View Full Version : αναβαθμηση αναρτησεων
intruder
22/08/2016, 21:13
καλησπερα,εχω ενα gsx1250fa κ θελω να του κανω δωρο αναρτησεις μπρος ελατηρια πισω ολοκληρο αμορτισερ χωρις υδραυλικη ρυθμιση λογω παραπανω κοστους.εχω μερικα ερωτηματα....ποια η διαφορα απο γραμικα σε προοδευτικα......wilbers ή ohlins...απο εδω 'η απο εξωτερικο καθως εδω βλεπω οτι μονο παραγγελια κ κανα 20ημερο ενω αποεξω 5 μερες κ κανα 100ρικο λιγοτερο?
Coyote.V
22/08/2016, 21:31
Στα γραμμικά η συμπίεση των ελατηρίων σε όλη την διαδρομή είναι ίδια ενώ στα προοδευτικά όσο συμπιέζονται τόσο περισσότερο σκληραίνουν.
doctoras
23/08/2016, 09:57
Οι διαφορες δεν ειναι μεγάλες, τα γραμμικά ειναι προσανατολισμένα στην σπορ οδήγηση τα προοδευτικα πιο τουρινκ.
Εαν μπορείς οικονομικά να αγοράσεις ολινς πανε για αυτα, ειναι το τοπ μπραντ και ιςως με την μεγαλητερη παράδοση.
Τωρα για την μηχανική η προφορτιση πριν επιλέξεις, πρόσεξε απο πια μεριά θα ειναι προσβάσιμο και ποσο ευκολο θα ειναι να ρυθμίσεις στην μηχανη σου, εαν ειναι δυςκολο(να αφελείς ειτε πλαστικά ειτε σέλες) θα πρεπει να δεις το έξτρα κόστος της υδραυλικής προφορτισης
όσο συμπιέζονται τόσο περισσότερο σκληραίνουν.
Τελικα οσες διακοπες και να κανει καποιος, το ιδιο απότομα τουρχονται καποια πραγματα...:(
Πετα το ρημαδι και παρε κανενα mega on/off με τη χρηση που κανεις. Οτι και να κανεις μ αυτο το ρημαδι δε θα φερεις ποτε τις αναρτησεις εκει που πρεπει ειδικα μπροστά που εχει αρχαίο dumping rod συστημα. Αν αξιζει κατι σ αυτο ειναι ο κινητηρας που πραγματικά ειναι οτι ποιο optimized υπαρχει σε touring μηχανακι.
Το ματι μου ωστοσο πηρε νεο bandit euro4 με upside-down μπροστινο.
amyroukai
23/08/2016, 13:52
Damping rod.
Οι αναρτήσεις είναι μία χαρά για την χρήση και πέραν αυτής, αν έχεις τα σχετικά χέρια.
γραμμικά ελατήρια στην σωστή σκληρότητα, πιο χοντρά λάδια και είναι όλα οκ με το τέρας.
Coyote.V
23/08/2016, 14:53
Τελικα οσες διακοπες και να κανει καποιος, το ιδιο απότομα τουρχονται καποια πραγματα...:(
ΓΡΑΜΜΙΚΑ : Όταν ολόκληρο το ελατήριο έχει κατασκευαστεί με ίδιο βήμα σε όλο το σπείρωμα, έτσι κάθε κιλό δύναμης έχει την ίδια επίδραση σε όλο το μήκος του ελατήριου.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ: - Έχουν κατασκευαστεί με προοδευτικό βήμα σπειρώματος από πυκνότερο έως πιο αραιό, έχοντας έτσι αυξανομένη αντίσταση στην συμπίεση.
