View Full Version : Στρώσιμο κινητήρα
Ξέρω ότι το θέμα έχει συζητηθεί αρκετές φορές, δεν θέλω να αρχίσει η αντιπαράθεση των δύο κόσμων, ο ένας που λέει " έλα μωρέ σιγά μην το στρώσω, στρωμένο έρχεται " και του άλλου που λέει " σιγά μην έχουν κάτσι να το στρώσουν, θα το κάνω όπως το λέει το manual "...
αυτό που θα ήθελα να συζητήσουμε είναι οτι εφόσον έχουμε αποφασίσει ότι θα προσέξουμε το νέο μας μωρό και θα το στρώσουμε ευλαβικά, ποια διαδικασία ακολουθούμε, εγώ μέχρι τώρα ακολουθούσα το manual, πρόσφατα σ ένα σερφάρισμα που έκανα έπεσε το μάτι μου στο άρθρο που παραθέτω απο κάτω... ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρει κάποια διαδικασία στρωσίματος η οποία περιλαμβάνει αλλαγές λαδιών κ φίλτρου στα 30km, στα 80, στα 300, στα 800 και τέλος στα 2000km... επίσης αναφέρει ότι το λάδι δεν θα πρέπει να είναι με τίποτα συνθετικό...
μου φάνηκε λίγο υπερβολικό, ας μιλήσουν οι γνώστες πει του θέματος ( μηχανικοί κτλ )
http://www.mrbike.gr/website/driving-advice/running-in-motorcycle.html
καποιοι λενε να βαζεις ενα καθαριστικο λαδιων μεσα να δουλεψει καμια 200αρια χλμ και μετα να αλλαξεις λαδια φιλτρο... για να φυγουν τα πρωτα γρεζια που εχει το καινουριο μοτερ.. δεν ειχα την τυχη να στρωσω ποτε καινουριο μοτερ...
Τι να καθαρισει το καθαριστικο απο ενα ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ κινητηρα.Την πυτιριδα που μπορει να ειχε ο μαστορας οταν το συναρμολογουσε;
δεν ξερω.. τα πρωτα γρεζια λενε.. εγω οπως ειπα δεν εχω στρωσει ποτε καινουριο μηχανακι... αν τυχει καποια φορα ουτε καθαριστικο θα βαλω μεσα ουτε θα του αλλαξω λαδια-φιλτρο στα 30χλμ... θα το κανω οπως λεει το βιβλιαρακι του...
Χωρις να εχω καποιες ιδιαιτερες μηχανολογικες γνωσεις, σε αυτα τα θεματα μου φαινεται λιγο αστειο να ψαχνουμε για κατι παραπανω απο αυτα που προτεινει ο κατασκευαστης. Δλδ αυτοι που σχεδιασαν το μοτερ δεν ξερουν καλυτερα; Και να το παρουμε κι αλλιως, δεν θελουν οι μηχανες τους να ειναι οσο γινεται πιο απροβληματιστες ωστε να βγαλει και καλο ονομα η μαρκα; Προσωπικα και στο θεμα σερβις ακολουθω ευλαβικα το manual, εκτος κι αν ξερω πως εχω κανει καποια καταχρηση της μηχανης (πχ αν ο κατασκευαστης λεει αλλαγη λαδιων στις 6000 αλλα εγω κινουμαι μονο πολη, θα αλλαξω λαδια πιο νωρις).
Ό,τι λέει το manual, με θρησκευτική ευλάβεια.
Εγώ δε βλέπω σε τι μπορεί να διαφέρει αυτό το θέμα απ' όλα τα υπόλοιπα! :hmm:
Δουλεύεις τον κινητήρα σε όλες τις ταχύτητες και όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς απότομες επιταχύνσεις και χωρίς να αφήνεις τον κινητήρα να "κρεμάει".
Κολλάς κι έναν μαγνήτη στο φίλτρο του λαδιού και είσαι μια χαρά.
5 αυτοκίνητα και 4 μηχανάκια έχω στρώσει έτσι και δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα.
