View Full Version : Italia Grecia Salentina - Wilhelm Tell και άλλοι ελβετικοί μύθοι θρύλοι παραδόσεις
Sto korafaissu ssianonna linari
Ce`derlampisa mesa sto chloro
Sekundu motti skonnete o fengari
Atto krovattitu orio, parefto.
Agapi mou fidella protini
Puru ti nifta iss`innu se toro
Ivo fsunnontaw`e se vrisko`ci
Ce iw ta mala klamata arcino.
Tin agapi mou vale sti fsichi
Sekundu sti kardiammu tin vasto
Luw panta sto kosmo pai`to zisi
Sekundu s`agapune n`agapisi
Στο χωραφάκι σου μάζευα λινάρι
και άστραψε μέσα στο πράσινο
όπως όταν σηκώνεται το φεγγάρι
απ`το κρεβάτι του, ωραίο, λαμπρό.
Αγάπη μου πιστή, πρώτη
και τη νύχτα στον ύπνο σε βλέπω
ξυπνώντας δε σε βρίσκω εκεί
και αρχίζω να κλαίω πολύ πολύ.
Την αγάπη μου βάλε στην ψυχή σου,
όπως την κρατώ εγώ στην καρδιά μου
έτσι πάντα στον κόσμο πάει η ζωή
όπως σ`αγαπάνε ν`αγαπήσεις.
Είχα διαβάσει πολύ παλιά κάποια σκόρπια λήμματα για αυτό τον τόπο της Κάτω Ιταλίας στην εγκυκλοπαίδεια που είχαμε σπίτι όπως και πριν πολλά χρόνια είχα δει ντοκυμαντέρ στην κρατική τηλεόραση για τη γλώσσα τους τη διάλεκτο Γκρίκο και τον τρόπο ζωής τους. Εκτοτε όλο αυτό θάφτηκε στο πίσω μέρος του μυαλού μου και επανήλθε ξανά πριν από 3-4 χρόνια πέφτοντας στα χέρια μου κάποια CD με τραγούδια τους οπότε η επιθυμία μου να επισκεφθώ αυτόν τον τόπο ξαναφούντωσε για τα καλά. Πολλοί λανθασμένα τους λένε “Ελληνόφωνους της Κάτω Ιταλίας” ωστόσο διαπίστωσα παρακάτω στη διάρκεια αυτού του ταξιδιωτικού πως αυτοί είναι πραγματικά οι “veri Greci” όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται και έχουν δίκιο!
Στο ταξιδιωτικό αυτό θα επικεντρωθώ στη περιοχή της Grecia Salentina στην Puglia. Αντίστοιχα υπάρχουν και χωριά στην περιοχή του Reggio di Calabria (Ρήγιον) όπου υπάρχουν επίσης αρκετά εναπομείναντα ψήγματα της διαλέκτου και των ανθρώπων που μιλούν τα Γκρίκο ωστόσο χρόνος δεν υπήρχε να τα επισκεφθώ. Η συνέχεια περιλαμβάνει πολλή Ιταλία ελβετικά πάσα και άλλα όμορφα. Θα δείτε απ όλα τα καλά.
Άρχισα να ψάχνω υλικό και πραγματικά στο youtube πλέον υπάρχει πλέον πολλή αξιόλογη πληροφορία, είτε αφορά ντοκυμαντέρ με πληροφορίες γενικά, είτε τη μουσική τους και χορευτική τους παράδοση, την περίφημη Tarantella. Στο μυαλό μου στριφογύριζε όλη την ώρα η ιδέα τα τελευταία 3-4 χρόνια να πάω να δω αυτόν τον τόπο σε συνδυασμό με Άλπεις ωστόσο κάτι συνέβαινε μονίμως και αναβαλλόταν. Είτε για οικονομικούς είτε για προσωπικούς λόγους. Ψάχνοντας παράλληλα τα ταξιδιωτικά εδώ στο Moto γενικά υλικό για την περιοχή της Grecia Salentina δεν υπήρχε. Είναι μια περιοχή που οι περισσότεροι δεν ακουμπάνε και είναι λογικό καθώς όλοι προτιμούν το βορρά, δηλαδή τις Άλπεις που έχουν τις ποιο φημισμένες διαδρομές ή τις πόλεις από την κεντρική Ιταλία και πάνω. Ότι threads βρήκα για το Salento είχαν μόνο σκόρπια πληροφορία χωρίς κάποια σοβαρή περιγραφή. Ωστόσο φέτος έγινε το σωστό κουμάντο και να μαστε. To concept ήταν να πάω εντελώς μόνος ώστε να καταρτίζω το πρόγραμμα αποκλειστικά μόνος μου και να σταματώ όπου θέλω να ξυπνάω όπου και όποτε θέλω. Δε με ενδιέφερε επίσης ούτε να μπω στη λογική “τόσα χλμ ανά ημέρα min/max κλπ” ή να έχω κλείσει ξενοδοχεία από πριν. Άλλωστε roadtrip ειναι, οδηγώ όσο αντέχω, φωτογραφίζω, φεύγω, γεια σας. Camel Trophy ένα πράμα. Απλά έχουμε 10 μέρες στη διάθεσή μας, προϋπολογίζουμε χοντρικά ένα κόστος στη χειρότερη max 150€ ανά ημέρα και τέλος. Γενικά ορμάμε στην τύχη και πλακώνουμε στις μπούφλες τους Ρωμαίους που έλεγε και ο Οβελίξ.
Βγήκαν λοιπόν οι χάρτες από τα συρτάρια, επιλέχθηκαν οι διαδρομές στην Ιταλία, τα πάσα στην Ελβετία, έκλεισα τα εισιτήρια του πλοίου για Brindisi, έγινε και αλλαγή λαδιών
στο Ληστή και είμαστε πανέτοιμοι.
Ακολουθούν photo χωρίς editing “provided as is” από μια ταπεινή Sony DSC-WX350... To να κουβαλήσεις κάτι άλλο -κατά την άποψή μου- ακριβότερο ογκώδες και με ήδη περιορισμένο χώρο αποσκευών είναι τρέλα αν σπάσει,χαλάσει,χαθεί. Χώρια του ότι γενικά στη solo κατάσταση δε εμπιστεύεσαι εύκολα να αφήσεις τα πράγματά σου εκτός οπτικού σου πεδίου υπό το φόβο κλοπής. #nofilter λοιπόν
Φτάνει η 15η Ιουλίου και ξεκινάω από Αθήνα με μια απίστευτη τριτοκοσμική ζέστη που σε κάποια σημεία άγγιζε τους 40οC!! Πιάνω την Αθηνών-Πατρών για 220 βαρετά διεκπεραιωτικά αλλά πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα καθώς αυτός ο ήδη απαράδεκτος δρόμος είναι σε φάση διαπλάτυνσης μέσα στα χώματα και με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Χώρια του ότι πρέπει να αντιμετωπίσω το αργό με δολοφονικές τάσεις τράνζιτο που αν βρεθείς από πίσω σε πάει καροτσάκι μέχρι Πάτρα χωρίς δυνατότητα προσπέρασης. Με 4κυλινδρο και τέτοια ζέστη τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά βάναυσα. Όποιος έχει 4κυλινδρο καταλαβαίνει...
Χωρίς λόγια
363381
Για όσους έχουν πάει Ιταλία η λεζάντα αυτή της Autogrill μπορεί να τους φανεί γνώριμη από την Autostrada ωστόσο την εικόνα αυτή στο συγκεκριμένο κατσικόδρομο κάνοντας σύγκριση με τους Autostrade per l' Italia μόνο σαν παραφωνία μπορώ να τη δω.
363382
Φτάνω Πάτρα και πετάω το μηχανάκι σε μια άκρη ορμώντας στην πρώτη καντίνα που βρίσκω μπροστά μου για να βρω νερό. Αφού πίνω αχόρταγα ένα λίτρο τουλάχιστον και συνέρχομαι κάπως, βλέπω ότι είμαι στην πιάτσα των ταξί στην αρχή της Κωνσταντινουπόλεως. Έχω λίγο χρόνο μπροστά μου και λέω “Δεν πετάγομαι μέχρι το φημισμένο μαστρο-Βάσκα να πω ένα γεια;” έλα όμως που με το που φτάνω έξω από το μαγαζί βλέπω ότι ο μαστρο-Βάσκα αποφάσισε να την κοπανίσει “πωλούνται τα υλικά λόγω κατεδαφίσεως” δηλαδή μετακόμιση “είμαστε στη διεύθυνση τάδε” λίγο παρακάτω. Φτάνοντας στη διεύθυνση τάδε βλέπω ένα βιβλιοπωλείο! Κάνω μια γύρα διερευνητικά το τετράγωνο, εδώ ο μαστρο-Βάσκα; εκεί ο μαστρο-Βάσκα; πουθενά ο μαστρο-Βάσκα... ρε λέω “ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζω” ρωτάω σε ένα καφέ που βρίσκω απέναντι αν ξέρει τι παίζει με το κατάστημα. Η κοπέλα δεν είχε ιδέα. Βλέπω εν τω μεταξύ ότι πλησιάζει επικίνδυνα ο ωροδείκτης τις 5μμ που ήταν και η ώρα αναχώρησης, εγώ δεν έχω χρόνο να αρχίσω τα τηλέφωνα για να τον βρω και όπως συνεχίζει ποτάμι ο ιδρώτας κατεβαίνω στο λιμάνι για τσεκ-ιν.
