View Full Version : Από νεκρά σε 2α εν κινήσει...
yamahaki
17/03/2016, 00:45
Aloha!
Είμαι νέο μέλος (Καλώς όρισα - Καλώς σας βρήκα) και νέος οδηγός (Πάντα όρθιος - Το ίδιο και εσείς). Όπως καλά μαντέψατε έχω θέμα με το μοτόρι μου (Yamaha XJ6 - 600CC) και όπως ακόμη καλύτερα αντιληφθήκατε περιστρέφεται γύρω από το κιβώτιο ταχυτήτων.
Αρχικά θα σας πω τι συμβαίνει... Είμαι σε πορεία και έχω μπροστά κόκκινο. Ως σώφρων άνθρωπος κλείνω το γκάζι και αφήνω το μοτόρι να κυλήσει. Στα τελευταία λοιπόν μέτρα φρενάρω και παράλληλα κατεβάζω νεκρά. Πριν όμως καλά καλά σταματήσω και έχοντας περίπου 30km/h ο σηματοδότης γίνεται πράσινος. Αυτό εμένα μου λέει "Παλικάρι μου, βάλε 2α και συνέχισε την πορεία σου". (Τώρα δεν ξέρω αν έχω ήδη σφάλει που έχω κατεβάσει νεκρά και έχω το πρόβλημα που έχω, θα δείξει από τις απαντήσεις σας...) Ε να όμως που αυτή η δευτέρα :a52: χτυπάει! :a52::a52: Μπαίνει μεν, χτυπάει δε. Για να εξηγήσω το "χτυπάει", είναι σαν να μην βρίσκει θέση λόγω στροφών του κινητήρα να μπει και χτυπάει επαναληπτικά με την αντίστοιχη φυσικά δόνηση στον επιλογέα. Ο κινητήρας εκείνη τη στιγμή έχει στροφές ρελαντί, αφού είχα ήδη νεκρά για κάποια δευτερόλεπτα που η μηχανή απλώς κυλούσε.
Και τώρα κάποιες πληροφορίες ακόμη.
1) Το ίδιο πρόβλημα εμφανίζεται αντίστοιχα στην εναλλαγή από πρώτη σε δευτέρα, αν αναπτύξω ταχύτητα 35+Km/h με την πρώτη ταχύτητα.
2) Η μηχανή είναι καινούρια (1,5 χρόνου) με 10000Km και η χρήση της κανονικότατη, χωρίς καγκουριές, αγωνιστική οδήγηση ή οτιδήποτε τέτοιου τύπου που από ένα σημείο και μετά θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπρόσθετες φθορές, ζορίσματα κλπ.
3) Ο συμπλέκτης είναι ρυθμισμένος σωστά και δοκιμασμένος σε λίγο +/- χωρίς αποτέλεσμα.
4) Γενικά οι εναλλαγές των ταχυτήτων δεν παρουσιάζουν κανένα άλλο πρόβλημα.
Μετά από ερωτήσεις που έκανα μου είπαν ότι ίσως το νεκρώνω πολύ, ότι θέλει λίγο γκάζι ή και λίγο να αφήνω τον συμπλέκτη κατά την αλλαγή.
Η δοκιμή αυτής της λύσης απέδωσε σε κάποιες περιπτώσεις, όμως όχι σε όλες.
Το θέμα μου είναι το εξής: Φταίει η μηχανή ή εγώ και η νουμπάδα που με δέρνει; Φταίμε κι οι δυο που ζούμε χώρια;
Στην πρώτη (μακριά από εμάς) περίπτωση, γνωρίζει κάποιος τα ενδεχόμενα αίτια; Και για τι κλάση κόστους μιλάμε αν πετάξει το πουλάκι της εγγύησης και μετά;
Υπερ-ευχαριστώ εκ των προτέρων!
George_Sp
17/03/2016, 00:56
Καταρχάς είναι κακό να αφήνεις τη μηχανή με νεκρά πριν το φρενάρισμα. Θέμα ασφάλειας στην ισορροπία της μηχανής αλλά και στην απόδοση του φρεναρίσματος.
Είναι προτιμότερο να κατεβάζεις σχέσεις και να φρενάρεις πρώτα με κλείσιμο του γκαζιού και αφού έχεις κουμπώσει και 1η τότε μειώνοντας συνεχώς ταχύτητα, ναι ξεκινάς να φρενάρεις και με τα τακάκια.
Αν κρατάς τη νεκρά μεγάλο διάστημα προφανώς και εσωτερικά το μοτέρ δεν έχει που να στείλει το έργο που παράγει και όταν του κουμπώνεις τη 2α βρίσκει απότομα τοίχο (γι αυτό και κοπανάει)
taisteal
17/03/2016, 00:57
Τιποτα δεν εχει το μηχανακι,απλα δεν εχεις μαθει να κανεις τις αλλαγες σωστα.
George_Sp
17/03/2016, 00:59
και ένα μπαρδόν που δε σε καλωσόρισα. πάντα όρθιος :beer:
lonerider
17/03/2016, 00:59
Καλό είναι να αποφεύγεις το ρολλαρισμα με νεκρά και μετά ρολλαριστος να βάζεις ταχυτητα. ...αν παρόλα αυτά σου τύχει απλά ρίξε καμιά ξερόγκάζια να ανέβουν οι στροφες. .
yamahaki
17/03/2016, 01:10
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Με βγάζετε από μεγάλο άγχος!
Γεννάτε όμως άλλες απορίες!
George_Sp εννοείς ότι κλείνω γκάζι, πατάω συμπλέκτη, κατεβάζω σχέση, αφήνω συμπλέκτη, κοκ μέχρι την πρώτη; Αυτό δεν επιβαρύνει τον κινητήρα;
Καλώς ήλθες και πάντα όρθιος. :beer:
Με τα λεγόμενα του Κηθ του Κόουντ το φρενάρισμα πάει ως εξής.
Εστω 5η στο κιβώτιο και θες να φρενάρεις.Θες συνδυασμό φρένων και φρένου κινητήρα.
Με 5η λοιπόν πχ,πατάς συμπλέκτη και ταυτόχρονα,κατεβάζεις 4η και αφήνεις συμπλέκτη(φρένο κινητήρα) για να ξαναπατήσεις συμπλέκτη για 3η και πάει λέγοντας.Στο διάστημα αυτό και έχοντας πατημένα το φρένα σου all the way,δίνεις και μια γκαζίά να ανέβουν λίγο οι στροφές του κινητήρα (την ώρα που έχεις πατημένο τον συμπλέκτη και κατεβάζεις δλδ).Θέλει λίγη εξάσκηση αυτό ωστε να συμβαίνουν όλα ταυτόχρονα.Δες αυτό το βίνδεο https://www.youtube.com/watch?v=LrbZJbXwgrY
Η λογική λέει πως τα τακάκια είναι φτηνότερα απο τους δισκους συμπλέκτη οπότε το φρένο κινητήρα το θες επικουρικά.Οπως γράφτηκε και πιο πάνω απο νεκρά σε δευτέρα και εν κινήσει,είναι σα να βρίσκει τοίχο οπότε καλά κάνει ότι κάνει.