. + _
και εγώ σε όσα αυτοκίνητα και μηχανακιά που έχω στρώσει αυτό που λέει ο McGyver έκανα, ευλαβικά το manual, προσεκτική χρήση στα πρώτα 1000- 1600km κ μετά ολα οκ... επίσης το άρθρο αναφέρει και συγκεκριμένη χρήση πέρα απο συντήρηση, η πρώτα βόλτα να είναι 25km με στάση στο ενδιάμεσο, η δεύτετη 50κμ με στάση πάλι στο ενδιάμεσο κτλ... επίσης υπερβολικό μου ακούγεται...
spyrakos35
15/12/2015, 09:11
επίσης το άρθρο αναφέρει και συγκεκριμένη χρήση πέρα απο συντήρηση, η πρώτα βόλτα να είναι 25km με στάση στο ενδιάμεσο, η δεύτετη 50κμ με στάση πάλι στο ενδιάμεσο κτλ... επίσης υπερβολικό μου ακούγεται...
σε ιταλικό αναφέρεται το άρθρο? :look:
xaxa, μάλλον ναι...:lol::lol:
bros400pgm
15/12/2015, 15:05
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
RaGe_Raptor
15/12/2015, 15:35
τι κρίμα που δεν προβλέπεται να έχω τέτοιο δίλημμα για το επόμενο (απροσδιόριστο) διάστημα ..... :(
αυτοί είναι προβληματισμοί ρπστμ.................!!!!!!!!!!!!!
notakos600
15/12/2015, 17:15
Βασικά το μεγαλύτερο παλούκι είναι να κάνεις τα πρώτα 1000 χλμ με όριο τις 5.000 στροφές......
Βασικά το μεγαλύτερο παλούκι είναι να κάνεις τα πρώτα 1000 χλμ με όριο τις 5.000 στροφές......
:a022:
Ασε φιλε, δεν πειθεις κανεναν... Δεν προκειται να σε λυπηθουμε. :p
notakos600
15/12/2015, 20:01
:a022:
Ασε φιλε, δεν πειθεις κανεναν... Δεν προκειται να σε λυπηθουμε. :p
Κανέναν ε;
Πολύ σκληροί είστε μαζί μου....όλοι σας.
amyroukai
15/12/2015, 20:43
Βασικά το μεγαλύτερο παλούκι είναι να κάνεις τα πρώτα 1000 χλμ με όριο τις 5.000 στροφές......
Έλα, για πες τώρα που περνάς τις 5000, πως νιώθεις...;
348254
Grafton 505
15/12/2015, 20:58
Γρέζια οι νέοι κινητήρες δεν έχουν λόγο υλικών, κραμάτων, επεξεργασίας αυτών και μεθόδων κατασκευής. Τα ψίγματα δεν μας ενδιαφέρουν, θα τα κρατίσει το φίλτρο. Αν είναι πολλά υπάρχει πρόβλημα.
Ότι λέει το μάνουαλ στην αρχή για να ισχύει η εγγύηση και μετά ότι σε φωτίσει ο γιαραμπής.
My 2 pieces of brass.
amyroukai
15/12/2015, 21:49
Το ερώτημα είναι γιατί δεν μπαινει κόφτης στο θεωρητικό ασφαλές όριο που να βγαίνει στο πρώτο σέρβις;
Διαβάζω πχ ότι η s1000xr έχει, στις 9000 όμως. Αφού τον βάζεις, γιατί όχι στις 5 ή στις 6 ή όπου λέει το βιβλίο;
devil's animal
15/12/2015, 21:54
εκανε κανεις σας τον κοπο να το διαβασει αυτο?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
amyroukai
15/12/2015, 22:03
εκανε κανεις σας τον κοπο να το διαβασει αυτο?
Ναι, γιατί;
devil's animal
15/12/2015, 22:19
Ναι, γιατί;
γιατι λεει τα αντιθετα που λετε οι περισσοτεροι οτι πρεπει να ακολουθειται το manual κατα γραμμα οσον αφορα το στρωσιμο...
και η πλακα ειναι οτι μαλλον λεει αληθεια...
εχει ξαναπαιξει thread για ρονταρισμα απο ατομα πολυ πιο σχετικα που λενε για αντοχες υλικων, μεταλλων και τα ρεστα...
το πιθανοτερο ειναι το οριο στροφων να μπηκε για να εξοικειωθει ο νεος χρηστης με το μηχανακι για να μην το ανοιξει τερμα και σκοτωθει και οχι γιατι εχει αναγκη το μοτερ...
