View Full Version : Πρόβλημα στις στροφές!!- Ισορροπία μοτοσυκλέτας
antonis1999
25/12/2015, 23:24
Καλησπέρα σας παιδιά και προπάντων καλές γιορτές σε όλους σας!
Το ερώτημα μου θα ήταν χαζό για τους περισσότερους αλλά πραγματικά εμένα με "σκοτώνει".
Έχει σχεδόν ένα μήνα που πήρα το δίπλωμα για το πενηντάρι και έχω παρατηρήσει ότι οι γνώσεις μου στις στροφές είναι λειψές. Ήξερα να οδηγαω αρκετά καλά και πριν το δίπλωμα αλλά πάντα είχα θέμα με τις στροφές. Πιστεύω πως ο τρόπος που στρίβω είναι λάθος και κάποια μέρα θα γευτώ άσφαλτο :p .
Όταν στρίβω δεν βάζω αρκετά το σώμα μου επειδή φοβάμαι λόγο κάποιων πτώσεων που είχα στο παρελθόν με συνέπεια όταν στρίβω να νιώθω ότι στρίβω αεροπλάνο. Οδηγαω ένα gilera runner του 09' και το τιμόνι στρίβει αρκετα λίγο και κάπως δύσκολα.(ίσως να είναι έτσι σε όλα τα μηχανάκια :p )
Ένα μήνα έχω καταφέρει να επιβιώσω στους δρόμους αλλά όχι για πολύ αν συνεχίσω έτσι!! Θέλω να μου δώσετε καμία συμβουλή για το τι μπορώ να κάνω για να στρίβω καλύτερα ώστε να αντιμετωπίσω και τις φοβίες μου!!
Ευχαριστώ :D
GiorgosLa
25/12/2015, 23:55
Κανονικά το μηχανάκι στρίβει με το σώμα και όχι με το τιμόνι. Αλλά όταν λες δεν στρίβει πολύ και κάπως δύσκολα, τι εννοείς? Αν εννοείς ότι είναι σφιχτό πρέπει να το δει μάστορας.
taisteal
25/12/2015, 23:59
Κανονικά το μηχανάκι στρίβει με το σώμα και όχι με το τιμόνι. Αλλά όταν λες δεν στρίβει πολύ και κάπως δύσκολα, τι εννοείς? Αν εννοείς ότι είναι σφιχτό πρέπει να το δει μάστορας.
Δεν νομιζω οτι φταιει το μηχανακι,μαλλον λογω της φοβιας που εχει "κλειδωνει" το τιμονι και
δεν στριβει οπως θα επρεπε.
Πως ηξερες να οδηγας καλα πριν ενω δεν μπορουσες να στριψεις;;
Δεν εχει λογικη αυτο.
antonis1999
26/12/2015, 00:01
Το ξέρω ότι στρίβει με το σώμα αλλά δεν μπορώ να βάλω πολύ σώμα επειδή φοβάμαι για κάποιο λόγο. Βλέπω τους φίλους μου όταν στρίβουν πλαγιάζουν πολύ κάτι που δεν μπορώ να κάνω επειδή νιώθω ότι θα φυγω φέτα. Όσο για το μηχανάκι μόλις το πήρα επειδή το πήρα μεταχειρισμένο το πήγα σε έναν μάστορα για να το δει και και μου είπε πως είναι πένα .. Το πρόβλημα πιστεύω είναι καθαρά ψυχολογικό..λογικά δεν εμπιστεύομαι το μηχανάκι μου όσο χρειάζεται.
Κανονικά το μηχανάκι στρίβει με το σώμα και όχι με το τιμόνι.
Wat?!
Άσε το σώμα και μείνε στο τι κάνεις λάθος με το τιμόνι. 50άρι σκούτερ οδηγείς, δεν πας για το παγκόσμιο.
Παρ'όλα αυτά με 3 γενικές προτάσεις, μέσω φόρουμ, δε θα λάβεις τεράστια βοήθεια.
taisteal
26/12/2015, 00:05
Βαλε καλο εξοπλισμο,κρανος μπουφαν μποτες γαντια κτλ,και πηγαινε σε δρομο με καλη ασφαλτο
και στροφες,και κανε βολτες,ετσι θα εξασκηθεις και σιγα σιγα θα σου περασει η φοβια.
antonis1999
26/12/2015, 00:09
Παιδιά ξέρω ότι κάτι που λύνεται με εξάσκηση δεν πρόκειται να λυθεί από ένα φόρουμ απλά θα ήθελα μερικές συμβουλές και ήδη σκέφτομαι αυτό που είπε ο φίλος taisteal.
GiorgosLa
26/12/2015, 00:15
Το ξέρω ότι στρίβει με το σώμα αλλά δεν μπορώ να βάλω πολύ σώμα επειδή φοβάμαι για κάποιο λόγο. Βλέπω τους φίλους μου όταν στρίβουν πλαγιάζουν πολύ κάτι που δεν μπορώ να κάνω επειδή νιώθω ότι θα φυγω φέτα. Όσο για το μηχανάκι μόλις το πήρα επειδή το πήρα μεταχειρισμένο το πήγα σε έναν μάστορα για να το δει και και μου είπε πως είναι πένα .. Το πρόβλημα πιστεύω είναι καθαρά ψυχολογικό..λογικά δεν εμπιστεύομαι το μηχανάκι μου όσο χρειάζεται.
Αν το μηχανάκι είναι σωστό, πήγαινε μέχρι εκεί που δεν το φοβάσαι. Έστω και με 5. Άσε τους φίλους προς το παρόν. Έχεις δρόμο μπροστά. Για να μην "γευτείς" άσφαλτο όπως λες.
Και με ton εξοπλισμό που λέει και ο taisteal
antonis1999
26/12/2015, 00:27
Αν το μηχανάκι είναι σωστό, πήγαινε μέχρι εκεί που δεν το φοβάσαι. Έστω και με 5. Άσε τους φίλους προς το παρόν. Έχεις δρόμο μπροστά. Για να μην "γευτείς" άσφαλτο όπως λες.
Και με ton εξοπλισμό που λέει και ο taisteal
Φίλε Giorgosla σε ευχάριστω για την απάντηση! Το μηχανάκι δεν το φοβάμαι τόσο διότι έχω πέσει αρκετές φορές . Περισσότερο φοβάμαι τον ίδιο μου τον εαυτό. Μια φορά είχα πέσει επειδή γλίστρησε η πίσω ρόδα πάνω στο πλάγιασμα σε στροφή και από τότε μου έχει μείνει κάτι σαν τραύμα. Πιστεύω με τον καιρό θα περάσει!
antonis1999
26/12/2015, 00:42
Chips, σοκολατακια, τζακι, κρασακι, τι αλλο θα διαβάσουμε... Για πείτε, μήπως στρίβει πατώντας μαρσπιέ μόνο;
Αν απευθύνεσαι σε εμένα δεν έχω ιδέα απλά στρίβει
Όπως και με πείσανε και μένα,
το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟ που μπορείς να κάνεις,
είναι να πας κ να κάνεις μαθήματα (πχ www.motorcycleridingacademy.com που θα πάω με την πρώτη ευκαιρία)
δεσ'το σαν πρωτοχρονιάτικο δώρο στον εαυτό σου, για την υπόλοιπη μοτοσυκλετιστική σου ζωή
Από κει και πέρα, δηλαδή άσχετα με την γνώση που θα αποκτήσεις στα μαθήματα, το τι θα κάνεις εξαρτάται και από τον χαρακτήρα σου...
γιατί για να οδηγήσεις σωστά και προσεκτικά, χρειάζονται δύο πράματα:
να μπορείς (ικανότητα), που μαθαίνεται
να θες (χαρακτήρας), που δεν μαθαίνεται
Pan (dvs)
26/12/2015, 08:23
Περα απο σχολη,που καλο θα ητανε να παρακολουθησεις ,ασε την παρεα σου που ξυνει μασπιεδες και πηγαινε σε ενα μερος με στροφες χωρις κινηση.
Με λιγα χιλιομετρα στριβε ριχνοντας,πριν τη στροφη ,το σωμα σου προς τη μερια που θελεις να στριψεις και κρατα τα χερια σου σχετικα χαλαρα στο τιμονι.Αυτο δεν θα σε μαθει να οδηγας αλλα θα σε βοηθησει σε πρωτη φαση να καταλαβεις πως η μηχανη στριβει σχεδον απο μονη της.
Χαλαρη εξασκηση και προσοχη μην βιαζεσαι.Χρειαζετε χρονος.
amyroukai
26/12/2015, 10:39
Αν απευθύνεσαι σε εμένα δεν έχω ιδέα απλά στρίβει ������
Όχι, δεν μιλάω για εσένα. Εσύ δεν ξέρεις, ορθώς πράττεις και ρωτάς.
Αφού έχεις ίντερνετ, ψάξε τα βιντεο "twist of the wrist" και τα βιβλία. Αναφέρονται σε μοτοσικλέτες, το σκούτερ είναι και ίδιο και διαφορετικό σαν λειτουργία.
Το "σφιγγει το τιμονι" αν δεν είναι μηχανικό ζήτημα πχ διαλυμένα ρουλεμάν, το πιθανότερο είναι πως οφείλεται σε ασυναίσθητο σφίξιμο που κάνεις ο ίδιος με τα χέρια σου γιατί φοβάσαι να στρίψεις. Βασικό λάθος που κάνουμε όλοι όταν τρομάζουμε. Δες τα βίντεο, διάβασε λίγο και όταν.μπορέσεις, ένα σχολείο είναι.πάντα χρήσιμο.
devil's animal
26/12/2015, 10:52
αν κανεις ακριβως αυτα που θα σου πω, θα γινεις Μπαγκοσμιος και θα στριβεις με γονατο κατω....
