PDA

View Full Version : HOW TO HANG ON AS YOU HANG OFF YOUR MOTORCYCLE ON THE TRACK



Σελίδες : [1] 2

RaGe_Raptor
01/09/2016, 10:32
https://www.bikeminds.com/thethrottlestop/hanging-on-motorcycle-body-position

RaGe_Raptor
01/09/2016, 13:20
Επίσης , μερικά πολύ ενδιαφέροντα podcasts του Ken Hill για riding techniques (https://m.soundcloud.com/ken-hill-534763963/ken-hill-coaching-2-different-rider-different-technique)

amyroukai
01/09/2016, 13:33
αυτό που μου κάνει εντύπωση, που έχει ξαναγραφτεί, είναι η πλήρης αντίθεση του Ίενατς με τον Κόουντ στο θέμα μεταφοράς βάρους.

RaGe_Raptor
01/09/2016, 15:21
αυτό που μου κάνει εντύπωση, που έχει ξαναγραφτεί, είναι η πλήρης αντίθεση του Ίενατς με τον Κόουντ στο θέμα μεταφοράς βάρους.

κάποτε τον διάβαζα με θρησκευτική ευλάβεια τον Κιθ. τώρα πια όχι. :D

o Ίενατς είναι πολύ κοντύτερα στα σύγχρονα πρότυπα του performance riding όχι μόνο στο θέμα βάρους/θέσης σώματος αλλά και σε άλλα θεμελιώδη θέματα όπως φρένα στη στροφή.

kostas777
01/09/2016, 17:37
αυτό που μου κάνει εντύπωση, που έχει ξαναγραφτεί, είναι η πλήρης αντίθεση του Ίενατς με τον Κόουντ στο θέμα μεταφοράς βάρους.

Ποιά πλήρης αντίθεση, δεν είδα να λέει κάτι διαφορετικό. Τα λέει διαφορετικά, αλλά δεν διαφωνεί κάπου.

RaGe_Raptor
10/10/2016, 10:38
Ποιά πλήρης αντίθεση, δεν είδα να λέει κάτι διαφορετικό. Τα λέει διαφορετικά, αλλά δεν διαφωνεί κάπου.

O Ienatsch και ο Hill διδάσκουν και trail-braking και "κατευθυντικότητα"/add of lean angle με τη χρήση του εσωτερικού μαρσπιέ στην είσοδο της στροφής. Και πράγματι η πίεση στα μαρσπιέ όταν η μηχανή βρίσκεται σε όρθια θέση έχει πολύ μικρή επίδραση, αν το δοκιμάσεις υπό κλίση όμως το εσωτερικό μαρσπιέ έχει αρκετή επίδραση στην "κατευθυντικότητα"(υπάρχει αυτή η λέξη ? :p ).

kostas777
10/10/2016, 11:21
Το εσωτερικό μαρσπιέ τι να το κάνουμε στην είσοδο της στροφής; Το trail braking είναι μια τεχνική που κάνουμε άσχετα με το που και πόσο πατάμε.

chillipf
10/10/2016, 11:31
:a014:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 11:41
Το εσωτερικό μαρσπιέ τι να το κάνουμε στην είσοδο της στροφής;

Ξέρω γω; Ρώτα κάτι Schwantz και σια... δεν τα λέω εγώ αυτοί τα λένε :D


Το trail braking είναι μια τεχνική που κάνουμε άσχετα με το που και πόσο πατάμε.

Δεν συνέδεσα το trail braking με το peg weighting απλά τα επισήμανα σαν διαφορές ανάμεσα στις σχολές Code και Ienatsch/Hill

TROOPER
10/10/2016, 11:41
Το εσωτερικό μαρσπιέ τι να το κάνουμε στην είσοδο της στροφής;......