συνεχιστε ομως....
amyroukai
15/12/2015, 22:33
Δηλαδή αν στρώσεις ένα 125άρι σήμερα, δεν θα το ανοίξεις... από φόβο μην σε ρίξει;
Μηχανάκι καινούργιο δεν έχω στρώσει. Αυτοκίνητα όμως κάμποσα. Όπως έλεγε το manual. Το λιγότερο περπατημενο φεύγει με 150,000 χλμ χωρίς να καιει λάδι, το περισσότερο περπατημενο έφυγε με κοντά 400,000 επίσης χωρις να καίει λαδι.
stefanos
15/12/2015, 22:37
Δηλαδή αν στρώσεις ένα 125άρι σήμερα, δεν θα το ανοίξεις... από φόβο μην σε ρίξει;
Μηχανάκι καινούργιο δεν έχω στρώσει. Αυτοκίνητα όμως κάμποσα. Όπως έλεγε το manual. Το λιγότερο περπατημενο φεύγει με 150,000 χλμ χωρίς να καιει λάδι, το περισσότερο περπατημενο έφυγε με κοντά 400,000 επίσης χωρις να καίει λαδι.
VW φαντάζομαι...
amyroukai
15/12/2015, 22:58
Bmw, αν λέμε για τα πολλά χιλιόμετρα.
VW Δεν είχαμε ποτέ στην οικογένεια.
Bmw, αν λέμε για τα πολλά χιλιόμετρα.
VW Δεν είχαμε ποτέ στην οικογένεια.
Βαλτε λιγο περιπετεια στην ζωη σας...........
εκανε κανεις σας τον κοπο να το διαβασει αυτο?
Καλα, δεν ειναι και η σελιδα του MIT το link ρε συ devil's. Επειδη γραφεται κατι σε μια τυχαια ιστοσελιδα δε σημαινει πως ειναι και εγκυρο.
Εσυ το ηξερες πως δεν προσγειωθηκαμε ποτε στο φεγγαρι αλλα ολα ηταν μια απατη; Αν δε με πιστευεις διαβασε αυτο (http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicapollo.html). :p
devil's animal
16/12/2015, 01:00
Δηλαδή αν στρώσεις ένα 125άρι σήμερα, δεν θα το ανοίξεις... από φόβο μην σε ρίξει;
γιατι ξερει ο κατασκευαστης ποιος θα το οδηγησει το 125αρι?
φανταζομαι ειναι ο ιδιος λογος που τα manual λενε να στρωνονται το ιδιο μοτερ απο μαντεμι και αντιστοιχα απο αλουμινιο...
οτι στρωσιμο ειχε το αεροελαιοψυκτο gsxr 1100 εν ετη 1991, εχει και το gsxr1000 L5...
25 χρονια το ιδιο στρωσιμο...σαν να λεμε.."αυτη ξερουμε, αυτη εμπιστευομαστε"...:lol:
devil's animal
16/12/2015, 01:04
Καλα, δεν ειναι και η σελιδα του MIT το link ρε συ devil's. Επειδη γραφεται κατι σε μια τυχαια ιστοσελιδα δε σημαινει πως ειναι και εγκυρο.
Εσυ το ηξερες πως δεν προσγειωθηκαμε ποτε στο φεγγαρι αλλα ολα ηταν μια απατη; Αν δε με πιστευεις διαβασε αυτο (http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicapollo.html). :p
δεν ειπα πως ειναι απαραιτητα εγκυρο ptc...
ειπα οτι εχει ξανασυζητηθει και γενικα υπαρχουν πολλα κενα για το οριο στροφων...
στην τελικη ο καθενας, οτι θελει πιστευει...
:wave2:
notakos600
16/12/2015, 07:43
Έλα, για πες τώρα που περνάς τις 5000, πως νιώθεις...;
348254
Θα τα πάμε καμιά ψιλή με το χρέπι σου ή μόνο στατιστικές είσαι; :lol: :beer:
δεν ειπα πως ειναι απαραιτητα εγκυρο ptc...
ειπα οτι εχει ξανασυζητηθει και γενικα υπαρχουν πολλα κενα για το οριο στροφων...
στην τελικη ο καθενας, οτι θελει πιστευει...
