PDA

View Full Version : Παλιοί και έμπειροι οδηγοί,χρειάζομαι την βοήθεια σας!!



Dimitris_Per
05/06/2016, 13:33
Καλησπέρα φίλοι και καλώς σας βρήκα.Είμαι νέος στο forum και νέος οδηγός moto και χρειάζομαι την γνώμη σας σχετικά με κάποια θέματα που με απασχολούν.Μετά απο 4 χρόνια συμβίωσης με ένα daytona sprinter 125 και αφού το εν λόγω παπί κλάπηκε,αποφάσισα να περάσω σε μεγαλύτερη κατηγορία μηχανής.Κατέληξα λοιπόν,που αλλού,δεδομένου του νεαρού της ηλικίας μου (20 ετών) στο πολυαγαπημένο και γνωστό σε όλους Yamaha XT.Συγκεκριμένα στην supermoto έκδοση (Xt660X 06').Μετά απο δύο μήνες με τον νέο μου σύντροφο,προβληματίζομαι έντονα για το αν έκανα σωστή επιλογή,αλλά και για το κατα πόσο η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι κάτι που τελικά μου ταιριάζει.Οσο αφορά το πρώτο,ο προβληματισμός μου έγκειται στο γεγονός πως ενώ έχω μια σχετική εμπειρία απο τα χρόνια με το παπί και ενώ μου είπαν πως τα μηχανάκια αυτά είναι ''ποδήλατα'',δυσκολεύομαι αρκετά στον έλεγχο της μηχανής.Δεν είχα ποτέ αυταπάτες οτι σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα θα είμαι σε θέση να χειρίζομαι την μηχανή όπως ένας έμπειρος οδηγός,ωστόσο παρακάτω θα εξηγήσω τι ακριβώς με δυσκολεύει και που χρειάζομαι τα φώτα σας.


Κατ'αρχήν έχω διαβάσει πάμπολλα άρθρα,βιβλία σε pdf,threads εδώ στο forum,έχω δει αρκετά videάκια τύπου twist of the wrist και λοιπά,οπότε είμαι θεωρητικά ενήμερος για το πώς πρέπει να οδηγάς την μηχανή(στάση σώματος-μετατόπιση βάρους,βλέμμα,είσοδος-έξοδος σε στροφές,γυροσκοπικό,γραμμές και τα συναφή).Παρ'όλα αυτά δυσκολεύομαι πολύ να τα εφαρμόσω στην πράξη.Αυτό συμβαίνει διότι κάθε φορά που βγαίνω απο την πόλη(όταν είμαι μέσα στην πόλη οδηγάω ιδιαίτερα προσεκτικά μιας και δεν είναι μέρος για να δοκιμάσεις τα όρια σου)με κυριεύει ο φόβος!!.Παραδείγματος χάρη στις υψηλές σχετικά ταχύτητες(140-150)* νιώθω πολύ αγχωμένος αφού με το παραμικρό φέρνω στο μυαλό μου την καταστροφή.Π.χ. το παραμικρό κούνημα του τιμονιού (σαμαράκια,λακουβίτσες ή ακόμα και ο άνεμος,διότι δεν φοράω ζελατίνα και το μηχανάκι είναι ψιλό) με κάνουν να νιώθω οτι χάνω τον έλεγχο σε μεγαλύτερο βαθμό απο ότι αυτό συμβαίνει στην πραγματικότητα.Επιπλέον συχνά σκέφτομαι πως πρέπει να μειώσω ταχύτητα γιατί αν συμβεί κάτι(π.χ. αυτοκίνητο που αλλάζει λωρίδα) δεν θα προλάβω να φρενάρω σωστά,ενώ στην πραγματικότητα έχω και χρόνο και χώρο και μηχανή που αντικειμενικά μπορεί να το κάνει.Επίσης στις στροφές(στις οποίες θα αναφερθώ και λίγο αργότερα),ενώ καταφέρνω να φρενάρω σωστά και να περάσω στην σωστή σχέση ταχυτήτων,φοβάμαι να ''πλαγιάσω'' την μηχανή(ενώ έχω κατανοήσει το πως να το κάνω και ξέροντας οτι η μηχανή δεν θα είναι καν στο 40% των ορίων της).Νιώθω οτι ακόμα και σε μικρές κλίσεις θα γλιστρήσει.Ακριβώς για αυτόν τον λόγο φοβάμαι και να μετατοπίσω το βάρος μου και να πάρω σωστή θέση.Πολλές φορές κρατάω το πάνω μέρος του σώματός μου σαν αντίβαρο απο την άλλη μερία,κάτι που είναι 100% λάθος.Οπότε το ερώτημα μου είναι το εξής:Θα πρέπει απλά να ''πιέσω'' τον εαυτό μου να ξεπεράσει αυτούς τους φόβους αυτούς (οι οποίοι προέρχονται στο μεγαλύτερο τους μέρος απο το οτι έχω ζωντανά-ή και σε περιπτώσεις όχι πλέον ζωντανά παραδείγματα απο το πόσο δυσάρεστες είναι οι επιπτώσεις ατυχήματος με μοτοσυκλέτα,αλλά και απο το ότι δεν εμπιστεύομαι ακόμα τον εαυτό μου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης-π.χ. σε έναν πιθανό κίνδυνο low ή και highside ακόμα.)?Ή ίσως θα πρέπει να σκεφτώ το ενδεχόμενο,απλά η οδήγηση moto να μην είναι για εμένα(ή εγώ για αυτήν :p ).Να σημειώσω πως γενικά δεν είμαι απαισιόδοξος ούτε το βάζω κάτω εύκολα.Θέλω όντως να μάθω να οδηγώ καλά.Γενικότερα όμως ενώ αντιμετωπίζω τις προκλήσεις με θάρρος,το συγκεκριμένο με αγχώνει αρκετά.

*Υψηλές ταχύτητες για την συγκεκριμένη μηχανή.

Για τις στροφές αναλυτικότερα:Τις τελευταίες μέρες πηγαίνω στο δάσος του Σέιχ Σου,στον δρόμο που οδηγεί στην Εξοχή,όπου θεωρώ πως είναι μια καλή διαδρομή για τέτοιου είδους μηχανές.Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ενώ καταφέρνω να κινούμαι γρήγορα,συμβαίνουν τα εξης δύο πράγματα.Αρχικά αντιμετωπίζω κάθε στροφή μεμονωμένα(εκτός απο τις διαδοχικές προφανώς),δηλαδή η οδήγηση μου δεν έχει συνέχεια.Βγαίνω απο την στροφή επιταγχύνοντας αλλά στην συνέχεια φοβάμαι,κόβω και αναγκάζομαι να ξαναεπιταγχύνω ωστε να μπορέσω μετά να κατεβάσω και να μπω στην επόμενη στροφή.Αυτό πέρα απο το οτι με κάνει να μοιάζω με βλάκα έχει και ως συνέπεια να μην είμαι συγκεντρωμένος και να ''χάνω'' κάποιες στροφές,δηλαδή να μην προλάβω να φρενάρω εγκαίρως και να αναγκάζομαι να επιβραδύνω στην στροφή(κρατώντας το γκάζι είτε σταθερό,είτε καμία φορά αφήνωντας το).Πώς μπορώ να το βελτιώσω αυτό?

Επίσης υπάρχει κάποια πίστα κοντά στην Θεσσαλονίκη,οπου μπορώ να μπω και να εξασκηθώ?Προφανώς και ο ανοιχτός δρόμος(ακόμα και δρόμοι σαν τον παραπάνω) δεν είναι το κατάλληλο μέρος.




