PDA

View Full Version : Συνοδηγός - πότε είμαστε έτοιμοι?



guardian
21/12/2015, 12:58
Πότε (υποτίθεται) ότι είμαστε έτοιμοι να πάρουμε συνοδηγό στη μηχανή (δεν μιλάμε για κανένα ταξίδι)? Ξέρω ότι αυτό είναι πολύ σχετικό, αλλά υπάρχει κάποιο "σημάδι" ότι "το έχουμε"? Έχω τη μηχανή 1 μήνα και έχω οδηγήσει περίπου 12-15 ώρες και νιώθω σχετικά άνετος, αλλά σε καμία περίπτωση τελείως άνετος...

spyro
21/12/2015, 13:10
όταν αισθανθείς οτι η συγκεκριμένη ερώτηση δεν έχει πια νόημα. προς το παρόν είσαι μακριά

:beer:

Bladerunner
21/12/2015, 13:15
Δεν υπάρχουν εγχειρίδια για τα πάντα. Κάποιος μπορεί να πέφτει και να είναι επικίνδυνος όχι μετά από 12-15 ώρες εμπειρίας αλλά μετά από 1200-1500!

Θα το καταλάβεις όταν είσαι έτοιμος από την άνεση που θα έχεις.

Αυτό που πρέπει να θυμάσαι πάντα είναι ότι είσαι ο μοναδικός υπεύθυνος για την ασφάλεια του συνεπιβάτη σου και για το πώς θα βιώσει τη βόλτα μαζί σου.

DAYMAN
21/12/2015, 13:23
θα το καταλαβεις μονος σου καποια στιγμη.Αυτοπεποιθηση,διορατικοτητα,γνωση του τι κανω,ελεγχος περιβάλλοντος κινησης διαρκης,γνωση της μηχανης ελεγχος σωματος.Τελος σε ολους μπορει να τυχει η στραβη ειτε απειρς ειτε εμεπειρος.

OldMan
21/12/2015, 13:23
Πότε (υποτίθεται) ότι είμαστε έτοιμοι να πάρουμε συνοδηγό στη μηχανή (δεν μιλάμε για κανένα ταξίδι)?

Όταν - χωρίς δευτερη σκέψη - καθίζεις πισω στο XR/ΙΤ/ΥΖ/ΡΕ (άνευ πατακίων συνοδηγού) το γκομενακι με το μινι (εναλλακτικά, καυτό σορτσακι) με rollers αντί για παπούτσια... ;)

ptc
21/12/2015, 13:28
Εγω θα συνιστουσα καμια "προβα" με συνεπιβατη εκτος οδικου δικτυου(κανα μεγαλο παρκινγκ ας πουμε) για να δεις λιγο την αισθηση χωρις να ρισκαρεις. Η αληθεια ειναι πως ο συνεπιβατης αλλαζει πολυ τα πραγματα,. Ειδικα αν η μηχανη σου ειναι ελαφρια θα δεις τεραστια διαφορα στην συμπεριφορα της. Απο την αλλη αμα περιμενεις να νιωσεις 100% ετοιμος... θα περιμενεις κανα χρονο και μπορω να καταλαβω πως σε καιει να μοιραστεις αυτην την εμπειρια με καποιον δικο σου.

Εννοειται πως και οι δυο σας θα πρεπει να ειστε οσο γινεται καλυτερα εξοπλισμενοι. ;)

yannis24
21/12/2015, 13:36
και καλο θα ειναι για τις πρωτες φορες ο συνοδηγος να μην ειναι βαρυτερος ή πιο ογκωδης απο εσενα, γιατι θα εχεις θεμα.......

