View Full Version : Διάστημα φρεναρίσματος και απόσταση ασφαλείας
free rider
07/01/2016, 13:54
Σύμφωνα με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, οι οδηγοί πρέπει να διατηρούν απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. H απόσταση αυτή εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα οχήματα. H απόσταση ασφαλείας είναι το άθροισμα δύο διαδοχικών διαστημάτων:
α) αυτού που διανύει το όχημα στο χρονικό διάστημα μεταξύ της αισθητοποίησης του εμποδίου και της έναρξης της πέδησης (φρεναρίσματος) και
β) του διαστήματος το οποίο διανύει έως ότου ακινητοποιηθεί. To πρώτο ονομάζεται διάστημα αντίδρασης και το άλλο διάστημα πέδησης.
o διάστημα αντίδρασης δεν οφείλεται στην αργοπορία του οδηγού να ενεργοποιήσει τα φρένα πατώντας το αντίστοιχο πεντάλ, αλλά στο βιολογικό χαρακτηριστικό του χρόνου αντίδρασης, δηλαδή το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να επεξεργαστεί ο εγκέφαλος το οπτικό ή το ακουστικό ερέθισμα, να σταλεί το νευρικό ερέθισμα στους αντίστοιχους μύες και αυτοί με τη σειρά τους να ολοκληρώσουν την αντίδρασή τους. O χρόνος αντίδρασης εξαρτάται από την καλή φυσική κατάσταση του οργανισμού και αυξάνεται σε περιπτώσεις κατανάλωσης αλκοόλ, λήψης φαρμάκων και υπνηλίας.
Άσκηση:
O χρόνος αντίδρασης για έναν οδηγό σε καλή φυσική κατάσταση είναι περίπου 1s και έστω ότι η επιβράδυνση είναι α = 5 m/s2. Με τα δεδομένα αυτά, πιστεύετε ότι μπορείτε να υπολογίσετε την απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος που κινείται με ταχύτητα 1) u0= 100 km/h και 2) u0 = 300km/h.
SHOOTER045
07/01/2016, 13:57
Κατάσταση μότο
Λαστιχα ,τακακαια
+
Αντίδραση, εμπειρία οδηγού
÷
Κατασταση οδοστρώματος
χ τις %
Ταχύτητα
=
Απόσταση φρεναρίσματος
Ασε το ελυσα κιόλας
:smokin:
free rider
07/01/2016, 14:03
ωραία
Αρα πόσα μέτρα θέλει για να σταματήσει η μοτοσυκλέτα?
σε κάθε περίπτωση
10?
20?
100?
150?
nikos_abel
07/01/2016, 14:05
Τεστ :
1. Χα = Χρόνος που απαιτείται από το φως για να διανύσει την απόσταση από το εμπόδιο ως το μάτι του οδηγού
2. Χβ = Χρόνος κλπ από το μάτι στο οπτικό νεύρο
3. Χγ = Χρόνος επεξεργασίας της πληροφόρησης από τον εγκέφαλο
4. Χδ = Χρόνος αποστολής σήματος από τον εγκέφαλο στα αντίστοιχα όργανα του σώματος
Χα + Χβ + Χγ + Χδ = Χρόνος αντίδρασης
Η ισότητα ισχύει;
free rider
07/01/2016, 14:11
σωστή είναι,
αλλά τελικά ποιο είναι το αποτέλεσμα σύμφωνα με τα δεδομένα?
στην πρώτη περίπτωση στα 100km/h μου βγαίνει κοντά στα 1100 m... :)
αν υποθέσουμε ότι ισχύουν τα δεδομένα που γράφω παραπάνω
free rider
07/01/2016, 14:14
ρε κανείς?
:D
:beer:
πας με 100 και δεν ξέρεις πόσο θέλει για να σταματήσεις?
:D:lol:
Στα 100 km/h, θέλεις γύρω στα 80 μέτρα.
Στα 300 km/h, πάνω από 500m.
Bladerunner
07/01/2016, 14:15
Φυσική Α΄Λυκείου, κεφάλαιο 1.2.8 (http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A103/529/3518,14439/)
free rider
07/01/2016, 14:16
Φυσική Α΄Λυκείου, κεφάλαιο 1.2.8 (http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A103/529/3518,14439/)
:beer::a014:
έλα όμως που πρέπει να αναγκαστεί κάποιος να διαβάσει...
free rider
07/01/2016, 14:20
σύμφωνα με το βιβλίο λοιπόν
και ανατρέχοντας στο παράδειγμά του
εάν κάποιος κινείται με 100 θέλει περίπου 104 μέτρα για να σταματήσει
εάν κάποιος κινείται με 300 θέλει περίπου 778 μέτρα για να σταματήσει..
για φαντάσου...να χρειαστεί
:beer::a014:
έλα όμως που πρέπει να αναγκαστεί κάποιος να διαβάσει...
104.9382716 και 777.7777778 :p
free rider
07/01/2016, 14:22
104.9382716 και 777.7777778 :p
Άρρρρριιιιστα είκοσι..!!!!!!!!!
:beer:
Δεν είδα ότι έδωσες επιβράδυνση αρχικά. Υπερβολή, φυσικά. Τα νούμερα που έδωσα σε προηγούμενο ποστ είναι πιο ρεαλιστικά και πάλι είναι αρκετά απαισιόδοξα. Αλλά σκοπός είναι να πιάσουμε το νόημα και πώς αυξάνεται γεωμετρικά η απόσταση.
ρε κανείς?
:D
:beer:
πας με 100 και δεν ξέρεις πόσο θέλει για να σταματήσεις?
:D:lol:
Ασκηση είναι ρε free...και ένα κάρο υποθέσεις πρέπει να κάνεις. Ενα καλό πακέτο φρένων και οδηγού λίγο πάνω από 30 μέτρα
free rider
07/01/2016, 14:24
Φανταστείτε τώρα να ψάχνετε τα ελεύθερα 104 μέτρα μπροστά σας στην Πατησίων για να σταματήσετε αν σας πεταχτεί κάποιος κουτάκιας κάθετα στο δρόμο...
