κοινές γαλβανιζέ ή ανοξείδωτες σε πολύ φθηνότερη τιμή και εύχεσαι όλα να πάνε καλά.:D
Έχουμε άλλη λύση;
Γιατί, δε βρίσκεις με φλάντζα στο εμπόριο?
SeniorCanardo
09/06/2020, 19:00
Γιατί, δε βρίσκεις με φλάντζα στο εμπόριο?
Όχι όλες και πολλές φορές το κεφάλι είναι πολύ μεγαλύτερο το ίδιο και η φλάντζα.
Για παράδειγμα αυτές του καπακιού της καμπάνας είναι Μ6Χ25 και με κορμό αν θυμάμαι καλά.
Στο εμπόριο έχει 10άρι κεφάλι αλλά η μαμά έχει 8άρι.
Βρήκα κάποιες που είναι πολύ κοντά αλλά το κεφάλι είναι τεράστιο και προεξέχει για αυτό και σκεφτόμουνα να πάω σε άλεν.
Αν θυμάμαι καλά απ' έξω 8 Nm έδινε για τις μαμά, οπότε υπέθεσα ότι ίσως και να μπορούσα να την βολέψω με κάτι πιο κομψό.
Το κεφάλι είναι 8αρακι γιατί η βίδα είναι jis. Κατα τ' άλλα δεν έχει καμια διαφορά από αυτές με το 10αρι κεφάλι αρκεί να επιλέξεις βίδες με την ίδια σκληρότητα.
Όσο για τις ροπές δεν ξέρω. Μεγάλο μέρος της ροπής πάει στις τριβές με την ροδέλα. Αν η ροδέλα είναι μεγαλύτερη... δεν ξέρω. Πάντως αν θυμάμαι καλά και στο δικό μου 8 με 10Νm θέλουν οι Μ6, ακόμα και αν είναι άλλεν χωρίς φλάτζα.
Αν βάλεις άλλεν να βάλεις socket cap head. Μη βάλεις τίποτα button head. Πάντως, νομίζω δεν είναι δύσκολο να βρεις jis M6.
Μπορεί να μην είναι jis γιατί βλέπω οτι όλες οι εκδόσεις του jis είναι ίδιες με το din. Αλλά βαριέμαι να το ψάξω περισσότερο.
jis
http://www.globalfastener.com/standards/detailn_312.html
http://www.globalfastener.com/standards/detail_1766.html
http://www.globalfastener.com/standards/detail_5464.html
din
http://www.chinafastener.com/products/24119.htm
lazarefa
10/06/2020, 11:50
Επειδή ενδέχεται να χρειαστώ κάποιες βίδες (κοχλίες πιο σωστά) για το μηχανάκι, τηλεφώνησα πριν λίγο στην αντιπροσωπεία και μου είπαν ότι δεν τις στοκάρουν (ενώ στους καταλόγους ανταλλακτικών φαίνεται να υπάρχουν ως κωδικός). Οι βίδες είναι διάστασης Μ10x65 mm και μορφολογικά είναι σαν την παρακάτω (bolt flange):
http://www.adeptpowersports.com/oem-parts/kymco-bolt-flange-10-53-95801-lba7-900-06-part.html
Στην αντιπροσωπεία μου είπαν να βρω από το εμπόριο...
Επειδή όμως δεν είναι προφανώς όλες οι βίδες ίδιες, έχετε καμιά ιδέα τι θα μπορούσε να ταιριάζει καλύτερα στις εργοστασιακές; (DIN, κράμα κλπ). Οι βίδες (2 τον αριθμό) χρησιμοποιούνται για τη σύνδεση του αμορτισέρ στο πλαίσιο (οπότε προφανώς μπαίνουν ζητήματα αντοχής σε διάτμηση, υλικό κατάλληλο κλπ).
Δυο στοιχεία στου λείπουν. Το πάσο του σπειρώματος και η σκληρότητα.
Το κανονικό σπείρωμα για Μ10 ειναι 1,5 αλλά η δική σου μπορεί να έχει 1,25. Θα το καταλάβεις βιδώνοντας κανα δυο παξιμάδια 17αρια ή συγκρίνοντας τα σπειρώματα με βίδα Μ8χ1,25 (βάζεις τα σπειρώματα να πατήσουν το ένα πάνω στο άλλο)
Η σκληρότητα πρέπει να είναι χτυπημένη στο κεφάλι (αν και στη φωτό δε φαίνεται), αλλά δε νομίζω να είναι κάτι ιδιαίτερο. 8.8 θα είναι.