το παταμε γερα για σιγουρα αποτελεσματα :bawl:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 11:46
το παταμε γερα για σιγουρα αποτελεσματα :bawl:

Good ol' trooper :D

TROOPER
10/10/2016, 11:48
Good ol' trooper :D

:beer:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 11:55
Και πάμε μια βόλτα κι από δω (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=138109). Έχω αναθεωρήσει,καλά τα λέει στο άρθρο τελικά . :D

TROOPER
10/10/2016, 12:22
Και πάμε μια βόλτα κι από δω (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=138109). Έχω αναθεωρήσει,καλά τα λέει στο άρθρο τελικά . :D

δλδ? σε τι αναθεωρησες? κατι δεν επιασα. :look:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 12:22
δλδ? σε τι αναθεωρησες? κατι δεν επιασα. :look:

Εσωτερικό μαρσπιέ στην είσοδο

TROOPER
10/10/2016, 12:37
Εσωτερικό μαρσπιέ στην είσοδο

για να πετυχεις τι?

RaGe_Raptor
10/10/2016, 12:40
για να πετυχεις τι?

Αναλόγως τη στροφή , ομαλή κατευθυντικότητα.

TROOPER
10/10/2016, 12:46
Αναλόγως τη στροφή , ομαλή κατευθυντικότητα.

δεν καταλαβαινω την απαντηση σου. παμε ενα παραδειγμα.
ερχεσαι για την 1 στις σερρες. εχεις τοποθετηθει με το μισο δεξι κωλομαγουλο εξω και τα γονατα στο ντεποζιτο.τυχαια τα νουμερα αλλα ας πουμε: ερχεσαι 6η τερμα γκαζι, 250μ τραβας φρενα, 150 αμολας και δινεις τη ''σφαλιαρα'' για το cs σου. για να δωσεις τη σφαλιαρα πιο γρηγορα και αποτελεσματικα (και αφου το να σπρωξεις το τιμονι ειναι πιο ευκολο απο το να το τραβηξεις), ποιο ποδι θα πατησεις πιο γερα για να το κανεις πιο ευκολο?

RaGe_Raptor
10/10/2016, 12:47
Κι επειδή το ομαλή κατευθυντικότητα ίσως ακούγεται κάπως ασαφές:

"Shifting your upper body to the inside of the turn,so weighting your inside peg, at the rate you want to turn in"

RaGe_Raptor
10/10/2016, 12:50
δεν καταλαβαινω την απαντηση σου. παμε ενα παραδειγμα.
ερχεσαι για την 1 στις σερρες. εχεις τοποθετηθει με το μισο δεξι κωλομαγουλο εξω και τα γονατα στο ντεποζιτο.τυχαια τα νουμερα αλλα ας πουμε: ερχεσαι 6η τερμα γκαζι, 250μ τραβας φρενα, 150 αμολας και δινεις τη ''σφαλιαρα'' για το cs σου. για να δωσεις τη σφαλιαρα πιο γρηγορα και αποτελεσματικα (και αφου το να σπρωξεις το τιμονι ειναι πιο ευκολο απο το να το τραβηξεις), ποιο ποδι θα πατησεις πιο γερα για να το κανεις πιο ευκολο?


Στην Κ1 ,επειδή έχω το χώρο άρα και το χρόνο, δε θα δώσω "σφαλιάρα" αλλά ας πούμε ότι θα έδινα,countersteering έχοντας σωστή στάση σώματος όπως περιέγραψες και μετά βάρος στο εσωτερικό όπως περιέγραψα παραπάνω

TROOPER
10/10/2016, 12:52
Στην Κ1 ,επειδή έχω το χώρο άρα και το χρόνο, δε θα δώσω "σφαλιάρα" αλλά ας πούμε ότι θα έδινα,countersteering έχοντας σωστή στάση σώματος όπως περιέγραψες και μετά βάρος στο εσωτερικό όπως περιέγραψα παραπάνω

αυτο το cs γινεται με εναν τροπο. δεν εχει σημασια το ποσο ''βιαια'' θα το κανεις. θα σπρωξεις το τιμονι με το δεξι χερι σωστα?