Και για να μην παρεξηγηθώ,εννοείται πως μέσα στην πόλη δεν έχω κανένα πρόβλημα και οδηγώ με απόλυτη άνεση,όπως και σε διαδρομές με σταθερά χιλιόμετρα (100-110) και εννοείται πως δεν θα πάψω να οδηγώ μηχανή απο φόβο,απλά ίσως να μην επιδιώξω να μάθω τα όρια μου και να μείνω στην ήρεμη οδήγηση της πόλης.


Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Joyrider
05/06/2016, 13:58
Καλησπέρα σύντροχε.

Επειδή το έχω πάθει και εγώ, εκτιμώ πως έχεις πνιγεί στις πληροφορίες και είναι αδύνατον να τα σκεφτείς και να τα εξασκήσεις όλα ταυτόχρονα.

Προτείνω να αφαιρέσεις όσες πιο πολλές παραμέτρους μπορείς από την οδήγησή σου για να απλοποιήσεις την εξάσκηση.

Π.χ. κόψε ταχύτητα, ξέχνα μετατόπιση σώματος, ξέχνα τα φρένα*, μην δοκιμάζεις πράγματα σε άγνωστη διαδρομή κτλ

*ξέχνα τα φρένα εννοώ να δοκιμάσεις να κάνεις μια γνωστή διαδρομή ελέγχοντας την ταχύτητά σου μόνο με το γκάζι για να αποκτησεις καλύτερο έλεγχό του και αίσθηση, όχι να μην το χρησιμοποιήσεις αν χρειαστεί.

Επίσης το ότι αντιμετωπίζεις κάθε στροφή μεμονωμένα ίσως πάλι να σημαίνει ότι πας πολύ γρήγορα για να επεξεργαστείς αυτά που θες να κάνεις, ή δεν κοιτάς μακριά αρκετά για να προετοιμάσεις τις κινήσεις σου.

Αποφόρτισε τον εγκέφαλό σου από τα πολλά πολλά και κάνε επαναλήψεις.

daz
05/06/2016, 14:08
Υπάρχουν σχολεία στα οποία θα μάθεις τα πράγματα σωστά, σε ελεγχόμενο περιβάλλον και με ανθρώπους που μπορούν να σε βοηθήσουν σε πραγματικό χρόνο.

Αν δε μπορείς για οποιοδήποτε λόγο να συμμετάσχεις..

Μην πιέζεις το εαυτό σου, σου λείπει πολύ εμπειρία. Πρέπει να συνηθίσεις τα ερεθίσματα που δέχεσαι για να πας πιο πέρα διαφορετικά το μυαλό σου θα "κλειδώνει" όπως είναι λογικο. Βόλταρε χωρίς να πιέζεις τον εαυτό σου και θα δεις ότι σιγά σιγά θα αποκτάς εξοικείωση και χωρίς να προσπαθείς θα πηγαίνεις όλο και πιο γρήγορα ή πιο άνετα. Αυτή τη στιγμή δίνεις στο μυαλό σου περισσότερες πληροφορίες ή τις ίδιες πληροφορίες με πιο γρήγορο ρυθμό και δεν προλαβαίνει να τις επεξεργαστεί.

Πίστα στην θεσ/κη υπάρχει και μάλιστα είναι ιδανική για το μηχανάκι σου. Νομίζω λειτουργεί ακόμα.

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=78044

S705
05/06/2016, 14:35
Χαλάρωσε και απήλαυσε το.
Βρες μια ήσυχη διαδρομή , όπως έχεις κάνει και με λίγα χλμ ξεκινά να την διασχίζεις. Σιγά σιγά ανέβαζε ρυθμό έτσι ώστε να μπουν στο παιχνίδι και τα φρένα.
Μην φαντάζεσαι τίποτα τρελά πράγματα. Κάνε όλη την διαδρομή π.χ. με 40χλμ μετά με 50χλμ μετά με 60 χλμ με φρένα …..

Σε μια ανοιχτή διαδρομή τον πολλών χλμ με σταθερή αλλά μικρή σχετικά ταχύτητα ξεκινά μια ανοιχτή στροφή και όσο στριβείς άλλαζε θέση πάνω στην μηχανή και γενικά παίξε.
Π.χ . με 80χλμ σε μια καμπύλη των 120+ χλμ.

Όλοι είχαμε αυτές τις ανησυχίες και μερικοί σε εποχή χωρίς νετ και πρόσβαση σε τόσες πληροφορίες.
Όλοι παίξαμε μέχρι να μάθουμε, άλλοι με τα πάπια άλλοι με μικρά 125 άλλοι με μηχανές.

stefanos
05/06/2016, 14:39
Το κυνήγι των ορίων οδηγεί σε τούμπες.
Προχώρα με ρυθμούς που να νιώθεις άνετα και δώσε στον εαυτό σου μεγάλο περιθώριο αντίδρασης.
Τα μηχανάκια δεν οδηγούνται όλα με τον ίδιο τρόπο ,άλλο ΧΤ άλλο R1.
Αν βρείς ευκαιρία για κάνα σχολείο είναι θαυμάσια ευκαιρία για προπόνηση.
Καλά χιλιόμετρα.:)

lykourgi
05/06/2016, 15:29
Προχώρα με ρυθμούς που να νιώθεις άνετα και δώσε στον εαυτό σου μεγάλο περιθώριο αντίδρασης.
Αυτό ακριβώς.
Ξεκίνα να οδηγείς αργά. Πολύ αργά. Τόσο αργά που να αισθάνεσαι ότι μπορείς άνετα να ανοίξεις κι άλλο γκάζι. Αλλά μην το κάνεις.
Σιγά - σιγά θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις τη συμπεριφορά της μηχανής, αλλά και θα μπορείς να εφαρμόζεις κάποια από αυτά που έχεις διαβάσει. Διότι θα έχεις τον χρόνο να το κάνεις.

Με την εξάσκηση θα εντυπωθούν στο μυαλό σου κάποια πράγματα και θα γίνονται μηχανικά. Έτσι θα αρχίσεις να ανεβάζεις και ρυθμό.


(Ελπίζω να είσαι εντάξει από λάστιχα, αλλιώς θα γλυστράς πάντα και δεν θα ξεθαρρέψεις ποτέ.)

S705
05/06/2016, 15:33
Α και που είσαι.
Εάν σε κάποια στροφή φοβηθείς και πλακώσεις τα φρένα και φύγεις ευθεία και ΔΕΝ πέσεις σημαίνει ότι η μηχανή μπορούσε να στρέψει άνετα.
Εάν δεις ότι μια στροφή σε παίρνει έξω ενώ έχεις λογικά χλμ απλά στρίψε το κεφάλι σου και κοιτά πιο βαθειά μέσα στην στροφή.
Και τέλος υπάρχουν δυο είδη μοτοσικλετιστών, αυτοί που έχουν πέσει και αυτοί που θα πέσουν

kostas777
05/06/2016, 18:02
Τι να τον κάνεις τον φόβο, αν είναι να πέσεις, θα πέσεις είτε φοβάσαι πριν, είτε όχι. Άσε που είναι πηγή άγχους. Εγώ όταν έπεσα ένιωθα αυτοπεποίθηση, δεν φοβόμουν καθόλου και δεν περίμενα με τίποτα ότι θα έπεφτα. Τι να το κάνω να φοβόμουν πριν.
Πριν 2 εβδομάδες πάω να στρίψω κανονικά με 2α σε ένα φανάρι από όπου περνάω κάθε μέρα και βλέπω τη στροφή γεμάτη λάδια. Τι να σου κάνει η όποια πείρα μπροστά στα λάδια; Βέβαια δεν έπεσα, αλλά δεν έχει να κάνει με τις οδηγικές μου ικανότητες ή τα σεμινάρια οδήγησης, ή με την «πολυετή μου πείρα», ήταν νομίζω θέμα καθαρά κωλοφαρδίας. Οπότε βγάλε από το μυαλό τις θεωρίες, χαλάρωσε, νιώσε τη μηχανή σου, πήγαινε πιο αργά αν χρειάζεται, κοίτα μακριά στο δρόμο και το ..μέλλον και φόρα πάντα τα πάντα από προστατευτικό εξοπλισμό. Κυρίως απόλαυσέ το. Αν δεν το απολαμβάνεις, είναι αυτό που λες ότι ίσως δεν κάνει για εσένα. Δεν είναι τίποτα ντροπή ή κακό, ίσως η μοτοσυκλέτα δεν είναι για όλους και δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι πρόβλημα αυτό.

