View Full Version : Ανάποδες Ταχύτητες - Reverse / "GP" Shifting
kostas777
14/04/2016, 14:08
Δηλαδή αντί να είναι κάτω η 1η και πάνω N-2-3-4-5-6, είναι πάνω η 1η και κάτω N-2-3-4-5-6.
Το λένε "GP shifting" επειδή χρησιμοποιείται κυρίως στην πίστα γιατί βολεύει περισσότερο.
Μερικοί βέβαια αγωνιζόμενοι, ακόμη και στο MotoGP, βολεύονται περισσότερο, ή έχουν συνηθίσει το «κανονικό» pattern.
Όμως, αφού πολλούς τους βολεύει περισσότερο στην πίστα, γιατί όχι και στον δρόμο;
Έχει κάνει κανείς τη μετατροπή; Σε πολλές μηχανές γίνεται πανεύκολα περιστρέφοντας το link του λεβιέ ταχυτήτων στον άξονα του κιβωτίου. Σε κάποιες δεν γίνεται αυτό και χρειάζεται πρόσθετη πατέντα ή εξάρτημα, ή aftermarket σετ μαρσπιέ/λεβιέδες.
Έχω μετατρέψει και τις 2 μηχανές μου σε reverse και το βρίσκω πιο βολικό και πιο φυσιολογικό και μου αρέσει περισσότερο αυτός ο τρόπος. Νομίζω ότι έτσι θα έπρεπε να είναι το «κανονικό» και ότι όλες οι μοτοσυκλέτες μας παραδίνονται με τον τρόπο αλλαγής «ανάποδα», γιατί για κάποιον λόγο κάποιος κάποτε φαντάστηκε ότι ο μέσος ανθρωπάκος έχει συνδυάσει το «ανέβασμα» με την κίνηση προς τα πάνω και δεν ήθελε να του χαλάσει τη νιρβάνα.
Ενδιαφέρον έχει στο Moto GP, αν έχετε παρατηρήσει τα Honda και τα Yamaha, βάζουν την πρώτη πατώντας προς τα κάτω, όπως κι εμείς με τα απλά πολιτικά μας μηχανάκια, όμως μετά συνεχίζουν 2η κάτω, 3η κάτω και πάει λέγοντας. Δηλαδή έχουν pattern Ν-1-2-3-4-5-6 αντί για 1-N-2-3-4-5-6. Αυτό γιατί με το seamless κιβώτιο υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος να μπει ανεπιθύμητη νεκρά κατεβάζοντας τις ταχύτητες, γιαυτό και η νεκρά δεν μπαίνει με τις κανονικές χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη αλλαγές, αλλά για να μπει πρέπει να τραβήξουν ένα πρόσθετο μικρό λεβιεδάκι, το οποίο φαίνεται στην παρακάτω φωτό.
356766
Θα ήθελα κι εγώ ένα τέτοιο λεβιεδάκι (αλλά και το κιβώτιο που έχουν, όχι μόνο το pattern, αυτό έλειπε :evil:)
.... Δηλαδή έχουν pattern Ν-1-2-3-4-5-6 αντί
Δηλαδή μετά απο χρόνια εξέλιξης έρευνας και δοκιμών κατέληξαν στο πατερν των παπιων
Νοτ μπαντ ατ ολ
spyrakos35
14/04/2016, 14:13
Δηλαδή μετά απο χρόνια εξέλιξης έρευνας και δοκιμών κατέληξαν στο πατερν των παπιων
Νοτ μπαντ ατ ολ
Οχι, δεν εχουν μυλο ακομη.....
Οχι, δεν εχουν μυλο ακομη.....
Δεν έχουν μύλο (όλα) τα παπιά.
kostas777
14/04/2016, 14:21
Δηλαδή μετά απο χρόνια εξέλιξης έρευνας και δοκιμών κατέληξαν στο πατερν των παπιων
Νοτ μπαντ ατ ολ
Είναι το πιο σωστό, τι χρειάζεται μια νεκρά ανάμεσα στην πρώτη και τη δευτέρα;
μα και στο αναποδο η νεκρα αναμεσα στην πρωτη και στην δευτερα ειναι...
το εχω ακουσει οτι το κανουν στα αγωνιαρικα αλλα δεν εχω καταλαβει γιατι..
kostas777
14/04/2016, 14:41
μα και στο αναποδο η νεκρα αναμεσα στην πρωτη και στην δευτερα ειναι...