Θα βρεις εύκολα.
Μαύρη φλατζωτή Μ10χ1,25 65mm σκληρότητας 8,8 με μισό πάσο. Μέχρι και τα χρωματοπωλεία μπορεί να έχουν.
lazarefa
10/06/2020, 22:05
Ερώτηση. Διάμετρος κορμού Μ10 αντιστοιχεί συνήθως σε διάμετρο εξαγώνου 17 ή 15; Γιατί έχω μπερδευτεί.
Ερώτηση. Διάμετρος κορμού Μ10 αντιστοιχεί συνήθως σε διάμετρο εξαγώνου 17 ή 15; Γιατί έχω μπερδευτεί.
Και τα δυο σωστά. Εξαρτάται το din/iso.
Στο jis είναι 14 και στο καινούριο iso 16.
Έχεις όλες τις επιλογές! :lol:
lazarefa
11/06/2020, 06:43
Άρα αν θελήσω να αγοράσω μακρύ καρυδάκι για την εν λόγω βίδα τι μέγεθος να πάρω (σε 3/8 καρέ καστάνιας); 14 ή 16;
Άρα αν θελήσω να αγοράσω μακρύ καρυδάκι για την εν λόγω βίδα τι μέγεθος να πάρω (σε 3/8 καρέ καστάνιας); 14 ή 16;
Σπάστο λίγο αυτό και ξανά ρίξτο.... Έχεις συγκεκριμένη βίδα πάνω στο μοτέρ; Θέλεις να αγοράσεις και βίδα; Τι; Αν το πρώτο, μέτρα το κεφάλι της και πράξε ανάλογα. Αν το δεύτερο, τα αγοράζεις μαζί:lol:
SeniorCanardo
11/06/2020, 11:00
Μπορεί να μην είναι jis γιατί βλέπω οτι όλες οι εκδόσεις του jis είναι ίδιες με το din. Αλλά βαριέμαι να το ψάξω περισσότερο.
Χθες το έψαξα, αλλά δεν κατέληξα πουθενά, δηλαδή σε συγκεκριμένο πρότυπο.
Το μόνο συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι είναι μετρικές και μάλλον ειδικές φτιαγμένες αποκλειστικά για την ΚΤΜ.
Δεν τις βρίσκω στο εμπόριο παρά μόνο στα γνωστά κιτ. (bolt, specbolt).
Αλουμινίου δεν είναι, μια χαρά τις τσιμπά ο μαγνήτης, ανοξείδωτες επίσης δεν είναι.
Μερικές συγκριτικές φώτο, πιο πολύ για εγκυκλοπαιδική γνώση.
418827
418828
Και εδώ μια σύγκριση με το κεφάλι της "πομπέ άλεν", την οποία απ' ότι κατάλαβα δεν προτείνεις λόγω ροπών που μπορεί να πάρει.
Οπότε μάλλον θα πρέπει να πάω σε τυπική άλεν (socket), αν και η άλλη μου φαίνεται πιο κομψή.
418829
lazarefa
11/06/2020, 11:42
Σπάστο λίγο αυτό και ξανά ρίξτο.... Έχεις συγκεκριμένη βίδα πάνω στο μοτέρ; Θέλεις να αγοράσεις και βίδα; Τι; Αν το πρώτο, μέτρα το κεφάλι της και πράξε ανάλογα. Αν το δεύτερο, τα αγοράζεις μαζί:lol:
Για να καταλάβεις, έχω το μηχανάκι σε νησί και δεν μπορώ αυτή τη στιγμή (που είμαι εκτός) να μετρήσω τι μέγεθος καρυδάκι πιάνει πάνω στο κεφάλι της βίδας (εξάγωνο), απλά ξέρω ότι είναι βίδα 10Χ65 χιλιοστά. Ο Daz πιο πάνω μου έγραψε ότι σε αυτή τη διάσταση μπορεί να είναι είτε 14 είτε 16 νούμερο το κεφάλι της. Ρωτώ γιατί θέλω να κατεβάσω καρυδάκια στο νησί που έχω το μηχανάκι για να το πιάσω και δεν είμαι σίγουρος για το μέγεθος του εξαγώνου (έχω βέβαια εργαλεία κι εκεί απλά δεν έχω μακριά καρυδάκια που ενδέχεται να μου χρειαστούν.