Σε αμάξι πχ θα έβαζες 4η και θα έμπαινε άνετα χωρίς δυσκολίες γιατί μπορείς απο νεκρά να βάλεις κατευθείαν 4η.Στα μηχανάκια δε γίνεται αυτό όμως.
Επίσης τα yamaha έχουν σκληρο και θορυβώδη κιβώτιο οπότε μη σκας με τα γκάπα κρακ που κάνουν.Φρέναρε μέχρι να μπει και η πρώτη λοιπόν και μόλις σταματήσεις,βάλε νεκρά.
1) απο πρώτη σε δευτέρα και το γνωστό γιαμαχικό κράκ,ειναι μια χαρά και δε τρέχει τίποτα.
Lioulios
17/03/2016, 03:23
επειδή σε αυτά τα θέματα , δεν υπάρχει θεωρία ... Ότι και να ακούσεις, πιο πολυ θα σε μπερδέψει .
παρε το μηχανάκι και ξεκινα να κάνεις κατέβασματα μόνος σου και δεν θα αργήσει να καταλάβεις τι γίνεται.
Αυτό με την ξερογκαζια , θα το κάνεις μετά το πρώτο σετ κατεβασματων.Και η ξερογκαζια θα είναι απαλή .
Α . ξέχασα , Τ γιαμαχα χτυπανε και λίγο περισσοτερο από τα άλλα κιβωτια
δεν ρολαρουμε για το κοκκινο με νεκρα με 30χλμ
επισης μια ψιλη ξερογκαζια στο κατεβασμα δεν εβλαψε ποτε κανενα
pipe_smoker
17/03/2016, 06:06
Καλώς μας ήρθες και να χαιρεσαι το μηχανάκι σου (πολυ το γουστάρω):beer:
Σου τα είπαν και οι προηγούμενοι, αλλα για να μην πελαγωσεις με βίντεο και θεωρίες κλπ, πάμε λίγο στα πολυ βασικά.
1. Νεκρά δε θα βάζεις ΠΟΤΕ! Παρα μόνο αφού έχεις σταματήσει τελείως. Ποτέ νεκρά εν κινήσει.
2. Λογικό ειναι το γκαπ γκουπ οταν κουμπωνεις 2α απο νεκρά για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν. Μπορείς να το αποφύγεις με μια ξερογκαζιά στο ανέβασμα απο νεκρά σε 2α, αλλα δε μας απασχολεί, μιας και είπαμε οτι πλέον δε θα ρολάρεις με νεκρά.
3. Να έχεις πάντα στο κιβώτιο σου σχέση "ανάλογη" της ταχύτητας με την οποια κινείσαι ή/και πρόκειται να κινηθεις άμεσα.
Το πώς ακριβώς μεταφράζεται αυτο, θα το καταλαβαίνεις στην πορεία όλο και καλύτερα, και θα το εφαρμόζεις ανάλογα.
Σε γενικές γραμμές, εχε απλα στο νου σου οτι όπως οταν επιταχυνεις ανεβάζεις σχέση, έτσι κι οταν επιβραδυνεις θα κατεβαζεις.
Τα υπόλοιπα θα τα βρεις σιγα σιγα.
Περνα μια βόλτα κι απο την κατηγορία "οδήγηση tips and tricks" και ρίξε διάβασμα.
Με ρεγουλα ομως μην μπουκωσεις μιας και εισαι νέος.
Κι ο,τι απορίες έχεις ρωτα.
Οτι ειπαν οι προηγουμενοι και ριξε μια ματια στην αλυσιδα (λυπανση, τεντωμα) μηπως εχει γινει σωβρακο και γιαυτο χτυπανε οι αλλαγες.
1. Νεκρά δε θα βάζεις ΠΟΤΕ! Παρα μόνο αφού έχεις σταματήσει τελείως. Ποτέ νεκρά εν κινήσει.
Κανόνας. Προφανώς ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Έχω δει κόσμο να βάζει νεκρά πριν μπει σε στροφή (λολ) ή ρολλάροντας, 500 μέτρα από το φανάρι. Εν κινήσει, αν χρειαστείς νεκρά για οποιοδήποτε λόγο, άσε την ταχύτητα στο κιβώτιο όπως είναι και κράτα πατημένο τον συμπλέκτη. Όταν πια σταματήσεις, βάζεις νεκρά.
pipe_smoker
17/03/2016, 12:30
Κανόνας. Προφανώς ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Έχω δει κόσμο να βάζει νεκρά πριν μπει σε στροφή (λολ) ή ρολλάροντας, 500 μέτρα από το φανάρι. Εν κινήσει, αν χρειαστείς νεκρά για οποιοδήποτε λόγο, άσε την ταχύτητα στο κιβώτιο όπως είναι και κράτα πατημένο τον συμπλέκτη. Όταν πια σταματήσεις, βάζεις νεκρά.
Εγκζακτεμάν!
Και για τους οικολόγους/τσιφούτηδες που μετράνε τη βενζίνη με το σταγονόμετρο:lol:, όταν ένα όχημα κινείται με την κατάλληλη σχέση στροφών/ταχύτητας καίει λιγότερη βενζίνη απ'ό,τι όταν δουλεύει στο ρελαντί (δηλαδή με νεκρά).
yamahaki
17/03/2016, 16:58
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας!
Σήμερα έπραξα όπως με συμβουλέψατε και όλα πήγαν πολύ καλύτερα! :a25: Guys :a20:
Εκτός από ένα! (σας την φύλαγα!) :tomates:
Όλα καλά λοιπόν με το κατέβασμα μέχρι την δευτέρα, αλλά τώρα μου χτυπάει η πρώτη! Όχι πάντα, αλλά όταν έχω πάνω από 15-20 χλμ/ω και ενώ επιβραδύνω πάω να κατεβάσω 2α-Ν-1η, ακούω τον ήχο του χτυπήματος αυτού που μου τρυπάει την ψυχή... Αντιλαμβάνομαι ό,τι είναι λογικό να μην μπορείς να βάλεις 1η με πολλά χιλιόμετρα γιατί θα του τινάξεις τα πέταλα, αλλά γεννιούνται νέα ερωτήματα μέσα μου, και θα σας τα αραδιάσω.
1α) Πόσο να "ψοφήσω" την 2α για να μπορώ να βάλω 1η χωρίς να βλάπτω το μοτόρι μου; Το ρελαντί μου είναι (και πρέπει να είναι στις 1200σ.α.λ.), λίγο πάνω από τις 2000σ.α.λ. της 2ας που κάνω την αλλαγή αυτή (και μάλιστα φρενάροντας) δεν είναι καλά; (Προφανώς αυτό είναι και θέμα εμπειρίας, αλλά ρωτάω αν υπάρχει ένα κάτω όριο που δεν πρέπει να ψοφάω την ταχύτητα και ένα πάνω όριο που το συγκεκριμένο κατέβασμα, λόγω μεσολάβησης νεκράς, είναι απαγορευτικό)
1β) Είναι αλήθεια απαραίτητο να βάλω πρώτη εν κινήσει, όταν τα χιλιόμετρά μου φρενάροντας στην δευτέρα είναι ελέγξιμα και σε μερικά μέτρα σταματάω με τα φρένα;
2) Στην αλλαγή 1η-Ν-2α, το πρόβλημα επιμένει στην 2α στην περίπτωση που αναπτύξω μεγάλη ταχύτητα με την πρώτη (π.χ. 35-40χλμ/ω). Υπάρχει "πρέπει" στο πόσο να γεμίζω την πρώτη; Είναι προτιμότερη η χρήση της καθαρά για λόγους εκκίνησης (μέχρι 20-25χλμ/ω) και να αφήσω την επιτάχυνση στις υπόλοιπες ή μπορώ να κάνω αλλαγή στα 50χλμ/ω αρκεί να βρω τον τρόπο; (ξερογκαζιά κλπ)
Προκαταβολικά συγγνώμη αν νιώσετε κάτι από τα: :plaf::priest::a015::a016::a31::a26::a11::a029::whiteflag::alien: ή συνδυασμό αυτών ή όλα μαζί ή όλα μαζί και άλλα τόσα για την πάρτη μου, αλλά...