Καλώς ήρθες
:wave2:
Καλως σας βρηκα αλλα το μεταβλητο βήμα δεν σκληραινει το ελατήριο..!!:beer:
doctoras
23/08/2016, 16:17
Οπως το καταλαβαίνω, στα προοδευτικά ελατήρια το πυκνότερο σπείρωμα τους βοηθά καλυτερα στην εξωμαλυνση των χαμηλών φορτίων που συμβαίνουν στις χαμηλές ταχύτητες συγκριτικά με τα γραμμικά
Coyote.V
23/08/2016, 16:33
Καλως σας βρηκα αλλα το μεταβλητο βήμα δεν σκληραινει το ελατήριο..!!:beer:
Καλά όλα αυτά αλλά δεν μας λες τι κάνει... μόνο αντίρρηση είσαι. :)
Οπως το καταλαβαίνω, στα προοδευτικά ελατήρια το πυκνότερο σπείρωμα τους βοηθά καλυτερα στην εξωμαλυνση των χαμηλών φορτίων που συμβαίνουν στις χαμηλές ταχύτητες συγκριτικά με τα γραμμικά
Σε ένα γραμμικό ελατήριο εάν χρειάζεσαι μια δύναμη Α για να συμπιεστεί 10μμ εάν εφαρμόσεις διπλάσια δύναμη θα συμπιεστεί 20μμ.
Σε ένα προοδευτικό ελατήριο θα συμπιεστεί λιγότερο.
Το πόσο θα συμπιεστεί ένα ελατήριο εξαρτάται από την σταθερά του και τον αριθμό των σπειρών που έχει (λιγότερες σπείρες = σκληρότερο ελατήριο).
Τα προοδευτικά ελατήρια δεν είναι πλήρως προοδευτικά όπως τα φανταζόμαστε (τουλάχιστον η πλειοψηφία). Αυτό που γίνεται είναι η σπείρα με το μικρότερο βήμα να τερματίζει (κοντράρει) οπότε μειώνεται πρακτικά το ελατήριο κατά 1 σπείρα και σκληραίνει και
η διαδικασία αυτή συνεχίζεται όσο συμπιέζεται.
Ποιό απλή μορφή είναι τα 2 σταδίων που τα συνηθίζει η yamaha στα συμβατικά της πηρούνια (έχουν 2 διαφορετικές πυκνότητες σε 1 ελατήριο) Μόλις τερματίσει η 1η το ελατήριοα σκληραίνει.
Γραμμικές αναρτήσεις είναι οι πνευματικές στις οποίες ισχύει ο νόμος του boyle (το γινόμενο της πίεσης x όγκο είναι σταθερό. Αυτό εάν το βάλεις σε αναπαραστήσεις σε 2 άξονες βγαίνει μια καμπύλη σαν παραβολή που προσδιορίζει και την γραμμικότητα).
Απλοικά χωρίς μαθηματικές συναρτήσεις.
Coyote.V
23/08/2016, 16:45
Σωστά τα λες αλλά... στο προοδευτικό θα συμπιεστεί κανονικά τα 10 πρώτα μμ και στην συνέχεια για τα 20 θα θες όχι την διπλάσια αλλά σχεδόν την τριπλάσια δύναμη. Αυτή είναι η λεπτομέρεια.
Πχ στα φρένα αν είναι χαλαρά δεν θα βυθίζει όσο βύθιζε με τα γραμμικά. Φυσικά όσο πιο δυνατά τα φρένα τόσο μεγαλύτερη η βύθιση.
Coyote.V
23/08/2016, 16:57
Και για να λύσω λίγο ακόμα το μυστήριο... στα on-off - enduro θέλουμε γραμμικά για να εκμεταλλευόμαστε όλη την διαδρομή της ανάρτησης και στα street θέλουμε προοδευτικά. Αν στα πρώτα βάλεις προοδευτικά (on-off - enduro) τα στήνεις περισσότερο για τον δρόμο.
Coyote.V
23/08/2016, 16:59
Ορίστε και ένα διάγραμμα που εξηγεί τα φορτία και την συμπίεση
364543
Τον πρώτο καιρό που μου φταίγανε οι αναρτήσεις ενώ ήμουν εγώ εντελώς κουλός(και τα λάστιχα για πέταμα) έψαχνα να δω τι υπάρχει από αναρτήσεις.
Νομίζω μόνο η hyperpro υποστηρίζει τα προοδευτικά ελατήρια σε δρομίσιες μοτοσυκλέτες.
Ακόμα και τα νεότερα monoshock συστήματα των πίσω αναρτήσεων έχουν χάσει την προοδευτικότητα τους.
