View Full Version : Επιλογή ελαστικών για On/Off
Δεινόσαυρος
23/08/2016, 11:32
ΥΓ. Το νήμα αυτό ξεκίνησε ως Conti TKC80 vs Metzeller KAROO 3...
αλλά εν πορεία γενικεύτηκε.
Ευχαριστώ mods για αλλαγή τίτλου!
=======
Τα έχει δοκιμάσει κανείς και τα δύο;
Αρχικά έλεγα τα TKC80 μιας και δεν ήξερα πολλά άλλα, αλλά τα καινουργια Karoo λένε οτι είναι πολύ καλύτερα στην ασφαλτο, σχεδόν τα ίδια στο χώμα, και αντέχουν και λίγο παραπάνω.
Η μοτό είναι ελαφριά (μονοκύλινδρο), ή χρήση άσφαλτος για διαστήματα 300 χλμ, μετά αρκετό χώμα/κροκκάλα και λίγο λάσπη, (repeat several times). Ίσως και λίγο άμμος/έρημος αν αξιωθούμε...
Ο,τι γνώμες δεκτές, ιδίως αν υπάρχει και καμιά άλλη επιλογή που δεν ανέφερα.
Πολύ καλή επιλογή για ελαφρύ μηχανάκι σε 50/50 λάστιχο είναι και το T63 της michelin (έχει και πολύ καλύτερη συμπεριφορά στη βρεγμένη άσφαλτο απ'ολα τα άλλα).
Λευκάδιος
23/08/2016, 14:05
Conti TKC80 και Metzeller Karoo 3 βάζουν συνήθως σε βαριά ον-οφ.
Τα TKC80 βγάζουν αρκετά χιλιόμετρα,είναι ικανοποιητικά στην άσφαλτο(εγώ στο βρεγμένο ήμουν οκ) αλλά σε βαρύ χωμάτινο τεραίν έχουν περιορισμούς.
Επιλογές υπάρχουν και άλλες,αν έχεις 18άρα πίσω(που έχεις απ'οτι θυμάμαι) έχεις ακόμη περισσότερες.
T63 έχω αυτη την στιγμή ένα μπροστινό και έχω μείνει πολύ ικανοποιημένος σε ον-οφ χρήση.Για να καταλάβεις τα επίπεδα πρόσφυσης σε στεγνή άσφαλτο δες την φωτό.Το συγκεκριμένο T63 το αγόρασα 15 ευρώ γιατί ήταν ξεχασμένο(αχρησιμοποίητο) περίπου 10 χρόνια σε πατάρι ενός ιδιώτη,φρεσκαδούρα δηλαδή :rotflmao: *
364534
Αντίστοιχα επίπεδα πρόσφυσης σε (στεγνή) άσφαλτο έχουν και τα Pirelli MT21 τα οποία έχουν σαφώς καλύτερη συμπεριφορά στο χώμα απ'τα TKC80 αλλά μικρότερη διάρκεια ζωής(το πίσω).
Παρ'ολο που η επιλογή ελαστικών είναι καθαρά προσωπικό θέμα(στυλ οδήγησης,μοντέλο μοτό κλπ) αν θες πες μας και τι μοτό έχεις,μπορεί να βοηθήσει κάποιος που έχει την ίδια.
Επίσης καλό είναι να βάλεις στην σειρά πού θες την μέγιστη συμπεριφορά.Άλλα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής,άλλα είναι καλύτερα στη λάσπη,άλλα στην ασφαλτο κ.ο.κ.
Αν και πολλοί δεν το προτείνουν κάποιοι άλλοι κάνουν συνδυασμούς διαφορετικών ελαστικών μπρος-πίσω.πχ στο εξωτερικό για μεγάλα μονοκύλινδρα είναι αρκετά διαδεδομένος ο συνδυασμός μπροστά MT21(και άλλο ένα που δεν το θυμάμαι) και πισω Dunlop D606.Το οποίο D606 θέλω να το δοκιμάσω αλλά είναι εξαιρετικά σπάνιο στην Ελλάδα(ειδικά σε 17άρα πίσω).
*Φυσικά με την παραπάνω φωτό δεν προτρέπω κανέναν να αγοράζει τόσο παλιά ελαστικά :wave2:
στο εξωτερικό για μεγάλα μονοκύλινδρα είναι αρκετά διαδεδομένος ο συνδυασμός μπροστά MT21(και άλλο ένα που δεν το θυμάμαι) και πισω Dunlop D606.Το οποίο D606 θέλω να το δοκιμάσω αλλά είναι εξαιρετικά σπάνιο στην Ελλάδα(ειδικά σε 17άρα πίσω).