sapila racing
11/06/2020, 11:57
Για να καταλάβεις, έχω το μηχανάκι σε νησί και δεν μπορώ αυτή τη στιγμή (που είμαι εκτός) να μετρήσω τι μέγεθος καρυδάκι πιάνει πάνω στο κεφάλι της βίδας (εξάγωνο), απλά ξέρω ότι είναι βίδα 10Χ65 χιλιοστά. Ο Daz πιο πάνω μου έγραψε ότι σε αυτή τη διάσταση μπορεί να είναι είτε 14 είτε 16 νούμερο το κεφάλι της. Ρωτώ γιατί θέλω να κατεβάσω καρυδάκια στο νησί που έχω το μηχανάκι για να το πιάσω και δεν είμαι σίγουρος για το μέγεθος του εξαγώνου (έχω βέβαια εργαλεία κι εκεί απλά δεν έχω μακριά καρυδάκια που ενδέχεται να μου χρειαστούν.
Αν το μηχανάκι είναι Japan τότε δεν υπάρχει περίπτωση να είναι 16.
Άρα αν θελήσω να αγοράσω μακρύ καρυδάκι για την εν λόγω βίδα τι μέγεθος να πάρω (σε 3/8 καρέ καστάνιας); 14 ή 16;
Δεν κατάλαβες. Εγραψα οτι είναι σωστά και τα δυο που είπες + τα δυο νούμερα ακόμα.
Δλδ μια βίδα μ10 μπορεί να είναι από 14 μέχρι 17 ανάλογα με την προδιαγραφή της.
Και το έγραψα για την βίδα που θέλεις να πάρεις. Αυτή που έχει το μηχανάκι σου, δε μπορώ να ξέρω τι κεφάλι έχει αλλά δε σε ενδιαφέρει απ' τη στιγμή που βρίσκεις βίδα ίδιων χαρακτηριστικών με εξάγωνο κεφάλι.
Χθες το έψαξα, αλλά δεν κατέληξα πουθενά, δηλαδή σε συγκεκριμένο πρότυπο.
Το μόνο συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι είναι μετρικές και μάλλον ειδικές φτιαγμένες αποκλειστικά για την ΚΤΜ.
Δεν τις βρίσκω στο εμπόριο παρά μόνο στα γνωστά κιτ. (bolt, specbolt).
Αλουμινίου δεν είναι, μια χαρά τις τσιμπά ο μαγνήτης, ανοξείδωτες επίσης δεν είναι.
Μερικές συγκριτικές φώτο, πιο πολύ για εγκυκλοπαιδική γνώση.
418827
418828
Και εδώ μια σύγκριση με το κεφάλι της "πομπέ άλεν", την οποία απ' ότι κατάλαβα δεν προτείνεις λόγω ροπών που μπορεί να πάρει.
Οπότε μάλλον θα πρέπει να πάω σε τυπική άλεν (socket), αν και η άλλη μου φαίνεται πιο κομψή.
418829
Γράφετε δυο άτομα σε λάθος θρεντ και μπερδευόμαστε και μεις που απαντάμε.
Ξέχνα αλουμίνια κτλ. Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι αλουμίνιο ή ανοξείδωτες απ' την μαμά. Δεν το έγραψα γι' αυτές που έχει αλλά γι' αυτές που θέλεις να πάρεις. Για να μη πάρεις τίποτα περίεργο επειδή σου γυάλισε.
Γιατί είπαμε θέλεις να τις αλλάξεις?
SeniorCanardo
11/06/2020, 13:21
Γράφετε δυο άτομα σε λάθος θρεντ και μπερδευόμαστε και μεις που απαντάμε.
Ξέχνα αλουμίνια κτλ. Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι αλουμίνιο ή ανοξείδωτες απ' την μαμά. Δεν το έγραψα γι' αυτές που έχει αλλά γι' αυτές που θέλεις να πάρεις. Για να μη πάρεις τίποτα περίεργο επειδή σου γυάλισε.
Γιατί είπαμε θέλεις να τις αλλάξεις?
Sorry εδώ νόμισα ότι έπρεπε να γράψω αφού το μετέφερες. :blush:
Η ερώτηση μου είχε εξαρχής γενικό χαρακτήρα, όπου χρησιμοποιώ συγκεκριμένα παραδείγματα το κάνω για λόγους γενικότερης κατανόησης.
Θέλω να τις αλλάξω γιατί κάποιες (όπως αυτή της φώτο έχει στραβώσει) και κάποιες άλλες έχουν αντικατασταθεί από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες με ότι βρήκαν πρόχειρο μπροστά τους.