Αντίθετα σε κάποια motocross μοντέλα (Honda??) υπάρχουν πνευματικά πηρούνια (που είπαμε είναι προοδευτικά από την κούνια τους)
intruder
23/08/2016, 23:24
Πετα το ρημαδι και παρε κανενα mega on/off με τη χρηση που κανεις. Οτι και να κανεις μ αυτο το ρημαδι δε θα φερεις ποτε τις αναρτησεις εκει που πρεπει ειδικα μπροστά που εχει αρχαίο dumping rod συστημα. Αν αξιζει κατι σ αυτο ειναι ο κινητηρας που πραγματικά ειναι οτι ποιο optimized υπαρχει σε touring μηχανακι.
Το ματι μου ωστοσο πηρε νεο bandit euro4 με upside-down μπροστινο.
mega on off?η αληθεια ειναι οτι εχω κανει αρκετους χωματοδρομους με το κτηνος το οποιο υστερει καθως δεν κατασκευαστηκε για αυτο....ποιο ον-οφ ομως θα μου προσφερει αυτα που απλοχειρα χωρις τιμημα δινει το κτηνος?κατ εμενα τα mega on-off πλεον δεν ειναι κ πολυ οφ κ η εταιρειες καλοδουλεψαν(κ καλα εκαναν)το μαρκετινγκ-εχουν πολλα πλεονεκτηματα ανεσεις κτλ αλλα το μεγαλο υψος τους δεν ενδυκνυεται για μερικα ταξιδια πολλων χιλιομετρων αστραπη με μωτ υψηλο σε ευρωπαικους δρομους οπως κ να το κανουμε.....χωρια που κοστιζουν μια περιουσια κ η αγορα κ οι τυχον ζημιες κ δεν ειμαστε για τετοια.... ποιο σημερινο ον οφ θα σταθει τιμια στις καταστασεις?τα ''ελα μωρε τωρα μια αντλια ειναι-ενα διαφορικο λιγο το ενα λιγο το αλλο εγω προσωπικα δεν τα θελω'' γιατι τα εχω ζησει απο συντροχους.... γιαυτο κ θελω να κανω ενα δωρο στο κτηνος σε ενα τομεα τον οποιο υστερει....πλεον στα χερια μου πιεζεται.το παντρευτηκα το αγαπω με πηγε σε μερη μακρινα αξιοπρεπεστατα με ''προστατευσε'' απο κακες καιρικες συνθηκες χωρις να κανει κιχ κ θα το στησω σιγα σιγα εξ ολοκληρου στα μετρα μου.
Νομίζω μόνο η hyperpro υποστηρίζει τα προοδευτικά ελατήρια σε δρομίσιες μοτοσυκλέτες.
Ίσως θα'πρεπε να σας προβληματίσει αυτό.
Μια βολτα σρον καταπληκτικο τασουλη στην καλιρροης με τις μετρησεις του στην μοτο θα σου λυσει ολες τις αποριες...
mega on off?η αληθεια ειναι οτι εχω κανει αρκετους χωματοδρομους με το κτηνος το οποιο υστερει καθως δεν κατασκευαστηκε για αυτο....ποιο ον-οφ ομως θα μου προσφερει αυτα που απλοχειρα χωρις τιμημα δινει το κτηνος?κατ εμενα τα mega on-off πλεον δεν ειναι κ πολυ οφ κ η εταιρειες καλοδουλεψαν(κ καλα εκαναν)το μαρκετινγκ-εχουν πολλα πλεονεκτηματα ανεσεις κτλ αλλα το μεγαλο υψος τους δεν ενδυκνυεται για μερικα ταξιδια πολλων χιλιομετρων αστραπη με μωτ υψηλο σε ευρωπαικους δρομους οπως κ να το κανουμε.....χωρια που κοστιζουν μια περιουσια κ η αγορα κ οι τυχον ζημιες κ δεν ειμαστε για τετοια.... ποιο σημερινο ον οφ θα σταθει τιμια στις καταστασεις?τα ''ελα μωρε τωρα μια αντλια ειναι-ενα διαφορικο λιγο το ενα λιγο το αλλο εγω προσωπικα δεν τα θελω'' γιατι τα εχω ζησει απο συντροχους.... γιαυτο κ θελω να κανω ενα δωρο στο κτηνος σε ενα τομεα τον οποιο υστερει....πλεον στα χερια μου πιεζεται.το παντρευτηκα το αγαπω με πηγε σε μερη μακρινα αξιοπρεπεστατα με ''προστατευσε'' απο κακες καιρικες συνθηκες χωρις να κανει κιχ κ θα το στησω σιγα σιγα εξ ολοκληρου στα μετρα μου.