Αν έχει 18άρα πίσω και παίρνει 140αρι τότε καλή επιλογή είναι και το D908RR της Dunlop, είναι λίγο τσιμπημένο σε τιμή αλλά το βγάζει στην διάρκεια. To έχω φορέσει με μπροστινό Τ63 και ήταν πολύ ωραίος συνδιασμός τόσο στο 690 όσο και στο 990. Τώρα περιμένω να τελιώσει το Τ63 και να επιστρέψω στο dunlop.
Δεινόσαυρος
23/08/2016, 18:44
Εφόσον οι γνώστες εδώ συνιστούν Τ63, θα το κοιτάξω όπωσδήποτε. Θενκς μπόιζ!
Ναι Λευκάδιε, ο πίσω είναι 18άρης - 4.0×18 λέει το λάστιχο, άρα φαντάζομαι είναι 4" το φάρδος. (σηκώνει 140; ΜΕ σαμπρέλα βέβαια)
Το μηχανάκι είναι Husqvarna TE ca~2000, και είναι το «πειραματομήχανο» μου. Αφού δεν μπορώ να πω πειραματόζωο. Τώρα κοιτάω να του φτιάξω σέλα που να μην σκοτώνει. Μικρή πιθανότητα επίσης να χρησημποιήσω ένα KLR. Πάλι μονοκύλινδρο δλδ.
Η χρήση είναι για «true on-off», πρώτη φορά κάνω ταξίδι τέτοιο με μεγάλες ασφάλτινες αποστάσεις μεταξύ χωματινών καταστάσεων, μπαγκαζια, κλπ.
Δεν θέλω να βάλω τα enduro λόγω πολλής ασφάλτου, αλλά ούτε τα SM, γιατί δεν φτουράν για της λάσπες (άσε που το οφφ με 17αρι δεν με ευχαριστεί), ενώ μάλιστα έχω εφεδρικές ζάντες 21/18.
Θέλω δλδ (1) άριστο ον, (2) όσο πιο καλό οφ γίνεται υπο την (1), και αν φθείρεται λίγο πιο γρήγορα, νέβερ μάιντ, σε αυτό το στάδιο. Άρα και τα Dunlop πού λέει ο Mariner, καλά ακούγονται.
===
ΥΓ. Χαζομάρα είπα, 2.50×18 είναι η πίσω ζάντα, και το εγχειρίδιο δίνει 140/80 για λάστιχο, προτείνοντας μάλιστα MCE-KAROO ή ΜΤ-21.
Next time, RTFM!!! :blush:
πειτε εντυπωσεις και συμπερασματα για D908RR.
Bob_o_mastoras
23/08/2016, 19:43
Aπο τη μανα του, το ΤΕ 610, 140 φοραει πισω.
Εκει Αγγλια θα παιζει μπολικη λασπη να υποθεσω..;;;
Δεινόσαυρος
23/08/2016, 20:15
Aπο τη μανα του, το ΤΕ 610, 140 φοραει πισω.
Εκει Αγγλια θα παιζει μπολικη λασπη να υποθεσω..;;;
Ου, φέρε και κουτάλα... (https://www.youtube.com/watch?v=0OHZfPfHpK0)
Σήμερα ευτυχώς όλα ξερά. Καλό αυτό, γιατί δεν είμαι σε φόρμα (όχι οτι ήμουνα ποτέ) αλλά λέμε...
Θενκς για την πληροφορία σχετικά με το 140 πίσω, το φαντάστηκα, αλλά δεν ήμουν σίγουρος...
Λευκάδιος
23/08/2016, 22:02
Αν έχει 18άρα πίσω και παίρνει 140αρι τότε καλή επιλογή είναι και το D908RR της Dunlop, είναι λίγο τσιμπημένο σε τιμή αλλά το βγάζει στην διάρκεια. To έχω φορέσει με μπροστινό Τ63 και ήταν πολύ ωραίος συνδιασμός τόσο στο 690 όσο και στο 990. Τώρα περιμένω να τελιώσει το Τ63 και να επιστρέψω στο dunlop.
Χωρίς να έχω δοκιμάσει κάποιο εκ των δύο Dunlop ..