BLiTzER
21/12/2015, 13:37
Γενικά, εφόσον είσαι αρκετά εχμ... εύσωμος, δε θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα. Διάβασε σχετικά περί συναναβάτη και φρόντισε να είναι και ο ίδιος ενημερωμένος. Κανείς, ειδικά αρχάριος, δε θέλει ένα σακί πατάτες πάνω στο μηχανάκι του. Αν δεν ανεβάσεις άτομο που βγάζει σώμα προς το εξωτερικό της στροφής, δεν καταλαβαίνεις :lol:

Panos76
21/12/2015, 13:40
Και το κυριότερο, να πλαγιάζει* μαζί σου χωρίς φόβο αλλά με πάθος :D



*Ειδικά άμα είναι ελαφρύ το μηχανάκι, αν είναι βαρύ, στα @@ μας, δε πα να κοπανιέται; :lol:


εδιτ: Με πρόλαβε ο μπλίτσερ

sniper
21/12/2015, 13:42
Δεν ξέρω τι μηχανακι έχεις, αν είναι Harley, είσαι έτοιμος.

STOYBI
21/12/2015, 13:47
Πότε (υποτίθεται) ότι είμαστε έτοιμοι να πάρουμε συνοδηγό στη μηχανή (δεν μιλάμε για κανένα ταξίδι)? Ξέρω ότι αυτό είναι πολύ σχετικό, αλλά υπάρχει κάποιο "σημάδι" ότι "το έχουμε"? Έχω τη μηχανή 1 μήνα και έχω οδηγήσει περίπου 12-15 ώρες και νιώθω σχετικά άνετος, αλλά σε καμία περίπτωση τελείως άνετος...


Οταν νιωσεις ΤΕΛΕΙΩΣ ανετος και....


Οταν αυτην την ερωτηση την κανεις στον εαυτο σου πρωτα.... και οχι σε φορουμ......

Τοτε προσπαθησε το.....

Μεχρι στιγμης παρατα τον καθε συνοδηγο σου ησυχο.....!!!

Pan (dvs)
21/12/2015, 13:53
Το θεμα ειναι αν ο συνοδηγος θα θελει.

pipe_smoker
21/12/2015, 14:11
Γενικά, εφόσον είσαι αρκετά εχμ... εύσωμος, δε θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα....

Κι εγώ εύσωμος είμαι και μια χαρά δυσκολεύομαι μετά από 5-6 χρόνια που καβαλάω, όταν χρειάζεται να βάλω συνεπιβάτη:lol:

Και συνήθεια είναι, και στον οδηγό είναι, και στο συνεπιβάτη είναι, και όλα είναι.

Έχει τύχει να ανεβάσω πάνω φίλο μου ακράνωτο (ναι οκ μαλακία ξέρω), και μάλιστα για σχετικά μεγαλούτσικη διαδρομή, αλλά ούτε που ίδρωσε το αυτί μου.
Ήταν λες και δεν υπήρχε.
(όχι δεν τον άδειασα πουθενά. Μαζί φτάσαμε:lol:)

Από την άλλη, μπορεί να τύχει να βάλω συνεπιβάτη φουλ προβλεπέ και για απόσταση που την κάνεις και με τα πόδια, και η μόνη σκέψη που να περνάει από το μυαλό μου από την ώρα που θα ανέβει μέχρι την ώρα που θα κατέβει, να είναι ένα συνεχόμενο "τώραπέφτουμετώραπέφτουμετώραπέφτουμε":lol:

Ανέβασε κάποιο φίλο σου κατά προτιμήση ελαφρύ, και ακόμα καλύτερα αν έχει κι ο ίδιος μηχανή ή αν ανεβαίνει συχνά συνεπιβάτης.

Κάνε μια πολύ μικρή βόλτα να δεις πώς θα νιώσεις.
Και βλέπεις.

Το δύσκολο ούτως ή άλλως με το συνεπιβάτη είναι οι χαζοτούμπες με λίγα χιλιόμετρα ή και στατικές σε κανά φανάρι στην κίνηση κλπ, γιατί αν κουνηθεί και χάσεις το βάρος της μηχανής χέσε μέσα.
Το να τον έχεις τον άλλον πίσω και να ρολλάρεις σε άδειο δρόμο με 100 είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο.