Dimitris_Per
05/06/2016, 18:58
Κατ'αρχήν σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας,οι οποίες ήταν πολύ χρήσιμες.Συγκλίνουν λοιπόν όλες στο οτι πρέπει απλά να πηγαίνω πιο αργά ώστε να κατανοήσω την συμπεριφορά της μηχανής και να έχω περισσότερο χρόνο να σχεδιάσω και να υλοποιήσω τις κινήσεις μου.Θα προσπαθήσω να βρω κάποια σχολή μετά το καλοκαίρι για να μου δείξουν κάποια πράγματα.Ξέρει κανείς κάποιο ενδεικτικό κόστος συνολικά?

Οσο για τα ελαστικά που αναφέρθηκε,τα λάστιχα είναι καινούρια,τελευταία μοντέλα μάλιστα.


Απο ότι κατάλαβα το λάθος μου είναι οτι πάω πολύ γρήγορα πριν την στροφή με αποτέλεσμα να κόβω αρκετά πριν την είσοδο και μετά επειδή ακριβώς έχω λίγα χιλιόμετρα,δεν μπορώ να πλαγιάσω την μηχανή όσο πρέπει και να επιταχύνω κατα την διάρκεια της στροφής.

Πάντως η διαδρομή που ανέφερα δεν προσφέρεται και ιδιαίτερα μεγάλες κλίσεις.

Κάτι που δεν σχολιάστηκε:Η μηχανή είναι κατάλληλη για να μάθεις να οδηγείς ή κάποιος άλλος τύπος μηχανής ίσως με βόλευε περισσότερο και μάθαινα γρηγορότερα/καλύτερα?(οχι οτι πρόκειται να αλλάξω μηχανή,πληροφοριακά ρωτάω)


Τέλος,επειδή προσπαθώ να οδηγήσω σύμφωνα με την θεωρία,συχνά οδηγούμαι σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων,λίγο απότομες μερικές φορές.Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει είναι να βιάζομαι να κατεβάσω και δεν βρίσκω πάντα τις σωστές στροφές ''παίζοντας'' με το γκάζι ενώ συμπλεκτάρω.Αυτό φθείρει την μηχανή?Υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί πρόβλημα?

gior-gos
05/06/2016, 19:32
Καλησπερα φιλε.

Καπου εγραψες "Θέλω όντως να μάθω να οδηγώ καλά." Το καλά τι σημαινει για σενα; Να οδηγεις με ασφαλεια; Ή να οδηγεις γρηγορα;

Για να οδηγησει καποιος μοτοσυκλετα με ασφαλεια δεν νομιζω οτι χρειαζονται ιδιαιτερες δεξιοτητες (αρκει να ξερει ισορροπια :lol:). Περισσοτερο κοινη λογικη θελει. Νομιζω οτι οι περισσοτεροι μπορουν (άλλο αν καποιοι δεν θελουν).

Απο τα γραφομενα σου

εχω την αισθηση οτι οδηγεις μιά χαρα

αλλά

μαλλον προσπαθεις να πας πιο γρηγορα απ οσο μπορεις. Προτρεχεις· βιάζεσαι να γινεις καλυτερος. Καλυτερος θα γινεις οταν ερθει η ωρα, η οποία μαλλον δεν ειναι τωρα.

Κατα τη γνωμη μου εχεις μία πολυ καλη μηχανη που κανει τα παντα καλα και ταιριαζει σε ολους (σε νεους και "προχωρημενους").

Θα συμφωνησω κι εγω μ αυτα που εγραψαν τα παιδια παραπανω. Με εξασκηση και υπομονη η βελτιωση θα ερθει με ασφαλεια.

:beer:

DrBig
05/06/2016, 19:41
Εκτος απο τα παραπανω που διαβασες...βεβαιωσου οτι τα ελαστικα σου ειναι στις σωστες διαστασεις και σε καλη κατασταση και οι αναρτησεις σωστα ρυθμισμενες και συντηρημενες.

Dimitris_Per
05/06/2016, 19:46
Καλησπερα φιλε.

Καπου εγραψες "Θέλω όντως να μάθω να οδηγώ καλά." Το καλά τι σημαινει για σενα; Να οδηγεις με ασφαλεια; Ή να οδηγεις γρηγορα;

Για να οδηγησει καποιος μοτοσυκλετα με ασφαλεια δεν νομιζω οτι χρειαζονται ιδιαιτερες δεξιοτητες (αρκει να ξερει ισορροπια :lol:). Περισσοτερο κοινη λογικη θελει. Νομιζω οτι οι περισσοτεροι μπορουν (άλλο αν καποιοι δεν θελουν).

Απο τα γραφομενα σου

εχω την αισθηση οτι οδηγεις μιά χαρα

αλλά

μαλλον προσπαθεις να πας πιο γρηγορα απ οσο μπορεις. Προτρεχεις· βιάζεσαι να γινεις καλυτερος. Καλυτερος θα γινεις οταν ερθει η ωρα, η οποία μαλλον δεν ειναι τωρα.

Κατα τη γνωμη μου εχεις μία πολυ καλη μηχανη που κανει τα παντα καλα και ταιριαζει σε ολους (σε νεους και "προχωρημενους").

Θα συμφωνησω κι εγω μ αυτα που εγραψαν τα παιδια παραπανω. Με εξασκηση και υπομονη η βελτιωση θα ερθει με ασφαλεια.

:beer:

Καλησπέρα και σε εσένα φίλε Γιώργο.Οταν λέω οτι θέλω να μάθω να οδηγώ καλά,εννοώ πως θέλω να μάθω να οδηγώ γρήγορα και με την σωστή τεχνική.Π.χ. ο πατέρας μου οδηγούσε πραγματικά πολύ γρήγορα,αλλά καθαρά εμπειρικά.Δεν είχε δηλαδή καμία θεωρητική γνώση.Αυτό κατα την γνώμη μου είναι λάθος.Προσπαθώ να βελτιώνω την τεχνική μου,δημιουργώντας έτσι περιθώρια να πάω πιο γρήγορα.


Οσο για την ασφάλεια,με απασχολεί στον βαθμό που θα μου εξασφαλίσει οτι θα είμαι σε θέση να χειριστώ καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης και να αποφύγω ατυχήματα που οφείλονται σε δικό μου λάθος,ή τέλος πάντων γεγονότων που αντικειμενικά ως οδηγός καλείσαι να αντιμετωπίσεις(π.χ. tank slapping).Με αυτήν την έννοια θέλω να οδηγώ ασφαλέστερα.

Dimitris_Per
05/06/2016, 19:48
Εκτος απο τα παραπανω που διαβασες...βεβαιωσου οτι τα ελαστικα σου ειναι στις σωστες διαστασεις και σε καλη κατασταση και οι αναρτησεις σωστα ρυθμισμενες και συντηρημενες.

Η μηχανή πέρασε service προ λίγων ημερών,οπότε λογικά είναι εντάξει!

DrBig
05/06/2016, 19:49
Η μηχανή πέρασε service προ λίγων ημερών,οπότε λογικά είναι εντάξει!