οπως εισαι στο ισαδι και βλεπεις την στροφη να ερχεται, στο σημαδι φρενων, ξεκινας φρενα και κατεβασματα...αφου δεν εχει το δικο σου ταχυτητες, μεινε στα φρενα..
πατας λοιπον το μπροστινο φρενο προοδευτικα και δυνατα και τσιμπας το πισω... για να φτιαξεις ιδανικη ταχυτητα...θα καταλαβεις οτι το κανεις σωστα οταν τα μπροστινα σου "μπρουμουτιζουν"...
παραλληλα εχεις αρχισει να παιρνεις θεση στο μηχανακι με το σωμα...
στο turning point αφηνεις φρενα λιγο πριν εφαρμοσεις γυροσκοπικο και φτιαχνεις θεση σωματος...
κοιτωντας παραλληλα apex και vanishing point βιαια εφαρμοζεις γυροσκοπικο και ξεκινας να δινεις γκαζι...
αν δεις οτι δεν σε παιρνει και εχεις μπει με περισσοτερα ή δεν βρισκεις apex και θες να κλεισεις γραμμη, κανε hook turn...
με το γκαζι προοδευτικα ανοιγομενο κοιτωντας εξοδο κανεις την αντιθετη διαδικασια, δλδ pick up..
και οσο μειωνεις κλιση, ανοιγεις γκαζι περισσοτερο...
μολις θα εχεις μειωσει τοσο την κλιση σου που το μηχανακι θα πηγαινει ευθεια, θα εισαι σε ισαδι παλι...
συγχαρητηρια, εχεις στριψει!!
:beer::beer:
visualizer
26/12/2015, 12:40
αν κανεις ακριβως αυτα που θα σου πω, θα γινεις Μπαγκοσμιος και θα στριβεις με γονατο κατω....
οπως εισαι στο ισαδι και βλεπεις την στροφη να ερχεται, στο σημαδι φρενων, ξεκινας φρενα και κατεβασματα...αφου δεν εχει το δικο σου ταχυτητες, μεινε στα φρενα..
πατας λοιπον το μπροστινο φρενο προοδευτικα και δυνατα και τσιμπας το πισω... για να φτιαξεις ιδανικη ταχυτητα...θα καταλαβεις οτι το κανεις σωστα οταν τα μπροστινα σου "μπρουμουτιζουν"...
παραλληλα εχεις αρχισει να παιρνεις θεση στο μηχανακι με το σωμα...
στο turning point αφηνεις φρενα λιγο πριν εφαρμοσεις γυροσκοπικο και φτιαχνεις θεση σωματος...
κοιτωντας παραλληλα apex και vanishing point βιαια εφαρμοζεις γυροσκοπικο και ξεκινας να δινεις γκαζι...
αν δεις οτι δεν σε παιρνει και εχεις μπει με περισσοτερα ή δεν βρισκεις apex και θες να κλεισεις γραμμη, κανε hook turn...
με το γκαζι προοδευτικα ανοιγομενο κοιτωντας εξοδο κανεις την αντιθετη διαδικασια, δλδ pick up..
και οσο μειωνεις κλιση, ανοιγεις γκαζι περισσοτερο...
μολις θα εχεις μειωσει τοσο την κλιση σου που το μηχανακι θα πηγαινει ευθεια, θα εισαι σε ισαδι παλι...
συγχαρητηρια, εχεις στριψει!!
:beer::beer:
Ο valentino rossi σε 50αρι.. μην του λες τέτοια ρε θα αγοράσει κανένα οικόπεδο χρονιάρες μέρες ..:lol:
Eμένα για να λέει ότι δεν στρίβει το 50αρι πρόβλημα μου μυρίζει ( τα λάστιχα φαντάζομαι είναι εντάξει ε; ; έχεις τσεκάρει την πίεση; ) .. εκτός αν οφείλεται στην απειρία , αν και σε ένα μήνα λογικά θα έπρεπε να έχεις εξοικειωθεί με το μηχανάκι .
GiorgosLa
26/12/2015, 12:45
Όχι, δεν μιλάω για εσένα. Εσύ δεν ξέρεις, ορθώς πράττεις και ρωτάς.
Αν μιλάς για μένα, που διαφωνούμε?
Bladerunner
26/12/2015, 15:40
Φίλε Αντώνη, αν θέλεις να μάθεις να οδηγείς πραγματικά γρήγορα -χωρίς να πέφτεις φυσικά-, πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου να πηγαίνει... αργά!
Ακούγεται περίεργο, το ξέρω, αλλά είναι αλήθεια.
Όταν βιάζεις τον εαυτό σου να πηγαίνει πιο γρήγορα απ΄ ότι μπορεί, δύο πράγματα συμβαίνουν:
1) Δεν δίνεις προσοχή σ' αυτό που κάνεις και στις αντιδράσεις αυτού που καβαλάς. Προσπαθείς απλά να μείνεις όρθιος. Δεν μαθαίνεις κάτι καινούργιο διότι δεν "περισσεύει" προσοχή.
2) Φοβάσαι. Κι ο φόβος σε οδηγεί σε λάθη. Και τα λάθη σε φοβίζουν περισσότερο. Κι ο παραπάνω φόβος προκαλεί και άλλα λάθη, κ.ο.κ
Δώσε χρόνο στον εαυτό σου. Κάνε βόλτες. Πολλές βόλτες. Πήγαινε τόσο όσο αισθάνεσαι άνετος και ασφαλής. Μόλις φτάσεις να οδηγάς καθημερινά χωρίς να το σκέφτεσαι, δεν θα σου πάρει τόσο πολύ όσο νομίζεις, ξεκίνα να πηγαίνεις βόλτες σε διαδρομές που έχουν στροφές. Πολλές βόλτες. Και πάλι να πιέζεις το εαυτό σου να μην παρασύρεται και να οδηγεί όσο αργά χρειάζεται για να μην υπάρχει ούτε υποψία φόβου. Προσπάθησε σ΄αυτό το στάδιο να παρατηρείς πώς αντιδράει το μηχανάκι σε ό,τι κάνεις.
Όταν έρθει ο καιρός -πάλι είναι λιγότερος από ότι νομίζεις- που θα αισθάνεσαι άνετα σε μια στριφτερή διαδρομή, άσχετα αν πηγαίνεις πιο αργά από ότι θα ήθελες, γράψε εδώ, και θα το ξανά κουβεντιάσουμε. :)
Φίλε Αντώνη, αν θέλεις να μάθεις να οδηγείς πραγματικά γρήγορα -χωρίς να πέφτεις φυσικά-, πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου να πηγαίνει... αργά!
Αυτό ακριβώς που λέει ο Bladerunner. Πήγαινε πιο αργά. Μέχρι να μη σε φοβίζει καθόλου.
Ακόμα κι αν σου φαίνεται πως πας πολύ αργά, κάποια στιγμή θα συνηθίσεις και θα αρχίσεις από μόνος σου να ανεβάζεις ταχύτητα.
Όσο κάτι σε ανησυχεί, δεν πρόκειται να βελτιώσεις τον τρόπο που οδηγείς.
ΥΓ. Και αν σου ξαναπεί κανένας πως "το μηχανάκι στρίβει με το σώμα, όχι με το τιμόνι", απλά κάνε πως δεν άκουσες και μην απαντήσεις καθόλου. Όλα τα μηχανάκια με το τιμόνι στρίβουν, δεν χρειάζεται να κάνουμε τις μαϊμούδες πάνω στη σέλα για να πηγαίνουμε.
LogOutGoRide
26/12/2015, 17:55
γιατι ρε? που δεν συμφωνεις να το συζητησουμε...
:a014:
Εσύ μια χαρά τα έγραψες. Το τι νιώθει ο άλλος είναι το θέμα.
Μανολης67
26/12/2015, 21:32
Φίλε Αντώνη, αν θέλεις να μάθεις να οδηγείς πραγματικά γρήγορα -χωρίς να πέφτεις φυσικά-, πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου να πηγαίνει... αργά!
Μάθε σωστά τεχνική..αργά! άλλωστε και στης πολεμικές τέχνες, οι δάσκαλοι επιμένουν (στους αρχάριους) στην σωστή εκτέλεση των ασκήσεων, και όχι στην ταχύτητα για αρχή,
αν καταλαβα καλά, το μηχανάκι σου έιναι scooter 90... σε μικρά κυβικά και ελαφριές μοτοσυκλέτες όπως η δικη σου, το σώμα δεν βγαίνει από την μηχανή, (προς την ασφαλτο, και το εσωτερικό της στροφής δηλαδή) αυτη η τεχνική, ειναι για βαρύτερες, γρηγορότερες και πιο σταθερές μοτοσυκλετες, .
πάνε σε φιδίσιους δρόμους, χωρίς κίνηση, (ποτέ βέβαια δεν θα εισαι σίγουρος) χωρίς να μπαίνεις στο αντίθετο ρευμα με κλειστό γκάζι και προσεκτική χρήση του μπροστινού φρένου θα μπαίνεις στην στροφή, στην κορυφή της στροφής=μεγιστη κλίση και γκάζι -φρένο μηδεν
στην εξοδο επιτάχυνση με προοδευτικό άνοιγμα του γκαζιού,
δεν θα βιάζεσαι, ειπαμε προεχει η ασφάλεια.
devil's animal
26/12/2015, 21:34
Εσύ μια χαρά τα έγραψες. Το τι νιώθει ο άλλος είναι το θέμα.