:a4::a35:
George_Sp
17/03/2016, 17:07
Μάλλον θες κι άλλη εξάσκηση στο συνδυασμό κατεβάσματος και να δίνεις λίγο παραπάνω γκάζι πριν κουμπώσεις τη μικρότερη σχέση. Όπως το περιγράφεις μου φαίνεται οτι φοβάσαι να ανοίξεις ένα κλικ παραπάνω στο γκάζι ενώ συμπλεκτάρεις και πριν κουμπώσεις την 1η.
Lioulios
17/03/2016, 17:12
Είπαμε ... Στα γιαμαχα οι ταχύτητες χτυπάνε παραπάνω και ιδιαίτερα η 1η.
θα το συνηθίσεις . Πολλοί σαν και σένα που στην αρχή είχαν το ίδιο "προβλημα" παραμονευαν και όπου έβλεπαν γιαμαχα , περίμεναν να ακούσουν τον ήχο από το κουμπωμα της 1ης , να εξιλεωθουν.
Δεν είναι κάτι ανυσηχιτικο
lonerider
17/03/2016, 17:29
Πρώτη βάζεις μόνο όταν είναι να ξεκινήσεις. ...πότε άλλοτε. ....πότε εν κίνησή
yamahaki
17/03/2016, 17:41
Όπως το περιγράφεις μου φαίνεται οτι φοβάσαι να ανοίξεις ένα κλικ παραπάνω στο γκάζι ενώ συμπλεκτάρεις και πριν κουμπώσεις την 1η.
Αν αυτό το κλικ που λες είναι πάνω από 4000σ.α.λ., ομολογώ ότι είναι αλήθεια. Νιώθω ότι αν αυτό το χτύπημα που μου κάνει χαμηλά μου το κάνει στις 6000-7000σ.α.λ. θα δω όλα τα μηχανικά μέρη της μηχανής να κυλάνε στην άσφαλτο.
Ωστόσο θα το δοκιμάσω σε λίγες παραπάνω στροφές και θα δώσω feedback! :a30:
George_Sp
17/03/2016, 17:48
Για να μην μπερδευόμαστε...χοντρικό παράδειγμα.
αν με μια Χ σχεση στο κιβώτιο θες να επιβραδύνεις και το στροφόμετρο είναι στις 5000 στροφές για να κάνεις σωστό κατέβασμα πρέπει τη στιγμή που συμπλεκτάρεις να ανεβάσεις ελάχιστα το γκάζι στις 6.000 στροφές και απευθείας να κουμπώσεις την μικρότερη σχέση. Μετά το κατέβασμα συνεχίζεις να κλείνεις γκάζι με ελεύθερο συμπλέκτη ώστε να φρενάρεις με τον κινητήρα ενώ ταυτόχρονα πατάς και ελαφρά τη δεξιά μανέτα με τα δάχτυλα.
yamahaki
17/03/2016, 17:51
περίμεναν να ακούσουν τον ήχο από το κουμπωμα της 1ης , να εξιλεωθουν.
Στην περίπτωσή μου δεν μιλάμε για ηχηρό "κούμπωμα", αλλά για επαναλαμβανόμενο χτύπημα που δεν δέχεται την ταχύτητα και κουμπώνει μόλις συγχρονιστεί (μόλις βρει τρύπα ένα πράγμα).
George_Sp
17/03/2016, 17:54
Στην περίπτωσή μου δεν μιλάμε για ηχηρό "κούμπωμα", αλλά για επαναλαμβανόμενο χτύπημα που δεν δέχεται την ταχύτητα και κουμπώνει μόλις συγχρονιστεί (μόλις βρει τρύπα ένα πράγμα).
μήπως τότε πρέπει να δεις ξανά το θέμα ντίζας συμπλέκτη και ρύθμιση που μπορεί να χρειάζεται? επαναλαμβανόμενο χτύπημα (κροτάλισμα) σημαίνει οτι το σύστημα δεν φτάνει στο σωστό σημείο σύμπλεξης και αποσύμπλεξης.
yamahaki
17/03/2016, 18:00
Για να μην μπερδευόμαστε...χοντρικό παράδειγμα.
αν με μια Χ σχεση στο κιβώτιο θες να επιβραδύνεις και το στροφόμετρο είναι στις 5000 στροφές για να κάνεις σωστό κατέβασμα πρέπει τη στιγμή που συμπλεκτάρεις να ανεβάσεις ελάχιστα το γκάζι στις 6.000 στροφές και απευθείας να κουμπώσεις την μικρότερη σχέση. Μετά το κατέβασμα συνεχίζεις να κλείνεις γκάζι με ελεύθερο συμπλέκτη ώστε να φρενάρεις με τον κινητήρα ενώ ταυτόχρονα πατάς και ελαφρά τη δεξιά μανέτα με τα δάχτυλα.
Αυτό είναι κατανοητό, το έκανα στην πράξη σήμερα, στην 2α-Ν-1η κόλλησα.
Στην επιτάχυνση τι κάνεις με το γκάζι; Από 1η-Ν-2α; Μπορείς να μου δώσεις ένα αντίστοιχο χονδρικό παράδειγμα του πως θα βάλεις 2α αν έχεις φτάσει την πρώτη μέχρι τις 6500σ.α.λ.;
Πρώτη βάζεις μόνο όταν είναι να ξεκινήσεις. ...πότε άλλοτε. ....πότε εν κίνησή
Εγώ συμφωνώ με αυτήν την δήλωση, έτσι νιώθω και εγώ πάνω στη μηχανή. Για αυτό ρωτάω και αν είναι απαραίτητο κατά το φρενάρισμα να φτάσω στην 1η. Μπορώ να σταματήσω κάλλιστα με 2α και να βγάλω νεκρά. Οι συμφορουμίτες έχουν άλλη άποψη όμως! Τελικά ποιο είναι σωστό; :confused::confused::confused:
yamahaki
17/03/2016, 18:05
μήπως τότε πρέπει να δεις ξανά το θέμα ντίζας συμπλέκτη και ρύθμιση που μπορεί να χρειάζεται? επαναλαμβανόμενο χτύπημα (κροτάλισμα) σημαίνει οτι το σύστημα δεν φτάνει στο σωστό σημείο σύμπλεξης και αποσύμπλεξης.