:wave2:
Συμφωνούμε. Και μόνο που κάνουμε τη συζήτηση αυτή σημαίνει πως για το θέμα στρώσιμο δεν υπάρχει μια λύση που να είναι 100% δεκτή από όλους.
Εγώ βέβαια δεν πρόκειται να στρώσω ποτέ μηχανή, οπότε δεν αγχώνομαι ιδιαίτερα. :p
απ ότι βλέπω πάντως οι περισσότεροι το βλέπετε ως υπερβολή, όπως και εγώ, και ακολουθήτε το manual. Ηαλήθεια είναι ότι και εγώ στα 3 μηχανάκια που έστρωσα ακολούθησα τα λεγόμενα του κατασκευαστή και όλα ok... εντάξει δεν γέρασα και μαζί τους για να δω και αντοχή στον χρόνο ...
basilis_k6
16/12/2015, 13:24
Ότι λέει το μάνουαλ στην αρχή για να ισχύει η εγγύηση και μετά ότι σε φωτίσει ο γιαραμπής.
δεν συνδεει κανένας κατακευαστής την εγγύηση με το στρώσιμο.
Grafton 505
16/12/2015, 13:27
δεν συνδεει κανένας κατακευαστής την εγγύηση με το στρώσιμο.
Την συνδέει όμως με το μάνουαλ του.
devil's animal
16/12/2015, 13:45
Την συνδέει όμως με το μάνουαλ του.
και παει παραλληλα με το συστημα υπερεξελιγμενων αισθητηρων που εχει στην καθε μοτοσυκλετα, ουτως ωστε να ξερει αν ξεπερασες το οριο στροφων, οποτε και ταυτοχρονα την ακυρωνει την εγγυηση...σωστα?
άμα του πας το μηχανάκι με το μοτέρ κολλημένο και την εξάτμιση να έχει γίνει ουράνιο τόξο από την πολλαπλή μέχρι το τελικό ενώ το κοντέρ λέει 5000 χλμ, ε, κάτι δεν θα υποψιαστεί;
bros400pgm
16/12/2015, 14:18
και παει παραλληλα με το συστημα υπερεξελιγμενων αισθητηρων που εχει στην καθε μοτοσυκλετα, ουτως ωστε να ξερει αν ξεπερασες το οριο στροφων, οποτε και ταυτοχρονα την ακυρωνει την εγγυηση...σωστα?
Νομίζω στα s1000rr γνώριζουν...
gior-gos
16/12/2015, 14:24
Αυτο που λεει το μανιουαλ περι στρωσιματος ειναι
"στα πρωτα 500 χλμ οδηγειτε σιγα και μην στροφαρετε τον κινητηρα"
:confused:
Ποια οδηγια ακριβως να ακολουθησω ευλαβικα; Οκ, στα πρωτα 500 χλμ το παω σιγα και μεχρι 5000 rpm ας πουμε. Και μετα τι; Του σκιζω τα πρεκια;;;
Νομιζω οτι το στρωσιμο ειναι ενα απο τελευταια πραγματα που πρεπει να γινονται βασει μανιουαλ.
devil's animal
16/12/2015, 14:27
άμα του πας το μηχανάκι με το μοτέρ κολλημένο και την εξάτμιση να έχει γίνει ουράνιο τόξο από την πολλαπλή μέχρι το τελικό ενώ το κοντέρ λέει 5000 χλμ, ε, κάτι δεν θα υποψιαστεί;
και παλι, δεν μπορει να αποδειξει τιποτα..
ασε που τα μοτερ δεν κολλανε ετσι...πρεπει να μην εχει λαδι καθολου μεσα για να κολλησει...
ακομα και να σπασει, εχει υποχρεωση να στο αντικαταστησει no matter what...
κατασκευαστικο ειναι το λαθος οχι χρηστικο...
αλλωστε τα μοτερ, παντα δοκιμαζονται τερμα γκαζι πριν βγουν παραγωγη...απλα δεν γραφει το οδομετρο..;)
Νομίζω στα s1000rr γνώριζουν...
αυτα δεν μετρανε...ανατιναζονται πριν βγουν απο την κουτα...:lol:
basilis_k6
16/12/2015, 16:07
Αν το μάνουαλ δεν γράφει: κακό στρωσιμο οδηγει σε απώλεια εγγυσης τοτε δεν τρεχει καστανο...
