PDA

View Full Version : Νέος οδηγός και ABS



karpotrias
13/05/2016, 08:42
Καλημέρα στην παρέα!
Νέος οδηγός μοτοσυκλέτας, μιας και οδηγούσα σκούτερ τόσο καιρό, και σαν πρώτη επέλεξα μια Bmw F800s του 2006 με ABS...
Και εδώ ξεκινάει η τρομάρα που έχω πάρει 2 φορές... Κατ'αρχάς να ζητήσω συγγνώμη αν το επαναφέρω, αλλά δεν βρήκα απάντηση στα θέματα που έχουν γραφτεί στο φόρουμ.
Πρώτη φορά σε μια κατηφορίτσα με δρόμο γυαλί, πατάω φρένο και παραλίγο να με βγάλει στην λεωφόρο... Δεύτερη φορά, λαδάκια στον δρόμο, παραλίγο να καρφωθώ σε αυτοκίνητο. Να τονίσω πως και τις δύο φορές μπορεί να τσουλούσα με 5 χλμ, όχι παραπάνω και με συμπλέκτη πατημένο, χωρίς να μου κόψει να τον αφήσω... Αντανακλαστικά συνηθισμένα από τα μη absάτα σκούτερ... Γενικά λοιπόν το καταλαβαίνω πως σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης μπορεί να συμβεί αυτό, αλλά γιατί να γίνεται τόσο έντονα και μάλιστα με κίνδυνο ατυχήματος???
Παρακαλώ βοηθήστε με στο τι κάνω λάθος στον τρόπο οδήγησης.

DrBig
13/05/2016, 08:48
Δεν κάνεις κατι λαθος, απλά όπως φαίνεται είναι μάπα το συγκεκριμενο abs

SHOOTER045
13/05/2016, 08:50
Αν είχες μότο χωρίς abs θα είχες πεσει ήδη.
Το abs κανει αυτό ακριβώς δεν μπλοκάρει σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Τι λάθος έκανες.
Εκτός απο αυτό που λες οτι πηγές φρεναριστος με συμπλέκτη, μπροστινό πατησες η μονο πίσω φρένο?
Τα λάστιχα σου είναι σε καλη κατάσταση?
Ο αέρας σε αυτά είναι οκ?
Απο τακάκια πως πάμε?

nickald
13/05/2016, 09:00
Αν βγαλεις τον παραγοντα λαδια που εκει είναι θεμα τυχης που θα καταληξεις, καποιες φορες όταν εισαι με λιγα χιλιόμετρα το abs δινει εως και χειροτερο φρεναρισμα από το "χωρις abs"...

Απλα στον απειρο οδηγο το "χωρις abs" και μπλοκαρισμα μπροστα κατά μεγαλο ποσοστο ισοδυναμει με πεσιμο

Βρες ένα ελεγχομενο χωρο και κανε φρεναρίσματα με το μηχανακι σου για να δεις πως σταματάει...

karpotrias
13/05/2016, 09:11
Αν είχες μότο χωρίς abs θα είχες πεσει ήδη.
Το abs κανει αυτό ακριβώς δεν μπλοκάρει σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Τι λάθος έκανες.
Εκτός απο αυτό που λες οτι πηγές φρεναριστος με συμπλέκτη, μπροστινό πατησες η μονο πίσω φρένο?
Τα λάστιχα σου είναι σε καλη κατάσταση?
Ο αέρας σε αυτά είναι οκ?
Απο τακάκια πως πάμε?

Όλα καινούρια...Λάστιχα, τακάκια, αέρας.
Πολύ φοβάμαι πως το λάθος που έκανα ήταν να μην αφήσω τον συμπλέκτη και φρέναρα μόνο με μπροστινό... Πάντως στην δεύτερη ίσως να έπεφτα χωρίς abs...Στην πρώτη περίπτωση όμως γιατί να μου το κάνει αυτό???

karpotrias
13/05/2016, 09:12
Δεν κάνεις κατι λαθος, απλά όπως φαίνεται είναι μάπα το συγκεκριμενο abs


Γενικά είναι μάπα ή στο δικό μου μηχανάκι? Πάντως να πω πως το έλεγξε επίσημος ο αντιπρόσωπος και δεν βρήκε καμιά ατέλεια...Εννοώ πως δεν είχε κανένα θέμα στα φρένα του!