RaGe_Raptor
10/10/2016, 12:54
αυτο το cs γινεται με εναν τροπο. δεν εχει σημασια το ποσο ''βιαια'' θα το κανεις. θα σπρωξεις το τιμονι με το δεξι χερι σωστα?

Βασικά και σπρώχνω δεξί και τραβάω αριστερό ταυτόχρονα.

TROOPER
10/10/2016, 12:58
Βασικά και σπρώχνω δεξί και τραβάω αριστερό ταυτόχρονα.

το να τραβας ομως ειναι πιο κουραστικο (λογο εμβιομηχανικης καθαρα) απο το να σπρωχνεις. οποτε παμε να δουμε πως θα γινει πιο ευκολο το να κανεις το cs.
σπρωχνεις με το δεξι. πως θα καταφερεις να βαλεις μεγαλυτερη δυναμη η πιο σωστα την σωστη δυναμη με λιγοτερο κοπο, στο δεξι γκριπακι σου?

RaGe_Raptor
10/10/2016, 13:04
το να τραβας ομως ειναι πιο κουραστικο (λογο εμβιομηχανικης καθαρα) απο το να σπρωχνεις. οποτε παμε να δουμε πως θα γινει πιο ευκολο το να κανεις το cs.
σπρωχνεις με το δεξι. πως θα καταφερεις να βαλεις μεγαλυτερη δυναμη η πιο σωστα την σωστη δυναμη με λιγοτερο κοπο, στο δεξι γκριπακι σου?

Good to know

Για να μην το κουράζουμε, cs με δύναμη στο εξωτερικό μαρσπιέ ,γόνατο ή προσαγωγό στο ντεπόζιτο και κώλο στο κάθισμα.

TROOPER
10/10/2016, 13:09
Good to know

Για να μην το κουράζουμε, cs με δύναμη στο εξωτερικό μαρσπιέ ,γόνατο ή προσαγωγό στο ντεπόζιτο και κώλο στο κάθισμα.

αρα εξωτερικο μαρσπιε ;)
ομορφα.
εγειρε το χαρχαλο μας, χαλαρωνουμε τα χερια και παιρνουμε προοδευτικα το γκαζι.
το δεξι μας ποδι ειναι καπου αναμεσα στο μηχανακι και την ασφαλτο. το αριστερο μας παιζει τον ρολο του αγκιστρου πανω στο μηχανακι λοιπον. ποιο ποδι παταμε πιο γερα (συνυπολογιζοντας κι ολας οτι το μηχανακι ειναι υπο κλιση και δεν θελουμε να το ''διωξουμε'') ? ποιο ποδι εφαπτεται στις μυτες και ποιο παταει με το πελμα?

Ζεύκας
10/10/2016, 13:23
το να τραβας ομως ειναι πιο κουραστικο (λογο εμβιομηχανικης καθαρα) απο το να σπρωχνεις.

το εξηγείς αν δεν σου κάνει κόπο;

RaGe_Raptor
10/10/2016, 13:50
αρα εξωτερικο μαρσπιε ;)
ομορφα.
εγειρε το χαρχαλο μας, χαλαρωνουμε τα χερια και παιρνουμε προοδευτικα το γκαζι.
το δεξι μας ποδι ειναι καπου αναμεσα στο μηχανακι και την ασφαλτο. το αριστερο μας παιζει τον ρολο του αγκιστρου πανω στο μηχανακι λοιπον. ποιο ποδι παταμε πιο γερα (συνυπολογιζοντας κι ολας οτι το μηχανακι ειναι υπο κλιση και δεν θελουμε να το ''διωξουμε'') ? ποιο ποδι εφαπτεται στις μυτες και ποιο παταει με το πελμα?

κοίτα , έχουμε διαφορές σε θεμελιώδη θέματα.εγώ έχω τελειώσει με το δυνατό φρενάρισμα όσο είμαι όρθιος,όχι με το φρενάρισμα γενικώς.
επίσης το πως πατάει το πόδι στο εξωτερικό μαρσπιέ είναι και θέμα ανατομίας,δεν είναι ολονών τα πόδια ίδια,ο στόχος είναι να έχουμε μια σταθερή βάση σε συνδυασμό με εξωτερικό προσαγωγό (ή γόνατο) στο ντεπόζιτο.