Φτάνω στο λιμάνι ξέπνοος και καταιδρωμένος και πάω στο γκισέ. Βλέπω στο εισιτήριο μου να λέει pullman-seat. Αίφνης όπως ήμουν απεγνωσμένος και φορτωμένος άρχισα να ονειρεύομαι πισίνες και άλλες παροχές 5στερων ξενοδοχείων. “Πόσο πάει η καμπίνα;” ρωτάω την κατά τ άλλα νοστιμούλα υπάλληλο, “40 ευρώ” απαντά και χωρίς σκέψη της δίνω την κάρτα και πληρώνω τη διαφορά. Κομμάτια να γίνει μπήκε στον ήδη καταρτισμένο προϋπολογισμό των απροόπτων συμβάντων του ταξιδιού! :D
Κατευθείαν αρπάζω το μηχανάκι και τα πράγματα και τρέχω στην παντόφλα του Grimaldi. Άδικος κόπος η βιασύνη όπως αποδείχθηκε καθώς δε σκέφτηκα ότι υπάρχει πάντα ένα περιθώριο μισαώρου μέχρι να μπαρκάρει το πάντα αργοπορημένο τράνζιτο. Τακτοποιώ το μηχανάκι στο αμπάρι -όπου σημειωτέον δεν είδα ούτε ένα μοτόρι με ελληνικές πινακίδες (άτιμη κρίση)- και τα πετάω όλα στην καμπίνα όπου χώνομαι κατευθείαν στο ντους. Τι απίστευτη ανακούφιση μετά από τέτοιο λιοπύρι.
Και να μαστε λοιπόν φρέσκοι φρέσκοι πάνω στην παντόφλα του Ιταλού. Ολοταχώς (λέμε τώρα) για το Salento.
363383
To πλοίο ήταν άδειο. Λιγοστοί τουρίστες και η καθιερωμένη συνομοταξία του τράνζιτου Έλληνες, Βούλγαροι και λίγοι Σλοβένοι. Η φάση με την καμπίνα ήταν ότι τελικά δεν είχε κρατήσει κάποιος άλλος κρεβάτι και έτσι είχα άπλετο χώρο και ησυχία σε όλο το ταξίδι. Το πλοίο κινείται απελπιστικά αργά με μόλις 18 κόμβους λέει το GPS και εγώ να πηγαινοέρχομαι πάνω κάτω στα καταστρώματα και τα σαλόνια μέσα στο πλοίο ανυπόμονος. Και με τον αραμπά να πηγαίναμε ποιο γρήγορα θα πηγαίναμε. Αυτά τα Ro-Ro ουδέποτε μου ενέπνευσαν εμπιστοσύνη πάντως. Κλασσικά στάση Ηγουμενίτσα όπου μπαρκάρει όλη η Βουλγαρία ερχόμενη από Εγναντία με βανάκια για να πάει για μεροκάματα στην Ιταλία. Πλέον με την EU και την Εγναντία είναι πανεύκολο για αυτούς.
363384
Φτάνει η 9πμ την επόμενη μέρα και το πλοίο ακόμα να δέσει. Δεν είχα κάτι καλύτερο να κάνω από το να χαζέψω από την κουπαστή το παλιό φρούριο του λιμανιού του Brindisi.
363385
Επιτέλους δένει το πλοίο και μέ σύντομες διαδικασίες ξεμπαρκάρω και πιάνω με μιας την SS 613 προς Lecce (SS στην Ιταλία λογίζονται οι ημίκλειστες επαρχιακές οδοί ταχείας κυκλοφορίας aka Super Strada). Και δωστου γκάζι οι Ιταλοί. Δεν το λυπούνται. Τι και αν το όριο είναι 110 αυτοί πάνε χαλαρά πάνω από 140. H άσφαλτος καλή αλλά σε μερικά σημεία υπάρχουν σαμαράκια που μπορεί να σε στείλουν αδιάβαστο αν δεν προσέξεις. Γενικά στην Κάτω Ιταλία το οδικό δίκτυο είναι σε κακά χάλια ειδικά στα χωριά. Ωστόσο όμως ΣΕ ΟΛΗ την Ιταλία η άσφαλτος κρατάει τέλεια παντού. Δηλαδή φανταστείτε σε πολλά σημεία δρόμους σα βομβαρδισμένα τοπία όπως στη δική μας επαρχία, με μόνη διαφορά ότι έχει παντού καλή άσφαλτο.
363386
Βγαίνοντας από τον περιφεριακό του Lecce βλέπω το άγριο χέρσο τοπίο και τα εγκατελειμμένα οχυρωμένα παλιά αγροκτήματα. Μπήκα στον πειρασμό και έβγαλα φωτό.
Άραγε εδώ να χόρευαν παλιά την περίφημη Tarantella χτυπώντας ρυθμικά το tamburello τους και τραγουδώντας οι χωρικοί ξαποστένοντας μετά από την σκληρή ολοήμερη εργασία στα χωράφια;
363387
363388
Για διαμονή επέλεξα ένα μικρό και ήσυχο χωριό στην περιοχή που λέγεται Acaya. Ναι καλά καταλάβατε είναι “ιταλοποιημένη” ονομασία του Αχαΐα. Η μεγαλύτερη έκπληξη μόλις μπαίνεις στο χωριό είναι η ταμπέλα που σε πληροφορεί ότι έχει αδελφοποιηθεί με τη δική μας “τριτοκοσμική” Κάτω Αχαγιά (Sorry Πατρινοί αλλά...). Νευρικό γέλιο! “Είμαστε αδελφοποιημένοι με την Κato Acaya στην Grecia” μου λένε στα ιταλικά περιχαρείς μόλις βλέπουν ότι είμαι και εγώ “Greco”. Αναρωτήθηκα από μέσα μου ότι αν πάνε προς τα εκεί και ρίξουν μια δεύτερη προσκετικότερη ματιά μάλλον θα αναθεωρήσουν την αδελφοποίηση. Δεν ξέρω αν πειράζει κάποιους αυτό αλλά είναι άποψή μου για το μέρος. Πέρα από κάποιες παραλίες δεν έχει τίποτα άλλο να δεις, αντίθετα φημίζεται για την εγκληματικότητα και τα κλεμμενα μηχανάκια. Ήμουν φαντάρος με κάτι παλληκάρια από εκεί που ήταν ένας και ένας...
363389
Επέλεξα να μείνω σε μια μικρή masseria (αγρόκτημα) στην Αcaya και όχι ένα τυπικό ξενοδοχείο στην περιοχή του Otranto καθώς ήθελα να έρθω όσο μπορώ περισσότερο σε επαφή με τον απλό κόσμο αλλά και γιατί είναι φθηνότερη η διαμονή. Φτάνοντας έξω από τη masseria αντίκρισα αυτό και προς στιγμή διερωτήθηκα για την κατάσταση που πιθανόν επικρατεί εκεί μέσα
363390
Ωστόσο διαψεύσθηκα αμέσως γιατί ο ιδιοκτήτης κ. Antonio Fasiello διατηρεί το χώρο πεντακάθαρο και έχει φροντίσει να κάνει καλαίσθητες αισθητικές παρεμβάσεις προσθέτοντας χώρους διαμονής και διακόσμηση απόλυτα σύμφωνη με το πνεύμα και την κουλτούρα του αγροκτήματος. Ο κ. Fasiello μιλάει λίγα ελληνικά εγώ λίγα ιταλικά οπότε συνεννοούμαστε μια χαρά. H σύζυγός του του Anna-Maria με ενημέρωσε μάλιστα ότι από το 17οαι. υπάρχει αυτό το αγρόκτημα και μάλιστα έζησε εκεί και τα παιδικά της χρόνια.
Ότι ξεφόρτωσα και στο τσακ δε με πρόλαβε μια δυνατή καλοκαιρινή μπόρα να με κάνει μούσκεμα.
363391
Σταματά η βροχή και βρίσκω την ευκαιρία να περπατήσω μέσα στα στενά δρομάκια της Acaya και να δω και το αραγωνέζικο κάστρο που έχτισε ο Gian Giacomo της Acaya στα 1535-1536 για να αποτρέπονται οι επιθέσεις των Τούρκων πειρατών. Μάλιστα στα 1480 οι Τούρκοι κατέλαβαν το Otranto όπου και οι κάτοικοί του σφαγιάστηκαν αρνούμενοι τον εξισλαμισμό ή πουλήθηκαν στα σκλαβοπάζαρα. Και κάπου στο χρόνο απάνω το βασίλειο της Νάπολης τους ξαπόστειλε από κει που ρθαν. H μνήμη τους γιορτάζεται στο Otranto κάθε χρόνο το δεκαπεντάυγουστο.
363392
363393
Αγαπημένο 500αρακι. Στον ιταλικό νότο εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλά και όλα σε πολύ καλή κατάσταση ανακατασκευασμένα. Βλέπετε εκεί τιμούν την αυτοκινητιστική κουλτούρα και δεν τρέξανε όπως εδώ στα 90s να τα κάνουν απόσυρση για να πάρουν την Corolla και το Civic που βλέπανε στη διαφήμιση τα μπαρμπάδια. Χάθηκαν φοβερές καρότσες τη δεκαετία αυτή στην Ελλάδα.
363395
363396
Στο δρόμο προς την πόρτα
363397
H πόρτα
363398
Ιστορίες για πρίγκηπες για κάστρα και νεράϊδες
363399
363400
363401
Τις μέρες που θα έμενα εκεί έπεσα σε festival γαλλικού κινηματογράφου που λάμβανε χώρα στο κάστρο. Μεγάλη τύχη. Είδα μάλιστα μια ταινία με τον Depardieu, το Valley of Love και ένα ντοκυμαντέρ. Και μάλιστα δωρεάν!