Ανέφερα και στο πρώτο post ότι έχω δοκιμάσει τον συμπλέκτη σε +/- αλλά δεν έδειξε να φταίει αυτό. (Το πως ρυθμίζουμε τον συμπλέκτη είναι :a6:, για αυτό θα πω χονδρικά ότι με κρύο μοτέρ του άφησα περιθώριο περίπου 4 χιλιοστά).
George_Sp
17/03/2016, 18:10
Αυτό είναι κατανοητό, το έκανα στην πράξη σήμερα, στην 2α-Ν-1η κόλλησα.
Στην επιτάχυνση τι κάνεις με το γκάζι; Από 1η-Ν-2α; Μπορείς να μου δώσεις ένα αντίστοιχο χονδρικό παράδειγμα του πως θα βάλεις 2α αν έχεις φτάσει την πρώτη μέχρι τις 6500σ.α.λ.;
Ερωτάω και αν είναι απαραίτητο κατά το φρενάρισμα να φτάσω στην 1η. Μπορώ να σταματήσω κάλλιστα με 2α και να βγάλω νεκρά. Οι συμφορουμίτες έχουν άλλη άποψη όμως! Τελικά ποιο είναι σωστό; :confused::confused::confused:
Για ανέβασμα ανάλογα το ρυθμό επιτάχυνσης που θες παίζεις και αντίστοιχα στις στροφές.
Αν θες απλά να ρολάρεις, έχεις 2η σχέση με 5.000στροφές, συμπλεκτάρεις και μειώνεις ένα κλικ το γκάζι τόσο ώστε να ανεβάζει η μηχανή αργά τα χιλιόμετρα. (μοναδικό σημείο προσοχής να είσαι στο καλό φάσμα ροπής ωστέ να μην κρεμάει στην επόμενη σχέση που θα επιλέξεις)
Κάθε μηχανή έχει και αλλού το φάσμα. Το versys τραβάει από τις 3500 περίπου ώς τις 7.000. Το fj6 μπορεί να θέλει ψηλότερα από 6.000 έως 8000. Θα το δεις και θα το νιώσεις μόνο με δοκιμές και που βλέπεις οτι η μηχανή σου δεν κομπιάζει στις αλλαγές.
Αν θες να επιταχύνεις γρήγορα ανεβάζεις στο πάνω όριο του φάσματος ώστε στην επόμενη σχέση να πιάσεις το κάτω ιδανικό όριο και να έχεις περιθώρια να ανοίξεις κι άλλο.
Δε χρειάζεται να βάζεις πρώτη κάθε φορά πριν φρενάρεις. Η μηχανή όσο ρολάρει επιβραδύνοντας δε σβήνει παρά μόνο λίγο πριν την απόλυτη στάση (όπου μπορεί να σβήσει)
Εξάσκηση θέλει και εδώ να συνηθίσεις στροφές, δύναμη στη μανέτα του φρένου και συγχρονισμός με το συμπλέκτη.
Ανέφερα και στο πρώτο post ότι έχω δοκιμάσει τον συμπλέκτη σε +/- αλλά δεν έδειξε να φταίει αυτό. (Το πως ρυθμίζουμε τον συμπλέκτη είναι :a6:, για αυτό θα πω χονδρικά ότι με κρύο μοτέρ του άφησα περιθώριο περίπου 4 χιλιοστά).
Το + και - είναι για την απόκριση στο χέρι.
Μάζεμα στη ντίζα έχεις κάνει ποτέ? Στο συρματόσκοινο και στα παξιμάδια από τη μεριά της μανέτας αλλά και από τη μεριά που πάει στο σασμάν.
nihristo
17/03/2016, 18:39
την ώρα που χεις νεκρά και τσουλάς, μιά ξερογκαζιά και βάλε 2α. όταν πέφτουν οι στροφές θα ανεβάσεις ταχύτητα, όχι στο ανέβασμα των στροφών.
headbanger
17/03/2016, 19:00
μου αρέσουν αυτά τα θέματα γιατί μαθαίνω συνεχώς
πληροφοριακά στον OP οταν βάζω εγώ δευτέρα ακούγεται 2-3 τετράγωνα χαλαρά.
lonerider
17/03/2016, 19:13
Άλλη μια φορά θα στο πω.....πρώτη μόνο να ξεκινάς όταν η μηχανή είναι σταματημένη....
Πρώτη βάζεις μόνο όταν είναι να ξεκινήσεις. ...πότε άλλοτε. ....πότε εν κίνησή
:confused:
Δηλαδη εσυ εαν θελεις να βαλεις πρωτη σταματας εντελως, βαζεις ποδι κατω και μετα ξαναξεκινας ?:confused:
George_Sp
17/03/2016, 19:24
Άλλη μια φορά θα στο πω.....πρώτη μόνο να ξεκινάς όταν η μηχανή είναι σταματημένη....
θες να μας εξηγήσεις γιατί τέτοια απολυτότητα? έχω χρησιμοποιήσει άπειρες φορές 1η κατεβάζοντας για να φρενάρω σε φανάρι ή πριν παρκάρω και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
motoexelixis
17/03/2016, 19:37
Τίποτα δεν έχει το μηχανακι σου. Χαλάρωσε και απόλαυσε το σε καμιά βόλτα. Έτσι κάνουν τα σασμάν στα yamaha
lonerider
17/03/2016, 19:46
Ρε παιδια με δουλεύεται. ...για να σταματήσετε κατεβάζετε πρώτη? Δηλαδή έχετε φτάσει στην νεκρά και δεν σταματάτε, βάζετε και πρώτη?τι να πω?που τα μάθατε αυτά?
lonerider
17/03/2016, 19:47
:confused:
Δηλαδη εσυ εαν θελεις να βαλεις πρωτη σταματας εντελως, βαζεις ποδι κατω και μετα ξαναξεκινας ?:confused:
Που να βάλω πρώτη ρε τυπε?εν κίνησή?
Που να βάλω πρώτη ρε τυπε?εν κίνησή?
Ναι. Δεν σου εχει χρειαστει ποτε ?
lonerider
17/03/2016, 20:00
Ναι. Δεν σου εχει χρειαστει ποτε ?
Για πες μου που θα μπορούσε να μου χρειαστεί?
gior-gos
17/03/2016, 20:01
Σε πολυ κλειστη ανηφορικη φουρκετα. Αλλά πριν το φαναρι οχι.. 2α και Ν.
Για πες μου που θα μπορούσε να μου χρειαστεί?
Ειμαι με δευτερα αναμεσα σε μποτιλιαρισμενα αυτοκινητα και για καποιο λογο πρεπει να κοψω ακομα και να βαλω πρωτη. Ε, δεν σταματαω ρε φιλε εντελως για να βαλω πρωτη , τι δεν καταλαβαινεις?
Εαν ειναι να σταματησω εννοειται οτι δεν βαζω πρωτη, απο δευτερα κατευθειαν νεκρα.
Μην εισαι τοσο απολυτος σε αυτα που λες/γραφεις.
:wave2:
lonerider
17/03/2016, 20:29
Σε πολυ κλειστη ανηφορικη φουρκετα. Αλλά πριν το φαναρι οχι.. 2α και Ν.