Ναι και εγω τα ιδια ελεγα 7 χρονια που κλεινω με το 650. Μπηκε γραμμικο ολινς μπροστα αλλα και παλι η επαναφορα του δε με τρελαινει και τοσο. Πειραματιστηκαμε αρκετα με το μαστορα για να το φερουμε οσο το δυνατον σε μια ανεκτη συμπεριφορά. Αλλα μολις πηρα βολτα ολα τα θηρια σε test drive ηθελα να το πεταξω. Και δε μιλαω για τη δυναμη αλλα για το στησιμο και τη θεση οδηγησης που κατ εμε ειναι σημαντικοτερο. Ακομα και στο 650 βαζω μια τριτη και.περναω το αλπικο πασο λες και καβαλαω σκουτερ. Ομως κουραζει πολυ! Αναγκάστηκα ν αλλαξω τιμονι γιατι αυτες οι αθλιες γωνιες στο μαμισιο δεν παλευονταν αλλα και παλι μετά απο 1:30 ώρα το πολυ παρακαλαω να σταματησω για ξεκουραση. Δε λεω οχι στο 1250 αν μ έπαιρνε οικονομικα να το εχω στο γκαραζ μου μαζι με αλλα θηρια. Εχει κινητηρα μοναδικο αλλα μέχρι εκει...
Ορίστε και ένα διάγραμμα που εξηγεί τα φορτία και την συμπίεση
364543
Και εσύ τι καταλαβαινεις απο αυτό, καλε μου άνθρωπε..??
Τα "προδευτικά" ελατηρια ονομαζονται ετσι γιατι έχουν μεταβλητό βήμα αναμεσα στις σπειρες..
Αυτή ειναι η ΜΟΝΗ ιδιοτητα που τα διαχωριζει απο τα "γραμμικά"..!!
(αν ειχαν και μεταβλητή διατομή ραβδου θα επαιζε και αυτή ρολο..)
Τα συγκεκριμενα ελατηρια εχουν μια "μεση" σκληρότητα που ειναι (χοντρικά) ο μεσος ορος του αθροίσματος των επιμερους σκληροτητων ανα μοναδα ανηγμένου μηκους της ραβδου..
(αν θελεις μπορείς να τα φανταστείς σαν πολλα επιμερους ελατηριακια σε σειρα με διαφορετικό βημα το καθενα)
Τουτου δοθεντος(*) η σκληροτητα του ελατηρίου ειναι ΜΙΑ και συγκεκριμενη και δεν αυξανεται ουτε μειώνεται..
Υ.Γ.
(*) It's strongly recommended να συμφωνήσουμε γιατι μπορεί να ερθει ο alternative πανεπιστήμονας Ohm και να μας τα κάνει τσουρεκια..;)
Coyote.V
24/08/2016, 13:50
Στην τελευταία ίντζα θέλει 120 λίβρες αντί 100 του γραμμικού. Άρα όσο συμπιέζεται σκληραίνει.
Άρα το είπα σωστά.
Εσύ δεν το καταλαβαίνεις;
Το κριμα στο λαιμο σου φιλαρακι..
Coyote.V
24/08/2016, 13:53
Ποιο κρίμα; :shrugs:
Δεν διαβαζεις τα υστερόγραφα..??
Coyote.V
24/08/2016, 13:55
Α... γω δεν τον ξέρω, ευκαιρία να γνωριστούμε! :)
amyroukai
24/08/2016, 14:56
Τότε να μην προσθέσω ότι ή επαναφορά δεν εξαρτάται από το ελατήριο αλλά τα υδραυλικά του καλαμιού...
Και ότι το καλάμι είναι "προοδευτικό" λόγω του θύλακα αέρα έτσι και αλλιώς, το δε πισινό (αν δεν κάνω λάθος) έχει προοδευτικά χαρακτηριστικά λόγω μοχλικού.
Τώρα αν κάποιος θέλει πολύ πρόοδο... Ας πειραματιστεί. Εμένα δεν μου άρεσε.
όσο μπορώ πιο λιτά...
Προοδευτικά και άλλες τέτοιες παπαριές ξέχνατες...