το θεμα ειναι οτι την θεωρια μπορει να την μαθει ο καθενας...
και οι περισσοτεροι εδω μεσα την ξερουμε...
στην πραξη κολλαμε ολοι...
και εκει ειναι το ζουμι...το να κανεις οσο καλυτερα γινεται την θεωρια πραξη...
:winka:
οποτε οτι και να μαθει μεσα απ'το ιντερνετ, οτι και να του πουμε απο ιντερνετικες ή φυσικες κουβεντες, αν δεν εξασκηθει μονος του δεν θα καταφερει τιποτα επι της ουσιας....
και το να ξερεις καλα την θεωρια, δεν ειναι "επι της ουσιας"...
GiorgosLa
27/12/2015, 00:44
Αυτό ακριβώς που λέει ο Bladerunner. Πήγαινε πιο αργά. Μέχρι να μη σε φοβίζει καθόλου.
Ακόμα κι αν σου φαίνεται πως πας πολύ αργά, κάποια στιγμή θα συνηθίσεις και θα αρχίσεις από μόνος σου να ανεβάζεις ταχύτητα.
Όσο κάτι σε ανησυχεί, δεν πρόκειται να βελτιώσεις τον τρόπο που οδηγείς.
ΥΓ. Και αν σου ξαναπεί κανένας πως "το μηχανάκι στρίβει με το σώμα, όχι με το τιμόνι", απλά κάνε πως δεν άκουσες και μην απαντήσεις καθόλου. Όλα τα μηχανάκια με το τιμόνι στρίβουν, δεν χρειάζεται να κάνουμε τις μαϊμούδες πάνω στη σέλα για να πηγαίνουμε.
Αν πρόσεξες το πρώτο πόστ, το παλικάρι λέει ότι δεν μπορεί να στρίψει και εντοπίζει το πρόβλημα στο τιμόνι. Γυρνάει δύσκολα και δεν στρίβει "πολύ". Εκεί εστίασα και του λέω αν είναι χαλασμένο να το δει μάστορας κλπ. Αν δεν είναι, δεν χρειάζεστε να στρίβει "πολύ" το τιμόνι. Δεν είναι Κλαρκ. Γιατί "όπως είπαν κι άλλοι" τα μηχανάκια στρίβουν με μια κλήση του σώματος και όχι γυρνώντας το τιμόνι "πολύ".
Ούτε για αγωνιστική οδήγηση μίλησα, ούτε να κάνει την μαϊμού.
Γιατί "όπως είπαν κι άλλοι" τα μηχανάκια στρίβουν με μια κλήση του σώματος και όχι γυρνώντας το τιμόνι "πολύ".
Αν «το είπαν κι άλλοι» τότε κάνουν λάθος κι αυτοί.
Τα μηχανάκια στρίβουν με το τιμόνι. Ούτε «λίγο» ούτε «πολύ». Απλά στρίβουν με το τιμόνι.
Ούτε για αγωνιστική οδήγηση μίλησα
Ούτε εγώ.
ούτε να κάνει την μαϊμού
Όχι, δεν το είπες εσύ, το είπα εγώ.
Όταν λες σε κάποιον να «στρίβει με το σώμα», τελικά αυτό καταλήγει να κάνει.
GiorgosLa
27/12/2015, 11:50
Αν «το είπαν κι άλλοι» τότε κάνουν λάθος κι αυτοί.
Τα μηχανάκια στρίβουν με το τιμόνι. Ούτε «λίγο» ούτε «πολύ». Απλά στρίβουν με το τιμόνι.
Ούτε εγώ.
Όχι, δεν το είπες εσύ, το είπα εγώ.
Όταν λες σε κάποιον να «στρίβει με το σώμα», τελικά αυτό καταλήγει να κάνει.
Θα διαφωνήσω.
Κανένα δίκυκλο δεν μπορεί να στρίψει μόνο με το τιμόνι. Το τιμόνι ακολουθεί τις εντολές του σώματος. Είτε μηχανή, είτε παπί είτε ποδήλατο. Η μόνη περίπτωση να στρίψει ένα δίκυκλο μόνο με το τιμόνι, είναι όταν έχει βοηθητικές ρόδες. (Και παύει να είναι δίκυκλο) Όταν βγάλεις τις βοηθητικές ρόδες, σημαίνει ότι έμαθες να δουλεύεις το σώμα σου, και μπορείς να ισορροπείς και να στρίβεις. Όταν φτάσεις εκεί, τότε μπορείς να αφήσεις τελείως και τα χέρια σου απ το τιμόνι και το δίκυκλο να στρίβει άνετα "μόνο" με το σώμα. Αντίθετα, αν προσπαθήσεις να το στρίψεις "μόνο" με το τιμόνι, έχοντας το σώμα σου ακίνητο, θα πέσεις ακαριαία.
Γιώργη, το δίκυκλο στρίβει με το τιμονι.Τέλος.
Αν ομως δεν ακολουθεί το σωμα την κλίση που παίρνει το μηχανάκι, η στροφή θα ειναι αντίστοιχη με φορτηγου επικαθημενου.
Bladerunner
27/12/2015, 12:01
Το μηχανάκι για να στρίψει πρέπει να πάρει κλίση. Για να πάρει κλίση άμεσα και αποτελεσματικά χρησιμοποιούμε το τιμόνι. Έχει γίνει σχετική κουβέντα πολλές φορές. Με μία αναζήτηση με λέξεις κλειδιά "γυροσκοπικό" και "countersteering" θα βρείτε τα σχετικά θέματα. Και στο google επίσης υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αποτελέσματα. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να ψάξει και διαβάσει.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξανά γίνει η ίδια κουβέντα και εδώ.
Μανολης67
27/12/2015, 14:39
Τι εννοείται όταν λέτε στρίβει με το τιμόνι? στης χαμηλές ταχύτητες και επι τόπου στροφές, ο αναβάτης στρίβει συνειδητά, στρέφοντας το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής.
Σε προχωρημένο επίπεδο, (οχι αρχάριοι) σε μεγάλες ταχύτητες , η μοτοσυκλέτα στρίβει με την κλίση, και για να γίνει αυτό, υποσυνείδητα ο αναβάτης, στρέφει ελαφρά το τιμόνι σε αντίθετη φορά (προς το εξωτερικό της στροφής).
antonis1999
27/12/2015, 14:39
Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας και συγγνώμη που άργησα λογο εορτών. Πήρα στα σοβαρά όλα όσα μου είπατε και πάω κάθε μεσημέρι σε έναν άδειο δρόμο που έχει εδώ και έχω παρατηρήσει ότι μερα με την μερα το άγχος ξεπερνιέται! Σας ευχαριστώ όλους.
Σε κάθε επίπεδο και κάθε ταχύτητα, οποιοδήποτε δίτροχο, με τροχούς σε σειρά, στρίβει αποτελεσματικά μόνο με το τιμόνι. Δεν είναι θέμα συζήτησης. Είναι γεγονός, όπως η βαρύτητα. Τελεία.
Όταν στρίβεις το ποδήλατο "με το σώμα", χωρίς να ακουμπάς το τιμόνι, πάλι το τιμόνι στρίβεις εμμέσως, απλά το κάνει η Φυσική, αντί να το κάνουν τα χέρια σου. Μπλοκάρετε ένα τιμόνι, ώστε να μην περιστρέφεται καθόλου στον άξονά του και δοκιμάστε να στρίψετε. Βάλτε και τους φίλους σας πάνω και άλλα 24 σώματα να κρέμονται από τη μια πλευρά. Καλή τύχη.
devil's animal
27/12/2015, 14:56
μην παραπληροφορειτε τον κοσμο...
με το τιμονι στριβουν τα μοτοσακο.-
https://www.youtube.com/watch?v=8_5Z3jyO2pA
https://www.youtube.com/watch?v=4PbmXxwKbmA
Μανολης67
27/12/2015, 15:10
Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας και συγγνώμη που άργησα λογο εορτών. Πήρα στα σοβαρά όλα όσα μου είπατε και πάω κάθε μεσημέρι σε έναν άδειο δρόμο που έχει εδώ και έχω παρατηρήσει ότι μερα με την μερα το άγχος ξεπερνιέται! Σας ευχαριστώ όλους.
Μην αγχώνεσαι με την θεωρία, οι εξάχρονοι στρίβουν μια χαρά στα mini cros χωρίς να έχουν ιδέα απο θεωρία, κατ αρχήν βεβαιώσου ότι το μηχανάκι σου ειναι λειτουργικό, (ρουλεμάν τιμονιού, φρενα κτλ) μετα εξοπλίσου κατάλληλα, (κράνος, γάντια μπουφάν)
Μετά φούλαρε και πάρε τους ..δρόμους! είπαμε, φιδίσιοι μοναχικοί, έρημοι δρόμοι (στην ευθεία δεν θα μάθεις ουτε με 100.000 χλμ).
στην αρχή σιγά,και η εμπειρία θα έρθει μόνη της!.
RaGe_Raptor
27/12/2015, 15:36
Κάποιος για να εφαρμόσει την θεωρία στην πράξη πρέπει πρώτα να ξέρει τη θεωρία. Διάβασε και πειραματίσου σε ασφαλές -ερημικό περιβάλλον σε ταχύτητες που αισθάνεσαι άνετα. Πρώτα διάβασμα...