363402
Η Acaya λοιπόν είναι ένα μικρό χωριό που εγώ θα το χαρακτήριζα ησυχαστήριο. Ωστόσο έρχονται και λίγα γκρουπάκια τουριστών να το επισκεφθούν. Παρά το μικρό του μέγεθος έχει τρία εστιατόρια. Σε ένα από αυτά που έπιασα κουβέντα με την ιδιοκτήτρια, μου εξιστορούσε τις διαφορές με τη Β. Ιταλία. “Έχουμε εντελώς διαφορετική κουλτούρα μου λέει”, και αυτό ήταν βέβαια κάτι που ήδη γνώριζα. “Αισθανόμαστε όπως εσείς... Greci”. Συνέχισαμε να μιλάμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκεί, “Χρειάζεστε έναν μια επένδυση κράχτη εδώ που θα βοηθήσει την Puglia και κατ επέκταση το Salento τουριστικά” αναφέρω “έχετε ένα καταπληκτικό μέρος που συνδυάζει γεύση Ιταλίας με Magna Grecia”. Κούνησε το κεφάλι συγκαταβατικά, “δεν ασχολείται κανένας” είπε. Και συνεχίσαμε κουβεντιάζοντας να βρίσκουμε τις ίδιες παθογένειες που μαστίζουν την Ιταλία και την Ελλάδα πάνω σε θέματα τουρισμού κλπ κλπ.
Το βράδυ είχε επίσκεψη στο κοντινό Lecce καθώς έπαιζε και ένα street food festival. H πόλη αυτή είναι μουσείο από μόνη της.
363403
Porta Rudiae
363404
363405
Chiesa Cattolica Parrocchiale Cattedrale
363406
363407
Chiesa de Sant'Irene
363408
Και μετά από αυτή την κοντινή επίσκεψη γύρισα για ύπνο στη masseria καθώς την επόμενη μέρα έπρεπε να σηκωθώ 8-8:30 για να ξεκινήσω επιτέλους να δω τα περίφημα χωριά της Grecia Salentina. Το πρωί ο κ. Fasiello ήδη μου είχε ετοιμάσει ένα γευστικότατο πρωινό, με torta (κεκακι με μαρμελάδα φρούτων), σπιτικό τυρί ricotta από την κουνιάδα του και φρούτα από τον κήπο. Η σπεσιαλιτέ τους μάλιστα είναι το pampasciuni οι γνωστοί σε όλους μας βολβοί ή ασκορδουλάκοι όπως τους λένε στην Κρήτη με ενημερώνει ο κ. Fasiello. O κ. Fasiello με πήρε χαμπάρι γενικά ότι ήμουν ιστοριολάτρης και κάθε μέρα μου εξιστορούσε με μισά ιταλικά-μισά ελληνικά και διάφορα φυλάδια που είχε τυπώσει ο δήμος την ιστορία του χωριού, για τον οίκο του Anzou και άλλες παλιές ιστορίες. Και δωστου να μου δείχνει παλιές φωτό που είχε στη masseria σχετικά με την οικογένειά του. Άλλο που δεν ήθελα εγώ...
363409
Για να ανακεφαλαιώσουμε. Ο άτυπος “σύνδεσμος” των χωριών της Grecia Salentina, δηλαδή τα χωριά που ομιλείται ακόμα σποραδικά η διάλεκτος των Griko είναι τα εξής 11 αλφαβητικά:
Calimera
Carpignano Salentino
Corigliano d'Otranto
Cutrofiano
Martano
Martignano
Melpignano
Soleto
Sternatia
Zollino
363410
Το ποιο κοντινό σε εμένα είναι η Calimera. Οπότε ξεκινάω από εκεί. Πρωτού όμως φτάσω από εκεί είναι στο δρόμο μου το Struda. Συναντώ μια συμπαθητική σημαιοστολισμένη πλατεία και η ταμπέλα στη μέση πληροφορεί ότι περιμένουν κάποιο festival.
363411
Μια στάση στο Vernole για να βγάλω και λεφτά από το ΑΤΜ
363412
Και φτάνω στην Calimera. Σα χωριό δε σε ενθουσιάζει και τόσο και ας έχει το όνομα και ας είναι το δημοφιλέστερο όλων. Το μότο της πόλης είναι “Zeni sù en ise ettù sti Kalimera” (Τσένη 'σού 'εν είσαι ετού στη Καλημέρα), δηλαδή “Δεν είσαι ξένoς, εδώ στην Καλημέρα.” Φτάνοντας στην πλατεία αντικρίζω την chiesa madre που είναι αφιερωμένη στον San Brizio. Στυλ παντρεμένο με σύγχρονες πολυκατοικίες δίπλα. Άναρχη μίξη που δε μ` αρέσει καθόλου...
363413
Και από μέσα
363414
Chiesa Madonna del Carmine
363415
Cappella del Crocifisso-Interno
363416
Και μια από μέσα
363417
Στο centro storico είναι καλύτερα τα πράγματα. Συναντώ και πάλι τα γνώριμα στενά δρομάκια. Ωστόσο το μικρό μουσείο είναι κλειστό εκείνη την ώρα.
363418
Αυτό που επίσης ήθελα πάρα πολύ να δω στην Calimera ήταν η περίφημη Sacra Pietra που είναι εγκιβωτισμένη μέσα στo ξωκλήσι του San Vito. Είναι στην ουσία ένας φυσικός ογκόλιθος με τρύπα στη μέση και σύμφωνα με την παράδοση οι γυναίκες που κατάφερναν να περάσουν από την τρύπα εξασφάλιζαν γονιμότητα κλπ κλπ. Δυστυχώς ήταν κλειδωμένο καθώς ανοίγει μια φόρα το χρόνο μόνο τη Δευτέρα του Πάσχα.
363419
Φεύγοντας από την Calimera περνάμε μια βόλτα από το Martignano που είναι ακριβώς δίπλα.
Τίποτα το ιδιαίτερο και εδώ πέρα από την πλατεία με την εκκλησία της Santa Maria dei Martiri
363420
Σειρά έχει το Martano. Αυτό το χωριό πραγματικά το έβαλα μέσα στην καρδιά μου. Προσεγμένο centro storico ακόμα και με πινακίδες καταστημάτων στα ελληνικά. Ακολουθεί μπόλικη φωτό
Και φυσικά με τι άλλο; Αραγωνέζικο κάστρο.
363421
Ωραία προσεγμένα δρομάκια
363422
363423
Τούτο εδώ το μπαλκόνι χρονολογείται στα τέλη του 17ου αι. περίπου
363428
363430
To ρολόϊ
363431
Και μια γενική άποψη της πλατείας.
363432
Ωπ να και ένα “ιταλοποιημένο” ελληνικό επώνυμο... Protopapa όπως Πρωτόπαπας. Τέτοια υπάρχουν αρκετά στην Ιταλία καθώς όσοι μετανάστευσαν εκεί από τον Ελλαδικό χώρο για να γλιτώσουν τον τουρκικό ζυγό, έπρεπε κάπως να το μετατρέψουν για να ταιριάζει με την τοπική γλώσσα. Όπως πχ το Παπαδάκης έγινε Papadacci. Ισχύει επίσης και το αντίστροφο στη δυτική Ελλάδα και τις Κυκλάδες όπου βενετσιάνικα επωνύματα που ξέμειναν εδώ εξελληνίστηκαν. Στη δεύτερη περίπτωση ανήκω παρεπιπτόντως εγώ.
363433
Και στη συνέχεια περνάμε μια βόλτα από το Carpignano Salentino. Πέρα από τα γραφικά σοκάκια εδώ δεν υπάρχει κάτι ιδιαιτέρως αξιόλογο.
363434
363435
363436
Σειρά έχει το Castrignano dei Greci. Ποιο παραδοσιακό σε σχέση με το Carpignano για τα γούστα μου. Συνέβη εδώ και κάτι που με συγκίνησε πολύ. Όπως έψαχνα τρόπο να βγω από το centro storico του χωριού για να συνεχίσω προς Melpignano και Corigliano πλησιάζει ασπρομάλλης γεμάτος κυριούλης με άσπρη βέσπα και με ρωτάει “Ελλένικο;” βλέποντας προφανώς την πινακίδα. Κοκκάλωσα για λίγο και απαντώ “Ναι”. “Τσε που πάει;” με ξαναρωτά. “Στο Corigliano. Πάω καλά από εδώ;” του απαντώ. “Τα πάγεις αρτέα και ντόπου στη χέρα σου ανάποτα” μου λέει. Δηλαδή θα πας δεξιά και μετά στρίβεις στο αριστερό σου χέρι.
Πραγματικά μου ρθε να δακρύσω μέσα από το κράνος. Αυτοί είναι 100% δικοί μας, σκέφθηκα. Και είδα και σε αυτόν παράλληλα την έκπληξη που κάποιος από την Ελλάδα επισκέφθηκε τα μέρη του.
363437
363438
Aφήνω πίσω το Castrignano dei Greci και φτάνοντας στο Melpignano μην έχοντας να δω κάτι ιδιαίτερο βγάζω φωτό το παλιό αυγουστινιανό μοναστήρι.
363439
Δεν περνάνε 5 λεπτά και έχω ήδη φτάσει στο Corigliano d'Otranto. Αξιόλογο μέρος και αξίζει να περπατήσεις το centro storico!
Αραγωνέζικο κάστρο... πάλι!
363440
:a07:
363441
Kαι η πόρτα
363442
Στη συνέχεια μια βόλτα από Cutrofiano. Villagio typico Salentino.
363443
363444
Και το τελευταίο χωριό για την 1η μέρα στο γύρο του Salento είναι το Soleto. Θέλει πολύ ώρα για να το περπατήσεις και εγώ χρόνο δεν έχω γιατί έχω σκοπό να κινηθώ προς Galatina, Gallipoli, και στη συνέχεια παραλιακά να φτάσω προς Taranto. Tα άλλα δύο χωριά που απομένουν Sternatia και Zollino θα αναβάλλω την επίσκεψη για αύριο.