BLiTzER
21/12/2015, 14:19
Μιλούσα γενικά, όπως συμβαίνει πάντα στα φόρα :p Παίζουν ρόλο, σαφέστατα, πολλοί παράγοντες. Ένας καλός συναναβάτης μπορεί να μην κάνει αισθητή την παρουσία του ποτέ. Ωστόσο, ΓΕΝΙΚΑ, η μεγαλύτερη δυσκολία του να είσαι δικάβαλος είναι τα ανέβα-κατέβα, σταμάτα-ξεκίνα, επιτόπιοι ελιγμοί με χαμηλές ταχύτητες και, ΓΕΝΙΚΑ, ξαναλέω, πράγματα τα οποία εξαρτώνται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από το πόσο σταθερά πατάς κάτω και κατά πόσο μπορείς να κρατήσεις όρθια τη μοτοσυκλέτα σε περίπτωση στραβής. Σε αυτό βοηθούν ΠΑΡΑ πολύ οι φυσικές διαστάσεις.

Δεν αναφέρω τι έκανα προσωπικά σαν αρχάριος, γιατί εγώ είμαι η εξαίρεση (και είχα, σίγουρα και την τύχη με το μέρος μου). Αλλά, πραγματικά, έχω πάρει δικάβαλο και ΠΟΛΥ κακούς συναναβάτες και μάλιστα σε σύντομο, στριφτερό ταξιδάκι. Δεν ήταν πολύ ευχάριστο.

taisteal
21/12/2015, 14:21
Ο καλυτερος συνοδηγος ειναι αυτος που καθεται σπιτι

:cool:

Pan (dvs)
21/12/2015, 14:27
Ο καλυτερος συνοδηγος ειναι αυτος που καθεται σπιτι

:cool:

Εξαιρετικο,θα ελεγα.:bawl:

DrEvil
21/12/2015, 14:29
Ο καλυτερος συνοδηγος ειναι αυτος που καθεται σπιτι

:cool:

Παντρεμενος εισαι;

taisteal
21/12/2015, 14:30
Παντρεμενος εισαι;

Οχι :nono:

DrEvil
21/12/2015, 14:33
Οχι :nono:

Σε αυτη την περιπτωση, δεν σε καταλαβαινω.
Ο καλυτερος επιβατης ειναι αυτος/αυτη που ξερει να καθεται ως επιβατης στο πισω μερος της μοτο.

Αν ησουν παντρεμενος (υπηρξα και μιλω εκ πειρας) θα συμφωνουσα απολυτα μαζι σου. Σε καθε περιπτωση!

taisteal
21/12/2015, 14:35
Σε αυτη την περιπτωση, δεν σε καταλαβαινω.
Ο καλυτερος συνοδηγος ειναι αυτος/αυτη που ξερει να καθεται ως συνοδηγος στο πισω μερος της μοτο.

Αν ησουν παντρεμενος (υπηρξα και μιλω εκ πειρας) θα συμφωνουσα απολυτα μαζι σου. Σε καθε περιπτωση!

Υπηρξα κι εγω παντρεμενος...
Αν και εχω συνοδηγο που δεν καταλαβαινω καν οτι υπαρχει πισω,προτιμω μονος γιατι
εχω αργο μηχανακι και το εξτρα βαρος κοβει αλογα :lol:

Panos76
21/12/2015, 14:39
Θα έλεγα δώστε τη συνταγή, αλλά θα με λιανίσει ο σνάϊπερ :lol:

DrEvil
21/12/2015, 14:39
Υπηρξα κι εγω παντρεμενος...
Αν και εχω συνοδηγο που δεν καταλαβαινω καν οτι υπαρχει πισω,προτιμω μονος γιατι
εχω αργο μηχανακι και το εξτρα βαρος κοβει αλογα :lol:

Μαζι σου.
Αν δε, μοιραστω εμπειρια απο πολυ καλη φιλη και συναναβατιδα, η οποια ειναι αψογη στο πως καθεται-συμπεριφερεται στην μοτο, με το πως αποκρινοταν η μοτο κατα την διαρκεια της διπλοκαβαλας και μετα, θα εκτεθω και δεν θελω.
Αλλα μια αναβατης, δυνητικα κανει την ζωη πιο ομορφη αμα τη αφιξει του προορισμου. :D