και αν αυτό σας φαίνεται δύσκολο...
φανταστείτε ότι έχετε 300αρίσει στην πλατεία Κολιάτσου και θα σταματήσετε .....μετά την στάση Αγγελοπούλου..απλά και μόνο φρενάροντας
free rider
07/01/2016, 14:26
Ασκηση είναι ρε free...και ένα κάρο υποθέσεις πρέπει να κάνεις. Ενα καλό πακέτο φρένων και οδηγού λίγο πάνω από 30 μέτρα
δεν ξέρω , προσωπικά δεν θυμάμαι να έχω μετρήσει στα πόσα μέτρα σταματάω από το 100
σύμφωνα με το βιβλίο λοιπόν
και ανατρέχοντας στο παράδειγμά του
εάν κάποιος κινείται με 100 θέλει περίπου 104 μέτρα για να σταματήσει
εάν κάποιος κινείται με 300 θέλει περίπου 778 μέτρα για να σταματήσει..
για φαντάσου...να χρειαστεί
λολ...ας πάρει λεωφορείο όποιος έχει κάνει τον υπολογισμό. :lol:
δεν ξέρω , προσωπικά δεν θυμάμαι να έχω μετρήσει στα πόσα μέτρα σταματάω από το 100
τα 100 είναι εξωφρενικά πολλά...
Ναι, επειδή οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες πρακτικά επιτυγχάνουν επιβραδύνσεις των 8-10 m/s^2 κι όχι 5, που μας έδωσε αρχικά ο φρηράιντερ :p Επίσης, ο χρόνος αντίδρασης είναι, συνήθως, κάτω από 1s. Όλα αυτά μειώνουν την απόσταση δραματικά.
Bladerunner
07/01/2016, 14:34
Σε ένα συγκριτικό φρεναρίσματος με ABS και χωρίς, που είχε κάνει το 0-300, κοντά στα 40 μέτρα θυμάμαι χρειαζόντουσαν για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100km/h (Χωρίς ΑBS)
Προσωπικό τεστ δεν έχω κάνει, αλλά κάπου εκεί μου φαίνεται λογικό.
Ναι, επειδή οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες πρακτικά επιτυγχάνουν επιβραδύνσεις των 8-10 m/s^2 κι όχι 5, που μας έδωσε αρχικά ο φρηράιντερ :p Επίσης, ο χρόνος αντίδρασης είναι, συνήθως, κάτω από 1s. Όλα αυτά μειώνουν την απόσταση δραματικά.
Ενας σκασμός παράγοντες παίζουν ρόλο. Οδόστρωμα, οδηγός και φυσικά το πακέτο των φρένων. Αλλο να φρενάρεις απ΄τα 100 με δισκάκι και δαγκάνα με γλίστρα, και άλλο με ακτινικές 4έμβολες.
Οι περισσότερες μοτό, κάπου μεταξύ 40-55 θέλουν, αν θυμάμαι καλά απ΄τα τεστ που διάβαζα.
free rider
07/01/2016, 14:38
σίγουρα εξαρτάται από την κατάσταση του δρόμου πάνω στον οποίο φρενάρει κανείς,
για φανταστείτε να έχει....... βρέξει ( άντε να την ξαναβάλω για παράδειγμα)
στην ...Πατησίων..!!!!
:bawl:
Ενας σκασμός παράγοντες παίζουν ρόλο. Οδόστρωμα, οδηγός και φυσικά το πακέτο των φρένων.
Ναι, φυσικά. Είναι ένα καθαρά θεωρητικό, ενδεικτικό μοντέλο. Όπως είπα, είναι αρκετά απαισιόδοξο.
Π.χ. για επιβράδυνση 8m/s^2, παίρνουμε 76m και 517m αντίστοιχα, που είναι πολύ κοντά στους αριθμούς που έδωσα αρχικά. Αν μειώσουμε και τον χρόνο αντίδρασης στο μισό δευτερόλεπτο, έχουμε 62m και 476m. Για έναν μέσο αναβάτη.
Το σημαντικό, αυτό που πρέπει να κρατήσουμε, δεν είναι αν θέλουμε 40 ή 50 ή 60 μέτρα, αλλά το ότι η απόσταση ανεβαίνει εκθετικά για κάθε επιπλέον km/h ταχύτητας.
Σε ένα συγκριτικό φρεναρίσματος με ABS και χωρίς, που είχε κάνει το 0-300, κοντά στα 40 μέτρα θυμάμαι χρειαζόντουσαν για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100km/h (Χωρίς ΑBS)
Προσωπικό τεστ δεν έχω κάνει, αλλά κάπου εκεί μου φαίνεται λογικό.
Ενα συγκριτικό μεγάλων γυμνών που συζητάγαμε κάποια στιγμή, η απόσταση έπαιζε μεταξύ 35-36 μέτρων (Tuono & SD) μέχρι 40-41 (Speed Triple & FZ1).
nikos_abel
07/01/2016, 14:42
σωστή είναι,
Κι όμως, υπάρχουν έρευνες που διαπιστώθηκε ότι είναι λάθος.
Ο χρόνος αντίδρασης μετρήθηκε και είναι μικρότερος :p
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η αυτοματοποίηση των αντιδράσεων (συνάψεις) προκαλούν
αυτόματες αντιδράσεις ΠΡΙΝ ο εγκέφαλος προλάβει να αναλύσει τα δεδομένα.
Κερδίζεις με λίγα λόγια κάτι νανοσεκόντ.
Αργότερα αν προλάβω θα σας πετάξω και λινκς
Πρακτικά βέβαια σπουδαία τα λάχανα όταν μιλάμε για το συγκεκριμένο παράδειγμα.
Το σημαντικό, αυτό που πρέπει να κρατήσουμε, δεν είναι αν θέλουμε 40 ή 50 ή 60 μέτρα, αλλά το ότι η απόσταση ανεβαίνει εκθετικά για κάθε επιπλέον km/h ταχύτητας.