STOYBI
13/05/2016, 09:22
Όλα καινούρια...Λάστιχα, τακάκια, αέρας.
Πολύ φοβάμαι πως το λάθος που έκανα ήταν να μην αφήσω τον συμπλέκτη και φρέναρα μόνο με μπροστινό... Πάντως στην δεύτερη ίσως να έπεφτα χωρίς abs...Στην πρώτη περίπτωση όμως γιατί να μου το κάνει αυτό???

Τεραστιο λαθος να μην αφηνεις τον συμπλεκτη στα κατηφορικα ( και γενικα στις επιβραδυνσεις σου) και να αφηνεις μηχανακι και αναβατη στην τυχη του....

2ο λαθος φρεναρισμα μονο με μπροστινο... Το 60-70μπροστα - 30-40 πισω πρεπει να σου γινει συνηθεια....

Το αβς ειναι ενα απλ υποβοηθημα ειναι εν μερη αποτελεσματικο αλλα σε συνδιασμο με τα παραπανω....

Μονο του δεν μπορει να σε σωσει απο κατι....

Γνωμη μου.... Τραβα σε ενα μερος με ασφαλεια και δουλεψε λιγο σε φρενα - επιβραδυση...!


Την περιπτωση λαδιων την αφηνω ασχολιαστη ειναι θεμα καθαρα τυχης...!

karpotrias
13/05/2016, 09:25
Τεραστιο λαθος να μην αφηνεις τον συμπλεκτη στα κατηφορικα ( και γενικα στις επιβραδυνσεις σου) και να αφηνεις μηχανακι και αναβατη στην τυχη του....

2ο λαθος φρεναρισμα μονο με μπροστινο... Το 60-70μπροστα - 30-40 πισω πρεπει να σου γινει συνηθεια....

Το αβς ειναι ενα απλ υποβοηθημα ειναι εν μερη αποτελεσματικο αλλα σε συνδιασμο με τα παραπανω....

Μονο του δεν μπορει να σε σωσει απο κατι....

Γνωμη μου.... Τραβα σε ενα μερος με ασφαλεια και δουλεψε λιγο σε φρενα - επιβραδυση...!


Την περιπτωση λαδιων την αφηνω ασχολιαστη ειναι θεμα καθαρα τυχης...!

Σε ευχαριστώ πολύ...τέτοιες συμβουλές θέλω και γι'αυτό σας ρωτάω μιας που έχετε εμπειρία!
Γιατί δυστυχώς στις σχολές δεν μαθαίνουν τίποτα.... Φταίμε και εμείς βέβαια που πάμε άρπα-κόλλα για να βγάλουμε δίπλωμα με 5-6 ώρες οδήγησης σε αποστειρωμένες συνθήκες είτε "αγοράζουμε" διπλώματα... Αλλά αυτό που μένει είναι πως στην Ελλάδα πρέπει να πάθεις για να μάθεις...

amyroukai
13/05/2016, 09:26
Πρώτη φορά σε μια κατηφορίτσα με δρόμο γυαλί, πατάω φρένο και... Δεύτερη φορά, λαδάκια στον δρόμο, παραλίγο να...

Παρακαλώ βοηθήστε με στο τι κάνω λάθος στον τρόπο οδήγησης.

Κατ' αρχήν θα είχες φάει δύο φορές τα μούτρα σου, την μία άσχημα και θα είχες διαλύσει και το μηχανάκι στο αυτοκίνητο.
Οπότε αντί να παραπονείσαι για το ABS, άναψε ένα κεράκι στον καλό άνθρωπο που το έφερε στον κόσμο τούτο και στην μοτοσικλέτα σου κατ' επέκταση.

Επειδή ως νέοπας επίσης ξεκίνησα με ABS, το οποίο όντως "αμολούσε" σε φρενάρισμα με λίγα, με ανάγκασε να μάθω να φρενάρω πιο σωστά, δίνοντάς μου το περιθώριο της ασφάλειας. Από φρένα έπεσα (χωρίς να καταλάβω πως) πρώτη φορά πέρυσι, αν είχα ABS θα είχα γλιτώσει...