Προς το παρόν μια φωτό της Parrocchia Maria Ss. Assunta στο Soleto
363445
Η Galatina είναι μια πολύ αξιόλογη κωμόπολη με πολύ όμορφο centro storico. Ξεχώρισα φυσικά την εκκλησία του Santu Paulu όπως τη λένε και στη διάλεκτο και τις εκπληκτικές τοιχογραφίες της Basilica di Santa Caterina di Alessandria. Και εδώ έχουμε τη δεύτερη συγκίνηση της ημέρας. Σταματώ στην Piazza Alighieri κοιτώντας γύρω γύρω μη με φιλοδωρήσουν με κλήση τίποτα Carabinieri ή Polizia di stato και πλησιάζει έτερος κυριούλης ηλικιωμένος και ρωτά με βαριά Ιταλική προφορά “Svizzera?” βλέποντας τη σημαιοστολισμένη μοτο που έχει τα πάντα όλα από τα σημαιάκια των ελβετικών καντονιών. “No Io sono di Grecia” απαντώ. Κατενθουσιάστηκε και άρχισε να μου εξυμνεί την Ελλάδα και την ιστορία της “Cavallo di Troia, Cavallo di Troia” να μου λέει συνεχώς. “Τutti a Soleto parlano Griko” Και βρέθηκα να με κερνάει espressino γαρνιρισμένο με παγωτό. Ρωτώντας το παιδί στο καφέ κατάλαβα ότι είναι γενικά γνωστή φιγούρα της Piazza Alighieri στη Galatina.
Σε αντιμετωπίζουν με ένα ενθουσιασμό και απλότητα στην Κάτω Ιταλία. Εμείς εδώ αυτό πλέον το έχουμε χάσει. Κοιτάμε την πάρτη μας αδιαφορώντας πλήρως για το τι γίνεται γύρω μας.
Santu Paulu meu te le Tarante!!!
363446
Basilica di Santa Caterina di Alessandria
363447
Και οι εκπληκτικές τοιχογραφίες της Santa Caterina di Alessandria. Αν και απαγορευόταν τράβηξα μερικές στη ζούλα χωρίς φλάς.
Λες και η Αναγέννηση συναντά τη Βυζαντινή τεχνοτροπία. Eίναι τόσο θρήσκοι εδώ που καταλήγεις να κάνεις θρησκευτικό τουρισμό. Ωστόσο δε με χαλάει καθόλου η φάση.
363448
363449
363450
Στο δρόμο προς Gallipoli αναγκαστικά περνάς τον SP47 που είναι ένα απόλυτο ισιάδι και όλοι πάνε κομμάτια. Οι Ιταλοί είναι απίστευτα επικίνδυνοι και εγωιστές οδηγοί. Εμείς θα έλεγα είμαστε γενικά παναγίες μπροστά τους. Πέρασμα από Galatone.
363453
Πλησιάζοντας προς Gallipoli από την SS 101 η κίνηση αυξάνεται δραματικά. Είναι απόγευμα Κυριακής και οι Ιταλοί επιστρέφουν από το μπάνιο τους. Μια μικρή στάση χωρίς περιηγήσεις σε centro storico κλπ γιατί ο χρόνος πιέζει
363454
363455
363456
Στη συνέχεια εγκαταλείπω την Gallipoli και ακολουθώ την πολύ γραφική διαδρομή της SP108 Gallipoli-Santa Maria al Bagno-Santa Caterina για να βγω στην SP 286 που θα με οδηγήσει στο Sant'Isidoro και Porto Cesareo.
363457
363458
363459
Torre Santa Maria dell alto
363460
Torre Uluzzo
363461
Προς Porto Cesareo
363462
Porto Cesareo
363464
Διασχίζοντας την περιοχή που εκεί αποκαλούν ως Magna Grecia ακολουθώ τις ταμπέλες προς Taranto και περνώντας τη Manduria έχει πλέον πέσει ο ήλιος
363467
Φτάνω στον Taranto και αφού περάσω το αδιάφορο κέντρο φτάνω στη γέφυρα Girevole που συνδέει την πόλη με το αραγωνέζικο castello. Έχει νυχτώσει και δε μπορώ να τραβήξω κάτι σωστό χωρίς φωτισμό. Ο Τάραντας γενικά είναι μια αδιάφορη εργατούπολη. Το μόνο που αξίζει εκεί είναι το νησάκι που φιλοξενεί το αραγωνέζικο castello και η γέφυρα
363471
H ώρα έχει περάσει και εγώ πρέπει να γυρίσω πίσω. Αναγκαστικά επιλέγω τη γρήγορη διαδρομή του Ε90 για Brindisi και στη συνέχεια της γνώριμης SS613 για Lecce. Εννοείται χωρίς φώτισμό. Άλλωστε ούτε η Autostrada έχει εκτός και αν περνάει κάποιος περιφερειακός της μέσα από κάποια πόλη.
H επόμενη μέρα είναι αφιερωμένη στην αναζήτηση τι άλλου; Tamburello!!! Ο ρυθμός που δίνει στo χωρό της Tarantella είναι μοναδικός και σε συνεπαίρνει σε ξέφρενο χωρό με το ρυθμό του και εδώ και καιρό με τρώει να αποκτήσω ένα. Έχω ανακαλύψει λοιπόν ότι ένας τύπος στο Torepaduli (τονος στο u) εν ονόματι Rocco Luca παίζει σε μια τοπική παραδοσιακή μπάντα τους Τamburellisti di Τorrepaduli και μεταξύ άλλων έχει εργαστήριο που κατασκευάζει στο χέρι και πουλάει tamburelli (το γνωστό μας ντέφι δηλαδή). Το tamburello είναι το κυρίαρχο μουσικό όργανο αν θες να παρασύρεις την παθούσα γυναίκα να χορέψει σε ξέφρενο ρυθμό την tarantella για να γιατρευτεί από το τσίμπημα της Αράχνης Tαραντούλα! Χωρις βιολί και ακορντεόν γίνεται. Χωρίς tamburello να δίνει το ρυθμό δε γίνεται!!!
Ακολουθώ τον γρήγορο SS16 για όσο απομένει, στη συνέχεια τον SS275 και ακολουθώ τις ταμπέλες για Ruffano και Torrepaduli. Ναι έχω φτάσει επιτέλους στην πηγή του Tamburello!! Ο Rocco είναι πολύ φιλικός τύπος και αν και δεν ξέρει αγγλικά καταφέρνουμε να συνεννοηθούμε στα Ιταλικά μια χαρά. Έχει tamburelli όλων των ειδών ναπολιτάνικα, σαλεντίνικα και μπορεί να σου φτιάξει οτιδήποτε με ότι διάμετρο και τζίλιες του ζητήσεις ανάλογα αν το θες με ποιο μπάσο ήχο ή όχι. Συζητάμε για λίγο για τη ζωή εκεί στο Τοrrepaduli και μου λέει με παράπονο ότι οι Κινέζοι αντιγράφουν τα Tamburelli του και τα πουλάνε για δήθεν Made in Salento. Έχει μάλιστα και σε περίοπτη θέση στον τοίχο του εργαστηρίου ένα κινέζικο και ένα δικό του για να κάνει επίδειξη στον κόσμο σχετικά με τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ τους. Μου κάνει παράλληλα και ένα μίνι σεμινάριο στην εκμάθηση tamburello. Δεν τα καταφέρνω και πολύ καλά αλλά που θα πάει θα το φέρω βόλτα.
363473
363474
Κολλητά στο Torrepaduli είναι το Ruffano. Όπως το βλέπω από το Torrepaduli φαίνεται να είναι χτισμένο σε λόφο. Ας περάσω από το centro storico να δω τι παίζει σκέφτηκα άλλωστε δε χάνω και τίποτα. Και πραγματικά εμένα με κέρδισε! Τέτοια διαμαντάκια σε διάσπαρτους λοφίσκους υπάρχουν αρκετά σε όλη την Ιταλία.
363475
363476
363477
Εν τω μεταξύ έχω αφήσει 2 χωριά της Grecia Salentina που δεν τα έχω επισκεφθεί μέχρι στιγμής. Τη Sternatia και το Zollino. Mε συνοπτικές διαδικασίες φτάνω Sternatia όπως ήρθα. Επίσης ένα χωριό που αποκτά ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις μου. Πολύ ωραίο centro storico αν και το πέτυχα πάνω σε εργασίες. Μάλιστα σε μερικά στενάκια έχουν βάλει κάτω από την ιταλική ονομασία της οδού και την ελληνική... τιμής ενεκέν.
363478
363479
Συνέχεια έχει το Zollino. Το Centro storico του με πάιδεψε μέχρι να το βρω καθώς η σήμανση ήταν λίγο περίεργη. Όπως περνάς από τον κεντρικό δρόμο ούτε που σου περνάει από το μυαλό τι θα συναντήσεις ποιο μέσα. Χρησιμοποιώντας το ένστινκτό μου και εξοικιωμένος πλέον με τη δομή των σαλεντίνικων χωριών αφήνω τις ταμπέλες στην άκρη στρίβω σε 2 στενα αριστερά και στη συνέχεια δεξια και να μαι! Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι στην περιοχή της Grecia Salentina γενικά υπάρχει και παρουσία menhir! Μάλιστα το ψηλότερο από αυτά είναι στο Martano λένε με ύψος 4,80μ!
363483
363484
Προς Zollino από μια ποδηλατική διαδρομή. Παρεμπιπτόντως ΟΛΕΣ οι ελιές στην περιοχή και σε όλη ΜΑ ΟΛΗ την Απουλία έχουν προσβληθεί από το βακτήριο Xylella fastidiosa και έχουν κάνει μεγάλη ζημιά στους αγρότες. Αυτό μου επιβεβαίωσε με λύπή και η σύζυγος του κ. Fasiello. Αγρότες λοιπόν προσοχή!