μην ξανακούσω για γυροσκοπικό... Εδώ και δεκαετίες έχουνε καταλήξει ότι το γυροσκοπικό φαινόμενο ούτε στην ισορροπία μπλέκει, ούτε στο στρίψιμο.
free rider
27/12/2015, 15:50
πολύ φιλοσοφία έχει πέσει
αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάποιος που πρώτο- ανεβαίνει σε μηχανή πρέπει να αγχώνεται για το αν πάει γρήγορα στις στροφές...!!!!
Pan (dvs)
27/12/2015, 15:55
μην ξανακούσω για γυροσκοπικό... Εδώ και δεκαετίες έχουνε καταλήξει ότι το γυροσκοπικό φαινόμενο ούτε στην ισορροπία μπλέκει, ούτε στο στρίψιμο.
Λες?
πολύ φιλοσοφία έχει πέσει
αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάποιος που πρώτο- ανεβαίνει σε μηχανή πρέπει να αγχώνεται για το αν πάει γρήγορα στις στροφές...!!!!
Επειδή οι φίλοι του είναι πιο γρήγοροι!!!
Λες?
μόνο αν πας με ταχύτητα περπατίματος
Pan (dvs)
27/12/2015, 18:03
Mιας και το φερε η κουβεντα ασ θυμηθουμε τι ελεγε η Αρκουδα της παρεας.
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=1754&page=7
Αλλα και εδω http://rider-s-land.pblogs.gr/570935.html δεν τα λεει ασχημα:
Όσο μετακινούμε το κέντρο βάρους τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα πρέπει να υπάρχει για να αναπτυχθεί περισσότερη φυγόκεντρος και επομένως περισσότερη κεντρομόλος που θα μας τραβήξει προς το εσωτερικό της
στροφής.
ναι, μόνο που κάνανε πείραμα με μηχανισμό πάνω στις ρόδες που ακυρώνει όποια στροφορμή έχουν... και η μηχανή πάλι ισορροπούσε και έστριβε.
το φαινόμενο του γυροσκοπίου ζήτημα να βοηθάει ένα 5% στην εκκίνηση της διαδικασίας της στροφής
το παν είναι πως η ρόδα για λίγη ώρα πάει να 'φύγει' προς τα έξω της στροφής
τεσπά, ανάλυση δυναμικής της μηχανής δεν έχω όρεξη να κάνω εδώ, απλά όταν ακούω κάποιον να υπογραμμίζει ξανά και ξανά το γυροσκοπικό φαινόμενο, σημαίνει ότι δεν ξέρει τι λέει
RaGe_Raptor
27/12/2015, 19:06
όποιος θέλει να ξέρει τη φυσική πίσω από την κίνηση της μοτοσυκλέτας ας διαβάσει κάτι τέτοιο (http://www.amazon.com/gp/product/1430308613?psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_sfl_title_4&smid=ATVPDKIKX0DER)
όποιος ενδιαφέρεται να μάθει να "πιλοτάρει" μια μοτοσυκλέτα και να μην είναι απλά επιβάτης πάνω της τότε ας διαβάσει κάτι τέτοιο (http://www.amazon.com/gp/product/1893618072?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o02_s00) ή τέτοιο (http://www.amazon.com/gp/product/0760343446?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o01_s00) κτλ
Bladerunner
27/12/2015, 19:35
όταν ακούω κάποιον να υπογραμμίζει ξανά και ξανά το γυροσκοπικό φαινόμενο, σημαίνει ότι δεν ξέρει τι λέει
Μην παίρνεις και όρκο γι αυτό. Η αλήθεια είναι ότι ο όρος "γυροσκοπικό" χρησιμοποιείται καταχρηστικά έναντι του ορθότερου "ανάποδο τιμόνι". Κάποιοι λοιπόν το ξέρουμε αυτό, και γενικά κάτι ξέρουμε από μηχανάκια, αλλά συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε αυτόν τον όρο για να μπορούμε να συνεννοούμαστε.
Ήθελα από το θέμα του Συνιώρη (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=147393&page=5&p=2675118&viewfull=1#post2675118), του "καραγκιόζη" όπως έγραψες, που "σιγά τα ωά" o χρόνος του, τον ίδιο κάνεις κι εσύ*... να σου πω ότι ο τρόπος σου δεν προκαταβάλει θετικά.
*Και σε άλλο θέμα ζητάς να σου μάθουν να οδηγάς καλύτερα...
Μανολης67
27/12/2015, 20:19
όποιος θέλει να ξέρει τη φυσική πίσω από την κίνηση της μοτοσυκλέτας ας διαβάσει κάτι τέτοιο (http://www.amazon.com/gp/product/1430308613?psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_sfl_title_4&smid=ATVPDKIKX0DER)
όποιος ενδιαφέρεται να μάθει να "πιλοτάρει" μια μοτοσυκλέτα και να μην είναι απλά επιβάτης πάνω της τότε ας διαβάσει κάτι τέτοιο (http://www.amazon.com/gp/product/1893618072?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o02_s00) ή τέτοιο (http://www.amazon.com/gp/product/0760343446?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o01_s00) κτλ
Φίλε μου δυστυχώς δεν είμαι αγγλομαθής, είμαι και κάποιας ηλικίας, και τότε τα αγγλικά ήταν πολυτέλεια για τους περισσότερους,
πάντως τι εννοούμαι όταν λέμε γυροσκοπικό φαινόμενο? κατά της δικές μου ελλιπείς γνώσεις (motosport-Παπανδρεου) είναι η περιστροφή των τροχών, που η δυναμική τους δίνει την ισορροπία στο σύστημα, εξ ου και αν μπλοκάρουμε κάποιο τροχό κυρίως τον εμπρός, που είναι και ο κατευθυντήριος, έρχεται και έλλειψη ισορροπίας, η πτώση δηλαδή.
Με πολύ απλά λόγια, "γυροσκοπικό" είναι το φαινόμενο των τροχών, που κρατάει τη μοτοσυκλέτα όρθια, ενώ κινείται. Η "δύναμη", η οποία προσπαθεί να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα όρθια και κινούμενη σε ευθεία. Ο λόγος που αν αφήσεις το τιμόνι από τα χέρια σου, από κάποια ταχύτητα και πάνω, εκείνο θα ισιώσει αυτόματα. Αλλά, όπως είπε και ο Bladerunner, πλέον χρησιμοποιούμε τον όρο κάπως πιο ελεύθερα, εννοώντας, συνήθως, το ανάποδο τιμόνι, countersteering στα αγγλικά.
Φίλε μου δυστυχώς δεν είμαι αγγλομαθής, είμαι και κάποιας ηλικίας
ε και; βάλε youtube και μαθήματα αγγλικών για αρχαρίους, μισή/μία ώρα τη μέρα στο χαλαρό, σε έναν χρόνο θα έχεις κάνει πρόοδο...
πάντως τι εννοούμαι όταν λέμε γυροσκοπικό φαινόμενο?
Το γυροσκοπικό φαινόμενο είναι, στην πραγματικότητα, αυτό που κάνει η σβούρα: γυρίζει, και όσο γυρίζει αρκετά γρήγορα, μένει όρθια.
Οι μοτοσυκλετιστές όμως γενικά με το "γυροσκοπικό φαινόμενο" αναφέρονται λανθασμένα σε κάτι άλλο:
1) κάποιοι αναφέρονται στο φαινόμενο που παρατηρείται όταν: κράτας μια ρόδα ποδηλάτου με τα χέρια σου στον αέρα, την κάνεις να περιστρέφεται αρκετά γρήγορα (δεν είναι ανάγκη να γυρίζει τρελά, απλά όχι πολύ σιγά) και προσπαθήσεις να την στρίψεις. Τότε παρατηρείς (εξ'ου και φαινόμενο) ότι η ρόδα δεν στρίβει μόνο προς τα κει που της ζητάς αλλά και κατά τον τρίτο άξονα. Δηλαδή, αν την κρατάς με τα χέρια σου ίσια, όπως όταν κρατάς το τιμόνι πχ, και προσπαθήσεις να την γύρεις, σηκώνοντας το ένα χέρι και κατεβάζοντας το άλλο, τότε η ρόδα θα σου σπρώξει το ένα χέρι μπροστά και το άλλο πίσω. Το φαινόμενο αυτό λέγεται μετάπτωση.
2) άλλοι αναφέρονται στο (τελείως άσχετο) φαινόμενο που όταν σε μια κυλιόμενη ρόδα (μοτοσυκλέτας, πχ) πας να την στρίψεις για να πας αριστερά, αυτή ναι μεν θα κάνει μια μικρή κίνηση αριστερά, αλλά τελικά η μηχανή θα πάει προς τα δεξιά. Αυτό λέγεται "ανάποδο τιμόνι".
διαλέγεις και παίρνεις.
η περιστροφή των τροχών, που η δυναμική τους δίνει την ισορροπία στο σύστημα, εξ ου και αν μπλοκάρουμε κάποιο τροχό κυρίως τον εμπρός, που είναι και ο κατευθυντήριος, έρχεται και έλλειψη ισορροπίας, η πτώση δηλαδή.
η περιστροφή των τροχών βοηθάει τον αναβάτη να διατηρήσει την ισορροπία (δηλαδή να κρατήσει την μηχανή όρθια), αλλά δεν έχει να κάνει με το γυροσκοπικό φαινόμενο. Η απλούστερη απόδειξη για αυτό είναι πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να ισορροπήσει και ακίνητη, ή με πολύ μικρή ταχύτητα (οπότε οι δυνάμεις που εμφανίζονται λόγω περιστροφής είναι αμελητέες).