Το ίδιο πρόβλημα το έχω και στα δυο μηχανάκια μου και πιστεύω ότι θα το βρίσκω συνέχεια μπροστά μου γιατί και τα δυο πατάνε χώμα, είναι φουλ σε κραδασμούς... ε και άλλο να πάρω πάλι μεταχειρισμένη, μονοκύλινδρη, ψηλόφτερη κουδουνίστρα θα πάρω. There you go. :lol:
lazarefa
12/06/2020, 19:40
Και τα δυο σωστά. Εξαρτάται το din/iso.
Στο jis είναι 14 και στο καινούριο iso 16.
Έχεις όλες τις επιλογές! :lol:
Τελικά για την ιστορία, σε ταιβανέζικο παπί, βίδα Μ10Χ65 έχει κεφαλή εξαγώνου 14.
panavour
27/02/2021, 11:54
ΑΦΕΛΗΣ ερωτηση ασχετου.
Προς τι ολες αυτες οι διαφορετικες βιδες,οσον αφορα στην κεφαλή τους?Αλλες απλες,αλλες σταυρωτες,αλλες τορχ κλπ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ οι αγαπημενες μου ειναι οι ΑΛΛΕΝ που νομιζω ειναι και οι ποιο γερές και ευκολοβίδωτες και δεν χαλανε και το κλειδί.
σαν την εξαγωνη δεν εχει........
οι torx ειναι γερμανικος σαδομαζοχισμος
Torx for the win, οι βίδες allen με λίγη ατζαμοσύνη γίνονται στρογγυλές, έτσι μου έχουν πει δηλαδή... :D
@silkman μήπως έχει νόημα ένα παλμικό για τις βίδες που σου ζορίζουν τις μύτες;
Διαχωρίζω τις μύτες απ' τα καρυδάκια για να διαχωρίσω ξανα τη συνέχεια της συζήτησης για τους τύπους βιδών.. Τι'σαστε'σειςρε!
ΑΦΕΛΗΣ ερωτηση ασχετου.
Προς τι ολες αυτες οι διαφορετικες βιδες,οσον αφορα στην κεφαλή τους?Αλλες απλες,αλλες σταυρωτες,αλλες τορχ κλπ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ οι αγαπημενες μου ειναι οι ΑΛΛΕΝ που νομιζω ειναι και οι ποιο γερές και ευκολοβίδωτες και δεν χαλανε και το κλειδί.
Μετέφερα την ερώτηση στις βίδες.. Αν ρίξεις μια ματιά στο θρεντ θα καταλάβεις..
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=147336&p=2672301&viewfull=1#post2672301
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=147336&p=2672328&viewfull=1#post2672328
Ο γέροντας τα έχει πει πολύ ωραία.
σαν την εξαγωνη δεν εχει........
οι torx ειναι γερμανικος σαδομαζοχισμος
Ναι αλλά το κεφάλι είναι μεγάλο. Για βίδα 10χιλ θέλει 19αρι κεφάλι. Και η διαγώνιος του εξαγώνου είναι ακόμα μεγαλύτερη από 19χιλ.
Αν θέλεις τις ίδιες ροπές με μικότερο κεφάλι τι θα βάλεις? Είτε εξωτερικό / εξωτερικό τορξ, είτε πολύσφινο, είτε δωδεκάγωνο.
Τα οποία έχουν εξαιρετικά μεγάλη αντοχή για το μέγεθος της κεφαλή της βίδας.
doctor_john
27/02/2021, 17:31
ΑΦΕΛΗΣ ερωτηση ασχετου.
Προς τι ολες αυτες οι διαφορετικες βιδες,οσον αφορα στην κεφαλή τους?Αλλες απλες,αλλες σταυρωτες,αλλες τορχ κλπ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ οι αγαπημενες μου ειναι οι ΑΛΛΕΝ που νομιζω ειναι και οι ποιο γερές και ευκολοβίδωτες και δεν χαλανε και το κλειδί.
Κάθε τύπος σύσφιξης που διαμορφώνεται απο τα υλικά που δένει, το πάχος τους, τις καταπονήσεις που δέχονται κ.λπ.
διαμορφώνει κάποιες προδιαγραφές.
Πχ: δυο χυτοπρεσαριστά αλουμίνια που δέχονται μικρή καταπόνηση (έστω καπακια κεφαλής) χρειάζονται 8Nm για να μην ξεσφίγγουν και αντέχουν μέγιστο 14Nm για να μην σπάσουν.