Ναι, όμως αναφερόμουν στα αγωνιστικά.
το εχω ακουσει οτι το κανουν στα αγωνιαρικα αλλα δεν εχω καταλαβει γιατι..
Το γιατί είναι απλό.
Όταν είσαι πλαγιασμένος και πρέπει να ανεβάσεις, που συμβαίνει στις περισσότερες των περιπτώσεων - σε κάποιες στροφές πρέπει να κατεβάσεις, είναι πιο εύκολο αν π.χ. σε δεξιά στροφή είσαι κρεμασμένος από τα δεξιά, να κάνεις μια κάτω το αριστερό πόδι, από το να χαλάσεις τη θέση του σώματος βάζοντας το πόδι κάτω από τον λεβιέ και ανεβάζοντας προς τα πάνω.
Επίσης στην ευθεία που είσαι τραβηγμένος πίσω στη σέλα και σκυμμένος με το κράνος στο ντεπόζιτο, είναι ακόμα πιο δύσκολο να το κάνεις αυτό (στην πίστα πάθαινα κράμπα...) και παίρνει και πιο πολύ χρόνο, ενώ στα φρένα που ανασηκώνεσαι, πιο εύκολα γλυστράει το πόδι κάτω από τον λεβιέ για να «ανεβάσεις» κατεβάσματα. Σε αριστερή στροφή με τέρμα κλίση, που να βάλεις πόδι από κάτω για ανέβασμα, αδύνατο. Πρέπει να περιμένεις, οπότε χάνεις χρόνο.
panos_zip
14/04/2016, 15:18
Επίσης το πόδι μας στο πάτημα είναι δυνατότερο από ότι στο σήκωμα.
Η διαφορά μεταφράζεται σε μερικά ms σε κάθε αλλάγή ταχύτητας.
Τα quick shifter δεχονται ρυθμισεις γι αυτον ακριβώς το λόγο.
kostas777
14/04/2016, 15:31
Επίσης το πόδι μας στο πάτημα είναι δυνατότερο από ότι στο σήκωμα.
Η διαφορά μεταφράζεται σε μερικά ms σε κάθε αλλάγή ταχύτητας.
Τα quick shifter δεχονται ρυθμισεις γι αυτον ακριβώς το λόγο.
Σωστό. Πολύ πιο σπάνιο να χάσω αλλαγή είτε στο ανέβασμα είτε στο κατέβασμα, ενώ είναι πιο εύκολα (για εμένα) τα ανεβάσματα χωρίς συμπλέκτη αλλά και τα γρήγορα κατεβάσματα.
Θυμάμαι πριν 7-8 χρόνια είχα βάλει στο τότε 675 μου τα gilles από το αγωνιστικό 675 του Ευθυμίου.
Θα έκανε μετάβαση σε mv agusta και το "'εσπαγε"
Όταν το παρέλαβα από τη γενικότερη trackday αναβάθμιση (πολυεστερικά,μαρσπιέ κτλ) μου είχε πει:
"πρόσεχε στην αρχή μη μπερδευτείς, μην το ανοίγεις το γκάζι πολύ μέχρι να συνηθίσεις τις ανάποδες ταχύτητες"
(ή κάτι τέτοιο τεσπα δεν θυμάμαι)
Ε φεύγω από Βουλιαγμένης->παραλιακή->κάπου στον κηφισό λέω το έμαθα πάω να κάνω ένα χαλαρό άνοιγμα,
αλλαγή, ΓΚΡΑΟΥ το κιβώτιο γιατί από τρίτη με γκάζι έβαλα δευτέρα :lol:
Θυμάμαι πριν 7-8 χρόνια είχα βάλει στο τότε 675 μου τα gilles από το αγωνιστικό 675 του Ευθυμίου.
Θα έκανε μετάβαση σε mv agusta και το "'εσπαγε"
Όταν το παρέλαβα από τη γενικότερη trackday αναβάθμιση (πολυεστερικά,μαρσπιέ κτλ) μου είχε πει:
"πρόσεχε στην αρχή μη μπερδευτείς, μην το ανοίγεις το γκάζι πολύ μέχρι να συνηθίσεις τις ανάποδες ταχύτητες"
(ή κάτι τέτοιο τεσπα δεν θυμάμαι)
Ε φεύγω από Βουλιαγμένης->παραλιακή->κάπου στον κηφισό λέω το έμαθα πάω να κάνω ένα χαλαρό άνοιγμα,
αλλαγή, ΓΚΡΑΟΥ το κιβώτιο γιατί από τρίτη με γκάζι έβαλα δευτέρα :lol:
Πριν καμιά 15 χρόνια πήρα το μηχανάκι του Σταυρου του Κρεμάλα απ έτρεχε και στο πρωτάθλημα να κάνω πάνω κάτω μπράλλο.Το νου σου μου είπε και αυτός είναι ανάποδα το σασμαν.Κατέβασμα ήθελα εγώ,ανέβασμα έκανε αυτό.Ομορφιέεεεςς.Αμα μάθει ο εγκέφαλος μια δύσκολα αλλάζει στις αυτοματοποιημένες κινήσεις.