Στο προκείμενο: Το ABS αμολάει στα λίγα όταν αρπάξεις τα φρένα απότομα. Μα θα μου πεις έχει εμπόδιο, έχει μπλα μπλα μπλα. Ναι, έχει. Και επειδή είσαι νέος τρομάζεις και χουφτώνεις τα φρένα και το ABS αμολάει. Και αυτό που σου λέω τώρα δεν θα το καταλάβεις γιατί σκέφτεσαι "μα εγώ το πιάνω απαλά" και άλλα τέτοια αλλά ακόμα δεν έχεις εμπειρία στο τι σημαίνει "απαλά" και πόσο σταδιακά πρέπει να το πατήσεις το φρένο.
Τα ABS της σειράς F δεν είναι τα πιο εξελιγμένα. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι επικίνδυνα όμως.

Ξεκίνα να προγραμματίζεις πιο σωστά τα φρένα σου. Κατηφόρα γυαλί; Και γιατί να επιταχύνεις σε κατηφόρα γυαλί; ABS ή όχι, όταν η πρόσφυση είναι μηδέν (γυαλί) η πτώση παραμονεύει, δεν υπάρχει τίποτα μαγικό που να σε σώσει. Μικρή σχέση στο κιβώτιο να σε φρενάρει και ο κινητήρας και ΧΑΔΙ στο φρένο. Αν το αφήσεις για τα τελευταία μέτρα γιατί έχεις ABS, την πάτησες. Ο τροχός σου στο γυαλί δεν έχει δυνατότητα να μεταφέρει δυνάμεις, απλά.

Λάδια στο δρόμο. Φρένα σε λάδια στο δρόμο. Δεν θα πω τίποτα παραπάνω από τα άνωθεν. Οι φυσικοί νόμοι είναι δεδομένοι... Βλέπε πιό μακριά (οι νέοι έχουν την τάση να κοιτάνε ελάχιστα μέτρα μπροστά τους), προσπάθησε να προβλέπεις τον κίνδυνο (αυτοκίνητο που κάτι ψάχνει πχ και άρα θα σταματήσει, φανάρι πολλή ώρα πράσινο και άρα μπορεί να αλλάξει όταν είσαι κοντά, ταρίφας, χρωματικές αλλαγές στην άσφαλτο κλπ κλπ κλπ) και σε τελική ανάλυση φρενάρισμα στα λάδια δεν το κατάφερε κανείς σωστά. Κεράκι στην μνήμη του δημιουργού του ABS.

Καλές βόλτες.

DrBig
13/05/2016, 09:27
Γενικά είναι μάπα ή στο δικό μου μηχανάκι? Πάντως να πω πως το έλεγξε επίσημος ο αντιπρόσωπος και δεν βρήκε καμιά ατέλεια...Εννοώ πως δεν είχε κανένα θέμα στα φρένα του!

Από προσωπική εμπειρία, το abs στα παλιά f800 είναι το υποδεεστερο abs που έχω δοκιμασει ποτε. Στα νεότερα, δεν ξερω.
Όπως είπαν και οι αποπάνω, δοκίμασε το ξανά σε ελεγχομενες συνθήκες και πάτα και τα δύο φρένα.

Λογικά, αν φρενάρει καλά σε καλή ασφαλτο, τότε δεν εχεις θέμα με υγρά, δίσκους, τακακια κλπ. Όταν σου έκανε αυτό που έκανε, εννοιωθες την μανετα να κάνει την τυπική κυκλική λειτουργία;

karpotrias
13/05/2016, 09:40
τυπική κυκλική λειτουργία;

Συγγνώμη αλλά δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό...

DrBig
13/05/2016, 09:41
Συγγνώμη αλλά δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό...

Εννοιωθες την μανετα να τρέμει;

amyroukai
13/05/2016, 09:41
Συγγνώμη αλλά δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό...

Συνήθως, όταν ενεργοποιείται το ABS νιώθεις κάτι σαν "δόνηση" στην μανέτα. Ή τουλάχιστον έτσι είναι σε κάποια μοντέλα ABS, νομίζω στα πιο φρέσκα δεν καταλαβαίνεις τίποτα.

karpotrias
13/05/2016, 09:53
Εννοιωθες την μανετα να τρέμει;

Ναι ναι...πήγαινε πάνω-κάτω...