Οι torx στοχεύουν στο ότι η βίδα (ή η μύτη) που θα επιλέξεις θα καταστραφεί πρίν καταφέρεις να κάνεις ζημιά στα κομμάτια που δένεις.
Μια αντίστοιχη allen έχει μεγαλύτερη αντοχή άρα μπορείς ευκολότερα να κάνεις ζημιά.
Προφανώς η κίνηση της βιομηχανίας να δημιουργεί πρότυπα δεν το κάνει μόνο για να μας προφυλάξει, θα πουν ότι το κάνουν για να μπορεί
ο επαγγελματίας να δημιουργεί πρότυπα και να λειτουργεί με ασφάλεια και επαγγελματισμό αλλά θα καρπωθούν και οι βιομηχανίες
τα φθηνότερα ημερομίσθια των λιγότερο εκπαιδευμένων εργατών και όχι τεχνιτών, θα καρπωθεί και η ίδια την παραπάνω εξάρτηση
όλων σε μύτες, βίδες, εξωλκείς κ.λπ.
Θέλω να αποφύγω την σύγκριση μιας ίσιας βίδας με μια σταυρού γιατί έχουν τεράστια απόσταση απο τις allen και torx
και σε εκείνη την ρομαντική περίοδο η "αξία" ήταν περισσότερη αντοχή στα κεφάλια και τις μύτες κάτι που ρεαλιστικά πέτυχε
η δημιουργία των σταυρόβιδων.
Πάλι όμως σε λεπτεπίλεπτες "μηχανές" όπως της ωρολογοποιίας, βλέπουμε ότι η ευκολία της ίσιας και το ότι χρειαζόμαστε να χαλάει πριν χαλάσει κάτι
άλλο της δίνει προβάδισμα στο μεγαλύτερο μέρος και ελάχιστα μέρη (που συνήθως κρύβονται) χρησιμοποιούν σταυρού.
Χοντροκομμένα παραδείγματα για να μπεις στο κλίμα. Κάθε εφαρμογή έχει τις δικές της ανάγκες.
Πάμε πάλι...
Ξεκινήστε από εδώ (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=147336&page=3&p=2673016&viewfull=1#post2673016)..
Ο σταυρός έχει την ίδια αντοχή με το ίσιο αλλά ο σταυρός μπορεί να έχει μικρότερη κεφαλή. Το τετράγωνο θα έχει την ίδια αντοχή με τον σταυρό με πολύ μικρότερο μέγεθος γιατί έχει 4 πλευρές που έρχονται σε επαφή. Το εξάγωνο (άλλεν) έχει ακόμα μεγαλύτερη αντοχή απ' το τετράγωνο.
Στο άλλεν οι κατασκευαστές μπορούν να βάζουν μεγαλύτερο μπουλόνι ή μικρότερο κεφάλι σε σύγκριση με τις βίδες σταυρού. Οι σταυρού χρησιμοποιούνται ακόμα εκεί που οι ροπές είναι και πρέπει να παραμείνουν μικρές. Το ίσιο χρησιμοποιείται ακόμα εκεί που η σταθερότητα του οδηγού μέσα στη βίδα προέρχεται απ' την υποδοχή της βίδας (κλέμενς, ηλεκτρολογικοί πίνακες κτλ). Ή εκεί που το κεφάλι της βίδας δεν πρέπει να έχει καθόλου ύψος (σταυροί, τετράγωνα, άλλεν, τορξ, πρέπει να χωθούν μέσα στο κεφάλι της βίδας). Επίσης είναι πολύ πιο απλό να φτιαχτούν και δε χρειάζονται ιδιαίτερα εργαλεία.
Το τορξ έχει πολύ μεγαλύτερη αντοχή απ' το άλλεν γιατί οι λοβοί έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με τη βίδα. Το torx plus έχει ακόμα πιο χοντρούς λοβούς. Το ribe έχει ακόμα πιο μεγάλη επιφάνεια και πιο σταθερή σχεδίαση απ' το τορξ, συνεπώς ακόμα μεγλύτερη αντοχή. Το spline έχχει 12 γωνίες και έχει την μεγαλύτερη αντοχή απ' όλα. Μπορεί να χρησιμοποιεί 10χιλ οδηγό για 10χιλ μπουλόνι.
Στις εξωτερικές βίδες, το εξάγωνο έχει μεγάλη αντοχή αλλά μεγάλες διαστάσεις. Μια 12γωνη βίδα 10αρίτσα έχει ένα μπουλονι 10χιλ (Μ10). Αν το μπουλόνι αυτό είχε εξάγωνη κεφαλή και όχι 12γωνη , το κεφάλι του θα ήταν 17αρι. Με διαγώνιο 20τόσα χιλιοστά. Δλδ είναι σα να λύνεται με 10αράκι 12γωνο καρυδάκι 17αρα βίδα.