Τα συμβατικά μπροστινά χρειάζονται ένα σετάκι απο κλασικά ελατήρια που όμως η σκληρότηττά τους να είναι σωστά υπολογισμένη για το βάρος και την χρήση της μοτό... Σε γενικές γραμμές ένα + 10-15% μεγαλύτερη σκληρότητα από την μαμίσια (μάλλον θα αναγράφεται στο service manual) είναι αρκετό. Απλά να είναι από υλικό καλής ποιότητας (επώνυμα ???) για διατήρηση των χαρακτηριστιοκών τους στον χρόνο και στις θερμοκρασιακές διακυμάνσεις. Από εκεί και πέρα φρέσκο λαδάκι (αν μπορείς να βρείς την ρευστότητα του μαμίσιου και να την αυξήσεις λίγο θα βοηθήσει τις αποσβέσεις) και είσαι άρχοντας.
Για πίσω είναι λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα. Αν δεν παίζεις συνέχεια με τις ρυθμίσεις (εδώ που τα λέμε λίγοι είναι αυτοί που παίζουν με απτό αποτέλεσμα - οι περισσότεροι ή δεν ακουμπάνε τις εργοστασιακές ρυθμίσεις ή παίζουν με αυτές μόνο και μόνο επειδή έχουν την δυνατότητα και πολλές φορές με χειρότερα αποτελέσματα) και δεν χρειάζεσαι ντε και καλά την υδραυλική προφόρτιση, μπορείς να στραφείς στα βασικά μοντέλα των γνωστών aftermarket εταιριών. Κοστίζουν αισθητά λιγότερο από τα πλήρως ρυθμιζόμενα αδελφάκια τους και η απόδοσή τους δεν έχει να ζηλέψει από αυτά. Καλύπτουν και με το παραπάνω τις περισσότερες χρήσεις - και σίγουρα είναι σκάλες ανώτερα σε ποιότητα λειτουργίας από τα ντενεκεδομαμίσια...
Για ακόμα περισσότερο οικονομία μπορείς να στραφείς και σε λιγότερο γνωστές εταιρίες πέρα από Ολινς, WP κλπ... πχ ο Σπηλιώτης είχε κάποια στιγμή κάτι Γαλλικά EMC και είχα διαβάσει καλά πράγματα για αυτά... Ένα βασικό μοντέλο που θα έχει χειροκίνητη προφόρτιση και μια "βασική" ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς σε συνδυασμό με σωστό για τα κιλά ελατήριο φαντάζομαι δεν θα περάσει τα 400,00 και θα δουλεύει "κουφέτο"...
TONYBANDIT
24/08/2016, 18:17
Επειδη εχω το bandit που ειναι ακριβως ιδιες οι αναρτησεις κατεληξα σε hyperpro ελατηρια εμπρος πισω ρυθμιση του sag 3,5 εως 4 ποντους εμπρος πισω με εμενα στην σελα.ξεσφιγμα την αποσβεση επαναφορας στις 2 στροφες απο τερμα βιδωμενο,απο μια στροφη και ενα 4ο που λεει η suzuki και τελος.το μηχανακι η μονος σου η διπλος και 3 βαλιτσες και tank bag στριβει σταθεροτατα και χωρις να ζοριζεσαι.το πακετο η hyperpro το λεει combi kit κοστιζει περιπου 250 ευρω και μου το τοποθετησε ο k shock στο Γκυζη αφου του πηγα πηρουνι και αμορτισερ στον παγκο.
basilis_k6
24/08/2016, 18:30
Τότε να μην προσθέσω ότι ή επαναφορά δεν εξαρτάται από το ελατήριο αλλά τα υδραυλικά του καλαμιού...
Και ότι το καλάμι είναι "προοδευτικό" λόγω του θύλακα αέρα έτσι και αλλιώς, το δε πισινό (αν δεν κάνω λάθος) έχει προοδευτικά χαρακτηριστικά λόγω μοχλικού.
Τώρα αν κάποιος θέλει πολύ πρόοδο... Ας πειραματιστεί. Εμένα δεν μου άρεσε.