Μη εισαι τοσο σιγουρος για αυτο.

duke200
05/06/2016, 19:53
το ΧΤ δεν προσφέρεται για γονατα κάτω και πολλές μετατοπίσεις, ειδικά αν είσαι μετρίου αναστηματος.

σε καποιες στροφές που αισθανεσαι ανασφαλής οταν γερνεις, θα απλώνεις λίγο το (προς το εσωτερικό της στροφής) ποδαράκι στο πλαι και προς τη μπροστινή ρόδα, σαν να πρόκειται να πατήσεις το ποδάρι σου κάτω όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

360437

Δεν χρειάζεται να ακουμπήσει το πέλμα κάτω και να χαλας τις σόλες σου, θα το κάνεις μόνο για να αισθανθείς καλύτερα και να μη φοβάσαι.

Μιας και είσαι αρχάριος,όταν δεν έχεις ορατότητα στην έξοδο της στροφής να μπάινεις πάντα πολύ "μαζεμένος" και να επιταχύνεις μόνο όταν έχεις δει την έξοδο της στροφής (αφού έχεις διαπιστωσει πόσο μεγάλη είναι η στροφή και οτι δεν υπάρχει εμπόδιο μέσα στη στροφή.

και να θυμασαι: Ενα πατημένο πορτοκάλι να έχει κάτω (παράδειγμα) έχεις φύγει αδιάβαστος χωρις να καταλαβεις πως.

Dimitris_Per
05/06/2016, 20:01
το ΧΤ δεν προσφέρεται για γονατα κάτω και πολλές μετατοπίσεις, ειδικά αν είσαι μετρίου αναστηματος.

σε καποιες στροφές που αισθανεσαι ανασφαλής οταν γερνεις, θα απλώνεις λίγο το (προς το εσωτερικό της στροφής) ποδαράκι στο πλαι και προς τη μπροστινή ρόδα, σαν να πρόκειται να πατήσεις το ποδάρι σου κάτω όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

360437

Δεν χρειάζεται να ακουμπήσει το πέλμα κάτω και να χαλας τις σόλες σου, θα το κάνεις μόνο για να αισθανθείς καλύτερα και να μη φοβάσαι.

Μιας και είσαι αρχάριος,όταν δεν έχεις ορατότητα στην έξοδο της στροφής να μπάινεις πάντα πολύ "μαζεμένος" και να επιταχύνεις μόνο όταν έχεις δει την έξοδο της στροφής (αφού έχεις διαπιστωσει πόσο στρίβει και οτι δεν υπάρχει εμπόδιο μέσα στη στροφή.
Κανονικά το πέλμα δεν πρέπει να είναι παράλληλο με την μηχανή?Επίσης αυτό το κάνουμε για ισορροπία.σωστά?Το να έχω το πόδι έξω,πώς θα με κάνει να μην φοβάμαι αφού σε περίπτωση που γλιστράω το να ακουμπήσω το πόδι κάτω θα κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση?
Οσο για την μετατόπιση,καλύτερα το σώμα μου να είναι κάθετο με την σέλα όπως στην φώτο ή να είμαι λίγο προς τα έξω,να ''κρέμομαι'' γέρνοντας στο εσωτερικό της στροφής?

gior-gos
05/06/2016, 23:01
Π.χ. ο πατέρας μου οδηγούσε πραγματικά πολύ γρήγορα,αλλά καθαρά εμπειρικά.Δεν είχε δηλαδή καμία θεωρητική γνώση.Αυτό κατα την γνώμη μου είναι λάθος.

Εδω θα διαφωνησω. Η συσσωρευμενη θεωρητiκη γνωση εγινε προσιτη στο ευρυ κοινo κυριως με την εξαπλωση του internet. Επισης, τα σχολεία μοτοσικλετας εμφανιστηκαν μολις πριν λιγα χρονια. Ετσι λοιπον, 30 χρονια πριν, σχεδον κανενας μοτοσικλετιστης δεν ειχε θεωρητικες γνωσεις ουτε υπηρχε καποιο σχολείο να διδαξει ασφαλη και γρηγορη οδηγηση. Οι αναβατες του τοτε ηταν εμπειρικοι. Καποιοι λιγοι και καλοι απ αυτους τους εμπειρικους οδηγους εγιναν αργοτερα οι πρωτοι δασκαλοι οδηγησης και παραλληλα εξεδωσαν βιβλια και βιντεακια για να μεταδωσουν τη γνωση τους σε οσο το δυνατον περισσοτερο κοσμο (και να βγαλουν και λεφτα φυσικα). Αυτο δεν σημαινει οτι οι υπολοιποι παλιοι εμπειρικοι οδηγοι οδηγουσαν λαθος.

Η εμπειρια στην οδηγηση μοτοσικλετας ειναι ενα παρα πολυ μεγαλο κεφαλαιο.

Κατα τη γνωμη μου ειναι λαθος καποιος με πολυ μικρη εμπειρια που επειδη διαβασε ολα τα αρθρα, ειδε ολα τα βιντεακια που διδασκουν ασφαλη και γρηγορη οδηγηση, εκανε και καναδυό σχολεια, να πιστεψει οτι μπορει να οδηγησει γρηγορα και με ασφαλεια. Εκτος κι αν μιλαμε για ταλενταρα και οδηγηση σε πιστα..
Οχι οτι τα παραπανω δεν ειναι χρησιμα. Αλλά πανε χερι χερι με την εξασκηση και την εμπειρια. Λειτουργουν συμπληρωματικα. Αλληλοσυμπληρωνονται. Γι αυτο σου γραψα στο προηγουμενο ποστ οτι θελει υπομονη.
Μ εξασκηση, υπομονη + διαβασμα κτλ θα βελτιωσεις και την τεχνικη σου και την ασφαλεια σου.

:)

o_gavros
05/06/2016, 23:13
νέος οδηγός,χωρίς εμπειρία, με ΧΤ, και σε ανησυχεί παραδείγματος χάρη τι θα κάνεις άμα φας τανκσλάπινγκ;;;
Παλίκαρε κάθε πράμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο.

Μάλλον υπερφορτωσες την εισαγωγή με πληροφορίες που η εξαγωγή δεν τις προλαβαίνει.
Ελάττωσε ταχύτητα και γράφε χιλιόμετρα.Παντός καιρού και εδάφους.
Ο γρηγορότερος δεν σημαίνει ο καλύτερος.
Ο καλύτερος είναι αυτός που κάθε βράδυ γυρνάει σπίτι.

Ότι σου γράφει ο Γιω-ργος ακολούθα το κατα γράμμα!

Dimitris_Per
06/06/2016, 05:18
Εδω θα διαφωνησω. Η συσσωρευμενη θεωρητiκη γνωση εγινε προσιτη στο ευρυ κοινo κυριως με την εξαπλωση του internet. Επισης, τα σχολεία μοτοσικλετας εμφανιστηκαν μολις πριν λιγα χρονια. Ετσι λοιπον, 30 χρονια πριν, σχεδον κανενας μοτοσικλετιστης δεν ειχε θεωρητικες γνωσεις ουτε υπηρχε καποιο σχολείο να διδαξει ασφαλη και γρηγορη οδηγηση. Οι αναβατες του τοτε ηταν εμπειρικοι. Καποιοι λιγοι και καλοι απ αυτους τους εμπειρικους οδηγους εγιναν αργοτερα οι πρωτοι δασκαλοι οδηγησης και παραλληλα εξεδωσαν βιβλια και βιντεακια για να μεταδωσουν τη γνωση τους σε οσο το δυνατον περισσοτερο κοσμο (και να βγαλουν και λεφτα φυσικα). Αυτο δεν σημαινει οτι οι υπολοιποι παλιοι εμπειρικοι οδηγοι οδηγουσαν λαθος.