Το ίδο ισχύει και στις εσωτερικές βίδες.
Τα πάντα είναι θέμα αντοχής σε συνάρτηση με το μέγεθος. Η εφαρμογή θα επιβάλει την βίδα που θα χρησιμοποιήσουμε.
Η αντοχή της βίδας και πόσο δυνατά θα σφιχτεί εξαρτάται απ' τα υλικά που σφίξει και τις δυνάμεις που θα συγκρατήσει. Ανάλογα με την ροπή που θέλουμε να εφαρμόσουμε επιλέγουμε την κατάλληλη ποιότητα. Η πιο συνηθισμένη είναι η 8.8. Ακομα μεγαλύτερες αντοχές έχει η 10.9 και η 12.9.
θελω να προσθεσω οτι καποιες φορες η επιλογη της κεφαλης γινεται με σκοπο να απαιτει ειδικο εργαλειο ωστε να δυσκολεψει την αποσυναρμολογηση
αυτο το εχω συναντησει σε αυτοκινητα και σε ηλεκτρικες οικιακες συσκευες
Με σειρά αντοχής.. άλλεν, τορξ και 12γωνη. Η 12γωνη έχει τη μεγαλύτερη επιφάνεια και είναι το πιο δύσκολο να χαλάσει. Αυτή η βίδα είναι Μ8 (δλδ σα να λέμε 13αρα) και θέλει 8αρακι καρυδάκι ή πολύγωνο κλειδί. Η άλλεν θέλει Εξωτερικό τορξ Νο8. Δλδ Ε8.
Η άλλεν έχει σχεδόν την ίδια κεφαλή με τις άλλες δυο αλλά μια ιδέα μόνο, απ' την αντοχή τους. Ο οδηγός που χρειάζεται όμως είναι πολύ μικρότερος. Αυτή η βίδα δε θα χρησιμοποιηθεί ποτέ σε εφαρμογές που απαιτούν την ροπή των άλλων δύο.
425921
Το εσωτερικό τορξ έχει πολύ μεγαλύτερη αντοχη απ' το εσωτερικό εξάγωνο, γιατί έχει μεγαλύτερη επιφάνεια με την οποία έρχεται σε επαφή ο οδηγός.
425922
Γι' αυτό το λόγο το τορξ έχει μεγαλύτερο μπουλόνι απ' το άλλεν και χρησιμοποιείται σε σημείο που χρειάζεται μπλε σφραγιστικό σπειρωμάτων. Το άλλεν θα χαλούσε πολύ πιο εύκολα στην ίδια εφαρμογή, αν δεν ήταν τουλάχιστον μεγαλύτερο.
425927
Το εξωτερικό τορξ έχει μεγαλύτερη αντοχή απ' την εξάγωνη βίδα με μικρότερη κεφαλή, για τον ίδιο λόγο.
425923
Υπάρχουν τορξ και με πιο κοντό κεφάλι απ' το συνηθισμένο. Σε αυτά τα τορξ δε δουλεύει το στανταρ καρυδάκι. Η κεφαλή του είναι πιο μικρή απ' του εξαγώνου και έχει και λίγο μικρότερο ύψος.
425924
Αυτή η βίδα έχει τρομερές αντοχές. Το κεφάλι της και ο οδηγός, είναι πολύ δύσκολο να χαλάσουν. Οι ροπές είναι ιδιαίτερα αυξημένες σε σχέση με τις κανονικές. Εννοείται, οτι δε βιδώνει σε κάποιο παξιμάδι, αλλά σε επιφάνεια με πολλά σπειρώματα.
Επίσης όπως βλέπετε, η βίδα αυτή είχε κόκκινο loctite που είναι ένα στάδιο πριν την μόνιμη εφαρμογή. Το κεφάλι είναι και πολύ ρηχό. Οποιοδήποτε άλλεν σε τόσο ρηχό κεφάλι θα είχε την μισή αντοχή και πολυ λέω).
425925
Αυτή η βίδα είναι Μ10. Αν είχε 6γωνο κεφάλι θα ήταν 17αρι (μεγάλο). Αν την έκαναν άλλεν θα ήταν Νο8 ...
425926
...αλλά θα είχε την μισή αντοχή απ' το εσωτερικό 12γωνο (sp line).