αυτο το πρόβλημα της ελλειψης μοχλικου έλυναν τα προοδευτικα. αν εχεις μοχλικο δεν βαζεις προοδευτικο πισω. ομως νομιζω για εμπρος ψαχνει αν αξιζει το προοδευτικο. Είναι κατασκευασμένο ΜΟΝΟ για να προσδιδει ανεση και τιποτε αλλο. Επισης δυσκολευει λιγο τις ρυθμισεις (αν έχεις). Για την συγκεκριμένη μοτο ισως να αξιζει να βαλεις προοδευτικα. για κατι πιο σπορ οχι.
Bob_o_mastoras
24/08/2016, 19:13
Στην τελευταία ίντζα θέλει 120 λίβρες αντί 100 του γραμμικού. Άρα όσο συμπιέζεται σκληραίνει.
Άρα το είπα σωστά.
Εσύ δεν το καταλαβαίνεις;
Δεν ισχυει ακριβως αυτο. Ειναι αυτο που ειπε ο Γερος. Οτι ειναι περισσοτερο σαν να ειναι δυο ελατηρια.
Απλα μολις τελειωνει η συμπιεση του ενος ξεκιναει του αλλου (το οποιο αλλο δεν "μασαει" απο την πρωτη συμπιεση διοτι ειναι πιο σκληρο και χρειαζεται μεγαλυτερο φορτιο)
Αν αλλαζε η σκληροτητα του με τη συμπιεση θα ηταν σαν να αλλαζε το υλικο κατασκευης μηχανικες ιδιοτητες οσο συμπιεζοταν. Οχι αδυνατο αλλα δεν ισχυει στην περιπτωση των αναφερθεντων ελατηριων.
Τουλαχιστον εγω αυτο καταλαβαινω και αυτο ξερω (για τα ελατηρια γενικοτερα).
υ.γ. Πως λεγεται το ελατηριο στα Κινεζικα;;; :p
Coyote.V
24/08/2016, 19:33
υ.γ. Πως λεγεται το ελατηριο στα Κινεζικα;;; :p
Τσουντιέν
Bob_o_mastoras
24/08/2016, 19:41
Τσουντιέν
:nono:
Τοϊνιονιονιοϊν
:nono:
Τοϊνιονιονιοϊν
πως λεμε zizou :D
Και εσύ τι καταλαβαινεις απο αυτό, καλε μου άνθρωπε..??
Τα "προδευτικά" ελατηρια ονομαζονται ετσι γιατι έχουν μεταβλητό βήμα αναμεσα στις σπειρες..
Αυτή ειναι η ΜΟΝΗ ιδιοτητα που τα διαχωριζει απο τα "γραμμικά"..!!
(αν ειχαν και μεταβλητή διατομή ραβδου θα επαιζε και αυτή ρολο..)
Τα συγκεκριμενα ελατηρια εχουν μια "μεση" σκληρότητα που ειναι (χοντρικά) ο μεσος ορος του αθροίσματος των επιμερους σκληροτητων ανα μοναδα ανηγμένου μηκους της ραβδου..
(αν θελεις μπορείς να τα φανταστείς σαν πολλα επιμερους ελατηριακια σε σειρα με διαφορετικό βημα το καθενα)
Τουτου δοθεντος(*) η σκληροτητα του ελατηρίου ειναι ΜΙΑ και συγκεκριμενη και δεν αυξανεται ουτε μειώνεται..
Υ.Γ.
(*) It's hardly recommended να συμφωνήσουμε γιατι μπορεί να ερθει ο alternative πανεπιστήμονας Ohm και να μας τα κάνει τσουρεκια..;)
Μπορω να σας τα κανω κι εγω τσουρεκια, δεν χρειαζεται ο ομ ;)
Μπορω να σας τα κανω κι εγω τσουρεκια, δεν χρειαζεται ο ομ ;)
Ξερεις να μιλας προστυχα ρε μπαγασα...!!!:a07:
Υ.Γ.
Σε προειδοποιπω οτι αν αρχίσεις να μιλας για μεταβολή του βηματος κατα την συμπίεση (αρα και σκλήρυνση του ελατηρίου εφοσον το βημα υπεισερχεται στον υπολογισμό του k) θα οδηγηθούμε στο συμπερασμα ότι και τα γραμμικα ελατηρια μεταβαλουν την σκληρότητα τους οσο τα συμπιέζουμε, οπότε το αφήνω πλεον πανω σου και παω για τσιπουρο και γλωσσα βοδινή..;)
F (Δύναμη) = K (Σταθερά ελατηρίου) * X (μήκος συμπίεσης από την ελευθερη θέση του)
Μην αρχίσεται να βρίζετε επειδή το έγραψα!