το 908 είναι κυρίως για μεγάλα 2κύλινδρα(σύμφωνα με την Dunlop) και προτιμάται απο πολλούς ιδιοκτήτες ktm950/990.Αφου ζητήθηκε και παραπάνω γράψε κάνα δυο λόγια για δαυτο:) .Εχω απορία για την συμπεριφορά του σε άσφαλτο και λάσπη καθώς (αν δεν κάνω λάθος) προορίζεται κυρίως για σκληρά τεραίν και πολυήμερους αγώνες.
Απο την άλλη το 606 εχει πολλές καλές κριτικές απο ιδιοκτήτες μονοκύλινδρων dualsport.Και η τιμή του(80 ευρώ για πίσω 130άρι) πρέπει να είναι αρκετά χαμηλότερη απ'του 908.
πειτε εντυπωσεις και συμπερασματα για D908RR.
Το πίσω το έχω λατρέψει, το μεγάλο κεντρικό τακούνι δίνει πολύ καλή πρόσφυση σε όλα σχεδόν τα τεραίν, την παλεύει αρκετά καλά με την λάσπη και στην στεγνή άσφαλτο είναι απίθανο, στο βρεγμένο θέλει την κλασική προσοχή που θέλουν τα περισσότερα τακουνάτα. Απλά επειδή έχει αρκετά σκληρό σκελετό εγώ γενικά το έπαιζα με αρκετές χαμηλές πιέσεις, άσφαλτο 1,5bar και χώμα 0,8-1bar (με rimlock φυσικά). Επίσης έχει πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής σε σχέση με τα περισσότερα χωμάτινα της κατηγορίας οπότε και γι'αυτό πιστεύω αξίζει τα περισσότερα χρήματα. Το μπροστά είναι λίγο άμπαλο στην άσφαλτο οπότε προτιμώ Τ63 και ας χάνω λίγο στο χώμα
Χωρίς να έχω δοκιμάσει κάποιο εκ των δύο Dunlop ..
το 908 είναι κυρίως για μεγάλα 2κύλινδρα(σύμφωνα με την Dunlop) και προτιμάται απο πολλούς ιδιοκτήτες ktm950/990.Αφου ζητήθηκε και παραπάνω γράψε κάνα δυο λόγια για δαυτο:) .Εχω απορία για την συμπεριφορά του σε άσφαλτο και λάσπη καθώς (αν δεν κάνω λάθος) προορίζεται κυρίως για σκληρά τεραίν και πολυήμερους αγώνες.
Απο την άλλη το 606 εχει πολλές καλές κριτικές απο ιδιοκτήτες μονοκύλινδρων dualsport.Και η τιμή του(80 ευρώ για πίσω 130άρι) πρέπει να είναι αρκετά χαμηλότερη απ'του 908.
To 908 το φορούσαν αν θυμάμαι καλά τα 660 Rally και μετά το βολεύτηκαν και τα δικύλινδρα :) προσωπικά το έχω φορέσει και στο 990 και στο 690 Στην άσφαλτο όπως έγραψα παραπάνω εγώ δεν έχω κανένα παράπονο, πολύ πρόσφυση παντού και πάντα. Στην λάσπη δεν ειναι σίγουρα τόσο καλό όσο ένα εντούρο λάστιχο αλλά είναι καλύτερο και απο το TKC80 και απο το T63 που έχω φορέσει εγώ. Απλά όπως είπα λόγο του σκληρου radial σκελετού σε εμένα για να δουλέψει (ειδικά στο 690) ήθελε χαμηλές πιέσεις. Το 606 δεν το είχα βρεί ποτέ για να το δοκιμάσω αλλά δεν ξέρω και αν έχω τον λόγο απο τη στιγμή που τα πάω τόσο καλά με το 908.
Λευκάδιος
23/08/2016, 22:32
Και καλά κάνεις που δεν το αλλάζεις αφού είσαι οκ.Για εναλλακτικό μπροστινό του T63 δοκίμασε κάποια στιγμή MT21 ;)
Έχω παίξει με το πείραμα του μπροστά mt21 και πίσω d908. Πολύ καλή χωμάτινη συμπεριφορά και πολύ καλή διάρκεια, αλλά ποτέ δε τον εμπιστεύτηκα τον συνδυασμό στην άσφαλτο.