425928
Εχουν το μέγεθος ενός σταυρού..
425929
Αλλά η αντοχή τους είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη και χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές που απαιτεί αρκετά μεγάλη ροπή για το μέγεθος τους.
425931
θελω να προσθεσω οτι καποιες φορες η επιλογη της κεφαλης γινεται με σκοπο να απαιτει ειδικο εργαλειο ωστε να δυσκολεψει την αποσυναρμολογηση
αυτο το εχω συναντησει σε αυτοκινητα και σε ηλεκτρικες οικιακες συσκευες
Σε λίγες εφαρμογές συμβαίνει αυτό. 100 στις 100 φορές που θα βάλουν ribe, spline, torx plus (6 χοντροί λοβοί αντί για 6 λεπτοί) είναι για λόγους αντοχής, μεγέθους, πρόσβασης.
Όταν θέλουν να αποφύγουν αποσυναρμολόγηση από μη εξειδικευμένους επιλέγουν torx ασφαλείας (κοινό τορξ με τρύπα). torx plus ασφαλείας (5 χοντροί λοβοί και τρύπα, αντί για 6). Επίσης επιλέγουν εργαλεία που υπάρχουν μόνο σε σπεσιαλ tools, πχ περίεργα νούμερα τετραγώνου, 14αρι spline με τρύπα, εσωτερικά και εξωτερικά τρίγωνα κ.α.
πιο πανω γραφεις Μ8 με 8αρι καρυδακι;
πιο πανω γραφεις Μ8 με 8αρι καρυδακι;
Ναι με 8αρακι 12γωνο καρυδκάκι για 12γωνη 8ριτσα βίδα με Μ8 μπουλόνι.
Συνήθως και το εσωτερικό και το εξωτερικό 12γωνο χρησιμοποιούνται για το ίδιο πάχος μπουλονιού.
δλδ έχεις 10χιλ κεφάλι (είτε εσωτερικό δωδεκάγωνο είτε εξωτερικό 12γωνο) για ίδιων χιλιοστών μπουλόνι.
Κάπως έτσι είναι και το τορξ. Αύριο θα βάλω φωτό απο βίδες που προέρχονται απο μπλοκ κινητήρα 1600. Νομίζω ήταν εσωτερικό 12γωνο Νο10 για βίδες Μ10. Και ξέρεις τι ροπές χρειάζονται αυτές οι βίδες, έτσι? !!!
Επίσης αν βρω θα βάλω βίδες, που το επάνω μέρος τους είναι εξωτερικό τορξ Ε6 και η βίδα είναι Μ8. Αυτό σημαίνει οτι το επαω μέρος της βίδας έχει διαμορφοθεί σε τορξ και αμέσως μετά ξεκινούν τα σπειρώματα.
Torx for the win, οι βίδες allen με λίγη ατζαμοσύνη γίνονται στρογγυλές, έτσι μου έχουν πει δηλαδή... :D
Υπάρχουν άλλεν με ρηχό κεφάλι και άλλες με πολύ πιο βαθιά τρύπα. Οι μούφες (βίδες χωρίς κεφάλι) επειδή δε μπορούν να εχουν μεγαλύτερο άλλεν απ' αυτό που τους επιτρέπει το μέγεθος του μπουλονιού, έχουν πολύ βαθιά εξάγωνη τρύπα. Πιο εύκολα θα σπάσεις το αλενάκι σου, παρά θα χαλάσει η υποδοχή της βίδας.
@silkman μήπως έχει νόημα ένα παλμικό για τις βίδες που σου ζορίζουν τις μύτες;
Σε αυτή την περίπτωση θα ζορίζει το παλμικό τις μύτες. Αν δεν έχει μύτες που να είναι για παλμικό ή/και αντάπτορα για παλμικό, θα σπάνε πολύ πιο εύκολα απ' ότι με το χέρι.
Ρε παιδιά, δε σπάνε τόσο εύκολα οι μύτες με το χέρι.
Ψάχνω βιδες για φωλιές σε πλαστικό. Ειναι αυτές που ενώνουν τα πλαστικά μεταξυ τους σε σκούτερ κυρίως.
Αν ξέρεις καποιος που μπορώ να βρω ας στείλει. Με 2 μαγαζια που μίλησα δεν έχουν τέτοιες βιδες .
Το βήμα είναι διαφορετικό από τις λαμαρινοβιδες και δεν έχουν μύτη οπως οι λαμαρινοβιδες για να σας προλάβω
Ψάχνω βιδες για φωλιές σε πλαστικό. Ειναι αυτές που ενώνουν τα πλαστικά μεταξυ τους σε σκούτερ κυρίως.