και αποσο ξερω δεν γραφει κανενα αλλα δεν ειμαι και παντογνωστης.
επι του θεματος, το μανουαλ γραφει παντα τα ιδια γτ απευθυνετε παντα στους ιδιους ανθρωπους. αν γινουμε ολοι οι ανθρωποι του πλανητη αντικειμενικα πιο εξυπνοι θα το αλλαξουν.
Billis21
16/12/2015, 16:58
Στρωσιμο κινητηρα και χαλαρα δεεεεεν. Αν υποθεσουμε οτι ανακατασκευαζουμε εμεις εναν κινητηρα και γνωριζουμε οτι οντως εμεις θα τον στρωσουμε τοτε το "1000χλμ χαλαρα" ειναι απλα λαθος. Ολοι οι κινητηρες εχουν δουλεψει πριν τους παρουμε, απλα οχι με το καταλληλο φορτιο. Το σωστοτερο ειναι αυτο που περιεγραψε ενα παιδι παραπανω, μερικα ανοιγματα μεχρι χ στροφες και αλλαγη λαδιων με ορυκτελαια παντα, μερικα ανοιγματα μεχρι λιγο περισσορερες στροφες και παλι λαδια, και αλλη μια ως τον κοφτη. Εχουν γινει πολλες δοκιμες σε ιδιους κινητηρες , ο ενας στρωμενος συμβατικα και ο δευτερος "επιθετικα", και παντα ο δευτερος ειχε μεγαλυτερη αποδοση και αντοχη.
Και μην πεταχτει καποιος να πει " και γτ ρε φιλε το μανουαλ δεν λεει ετσι?".
Προφανως γτ δεν μπορει ένας κατασκευάστης να ζητησει κατι τετοιο απο.τον μεσο ιδιοκτητη ουτε να τον βαλει σε τετοιους "μπελαδες". Πιθανοτερο θα ηταν να τον εχανε τον πελατη.
notakos600
16/12/2015, 17:06
Ίσως τα manuals να γράφτηκαν για τα αμερικανάκια, στην τελική μόνο στην Αμερική γράφουν ''Μην το ακουμπήσετε στο πρόσωπό σας γιατί θα καείτε.''......στα ηλεκτρικά σίδερα. :lol:
Εν κατακλείδι θα συγκλίνω σε κάτι που γράφτηκε παραπάνω:
- Το στρώσιμο σαν διαδικασία αφορά την εξοικείωση του αναβάτη με την νέα του μοτοσυκλέτα.
Grafton 505
16/12/2015, 21:12
και παει παραλληλα με το συστημα υπερεξελιγμενων αισθητηρων που εχει στην καθε μοτοσυκλετα, ουτως ωστε να ξερει αν ξεπερασες το οριο στροφων, οποτε και ταυτοχρονα την ακυρωνει την εγγυηση...σωστα?
Σωστός. Πέρνα ταμίο !
:beer:
kostaskk
16/12/2015, 22:06
καλο ζεσταμα.
πορειες για να στρώσει. αν οι διαδρομες σου ειναι μεχρι το περιπτερο και μετα πισω δεν στρώνεις
οχι σταθερη ταχυτητα. αυξομειώσεις συνέχεια. αν μπορεις με καποιο τροπο να αυξομειωσεις την θερμοκρασια του μοτερ κατα την πορεια ακομα καλητερα.
στασεις αν ζεσταθει πολυ
οχι πολλες στροφες στο μοτερ. στην αρχη το 1/3 των μεγιστων και μετα μεχρι το 1/2 των μεγιστων.
οχι υπερφορτωση στο μοτερ. πχ 6η και 3.000 στροφες, μεγαλες ανηφόρες, δικαβαλα , οδηγος 120 κιλων. το γκαζι δεν πρεπει να ξεπερναει το μισο τις διαδρομης του
αν εχεις 4η και 4.000 στροφες και ανοιξεις τερμα γκαζι για μια προσπεραση υπερφορτονεις το μοτερ, καλο ειναι η 5η και 6η να μην μπουνε οσο στρώνεις
αν υπαρχει η δυνατοτητα να αλλαξει το γραναζομα κατα το στρωσιμο με ποιο κοντο ειναι καλο.