Και αυτό υπο συζήτηση...:lol:
Ενα F1 θέλει 36 μέτρα...από τα 200 χλμ (!!) και 2,2 sec για να σταματήσει. https://www.youtube.com/watch?v=R1jCiU-4K5Y :eek::eek:
pipe_smoker
07/01/2016, 15:38
Νομίζω εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και, ειδικά το φρενάρισμα, από την ικανότητα του οδηγού.
Ενα F1 θέλει 36 μέτρα...από τα 200 χλμ (!!) και 2,2 sec για να σταματήσει.
Με 28 τόνους downforce, 10πλάσια επιφάνεια ελαστικών και μισό βάρος :p Για μοτοσυκλέτες μιλάμε! Μια μέση μοτοσυκλέτα, με έναν μέσο αναβάτη, σε στεγνό οδόστρωμα. Όπως είπες, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν και δε λαμβάνονται υπόψη στην εξίσωση της Φυσικής Α' Λυκείου.
Με 28 τόνους downforce, 10πλάσια επιφάνεια ελαστικών και μισό βάρος :p Για μοτοσυκλέτες μιλάμε! Μια μέση μοτοσυκλέτα, με έναν μέσο αναβάτη, σε στεγνό οδόστρωμα. Όπως είπες, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν και δε λαμβάνονται υπόψη στην εξίσωση της Φυσικής Α' Λυκείου.
Ναι ρε, για χαβαλέ το έβαλα επειδή είναι απίστευτο, όπως απίστευτα είναι και όσα κάνουν τα F1.
Ε ναι. Η μόνη σχέση των F1 με αυτοκίνητα είναι οι 4 τροχοί.
Περίπου 33 μέτρα θέλει μια μηχανή από τα 100. Τώρα αν θα είναι μπρεμπο κτλ ακτινικες και τα ρέστα, άμα ο δρόμος είναι γειά σας, πάνε στραφι όλα αυτά.
το "πρόβλημα" με το φρενάρισμα στις μηχανές είναι ότι ένα μέτριο αμάξι φρενάρει καλύτερα από τα καλύτερα φρένα σε μηχανή. Το "πρόβλημα" γίνεται χειρότερο όταν σκεφτείς ότι με το αμάξι και κουλάδι του ελέους να είσαι, αν κλωτσήσεις το φρένο και μείνεις εκεί, θα σταματήσεις μια χαρά, γιατί όλα πιά έχουν abs (Εκτός αν έχεις κανα κίτκαρ... ξέρω γω; ) ενώ στη μηχανή, ακόμα και με abs, χρειάζεται να ξέρεις. Ακόμα παραπέρα, ο δρόμος... το αμάξι δεν πρόκειται να παρεξηγηθεί από ανωμαλίες και αλλαγές στην πρόσφυση του δρόμου από σημείο σε σημείο.
Μας βοηθάνε όμως τα εξής: 1) στη μηχανή το περιμένουμε το κακό 2) έχουμε μονίμως δάχτυλα στο φρένο (ελπίζω οι περισσότεροι) 3) προσέχουμε το δρόμο 4) ξέρουμε να προβλέπουμε την κίνηση καλύτερα από τον μέσο κουτάκια...
Περίπου 33 μέτρα θέλει μια μηχανή από τα 100. Τώρα αν θα είναι μπρεμπο κτλ ακτινικες και τα ρέστα, άμα ο δρόμος είναι γειά σας, πάνε στραφι όλα αυτά.
άμα το καταφέρεις αυτό, θα φάω την 55"αρα οθόνη μου. edit: να το πω αλλιώς: με τί μηχανή και πού;
panavour
07/01/2016, 17:06
Ολες οι μετρησεις στα διαφορα τεστ γινονται σε ιδανικες και ελεγχομενες συνθηκες .Στην σκληρη πραξη η μεση μηχαμη με τον μεσο οδηγο σε ξαφνικο γεγονος ΑΝ ΔΕΝ ΜΛΟΚΑΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΣΕΙ στο φρεναρισμα τοτε απο 100 χλμ θελει τα διπλα απο 33 μετρα ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.:)
άμα το καταφέρεις αυτό, θα φάω την 55"αρα οθόνη μου. edit: να το πω αλλιώς: με τί μηχανή και πού;
Με Tdm στη Ποσειδώνος. Περίπου τόσο πιστεύω είναι. Περίπου 33 μέτρα.
Με Tdm στη Ποσειδώνος. Περίπου τόσο πιστεύω είναι. Περίπου 33 μέτρα.
μούμπλε μούμπλε
S=.5αt^2
v=αt S=.5α(v/α)^2, α=v^2/2S, S=33 m, v=100 kph, α= 11.7 m/s^2 ~= 1.2 g
σκριτς σκριτς
http://www.motorcyclistonline.com/news/brembo-brake-facts-motogp-red-bull-us-grand-prix, http://blog.motorcycle.com.vsassets.com/wp-content/uploads/2015/05/Brembo-Jerez-Infographic.jpg
χμμμ
οκ :)
Ε τι θες να πεις; 1.6g φθάνουν τα MotoGP. Totally doable :p
μούμπλε μούμπλε
S=.5αt^2
v=αt S=.5α(v/α)^2, α=v^2/2S, S=33 m, v=100 kph, α= 11.7 m/s^2 ~= 1.2 g
σκριτς σκριτς
http://www.motorcyclistonline.com/news/brembo-brake-facts-motogp-red-bull-us-grand-prix, http://blog.motorcycle.com.vsassets.com/wp-content/uploads/2015/05/Brembo-Jerez-Infographic.jpg
χμμμ
οκ :)
δε ξέρω τι θες να πεις.
free rider
07/01/2016, 17:35
πάντως είναι μεγάλη ιστορία τα φρένα
Όλοι μας έχουμε την αίσθηση ότι μπορούμε να φρενάρουμε σαν τον ρόσι που κλέβει τις εσωτερικές στα φρένα,
πόσοι από εμάς όμως έχουμε σπαταλήσει χρόνο στο να δοκιμάσουμε πως μπορεί να φρενάρει αυτή η μηχανή μας σε οριακές συνθήκες?