Μπράβο. ..το φανάρι το έχεις. .....άμα είναι τόσο κλειστή που θα χρειαστείς να βάλε πρώτη. ...τι να σου πω εγώ δεν έχω βάλει πρώτα ποτε
lonerider
17/03/2016, 20:30
Ειμαι με δευτερα αναμεσα σε μποτιλιαρισμενα αυτοκινητα και για καποιο λογο πρεπει να κοψω ακομα και να βαλω πρωτη. Ε, δεν σταματαω ρε φιλε εντελως για να βαλω πρωτη , τι δεν καταλαβαινεις?
Εαν ειναι να σταματησω εννοειται οτι δεν βαζω πρωτη, απο δευτερα κατευθειαν νεκρα.
Μην εισαι τοσο απολυτος σε αυτα που λες/γραφεις.
:wave2:
Μα γιατί να βάλεις πρώτη από Δευτέρα? Τι θα κερδίσεις?
Μόνο εγώ κατεβάζω όλες τις ταχύτητες μέχρι και 1η πριν σταματήσω; :smokin:
Μα γιατί να βάλεις πρώτη από Δευτέρα? Τι θα κερδίσεις?
Αφου θελω να παω πολυ σιγα λεμε, εαν αφησω δευτερα θα σκορτσαρει. Και καλα εχεις κανα τετρακυλινδρο που εχει "ελαστικοτητα", με μονοκυλινδρο ?
lonerider
17/03/2016, 20:40
Μόνο εγώ κατεβάζω όλες τις ταχύτητες μέχρι και 1η πριν σταματήσω; :smokin:
Σοβαρά? Εγώ ποτέ. ...
lonerider
17/03/2016, 20:43
Αφου θελω να παω πολυ σιγα λεμε, εαν αφησω δευτερα θα σκορτσαρει. Και καλα εχεις κανα τετρακυλινδρο που εχει "ελαστικοτητα", με μονοκυλινδρο ?
Οκ με μόνο κύλινδρο ...ενταξει τότε δικαιολόγησε :Dκαι πάλι την πρώτη ουσιαστικά την βάζεις σχεδόν με μηδέν χλμ ισορωποντας με την νεκρά. ..
Lioulios
17/03/2016, 20:45
αν το μηχανάκι εχει κοντες σχέσεις , οντως δε χρειάζεται η 1η , αλλά ολα είναι σχετικα .
yamahaki
17/03/2016, 20:56
Τελικά έσπειρα τον πανικό. :panic::panic::panic: Δεν ήταν σκοπός μου, αλλά έτσι είναι τα φόρουμς.
Για να ξεκαθαρίσουμε κάτι, άλλο το βάζω πρώτη γενικά εν κινήσει - έχω 10χλμ και άναψε το φανάρι και την κουμπώνω (συγκεκριμένα σε αυτήν την περίπτωση σε εμένα δεν ακούγεται καν, μπαίνει γλυκά ( :kiss: ) με ένα "κλικ") - και άλλο σταματάω στο μακρινό κόκκινο φανάρι :redcard: (όχι φρένα πανικού) κατεβάζοντας μέχρι την πρώτη.
Κάποιος να πει κάτι σχετικά με το πόσο γεμίζουμε την πρώτη ταχύτητα; :eyepop:
anavatis19
17/03/2016, 21:44
και εγω θα βαλω πρωτη αν χρειαστει και πηγαινω με τοσα λιγα χλμ διοτι με δευτερα θα σκορτσαρει σα τρελο. και εννοειται δεν παταω ποδι κατω! χαχαχαχα
George_Sp
17/03/2016, 23:50
Οκ με μόνο κύλινδρο ...ενταξει τότε δικαιολόγησε :Dκαι πάλι την πρώτη ουσιαστικά την βάζεις σχεδόν με μηδέν χλμ ισορωποντας με την νεκρά. ..
εγώ σε δικύλινδρο κουμπώνω πρώτη από τα 35χλμ/ω μέχρι τη στάση παράλληλα με φρένα. και γενικά μέσα στην κίνηση της Αθήνας σε διήθηση με 30-35 θα πάω με πρώτη και όχι με 2α.
Και εγω σε φαναρι δεν βλεπω το λογο να κατεβασεις πρωτη πριν σταματησεις. Σε μποτιλιαρισμα που κινησε πολυ αργα η σε πολυ κλειστη ανηφορικη στροφη εκει ναι. Ισα ισα σε απειρο οδηγο ισως η πρωτη να ειναι προβλημα πριν την ακινητοποιηση της μοτο λογο φρενου κινητηρα.
Για να μην το κουράζουμε, εξαρτάται κυρίως από το μηχανάκι. Ναι, στα περισσότερα μηχανάκια, δεν κατεβάζεις 1η παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Και στα αυτοκίνητα το ίδιο.
pipe_smoker
18/03/2016, 14:54
Έχετε βαλθεί να μας τρελανετε μερικοί.
Τι σημαίνει "γιατι να κουμπωσεις 1η"?
Απο ποτε απαγορεύεται, και μάλιστα με καθολικό τροπο, ασχέτως της μηχανης και του τρόπου οδήγησης του καθενός?
Καθόλου δεν απαγορεύεται και μια χαρα χρήσιμο ειναι σε άπειρες περιπτώσεις.
Ναι άλλες φορές μπορει κι απο 6η να κατεβάσεις σε νεκρά καθώς φτάνεις στο φανάρι, γιατι πηγαίνεις τα ζώα μου αργά σε άδειο δρόμο.
Άλλες φορές όμως μπορει να χορεύεις κλακέτες με τον επιλογέα.
Φιλε yamahaki:
Οταν λες "κατεβάζω 2α-Ν-1η" εννοείς οτι κουμπωνεις και τη νεκρά πριν κατεβάσεις σε 1η?
Αν ναι, κακώς, και λογικό ειναι να σου κλωτσάει η 1η οταν πας να την κουμπωσεις αν κινήσει μετά τη νεκρά.
Απο 2α κατεβάζεις κατευθείαν σε 1η. Δε χρειάζεται να βάλεις νεκρά.
Μονο απο λάθος αν γινει και σου πετάξει νεκρά το κιβώτιο στην αλλαγή.
Απο κει και πέρα....
Ρωτάς μεχρι ποσά χιλιόμετρα ή στροφές/λεπτό πρεπει να αφήνουμε την καθε σχέση.
Δεν υπαρχει τέτοιος κανόνας.
Ανάλογα το πώς θες να κινηθείς ανάλογα κανεις και τις αλλαγές σου στο κιβώτιο.
Μπορει να θες να τη φτάσεις μεχρι κοφτες την 1η, μπορει να εισαι σταματημένος σε κατηφορικό δρόμο και να μην την κουμπωσεις και καθόλου και να ξεκινήσεις με 2α.
Τις σχέσεις θα τις αλλάζεις κατα πώς σε βολεύει ανάλογα το ρυθμό που κινείσαι.
Αλλιώς αλλάζουμε οταν πηγαίνουμε μαλλιοκουβαρα, αλλιώς οταν ειμαστε δικαβαλοι με τις σακούλες του σούπερ μάρκετ.
Τις ξερογκαζιες αστες αν δεν νιώθεις άνετα.
Υπάρχουν πολυ πιο απαραίτητα πράγματα που πρεπει να κανεις σωστά όποτε επικεντρωσου σε αυτα.
Δεν τρέχει κατι.
Θα τις βρεις στην πορεία τις ξερογκαζιες, αλλα και ποτε να μην τις βρεις χεστηκες.