akis_trevor
14/04/2016, 20:15
Οτι ειχα πρωτοπαρει το φεηζερ,ειχα ψιλοπαρατησει το παπι λογο κ@υλ@ς.
το πηρα ενα βραδυ να παω καπου την μανα μου,σε ψιλο ανηφορα ανοιγω λιγο την δευτερα και (νομιζα) κουμπωνω τριτη.@@@καρφωσα πρωτη,γονατισε το μηχανακι πηγαμε να φυγουμε πανω απτο τιμονι,παροτι πατησα τον λεβιε αμεσα να ξαναμπει η δευτερα.
Θελει προσοχη,η δυναμη της συνηθειας.
Μανολης67
14/04/2016, 22:24
Οτι ειχα πρωτοπαρει το φεηζερ,ειχα ψιλοπαρατησει το παπι λογο κ@υλ@ς.
το πηρα ενα βραδυ να παω καπου την μανα μου,σε ψιλο ανηφορα ανοιγω λιγο την δευτερα και (νομιζα) κουμπωνω τριτη.@@@καρφωσα πρωτη,γονατισε το μηχανακι πηγαμε να φυγουμε πανω απτο τιμονι,παροτι πατησα τον λεβιε αμεσα να ξαναμπει η δευτερα.
Θελει προσοχη,η δυναμη της συνηθειας.
Υπάρχει κανείς που δεν το εχει πάθει αυτό? [/B]
Καμία φορά παίρνω το παπί του πατέρα μου...και αν και κινέζικο, με ολα αυτά που τράβηξε, δουλεύει ακόμα!
Να σας δώσω το δικο μου μηχανάκι για βολτα που εχει τις ταχύτητες δεξιά για να δείτε γούστα;
εγω που οδηγαω το σκουτερ του μπαμπα καμια φορα κ απο συνηθεια παταω συμπλεκτη(πισω φρενο) για να αλλαξω ταχυτητα:lol:
Πως φαίνεται ότι δεν έχετε οδηγήσει ποτέ σας
ιταλικό (ΒΕΝΕLLI, MOTO GUZZI) πενηντάρι της
δεκαετίας του '70..................................
BlackAdder
15/04/2016, 09:20
Enfield λέμε, ταχύτητες δεξιά και ανάποδα.
kostas777
15/04/2016, 10:33
Πως φαίνεται ότι δεν έχετε οδηγήσει ποτέ σας
ιταλικό (ΒΕΝΕLLI, MOTO GUZZI) πενηντάρι της
δεκαετίας του '70..................................
Μπαίνει ωραία στις στροφές αυτό;
kostas777
15/04/2016, 11:13
Το θέμα της συνήθειας χρειάζεται κάποιον χρόνο προσαρμογής και αρκετή προσοχή και συγκέντρωση τις πρώτες μέρες. Εμένα μια τέτοια αλλαγή μου παίρνει μερικές μέρες να τη συνηθίσω, το πολύ μια εβδομάδα.
Η αλλαγή αυτή έγινε πολύ παλιά, κατά τύχη και αναγκαστικά, ενώ ποτέ δεν είχα σκεφτεί να αλλάξω για κάποιον λόγο από τον «παραδοσιακό» τρόπο αλλαγής ταχυτήτων.
Ήξερα ότι έτσι το είχαν στους αγώνες, αλλά αφού δεν ήμουν αγωνιζόμενος, δεν έβρισκα τον λόγο να το αλλάξω, γιατί έτσι είχα μάθει, γιατί μπορεί όλα να γινόταν χειρότερα, γιατί φοβόμουν μην κάνω κανα λάθος και βρεθώ με κολλημένο μοτέρ μέσα σε καναν θάμνο ή γύρω από καμιά κολώνα, το αν μετά θα ήταν εύκολο να οδηγήσω κάποιο άλλο μηχανάκι με «στανταρ» κιβώτιο, το πως θα με βλέπουν οι άλλοι, το αν δεν βολεύει και μετά θέλω να ξανααλλάξω και πρέπει να ξαναμαθαίνω, κλπ.