ε?
Είμαι αγράμματος δε ξέρω τι θες να πεις.
Ότι υπερβάλλεις. Η απόσταση που έδωσες ισοδυναμεί με επιβράδυνση 1.2g, όταν οι αντίστοιχες των GP στη Jerez είναι από 1.0g έως 1.6g στις πολύ απαιτητικές στροφές.
Ότι υπερβάλλεις. Η απόσταση που έδωσες ισοδυναμεί με επιβράδυνση 1.2g, όταν οι αντίστοιχες των GP στη Jerez είναι από 1.0g έως 1.6g στις πολύ απαιτητικές στροφές.
Τι συγκρίσεις κάνεις ακριβώς; τι σχέση έχουν οι 300άρες που μειώνονται στα 100 για την στροφή, και τα 100-0 που συζητάμε;
Τα 33 του Τόλη, μου ακούγονται αισιόδοξο νούμερο, αλλά όταν υπάρχουν δεκάδες μότο με απόσταση φρεναρίσματος 35-45 μέτρα, άρα + - μέσα στο νούμερο G που έβαλες, γιατί σου φαίνεται υπερβολικό;
Εμένα ρωτάς; O Ohm το είπε. Εγώ έκανα απλά τη μετάφραση :p
RaGe_Raptor
07/01/2016, 20:34
Τι συγκρίσεις κάνεις ακριβώς; τι σχέση έχουν οι 300άρες που μειώνονται στα 100 για την στροφή, και τα 100-0 που συζητάμε;
Τα 33 του Τόλη, μου ακούγονται αισιόδοξο νούμερο, αλλά όταν υπάρχουν δεκάδες μότο με απόσταση φρεναρίσματος 35-45 μέτρα, άρα + - μέσα στο νούμερο G που έβαλες, γιατί σου φαίνεται υπερβολικό;
ε δεν κατάλαβες τι θα γίνει ΚΑΙ σ'αυτό το νήμα? :lol:
ίσως είναι εφικτά σε ιδανικές συνθήκες με ss
Μανολης67
07/01/2016, 20:58
Δηλαδή ενα σουπερ ντουπερ μηχανάκι, φρενάρει πιο μακριά απο το μεσο οικογενειακό χαζοκούτι? μου θυμίζει το θέμα αυτο
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=144561
και που ειχα σχολιάσει, ότι τελικά, τα κουτιά είναι πολύ μπροστα.... τέλος πάντων, ....
το Motorad σε παλιό (πολύ παλιό) τευχος είχε κάνει σχετική μελέτη, κατέληγε ότι σε χαμηλο συντελεστή τριβής οδοστρώματος, (πάγο-υγρασία κτλ) τα κουτιά υπερτερούν στην πέδηση, οσο ο συντελεστής τριβής αυξάνει, οι μηχανές παίρνουν τα επάνω τους,
Με 600αρια της εποχής, και σε πίστα, τα μηχανάκια έγραψαν ελαφρά μικρότερες αποστάσης πέδησης.
ε δεν κατάλαβες τι θα γίνει ΚΑΙ σ'αυτό το νήμα? :lol:
ίσως είναι εφικτά σε ιδανικές συνθήκες με ss
Ναι κατάλαβα...
Το εφικτά από έναν έμπειρο (όχι Rossi) αναβάτη, με μια καλή μοτοσυκλέτα (όχι motogp) σε καλό οδόστρωμα, δεν είναι η εξαίρεση.
Σενάρια του στυλ, Πατησίων, κουλός που πατάει το πισω, χρόνος αντίδρασης 2 sec και αλλά όμορφα δεν πρέπει να λαμβάνονται υπ όψη όμως. Τα Χ μέτρα, δείχνουν τις δυνατότητες αναβάτη και φρενων.
Αλλιώς να θεωρήσουμε και τα 2 λεπτά στις Σέρρες με ss1000 αντιπροσωπευτικό χρονο, επειδή κάποιοι γυρίζουν εκεί.
Δυο οχηματα προς του μετριου σε φρενα ......https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA
Για να λυθουν οι αποριες...!!
Αυτά έχουν ABS. Μιλάμε για αντρικό φρενάρισμα.
Αυτά έχουν ABS. Μιλάμε για αντρικό φρενάρισμα.
Βολεψου με φρεναρισμα συμφωνου μια και δεν διευκρινιζετε παραπανω τιποτε αλλο...!:cool:
Δυο οχηματα προς του μετριου σε φρενα ......https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA
Για να λυθουν οι αποριες...!!
αυτά δεν είναι φρενάρισμα για μηχανή
αυτό (https://www.youtube.com/watch?v=Fwzq8aY8f40) είναι φρενάρισμα για μηχανή.
έκπληξη στο τέλος
Pan (dvs)
08/01/2016, 07:57
πάντως είναι μεγάλη ιστορία τα φρένα
Όλοι μας έχουμε την αίσθηση ότι μπορούμε να φρενάρουμε σαν τον ρόσι που κλέβει τις εσωτερικές στα φρένα,
πόσοι από εμάς όμως έχουμε σπαταλήσει χρόνο στο να δοκιμάσουμε πως μπορεί να φρενάρει αυτή η μηχανή μας σε οριακές συνθήκες?
ε?
Εγω αρκετες φορες.Το κακο ειναι οτι αλλο η δοκιμη που ξερεις τι θελεις να κανεις και αλλο το απροοπτο που μεχρι να αρχισεις να πατας μανετα εχεις κανει και 20-30 η 50 μετρα.
DrIoannis
08/01/2016, 09:43
Γενικά στη μηχανή έχω δει από την τηλεμετρία μέχρι 1.1-1.2G. Στις Σέρρες Σεπτέμβρη έγραψε 1.1G και δεν είμαι ο τρελός φρενακιας.