Η εμπειρια στην οδηγηση μοτοσικλετας ειναι ενα παρα πολυ μεγαλο κεφαλαιο.
:)
Σίγουρα η εμπειρία είναι τεράστιο κεφάλαιο στην οδήγηση moto,αλλά θέλω να παρατηρήσω κάτι.Η εμπειρία,χωρίς θεωρητική γνώση,δημιουργεί πολλά προβλήματα καθώς οδηγεί σε υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του οδηγού,κακή εκτίμηση των συνθηκών ή ακόμα και στον να μην λαμβάνονται υπ'όψιν παράμετροι που επηρεάζουν σοβαρά την οδήγηση.

Πάντως με λίγα λόγια αυτό που λέω είναι οτι τουλάχιστον απο αυτά που έχω ακούσει απο τον πατέρα μου και τους φίλους του*,την εποχή που αναφέρεις(πριν δηλαδή την μαζική διάδοση συσσωρευμένης θεωρητικής γνώσης) τα ατυχήματα με μηχανές ήταν πολύ σύνηθες φαινόμενο και μάλιστα πολλά απο αυτά ήταν θανατηφόρα.Οταν λέω ατυχήματα δεν μιλάω για μικροπτώσεις.

*Κάποιοι απο αυτούς είχαν εμφανή πάνω τους σημάδια ατυχημάτων.


Κατανοώ βέβαια πως η θεωρία απο μόνη της δεν αρκεί και πως πρέπει να εφαρμόζεται στον βαθμό που επιτρέπει η εμπειρία.

Κατα τα άλλα συμφωνώ μαζί σου και θα ακολουθήσω τις συμβουλές σας!

ptc
06/06/2016, 11:03
Αν και ουτε παλιος ουτε εμπειρος οδηγος ειμαι, απλα να σου πω πως υπαρχει η πιστα καρτ στο Νεο Ρυσιο που ειναι ανοιχτη και για μηχανες.
http://www.drivepark.gr/

Με 10€ εισοδο τις καθημερινες αν θυμαμαι σωστα, μπες μεσα και καψε βενζινες μεχρι να νιωσεις πιο ανετα με το μηχανακι σου. Προσωπικα με βοηθησε απιστευτα και σε συνδιασμο με ενα riding school που παρακολουθησα ειναι ο,τι καλυτερο εχω κανει για την οδηγηση μου.

gior-gos
06/06/2016, 12:13
Η εμπειρία,χωρίς θεωρητική γνώση...

Το αντιθετο θα ελεγα.

Η θεωρητικη γνωση χωρις εμπειρια


δημιουργεί πολλά προβλήματα...



Αυτο ακριβως!
Κατανοώ βέβαια πως η θεωρία απο μόνη της δεν αρκεί και πως πρέπει να εφαρμόζεται στον βαθμό που επιτρέπει η εμπειρία.


Πάντως με λίγα λόγια αυτό που λέω είναι οτι τουλάχιστον απο αυτά που έχω ακούσει απο τον πατέρα μου και τους φίλους του*,την εποχή που αναφέρεις(πριν δηλαδή την μαζική διάδοση συσσωρευμένης θεωρητικής γνώσης) τα ατυχήματα με μηχανές ήταν πολύ σύνηθες φαινόμενο και μάλιστα πολλά απο αυτά ήταν θανατηφόρα.Οταν λέω ατυχήματα δεν μιλάω για μικροπτώσεις.

Δεν εχω δει επισημα στοιχεια οπότε δεν γνωριζω αν τα ατυχηματα εχουν μειωθει σε σχεση με παλια

αλλά αν συμβαινει αυτο

τοτε δεν οφειλεται μόνο στις γνωσεις και στις τεχνικες

αλλά και στην βελτιωση των μηχανων,

στην βελτιωση των δρομων

κυριως ομως στη βελτιωση και χρηση του προστατευτικου εξοπλισμου

που λιγοι αναβατες εκεινων των χρονων χρησιμοποιουσαν και τα επιπεδα προστασιας που προσφερε ηταν αστεια σε σχεση με του σημερινου.

:beer:

Μανολης67
06/06/2016, 13:28
κατ αρχήν φίλε Θεσσαλονικιέ χαλάρωσε, η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι ευχαρίστηση, και όχι άγχος!
Το μηχανάκι που έχεις είναι ιδανικό για χαλαρή οδήγηση, αλλά στην άσφαλτο όχι για πολλές κλίσεις, στα όρια του είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές,
Λοιπόν ξεκίνα την βόλτα σου έχοντας στο μυαλό σου οχι το όριο, αλλά να απολαύσεις την διαδρομή, θυμήσου της βόλτες με τα ποδήλατα που κάναμε μικροί, κάπου αναφέρεις ταχύτητες 140-150 χαω, πίστεψε με, απολαμβάνεις μια χαρά και με λιγότερα χιλ,
Δώσε έμφαση στην τεχνική, και όχι στην ταχύτητα, η ταχύτητα θα έρθει μονη της.
Για ερωτήσεις τύπου στάση σώματος-γόνατο κτλ, το καλύτερο είναι να βρείς ενα φίλο που θα προπορεύεται και να σε καθοδηγηση στη πράξη, δηλαδή βλέπω -μαθαίνω,
απο τα φόρουμ δύσκολα μαθαίνεις τεχνική.
Πανε σε ένα σύλλογο μοτοσικλετιστών, κάνουν και σεμινάρια οδήγησης.
Ελπίζω να βοήθησα και οχι φόβος!
Κάπου λες:
Απο ότι κατάλαβα το λάθος μου είναι οτι πάω πολύ γρήγορα πριν την στροφή με αποτέλεσμα να κόβω αρκετά πριν την είσοδο και μετά επειδή ακριβώς έχω λίγα χιλιόμετρα,δεν μπορώ να πλαγιάσω την μηχανή όσο πρέπει και να επιταχύνω κατα την διάρκεια της στροφής.
[/
Πολυ σωστά, υπάρχει ενα ρητό που λέει μπάινω αργά για να στριψω γρήγορα,
Στα Ελληνικά στροφιλίκια μπαίνεις με λίγα χιλ ελέγχεις την στροφή και αν όλα οκ (χώματα -λάδια κτλ) κάνεις βύθιση και στην έξοδο επιταχύνεις γρήγορα (σιγά-σιγά ντριφτάροντας, αλλά αυτό θα έρθει μόνο του)

Υ.Γ Οσο για μένα μεγάλωσα Ανω πόλη και στην διαδρομή που αναφέρεις ( Σειχ-Σου Φιλίππειο) εκανα τα πρώτα μοτοσυκλετιστικά μου βήματα,!!

duke200
07/06/2016, 07:38
Κανονικά το πέλμα δεν πρέπει να είναι παράλληλο με την μηχανή?Επίσης αυτό το κάνουμε για ισορροπία.σωστά?Το να έχω το πόδι έξω,πώς θα με κάνει να μην φοβάμαι αφού σε περίπτωση που γλιστράω το να ακουμπήσω το πόδι κάτω θα κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση?
Οσο για την μετατόπιση,καλύτερα το σώμα μου να είναι κάθετο με την σέλα όπως στην φώτο ή να είμαι λίγο προς τα έξω,να ''κρέμομαι'' γέρνοντας στο εσωτερικό της στροφής?

και να ακουμπήσει λίγο το πόδι κάτω θα δείς οτι δεν πειράζει, ίσα-ισα βοηθάει λίγο.