363491
Και έτσι τελειώνει η περιήγησή μου στη Grecia Salentina και εγώ επιστρέφω πίσω στη masseria για να πασπατέψω το καινούριο μου απόκτημα. Το tamburello μου. Έχω επιστρεψει και έχω αράξει στη μεγάλη αυλή που έχει το αγρόκτημα. Προσπαθώντας να συγχρονίσω το ρυθμό μου στο παίξιμο εμφανίζεται και ο κ. Fasiello! “Torrepaduli?” μου λέει. “Si Si” αποκρίνομαι με χαμόγελο μέχρι τ αυτιά. Ξαναπιάνουμε την κουβέντα για την περιοχή και την παράδοση φεύγει για λίγο και εμφανίζεται με δυο βιβλία. Ένα λεξικό του ιδιώματος της Griko στο οποίο είχε συμμετάσχει και ο ίδιος όπως επίσης και ένα βιβλίο με την παράδοση των tamburellisti της Tarantella και της ιστορίας της Acaya στο οποίο ήταν συγγραφέας ο ίδιος! “Στα χαρίζω” μου λέει και μένω να κοιτάω με το στόμα ανοιχτό σα χάνος. “Μα είναι δικά σας και δε θεωρώ σωστό να σας τα στερήσω” λέω εγώ, ωστόσο επέμεινε! Πολυγραφότατος ο κ. Fasiello όπως αποδείχθηκε και δεν το περίμενα. Με εξέπληξε πολύ ευχάριστα! Και αίφνης βρέθηκα με μια πολύ ωραία συλλογή ενθυμίων από το Salento!!!
363492
Και δώστου εγώ να ψάχνω να βρω το ρυθμό.
363493
H επόμενη μέρα είναι μέρα αναχώρησης από την Acaya με προορισμό την περίφημη costiera Amalfitana! Έχω προγραμματίσει μια στάση στο Polignano a Mare και στη συνέχεια το δίλημμα είναι ο δρόμος που θα με βγάλει στo Salerno. Θα περάσω μια βόλτα από Matera και Basilicata ή θα πάω από Autostrada μέσω Bari από Α14 και Ε842; Ξεκινάμε με το πάσο μας και βλέπουμε σκέφτηκα. Η ζέστη άρχισε να ανεβαίνει εν τω μεταξύ κάνω μια καλή στάση πριν το Polignano a Mare για νερά κλπ. Κίνηση πάρα πολλή αν και καθημερινή ημέρα και φτάνω να δω αυτή την περίφημη συνοικία που είναι χτισμένη πάνω στο βράχο μια ανάσα από τη θάλασσα.
363494
H ώρα όμως με το χαζολόγημα εδώ κι εκεί πέρασε και βλέπω ότι αν επιλέξω να μπω στα Basilicata θα νυχτώσουμε. Οπότε Autostrada και Ε842. Είχε δροσούλα εκεί πάνω σχετικά οπότε δε με χάλασε κιόλας. Φτάνω απόγευμα στο Salerno και ήρθε η ώρα επιτέλους να δω αυτό το περίφημο Amalfi. Καθημερινή ημέρα και η κίνηση στο Salerno πάρα πολλή. Τα ίδια και στο δρόμο για το Amalfi. Οι Ιταλοί στο δρόμο να κάνουν απίστευτες και ανεγκέφαλες μ@λ@κίες με scooter και αυτοκίνητα στο θεόστενο δρομάκι του Amalfi. Πολλοί λένε ότι είναι δυνατά τιμόνια. Ε εγώ σας επιβεβαιώνω ότι είναι απλά ηλίθιοι και επικίνδυνοι πίσω από το τιμόνι. Θα σας πω αργότερα για αυτό.
Προς το παρόν Amalfi και Positano!
363496
363497
363498
Μόλις τελειώνω το Amalfi αφού χάζεψα αρκετά σε σταμάτα-ξεκίνα-φωτό και τουμπαλιν παίρνει να νυχτώνει και κάπως έτσι φτάνω στο Torre Del Greco λίγο έξω από τη Νάπολη. Βλέπω στα διαθέσιμα ξενοδοχεία ένα παρακμιακό Motel πάνω στην εθνική με 40€. Λέω Νάπολη χωρίς παρακμή και κακόφημες συνοικίες γίνεται; Δε γίνεται. (Βέβαια φάγανε κράξιμο στο booking μετά για κάτι ληγμένες φρυγανιές και το απαράδεκτο δωμάτιο). Κουρασμένος καθως ειμαι το κλείνω χωρις να με νοιάζει. Μια νύχτα είναι θα περάσει. Στην ουσία ήταν μια πιτσαρία που o τύπος είχε φτιάξει και δωμάτια.
Ξυπνάω το πρωί κάτω ακριβώς από το Βεζούβιο! Να και κάτι καλό αφού δε μας ήρθε το βουνό στο κεφάλι.
363504
363505
Ήθελα να επισκεφθώ την Πομπηία που είναι δίπλα αλλά δε με παίρνει ο χρόνος χώρια του ότι δεν εμπιστεύομαι να αφήσω το φορτωμένο μηχανάκι μου εκτός οπτικού μου πεδίου πουθενά στη Νάπολη. Προτιμώ να μπω στο κέντρο της Νάπολης. Μιλάμε για ΤΟ ΧΑΙΡΕ ΧΑΟΣ ΑΜΕΤΡΗΤΟ! Η παραλιακή λεωφόρος ένα καλντερίμι βομβαρδισμένο λόγω έργων. Πήξιμο τρελό και όλοι ιδιαίτερα τα μηχανάκια να κάνουν απίστευτες ταρζανιές μέσα στην κίνηση. Ωστόσο προσαρμόστηκα αμέσως γιατί τρώω καθημερινή προπόνηση από το δικό μας αθηναϊκό τρελάδικο. Μπαμπάδες μαμάδες και παιδάκια τρικάβαλα πάνω στο σκουτερ ακράνωτα και στο φανάρι να κάνουμε αγώνες ποιος θα ξεκινήσει πρώτος. Δικοί μας και αυτοί σας λέω! ΌΜΩΣ και ευτυχώς για τα γούστα μου δεν υπάρχει πουθενά η μιζέρια του παπιού! Σκούτερ και βέσπες μόνο με σχετικά καλοντυμένα τυπάκια να τα οδηγούν! Πάλι καλά...
Napoli Castello Nuovo αλλά με τον ήλιο κόντρα δεν έχω καλό αποτέλεσμα
363507
Μην τσαντίζεις το Ναπολιτάνο!
363508
Επιτέλους λίγο μπάχαλο!!! :D
363509
Και αφού λάλησα εκεί μέσα σκέφτηκα αμέσως ότι μια πηγή δροσιάς θα βρω στη Gaeta. Πιάνω την SS7 και να μαι! Πολύ όμορφη πόλη και ευκαιρία για μια στάση για παγωτό και πολλά νεράκια καθώς η ζέστη είναι αφόρητη.
363510
363511
363512
Στη συνέχεια έχω στο μυαλό μου να δω Siena και Firenze. Η ζέστη έχει πιάσει 35 για τα καλά και εγώ ανηφορίζω την SP8 για να φτάσω στο Cassino που παρεπιπτόντως βρίσκεται και εργοστάσιο της Alfa Romeo (FCA) με γραμμή παραγωγής της νέας Alfa Romeo Giulia. Έχω προσπαθήσει από πριν με βύσμα μέσω ο γνωστός του γνωστού να με βάλουν είτε μέσα στο εργοστάσιο του Cassino ή του Pomigliano d' Arco στη Νάπολη άλλα τρώω πανηγυρικό άκυρο για το ενδεχόμενο βιομηχανικής κατασκοπείας. Δεν περίμενα βέβαια ότι θα έμπαινα ούτως ή άλλως. Ωστόσο την προσπάθεια την έκανα. Aρκέστηκα στο να τις δω να τις μεταφέρει το τράνζιτο στην Α1. Και πολλές giulietta και ένα φορτηγό με giulia τις οποίες giulia να σημειώσουμε ότι τις μεταφέρει σκεπασμένες όπως τα ακριβά supercars δείγμα ότι η FCA έχει πάρει στα σοβαρά την αναγέννηση της μάρκας! Δεν πτοούμαι καθώς αργότερα είναι προγραμματισμένο να πάρω μια γερή δόση από Alfa ούτως ή άλλως!!!
Η ζέστη ανεβαίνει και εγώ ξεκινάω τα διεκπεραιωτικά αλλά καυτά χλμ στην A1 που συνδέει Napoli-Roma-Firenze-Bologna-Milano. Απόγευμα για τα καλά, κάνει ζέστη και θέλω να φτάσω γρήγορα αλλά με την ζέστη πρέπει να σταματώ κάθε τρεις και λίγο για νερά. Καβατζάρω τη Ρώμη καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να μπω σε τέτοια κόλαση με το μηχανάκι την ώρα που όλοι σχολάνε από τις δουλειές τους. Θέλω να τρέξω αλλά ο sistema safety con Tutor (aka Ο Δάσκαλος) παραμονεύει στην Autostrada. Εδώ να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια οι Ιταλοί έχουν πλέον βάλει κάμερες παντού με δυο συστήματα που δεν απαιτούν την παρουσία της polizia stradale με την κλασσική pistola laser. Το sistema con Tutor και το sistema con Vergilius συν τις autovelox που υπάρχουν εδώ και χρόνια. Αμφότερα Τutor και Vergilius υπολογίζουν την ΜωΤ σου και σου στέλνουν το ραβασάκι με την τελευταία χειρότερη -ή κάπως έτσι- παράβαση που έχεις κάνει. Εγώ βέβαια σε όλη την Ιταλία φρόντιζα να κινούμαι όπως και οι ντόπιοι. Ούτε υπερβολές ούτε να σέρνομαι με τα 100 και 110χλμ/ω που έβλεπα στις ταμπέλες. Τώρα έρθει δεν έρθει ραβασάκι θα δείξει...