Στην επόμενη εκδρομή ποιος θα φέρει φορτηγό να μαζεύει μηχανάκια? τριαξονικό κατα προτίμηση γιατι βλεπω πολλούς έτοιμους για αγορα οικοπέδου!!!
Το μονο που δεν διάβασα ειναι οτι η μηχανη στρίβει με την καρδια , με τα @@, με τα πνευμονία ,συκώτια και νεφρά!!!
YouTube twist of the wrist, αφού βαριέστε να το διαβάσετε ,δείτε το βίντεο και ανοιχτε τα μάτια σας...γληγοροι χεραδες και λοιποί επίδοξοι οικοπεδούχου...
sapila racing
28/12/2015, 11:47
η περιστροφή των τροχών βοηθάει τον αναβάτη να διατηρήσει την ισορροπία (δηλαδή να κρατήσει την μηχανή όρθια), αλλά δεν έχει να κάνει με το γυροσκοπικό φαινόμενο. Η απλούστερη απόδειξη για αυτό είναι πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να ισορροπήσει και ακίνητη, ή με πολύ μικρή ταχύτητα (οπότε οι δυνάμεις που εμφανίζονται λόγω περιστροφής είναι αμελητέες).
Αφού τα ξέρεις καλά για δοκίμασέ κι έλα να μας πείς ποσα δευτερόλεπτα θα την κρατήσεις όρθια με 0 χλμ και καθιστός στην σέλλα.
Επίσης ο κινητήρας να είναι σβηστός γιατί δεν εχουν στροφορμή μόνο οι τροχοί. ;)
Αφού τα ξέρεις καλά για δοκίμασέ κι έλα να μας πείς ποσα δευτερόλεπτα θα την κρατήσεις όρθια με 0 χλμ και καθιστός στην σέλλα.
Επίσης ο κινητήρας να είναι σβηστός γιατί δεν εχουν στροφορμή μόνο οι τροχοί. ;)
γιατί επιμένεις;
όταν πας με 4 χλμ την ώρα, πιστεύεις οτι το γυροσκοπικό φαινόμενο σε κρατάει όρθιο; δεύτερον, έχει αποδειχτεί με μηχανισμό που ακυρώνει την στροφορμή των τροχών ότι το γυροσκοπικό φαινόμενο δεν παίζει ρόλο στην ισορροπία της μηχανής. Τρίτον, εγώ μπορεί να μην έχω τη δύναμη να κρατήσω μοτοσυκλέτα όρθια, αλλά ποδήλατο μπορώ να το κρατήσω όρθιο για ώρα με μικροδιορθώσεις χωρίς να κάνω πορεία.
sapila racing
28/12/2015, 11:57
γιατί επιμένεις;
όταν πας με 4 χλμ την ώρα, πιστεύεις οτι το γυροσκοπικό φαινόμενο σε κρατάει όρθιο; δεύτερον, έχει αποδειχτεί με μηχανισμό που ακυρώνει την στροφορμή των τροχών ότι το γυροσκοπικό φαινόμενο δεν παίζει ρόλο στην ισορροπία της μηχανής. Τρίτον, εγώ μπορεί να μην έχω τη δύναμη να κρατήσω μοτοσυκλέτα όρθια, αλλά ποδήλατο μπορώ να το κρατήσω όρθιο για ώρα με μικροδιορθώσεις χωρίς να κάνω πορεία.
ΟΚ δεν επιμένω άλλο, κατάλαβα τον τρόπο που σκέπτεσαι. :rolleyes:
γιατί επιμένεις;
όταν πας με 4 χλμ την ώρα, πιστεύεις οτι το γυροσκοπικό φαινόμενο σε κρατάει όρθιο; δεύτερον, έχει αποδειχτεί με μηχανισμό που ακυρώνει την στροφορμή των τροχών ότι το γυροσκοπικό φαινόμενο δεν παίζει ρόλο στην ισορροπία της μηχανής. Τρίτον, εγώ μπορεί να μην έχω τη δύναμη να κρατήσω μοτοσυκλέτα όρθια, αλλά ποδήλατο μπορώ να το κρατήσω όρθιο για ώρα με μικροδιορθώσεις χωρίς να κάνω πορεία.
Τώρα, με συγχωρείς κιόλας αλλά θα έπρεπε να είσαι φειδωλός σε θέματα οδήγησης όταν σε άλλο θρεντ ψάχνεις κάποιον να σου μάθει να οδηγείς και σ΄αυτό "συγκρούεσαι" με κάποιους και που 100δες χιλιάδες χιλιόμετρα έχουν σε 2 ρόδες και δεν είναι και σαύρες.
Κάνε τη χάρη στον εαυτό σου και διάβαζε περισσότερο και μη δίνεις οδηγικές συμβουλές. Είναι επικίνδυνο. Η θεωρία που μπορεί να είσαι άριστος δεν εφαρμόζεται 100% στο δρόμο.
Εκτός κι αν γνωρίζεις και μας τρολλάρεις, οπότε στέκεσαι σε κινούμενη άμμο.
εγώ μίλησα καθαρά, εσείς με σαρκάζεστε, με κατηγορείτε για τρολ, με λέτε μίζερο...
βικιπαίδεια: but long-standing hypotheses and claims that any single effect, such as gyroscopic or trail, is solely responsible for the stabilizing force have been discredited. (https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics)
περιοδικό Science, 2011: The common view is that this self-steering is caused by gyroscopic precession of the front wheel, or by the wheel contact trailing like a caster behind the steer axis. We show that neither effect is necessary for self-stability. (http://www.sciencemag.org/content/332/6027/339)
hyperphysics: experiments indicate that the gyroscopic stability arising from the wheels is not a significant part of the stability of a bicycle.
(http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/mechanics/bicycle.html)
motorcycle safety and dynamics: Gyroscopics play no role in maintaining your bike's upright position - balance does that at low speeds, and the restoring force from trail does it at higher speeds as a result of trying to keep your bike moving in a straight line. This is indeed fortunate, because if gyroscopics did maintain a bike's vertical orientation at speed, you could never change directions- certainly not 'flick' the bike into a turn. (http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=151)
Επιλεκτικό quote για να επιβεβαιώσεις αυτά που λες;
βικιπαίδεια: but long-standing hypotheses and claims that any single effect, such as gyroscopic or trail, is solely responsible for the stabilizing force have been discredited. (https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics)
Ολόκληρη η πρόταση: "Several factors, including geometry, mass distribution, and gyroscopic effect all contribute in varying degrees to this self-stability, but long-standing hypotheses and claims that any single effect, such as gyroscopic or trail, is solely responsible for the stabilizing force have been discredited."
Δηλαδή κάνεις όλη αυτή τη φασαρία για να μας πεις ότι δεν είναι ΜΟΝΟ του το γυροσκοπικό υπεύθυνο για την ισορροπία του συστήματος, αλλά ΚΑΙ άλλοι παράγοντες; Αυτό απέχει ΜΙΛΙΑ από το, and I quote:
έχει αποδειχτεί με μηχανισμό ότι το γυροσκοπικό φαινόμενο δεν παίζει ρόλο στην ισορροπία της μηχανής
Οπότε ή εσύ δεν καταλαβαίνεις ή η πηγή που εσύ μας έδωσες λέει βλακείες. Διάλεξε :)
το περίμενα ότι κάποιος θα κρεμαστεί από την διατύπωση αυτή για να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, οπότε πάρε και την αναλυτικότερη έκδοση
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics#Gyroscopic_effects
The role of the gyroscopic effect in most bike designs is to help steer the front wheel into the direction of a lean. This phenomenon is called precession and the rate at which an object precesses is inversely proportional to its rate of spin. The slower a front wheel spins, the faster it will precess when the bike leans, and vice versa. The rear wheel is prevented from precessing as the front wheel does by friction of the tires on the ground, and so continues to lean as though it were not spinning at all. Hence gyroscopic forces do not provide any resistance to tipping.
At low forward speeds, the precession of the front wheel is too quick, contributing to an uncontrolled bike’s tendency to oversteer, start to lean the other way and eventually oscillate and fall over. At high forward speeds, the precession is usually too slow, contributing to an uncontrolled bike’s tendency to understeer and eventually fall over without ever having reached the upright position.[11] This instability is very slow, on the order of seconds, and is easy for most riders to counteract. Thus a fast bike may feel stable even though it is actually not self-stable and would fall over if it were uncontrolled.
Another contribution of gyroscopic effects is a roll moment generated by the front wheel during countersteering. For example, steering left causes a moment to the right. The moment is small compared to the moment generated by the out-tracking front wheel, but begins as soon as the rider applies torque to the handlebars and so can be helpful in motorcycle racing. For more detail, see the countersteering article.
τί να σου πω; ό,τι νομίζεις...
Εγώ, ας πούμε, συμφωνώ μαζί σου. Το πόιντ μου ήταν ότι, ακόμα κι αν έχεις 100% δίκιο, δεν υπάρχει λόγος για όλη αυτή τη "φασαρία". Κολλάς σε Φυσική θεωρία και semantics, κάτι που δε θα βοηθήσει κανέναν να στρίψει καλύτερα. Χάριν ευκολίας ή δεν ξέρω τι άλλο, όλοι το λένε "γυροσκοπικό". Μπορούσαν να το λένε Μητσάρα και θα είχε ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα. Όποιος θέλει να μάθει τι πραγματικά κρύβεται πίσω από το φαινόμενο, μπορεί να διαβάσει. Οι υπόλοιποι θέλουν απλά να στρίβουν.