Λευκάδιος
23/08/2016, 23:19
Έχω παίξει με το πείραμα του μπροστά mt21 και πίσω d908. Πολύ καλή χωμάτινη συμπεριφορά και πολύ καλή διάρκεια, αλλά ποτέ δε τον εμπιστεύτηκα τον συνδυασμό στην άσφαλτο.
Καλά που το αναφέρεις Σπύρο,πάντως το μπροστινό MT21 έχει απίστευτη πρόσφυση στην άσφαλτο.Ίσως να μην συνεργάζεται καλά με σκληρό πίσω.
Κάποια στιγμή είχα ένα μπροστινό veerubber που είναι αντίγραφο(στο πιο μαλακό) του Mt21 και ένα σκληρό τακουνάτο mitas.Το αποτέλεσμα δεν ήταν επίσης καλό,το μηχανάκι έμοιαζε σαν να είναι δυο κομμάτια.
Τώρα έχω t63 μπροστά, mt21 πίσω και συνεργάζονται άψογα σε άσφαλτο και χώμα
Το karoo 3 είναι ανέλπιστα καλό στην λάσπη (λόγω χάραξης)... βέβαια χάνει αρκετά (ως πολύ) στα σαθρά και την κροκάλα! Αλλά το είχα στο 800 (17αρα ζάντα), σε ελαφρύ on-off δεν το έχω δοκιμάσει.
Το D908 το φοράω τώρα στο 690... δεν τρώγεται με τίποτα.... έχω κάνει περίπου 6000 και έχει ακόμα πάρα πολύ ψωμί! Γενικά είμαι ευχαριστημένος, αλλά μου φαίνεται κάπως κούτσουρο.... στην άσφαλτο! Τουλάχιστον εμένα δεν μου προσδίδει την ίδια ασφάλεια με το Τ63!
Εμπρός έχω σταθερά Τ63 (εγγύηση), αλλά μπορείς να το δοκιμάσεις πακέτο! Μια χαρά είναι.... και φοβερό στο βρεγμένο! Βέβαια στην Ελληνική αγορά ήταν σε έλλειψη, δεν υπήρχε πουθενά (τουλάχιστον μέχρι πριν κάνα μήνα)... τώρα δεν ξέρω τι παίζει!
Γενικώς ο καλύτερος συνδυασμός που έχω δοκιμάσει και μου ταίριαζε, είναι Τ63 εμπρός και Karoo R πίσω... αλλά δυστυχώς το κόψανε....!
Καλά που το αναφέρεις Σπύρο,πάντως το μπροστινό MT21 έχει απίστευτη πρόσφυση στην άσφαλτο.Ίσως να μην συνεργάζεται καλά με σκληρό πίσω.
Κάποια στιγμή είχα ένα μπροστινό veerubber που είναι αντίγραφο(στο πιο μαλακό) του Mt21 και ένα σκληρό τακουνάτο mitas.Το αποτέλεσμα δεν ήταν επίσης καλό,το μηχανάκι έμοιαζε σαν να είναι δυο κομμάτια.
Τώρα έχω t63 μπροστά, mt21 πίσω και συνεργάζονται άψογα σε άσφαλτο και χώμα
όντως η μη καλή συνεργασία στην άσφαλτο να είναι το πρόβλημα γιατι το μπροστινό ΜΤ21 δε το επιστέφτηκα ποτέ. παίζει να φταίνε όμως και τα κιλά τα δικά μου
Γενικά είμαι ευχαριστημένος, αλλά μου φαίνεται κάπως κούτσουρο.... στην άσφαλτο! Τουλάχιστον εμένα δεν μου προσδίδει την ίδια ασφάλεια με το Τ63!
Που 'σαι συ μωρέ? :D
Τι πίεση έχεις στο 908 στην άσφαλτο? Δεν θέλει πάνω απο 20 (με εμένα πάνω :P )
Δεν ξέρω αν παίζει σε εσάς ο "κλώνος" του TKC80, το Anlas CapraX. Το έχω στο Τρανσαλπ και μέχρι στιγμής δηλώνω ικανοποιημένος και από απόδοση και από διάρκεια. Φίλος που τα έχει δοκιμάσει και τα 2(ο XLΓιώργης είναι αυτός) σε ίδιο μηχανάκι, δίνει σαφές προβάδισμα στην επιλογή του TKC, αλλά το τούρκικο παραμένει μια καλή vfm επιλογή.
Για βαρύ μηχανάκι το TKC είναι ακόμα η καλύτερη επιλογή.