Πλησιάζει να σουρουπώνει και βλέπω ότι αν πάω Siena και μετά Firenze με πήρε η νύχτα. Οπότε επιλέγω το Firenze. Πλέον βρισκόμαστε στην κανονική Ιταλία :P
363515
363516
363517
Για τη νύχτα επιλέγω να την περάσω σε ένα καταπληκτικό αγρόκτημα έξω από το Firenze, στο Rignano sull'Arno. Εδώ σας έχω και το άχρηστο info της ημέρας. Είναι ιδιαίτερη πατρίδα του Matteo Renzi αυτού που εγώ λέω ότι χαζοφέρνει σαν τους χαρακτήρες του μεγάλου Carlo Verdone. Και έλεγα τι διάολο δουλειά έχει το κομματικό γραφείο του Partito Democratico σε ένα τόσο μικρό χωριό... Έτσι εξηγείται τελικά
Εδώ λοιπόν θα σας κάνω μια παρένθεση για τη μ@λάκυνση που βαράει στο κεφάλι τους Iταλούς οδηγούς. Είναι βράδυ έχω τακτοποιηθεί στο αγρόκτημα και έχω βγει να πάρω μυρωδιά από τα στροφιλίκια που παίζουν μεταξύ Bagno a Ripoli και Rignano sull' Arno. Όπως έχουμε προειπεί οι Ιταλοί με ότι και αν έχουν σκούτερ αμάξι βανάκι αρέσκονται να πηγαίνουν κομμάτια. Σαν να θέλουν να εδραιώσουν το this is our turf, κουμάντο εδώ μόνο εμείς όπως αρέσκονται να λένε διαφόρων τύπων λοκάλια. Κινουμαι χαλαρά και πετυχαίνω βανάκι λοιπόν το οποίο με προσπερνάει στο πολύ χαλαρό και συνεχίζει επίσης χαλαρά όπου κάποια στιγμή αναποφευκτα τον πλησιάζω γιατί πήγαινε πολύ αργά. Και ξαφνικά αρχίζει να το πατάει και να κάνει τα τρελά του. Εγώ από πίσω να ακολουθώ κατά πόδας χωρίς να ζορίζομαι καθόλου άλλωστε βανάκι ήταν δε μπορούσε να κάνει και πολλά. Και να αρχίζει ο τύπος να ανοίγεται χωρίς αύριο στις φουρκέτες άσχετα αν έρχεται κάτι ή όχι από το αντίθετο ρεύμα. Δεν ήθελα να τον περάσω αλλά να δω πως διάλο θα συνεχίσει να συμπεριφέρεται. Και δωστου να πλακώνεται στα φρένα στις φουρκέτες και ολο το γκαζι στην ευθεία να μην τον προσπεράσεις κιόλας και μετά ξανά πλάκωμα φρένα όταν απλά κατέβαζα μια στο χαλαρό και έστριβα αφρενάριστος κολημμένος πίσω του. Στην πρώτη διασταύρωση που έστριψε δεν τον ακολούθησα πια καθώς έβγαλα τα συμπεράσματά μου. Το συμπέρασμα για μένα είναι ότι τους διακατέχει μια μίξη εγωισμού με άγνοια κινδύνου. Δε μιλάμε δηλαδή για μια τύπου άτυπη κοντρίτσα με τη στοιχειώδη προσοχή. Τρέχουν αδιακρίτως είτε λες και την έχουν δει αγωνιζόμενοι είτε να προλάβουν κάποια οπτασία που μόνο στη δική τους φαντασία είναι ορατή. Και ποιο κάτω συνεχίζοντας πετυχαίνω και τρακάρισμα από άλλους δυο τέτοιους μπάμπανους και μαζεμένους carabinieri νυχτιάτικο όπου απ ότι κατάλαβα την είχαν δει WRC σε tarmac πιστάκι. Καλά τους κάνουν λοιπόν που τους φύτεψαν Tutor και Vergilius στην Autostrada. Ωστόσο με το να είναι της νοοτροπίας να το πατάνε χωρίς αύριο στην autostrada έχει και τα καλά του. Σπάνια θα δεις κάποιον να κλώθει επικίνδυνα στην αριστερή όπως κάνουν εδώ κάτι άμπαλοι δικοί μας.
Το πολύ όμορφο αγρόκτημα. Και στο βαθος το Castello Samezzano.
363523
363524
363525
Η επόμενη μέρα ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα. Ο προορισμός ήταν το Cinque Terre ωστόσο πάνω στο δρόμο μας είναι η Pontedera με το φημισμένο μουσείο της Piaggio και παραδίπλα η Pisa. Είναι αδύνατον να μη σταματήσεις για να τα χαζέψεις όλα αυτά. Autostrada για να μη χασομεράμε και φτάνω Pontedera. H επίσκεψη στο μουσείο είναι δωρεάν και έχει τα άπαντα από Vespa.
363528
To πάνθεον των απανταχού Vespoχιλιομετροφάγων
363526
Vespa για όλα τα γούστα
363527
363529
Πάμε πόλεμο!!!
363530
363532
Αντιστεκόμαστε σθεναρά στη μιζέρια του παπιού. Κοστούμι Μιλανέζικο και Viva gli scooteristi :D
363533
Bollywood meets Italy
363534
Μια στάση Pisa όπου η υγρασία κάνει τη ζέστη αφόρητη
363535
Και ακολουθώ την SS1 παράπλευρα της Autostrada και φτάνω στο Santo Stefano di Magra μια αδιάφορη βιομηχανική περιοχή. Συνεχίζω κατευθείαν για La Spezia. Βάσεις, ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτo, πολεμικές βιομηχανίες ΟΤΟ ΜΕLARA κλπ κλπ. Μια φωτό την πόλη από ψηλά και με φειδώ. Μη μας πάνε και μέσα για κατασκοπεία :P
363536
Και μετά ξεκινά το περίφημο cinque terre. Στα χωριά που το απαρτίζουν δεν επιτρέπεται να εισέλθει κανένα όχημα, είναι απόγευμα και εγώ χρόνο να τα περπατήσω ή να πάρω το τραινάκι που περνάει μέσα από αυτά δεν έχω, γιατί κάποια στιγμή πρέπει να φτάσω και στο Milano. Εδώ λοιπόν η κίνηση σε αντίθεση με το Amalfi είναι σχεδόν ανύπαρκτη! Απορώ πραγματικά γνωρίζοντας ότι το Cinque Terre είναι ένας πασίγνωστος προορισμός για τους Ιταλούς αλλά και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ιταλία. Υπάρχουν λίγοι τουρίστες μόνο σκορπιοι εδώ κ εκεί.
Mόλις έφτασα στο Fornacchi ξέκοψα από τον κεντρικό δρόμο και έπιασα την πολύ στενή SP51 και πέρασα από τα πολύ μικρά χωριά San Bernardino, Muro Inferiore, Vernazzola. Πραγματικά μηδενική κίνηση ένα ωραίο κατάφυτο ησυχαστήριο και εκεί. Κατέληξα τελικά στο Monterosso al Mare.
Και λίγες φωτό
363537
363538
363539
Σουρουπώνει και απομένουν 223 διεκπεραιωτικά χιλιόμετρα προς Milano. Εκεί δε με ενδιαφέρει ούτε το Duomo ούτε τα γνωστά αξιοθέατα να δω αλλά να πάω γραμμή στο Arese για την ALFA ROMEO και στη συνέχεια στο Piazzale Accursio να δω από κοντά εκείνο το θρυλικό βενζινάδικο που ήταν το ποιο δημοφιλές σημείο συνάντησης των απανταχού Motoristi. Έξω από την Pavia σταματημένος κλασσικά στην autogrill για να φάω το σαντουιτσάκι με το Prosciutto καθαρίζοντας το κράνος από τα έντομα (μιλάμε για πολύ κουνούπι στο Μιλάνο), να σου και τρία παππούδια που θέλανε κουβέντα. Πάλιοι μοτοσυκλετιστές αυτοί, μόλις τους εξήγησα από που έρχομαι όλα αυτά που είδα και που θα δω ξαναμανα δωστου συγχαρητήρια. Ο ένας φανατικός Guzziστας έμενε μάλιστα στο Mandello del Lario και με έφαγε να πάω να επισκεφθώ το μουσείο της Guzzi στην πόλη του. Δεν πρόλαβα ρε μπάρμπα αλλά να ξέρεις ότι έχει μπει στη λίστα με τα χρωστούμενα.
Ανοίγω στη συνεχεια το booking.com και πέφτω σε πολύ καλή τιμή από προσφορά σε ξενοδοχείο 4 αστέρων από αυτά τα μοντερνοχλιδάτα που λαμβάνουν χώρα συνέδρια κλπ κλπ και την επόμενη μέρα φρέσκος είμαι πανέτοιμος για το προσκύνημα της μεγάλης ALFA.
Για το μουσείο της Alfa Romeo σοφά έχει επιλεχθεί το κτίριο στην τοποθεσία του Arese όπου είναι και η ιστορική έδρα της εταιρείας. Το μουσείο είναι ανακαινισμένο από το 2015 και η είσοδος κοστίζει 12€ αλλά αξίζει και με το παραπάνω. Δε θα βάλω πάρα πολλές φωτό αν και τα φωτογράφισα σχεδόν όλα. Αυτό θέλει ένα Thread από μόνο του.
Ρίγος και συγκίνηση με το που βγαίνεις στην έξοδο της Autostrada
363546
Montreal Alfasud Alfetta
363547
75
363548
Giulia
363549
Scalino! Εδώ απλά έκατσα γονατισμένος και χάζευα κανένα 10λεπτο. Η ποιο όμορφη Alfa όλων των εποχών!
363550
La Giulia che vince!!!