Σέρρες (http://i61.tinypic.com/fbkvv5.jpg)
Στο δρόμο βέβαια δεν παίζει τέτοιο φρένο.
Bladerunner
08/01/2016, 09:58
Μια πιο επιστημονική προσέγγιση... (http://www.dinamoto.it/dinamoto/8_on-line_papers/frenata/frenata_eng.html)
αυτά δεν είναι φρενάρισμα για μηχανή
αυτό (https://www.youtube.com/watch?v=Fwzq8aY8f40) είναι φρενάρισμα για μηχανή.
έκπληξη στο τέλος
Καμμια εκπληξη.....
Ο αναβατης για να διατηρησει ισοροπια στο εντο του εκανε δωρο καποια μετρα στο αμαξι....
Στο απαιτητικο φρεναρισμα αμα σου ερθει εντο ( και ειδικα τοσο ψηλα το μηχανακι ) το τρως στο σβερκο μια και καλη και σταματας για παντα...
Αυτα..!
η έκπληξη ήταν ότι είναι κοπέλα που έκανε το φρενάρισμα
και ο έλεγχος στο σήκωμα ήταν υποδειγματικός. σταμάτησε όσο το δυνατόν συντομότερα.
το "fuck" που είπα πριν, σήμαινε το εξής... αν δεν φρενάρεις και με το μπρος και με το πίσω, χάνεις ένα 30%-50% του τι μπορούν να δώσουν τα φρένα... αλλά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις πολύ καλά να χειρίζεσαι τη μηχανή... το οποίο δεν είναι και εύκολο... εξ'ου και... fuck.
Και μιας και μαθαμε ολοι οτι γενικα.... Αυτο -μοτο χρειαζονται γενικα γυρω στα 35-45 μετρα για σταματημα απο τα 100.....
Μηπως να μαθαιναμε και ποσο χρειαζετε μια νταλικα με 20τονους επανω της φορτιο να σταματησει απο τα 80..???
( Σιγουρα θα φανει σε καποιους απο εμας ποιο...χρησιμο επιβραδυνοντας αποτομα το μηχανακι τους η το αυτοκινητο τους σε δρομους ταχειας κυκλοφοριας..)
:wave2:
Iamthagod
08/01/2016, 23:26
Δυο οχηματα προς του μετριου σε φρενα ......https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA
Για να λυθουν οι αποριες...!!
Στο video που παραθέτεις είναι προγραμματισμένο το φρενάρισμα όμως σωστά;
Το αποτελεσματικότερο στο εν λόγω βίντεο θα ήταν ο οδηγός/αναβάτης και των 2 οχημάτων να ήταν ο ίδιος (άρα ίδια αντανακλαστικά πάνω κάτω) και η εντολή φρεναρίσματος να δινόταν είτε μέσω ασυρμάτου σε τυχαία στιγμή, είτε με την εμφάνιση συγκεκριμένου αντικειμένου πάλι σε τυχαία στιγμή. Τότε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για πραγματική απόσταση φρεναρίσματος...
Εκτός αν είμαι λάθος :confused:
Και μιας και μαθαμε ολοι οτι γενικα.... Αυτο -μοτο χρειαζονται γενικα γυρω στα 35-45 μετρα για σταματημα απο τα 100.....
στους ελληνικούς δρόμους να περιμένεις τα αυτοκίνητα γενικά να σταματάνε πιό απότομα από μηχανές.
να το πω αλλιώς: να υπολογίζεις ότι το μπροστά σου όχημα ενδεχομένως να ακινητοποιηθεί χωρίς προειδοποίηση.
Μηπως να μαθαιναμε και ποσο χρειαζετε μια νταλικα με 20τονους επανω της φορτιο να σταματησει απο τα 80..???
https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
Εκτός αν είμαι λάθος :confused:
όχι, δεν κάνεις λάθος, απλά κοιτάς μία από τις πλευρές του προβλήματος. στο βίντεο κοιτάγανε μόνο την απόσταση φρεναρίσματος, όχι την απόσταση αντίδρασης.
όταν είσαι πίσω από αμάξι με τη μηχανή και πατήσει φρένα πανικού ο μπροστά, για σένα που είσαι με μηχανή από πίσω η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη: πρώτα θα δεις τα φρένα του και μετά από κάποιο χρόνο θα δεις ότι είναι φρένα πανικού οπότε θα χρειαστεί και συ να πατήσεις φρένα πανικού. Ένα ενδεχόμενο είναι αυτό.
amyroukai
09/01/2016, 07:43
Και κάπου εδώ, θα μου επιτρέψετε να πω πως όντες οδηγοί μοτοσικλέτας, αν δεν κοιτάτε όσα περισσότερα αυτοκίνητα μπροστά ακριβώς για να δείτε τον κίνδυνο πριν τον δει το αμέσως προπορευόμενο όχημα αφου βλέπετε πάνω από τα αυτοκίνητα και ανάμεσα, κάνετε επικίνδυνο λάθος.
Οπότε αυτά περί χρόνου αντίδρασης και έκπληξης είναι κομματάκι υπερβολικά, όχι γιατί δεν θα γίνει το απρόοπτο, απλά δεν είναι τόσο εύκολο όσο το περιγράφει ένας νέος οδηγός με ισχυρή άποψη, ο οποίος πιθανώς βλέπει ως επικίνδυνο το άπαν σύμπαν.
το αυτοκίνητο στο οποίο θα σκάσεις πάνω άμα γίνει η στραβή, όμως, είναι το αμέσως μπροστινό σου. Όσα μπροστά και να μελετάς την κατάσταση, αυτό πρέπει να είναι το focus, ας πούμε.
stefanos
09/01/2016, 09:43
Αποφεύγουμε τα αυτοκίνητα στη γραμμή μας.
Κοιτάμε μακριά για να φρενάρουμε πριν φρενάρει ο μπροστινός μας.