DrEvil
21/12/2015, 14:42
Θα έλεγα δώστε τη συνταγή, αλλά θα με λιανίσει ο σνάϊπερ :lol:

Αν αντιλαμβανομαι σωστα, ειναι απλη.
Λεγε παντα την αληθεια, αφιλτραριστη.
100%. (Το επιτυχια, ειναι στα θελω του καθ'ενος)

Pan (dvs)
21/12/2015, 16:29
Αν αντιλαμβανομαι σωστα, ειναι απλη.
Λεγε παντα την αληθεια, αφιλτραριστη.
100%. (Το επιτυχια, ειναι στα θελω του καθ'ενος)

Aφου θες αληθειες..........



οι μηχανες επρεπε να συνεχιζουνε να ειναι μονοσελες.

Και για να υποστηριξω ακομη περισσοτερο τη θεωρια μου,να πω οτι δεν εχω δει καμμια εταιρεια να κανει test ride με συνοδηγο.:D

DrEvil
21/12/2015, 16:36
Aφου θες αληθειες..........



οι μηχανες επρεπε να συνεχιζουνε να ειναι μονοσελες.

Και για να υποστηριξω ακομη περισσοτερο τη θεωρια μου,να πω οτι δεν εχω δει καμμια εταιρεια να κανει test ride με συνοδηγο.:D

Τεστ ραϊντ με συνοδηγο, εδιναν (τοτε που ακομα ειχα την θεληση να αγοραζω καινουρια) ολες οι εταιρειες. Τωρα δεν ξερω.
Τεστ της μοτο, ναι ολοι μονοι. Αλλα και παλι οχι, δεν ειναι ετσι ακριβως ;)

Επισης δεν εχω δει καμια εταιρεια να βγαζει αποκλειστικα μονοσελα (εκτος απο μηχανες ειδικου -αγωνιστικου- σκοπου).
Το αντιθετο, εχω δει να βαζουν 'σελακια' και στα πιο εξωτικα μηχανηματα, 'good for the eyes' αν προκειται για ςς δε.
Γιατι αραγε;

Παρ' ολα αυτα, το θεμα παραμενει ποτε ειναι καποιος ετοιμος να εχει συνεπιβατη.
Οταν ειναι και οι 2 ετοιμοι θα πω εγω, με οτι αυτο σημαινει και συνεπαγεται.

GiorgosLa
21/12/2015, 17:58
Ο συνοδηγός, δυσκολεύει την οδήγηση, ομορφαίνει το ταξίδι. (Ανάλογα με τι σκοπό ξεκινάς.)
Επίσης. Στατιστικά, ο συνοδηγός είναι πιο επιρρεπής σε τραυματισμούς, σε περίπτωση στραβής.

Billymuse
21/12/2015, 21:48
Πάρε και μία ιδέα απο τον χούντρα (https://www.youtube.com/watch?v=nGfqXDdyCY8&feature=player_embedded#!)

7Tolis
21/12/2015, 22:10
Πάρε και μία ιδέα απο τον χούντρα (https://www.youtube.com/watch?v=nGfqXDdyCY8&feature=player_embedded#!)
Ο κόκκινα φεγγάρια είναι καλύτερος.

Billymuse
21/12/2015, 22:12
Ο κόκκινα φεγγάρια είναι καλύτερος.

Toν έχω δει, ξέχασα οτι ειχα proficiency με τα Αγγλικά του..

guardian
22/12/2015, 10:30
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις. Γενικά θεωρώ ότι ο σωματότυπος μου με βοηθά (2,02 , 94 κιλά) η κοπέλα μου που θέλει ν' ανέβει είναι σχετικά ελαφριά (62 κιλά) και η μηχανή είναι σχετικά βαριά Honda NC 700 X (νομίζω 220 κιλά). ΑΛΛΑ ούτε η κοπέλα μου έχει εμπειρία ως συνοδηγός και ένα από τα προβλήματά μου ακόμα είναι να πέρνω στροφές με σχεδόν μηδενική ταχύτητα, άρα? (Σε επαρχία μένω οπότε δεν θα βρω κίνηση, φανάρια κλπ)