363551
Δόξα και τιμή στους ήρωες που δόξασαν την ALFA!!!
363552
Kαι το σήμερα. Χαλαρά το κλασσικό του μέλλοντος!
363553
Και μετά από αυτές τις συγκινήσεις ξεκινάω για Milano. Η βροχή έχει σταματήσει και κάνει ζέστη. Η κίνηση μέσα στην πόλη είναι χαλαρή και φτάνω γρήγορα στο Piazzale Accursio. Ωστόσο όμως απογοήτευση καθώς είναι κλειστό λόγω ανακαίνισης. Ο Lapo Elkann εγγονός του Agnelli έχει πάρει το project πάνω του απ ότι μαθαίνω σχετικά. Άντε να δούμε τι θα βγει στο τέλος.
363554
Tρώω κάτι στα γρήγορα και ξεκινάω για το δεύτερο μέρος του ταξιδιού που αφορά την Ελβετία. Autostrada με συνοπτικές διαδικασίες, περνάμε Como Chiasso, 40chf για βινιέτα και κατευθείαν Ζυρίχη για διανυκτέρευση. Με υποδέχεται ένα ψιλόβροχο μετά το Chiasso αλλά κανένα προβλημα ούτως ή άλλως θα σταματούσα στο επόμενο βενζινάδικο για καύσιμα. Εδώ το όριο είναι 100χλμ και όλοι Ελβετοί και μη πάνε παραπάνω εως 140 περίπου το υπολογίζω. Ακολουθώ το ρυθμό τους όχι πάνω από 130 και έχω το νου μου παντού για κάμερες. Οι Ελβετοί ως γνωστές κουφάλες δεν έχουν πινακίδες προειδοποίησης και αν έχουν είναι τόσο μικρές που θες αετίσιο μάτι για να τις δεις. Το νου μου λοιπόν σε τούνελ και σε εγκάρσιες φωτεινές και μη πινακίδες του δρόμου. Στο Gottardo η κλασσική ουρά λόγω του ότι το φανάρι αφήνει λίγους λίγους να περνάνε το τούνελ. Το ψιλόβροχο συνεχίζει να πέφτει και χαλαρά το κόβω ανάμεσα από τα αμάξια πολύ σιγα και προσεκτικά και φτάνω στην κορυφή της ουράς. Τούφα το ντουμάνι και η ζέστη στο τουνελ. Άντε να βγούμε από εκεί μέσα. Φτάνω Ζυρίχη. Ουυυπςς προσοχή εδώ. Οι κάμερες παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη παραμονεύουν. Πρέπει να προσέχεις τριπλά διαβάσεις, τραμ,ποδηλατόδρομο όλα αυτά 3 σε ένα. Δύστροπη πόλη για να κυκλοφορείς με όχημα. Άλλωστε προτιμώ πάντα το Τραμ όταν βρισκομαι εκεί. Δεν υπάρχει λόγος να κυκλοφορείς αυτοκίνητο ή μηχανάκι. Βλέπω για λίγο τα φιλαράκια και διανυκτέρευση.
H επόμενη μέρα περιλαμβάνει επίσκεψη στο γνωστό τρίγωνο Sustenpass, Grimselpass, Furkapass και στο Altdorf του Uri, χωριό του θρυλικού Γουλιέλμου Τέλλου. Η απόσταση από Ζυρίχη για Altdorf είναι 70χλμ και κάτι ψιλά οπότε είμαστε πολύ γρήγορα εκεί. Σύμφωνα με το θρύλο o Γουλιέλμος Τέλλος ήταν χωρικός από το γειτονικό Bürglen του Uri και έζησε το 13ο αι. εως τις αρχές του 14ου αι. Αψηφούσε την Αυστριακή εξουσία, εξαναγκάστηκε να χτυπήσει με το βέλος του το περίφημο μήλο τοποθετημένο πάνω στο κεφάλι του γιου του, συνελλήφθη γιατί απειλούσε τη ζωή του τοποτηρητή των Αψβούργων, έσωσε τη ζωή του ίδιου του τοποτηρητή ενώ οδηγούταν στις φυλακές του γειτονικού Κüssnacht και στη συνέχεια εφ όσον δραπέτευσε σκότωσε τον εκπρόσωπο της τυραννίας των Αψβούργων σε ενέδρα. Και κάπως έτσι δόθηκε το σύνθημα στον ελβετικό λαό να εξεγερθεί κατά της αυστριακής κυριαρχίας. Βέβαια εδώ που τα λέμε αν δεν ήταν ο Καποδίστριας να τους φτιάξει σύνταγμα και να τους διαμορφώσει το κράτος με τη μορφή που έχει σήμερα ακόμα puppets των Αυστριακών θα ήταν...
363557
363558
363559
363560
363561
Μπορώ να σας επιβεβαιώσω ότι το μήλο ήταν νοστιμότατο πάντως!!! :D
363562
Σειρά έχει το γνωστό τρίγωνο των πάσων. Ξεκινάμε με Sustenpass και ο καιρός είναι συνεφιασμένος σε φάση βρέχει δεν βρέχει. Σε όλα τα πάσα δουλεύει πολύ Mega on-off με τα GS να έχουν την τιμητική τους. Λίγοι Ιταλοί,Γάλλοι και Ολλανδοί. Αρκετοί Γερμανοί και Ελβετοί. Έλληνας ουδείς! Τόσο Mega on-off έχουμε ρε παιδιά μα που είστε επιτέλους να μας εκπροσωπίσετε; Όλοι με την κορντούρα και τα δέρματα προβλεπέ. Πολλές κοπέλες συνεπιβάτιδες ή με δικό τους μηχανάκι! Άλλες αρχάριες με το L στην πινακίδα ή χωρίς. Και όλοι να το απολαμβάνουν. Αν και είχα δέρματα δεν υπήρχε περίπτωση να τα πάρω μαζί. Με τη ζέστη που είχε γενικά σε όλο το ταξίδι δε θα την πάλευα!
363563
363564
363565
Κάνει κρύο αλλά το ευχαριστιέμαι πολύ περισσότερο. Η ζέστη δεν παλεύεται.
363566
363567
Και ο παγετώνας
363568
363569
Συνεχίζουμε με Grimselpass. Έχει αρχίσει το ψιλόβροχο και έχει κρύο αλλά δεν πτοούμαι. Φοράω το αδιάβροχο από πάνω και έρχομαι στα ίσια μου.
363570
To 1o φράγμα όπου τα νερά του μαζί με τους παγετώνες των Άλπεων αργότερα τροφοδοτούν τον ποταμό Ααρ
363571
Η κορυφή
363572
363573
363574
H κατάβαση του Grimselpass και στο βάθος το Furka. Κάτω χαμηλά κυλά ο Ροδανός.
363575
Και κατευθυνόμαστε ολοταχώς προς Furka.
363576
Να μαστε στην κορυφή.
363577
363578
363579
Και κατά την κατάβαση προς Andermatt η κορυφές του Furka. Προσοχη εδώ καθώς ανεβαίνουν και τα δρομολόγια του τοπικού ΚΤΕΛ προς το πάσο!
363580
Σειρά είχε το Oberalp pass.
363581
363582
Και στο δρόμο για την επιστροφή περνάω ξανά από Andermatt για να πέσω πάνω σε αυτό το θέαμα του Gotthard Bahn στη γέφυρα Teufelsbrücke. Ελβετία χωρίς τρένα = fondue χωρίς μπουκίτσα!
363585
H δεύτερη μέρα είχε περιήγηση στο Lugano και στη συνέχεια επιστροφή από San Bernardino pass
Το ξέρατε ότι η Ελβετία έχει μεσογειακή γεύση; Ο χειμώνας στο Lugano είναι ήπιος, τα καλοκαίρια έχει ζέστη και είναι τόπος διακοπών για τους Ελβετούς. Μάλιστα στην Gandria του Lugano υπάρχει το Sentierodell'Olivo δηλαδή το μονoπάτι με τις ελιές όπου υπάρχει και περιορισμένη παραγωγή ελαιολάδου.
363586
363587
Και ξανά πάσο. San Bernardino.
Εδώ το castello Mesocco
363588
363589
363590
To πάσο από την κορυφή και αλπική λίμνη
363593
363594
363595
Κατάβαση
363596
Βουνά που στραβολαιμιάζεις για να δεις την κορυφή τους
363597
363598
Και επιστροφή ξανά Ζυρίχη όπου στο Saint Gallen και το Glarus έφαγα τη βροχή της αρκούδας. Και το πρόβλημα δεν ήταν η βροχή αλλά οι κεραυνοί που έπεφταν δεξιά και αριστερά. Αν και σταμάτησα για λίγο δεν έλεγε να κοπάσει. Εως το Rapperswil έριχνε ο θεός με το θεό.
Η επόμενη μέρα ήταν πλέον μέρα επιστροφής στη μιζέρια aka το Βαλκανικό μας μπάχαλο.
Ωστόσο ένα Gotthard Pass έχω χρόνο να το κάνω μιας και στο έλα το άφησα απ έξω.
Χαχα άσε τα κορόϊδα να περιμένουν στην ουρά για το τούνελ
363599
Στη συνέχεια μου κόπηκε και μένα το γέλιο καθώς στο πάσο γίνονταν επίσης έργα διαπλάτυνσης με πολλή αναμονή στο κόκκινο. Σβήσιμο το μηχανάκι και χάζεμα στον οδοντωτό που έρχεται από Andermatt.
363600
363601
363602
Φτάνουμε με τα πολλά στην κορυφή του πάσου. Φυσάει τρελά και έχει κρύο. To μνημείο προς τιμήν του Ελβετού αεροπόρου Adrien Guex που έχασε τη ζωή του το 1928 πέφτοντας με το αεροπλάνο του στις Άλπεις του Gotthard.