Δεν κοιτάμε τον μπροστινό μας αλλά στο διάδρομο που θα διαφύγουμε αν φρενάρει.
cbs-abs :D
nikos_abel
09/01/2016, 09:44
Ερώτηση κουίζ που θα λύσει την απορία.
Γιατί στα αυτοκίνητα έγινε υποχρεωτικό το τρίτο φως των φρενών στο πίσω τζάμι;
skylaros
09/01/2016, 09:54
Από τον πλέον άσχετο αν λέω μ@λακία μου το λέτε. Αλλά σε κανονική συνθήκη με όχημα που έχει πλάτος 70 πόντους, το "focus" μου θα ήταν πάντα η έξοδος διαφυγής σε περίπτωση στραβής. Γενικά όταν οδηγούμε (?) οδηγώ οποιοδήποτε όχημα κοιτάζω όσο πιο μακριά μπορώ, τα πιο κοντινά τα επεξεργάζεται ταυτόχρονα ο εγκέφαλος χωρίς να εστιάζω πάνω τους. Όταν κινούμε με αρκετά υψηλότερη ταχύτητα από τα άλλα οχήματα γνωρίζοντας πως το φρένο δε θα είναι αποτελεσματικό στο 100% κάνω υποθετικά σενάρια και "προβλέπω" κινήσεις για να έχω διαφυγές. Με μηχανή σίγουρα θα είναι πολύ πιο εύκολο γιατί και καλύτερη ορατότητα έχεις αλλά και γιατί σίγουρα έχεις πολλές περισσότερες επιλογές διαφυγής, φυσικά ο παράγοντας ανασφάλεια σε σχέση με κουτιά ίσως να είναι αυξημένος.
Γιατί στα αυτοκίνητα έγινε υποχρεωτικό το τρίτο φως των φρενών στο πίσω τζάμι;
Φαίνεται όταν δεν έχεις ορατότητα στα αριστερά-δεξιά στοπ και, επιπλέον, είναι ένα έξτρα φως σε περίπτωση δυσλειτουργίας κάποιου.
skylaros
09/01/2016, 09:57
Με πρόλαβε ο Στέφανος και χαίρομαι που και άλλοι σκέφτονται έτσι.
Νίκο το τρίτο φως στη μέση έγινε υποχρεωτικό όχι μόνο για να μπορεί να το δει ο οδηγός της μηχανής αλλά γιατί μείωσε στις τότε έρευνες τα φιλάκια από πίσω σε ποσοστό 30%. Υποθέτω πως ένα σημαντικό μέρος αυτού του 30% ήταν δίκυκλα.
amyroukai
09/01/2016, 10:05
το αυτοκίνητο στο οποίο θα σκάσεις πάνω άμα γίνει η στραβή, όμως, είναι το αμέσως μπροστινό σου. Όσα μπροστά και να μελετάς την κατάσταση, αυτό πρέπει να είναι το focus, ας πούμε.
Το φοκους είναι πάντα μακριά.
Το καλό με το.μάτι είναι ότι πιάνει πολλες πληροφορίες σε μεγάλη γωνία. Όταν.οδηγείς ήρεμος και χαλαρός, τις βλέπεις και τις επεξεργάζεται ο.εγκέφαλος, εμπρός και πλάγια. Αν απλά με τρόμο κοιτάς ακριβώς μπροστά, οι πιθανότητες ατυχήματος αυξάνονται γεωμετρικά. Ότι φώτα στοπ και να έχει το αυτοκίνητο.
Το "που κοιτάω" είναι σημαντικό και.το μαθαίνεις και στα σχολεία, όσο και στα σεμινάρια ασφάλειας του Χούντρα. (Μηπως να κανονισουμε ενα...)
Το κάνεις και αυτό λάθος από ότι γράφεις.
nikos_abel
09/01/2016, 10:15
Φαίνεται όταν δεν έχεις ορατότητα στα αριστερά-δεξιά στοπ και, επιπλέον, είναι ένα έξτρα φως σε περίπτωση δυσλειτουργίας κάποιου.
Νίκο το τρίτο φως στη μέση έγινε υποχρεωτικό όχι μόνο για να μπορεί να το δει ο οδηγός της μηχανής αλλά γιατί μείωσε στις τότε έρευνες τα φιλάκια από πίσω σε ποσοστό 30%. Υποθέτω πως ένα σημαντικό μέρος αυτού του 30% ήταν δίκυκλα.
Και μια επιπλέον πληροφορία, μπορείς επίσης να το δεις στα προπορευόμενα οχήματα του μπροστινού σου. Και πιθανόν σε πιο πολλά από ένα.
Για αυτό, αν δεν κάνω λάθος, απαγορεύονται τα σκίαδα και τα φιμέ κρύσταλλα (μεταξύ άλλων λόγων)
στους ελληνικούς δρόμους να περιμένεις τα αυτοκίνητα γενικά να σταματάνε πιό απότομα από μηχανές.
να το πω αλλιώς: να υπολογίζεις ότι το μπροστά σου όχημα ενδεχομένως να ακινητοποιηθεί χωρίς προειδοποίηση.
https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
όχι, δεν κάνεις λάθος, απλά κοιτάς μία από τις πλευρές του προβλήματος. στο βίντεο κοιτάγανε μόνο την απόσταση φρεναρίσματος, όχι την απόσταση αντίδρασης.
όταν είσαι πίσω από αμάξι με τη μηχανή και πατήσει φρένα πανικού ο μπροστά, για σένα που είσαι με μηχανή από πίσω η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη: πρώτα θα δεις τα φρένα του και μετά από κάποιο χρόνο θα δεις ότι είναι φρένα πανικού οπότε θα χρειαστεί και συ να πατήσεις φρένα πανικού. Ένα ενδεχόμενο είναι αυτό.
Στους ελληνικους δρομους ενα ποσοστο 70% ( και με τον ωχ αδελφισμο του ελληναρα οτι καλυπτεται νομικα ) σταματανε λες και βρισκονται στο χωριο τους και....