lykourgi
22/12/2015, 10:35
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις. Γενικά θεωρώ ότι ο σωματότυπος μου με βοηθά (2,02 , 94 κιλά) η κοπέλα μου που θέλει ν' ανέβει είναι σχετικά ελαφριά (62 κιλά) και η μηχανή είναι σχετικά βαριά Honda NC 700 X (νομίζω 220 κιλά). ΑΛΛΑ ούτε η κοπέλα μου έχει εμπειρία ως συνοδηγός και ένα από τα προβλήματά μου ακόμα είναι να πέρνω στροφές με σχεδόν μηδενική ταχύτητα, άρα? (Σε επαρχία μένω οπότε δεν θα βρω κίνηση, φανάρια κλπ)

Μελετήστε μαζί το βίντεο του Χούντρα που μπήκε παραπάνω και κάντε μια δοκιμή σε ανοιχτό χώρο, όπου δεν θα χρειαστούν μανούβρες κλπ.
Ζήτημα συνήθειας είναι, όπως όλα.

pipe_smoker
22/12/2015, 11:06
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις. Γενικά θεωρώ ότι ο σωματότυπος μου με βοηθά (2,02 , 94 κιλά) η κοπέλα μου που θέλει ν' ανέβει είναι σχετικά ελαφριά (62 κιλά) και η μηχανή είναι σχετικά βαριά Honda NC 700 X (νομίζω 220 κιλά). ΑΛΛΑ ούτε η κοπέλα μου έχει εμπειρία ως συνοδηγός και ένα από τα προβλήματά μου ακόμα είναι να πέρνω στροφές με σχεδόν μηδενική ταχύτητα, άρα? (Σε επαρχία μένω οπότε δεν θα βρω κίνηση, φανάρια κλπ)

Όπως έγραψα κι εγώ και κάποιος άλλος πιο πριν, η μαλακία με το συνεπιβάτη είναι στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, στα σταμάτα ξεκίνα, σε στροφές με λίγα χιλιόμετρα κι όχι καμπές που μπαίνεις όρθιος με 150.

Αν η σκέψη και μόνο ότι θα ανέβει κάποιος πίσω σου δημιουργεί υπερβολική ανασφάλεια, χέσ'το.
Δε χάθηκε ο κόσμος ούτε και γεννήθηκε κανείς μαθημένος.

Κι από το φόβο και το άγχος σου μπορεί να κάνεις καμιά πατάτα εκεί που δεν το φαντάζεσαι.

Γράψε λίγα χιλιόμετρα ακόμη και το δοκιμάζεις μετά.

spyro
22/12/2015, 11:59
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις. Γενικά θεωρώ ότι ο σωματότυπος μου με βοηθά (2,02 , 94 κιλά) η κοπέλα μου που θέλει ν' ανέβει είναι σχετικά ελαφριά (62 κιλά) και η μηχανή είναι σχετικά βαριά Honda NC 700 X (νομίζω 220 κιλά). ΑΛΛΑ ούτε η κοπέλα μου έχει εμπειρία ως συνοδηγός και ένα από τα προβλήματά μου ακόμα είναι να πέρνω στροφές με σχεδόν μηδενική ταχύτητα, άρα? (Σε επαρχία μένω οπότε δεν θα βρω κίνηση, φανάρια κλπ)

κανένας συνοδηγός δε χρειάζεται να έχει καμία σοβαρή εμπειρία (πέραν των προφανή https://www.youtube.com/watch?v=nGfqXDdyCY8 ). δυστηχώς ή ευτηχώς, όπως το πάρει κανείς, η ευθύνη είναι πάνω σου

DrEvil
22/12/2015, 12:05
Ολακερο νταμαρι εισαι, οποτε μην το σκιαζεσαι τοσο.
Δες το βιντεακι του Χουντρα, ειναι πολυ διαφωτιστικο και κανε αυτο που λεει ο Παιπ, πηγαινετε μαζι σε καποιο ησυχο μερος και καντε προπονηση.
Σε dt θα του παρεις τον αερα.
Και να εχεις παντα στο μυαλο σου αυτο που λεει ο Σπυρος απο πανω.
Η ευθύνη θα ειναι παντα δικη σου, οποτε προσεκτικα αλλα οχι τρομαγμενα.