Πως έγινε. Είχα κολλήσει το μοτέρ του VT250 (πράγμα καθόλου δύσκολο) και το είχα πάει στον μηχανικό για βρει άλλο και να μου το αλλάξει.
Οπότε μετά από κάμποσες μέρες με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει ότι βρήκε κινητήρα καλό με χ λεφτά, οπότε συμφωνώ και του λέω να τον περάσει.
Με παίρνει μετά από λίγες μέρες τηλέφωνο και μου λέει «Κώστα, πρόβλημα». Αρχίζω να σκέφτομαι ραγισμένα καπάκια κλπ.. αλλά η αγωνία μου παραμένει όταν συνεχίζει και μου λέει «ο κινητήρας που έβαλα, έχει το κιβώτιο ανάποδα!»
- Δηλαδή; Πρώτη πάνω και οι άλλες κάτω;
- Ναι!
- Πω... πωτς, πωτς γκένεν αυτό; Ίδιος κινητήρας δεν είναι; Είναι δυνατόν;
- Έλα ντε! Δεν έχω ιδέα
- Αμάν και τι θα κάνω τώρα, πως θα οδηγήσω; Δεν έχω μάθει να οδηγάω έτσι!
- Ούτε εγώ! Δεν ξέρω...
- Πωωωω ρε PooST... (το σκέφτομαι λίγο, λέω δε γαμιέται θα το μάθω έτσι)... καλά, έρχομαι να το πάρω. Τι να γίνει, θα ξαναμάθω να οδηγώ από την αρχή
Μέχρι να πάω να την πάρω, το σκεφτόμουν συνέχεια προκειμένου να το μάθω και να μην κάνω κανα λάθος. Φεύγοντας από το συνεργείο μου φάνηκε πιο εύκολο από ότι περίμενα. Τις πρώτες μέρες έκανα κανα δύο λαθάκια, κατέβασμα αντί για ανέβασμα, αλλά πήγαινα ήρεμα οπότε δεν έγινε τίποτα. Μετά από μια εβδομάδα όλα τα ένιωθα φυσιολογικά και δεν έκανα πια λάθη.
Και τι αποκάλυψη, η οδήγηση απέκτησε νέο νόημα. Ένιωθα σαν τον Ντούχαν (βέβαια εγώ ήμουν ο Ντούχαχαχαν, αλλά δεν έχει σημασία) και μου άρεσε που όλα έγιναν πιο εύκολα και πιο γρήγορα, ενώ δεν το περίμενα.
Αργότερα άλλαξα μηχανή, ή οδηγούσα και τη μηχανή του αδερφού μου με στάνταρ κιβώτιο και η αλλαγή από το ένα στο άλλο ήταν πιο εύκολη, πάντα όμως θέλει σκέψη και προσοχή, ενώ δεν πρέπει να οδηγείς αφηρημένος. Ποτέ δεν πρέπει να οδηγείς αφηρημένος ο,τιδήποτε, αλλά αυτός είναι ένας παραπάνω λόγος.
Αφού για πολλά χρόνια ήμουν πάλι πίσω στο στάνταρ pattern, άρχισα να μπαίνω πίστα και αποφάσισα να το ξαναγυρίσω. Με τις συγκεκριμένες μηχανές δεν το είχα δοκιμάσει άλλωστε. 2-5 μέρες προσαρμογής και ξαναθυμήθηκα τα παλιά, καρφωτά ανεβάσματα στην επιτάχυνση και απανωτά κατεβάσματα στις στροφές με τον συμπλέκτη. Όλα πιο γρήγορα και πιο άνετα και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν το είχα κάνει νωρίτερα, έστω και για δοκιμή.