Το μυστήριο είναι με την σταθερά Κ. Εάν έχω ένα ελατήριο με ένα συγκεκριμένο υλικό και έχει πχ 30 σπείρες και πάρω ένα τροχό και κόψω τις 10 σπείρες από τις 30
τότε το ελατήριο έχει σκληρύνει και έχει μεγαλώσει η σταθερά Κ (παράδοξο αλλά έτσι είναι).
Τα γραμμικά ελατήρια έχουν (στην ελεύθερη θέση τους- θέση ηρεμίας χωρίς εφαρμογή δυνάμεων) σταθερή απόσταση, βήμα ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε και σταθερή σταθερά Κ.
Στα 2 ή περισσότερων σταδίων έχετε με μεταβαλόμενο (ΠΑΝΤΑ στην ελεύθερη θέση τους- θέση ηρεμίας χωρίς εφαρμογή δυνάμεων)
Όσο συμπιέζινται γίνεται το εξής παράδοξο. Τρακαίρνουν οι σπείρες με το μικρό βήμα μεταξύ τους. Αυτόματα το Κ αλλάζει προς το σκληρότερο. Γιατί? Γιατί ξαφνικά
το ελατήριο <<έχασε>> αυτές τις σπείρες.
Στα προοδευτικά ελατήρια μεταβάλεται το Κ (σταθερά ελατηρίου)
Σωστά ανέφερε κάποιος ποιό πάνω ότι τα πηρούνια έχουν έναν όγκο αέρα που τους δίνει μια προοδευτικότητα. Αναβάτες με γνώσεις και πείρα πειραματίζονται με αυτόν τον όγκο αλλάζοντας
την ποσότητα λαδιού στα πηρούνια. Για εμένα και τους περισσότερους πιστεύω είναι ψιλά γράμματα κάτι τέτοιο. Σιγά μην δω διαφορά στην ανάρτηση με 2cm περισσότερο ύψος λαδιού.
CBR900RR 98-99
25/08/2016, 15:27
Και ομως βλεπεις διαφορα με 2 εκατοστα αν ξερεις πως συμπεριφερεται το μηχανακι σου!
Ειδικα οταν πανε να τερματισουν τα καλαμια!
Ξερεις να μιλας προστυχα ρε μπαγασα...!!!:a07:
Υ.Γ.
Σε προειδοποιπω οτι αν αρχίσεις να μιλας για μεταβολή του βηματος κατα την συμπίεση (αρα και σκλήρυνση του ελατηρίου εφοσον το βημα υπεισερχεται στον υπολογισμό του k) θα οδηγηθούμε στο συμπερασμα ότι και τα γραμμικα ελατηρια μεταβαλουν την σκληρότητα τους οσο τα συμπιέζουμε, οπότε το αφήνω πλεον πανω σου και παω για τσιπουρο και γλωσσα βοδινή..;)
Κατι τετοιο θα ελεγα, αλλα δεν θα το αναπτυξω λογω βοϊδο...γλωσσας.
Οποτε ας περιοριστουμε στο οτι απλα δεν υπαρχουν γραμμικα ελατηρια και οτι δεν ειναι το μεταβλητο βημα που δινει την προοδευτικοτητα.
Οποτε ας περιοριστουμε στο οτι απλα δεν υπαρχουν γραμμικα ελατηρια και οτι δεν ειναι το μεταβλητο βημα που δινει την προοδευτικοτητα.
Ναι αλλα αν το εξεταζαμε ανα dt χρονικής στιγμής και ανα dx μεταβολής μηκους δεν θα ήταν καλη φάση για Παρασκευή μεσημερι..??
intruder
30/08/2016, 22:29
Με το λαδι στα μπροστα τιπαιζει?τι κανει το οσο πιο λεπτο κ οσο πιο χοντρο?
doctoras
31/08/2016, 08:21
πιο αργή συμπίεση / επαναφορά το χοντρό, το λεπτό τα αντίθετα αποτελέσματα
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.