363603
Η φάση εδώ με το πάσο του Gotthard είναι ότι η παλιά Original διαδρομή είναι πλακόστρωτη και δεν την παίρνουν χαμπάρι πολλοί. Κυρίως ποδηλάτες και πεζοπόροι πάνε από εκεί. Εννοείται φυσικά ότι πάω από την παλιά
363604
363605
Και συνεχίζω τα διεκπαιρεωτικά χιλιόμετρα καρφί για Bologna όπου θα μείνω το βράδυ για να κατέβω πάρω το πλοίο την άλλη μέρα από Ancona. H νύχτα κυλάει ήσυχα και σηκώνομαι χαλαρός αλλά αργοπορημένος την άλλη μέρα για να φορτώσω πράγματα και να κατέβω Ancona. Βιάζομαι και βενζίνη δεν έχω αλλά θα σταματήσω στο πρώτο βενζινάδικο. Σταματάω στο πρώτο βενζινάδικο που βρίσκω και το φορτώνω με ένα 20ευρο έλα όμως που η selfservice αντλία έκανε συνέχεια νερά. Μια σταμάταγε μια ξεκίναγε. Και δωστου τον κωδικό της απόδειξης ξανά για να συνεχίσει να γεμίζει. Όχι κουφάλες δε θα σας αφήσω να μου φάτε το 20ρικο!!! Εδώ να αναφέρουμε ότι καλό είναι να ξέρετε από πριν πόση βενζίνη περίπου θέλετε και να έχετε το αντίστοιχο χαρτονόμισμα επάνω σας ή να ζητήσετε από τον υπάλληλο να σας το σπάσει σε μικρότερα. Παράλληλα δέχονται πιστωτικές στις οποίες γίνεται Preautorizzazione ένα ποσό 100€ και στη συνέχεια γίνεται εκκαθάριση του ποσού χρεώνοντάς σας μόνο το ποσό που βάλατε. Όχι και πολύ βολικό αν η πισωτική είναι ήδη φορτωμένη καθώς η εκκαθάριση μπορεί να πάρει μέρες. Δεν δέχονται όμως debit cards, μην προσπαθήσετε με την χρεωστική σας ή τύπου revolut γιατί θα απορριφθεί η συναλλαγή!!! Αντίστοιχα με χρεωστική μπορείτε να πληρώσετε τον υπάλληλο όταν πάτε στο τερματικό POS του μαγαζιού.
Έχω ήδη αργήσει με όλο αυτό και στην autostrada το πατάω καλά. Τώρα θα μου στείλει ραβασάκι ή όχι ο Tutor θα δείξει. Προλαβαίνω το πλοίο ευτυχώς, τσεκιν και τα σχετικά όλα ΟΚ και να μαστε στο ΕΛΛΕΝΙΚ ΣΠΙΡΙΤ της ΑΝΕΚ. Προσεγμένο και γρήγορο πλοίο, ελληνικό πλήρωμα, ευρύχωρα σαλόνια και καλά φαγητά σε σχετικά καλές τιμές. Η μέρα με τη νύχτα του Grimaldi... Αν βέβαια εξαιρέσουμε το γεγονός ότι δυο παράτυποι μετανάστες που μας είχαν δωθεί από το Ιταλικό Λιμενικό να τους πάρουμε πίσω, έκοψαν άλυσο και πήδηξαν καταμεσής στο πέλαγος για να γλυτώσουν την επιστροφή, φτάσαμε καλά. Τους μετανάστες ευτυχώς τους μάζεψε η ιταλική ακτοφυλακή.
Και ξεμπαρκάρω στη μίζερη Πάτρα. Αααχ που είναι η Autostrada?? Που είναι τα πάσα που είχαν άσφαλτο σαν μαγικό χαλί;;; Τα χιλιόμετρα ούτε που τα μέτρησα... 4000, 4500, 5000???? Του χρόνου πάλι... Παίζεται γιατί μια ψυχή με πριζώνει για έκτακτη αλπινιστική καταδρομική τέλη Αυγουστου αρχές Σεπτέμβρη. Ρε στέγνωσα σου λέω!! :p
Και τι μένει;; Μια γύρα στο Otranto και τη Leuca. Παίζεται η Sicilia. Σίγουρα ένας γύρος Τοσκάνη κάποια άνοιξη για κρασογευσιγνωσία. Μια γύρα εκεί γύρω από τη La Spezia σε κάτι χωριουδάκια περίεργα. Και να δω περισσότερα μουσεία automoto κουλτούρας.. Και σίγουρα τα υπόλοιπα ελβετικά πάσα το Stelvio και Αυστρία.
ΥΓ0
Για την ιστορία τον καφέ με το μάστρο-Βάσκα τον ήπιαμε και ήταν γευστικότατος!!! :D
ΥΓ1
Θέλω να πετάξω το Ληστή!!! Σε όλο το ταξίδι με κοψομέσιασε και κάθε μιαμιση ωρα το πολύ ήθελα επειγόντως στάση!!! Δεν τον ξεφορτώθηκα δυστυχώς όταν έπρεπε...
ΥΓ2
Ζήλεψα μα την αλήθεια τις κορντούρες αυτών των βορείων... Βλέπω τη σειρά της Rukka και ξερογλείφομαι
ΥΓ3
ΘΕΛΩ CAPONORD RALLY 1200!!!!
George_M.
01/08/2016, 02:15
ενα ''γιοματο ταξιδι'' που αφ'ενος εκπληρωσε μερος απο τις προσωπικες σου επιθυμιες αφ'ετερου μας εκανε σοφοτερους με τις γνωσεις που μας μετεφερες!
:beer:
θα σταθω στο πρωτο κοματι της διαδρομης/περιηγησης σου καθως χωρις να υπαρχει αιτια νιωθω χρονια τωρα μια περιεργη ελξη για τα μερη εκεινα.
ισως γιατι ειναι δικη μας ρατσα,
ισως για κεινο το ριγος που διαπερνα το κορμι καθε φορα που ακουω την υπεροχη Γρεκανικη διαλεκτο που ομοια της ΔΕΝ υπαρχει!!
η Μεγαλη Ελλαδα αποτελει μια μονιμη αφορμη για ταξιδι κ πιστευω οτι ωριμαζει ο χρονος..κ θα νιωσω περισσοτερο τυχερος αν καταφερω να δακρυσω μεσα απο το κρανος...;)
οφειλω δε να ομολογησω οτι διαβασα το ταξιωτικο σου ακουγοντας κατι σαν το παρακατω..
https://www.youtube.com/watch?v=eIw4GKqGU7I
σ'ευχαριστουμε που μας ταξιδεψες!!
thunder ace
01/08/2016, 07:46
Παντα -μα παντα-διαβαζω τα ταξιδιωτικα με θαυμασμο (και ζηλια :) ).Μπραβο φιλε που μας το "εδωσες".
Μaggellanos
01/08/2016, 11:18
Μπραβο!Εκανες ταξιδι ομορφο,στο οποιο καταφερες να συνδυασεις τα θελω σου,με τα ''πρεπει''...Στα ''χρωστουμενα'' που μαζεψες να βαλεις και την εισοδο μεσα στον παγετωνα (http://www.redbull.com/gr/el/adventure/stories/1331764252164/epta-ekpliktika-spilaia-pagou) που υπαρχει ανεβαινοντας στο Furkapass,λιγες στροφες πριν φτασεις στην κορυφη του..Η εισοδος ειναι ακριβως πισω απο το ξενοδοχειο Belvedere που θα δεις..:beer:
κουβάρι μας έκανες την καρδιά, πήγες έξω βολτάρισες, πέρασες όμορφα κι εμείς δεν παίρνουμε απόφαση να ξεκουνήσουμε. Χάρηκα που σε είδα, χάρηκα περισσότερο με την χαρά σου που ήταν διάχυτη στο πρόσωπό σου, χάρηκα με την βολτάρα σου κι εύχομαι γρήγορα και στην επόμενη. Το Ταξιδιωτικό θα το απολαύσω το βράδυ με την ησυχία μου και μα καφεδούμπα τσιγαρούμπα να γουστάρω.
:beer::beer:
argiris34
01/08/2016, 12:10
Νασαι καλά φίλε , αυτο το ταξιδι το εχω στο μυαλο μου ποοοοοολλά χρόνια(τσεκαρε την υπογραφη μου), όντας με καταγωγη απο την Puglia αν και αμιγως ιταλικη. σε ζηλεψα αντε και την επομενη φορά παμε παρέα
Παντα τετοια
giwrgos2012
01/08/2016, 12:18
Πραγματικά υπέροχο ταξιδιωτικό με πολλές χρήσιμες πληροφορίες όπου δεν βρίσκεις εύκολα για αυτό το μέρος, σε παραδέχομαι που πήγες μόνος και πέρασες πολύ όμορφα όπως φαίνεται τόσο από την περιγραφή σου όσο και από τις φωτό. Καλούς δρόμους να χεις.
Eversman
01/08/2016, 12:27
Ώς ομοιδεάτης με τον Γιώργο(manianisg) πιό πάνω, αφέθηκα στην περιγραφή και τις φωτογραφίες της νότιας Ιταλίας. Πραγματικά, με ταξίδεψες σε ένα μέρος που, εδώ και καιρό, μαζί με την Σικελία, μου κλείνει πονηρά το μάτι.
Κρίμα που δεν πρόλαβες να πάς στην Πομπηία. Εύχομαι να το καταφέρεις την επόμενη φορά. Μπράβο και ευχαριστούμε για το ταξίδι :beer:
xarisiero
01/08/2016, 15:04
Αψογος το ρουφηξα το ταξιδιωτικό με συνοπτικές διαδικασίες.....
Καλά να είσαι και στα επόμενα σύντομα :beer:
costas106
01/08/2016, 15:10
Forza Italia!!!
:beer::beer::beer:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.