μετα απο μεγαλες πορειες οχι σβισιμο του μοτερ κατευθειαν αλλα το αφήνεις λιγο να δουλεψει στο ρελαντι.
οσο ποιο πολλες φορες ζεσταθει και κρυωσει το μοτερ κατα το στρωσιμο τοσο το καλητερο. αν το ζεστανεις κανεις 1000 χιλιομετρα σερι και το σβησεις δεν εχεις στρώσει
αλλαγη λαδιων μετα το στρωσιμο.
μετα το στρωσιμο το ανοιγμα του μοτερ πρεπει να γινει σταδιακά.
δηλαδη οχι να πηγαινεις μεχρι τις 6.000 για 1000 χιλιομετρα και στα 1001 να αρχισεις τις τελικες και τα burn-out
το μοτερ μπορει να δωσει την μέγιστη αποδωση πολύ μετα τα πρωτα 1000 χιλιομετρα.
ενα καλα στρωμένο μοτερ εχει λιγοτερες φθορες και καλύτερες επιδωσεις, καλητερη καταναλωση κτλ.
τα γρεζια στο λαδι μετα τα 1000 χιλιομετρα προερχονται απο κομματια του μοτερ που δεν εχουν ακριβος τις διαστασεις που πρεπει και κατα το στρωσιμο τρώγονται και πανε εκει που πρεπει. αν η διαδικασια γινει σιγα και ομαλα τοτε εχεις μεγαλητερη ακριβεια στο 'φαγωμα' των μεταλλων
στρωμενος συμβατικα και ο δευτερος "επιθετικα", και παντα ο δευτερος ειχε μεγαλυτερη αποδοση και αντοχη.
Και μην πεταχτει καποιος να πει " και γτ ρε φιλε το μανουαλ δεν λεει ετσι?".
Προφανως γτ δεν μπορει ένας κατασκευάστης να ζητησει κατι τετοιο απο.τον μεσο ιδιοκτητη ουτε να τον βαλει σε τετοιους "μπελαδες". Πιθανοτερο θα ηταν να τον εχανε τον πελατη.
Κάνεις λάθος. Μεγαλύτερη απόδοση είχε ο δεύτερος, όχι μεγαλύτερη αντοχή!
Αυτό που αναφέρουν τα μάνουαλ είναι λίγο πιο κοντά στο ιδανικό από την επιθετική οδήγηση όσο είναι καινούριο. Ναι οι σύγχρονοι κινητήρες έρχονται "σχεδόν" στρωμένοι! Σχεδόν όμως!
Και όχι, αυτό που γράφουν τα μάνουλ δεν είναι "απόλυτα" σωστό αλλά δεν είναι σε θέση ο καθένας να καταλάβει το "απόλυτα" σωστό, ούτε να το κάνει!
Το σκίσιμο δεν θα κάνει καλό όπως και η υπερβολική ευγένεια. Ο κινητήρας για να στρωθεί θέλει μια μέση κατάσταση που δεν είναι μεγαλύτερη από 800 χλμ ενώ το μεγαλύτερο μέρος τη δουλειάς έχει γίνει στα πρώτα 400.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να χρησιμοποιούμε τη μηχανή μας κανονικά.
Μετά από αυτά τα χλμ πάλι δεν θέλει απότομο σκίσιμο!
Οι επιφάνειες των μετάλλων σταθεροποιούνται εντελώς μετά από αρκετά χιλιόμετρα. Σε σύγχρονους πολύστροφους κινητήρες οι κατασκευαστές λαδιών προτείνουν απλά ορυκτέλαια για τουλάχιστον 10.000χλμ.
Την μεγαλύτερη "φθορά" την δέχεται ένας κινητήρας στην αρχή και στο τέλος της ζωής του. Αν δούμε έναν κινητήρα με 400χλμ θα νομίζουμε ότι έχει κάποιο πρόβλημα κατασκευαστικό και είναι έτοιμος να κολλήσει! Στην ίδια κατάσταση θα βρεθεί πάλι μετά από 150.000 ή 200.000 χλμ (ενδεικτικά νούμερα), που πραγματικά μπορεί να είναι έτοιμος να κολλήσει.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να δούμε πόσο καλή δουλειά κάναμε ή τι θέλει ένας κινητήρας για να στρωθεί από τις εργαστηριακές μετρήσεις. Απ' αυτές που κάνουν οι κατασκευαστές λαδιών, και όχι ο καθένας που λύνει έναν κινητήρα στο σπίτι του!