και ναι κατά την είσοδο της στροφής (μετά το cs) το μεγαλύτερο βάρος είναι στο εσωτερικό πόδι το οποίο πατάει με τα μετατάρσια πάνω στο μαρσπιέ.

TROOPER
10/10/2016, 14:10
κοίτα , έχουμε διαφορές σε θεμελιώδη θέματα.εγώ έχω τελειώσει με το δυνατό φρενάρισμα όσο είμαι όρθιος,όχι με το φρενάρισμα γενικώς.

το οποιο σε κανει να φλερταρεις με την πτωση σε σχεση με το να τελειωνες με το φρεναρισμα οσο εισαι ορθιος η οχι?


επίσης το πως πατάει το πόδι στο εξωτερικό μαρσπιέ είναι και θέμα ανατομίας,δεν είναι ολονών τα πόδια ίδια,ο στόχος είναι να έχουμε μια σταθερή βάση σε συνδυασμό με εξωτερικό προσαγωγό (ή γόνατο) στο ντεπόζιτο.

και ναι κατά την είσοδο της στροφής (μετά το cs) το μεγαλύτερο βάρος είναι στο εσωτερικό πόδι το οποίο πατάει με τα μετατάρσια πάνω στο μαρσπιέ.

διαβασε τι εγραψες και θα δεις μονος σου οτι με το 2ο που γραφεις αναιρεις το πρωτο που αναφαιρεις ως στοχο. ;)

TROOPER
10/10/2016, 14:11
το εξηγείς αν δεν σου κάνει κόπο;

εμεινε το αμαξι σου. τι το κανεις? το τραβας η το σπρωχνεις? ;)

RaGe_Raptor
10/10/2016, 14:19
το οποιο σε κανει να φλερταρεις με την πτωση σε σχεση με το να τελειωνες με το φρεναρισμα οσο εισαι ορθιος η οχι?

όχι σε καμία περίπτωση.με το δυνατό φρενάρισμα όσο είμαι όρθιος μειώνω κατά πολύ την ταχύτητά μου,μένοντας φρεναριστός (όχι όσο πριν) έχω γρήγορη γεωμετρία και μέσα στη στροφή κρατάω τα φρένα ελαφρώς έως πριν το άπεξ ή έως το άπεξ ή έως μετά το άπεξ αναλόγως της στροφής.κι αυτό το κάνω για να επιτύχω όσο το δυνατόν ταχύτερα exit direction στο slowest point της στροφής.slowest point είναι το τέλος της braking zone και η αρχή της acceleration zone

διαβασε τι εγραψες και θα δεις μονος σου οτι με το 2ο που γραφεις αναιρεις το πρωτο που αναφαιρεις ως στοχο. ;)

οι δύο αυτές ενέργειες είναι διαδοχικές,ή μια προηγείται της άλλης,είναι θέμα σωστού timing.
ή και όχι.καλύτερα, θέλουμε σε όλες τις στροφές την πιο βίαιη αλλαγή κατεύθυνσης που μπορούμε να επιτύχουμε? όχι. το επιθυμητό turn in rate είναι διαφορετικό για κάθε στροφή.

TROOPER
10/10/2016, 14:27
θεμα 1ο: ''οχι σε καμια περιπτωση''

δλδ η πιθανοτητα του να πεσεις ειναι ιδια οταν φρεναρεις ορθιος και οταν φρεναρεις υπο κλιση?

θεμα 2ο: καθαρη φυσικη. αν παταω εσωτερικο μαρσπιε θετω δυναμεις στη μοτο που ουσιαστικα βοηθανε στο να χαθει η προσφυση του πισω τροχου.

εγω το εξαντλησα το θεμα. :) καλη συνεχεια και παντα ορθιοι! :beer:

sniper
10/10/2016, 14:30
....