Ολα εχουν να κάνουν με τον τροπο που θες εσυ να κινηθείς.
Οσο για το κιβώτιο, οπως σου είπαν και τα υπόλοιπα παιδιά οντως δεν ειναι αφύσικα κάποια γκαπα γκουπα.
Αν νοιωθεις οτι γίνονται σε υπερβολικό βαθμό και πιστεύεις οτι κατι μπορει να τρέχει με το μηχανάκι, πήγαινε σε ενα μάστορα ή έλα καμια μερα σε καμια βόλτα που οργανώνουν πολλα παιδιά εδώ μεσα ή σε κανα καφέ και για να γνωριστείς και με αλλα μέλη, και για να ακούσει και κάποιος άλλος πιο έμπειρος το μηχανάκι και να σου πει αν ειναι ιδέα σου ή αν οντως κατι τρέχει.
Πανω απ'ολα χαλάρωσε και μην αγχωνεσαι:beer:
lonerider
18/03/2016, 15:22
Τίποτα δεν απαγορεύεται, ο καθένας κάνει ότι θέλει. ..μπορει να πάρει και ένα σκεπαρνη και να αρχίσει να κοπανάει την μηχανη του.....Μπορείς Να μου πεις κάποιες από τις άπειρες περιπτώσεις που βάζεις πρώτη στο κιβώτιο σου?είμαι περίεργος. ...
Όταν θέλω να μπω με ελαφρώς ανάποδο τιμόνι έτσι για το κέφι για το about, σε κάνα στενό τη κουμπωνω τη πρώτη . Από Τρίτη, πρώτη και ρολαρει ο πίσω τροχός όμορφα.
lonerider
18/03/2016, 15:27
Και εγω όταν κάνω burnout....
δεν ρολαρουμε για το κοκκινο με νεκρα με 30χλμ
επισης μια ψιλη ξερογκαζια στο κατεβασμα δεν εβλαψε ποτε κανενα
το αυτο...τωρα θα το εγραφα...:)
το μηχανακι μια χαρα ειναι, εσυ κανεις καλος στις αλλαγες. νεκρα θα βαλεις μονο οταν εχεις 0 χλμ στο κοντερ. για να μην ακουγεται πολυ δυνατο κρακ (λιγακι θα ακουγεται γιατι ετσι δουλευει το σασμαν, αλλα το δυνατο βελτιωνεται ευκολα), δοκιμασε ενω εισαι με 1η και χ στροφες να βαλεις 2α. αφου το κανεις με περισσοτερες στροφες θα καταλαβεις στις ποσες παιρνει γλυκα τις ταχυτητες. χονδρικα το "φαινομενο" λεγεται revmatching. ειναι χρησιμο στα ανεβασματα και τα κατεβασματα.
μην αγχωνεσαι, δεν γινεται να το μαθεις σε μια μερα. στο κουτι μου πηρε 1 μηνα και 30-40 ευρω πεταμενα στα ξερογκαζα. :lol:
υγ. γνωστος μου κουτακιας, βαζει Ν απο 100χλμ πριν φτιασει σε στοπ, φαναρι, οτιδηποτε:eek::eek::eek:
Απαντήσεις έδωσαν τα παιδιά.Από εμένα:
Καλώς ήρθες Βόρειε φίλε.. :beer:
yamahaki
18/03/2016, 20:22
Φιλε yamahaki:
Οταν λες "κατεβάζω 2α-Ν-1η" εννοείς οτι κουμπωνεις και τη νεκρά πριν κατεβάσεις σε 1η?
Αν ναι, κακώς, και λογικό ειναι να σου κλωτσάει η 1η οταν πας να την κουμπωσεις αν κινήσει μετά τη νεκρά.
Απο 2α κατεβάζεις κατευθείαν σε 1η. Δε χρειάζεται να βάλεις νεκρά.
Μονο απο λάθος αν γινει και σου πετάξει νεκρά το κιβώτιο στην αλλαγή.
Αν νοιωθεις οτι γίνονται σε υπερβολικό βαθμό και πιστεύεις οτι κατι μπορει να τρέχει με το μηχανάκι, πήγαινε σε ενα μάστορα ή έλα καμια μερα σε καμια βόλτα που οργανώνουν πολλα παιδιά εδώ μεσα ή σε κανα καφέ και για να γνωριστείς και με αλλα μέλη, και για να ακούσει και κάποιος άλλος πιο έμπειρος το μηχανάκι και να σου πει αν ειναι ιδέα σου ή αν οντως κατι τρέχει.
Πανω απ'ολα χαλάρωσε και μην αγχωνεσαι:beer:
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!
Μάλλον ούτε εσείς τα είχατε λυμένα τα θέματά σας με την νεκρή και την πρώτη και έξυσα πληγές! :p
Φίλε pipe_smoker, δεν εννοώ ότι κουμπώνω την νεκρή, αλλά ότι κατεβάζοντας από 2α σε 1η περνάω αναγκαστικά από την νεκρή, όπου και σταματάει η εμπλοκή του συστήματος μετάδοσης και πάει να "ξανακλείσει" με την 1η. Εκεί μου δημιουργούνταν και το θέμα.
Και μιλάω σε παρελθοντικό χρόνο, γιατί σήμερα που έκανα και μεγάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάλη βόλτα πήγαν όλα πολύ καλύτερα!
Νομίζω ότι μετά από 9 μήνες που είμαι στο σπορ καιρός ήταν! Και σας ευχαριστώ όλους για αυτό!
Τώρα από εδώ και πέρα είναι θέμα εμπειρίας να εξαλείψω και την τελευταία φορά που θα γουργουρίσει πριν πάρει την ταχύτητα.
Όσο για τον καφέ και την βόλτα, δεν μου ακούγονται καθόλου κακές ιδέες! Τώρα μάλιστα που ανοίγει ο ( ας κάνουμε ένα ευχέλαιο στον κύριο γιατί νοσεί... :priest: ) καιρός, κάτι τέτοιο θα είναι ό,τι καλύτερο! (μετά τις γόμινες ;) πάντα!)
χονδρικα το "φαινομενο" λεγεται revmatching. ειναι χρησιμο στα ανεβασματα και τα κατεβασματα.
μην αγχωνεσαι, δεν γινεται να το μαθεις σε μια μερα. στο κουτι μου πηρε 1 μηνα και 30-40 ευρω πεταμενα στα ξερογκαζα. :lol:
Διάβασα και είδα και βιντεάκια για αυτό (προσπαθούσα καθαρά σαν αίσθηση να το κάνω αυτό) αλλά προσπαθούσα να εστιάσω στις αλλαγές των ταχυτήτων, που ουδεμία σχέση έχουν με αυτές του αυτοκινήτου.
Στην αλλαγή ταχύτητας στην μηχανή παίζουν όλα ρόλο απ' ότι φαίνεται. Πόσες στροφές έχει ο κινητήρας, αν την ώρα που αλλάζεις οι στροφές ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν, και τα χιλιόμετρα που έχεις.