Πάντως για αυτούς που είναι πιο αφηρημένοι, δεν μαθαίνουν και δεν προσαρμόζονται εύκολα, ίσως μια τέτοια αλλαγή να μην αξίζει τον κόπο. Πρέπει να το πάρεις απόφαση και να επιμείνεις, για να δεις τα καλά του. Αν νομίζεις ότι δεν τό'χεις, τότε μην ασχοληθείς καν.
nikos_abel
15/04/2016, 11:17
εγω που οδηγαω το σκουτερ του μπαμπα καμια φορα κ απο συνηθεια παταω συμπλεκτη(πισω φρενο) για να αλλαξω ταχυτητα:lol:
Αυτό ρε το παθαίνω εγώ, που ουσιαστικά μόνο σκούτερ έχω οδηγήσει, δε θα το παθαίνετε εσείς; :lol:
Το θέμα της συνήθειας χρειάζεται κάποιον χρόνο προσαρμογής και αρκετή προσοχή και συγκέντρωση τις πρώτες μέρες. Εμένα μια τέτοια αλλαγή μου παίρνει μερικές μέρες να τη συνηθίσω, το πολύ μια εβδομάδα.
Η αλλαγή αυτή έγινε πολύ παλιά, κατά τύχη και αναγκαστικά, ενώ ποτέ δεν είχα σκεφτεί να αλλάξω για κάποιον λόγο από τον «παραδοσιακό» τρόπο αλλαγής ταχυτήτων.
Ήξερα ότι έτσι το είχαν στους αγώνες, αλλά αφού δεν ήμουν αγωνιζόμενος, δεν έβρισκα τον λόγο να το αλλάξω, γιατί έτσι είχα μάθει, γιατί μπορεί όλα να γινόταν χειρότερα, γιατί φοβόμουν μην κάνω κανα λάθος και βρεθώ με κολλημένο μοτέρ μέσα σε καναν θάμνο ή γύρω από καμιά κολώνα, το αν μετά θα ήταν εύκολο να οδηγήσω κάποιο άλλο μηχανάκι με «στανταρ» κιβώτιο, το πως θα με βλέπουν οι άλλοι, το αν δεν βολεύει και μετά θέλω να ξανααλλάξω και πρέπει να ξαναμαθαίνω, κλπ.
Πως έγινε. Είχα κολλήσει το μοτέρ του VT250 (πράγμα καθόλου δύσκολο) και το είχα πάει στον μηχανικό για βρει άλλο και να μου το αλλάξει.
Οπότε μετά από κάμποσες μέρες με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει ότι βρήκε κινητήρα καλό με χ λεφτά, οπότε συμφωνώ και του λέω να τον περάσει.
Με παίρνει μετά από λίγες μέρες τηλέφωνο και μου λέει «Κώστα, πρόβλημα». Αρχίζω να σκέφτομαι ραγισμένα καπάκια κλπ.. αλλά η αγωνία μου παραμένει όταν συνεχίζει και μου λέει «ο κινητήρας που έβαλα, έχει το κιβώτιο ανάποδα!»
- Δηλαδή; Πρώτη πάνω και οι άλλες κάτω;
- Ναι!
- Πω... πωτς, πωτς γκένεν αυτό; Ίδιος κινητήρας δεν είναι; Είναι δυνατόν;
- Έλα ντε! Δεν έχω ιδέα
- Αμάν και τι θα κάνω τώρα, πως θα οδηγήσω; Δεν έχω μάθει να οδηγάω έτσι!
- Ούτε εγώ! Δεν ξέρω...
- Πωωωω ρε PooST... (το σκέφτομαι λίγο, λέω δε γαμιέται θα το μάθω έτσι)... καλά, έρχομαι να το πάρω. Τι να γίνει, θα ξαναμάθω να οδηγώ από την αρχή
Μέχρι να πάω να την πάρω, το σκεφτόμουν συνέχεια προκειμένου να το μάθω και να μην κάνω κανα λάθος. Φεύγοντας από το συνεργείο μου φάνηκε πιο εύκολο από ότι περίμενα. Τις πρώτες μέρες έκανα κανα δύο λαθάκια, κατέβασμα αντί για ανέβασμα, αλλά πήγαινα ήρεμα οπότε δεν έγινε τίποτα. Μετά από μια εβδομάδα όλα τα ένιωθα φυσιολογικά και δεν έκανα πια λάθη.
Και τι αποκάλυψη, η οδήγηση απέκτησε νέο νόημα. Ένιωθα σαν τον Ντούχαν (βέβαια εγώ ήμουν ο Ντούχαχαχαν, αλλά δεν έχει σημασία) και μου άρεσε που όλα έγιναν πιο εύκολα και πιο γρήγορα, ενώ δεν το περίμενα.