Μην αγχωνεσαι, γραψε χιλιόμετρα και θα ρθουν όλα μόνα τους. Αυτο που σου πα δεν θα το κάνεις για να στρίβεις με περισσότερη κλίση, αλλα για να φοβάσαι λιγότερο.

karellen
07/06/2016, 10:07
Τώρα το είδα το θέμα.Δεν διάβασα όλες τις απαντήσεις αλλά ένα θα σου πω.
Φίλε μην ανησυχείς είναι φυσιολογικό.Κάτοχος κι εγώ της ίδιας μηχανής αντιμετώπισα το ίδιο θέμα εμπιστοσύνης.Παρ' ότι προέρχομαι από XLR600,οδηγώ ταυτόχρονα ένα KLR600,με το ΧΤ είχα στην αρχή την ίδια ανασφάλεια σα 18χρονος!
Με τον καιρό όμως αυτό έφυγε και τώρα το νοιώθω ότι το 'έχω' κατά πολύ.

Φυσικά είναι στον άνθρωπο,μπορεί να αργήσει να σου φύγει η φοβία για το μηχανάκι μπορεί και όχι.Κάποια στιγμή όμως θα το εμπιστευτείς.

Κάνε βόλτες,όσες μπορείς, ώστε να το μαθαίνεις συνεχώς.Επίσης μια καλή προπόνηση:πήγαινε σε έναν έρημο δρόμο,γκάζωσε αρκετά και μετά πάτα δυνατά τα φρένα.Δοκίμασε πολλούς συνδυασμούς μπροστινό-πισινό για να δεις ποιο είναι πιο αποτελεσματικό.Δεν φαντάζεσαι πόσες φορές σε συνθήκες πανικού τσαρουχώνουμε το πίσω και η μηχανη αρχίζει και σέρνει σαν τρελή.

Μανολης67
07/06/2016, 13:17
Δημοσιεύθηκε αρχικά από Dimitris_Per
Κανονικά το πέλμα δεν πρέπει να είναι παράλληλο με την μηχανή?Επίσης αυτό το κάνουμε για ισορροπία.σωστά?Το να έχω το πόδι έξω,πώς θα με κάνει να μην φοβάμαι αφού σε περίπτωση που γλιστράω το να ακουμπήσω το πόδι κάτω θα κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση?
Οσο για την μετατόπιση,καλύτερα το σώμα μου να είναι κάθετο με την σέλα όπως στην φώτο ή να είμαι λίγο προς τα έξω,να ''κρέμομαι'' γέρνοντας στο εσωτερικό της στροφής?

Στι μηχανάκι μας δεν βγάζουμε σώμα εξω από την μηχανή,,,αυτά ειναι για στρεεταδικες μοτοσυκλέτες....το πόδι αν χρειαστή ακουμπά ασφαλτο-χώμα και κλοτσά την άσφαλτο σε ανάγκη, ενοείται πως δεν φοράμε σαγιονάρα, σωστός εξοπλισμός πάνω από όλα.

stathis78
07/06/2016, 16:05
Η συμβουλή μου είναι να μειώσεις ταχύτητα γιατί αν πέσεις σε αυτή την φάση που είσαι δεν θα το ξεπεράσεις! Κάνε προπόνηση σε μία διαδρομή, να μπαίνεις αργά στις στροφές τόσο όσο να νοιώθεις άνετα και σιγά σιγά βλέπεις πως θα πας. Μετά από καιρό και αφού έχεις κάνει κάποια στέρεα βήματα κοιτάς για σχολείο.

Dimitris_Per
07/06/2016, 16:56
κατ αρχήν φίλε Θεσσαλονικιέ χαλάρωσε, η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι ευχαρίστηση, και όχι άγχος!
Το μηχανάκι που έχεις είναι ιδανικό για χαλαρή οδήγηση, αλλά στην άσφαλτο όχι για πολλές κλίσεις, στα όρια του είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές,
Λοιπόν ξεκίνα την βόλτα σου έχοντας στο μυαλό σου οχι το όριο, αλλά να απολαύσεις την διαδρομή, θυμήσου της βόλτες με τα ποδήλατα που κάναμε μικροί, κάπου αναφέρεις ταχύτητες 140-150 χαω, πίστεψε με, απολαμβάνεις μια χαρά και με λιγότερα χιλ,
Δώσε έμφαση στην τεχνική, και όχι στην ταχύτητα, η ταχύτητα θα έρθει μονη της.
Για ερωτήσεις τύπου στάση σώματος-γόνατο κτλ, το καλύτερο είναι να βρείς ενα φίλο που θα προπορεύεται και να σε καθοδηγηση στη πράξη, δηλαδή βλέπω -μαθαίνω,
απο τα φόρουμ δύσκολα μαθαίνεις τεχνική.
Πανε σε ένα σύλλογο μοτοσικλετιστών, κάνουν και σεμινάρια οδήγησης.
Ελπίζω να βοήθησα και οχι φόβος!
Κάπου λες:
Απο ότι κατάλαβα το λάθος μου είναι οτι πάω πολύ γρήγορα πριν την στροφή με αποτέλεσμα να κόβω αρκετά πριν την είσοδο και μετά επειδή ακριβώς έχω λίγα χιλιόμετρα,δεν μπορώ να πλαγιάσω την μηχανή όσο πρέπει και να επιταχύνω κατα την διάρκεια της στροφής.
[/
Πολυ σωστά, υπάρχει ενα ρητό που λέει μπάινω αργά για να στριψω γρήγορα,
Στα Ελληνικά στροφιλίκια μπαίνεις με λίγα χιλ ελέγχεις την στροφή και αν όλα οκ (χώματα -λάδια κτλ) κάνεις βύθιση και στην έξοδο επιταχύνεις γρήγορα (σιγά-σιγά ντριφτάροντας, αλλά αυτό θα έρθει μόνο του)

Υ.Γ Οσο για μένα μεγάλωσα Ανω πόλη και στην διαδρομή που αναφέρεις ( Σειχ-Σου Φιλίππειο) εκανα τα πρώτα μοτοσυκλετιστικά μου βήματα,!!

Κατ'αρχήν συμφωνώ πως η οδήγηση μοτο είναι πάνω απο όλα ευχαρίστηση και ψυχαγωγία!

Οσο για φίλο,δυστυχώς εδώ στην Θεσσαλονίκη δεν έχω κάποιον που να οδηγεί μηχανή πέρα απο παπιά και scooter...

Τα 140-150 χλμ που ανέφερα είναι ταχύτητες με τις οποίες κινούμε στον περιφερειακό,καθαρά για να δω πώς συμπεριφέρεται η μηχανή σε ταχύτητες κοντά στην τελική της.Στις διαδρομές που κάνω για εξάσκηση κινούμε με πολύ χαμηλότερες ταχύτητες!

Για την διαδρομή Σειχ Σου-Φιλίππειο έχεις να σχολιάσεις κάτι?Π.χ. έχει να με διδάξει κάτι?Πηγαίνω εκεί μόνο και μόνο επειδή είναι κοντά και επειδή δεν έχει πολύ κίνηση.Βέβαια αν βρεθεί αμάξι μπροστά μου ,πρέπει να σταματήσω και να τον αφήσω να φύγει για λίγα λεπτά,διότι ο δρόμος είναι στενός με μικρή ορατότητα στις στροφές και φοβάμαι να προσπεράσω.

Σίγουρα με βοήθησες με την απάντηση σου,όπως και όλοι οι υπόλοιποι!!

@duke200 Αχα κατάλαβα τι εννοείς!


@Karellen Αυτό με τα φρένα δεν το έχω δοκιμάσει και η αλήθεια είναι πως εκεί υστερώ λίγο.Γνωρίζω πως πρέπει να φρενάρω κυρίως με το μπροστά φρένο και το φρενάρισμα απο τις αλλαγές ταχυτήτων,αλλά λόγω γεωμετρίας της συγκεκριμένης μηχανής (η μπροστά ρόδα είναι αρκετά μακρυά απο το τιμόνι) φοβάμαι να φορτίσω πολύ τον μπροστινό τροχό.