το περίμενα ότι κάποιος θα κρεμαστεί από την διατύπωση αυτή για να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, οπότε πάρε και την αναλυτικότερη έκδοση
https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_dynamics#Gyroscopic_effects
The role of the gyroscopic effect in most bike designs is to help steer the front wheel into the direction of a lean. This phenomenon is called precession and the rate at which an object precesses is inversely proportional to its rate of spin. The slower a front wheel spins, the faster it will precess when the bike leans, and vice versa. The rear wheel is prevented from precessing as the front wheel does by friction of the tires on the ground, and so continues to lean as though it were not spinning at all. Hence gyroscopic forces do not provide any resistance to tipping.
At low forward speeds, the precession of the front wheel is too quick, contributing to an uncontrolled bike’s tendency to oversteer, start to lean the other way and eventually oscillate and fall over. At high forward speeds, the precession is usually too slow, contributing to an uncontrolled bike’s tendency to understeer and eventually fall over without ever having reached the upright position.[11] This instability is very slow, on the order of seconds, and is easy for most riders to counteract. Thus a fast bike may feel stable even though it is actually not self-stable and would fall over if it were uncontrolled.
Another contribution of gyroscopic effects is a roll moment generated by the front wheel during countersteering. For example, steering left causes a moment to the right. The moment is small compared to the moment generated by the out-tracking front wheel, but begins as soon as the rider applies torque to the handlebars and so can be helpful in motorcycle racing. For more detail, see the countersteering article.
τί να σου πω; ό,τι νομίζεις...
Όταν εσύ στρίβεις ή φρενάρεις ανατρέχεις στα παραπάνω για να αποφασίσεις τι θα κάνεις ή οδηγείς RC;
Όταν εσύ στρίβεις ή φρενάρεις ανατρέχεις στα παραπάνω για να αποφασίσεις τι θα κάνεις ή οδηγείς RC;
καλά που μου το θύμησες... έσπασε η μπιέλα και καρφώθηκε στο μπλοκ... και πρέπει να βρω κάποιον με tig/mig να του κάνει... σφράγισμα
καλά που μου το θύμησες... έσπασε η μπιέλα και καρφώθηκε στο μπλοκ... και πρέπει να βρω κάποιον με tig/mig να του κάνει... σφράγισμα
Kάνε ό,τι σε φωτίσει αυτός που πιστεύεις.
Να ξέρεις πάντως ότι ουδείς άσφαλτος κι η άσφαλτος πονάει. Αν θες μείνε και μάθε.
Και αφού έχουμε κατεβάσει λοιπόν 8 Καντάρι φυσική εγώ θα πω και την δικια μου μ@λ@κι@ μπας και δει κανεις φως.
Μια λέξη μονο.... γκάζι.... Χωρίς γκάζι κανεις δεν έστριψε!
Και δεν μιλαμε για κακουρογκαζο, μιλαμε για επιτάχυνση ανάλογης της επιτάχυνσης με 5η απο 60-80 η κατα αλλους 80-100 ανάλογα τα άλογα.
Αν θες να κλείσεις προς τα μεσα σε μια στροφή μονο με τον έλεγχο του γκαζιού θα το κανεις γιατι όλη η φυσική που αράδιασε ο φίλος ειναι για οταν αλλάζει η κατεύθυνση, άπαξ και αλλαξει η κατεύθυνση μονο το γκάζι σε κρατάει εκει που εισαι και σε παει εκει που θες να πας.(το ξερω οτι μπορεις να κλείσεις μια στροφή με πισω φρένο αλλα...)
Για αυτο σε δρόμο που δεν ξέρουμε λεμε να μη κάνετε μαλακιες γιατι δεν ξερεις αν σε παίρνει να ανοίξεις γκάζι μεσα σε μια στροφή.
Με πολυ αγάπη!
η θεωρια ειναι γενικα πολυ χρησιμη
στα μηχανακια ομως ειναι πιο χρησιμοι οι βροντοι
οπως μια εικονα =1000 λεξεις ετσι μια τουμπα με το μηχανακι =50 σελιδες θεωρια
προσωπικα ξεκινησα το αθλημα σχετικα μεγαλος οταν δεν την παλευα με τις τουμπες
25 χρονια μετα δεν εμαθα ακομα να στριβω και δεν θα μαθω οσο κι αν διαβασω
οταν εχω κεφια καμια φορα πειραματιζομαι μονος μου για να βελτιωθω αλλα μεχρι εκει
amyroukai
28/12/2015, 17:27
Την περιστροφή του κινητήρα, την αγνόησαν όλοι πλην ενός και αυτήν δεν νομίζω να την ακύρωσαν όπως αυτήν των τροχών στα πειράματα του ohm.
Επίσης πειραματικά, πολύ πιο εύκολα ισσοροπείς την μοτοσικλέτα με το μοτέρ σε λειτουργία παρά σταματημένο.
Για τα λοιπά, ο σαπίλας και ο λεπίδας νομίζω τα είπαν... όταν ζητάς "λεφτά" είναι παράλογο να είσαι και "ανοιχτοχέρης".
οι εξηγήσεις δεν σου φτάνουν, προσπαθείς να κρατηθείς από την παραμικρή λεπτομέρεια για να δικαιολογήσεις την λανθασμένη σου πεποίθηση. Παραιτούμαι, γιατί άλλο να προσπαθείς να εξηγήσεις κάτι που ξέρεις σε κάποιον που δεν καταλαβαίνει και άλλο να προσπαθείς να εξηγήσεις σε κάποιον που επιμένει.
Αδιάφορη η περιστροφή του κινητήρα, και δεν θα κάτσω να εξηγήσω γιατί. Εγώ διαβάζω τα μοτοσυκλετιστικά βιβλία και θα πάω να κάνω και μαθήματα οδήγησης, όπως είχα κάνει και για το αμάξι παλιότερα... σεις, πόσα βιβλία φυσικής ανοίξατε από τότε που τελειώσατε το λύκειο και προσπαθείτε να με βγάλετε λάθος;
Μανολης67
28/12/2015, 17:50
Το θέμα εχει ξεφύγει, πάντως το μόνο θετικό είναι ότι θα αργήσουμε να δούμε ρομποτικές μοτοσυκλέτες στους δρόμους , (σε αντίθεση με αυτοκίνητα που γρήγορα θα κυκλοφορήσουν ή μοτοσυκλέτα με ... βοηθητικές που πειραματίζεται η YAMAHA!!) γιατί ακόμη και οι φωστήρες των Μαθηματικών ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να βρουν την εξίσωση που περιγράφει την δυναμική ευστάθεια της μοτοσυκλέτας και ποδηλατου,
Ισως στα επόμενα χρόνια, οι μόνοι πραγματικοι οδηγοί που θα κυκλοφορούν στους δρόμους, θα είναι οι μοτοσυκλετιστές....:D
amyroukai
28/12/2015, 17:51
Η αλήθεια είναι λίγα, στο Πολυτεχνείο, αλλά έχω γράψει κάμποσα χιλιόμετρα και έχω κάνει τέσσερα σχολεία (και έχω πολλά ακόμα να μάθω)... παίρνω την αμάθεια μου και πάω να χαζέψω λίγο.
Αδιάφορη η περιστροφή του κινητήρα, και δεν θα κάτσω να εξηγήσω γιατί. Εγώ διαβάζω τα μοτοσυκλετιστικα βιβλία.
Εγώ θα ήθελα να μάθω το γιατί. Και αν η εξήγηση σου είναι εμπεριστατωμένη, θα πρότεινα να το εξηγήσεις και στην Yamaha, που μαλακωδως έφτιαξαν το κορυφαίο αγωνιστικο τους με ανάποδη κίνηση του στροφαλου.
Είμαι σίγουρος πως θα τους ανοίξεις νέους ορίζοντες γνώσης.
Καλό είναι πάντως να μην είσαι και τόσο απόλυτος στο τι λέει η θεωρία του wiki. Κάποιοι από αυτούς που σου απάντησαν, το ξέρουν το θέμα καλύτερα από ότι μπορείς να φανταστείς και με πολύ wild imagination...
Μανολης67
28/12/2015, 18:04
Την περιστροφή του κινητήρα, την αγνόησαν όλοι πλην ενός και αυτήν δεν νομίζω να την ακύρωσαν όπως αυτήν των τροχών στα πειράματα του ohm.
Επίσης πειραματικά, πολύ πιο εύκολα ισσοροπείς την μοτοσικλέτα με το μοτέρ σε λειτουργία παρά σταματημένο.
Για τα λοιπά, ο σαπίλας και ο λεπίδας νομίζω τα είπαν... όταν ζητάς "λεφτά" είναι παράλογο να είσαι και "ανοιχτοχέρης".
Για την περιστροφή του μοτερ λοιπόν, μερικές διαπιστώσεις, οι πλειοψηφία των μοτοσυκλετών εχει μοτερ που η περιστροφή τους προστίθεται στην δυναμική των τροχών. εξαίρεση τα ΒΜW R (μποξερ) και τα GUZZI με χαρακτηριστικό παράδειγμα το μεγαλο V2 Le man που στο απότομο άνοιγμα του γκαζιου γέρνει ....δεξιά!!
Επίσης η GUZZI πάλι, ειχε κατασκευάσει στην δεκαετία του 1920 (!!) μια μοτοσυκλέτα με αστεροειδή κινητήρα τοποθετημένο ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟ, που περιστρεφόταν ανάποδα με την φορά των τροχών και σάρωσε ολα τα πρωταθλήματα της εποχής!
Αυτά τα ολίγα!.