Billis21
19/12/2015, 14:31
Daz δεν κανω κανενα λαθος. Εχουν γινει οι δοκιμες που περιγραφω σε προτυπους κινητηρες που χρησιμοποιουνται σε αγωνες καρτ και οι στρωμενοι με τον δευτερο τροπο εβγαζαν σταθερα κοντα τους διπλασιους αγωνες.
Εξαλου αυτο που λες δεν στεκει ουτε κατα διανοια... Ενας κινητηρας που το ελατηριο συμπιεσης του εμβολου παταει πολυ καλυτερα πανω στον κυλινδρο και εχει λιγοτερη καταναλωση λαδιου, μικροτερο σκαμπιλισμα πιστονιου στον κυλινδρο, ειναι πιο αναξιοπιστο απο ενα αλλο το οποιο στρωθηκε νωχελικα και δεν καταφερε ποτε το σκληροτερο μεταλο του ελατηριου συμπιεσης να προσαρμοστει στον κυλινδρο, παρα μονο να ξυρισει τις ατελειες του κυλινδρου??? Αυτο λες? Εξηγησε το μας.
stefanos
19/12/2015, 14:54
Γιατί θα πρέπει οι στροφές του κινητήρα να έχουν σχέση με τον τρόπο που παταει το πιστόνι στον κύλινδρο?
Γιατί το δικάβαλο ανηφόρες και wot έχουν σχέση με τον τρόπο που πατάει το πιστόνι στον κύλινδρο?
Kάποτε ο dirtbird είχε ποστάρει κάτι για "θερμικούς κύκλους" στο στρώσιμο.
Και βέβαια οι σαλ και το φορτίο του κινητήρα έχει άμεση σχέση με την θερμοκρασία, όπως και με τις διαστάσεις του πιστονιού και κυλίνδρου.
Daz δεν κανω κανενα λαθος. Εχουν γινει οι δοκιμες που περιγραφω σε προτυπους κινητηρες που χρησιμοποιουνται σε αγωνες καρτ και οι στρωμενοι με τον δευτερο τροπο εβγαζαν σταθερα κοντα τους διπλασιους αγωνες.
Εξαλου αυτο που λες δεν στεκει ουτε κατα διανοια... Ενας κινητηρας που το ελατηριο συμπιεσης του εμβολου παταει πολυ καλυτερα πανω στον κυλινδρο και εχει λιγοτερη καταναλωση λαδιου, μικροτερο σκαμπιλισμα πιστονιου στον κυλινδρο, ειναι πιο αναξιοπιστο απο ενα αλλο το οποιο στρωθηκε νωχελικα και δεν καταφερε ποτε το σκληροτερο μεταλο του ελατηριου συμπιεσης να προσαρμοστει στον κυλινδρο, παρα μονο να ξυρισει τις ατελειες του κυλινδρου??? Αυτο λες? Εξηγησε το μας.
Μωρέ εγώ δεν ξέρω! (και πως θα μπορούσα άλλωστε)?
Και αυτά που γράφω είναι από άρθρα που διάβασα! Είναι όμως από άρθρα όπως του kevin ash που ήξερε πολύ καλά τι έγραφε, δεν είναι από ένα τυχαίο μπλογκ.
Είναι από άρθρα που εξηγούσαν αναλυτικά τι και πως και γιατί πρέπει να γίνει το οτιδήποτε. Τι ακριβώς είναι αυτό που χρειάζεται ένας σύγχρονος κινητήρας και τι ακριβώς συμβαίνει όταν του φερόμαστε πολύ ευγενικά και όταν τον σκίζουμε.
Μέσα στο παιχνίδι ήταν και κάποιοι κατασκευαστές λαδιών και συμπλήρωναν το παζλ.
Η ουσία στο τέλος ήταν ότι δεν θέλει ούτε ευγένεια ούτε σκίσιμο. Έχω αναφέρει πολλά πράγματα και κάποια μέρη του άρθρου είναι σε άλλες παρόμοιες συζητήσεις.