Αν ξέρεις καποιος που μπορώ να βρω ας στείλει. Με 2 μαγαζια που μίλησα δεν έχουν τέτοιες βιδες .
Το βήμα είναι διαφορετικό από τις λαμαρινοβιδες και δεν έχουν μύτη οπως οι λαμαρινοβιδες για να σας προλάβω
Είναι δύσκολο να βρεις. Εγώ αν τις πετύχω σε τίποτα που είναι για πέταμα τις μαζεύω.
Θες πολλές? Ρώτα σε κανέναν που κάνει σέρβις/επισκευές σε δράπανα και ηλεκτρικά εργαλεία μήπως έχει να σου δώσει, αν σου κάνει το μέγεθος.
https://www.car.gr/20203536
εδω εχει μεγαλη συλλογη κλιπς.....μηπως βρεθουν και βιδες
Πάντα μάζευα τέτοιες βίδες από διάφορα εξαρτήματα πριν τα πετάξω. Θα κοιτάξω και σε ανακύκλωση ηλεκτρικων συσκευων
Ψάχνω βιδες για φωλιές σε πλαστικό. Ειναι αυτές που ενώνουν τα πλαστικά μεταξυ τους σε σκούτερ κυρίως.
Αν ξέρεις καποιος που μπορώ να βρω ας στείλει. Με 2 μαγαζια που μίλησα δεν έχουν τέτοιες βιδες .
Το βήμα είναι διαφορετικό από τις λαμαρινοβιδες και δεν έχουν μύτη οπως οι λαμαρινοβιδες για να σας προλάβω
car clips στους Άγιους Αναργύρους
Και οι δύο είναι Μ14 (η φωτό δείχνει την τορξ μικρότερη αλλά είναι ίδιες).
425980
Για Μ14 η στάνταρ διάσταση για εξάγωνη κεφαλή είναι 22χιλ. Η καινούρια διάσταση βάση νέου ISO είναι 21μμ, όπως η συγκεκριμένη. Η κεφαλή της τορξ είναι πολύ μικρότερη.
425981
425982
Για συγκράτηση της βίδας ώστε να ξεβιδώσει το παξιμάδι ασφαλείας. Σε τέτοιες βίδες δεν είναι δύσκολο να σπάσουμε τη μύτη του τορξ.
425983
Μ12 νομίζω με εσωτερικό πολύγωνο 12χιλ. (Spline ή πολύσφυνο, Νο12). Αν ήταν εξωτερικό πολύγωνο θα ήταν πάλι 12μμ. Δλδ θα ήθελε 12αρι καρυδάκι. Αν είναι Μ10 θα ήθελε 10αρακι καρυδάκι. Οι ροπές που αντέχει είναι τόσο μεγάλες που πριν από κάθε χρήση μετράς το μήκος της βίδας για να δεις αν έχει μακρύνει. Συνήθως μπορείς να τις επαναχρησιμοποιήσεις μέχρι μία φορά.
425984
Η διαφορά του ribe με το torx. Φυσικά υπάρχουν αρκετές παραλλαγές του torx ώστε να επιτύχει ότι και το ribe. Και αυτό δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής αλλά και η γωνία που ασκούνται οι δυνάμεις. (αυτό ίσως το εξηγήσω αργότερα με κάποιο διάγραμμα).
425985
GEORGIOS
17/03/2021, 20:06
Ψάχνω βιδες για φωλιές σε πλαστικό. Ειναι αυτές που ενώνουν τα πλαστικά μεταξυ τους σε σκούτερ κυρίως.
Αν ξέρεις καποιος που μπορώ να βρω ας στείλει. Με 2 μαγαζια που μίλησα δεν έχουν τέτοιες βιδες .
Το βήμα είναι διαφορετικό από τις λαμαρινοβιδες και δεν έχουν μύτη οπως οι λαμαρινοβιδες για να σας προλάβω
Πλαστικόβιδες λέγονται:
https://tsamouris.gr/eshop/eShop/Cat3.aspx?Cat2=36
(αυτό ίσως το εξηγήσω αργότερα με κάποιο διάγραμμα).
Και μια και θα μπεις στον κοπο, ριξε και δυο ακομη για Quadrex και MorTorq.. ;)
Πλαστικόβιδες λέγονται:
https://tsamouris.gr/eshop/eShop/Cat3.aspx?Cat2=36
tnx
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.