Ολα σταματανε αποτομα ( και οχι μονο τα αυτοκινητα ) οταν εισαι αφηρημενος η δεν εχεις αφησει μια αποσταση ασφαλειας,...
Ειπα για φορτηγο με 20 τον φορτωμενο... Και μου εβαλες την F1 των φορτηγων ( εαν υπαρχουν 2-3 στην ελλαδα απο αυτο το μοντ ειναι ζητημα ) κενο... Οποτε μενεις με την γνωμη σου και εγω με την δικη μου ..!
Oσο αφορα τα φορτηγα....
Ισως φανουν καπου χρησιμα....
Το υπουργείο μεταφορών στην Αμερική ανέλυσε στοιχεία ατυχημάτων που έδειχναν οτι στα τροχαία όπου εμπλέκοντο φορτηγά, κατά 75% το λάθος ανήκε στους οδηγούς των άλλων οχημάτων και δεν έφταιγαν οι φορτηγατζήδες. Άρα υπάρχει πρόβλημα στον τρόπο που συμβιώνουμε στο δρόμο με τα μεγάλα οχήματα. Η Αμερικάνικη Ενωση Φορτηγών American Trucking Association κυκλοφόρησε το παρακάτω κείμενο σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, που νομίζω και για μας είναι χρήσιμο.
Το μεγαλύτερο «τυφλό σημείο» σε ένα φορτηγό είναι στη δεξιά μεριά του, άρα αποφύγετε την προσπέραση από τα δεξιά. Πιάνει όλο το μήκος του φορτηγού και εκτείνεται σε περισσότερες από δύο λουρίδες συνήθως! Περίπου 1300 ζωές χάνονται μόνο στην Αμερική από τροχαία που οφείλονται στα τυφλά σημεία των μεγάλων οχημάτων.
Τα φορτηγά έχουν μεγαλύτερους τροχούς και φρένα από ένα μηχανάκι αλλά δεν σταματούν γρηγορότερα από αυτό. Χρειάζεται το μήκος ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου για να σταματήσει ένα φορτωμένο φορτηγό που τρέχει με 95 χιλ/ωρα
Στην Εθνική οδό η ασφαλής απόσταση πίσω από ένα φορτηγό είναι μήκος 20 αυτοκινήτων ώστε να έχει χρόνο να αντιδράσει ικανοποιητικά ο οδηγός. Πάντα φροντίστε οι καθρέφτες του φορτηγού να είναι στο οπτικό μας πεδίο (γνωστή η πινακίδα που έχουν πολλοί φορτηγατζήδες : «αν δεν βλέπεις τους καθρέφτες μου δεν σε βλέπω ούτε εγώ»)
Μην κόβετε απότομα ταχύτητα μπροστά από ένα φορτηγό
Μη χρονοτριβείτε κατά μήκος του φορτηγού. Υπάρχουν μεγάλα τυφλά σημεία και η μηχανή «εξαφανίζεται» από το οπτικό πεδίο του οδηγού τους.
Προσπερέστε γρήγορα το φορτηγό ή αν δεν μπορείτε επιβραδύνετε ώστε να βγείτε από τα τυφλά σημεία του.
Αλλάξτε λουρίδα κατεύθυνσης μόνο αν μπορείτε να δείτε στους καθρέπτες σας και τα δύο μπροστινά φανάρια του φορτηγού.
Οι αναβάτες να έχουν υπόψιν πως στα φορτηγά απαιτείται μεγάλος χώρος για ελιγμούς, άρα σε φανάρια και διασταυρώσεις υπολογίστε μεγαλύτερο χώρο. Σε φορτηγό που στρίβει ποτέ μην μπαίνετε στην εσωτερική μεριά της στροφής του.
http://image.motorcyclecruiser.com/f/10019850/0806_crup_01_z+ata_motorcycle_safety_news_june+ata_blind_spots.jpg
Πηγή Motorcycle Safety News for June 2008 - Motorcycle Cruiser Magazine (http://www.motorcyclecruiser.com/streetsurvival/0806_crup_ata_motorcycle_safety_news_june/index.html)
Και μια επιπλέον πληροφορία, μπορείς επίσης να το δεις στα προπορευόμενα οχήματα του μπροστινού σου. Και πιθανόν σε πιο πολλά από ένα.
Για αυτό, αν δεν κάνω λάθος, απαγορεύονται τα σκίαδα και τα φιμέ κρύσταλλα (μεταξύ άλλων λόγων)
Δεν ισχύει αυτό το τελευταίο. Στο πίσω τζάμι μπορείς να βάλεις και 100% σκούρα ζελατίνα, όπως και στα πίσω πλαϊνά. Το ότι ίσως μπορείς να το δεις στα προπορευόμενα είναι μπόνους. Σίγουρα δεν κατασκευάστηκε γι'αυτό :p
Pan (dvs)
09/01/2016, 11:54
Δεν ισχύει αυτό το τελευταίο. Στο πίσω τζάμι μπορείς να βάλεις και 100% σκούρα ζελατίνα, όπως και στα πίσω πλαϊνά. Το ότι ίσως μπορείς να το δεις στα προπορευόμενα είναι μπόνους. Σίγουρα δεν κατασκευάστηκε γι'αυτό :p
Εχω την εντυπωση οτι δεν ειναι ετσι ακριβως.
Έτσι ακριβώς είναι, αν το όχημα διαθέτει πλευρικούς καθρέπτες.
nikos_abel
09/01/2016, 12:28
www.yme.gr/getfile.php?id=1584
pipe_smoker
09/01/2016, 12:29
Για την περιφερειακή όραση τα είπαν και τα παιδιά.
Κοιτάμε μακριά, εκεί που θέλουμε να πάμε, κι εκπαιδεύουμε το μάτι μας και μαθαίνει να πιάνει τα τριγύρω (αυτό μπορούμε να το κάνουμε είτε οδηγώντας σε ασφαλείς συνθήκες είτε αραχτοι στον καναπέ κάνοντας φόκους στο ντουβάρι και προσπαθώντας να διακρίνουμε αντικείμενα τριγύρω χωρίς να αλλάξουμε φόκους).