Τον Μάϊο εκανα χωμάτινη εκδρομή (τρου τρου τρου αντβε), διάσχιση Οίτης + Μεγάλο Χωριό + Πάντα Βρεχει και άλλα, με το CCM 404 φορτωμένο πολύ, εβαλα πίσω μεταχειρισμένο ΜΧ λάστιχο και παρά την κάμποση άσφαλτο, παλιά εθνική στο πήγε, καινούργια στον γυρισμό + τα χωμάτινα χιλιόμετρα με εβγαλε μια χαρά, εχει ακόμα ψωμί.
364571
Που 'σαι συ μωρέ? :D
Τι πίεση έχεις στο 908 στην άσφαλτο? Δεν θέλει πάνω απο 20 (με εμένα πάνω :P )
Εγώ...? Εσύ χάθηκες!
Άσφαλτο, i.e. καθημερινή μετακίνηση κλπ. στο 1.5 περίπου! Χώμα το έχω "δουλέψει" και 1 (και λίγο παρακάτω)!
Δεινόσαυρος
25/08/2016, 11:45
Πολλές και καλές πληροφορίες, ευχαριστώ όλους.
Έτσι όπως τα λέτε θα έκλινα προς Τ63, αν και νομίζω οτι δεν βγάζουν 18αρι (τουλ. δεν το είδα)
Το ΜΤ-21 δεν μου άρεσε οπτικά, γιατί έλεγα κάτι που φαίνεται τόσο τακουνάτο δεν μπορεί να είναι καλό στο δρόμο, αλλά αφου τόσοι και τόσοι το πιστοποιούν, μπορεί να το δοκιμάσω. Με εντυπωσίασε επίσης που κυκλοφορεί τόσα χρόνια - κάτι σωστό θα πέτυχαν.
Το Κaroo που είπα προηγουμένως, είναι γιατί είχα κάποια παλιά MCE Karoo, κι αν και ήταν εντελώς φθαρμένα πάλι μου άρεσαν. Αλλά δεν βγαίνουν πιά...
Οπότε μάλλον με βλέπω Τ63 μπρος ΜΤ-21 πίσω, ή ΜΤ-21 μπρος-πίσω. Άμα περάσει λίγος καιρός θα σας πω πώς πήγε.
Εst το Τούρκικο TKC υπάρχει εδώ, ίσως να κάνει για πίσω, χμ, δεν ξέρω, φτηνό πάντως και αν έχει μακροζωία ίσως αξίζει για μεγάλα ταξίδια.
Το Karoo 3 που λέτε οτι είναι καλό στη λάσπη (ε, να μην είναι; σα ρόδα ποταμόπλοιου το προφίλ) αλλά όχι στα σαθρά/κροκάλα μπορείτε να πείτε τίποτις παραπάνω; Ενδιαφέρων συνδιασμός πάντως - καλό σε άσφαλτο ΚΑΙ λάσπη (αλλά όχι σε ξερό χώμα! ΛΟΛ)
Αναρωτιέμαι αν θα έχει περισσότερη μακροζωία σε ελαφρύ μηχανάκι αφου προορίζεται για πιο βαρύ....
Αν θέλουν κι άλλοι να προσθέσουν γνώμες, no problem, σε καλό θρεντάκι εξελίσεται, ίσως αν γίνεται να αλλάξει ο τίτλος σε κάτι σαν «Επιλογή λάστιχών ΟΝ-ΟΦ»
Έτσι όπως τα λέτε θα έκλινα προς Τ63, αν και νομίζω οτι δεν βγάζουν 18αρι (τουλ. δεν το είδα)
Βγαίνει σε 130 για 18". Στo 2.50 x 18 στεφάνι του 690 μπαίνει μια χαρά.
Juohmaru!
25/08/2016, 18:05
Τα Τ63 έχουν περίπου την χάραξη των πιο "αγωνιάρικών" Desert της Michelin με άλλη πιο μαλακή γόμα...
Για μένα είναι το ιδανικό πραγματικά 50-50 λάστιχο για ελαφρύ on-off!
Μακράν ανώτερο από ΜΤ-21, ακόμα και από TKC αφού είναι καλύτερα στο χώμα χωρίς να χάνουν σε άσφαλτο,
θα το χρησιμοποιούσα μπρός-πίσω (σαφώς βγαίνουν για 18αρα).
Όσο για το D908RR συμφωνώ με το Μαρίνο, όμως για μεγάλα δικύλινδρα! :wave2:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.