Αργότερα άλλαξα μηχανή, ή οδηγούσα και τη μηχανή του αδερφού μου με στάνταρ κιβώτιο και η αλλαγή από το ένα στο άλλο ήταν πιο εύκολη, πάντα όμως θέλει σκέψη και προσοχή, ενώ δεν πρέπει να οδηγείς αφηρημένος. Ποτέ δεν πρέπει να οδηγείς αφηρημένος ο,τιδήποτε, αλλά αυτός είναι ένας παραπάνω λόγος.
Αφού για πολλά χρόνια ήμουν πάλι πίσω στο στάνταρ pattern, άρχισα να μπαίνω πίστα και αποφάσισα να το ξαναγυρίσω. Με τις συγκεκριμένες μηχανές δεν το είχα δοκιμάσει άλλωστε. 2-5 μέρες προσαρμογής και ξαναθυμήθηκα τα παλιά, καρφωτά ανεβάσματα στην επιτάχυνση και απανωτά κατεβάσματα στις στροφές με τον συμπλέκτη. Όλα πιο γρήγορα και πιο άνετα και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν το είχα κάνει νωρίτερα, έστω και για δοκιμή.
Πάντως για αυτούς που είναι πιο αφηρημένοι, δεν μαθαίνουν και δεν προσαρμόζονται εύκολα, ίσως μια τέτοια αλλαγή να μην αξίζει τον κόπο. Πρέπει να το πάρεις απόφαση και να επιμείνεις, για να δεις τα καλά του. Αν νομίζεις ότι δεν τό'χεις, τότε μην ασχοληθείς καν.
ωραίος. :beer:
επίσης μεγάλη αλλαγή θα πρέπει να είναι η προσθήκη ενός shifter για ανεβάσματα ΚΑΙ για κατεβάσματα
kostas777
15/04/2016, 12:34
ωραίος. :beer:
επίσης μεγάλη αλλαγή θα πρέπει να είναι η προσθήκη ενός shifter για ανεβάσματα ΚΑΙ για κατεβάσματα
:beer:
Το θέλω το quick shifter, αλλά πρέπει να βάλω και ignition module και ανεβαίνει παραπάνω το κόστος. Κάποια στιγμή όμως θα την κάνω την αναβάθμιση.
harris_x
15/04/2016, 13:26
είχα ένα σετακι sato (http://www.satoracing.com/pics/675RearSetsL.jpg) στο προηγούμενο daytona αλλα το πούλησα ο βλαμμένος.....
Συνήθεια είναι και βολεύει πολύ.
Bladerunner
15/04/2016, 13:34
επίσης μεγάλη αλλαγή θα πρέπει να είναι η προσθήκη ενός shifter για ανεβάσματα ΚΑΙ για κατεβάσματα
Το shifter είναι για ν΄ανεβάζεις ταχύτητα χωρίς να κλείνεις γκάζι και χωρίς συμπλέκτη ώστε να κερδίζεις χρόνο στις αλλαγές. Και 1/10 να είναι το κέρδος, με έξι αλλαγές στο γύρο (ανεβάσματα) έχεις κερδίσει πάνω από μισό δευτερόλεπτο. Διόλου αμελητέος χρόνος.
Αν κατεβάζεις με τέρμα γκάζι θα πάρεις το κιβώτιο στο χέρι.
Από την άλλη μεριά, ειδικά στην πίστα, μια χαρά γίνονται τα ανεβάσματα χωρίς συμπλέκτη και με ελάχιστο κλείσιμο του γκαζιού.
Το shifter είναι για ν΄ανεβάζεις ταχύτητα χωρίς να κλείνεις γκάζι και χωρίς συμπλέκτη ώστε να κερδίζεις χρόνο στις αλλαγές. Και 1/10 να είναι το κέρδος, με έξι αλλαγές στο γύρο (ανεβάσματα) έχεις κερδίσει πάνω από μισό δευτερόλεπτο. Διόλου αμελητέος χρόνος.
συμφωνώ
Αν κατεβάζεις με τέρμα γκάζι θα πάρεις το κιβώτιο στο χέρι..
σίφτερ για κατεβάσματα θα το θελα για να μην ασχολούμαι με συμπλέκτη
Από την άλλη μεριά, ειδικά στην πίστα, μια χαρά γίνονται τα ανεβάσματα χωρίς συμπλέκτη και με ελάχιστο κλείσιμο του γκαζιού.
μια χαρά δεν γίνονται πάντα, μια στο τόσο θα την χάσω την αλλαγή και πονάει ο ήχος και θα διαταραχτεί η ροή
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.