Giorgosv78
13/05/2016, 10:32
Όπως σου είπαν τα παιδιά, το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να πας σε εναν ασφαλή χώρο και να εξασκήσεις το φρενάρισμα/ακινητοποίηση, με και χωρίς εμπλοκή του abs ώστε να το συνηθήσεις.

DrBig
13/05/2016, 11:47
Μια τελευταία ερώτηση....
Στην κατηφόρα που δε σταμάτησε, ο δρόμος ήταν λειος, η κυματιστός;

bros400pgm
13/05/2016, 12:09
To abs δεν δουλευει απο μια ταχυτητα και πανω; πχ 5χλμ/ωρα και ανω;

amyroukai
13/05/2016, 12:18
"οπλίζει" από μιά ταχύτητα και πάνω, όπως το λες. Όταν ξεκινάς συνήθως είναι αναμμένο το λαμπάκι και σβήνει μόλις περάσεις τα 10-15χαω την πρώτη φορά που θα βάλεις μπρος και θα φύγεις.

Αλλά όταν μπει σε λειτουργία δεν βγαίνει μέχρι να σβήσεις το μοτέρ.

Pan (dvs)
13/05/2016, 12:18
Υπαρχει κουμπι που απενεργοποιει το abs αν δεν κανω λαθος.

bros400pgm
13/05/2016, 12:22
Oχι, εννοω, κατω απο καποια χλμ δεν δουλευει. Σιγουρα ειναι το αυτοκινητο μου ετσι αλλα νομιζω και η μηχανη ειναι το ιδιο, γιατι στο τελειωμα μπλοκαρει και σερνεται λιγο με μπλοκαρισμενο (μπορει να κανω λαθος ομως για την μοτο) εαν ο δρομος ειναι γυαλι ή χωματινος.

PortisHead
13/05/2016, 12:36
Το χειρότερο ειναι δε , οταν περνας κανα δρόμο με λακουβες και ανωμαλιες γενικοτερα
και χρειαστεις να φρεναρεις...επεμβαινει το ABS κι εχεις την αισθηση οτι στιγμιαια εμεινες απο φρενα.

DrBig
13/05/2016, 12:39
Το χειρότερο ειναι δε , οταν περνας κανα δρόμο με λακουβες και ανωμαλιες γενικοτερα
και χρειαστεις να φρεναρεις...επεμβαινει το ABS κι εχεις την αισθηση οτι στιγμιαια εμεινες απο φρενα.

Για αυτό και ρώτησα παραπάνω αυτό που ρωτηξα. Το 800 ήταν γνωστό για την αδυναμία του να χειριστεί τετοιες καταστάσεις.

PortisHead
13/05/2016, 12:47
Για αυτό και ρώτησα παραπάνω αυτό που ρωτηξα. Το 800 ήταν γνωστό για την αδυναμία του να χειριστεί τετοιες καταστάσεις.

To bandit να δεις :lol:.
Ενω στα 8 χρονια που το εχω δεν εχει ενεργοποιηθει ποτε το μπροστα ABS , οταν φτανω σπιτι και καβαλώ ενα τόσο δα μικρο εξόγκομα πριν το γκαραζ,
"χανω" ακαριαια το φρενο με κινδυνο να πεσω πανω στην γκαραζόπορτα.:lol:

karpotrias
13/05/2016, 13:08
Μια τελευταία ερώτηση....
Στην κατηφόρα που δε σταμάτησε, ο δρόμος ήταν λειος, η κυματιστός;

Λείος....τελείως γυαλί...

karpotrias
13/05/2016, 13:12
Παιδιά όπως τα λέτε...
Σε ερώτηση που έκανα στην bmw όταν το πήγα για έλεγχο πριν την αγορά, μου είπαν πως όταν γυρίσεις το κλειδί ανάβει το λαμπάκι...Μετά από κάποια μέτρα εμπλέκεται το abs και όχι μετά από ορισμένη ταχύτητα. Έπειτα απεμπλέκεται μόνο όταν το σβήσεις. Και φυσικά μου είπαν πως όπου είναι γυαλί ο δρόμος, όπου έχει χώμα και γενικά ανωμαλίες, θέλει πολύ προσοχή...

karpotrias
13/05/2016, 13:21
Υπαρχει κουμπι που απενεργοποιει το abs αν δεν κανω λαθος.