Αλλιώς καραδοκούν από target fixation μέχρι του διαόλου τα κέρατα.
Εχω την εντυπωση οτι δεν ειναι ετσι ακριβως.
Last time I checked έτσι ήταν.
Φιμέ τζάμια μπορείς να έχεις όσο σκούρα θες, εκτός από το παρμπρίζ.
Ηλίθιο είναι βέβαια, και αν επιτρέπεται ακόμα κακώς επιτρέπεται.
Αλλά παλιότερα που με είχαν σταματήσει και είχα πολύ light φιμέ στο παλιό μου αυτοκίνητο και τους είχα ρωτήσει, μου είχαν πει ακριβώς αυτό.
Δεν ισχύει αυτό το τελευταίο. Στο πίσω τζάμι μπορείς να βάλεις και 100% σκούρα ζελατίνα, όπως και στα πίσω πλαϊνά. Το ότι ίσως μπορείς να το δεις στα προπορευόμενα είναι μπόνους. Σίγουρα δεν κατασκευάστηκε γι'αυτό :p
Το ιχ μου παντως εισηχθει απο την αντιπροσωπεια ετσι ακριβως και μαλιστα χωρις παραγγελια καθως ηταν στανταρ στον εξοπλισμο....
Λεπτομερεια..... Το στοπ του παρμπριζ ειναι πληρως διαφανες ( και απλα το φυμε σχηματιζει το αναγλυφο του φωτιστικου και δεν το καλυπτει..)
amyroukai
09/01/2016, 12:33
Νομίζω ότι και τα εμπρός (οδηγού συνοδηγού) δεν πρέπει να είναι πολύ σκούρα. Τα πίσω Είναι χωρίς όριο.
Ναι. 75% το παρμπρίζ, 70% τα πλαϊνά.
ρε παιδιά, με παρεξηγείτε... ή εγώ τα γράφω με τρόπο ασυνήθιστο, καθ'ότι νεόφερτος
προφανώς έχεις πάντα υπ'όψη "διαδρομή διαφυγής" δηλαδή "προς τα που είναι ασφαλές να συνεχίσω αν πάει να γίνει όποια στραβή;" αλλά όταν ακολουθείς αμάξι, ναι μεν παρατηρείς το δρόμο γενικότερα, μπρος/πίσω/πλάγια (μερικές φορές εύχομαι να είχα μάτια περίπυ σαν τα πουλιά να έχω αντίληψη και του χώρου, όχι μόνο αντίληψη του βάθους), αλλά έχεις υπ'όψη σου ότι αν χρειαστεί να σταματήσεις, το σημειό πριν το οποίο θα πρέπει να μπορείς να σταματήσεις ανα πάσα στιγμή είναι η θέση του αυτοκινήτου που ακολουθείς. Ειδικά στην πόλη, πορεία διαφυγής είναι συχνά πολυτέλεια.
δεν οδηγάω σα μαλάκας στη μηχανή. Ναι, έχω πέσει σε στροφή, αλλά ήταν επειδή δοκίμαζα. Γενικά οδηγάω μετρημένα και προσεκτικά. Ο πατέρας μου που έχει κάνει ατελείωτα χιλιόμετρα με μηχανή και έχει κανει και μαθηματα σε πιστα, με εμπιστεύτηκε να τον πάω με ένα παρτάλι, δικάβαλο, καμια 100αρια χιλιόμετρα, και μάλιστα με λίγο ανεβασμένο ρυθμό να μη μας πιάσει το σκοτάδι...
pipe_smoker
09/01/2016, 14:11
.....έχεις υπ'όψη σου ότι αν χρειαστεί να σταματήσεις, το σημειό πριν το οποίο θα πρέπει να μπορείς να σταματήσεις ανα πάσα στιγμή είναι η θέση του αυτοκινήτου που ακολουθείς. Ειδικά στην πόλη, πορεία διαφυγής είναι συχνά πολυτέλεια...
Ακριβώς το αντίθετο/αντίστροφο.
Ακριβώς ομως!
taisteal
09/01/2016, 14:22
Target fixation??
pipe_smoker
09/01/2016, 14:43
δεν καταλαβαίνω
Ας εξαιρέσουμε κίνηση με πολυ λίγα χιλιόμετρα, όπου μπορεί να βρίσκεσαι σε κάποιο στενό και να εισαι αναγκαστικά πίσω απο ενα αυτοκίνητο.
Ναι, εκει πρεπει να πηγαίνεις με τόσα/όσα και να κρατάς τις κατάλληλες αποστάσεις ώστε αν χρειαστεί να μπορέσεις να φρεναρεις και να ακινητοποιηθεις.
(Κοινώς στα στενά δεν τρέχουμε)
Απο εκει και πέρα...
Αφενός ενα πολυ σοβαρό θέμα ειναι το target fixation που ανέφερε ο taisteal.
Δε θα το αναλύσουμε εδώ.
Ρίξε μια ματιά, υπάρχουν άπειρα θρεντ που εξηγούν τί ειναι, πώς να το αποφεύγουμε κλπ.
Αφετέρου, όταν κινείσαι με μια κάποια ταχύτητα, δεν ειναι ο ελιγμός και ο δρόμος διαφυγής η πολυτέλεια, αλλα το φρενάρισμα μέχρι την ακινητοποιηση.
Γι'αυτο και σου έγραψα οτι ισχύει το αντίθετο/αντίστροφο απο αυτο που είπες.
Το πλεονέκτημα του αυτοκινήτου ειναι το τσαρουχωμα των φρενων με σκοπό την ακινητοποιηση.
Το πλεονέκτημα της μηχανής ειναι η επιβράδυνση με σκοπό τον ελιγμό/αποφυγή.
πώς από αυτό που έγραψα πήγες στο target fixation?
edit: οκ καταλαβαίνω. το ίδιο λέμε, απλά το λέμε διαφορετικά.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.