Pan (dvs)
28/12/2015, 18:13
Αυτο για τη συμετοχη του κινητηρα τωρα το μαθαινω,
Αντε καντε ενα νεο θεμα να ξεστραβωθουμε.
Bladerunner
28/12/2015, 18:22
Αν δεν έχει αντίρρηση ο δημιουργός του θέματος, συνεχίζουμε εδώ. (Ο τίτλος διορθώθηκε)
Εγώ θα ήθελα να μάθω το γιατί.
Πήγαινε σε κατηφόρα και δοκίμασε μανούβρες με κάποια σεβαστή ταχύτητα, το κιβώτιο σε νεκρά, τη μία φορά με το μοτέρ σβηστό και την άλλη με το μοτέρ ξέρω γω στις 6000. Δεν θα δεις σπουδαία διαφορά.
μαλακωδως έφτιαξαν το κορυφαίο αγωνιστικο τους με ανάποδη κίνηση του στροφαλου.
Είμαι σίγουρος πως θα τους ανοίξεις νέους ορίζοντες γνώσης.
γιατί εκεί θες και το τελευταίο 1% του όποιου κέρδους. Η στροφορμή του κινητήρα επηρεάζει ελάχιστα μεν, αλλά στον αγώνα που σε νοιάζει ακόμα και το εκατοστό του δευτερολέπτου, το κυνηγάς. Σε αγώνα motogp (δεν ξέρω αν είναι για εκεί, αλλά δεν νομίζω ότι έχει μεγάλη σημασία για τη συζήτηση) το 1% είναι ~3 δευτερόλεπτα.
Καλό είναι πάντως να μην είσαι και τόσο απόλυτος
Αυτό το ακούω μόνο και πάντα από όποιον δεν έχει κανένα επιχείρημα.
στο τι λέει η θεωρία του wiki.
Έβαλα και άλλες πηγές. Η wiki είναι απλά ένα ρεζουμέ. Αν δεν σου φτάνουν ούτε αυτές, μπορώ να βρω και άλλες.
Κάποιοι από αυτούς που σου απάντησαν, το ξέρουν το θέμα καλύτερα από ότι μπορείς να φανταστείς και με πολύ wild imagination...
Ας στηρίξουν, τότε, επιστημονικά, αυτό που ξέρουν και ας πάνε να διορθώσουν την wikipedia. Αν η εξήγησή τους είναι πειστική, να είσαι βέβαιος ότι θα δεχτούν την διόρθωση, όπως και είχανε κάνει όταν καταλάβανε ότι το γυροσκοπικό δεν κάνει τόσα όσα νομίζανε. Put your money where your mouth is, όπως λένε.
Πήγαινε σε κατηφόρα και δοκίμασε μανούβρες με κάποια σεβαστή ταχύτητα, το κιβώτιο σε νεκρά, τη μία φορά με το μοτέρ σβηστό και την άλλη με το μοτέρ ξέρω γω στις 6000. Δεν θα δεις σπουδαία διαφορά.
Φυσικά και θα δεις. Το αν φταίει το γυροσκοπικό ή κάτι άλλο, είναι άλλο θέμα. Δε γνωρίζω, δεν έχω εμβαθύνει τόσο, δεν είμαι Φυσικός, δε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα (αν θες να μας διαφωτίσεις, πάντως, κάνε το). Αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ θα δεις διαφορά. Μάντεψε με ποιον από τους 2 τρόπους είναι πιο πιθανό απλά να φας τα μούτρα σου.
Φυσικά και θα δεις. Το αν φταίει το γυροσκοπικό ή κάτι άλλο, είναι άλλο θέμα. Δε γνωρίζω, δεν έχω εμβαθύνει τόσο, δεν είμαι Φυσικός, δε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα (αν θες να μας διαφωτίσεις, πάντως, κάνε το). Αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ θα δεις διαφορά. Μάντεψε με ποιον από τους 2 τρόπους είναι πιο πιθανό απλά να φας τα μούτρα σου.
Το έχω ήδη κάνει, για αρκετή διαδρομή, με άλλον από πίσω να ακολουθεί με άλλη μηχανή, το μοτέρ σβηστό τελείως (και φυσικά νεκρά). Μια χαρά πήγαινε.
Bladerunner
29/12/2015, 11:13
Το έχω ήδη κάνει(...)
Έτσι, από περιέργεια... Για ποιο λόγο;
Μαστορα ........
Η μας κανεις πλακα......
Η πραγματικα εισαι ενα βημα πριν την τουμπα....
Φιλικα.
Over and out απο εμενα και may the force be with you.......
amyroukai
29/12/2015, 11:25
Μαστορα ........
πραγματικα εισαι ενα βημα ΜΕΤΑ την τουμπα....
Fixed.
Το νόημα του να αποδειξουμε οτι δεν ισχυει οτι ισχυει δεν κατανοώ αλλα η ολη φαση εχει γεεελιο
Έτσι, από περιέργεια... Για ποιο λόγο;
γιατί όχι;
Bladerunner
29/12/2015, 11:48
γιατί όχι;
Εγώ θα έτρεμα μόνο και μόνο που δεν θα είχα γκάζι.
Εγώ θα έτρεμα μόνο και μόνο που δεν θα είχα γκάζι.
σε κατηφόρα με μεγάλη κλίση, πατάς γκάζι; :a13:
pipe_smoker
29/12/2015, 11:57
σε κατηφόρα με μεγάλη κλίση, πατάς γκάζι; :a13:
Γιατί όχι?
σε κατηφόρα με μεγάλη κλίση, πατάς γκάζι; :a13:
Φυσικά, αν είναι να κάνω ελιγμό. Όσο πηγαίνω ευθεία, μπορεί και όχι.
Μια σβούρα χωρίς τη περιστροφή της δε στέκεται. Τα πλοία επίσης χωρίς τα γυροσκοπικα τους. Βασικά δε ξέρω αν κατάλαβα καλά τη διαφωνία ούτε και γιατί έγραψα.
Όλοι καβαλήσαμε πρώτα μηχανάκια, έχουμε μάθει 2 πράγματα εμπειρικά και κάποιοι ψαχνόμαστε να μάθουμε και τη θεωρία πίσω από αυτά. Ο Ohm είναι πρώτα Φυσικός και προσπαθεί τη θεωρία που γνωρίζει να την εφαρμόσει στα μηχανάκια. Είναι μια διαφορετική προσέγγιση :p
Αδιάφορη η περιστροφή του κινητήρα, και δεν θα κάτσω να εξηγήσω γιατί. Εγώ διαβάζω τα μοτοσυκλετιστικά βιβλία και θα πάω να κάνω και μαθήματα οδήγησης, όπως είχα κάνει και για το αμάξι παλιότερα... σεις, πόσα βιβλία φυσικής ανοίξατε από τότε που τελειώσατε το λύκειο και προσπαθείτε να με βγάλετε λάθος;
Βρε αγαπούλα.. :a07:
Καλα και άγια τα βιβλια αλλα να βλέπουμε λίγο και το βαθος αναλυσης που κανουν...
(μην θυμηθώ τωρα τα περί ορισμού του συνεχους ρεύματος..)
Αν για σενα ειναι αδιαφορη η περιστροφή του κινητήρα, με γεια σου και χαρά σου και όντως δεν χρειάζεται να καθίσεις και να εξηγήσεις το γιατί..:a012:
Δεν υπαρχει λογος να ασχολούμαστε με κλειστα αδρανειακά συστήματα και επίδραση δυνάμεων εκ των εσω τούτες τις άγιες μερες όπως και να πιστεύουμε οτι το Husky 610 π.χ. βάζει κατω τον μπροστινό του με το τιμόνι...;)
καλά, καλά, σε μια από τις επόμενες βόλτες θα σας κάνω επίδειξη.
Όλοι καβαλήσαμε πρώτα μηχανάκια, έχουμε μάθει 2 πράγματα εμπειρικά και κάποιοι ψαχνόμαστε να μάθουμε και τη θεωρία πίσω από αυτά. Ο Ohm είναι πρώτα Φυσικός και προσπαθεί τη θεωρία που γνωρίζει να την εφαρμόσει στα μηχανάκια. Είναι μια διαφορετική προσέγγιση :p
Λάθος, ο Ohm είναι επικίνδυνος για τον εαυτό του και πολύ πιθανώς και για άλλους, αλλά δεν το ξέρει.
Πιστεύει ότι αναλύοντας με τη φυσική το τι γίνεται (που μέχρι ένα σημείο φυσικά και βοηθάει και θα πρέπει κάθε αναβάτης να γνωρίζει τουλάχιστον τα βασικά) θα γίνει και αυτομάτως και καλός οδηγός.
Προφανώς τώρα έχει μπει στον φαύλο κύκλο της μέχρι θανάτου υποστήριξης αυτών που λέει, αλλά δεν καταλαβαίνει ότι μπορεί μεν στην θεωρία να τα λέει καλά, στην πραγματικότητα είναι μέχρι στιγμής πολύ τυχερός.
Bladerunner
29/12/2015, 12:13
σε κατηφόρα με μεγάλη κλίση, πατάς γκάζι; :a13:
Αν κατεβαίνω κανά γκρεμό σε ευθεία, μπορεί και να το αφήσω να ρολάρει. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις έχω συνήθως τη σχέση που θα είχα και στην ανηφόρα. Στις στροφές ειδικά, αν δεν ανοίξω το γκάζι νιώθω ότι θα πέσω! Βλακεία ε;
Υπάρχει η περίπτωση ότι απλά έτσι έχουμε μάθει - συνηθίσει, αλλά γίνεται να ισορροπεί και σβηστό στη κατηφόρα;
Με ένα ποδήλατο πως κατεβαινεις δλδ
θα σου πουν ότι η μοτοσυκλέτα δεν έχει σχέση με ποδήλατο
Φυσικά και ισορροπεί, αλλά όχι όπως ισορροπεί με το γκάζι.
pipe_smoker
29/12/2015, 12:25
φιστικια, ποπ κορν, σαμαλι, γκαζοζες...τουλουμπες για τους ψαγμενους...