Στο δικό μου δεν έχει κουμπί.... Δυστυχώς να πω?!?!? Δεν το κρύβω πως τρέμει το φυλλοκάρδι μου μετά την 2η φορά...

PortisHead
13/05/2016, 13:28
Στο δικό μου δεν έχει κουμπί.... Δυστυχώς να πω?!?!? Δεν το κρύβω πως τρέμει το φυλλοκάρδι μου μετά την 2η φορά...
Σιγουρα υπάρχει ασφάλεια στην ασφαλειοθήκη για το ABS.
Αν επιμένεις....βγαλε αυτην και το απενεργοποίησες.
Αλλα...

amyroukai
13/05/2016, 13:33
Στο δικό μου δεν έχει κουμπί.... Δυστυχώς να πω?!?!? Δεν το κρύβω πως τρέμει το φυλλοκάρδι μου μετά την 2η φορά...

Τρέμεις γιατί φρέναρες σε λάδια και δεν έπεσες.


Με συγχωρείς, αλλά μάλλον δεν έχεις καταλάβει κάτι σωστά...

Μανολης67
13/05/2016, 13:57
Τεραστιο λαθος να μην αφηνεις τον συμπλεκτη στα κατηφορικα ( και γενικα στις επιβραδυνσεις σου) και να αφηνεις μηχανακι και αναβατη στην τυχη του....

2ο λαθος φρεναρισμα μονο με μπροστινο... Το 60-70μπροστα - 30-40 πισω πρεπει να σου γινει συνηθεια....

Το αβς ειναι ενα απλ υποβοηθημα ειναι εν μερη αποτελεσματικο αλλα σε συνδιασμο με τα παραπανω....

Μονο του δεν μπορει να σε σωσει απο κατι....

Γνωμη μου.... Τραβα σε ενα μερος με ασφαλεια και δουλεψε λιγο σε φρενα - επιβραδυση...!


Την περιπτωση λαδιων την αφηνω ασχολιαστη ειναι θεμα καθαρα τυχης...!



Σωστός σε όλα,
καταληγουμε πως αν εκανες τα παραπάνω δεν θα είχες πρόβλημα, είτε με ABS, ειτε χωρίς ABS....μαλλον δεν ευθυνεται το ABS δηλαδή...

Pan (dvs)
13/05/2016, 14:12
Σιγουρα υπάρχει ασφάλεια στην ασφαλειοθήκη για το ABS.
Αν επιμένεις....βγαλε αυτην και το απενεργοποίησες.
Αλλα...

Ρε δεν το ειπα για να το απενεργοποιησει.Το ειπα για να το ενεργοποιησει αν ηταν οφ.

PortisHead
13/05/2016, 14:32
Ρε δεν το ειπα για να το απενεργοποιησει.Το ειπα για να το ενεργοποιησει αν ηταν οφ.

ABS και μ@λ@κιες.... I'm living on the edge :smokin:

:lol:

Pan (dvs)
13/05/2016, 19:34
ABS και μ@λ@κιες.... I'm living on the edge :smokin:

:lol:

:a23::a23::a23:

spyrval
13/05/2016, 21:37
Επίσης να μην ξεχνάμε το βασικό πλεονέκτημα που μας δίνει το ABS και σε μοτό και σε αμάξι.
Έχουμε τιμόνι, μπορούμε να κάνουμε ελιγμό, να αποφύγουμε εμπόδιο. Όταν ο τροχός είναι μπλοκαρισμένος μας πάει όπου θέλει...

toyar
13/05/2016, 21:39
το abs δεν δουλευει κατω απο καποια-λιγα-χλμ γιατι τοτε η μοτο δεν θα σταματαγε
προφανως στα 5χλμ που αναφερθηκαν το abs δεν λειτουργει και στο τελος του φρεναρισματος αν παραμενει πατημενο το φρενο ο τροχος θα μπλοκαρει αλλα μιλαμε για ελαχιστα πριν σταματησει το οχημα
σιγουρα στις περιπτωσεις που ανεφερε το παληκαρι χωρις abs θα ειχε φαει τα μουτρα του και αν ενεργοποιει το abs του τοσο συχνα μαλλον δεν εχει μαθει ακομα να φρεναρει τη μηχανη του