Γι' αυτό ρώτησα στην αρχή σε τι διαφέρει αυτό το θέμα απ' τα υπόλοιπα.
Δες λίγο...
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=146444&p=2633686&viewfull=1#post2633686
Το ότι τον σκίσαμε απ' την αρχή και βγάζει περισσότερους ίππους δεν σημαίνει ότι τον στρώσαμε.
Σε άλλο σημείο γράφει
"Η αλήθεια είναι πως η πολλή ευγένεια βλάπτει. Δουλέψτε τον κινητήρα σας πολύ απαλά και οι κινούμενες επιφάνειες δεν θα παράγουν αρκετή θερμότητα για να αλλάξει η δομή τους, με το πρόβλημα του γυαλίσματος των κυλίνδρων να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο προβληματικά. Ο κινητήρας απλά δεν θα έχει αρκετή φθορά για να στρωθούν οι επιφάνειές του, και θα παραμείνει άστρωτος, σε μια παράδοξη κατάσταση, όπου και θα καταναλώνει περισσότερο λάδι και θα φθείρεται συνεχώς αντί να σταθεροποιηθεί. Επίσης, επειδή οι εσωτερικές τριβές θα είναι μεγαλύτερες και τα ελατήρια δεν θα έχουν πατήσει στον κύλινδρο για να στεγανοποιούν σωστά, καυσαέρια θα περνούν προς τα Κάρτερ, και η μέγιστη ισχύς θα είναι μειωμένη".
Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι το μόνο που χρειάζεται ένας κινητήρας για να στρωθεί είναι να οδηγούμε "κανονικά".
Αναφέρει μάλιστα..
"Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να ζητήσεις πολλά από τον κινητήρα ενώ έχει λίγες στροφές. Απέφυγε επίσης τις πολύ ψηλές στροφές στην αρχή Ανέβασέ τα στο όριο προοδευτικά, και μην τον σκίσεις ξαφνικά επειδή έκανες τα πρώτα 800, ενώ πριν του φερόσουν με το γάντι"
Το στρώσιμο σταματάει όταν μειωθούν και σταθεροποιηθούν οι τριβές. Και αυτό συμβαίνει κάπου στα 8000 χλμ. (φαίνεται και από τη θερμοκρασία λειτουργίας) αλλά η περισσότερη δουλειά έχει γίνει στα πρώτα 800. Ναι όλα αυτά σε έναν σύγχρονο κινητήρα που έρχεται "στρωμένος" και με την περισσότερη δουλειά να την έχουν κάνει πριν από εμάς για εμάς, τα σύγχρονα μηχανήματα κατασκευής.
Γι' αυτό τόσο οι κατασκευαστές λαδιών όσο και οι κατασκευαστές κινητήρων λένε να μην χρησιμοποιούμε πλήρως συνθετικό λαδί για τα πρώτα 10,000χλμ
Φυσικά δεν μπορώ να γράψω όλο το άρθρο εδώ ούτε να αναφέρω όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες.
Billis21
19/12/2015, 16:53
Γιατί θα πρέπει οι στροφές του κινητήρα να έχουν σχέση με τον τρόπο που παταει το πιστόνι στον κύλινδρο?
Γιατί το δικάβαλο ανηφόρες και wot έχουν σχέση με τον τρόπο που πατάει το πιστόνι στον κύλινδρο?
Kάποτε ο dirtbird είχε ποστάρει κάτι για "θερμικούς κύκλους" στο στρώσιμο.
Και βέβαια οι σαλ και το φορτίο του κινητήρα έχει άμεση σχέση με την θερμοκρασία, όπως και με τις διαστάσεις του πιστονιού και κυλίνδρου.
Εννοειται οτι εχουν σχεση. Η ιδια θερμοκρασια αναπτυσσεται μεταξυ ελατηριου και κυλινδρου στο ρελαντι και η ιδια στις 5000rpm? Το αυτο και για το wot. Σε πολυ υψηλα φορτια που ανεβαινει η θερμοκρασια και η πιεση στον θαλαμο καυσεως προφανως και θερμαινουμε ανομοιομορφα τον κυλινδρο (πολυ θερμοτητα ψηλα, λιγη χαμηλα).
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.