ελα παρε παρε...
:a014::a014:
Τουλούμπα ρε φίλε:a8:
Πού τη θυμήθηκες...
Έξτρα σιροπιαστή, αλλά! από το ψυγείο για να μή λιγώνει :a024:
Εγώ θα ήθελα μία, ευχαριστώ!
Υπάρχει η περίπτωση ότι απλά έτσι έχουμε μάθει - συνηθίσει, αλλά γίνεται να ισορροπεί και σβηστό στη κατηφόρα;
Με ένα ποδήλατο πως κατεβαινεις δλδ
Ναι βρε Τόλη μου, δεν είπε κανείς ότι έτσι και τσουλήσει 5 μέτρα το μηχανάκι σβηστό θα πέσεις σαν τα σκατά.
Αλλά δεν έχει καμία σχέση το απλά ισορροπώ, με το στρίβω, πλαγιάζω, οδηγάω, και πάει λέγοντας.
Κι εγώ όταν θέλω να βάλω μπροστά το 400άρι που το ξεχνάω συνέχεια και μετά δεν παίρνει με τίποτα, το καβαλάω και τσουλάω την κατηφόρα.
Δεν είμαι ο Ρόσσι.
Αλλά τις μαγκιές τις κάνω αφού πάρει μπρος:tooth:
Πήγαινε σε κατηφόρα και δοκίμασε μανούβρες με κάποια σεβαστή ταχύτητα, το κιβώτιο σε νεκρά, τη μία φορά με το μοτέρ σβηστό και την άλλη με το μοτέρ ξέρω γω στις 6000. Δεν θα δεις σπουδαία διαφορά.
....
Εγώ θα δω, στην κατηφόρα με 6000 στροφές σουζάρει η μ@λακία που καβαλάω...
Μπορεί να μάθουμε πως χειριζόταν ο Ohm τις κατηφορικές στροφές με σβηστό κινητήρα...
Αν θέλει να μας πει φυσικά.
με εκπλήσσει η απορία σου
δεν υπάρχει τίποτα ενδιαφέρον να πω, η μηχανή τσουλάει και εγώ στρίβω.
τώρα τι φαντάζεστε σεις και με βγάλατε επικίνδυνο για τον εαυτό μου... μάλλον πρόκειται για μνημειώδη παρεξήγηση
Εγώ θα δω, στην κατηφόρα με 6000 στροφές σουζάρει η μ@λακία που καβαλάω...
άμα κρατάς το μοτέρ σταθερά στις 6k, σουζάρει; :confused:
τεσπα, με νεκρά εννοώ, για να δεις αν η στροφορμή του κινητήρα επηρεάζει την οδήγηση.
Bladerunner
29/12/2015, 14:01
δεν υπάρχει τίποτα ενδιαφέρον να πω, η μηχανή τσουλάει και εγώ στρίβω.
Κάτσε να δω αν το κατάλαβα καλά.
Θεωρείς νορμάλ και ασφαλές να στρίβεις με σβηστό το μηχανάκι. Σε κατηφόρα. Ναι;
....
τεσπα, με νεκρά εννοώ, για να δεις αν η στροφορμή του κινητήρα επηρεάζει την οδήγηση.
Φυσικά και την επηρρεάζει, με νεκρά είμαι (είσαι, είναι) βάρκα-γιαλό, με ανοιχτό γκάζι είμαι σαν τρένο σε ράγες. Σε ανηφόρα, κατηφόρα, ευθεία.
RaGe_Raptor
29/12/2015, 14:15
την περίπτωση αυτή όλως τυχαίως την περιγράφει ο Keith Code σε ένα από τα τρία βιβλία του,δε θυμάμαι σε ποιο. Είχε πάει κάποτε κάποιος στα σεμινάριά του ο οποίος ήταν φυσικός(ή κάτι τέτοιο) και είχε υπολογίσει με διάφορες περίπλοκες μαθηματικές εξισώσεις για την κινηματική της μοτοσυκλέτας ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει.Ε,μαντέψτε............. :lol:
αν βρω το απόσπασμα θα το ποστάρω αυτούσιο
Κάτσε να δω αν το κατάλαβα καλά.
Θεωρείς νορμάλ και ασφαλές να στρίβεις με σβηστό το μηχανάκι. Σε κατηφόρα. Ναι;
όχι βέβαια. Η μηχανή έχει μηχανή για να την πας με τη μηχανή σε λειτουργία και με ταχύτητα μέσα.
το ερώτημα όμως, αν ανατρέξεις στα προηγούμενα μηνύματα, ήταν αν η στροφορμή του κινητήρα επηρεάζει την ευστάθεια της μηχανής
όχι βέβαια. Η μηχανή έχει μηχανή για να την πας με τη μηχανή σε λειτουργία και με ταχύτητα μέσα.
το ερώτημα όμως, αν ανατρέξεις στα προηγούμενα μηνύματα, ήταν αν η στροφορμή του κινητήρα επηρεάζει την ευστάθεια της μηχανής
( γενικα σε ολους μιλαω..)
Σε κατι λεπτομερειες που κολατε--διαφωνειτε.....:lol:
...αν η στροφορμή του κινητήρα επηρεάζει την ευστάθεια της μηχανής....
Για ποια ...μηχανη...Μιλατε..???
Και τελος παντων με καποιο 1000αρι δικυλινδρο κατι μπορει να επηρεαζει....
Με κανα διχρονο 250αρι ποιο πολυ θα σε επηρεασει το εαν θα πατησεις τον μερμυγκα..... :lol:
Τωρα εαν προσπαθεις να δεις τι θα γινει με την στροφορμη και με κανα παπακι..... Το πολυ πολυ να του πεταξεις το πιστονι απο την κεφαλη να μπλεχτει με την μπιελα στον μπροστινο τροχο να κοκαλωσει εντελως να τελειωνουμε....
Αυτα για την ευσταθειας της......μηχανης ( την οποια γιατι γμτ σε παρομοιες διαφωνιες πρεπει να τις θεωρουμε ολες ιδιες...?? )
Το θεμα ειναι για τι μηχανη μιλαμε.....
Γιατι ρυθμους οδηγησης μιλαμε ...
Κια ας διαφωνησουμε απο εκει και περα....!!
Δηλαδή υπάρχει μοτοσυκλέτα που συμπεριφέρεται καλύτερα όταν στρίβεις σβηστός; :p
pipe_smoker
29/12/2015, 15:39
Δηλαδή υπάρχει μοτοσυκλέτα που συμπεριφέρεται καλύτερα όταν στρίβεις σβηστός; :p
Για κάτι μλκίες που έχω οδηγήσει δεν μπορώ να το αποκλείσω κιόλας....:hmm:
(reminder: να πω του κολλητού να μου δώσει τη vespa. Μπορεί σβηστή να τρώγεται)
Δηλαδή υπάρχει μοτοσυκλέτα που συμπεριφέρεται καλύτερα όταν στρίβεις σβηστός; :p
Οταν κατεβαινεις με 20κμ ολα μια χαρα συμπεριφερονται.....!!:D
Το θεμα ειναι για τι μηχανη μιλαμε.....
Κάποιο pc με σύνδεση το google και στο wiki μιλάμε, και φυσική λυκείου (όσοι δεν έκαναν κοπάνα και σούζες).
Γιατι ρυθμους οδηγησης μιλαμε ...
Κάτι μεταξύ ποδηλάτου και παπιού με lifan 125 που σβήνει στις κατηφόρες.
Κάποιο pc με σύνδεση το google και στο wiki μιλάμε, και φυσική λυκείου (όσοι δεν έκαναν κοπάνα και σούζες).
Κάτι μεταξύ ποδηλάτου και παπιού με lifan 125 που σβήνει στις κατηφόρες.
Την εκανα την αναζητηση κυριε πρυτανη ( αλλα για τα μεχρι 20 κμ που ζηταω μονο τσαγια απο ποδηλατα μου δειχνει...)
Εαν βρεις κατι στειλε μου το λινκ και θα μου βαλω τιμωρια 10ημερη αποβολη απο κοπανες και σουζες....
Το ποσα χιλμ θα φτασεις σε μια κατηφορα σβηστος ειτε με ποδηλατο ειτε με lifan ειτε με r1 ειτε με τρακτερ.....
Δεν εξαρταται απο το οχημα..... ( Ξερω εγω μπορει να το λεει και στην φυσικη αυτο δεν θυμαμαι.....)
Το ποσα χιλμ θα φτασεις σε μια κατηφορα σβηστος ειτε με ποδηλατο ειτε με lifan ειτε με r1 ειτε με τρακτερ.....
Δεν εξαρταται απο το οχημα..... ( Ξερω εγω μπορει να το λεει και στην φυσικη αυτο δεν θυμαμαι.....)
Καλά...πιάσε εσύ 90 km/h με σβυστό Lifan ή R1 και έλα να μου πεις...https://www.youtube.com/watch?v=8wRtCbsYV3s
ΥΓ.Το λέει και αυτό η φυσική, στο κεφαλαιο περί τριβής. Την Δευτέρα στον Ohm με τον κηδεμόνα σου.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.