Οσο για το ντριφτάρισμα στην έξοδο,είναι το αντίστοιχο με τις μπάντες,απλά πιο ελεγχόμενα και σε μικρότερο βαθμό?Γενικά όταν είχα πρωτοπάρει την μηχανή,το οτι πετούσε πολύ κώλο στις απότομες επιταχύνσεις με είχε ψιλοτρομάξει,αλλά τώρα το απολαμβάνω!


Αν και ουτε παλιος ουτε εμπειρος οδηγος ειμαι, απλα να σου πω πως υπαρχει η πιστα καρτ στο Νεο Ρυσιο που ειναι ανοιχτη και για μηχανες.
http://www.drivepark.gr/

Με 10€ εισοδο τις καθημερινες αν θυμαμαι σωστα, μπες μεσα και καψε βενζινες μεχρι να νιωσεις πιο ανετα με το μηχανακι σου. Προσωπικα με βοηθησε απιστευτα και σε συνδιασμο με ενα riding school που παρακολουθησα ειναι ο,τι καλυτερο εχω κανει για την οδηγηση μου.
Σίγουρα κάποια στιγμή θα την επισκεφτώ!!

Dimitris_Per
07/06/2016, 17:22
Επίσης μια ερώτηση ακόμα.Στα 120 χλμ αν αφήσω τα χέρια,η μηχανή πάει ίσια μπροστά χωρίς να παρεκλίνει απο την πορεία της(εκτός απο μια ελάχιστη κλίση που μπορεί να πάρει λόγω κλίσης του δρόμου κλπ).Στα 140-150 χλμ όμως νιώθω πως η μηχανή δυσκολεύεται να πάει απόλυτα ευθεία.Δηλαδή νιώθω κάποιες δονήσεις στο τιμόνι,πολλές φορές τόσο που με τρομάζουν.Όταν συμβαίνει αυτό,το αφήνω να συμβεί χωρίς να προσπαθώ να ακινητοποιήσω το τιμόνι με δύναμη.Στην ευθεία δεν έχω πρόβλημα,αλλά αν χρειαστεί να αλλάξω πορεία(όχι απαραίτητα στροφή,ακόμα και μια απλή αλλαγή λωρίδας) μου φαίνεται επικίνδυνο.Γιατί συμβαίνει αυτό και πως πρέπει να το αντιμετωπίσω?Η εκτίμηση μου είναι οτι συμβαίνει επειδή η μηχανή είναι ψιλή και δεν φοράει ζελατίνα.Υπάρχει περίπτωση να έχει κάποιο πρόβλημα,το οποίο να εμφανίζεται σε τόσο μικρές αλλαγές στην ταχύτητα(20 χλμ)?

lykourgi
07/06/2016, 17:29
Μην τραβάς το τιμόνι.
Σφίξε λίγο τα πόδια στη μηχανή, χαλάρωσε τα χέρια (ίσα που να κρατάς το τιμόνι) και ως δια μαγείας το πρόβλημα θα διορθωθεί.

Dimitris_Per
07/06/2016, 17:34
Μην τραβάς το τιμόνι.
Σφίξε λίγο τα πόδια στη μηχανή, χαλάρωσε τα χέρια (ίσα που να κρατάς το τιμόνι) και ως δια μαγείας το πρόβλημα θα διορθωθεί.
Αρα δεν είναι κάποιο τεχνικό θέμα της μηχανής.Γενικά δεν τραβάω το τιμόνι.Επίσης να συμπληρώσω οτι όταν συμβαίνει αυτό,η μηχανή παίζει λίγο αριστερά-δεξιά αλλά η κίνηση αυτή δεν μου μοιάζει να προέρχεται απο μπροστά αλλά περισσότερο απο τα πλάγια (πλευρικοί άνεμοι σε συνδιασμό με την ταχύτητα και τα χαρακτηριστικά της μηχανής που ανέφερα??).Ισως η έλλειψη ζελατίνας να οδηγεί σε κακή αεροδυναμική?

lykourgi
07/06/2016, 18:01
Ο αέρας σε ωθεί προς τα πίσω και εσύ κρατιέσαι (τραβιέσαι) από το τιμόνι, με συνέπεια να αποσταθεροποιείς τη μηχανή.
Αν η μηχανή είναι εντάξει (τροχοί, ανάρτηση κλπ), μόλις σταματήσεις να τραβιέσαι σταματάει και το κούνημα.

Αν φυσάει ισχυρός πλευρικός άνεμος, θα σε σπρώχνει προς την φορά του. Πάλι όμως δεν πρέπει να σφίγγεις το τιμόνι. Σφίγγεις τα πόδια πάνω στη μηχανή.

Η αεροδυναμική του ΧΤ είναι κακή. Αυτό είναι δεδομένο. Θα βελτιωθεί με μία ψηλότερη ζελατίνα, αλλά δεν θα γίνει ποτέ καλή.

Μανολης67
07/06/2016, 21:10
Για την διαδρομή Σειχ Σου-Φιλίππειο έχεις να σχολιάσεις κάτι?Π.χ. έχει να με διδάξει κάτι?Πηγαίνω εκεί μόνο και μόνο επειδή είναι κοντά και επειδή δεν έχει πολύ κίνηση.Βέβαια αν βρεθεί αμάξι μπροστά μου ,πρέπει να σταματήσω και να τον αφήσω να φύγει για λίγα λεπτά,διότι ο δρόμος είναι στενός με μικρή ορατότητα στις στροφές και φοβάμαι να προσπεράσω.

Είπα ότι ξεκίνησα εκεί το 1981-1982! τότε στον δρόμο για Φιλίππειο συναντούσα ενα αυτοκινητο με το ζόρι! της προάλλες που εκανα μια βόλτα εκεί...σκέτη απελπισία! κίνηση πολλή απο κουτάκηδες, κοίτα λίγο παρα εξω, για Οσσα-Βερτίσκο (μετά από Λαγκαδά -Χρυσαυγή)
η προς Πανραμα-Χορτιάτη που εχει ανοιχτές γρήγορες στροφές.

Στα 140-150 χλμ όμως νιώθω πως η μηχανή δυσκολεύεται να πάει απόλυτα ευθεία.Δηλαδή νιώθω κάποιες δονήσεις στο τιμόνι,πολλές φορές τόσο που με τρομάζουν.Όταν συμβαίνει αυτό,το αφήνω να συμβεί χωρίς να προσπαθώ να ακινητοποιήσω το τιμόνι με δύναμη.Στην ευθεία δεν έχω πρόβλημα,αλλά αν χρειαστεί να αλλάξω πορεία(όχι απαραίτητα στροφή,ακόμα και μια απλή αλλαγή λωρίδας) μου φαίνεται επικίνδυνο
Το μηχανάκι μας δεν είναι ακριβές μετά τα 140, θα το καταλάβεις αν οδηγήσεις στρεετ, και κάτι ακόμη, αν έχεις κάλυμμα σέλας μαμά, αλλαξε το και βάλε αντιολιοσθιτικό, (40 ευρω) θα εκπλαγείς πόσο σε βοηθά στις στροφές!

AXL954
07/06/2016, 21:38
καλησπέρα φίλε

Ενα πράγμα θα σου πώ. Χ Α Λ Α Ρ Ω Σ Ε

Περνάς ένα στάδιο που η έλλειψη εμπειρίας και οι απίστευτα πολλές πληροφορίες από όλα αυτά που διαβάζεις, σε μπερδευουν και σε εμποδίζουν να βρεις το στυλ και τον ρυθμό σου.

Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους, αλλά προσωπικά έχω περάσει αναλογη φάση. Σαν την διαφήμιση: "Ασε, έχω δοκιμάσει τα πάντα. Δέν γίνεται τίποτα"

Ένα πράγμα χρειάζεσαι. Εμπειρία που έρχεται με πολλά χιλιόμετρα στη σέλα. Μην πιέζεις τα πράγματα. Βήμα βήμα κάθε φορά. Σιγά σιγά θα δείς ότι βελτιώνεσαι και δεν θα αισθάνεσαι ότι καβαλάς ταυρο.

Είμαι αναβάτης μοτοσυκλετιστής 25 χρόνια (με το παπί μέσα). Είμαι πολύ χαλαρός, έχω πλέον πολύ σβέλτο ρυθμό χωρις καν να το σκέφτομαι, ΑΛΛΑ, ακόμα αισθάνομαι ότι σε κάθε βόλτα κάτι μαθαίνω, αλλά και κάτι ξεχνάω. Βέβαια με βοήθησαν αφάνταστα και κάποια σχολεία ασφαλούς οδήγησης.

Συνεπώς η μοτοσυκλέτα είναι "γηράσκω αεί διδασκόμενος" και "έν είδα ότι ουδέν είδα"

BLiTzER
08/06/2016, 15:39
"έν είδα ότι ουδέν είδα"

Μμ ο Σωκράτης θα ήταν περήφανος.

Φίλε, μην προσπαθείς να βρεις τα όριά σου τόσο νωρίς. Χαλάρωσε, μην πιέζεσαι, να νιώθεις πάντα άνετος κι ότι έχεις περιθώριο να διορθώσεις οτιδήποτε κι αν συμβεί. Σιγά-σιγά...

Leon67
08/06/2016, 16:37
Χαλαρά όπως λέτε εκει πάνω... Γράφε χλμ, παίξε, πήγαινε εκδρομούλες-ίσως με έναν ακόμα για ασφάλεια- και άμα νιώσεις άνετα στο ΧΤ θα σκεφτείς ποιά κατηγορία σου ταιριάζει για την επόμενη μοτο. Πάντως άμα ψάχνεσαι στα 140 να στρίβεις όπως έρχεσαι κοίτα σιγά σιγά για κανα CBR (F) ή Fazer. Δεν απέχουν πολύ σε τιμή και θα έχουν την διπλάσια υποδύναμη. Όσο για πίστα, ΟΚ για να ψάξεις τα όρια της μοτο και τα δικά σου αλλά ο δρόμος θέλει εμπειρεία που έρχεται μόνο με χλμ. Καλές βόλτες!

Dimitris_Per
09/06/2016, 18:35
Ο αέρας σε ωθεί προς τα πίσω και εσύ κρατιέσαι (τραβιέσαι) από το τιμόνι, με συνέπεια να αποσταθεροποιείς τη μηχανή.
Αν η μηχανή είναι εντάξει (τροχοί, ανάρτηση κλπ), μόλις σταματήσεις να τραβιέσαι σταματάει και το κούνημα.

Αν φυσάει ισχυρός πλευρικός άνεμος, θα σε σπρώχνει προς την φορά του. Πάλι όμως δεν πρέπει να σφίγγεις το τιμόνι. Σφίγγεις τα πόδια πάνω στη μηχανή.

Η αεροδυναμική του ΧΤ είναι κακή. Αυτό είναι δεδομένο. Θα βελτιωθεί με μία ψηλότερη ζελατίνα, αλλά δεν θα γίνει ποτέ καλή.

Aha όντως αυτό ήταν το πρόβλημα,το δοκίμασα και όντως το να μην τραβιέμαι βοήθησε πολύ!

@Μανολης Θα checkάρω τις διαδρομές που ανέφερες.

@AXL954 κ @Leon67 Θα χαλαρώσω λοιπόν και βλέπουμε πώς πάει!!

harris_x
09/06/2016, 21:08
[...] το καλύτερο που έχεις να κάνεις ωστε να νιώσεις σίγουρος και να πάρεις σωστές κατευθύνσεις ειναι να παρακολουθήσεις καποιο σχολείο.

Επικοινώνησε με καποιο απο τα σχολεία αυτά και κλεισε κάποιο μάθημα το συντομότερο.

Stefanos73
10/06/2016, 18:07
Καλές και χρήσιμες οι θεωρίες αλλά με μέτρο. Παλαιότερα ξέραμε λίγα και κάναμε πολλά. Ακολουθούσαμε το ένστικτο και "νιώθαμε" περισσότερο. Σήμερα, ελέω internet, τείνουμε να ψάχνουμε πληροφορίες για τα πάντα. Πως πρέπει να μεγαλώσουμε τα παιδιά, πως οδηγάμε τη μηχανή, πως κάνουμε σεξ... Ας αφήσουμε τους εαυτούς μας λίγο ελεύθερους. Δεν είναι όλα θεωρία. Αν ήταν έτσι θα μπορούσαμε να γίνουμε όλοι ειδήμονες σε όλα. Λίγες πληροφορίες, ώστε να μπορούμε να τις διαχειριστούμε, είναι καλές. Όταν θα τις έχουμε εξαντλήσει πάμε στο επόμενο επίπεδο, εάν ακόμα το αντικείμενο μας αρέσει και θέλουμε να εμβαθύνουμε. Στην τελική δεν θα γίνουμε όλοι Randy Mamola.

Stigas
25/06/2016, 16:40
Πρέπει πανω απ'όλα να νοιώσεις το ΧΤ, όσα χλμ γράψεις πάνω του, τόσο θα αισθάνεσαι ασφάλεια και άνεση.με τον καιρό θα γίνει η προέκτασή σου και θα μπορέσεις να ανεβάσεις τα όριά σου μέχρι τα όρια της μηχανής σου.
Και όντως είναι ποδήλατο το ΧΤ αλλά είναι και δάσκαλος, μάθε να οδηγας αυτό το "σκέτο κούτσουρο" και όταν με το καλό ανέβεις κατηγορία θα νομίζεις ότι οδηγείς πάνω σε πολυθρόνα, και από άποψη άνεσης αλλά και από άποψη ασφαλείας.

Από το 2005 μέχρι πρίν μια εβδομάδα οδηγούσα αυτή τη μοτοσυκλέτα, της ήπια το αίμα με το μπουρί της σόμπας, ανέβασα τα όριά μου μέχρι που έσπασε τελείως ο κινητήρας....ΑΓΑΠΩ ΧΤ660Χ...Αλλά κατάλαβα ότι ο καιρός είναι κατάλληλος για μεγαλύτερο πρι-πρι

nikma
26/06/2016, 16:55
Φίλε καλοτάξιδο το μηχανάκι. Τους φόβους μας πρέπει να τους λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν γιατί οι αιτίες που τους προκαλούν είναι πραγματικές (σχεδόν πάντα). Το μηχανάκι που πήρες είναι καγκουρομηχανάκι, όπως όλα τα μοτάρ άλλωστε. Δηλαδή προσφέρεται για ατελείωτες σούζες και τρελά ντρίφτ. Δεν είναι φτιγμένο για να πιάνει μεγάλες τελικές και να ταξιδεύει με αυτές γιατί γίνεται επικίνδυνο όπωςτο διαπίστωσες και δεν είναι πρόβλημα ζελατίνης. Επομένως θα πρέπει να ξαναδείς τι ζητάς από το μηχανάκι και τι μπορεί αυτό να σου προσφέρει πέρα από την απλή μετακίνηση. Τις δυνατότητες της μηχανής σου μπορείς να τις εξερευνήσεις σε μία πίστα με τον κατάλληλο προστατευτικό εξοπλισμό κι αφού βεβαιωθείς ότι το μηχανάκι φοράει τα κατάλληλα λάστιχα κι έχει τις αναρτήσεις του σωστά ρυθμισμένες.