AUFGEBRACHT
14/05/2016, 07:41
το abs δεν δουλευει κατω απο καποια-λιγα-χλμ γιατι τοτε η μοτο δεν θα σταματαγε
προφανως στα 5χλμ που αναφερθηκαν το abs δεν λειτουργει και στο τελος του φρεναρισματος αν παραμενει πατημενο το φρενο ο τροχος θα μπλοκαρει αλλα μιλαμε για ελαχιστα πριν σταματησει το οχημα
σιγουρα στις περιπτωσεις που ανεφερε το παληκαρι χωρις abs θα ειχε φαει τα μουτρα του και αν ενεργοποιει το abs του τοσο συχνα μαλλον δεν εχει μαθει ακομα να φρεναρει τη μηχανη του

Έτσι ακριβώς!!! Το ABS ενεργοποιείται από μια ταχύτητα και πάνω, στο δικό μου αν δεν κάνω λάθος από τα 18km/h. Εκτός του ότι με 5 χιλιόμετρα που γράφτηκε δεν παίζει να ενεργοποιήθηκε, αποκλείεται αυτή την ταχύτητα να χρειάστηκε τόσο μεγάλη απόσταση για να ακινητοποιηθεί η μοτοσυκλέτα. Είναι σύνηθες φαινόμενο για κάποιον που δεν έχει εμπειρία στην οδήγηση με ABS, με το που κλωτσάει η μανέτα, να την αφήνουν ενστικτωδώς από φόβο, οπότε είναι λογικό να διανύει μεγαλύτερη απόσταση η μοτό αφού πολύ απλά δεν φρενάρουν...

DrBig
14/05/2016, 07:51
Προφανώς τα 5κμ δεν ήταν 5...

AUFGEBRACHT
14/05/2016, 07:59
Προφανώς τα 5κμ δεν ήταν 5...

Προφανέστατα, όπως και προφανέστατα το ABS μια χαρά λειτούργησε και δεν το έχει καταλάβει αφού πέρασε από τα λάδια αλώβητος...

DrBig
14/05/2016, 08:01
Προφανέστατα, όπως και προφανέστατα το ABS μια χαρά λειτούργησε και δεν το έχει καταλάβει αφού πέρασε από τα λάδια αλώβητος...

Μάλλον έχεις δίκιο...

karpotrias
14/05/2016, 17:19
Ρε παιδιά φυσικά και δεν ξέρω να το φρενάρω ακόμα σωστά... Σας το είπα!!! Δεν φταίει ούτε η μηχανή, ούτε οι δρόμοι!!!

leo1964
14/05/2016, 17:23
Καλημέρα στην παρέα!
Νέος οδηγός μοτοσυκλέτας, μιας και οδηγούσα σκούτερ τόσο καιρό, και σαν πρώτη επέλεξα μια Bmw F800s του 2006 με ABS...
Και εδώ ξεκινάει η τρομάρα που έχω πάρει 2 φορές... Κατ'αρχάς να ζητήσω συγγνώμη αν το επαναφέρω, αλλά δεν βρήκα απάντηση στα θέματα που έχουν γραφτεί στο φόρουμ.
Πρώτη φορά σε μια κατηφορίτσα με δρόμο γυαλί, πατάω φρένο και παραλίγο να με βγάλει στην λεωφόρο... Δεύτερη φορά, λαδάκια στον δρόμο, παραλίγο να καρφωθώ σε αυτοκίνητο. Να τονίσω πως και τις δύο φορές μπορεί να τσουλούσα με 5 χλμ, όχι παραπάνω και με συμπλέκτη πατημένο, χωρίς να μου κόψει να τον αφήσω... Αντανακλαστικά συνηθισμένα από τα μη absάτα σκούτερ... Γενικά λοιπόν το καταλαβαίνω πως σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης μπορεί να συμβεί αυτό, αλλά γιατί να γίνεται τόσο έντονα και μάλιστα με κίνδυνο ατυχήματος???
Παρακαλώ βοηθήστε με στο τι κάνω λάθος στον τρόπο οδήγησης.

Το abs λειτουργεί από μερικά χιλιόμετρα και πάνω,όχι από τα 5