Φρέναρα αρκετά με 3η στο κιβώτιο και μετά δυσκολεύτηκα να βγάλω την τρίτη. Φαντάζομαι ότι και αυτό είναι φυσιολογικό... Ούτε μπορείς αν βάλεις 6η εν στάσει, ούτε και 1η εν κινήσει (με πολλά χιλιόμετρα, για να μην κυριεύσει πάλι ο πανικός :P )
Απαντήσεις έδωσαν τα παιδιά.Από εμένα:
Καλώς ήρθες Βόρειε φίλε.. :beer:
Καλώς σας βρήκα! :beer::beer::beer:
Υ.Γ.1: Guys, :a20::a20::a20::a20::a20:
Υ.Γ.2: Sorry για το post σεντόνι!
Υ.Γ.3: Με πιάνει υστερία με τα υστεριόγραφα!
pipe_smoker
19/03/2016, 03:01
Τίποτα δεν απαγορεύεται, ο καθένας κάνει ότι θέλει. ..μπορει να πάρει και ένα σκεπαρνη και να αρχίσει να κοπανάει την μηχανη του.....Μπορείς Να μου πεις κάποιες από τις άπειρες περιπτώσεις που βάζεις πρώτη στο κιβώτιο σου?είμαι περίεργος. ...
Καλό θα ήταν να ηρεμήσεις λίγο και να μην αντιδράς λες και σου πατήσανε την ουρά.
Από την αρχή του θρεντ τσινάς για τη χρήση της 1ης λες και σου θίξανε κάτι.
Δεν υπάρχει λόγος να κάτσω να αναλύσω πού κουμπώνω εγώ πρώτη.
Αν έχεις μάθει να μην κατεβάζεις σε πρώτη, μην κατεβάζεις. Γούστο σου καπέλο σου.
Αν έχεις πραγματική απορία και θες να μάθεις, άνοιξε ένα άλλο θρεντ και ρώτα.
Αλλά τα "θα μας τρελάνετε που κατεβάζετε σε 1η" και τα "πού τα μαθατε αυτά" μπορούν να λείπουν.
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!
:beer:
thunder ace
19/03/2016, 07:06
εγώ σε δικύλινδρο κουμπώνω πρώτη από τα 35χλμ/ω μέχρι τη στάση παράλληλα με φρένα. και γενικά μέσα στην κίνηση της Αθήνας σε διήθηση με 30-35 θα πάω με πρώτη και όχι με 2α.
δηλ για να καταλαβω,βλεπεις φαναρι κοκκινο και εκει που πηγαινεις πχ με τεταρτη και 70-80 ,αρχιζεις σταδιακα να κατεβαζεις και περιπου στα 35 βαζεις πρωτη;Αδερφε ,αν το κανω αυτο στο yamaha μου(με αυτα τα χλμ)θα ψαχνουν να δουν που επεσε μετεωριτης στην περιοχη.
lonerider
19/03/2016, 09:51
Καλό θα ήταν να ηρεμήσεις λίγο και να μην αντιδράς λες και σου πατήσανε την ουρά.
Από την αρχή του θρεντ τσινάς για τη χρήση της 1ης λες και σου θίξανε κάτι.
Δεν υπάρχει λόγος να κάτσω να αναλύσω πού κουμπώνω εγώ πρώτη.
Αν έχεις μάθει να μην κατεβάζεις σε πρώτη, μην κατεβάζεις. Γούστο σου καπέλο σου.
Αν έχεις πραγματική απορία και θες να μάθεις, άνοιξε ένα άλλο θρεντ και ρώτα.
Αλλά τα "θα μας τρελάνετε που κατεβάζετε σε 1η" και τα "πού τα μαθατε αυτά" μπορούν να λείπουν.
:beer:
Ουτε εβρισα ουτε ειρωνευτικα κάποιον τώρα αν εσείς εδώ μέσα θέλετε να ακούτε μονο αυτά με τα οποία συμφωνειτε να με διαγραψεις.καμια ουρά δεν μου πατησανε και πουθενά δεν τσιναω,μάλλον ή δικιά σου ουρά σε ενοχλεί όταν σε ρωτησα να μας πεις μερικές περιπτωσεις απο το εκατομύριο που λες...
sapila racing
19/03/2016, 10:59
Για πες μου που θα μπορούσε να μου χρειαστεί?
Σε πολλές μοτο η 1η χρειάζεται οπωσδήποτε σε ανηφορικές φουρκέτες.
Σε διήθηση οταν αναγκαστικά κόβεις ταχύτητα σε ελιγμούς με ελαχιστα χλμ βαζεις παλι 1η και συνεχίζεις χωρίς να σταματήσεις εφ όσον έχεις καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Η 2α σε τέτοιες περιπτώσεις ειναι μακριά και μπορεί η μοτο να σβήσει, να σκορτσάρει άγρια, η να λιώνεις τον συμπλέκτη άσκοπα.
Σε δίχρονο κινητήρα θα χρεαστεί ακόμα περισσότερες φορές η 1η στην κίνηση για να βρεθεί παλι στην ωφέλιμη περιοχή ο κινητήρας.
Υπαρχουν λοιπόν πολλές περιπτώσεις που η 1η χρειάζεται να μπεί εν κινήσει ανάλογα και το μηχανακι και τον δρόμο βέβαια.
Συνεχίζεις να διαφωνείς?
anavatis19
19/03/2016, 11:01
Σε πολλές μοτο η 1η χρειάζεται οπωσδήποτε σε ανηφορικές φουρκέτες.
Σε διήθηση οταν αναγκαστικά κόβεις ταχύτητα σε ελιγμούς με ελαχιστα χλμ βαζεις παλι 1η και συνεχίζεις χωρίς να σταματήσεις εφ όσον έχεις καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Η 2α σε τέτοιες περιπτώσεις ειναι μακριά και μπορεί η μοτο να σβήσει, να σκορτσάρει άγρια, η να λιώνεις τον συμπλέκτη άσκοπα.
Σε δίχρονο κινητήρα θα χρεαστεί ακόμα περισσότερες φορές η 1η στην κίνηση για να βρεθεί παλι στην ωφέλιμη περιοχή ο κινητήρας.
Υπαρχουν λοιπόν πολλές περιπτώσεις που η 1η χρειάζεται να μπεί εν κινήσει ανάλογα και το μηχανακι και τον δρόμο βέβαια.
Συνεχίζεις να διαφωνείς?
σωστοτατος...ειδικα για το ασκοπο με το συμπλεκτη
lonerider
19/03/2016, 11:29
Σε πολλές μοτο η 1η χρειάζεται οπωσδήποτε σε ανηφορικές φουρκέτες.
Σε διήθηση οταν αναγκαστικά κόβεις ταχύτητα σε ελιγμούς με ελαχιστα χλμ βαζεις παλι 1η και συνεχίζεις χωρίς να σταματήσεις εφ όσον έχεις καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Η 2α σε τέτοιες περιπτώσεις ειναι μακριά και μπορεί η μοτο να σβήσει, να σκορτσάρει άγρια, η να λιώνεις τον συμπλέκτη άσκοπα.
Σε δίχρονο κινητήρα θα χρεαστεί ακόμα περισσότερες φορές η 1η στην κίνηση για να βρεθεί παλι στην ωφέλιμη περιοχή ο κινητήρας.
Υπαρχουν λοιπόν πολλές περιπτώσεις που η 1η χρειάζεται να μπεί εν κινήσει ανάλογα και το μηχανακι και τον δρόμο βέβαια.