OldMan
22/12/2015, 14:03
Σε dt θα του παρεις τον αερα.
Αν αναφερεσαι σε ελαχιστο χρονικό διαστημα, ΟΚ..

Αν αναφερεσαι σε μοντελο της Yamaha, πολύ θα ήθελα να δω το όλο σκηνικό....

noodles
22/12/2015, 18:25
οταν εισαι ετοιμος να παρεις συνοδηγο δε θα αναρωτιεσαι, οποτε πρεπει να περιμενεις λιγο ακομα.

το θεμα ομως ειναι, ποιον συνοδηγο θα παρεις. εχω παρει φιλο 80 κιλα (ειναι και ο ιδιος μοτοσυκλετιστης) και δεν τον ενιωθα πισω γιατι με ακουλουθουσε στις στροφες κτλ. αν δεν ειχε "πεσει" η αναρτηση λογο του οτι ειναι βαρυς θα ηταν σα να ειμαι μονος. εχω παρει και τυπισα 50 κιλων με την οποια παραλιγο να επεφτα οταν πηγαινε να ανεβει-κατεβει.

guardian
23/12/2015, 09:03
Τελικά η βόλτα έγινε χθες βράδυ. Στην αρχή μέσα σε πάρκινγκ με χαμηλή ταχύτητα, αργές στροφές, απότομη επιτάχυνση, απότομο φρενάρισμα. Μου φάνηκε πιο εύκολο απ' ότι περίμενα. Επομένως αποφάσισα να πάμε μια βόλτα λίγο πιο μακριά σε "χαλαρή" όμως διαδρομή (ούτε αυτοκίνητο δεν συναντήσαμε). Το θετικό είναι ότι μετά που γύρισα μόνος μου σπίτι μου φάνηκε πολύ πιο εύκολη η οδήγηση :)

ptc
23/12/2015, 11:21
Τελικά η βόλτα έγινε χθες βράδυ. Στην αρχή μέσα σε πάρκινγκ με χαμηλή ταχύτητα, αργές στροφές, απότομη επιτάχυνση, απότομο φρενάρισμα. Μου φάνηκε πιο εύκολο απ' ότι περίμενα. Επομένως αποφάσισα να πάμε μια βόλτα λίγο πιο μακριά σε "χαλαρή" όμως διαδρομή (ούτε αυτοκίνητο δεν συναντήσαμε). Το θετικό είναι ότι μετά που γύρισα μόνος μου σπίτι μου φάνηκε πολύ πιο εύκολη η οδήγηση :)

Ναι, αυτο ειναι αληθεια. Οταν οδηγησεις με συνεπιβατη για αρκετη ωρα μετα σου φαινεται ποδηλατο οταν εισαι μονος. Χαιρομαι που ολα πηγαν καλα παντως, ελπιζω να το χαρηκε κι η κοπελα σου.

Ενα ακομα κολπακι που ξεχασα να αναφερω σχετικα με το ανεβασμα/κατεβασμα του συνεπιβατη: Εχω παρατηρησει πως αν ειμαι ορθιος με σχετικα ανοιχτα τα ποδια(σκεψου λιγο πιο πολυ απο το ανοιγμα των ωμων σου, σε σχημα Λ) ειναι πολυ πιο ευκολο το ανεβασμα. Οταν εισαι μονος εχεις συνηθως τα ποδια σου να εφαπτονται με τη μηχανη, οποτε οταν παει να ανεβει ο συνεπιβατης η οποια ταλαντωση της μηχανης μεταφερεται κατευθειαν και στο σωμα σου με αποτελεσμα να ζοριζεσαι χωρις λογο. Ενω αν ανοιξεις τα ποδια σου οπως λεω θα δεις πως δινεις ενα περιθωριο πλαγιας μετακινησης στη μηχανη που δε σε επηρεαζει καθολου. Αυτο το κολπακι βεβαια δουλευει κυριως για ψηλους.