Συνεχίζεις να διαφωνείς?
Για πιάσε το θρεντ από την αρχή να δεις ο νηματοθετης τι μηχανή έχει. ...Ούτε δίχρονο ούτε παπάκι ούτε μόνο κύλινδρο. ....γιατί όπως γράφεις και εσύ ανάλογα το μηχανακι....εγώ απάντησα με βάση αυτό. ....Όταν απάντησα την μηχανη του νηματοθετης είχα στον νου......
sapila racing
19/03/2016, 11:47
Για πιάσε το θρεντ από την αρχή να δεις ο νηματοθετης τι μηχανή έχει. ...Ούτε δίχρονο ούτε παπάκι ούτε μόνο κύλινδρο. ....γιατί όπως γράφεις και εσύ ανάλογα το μηχανακι....εγώ απάντησα με βάση αυτό. ....Όταν απάντησα την μηχανη του νηματοθετης είχα στον νου......
Το thread ξεκίνησε με ερώτηση για την 2α απο νεκρά.
Εσύ έθεσες θέμα στην πορεία για το πότε μπαίνει η 1η, κι επέμενες οτι δεν χρειάζεται ποτέ και πουθενά και ζήτησες παραδείγματα.
Σου παρέθεσα μερικά και τώρα λές άλλα...
Συμπεραίνω λοιπόν οτι δεν διαφωνείς πλέον με την χρήση της 1η ταχύτητας εν κινήσει. :wave2:
lonerider
19/03/2016, 12:03
Το thread ξεκίνησε με ερώτηση για την 2α απο νεκρά.
Εσύ έθεσες θέμα στην πορεία για το πότε μπαίνει η 1η, κι επέμενες οτι δεν χρειάζεται ποτέ και πουθενά και ζήτησες παραδείγματα.
Σου παρέθεσα μερικά και τώρα λές άλλα...
Συμπεραίνω λοιπόν οτι δεν διαφωνείς πλέον με την χρήση της 1η ταχύτητας εν κινήσει. :wave2:
1β) Είναι αλήθεια απαραίτητο να βάλω πρώτη εν κινήσει, όταν τα χιλιόμετρά μου φρενάροντας στην δευτέρα είναι ελέγξιμα και σε μερικά μέτρα σταματάω με τα φρένα
Ναι εγώ έθεσα το θεμα:).....να διαβάζεις όλο το θρεντ αν θες να μου την πεις
sapila racing
19/03/2016, 12:39
1β) Είναι αλήθεια απαραίτητο να βάλω πρώτη εν κινήσει, όταν τα χιλιόμετρά μου φρενάροντας στην δευτέρα είναι ελέγξιμα και σε μερικά μέτρα σταματάω με τα φρένα
Ναι εγώ έθεσα το θεμα:).....να διαβάζεις όλο το θρεντ αν θες να μου την πεις
Αρα δεν διαφωνείς, οκ.
Σκοπός του ποστ μου είναι ο κόσμος που μπορεί να διαβάζει να μην μπερδεύεται και να μην παίρνει λαθος πράγματα για σωστά.
lonerider
19/03/2016, 12:49
Αρα δεν διαφωνείς, οκ.
Σκοπός του ποστ μου είναι ο κόσμος που μπορεί να διαβάζει να μην μπερδεύεται και να μην παίρνει λαθος πράγματα για σωστά.
Και απαντώ και κλείνω. ...όχι δεν είναι απαραίτητο να βάλεις πρώτη όταν τα χιλιόμετρα σου στην δευτέρα είναι ελεγξιμα και σε λίγα μέτρα σταματας με τα φρένα. ..:beer:
George_Sp
19/03/2016, 14:07
δηλ για να καταλαβω,βλεπεις φαναρι κοκκινο και εκει που πηγαινεις πχ με τεταρτη και 70-80 ,αρχιζεις σταδιακα να κατεβαζεις και περιπου στα 35 βαζεις πρωτη;Αδερφε ,αν το κανω αυτο στο yamaha μου(με αυτα τα χλμ)θα ψαχνουν να δουν που επεσε μετεωριτης στην περιοχη.
70-80 έχω με 3η και 5.000
45-50 με 2α και 5.000
Δε βάζω 1η σε κάθε φανάρι. Ανάλογα κανονίζω και την επιβράδυνση (αν δεν ενοχλώ την κίνηση πίσω μου) και σταματώ πιο ομαλά παράλληλα με τσίμπημα στα φρένα. Αν δηλαδή είμαι μόνος μου και στα 50μέτρα το φανάρι μόλις έπιασε κόκκινο θα κατεβάσω μέχρι 1η ωστέ να σταματήσω με φρένα έχοντας ήδη 15-20χλμ στα τελευταία 5μέτρα της στάσης.
Αλλά ναι τα μονοκυλινδρα και 2κύλινδρα μηχανάκια σκορτσάρουν χαμηλά οπότε πριν τη στάση πας με τη μικρότερη δυνατή σχέση ώστε ο κινητήρας να έχει κάποιες Χ στροφές χωρίς να χρειάζεται να διαλύεις το συμπλέκτη.
pipe_smoker
19/03/2016, 14:51
Και απαντώ και κλείνω. ...όχι δεν είναι απαραίτητο να βάλεις πρώτη όταν τα χιλιόμετρα σου στην δευτέρα είναι ελεγξιμα και σε λίγα μέτρα σταματας με τα φρένα. ..:beer:
Σωστά.
Επίσης δεν ειναι απαραίτητο να βάζεις καν νεκρά αν το χέρι σου δεν κουράζεται να κρατάει τη μανετα του συμπλέκτη οταν περιμένεις στο φανάρι, δεν ειναι απαραίτητο να βάζεις 3η αν εχεις φάει όλη τη 2α και μπορεις να κουμπωσεις κατευθείαν 4η χωρις να κρεμάσει, δεν ειναι απαραίτητο να επιλέγεις σχέσεις με το πόδι (μπορεις και με το χέρι αν σκύψεις) και πολλα πολλα αλλα.
Το βασικότερο που δεν ειναι απαραίτητο ειναι να πετάς μια κοτσάνα σε θρεντ κάποιου που μπήκε να ρωτήσει κατι, να σου εξηγούν για ποιο λογο αυτο που ειπες ειναι κοτσάνα, και να το συνεχίζεις κιολας κάνοντας οτι δεν καταλαβαίνεις.
Πλέον, δεν χρειάζεται να βάζω πρώτη.. :lol:
Και δευτέρα πολύ σπάνια μην σου πω... :lol:
Στα σοβαρά, τα είπε ο sapilas παραπάνω...
o_gavros
19/03/2016, 17:07
μεσιέ το φρεντ για την ροπή στα ποταμόπλοια είναι παραδιπλα.
ρε μλκς τσακωμός ακόμα και σε εκπαιδευτικού χαρακτήρα φρεντ;;; τα cπάτε άσκημα λέμε!:rockon:
thunder ace
19/03/2016, 17:35
για αυτο και πολλοι πανε και περνουν σκουτερ.Γλιτωνουν τους τσακωμους,τα ανεβασματα,τα κατεβασματα,τους αξονες,τις φουρκετες κλπ.Γαμω τα κολοκιβωτια μεσα, θα μας βαλετε να σφαχτουμε.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.