εγω το εξαντλησα το θεμα. :) καλη συνεχεια και παντα ορθιοι! :beer:

Ωραία, γιατί περίμενα να αρχίσετε να μιλάτε για φρένα μέσα στη στροφή και δεν είναι καλή μέρα σήμερα.

TROOPER
10/10/2016, 14:31
Ωραία, γιατί περίμενα να αρχίσετε να μιλάτε για φρένα μέσα στη στροφή και δεν είναι καλή μέρα σήμερα.

εκει πηγαινε αλλα ειδες ε? εχω μαθει!!! :lol::lol:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 14:32
Ωραία, γιατί περίμενα να αρχίσετε να μιλάτε για φρένα μέσα στη στροφή και δεν είναι καλή μέρα σήμερα.

αυτό ακριβώς! δε μιλάμε για φρένα μέσα στη στροφή μιλάμε για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο κατεύθυνσης με εργαλείο το ελαφρύ φρενάρισμα

RaGe_Raptor
10/10/2016, 14:35
θεμα 1ο: ''οχι σε καμια περιπτωση''

δλδ η πιθανοτητα του να πεσεις ειναι ιδια οταν φρεναρεις ορθιος και οταν φρεναρεις υπο κλιση?

θεμα 2ο: καθαρη φυσικη. αν παταω εσωτερικο μαρσπιε θετω δυναμεις στη μοτο που ουσιαστικα βοηθανε στο να χαθει η προσφυση του πισω τροχου.
όχι στην είσοδο κι όσο ακόμη δίνω κλίση,στη μέγιστη κλίση ναι
εγω το εξαντλησα το θεμα. :) καλη συνεχεια και παντα ορθιοι! :beer:

εννοείται μαν,πάντα όρθιοι:beer:

chillipf
10/10/2016, 14:50
Ωραία :cool:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 14:50
Ωραία :cool:

τελείωσαν τα ποπ-κορν?:lol:

chillipf
10/10/2016, 14:55
το ωραία πήγαινε για τη λήξη του φιλικού :beer:

TROOPER
10/10/2016, 14:56
το ωραία πήγαινε για τη λήξη του φιλικού :beer:

μα δεν εχουμε να χωρισουμε τιποτα. αποψεις καταθετουμε! :)

chillipf
10/10/2016, 14:58
:beer:

Ζεύκας
10/10/2016, 15:06
εμεινε το αμαξι σου. τι το κανεις? το τραβας η το σπρωχνεις? ;)


κάτι πιο εκλεκτό έχουμε σε εξήγηση;

γτ δεν έχει τύχει να κάνω συγκριτικό push vs pull σε ακινητοποιημένο αμάξι :p

sniper
10/10/2016, 15:15
κάτι πιο εκλεκτό έχουμε σε εξήγηση;

γτ δεν έχει τύχει να κάνω συγκριτικό push vs pull σε ακινητοποιημένο αμάξι :p


Όταν κάνεις κουπί, σπρώχνεις ή τραβάς; Ή ούτε κουπί έχεις κάνει ποτέ;

BLiTzER
10/10/2016, 15:17
Και σπρώχνεις και τραβάς, αλλιώς δεν πας πουθενά. :lol:

RaGe_Raptor
10/10/2016, 15:17
Όταν κάνεις κουπί, σπρώχνεις ή τραβάς; Ή ούτε κουπί έχεις κάνει ποτέ;

ωπ,αυτό είναι το αντίθετο απ'αυτό που λέει ο τρουπ

Ζεύκας
10/10/2016, 15:23
Όταν κάνεις κουπί, σπρώχνεις ή τραβάς; Ή ούτε κουπί έχεις κάνει ποτέ;

το σπρωχνω και το τραβάω. και το ελλειπτικό τα ίδια

καναπέ ξερω γω και το σπρώχνω αλλά θα το τραβήξω.

το ίδιο μου κάνει

έχω δει ανθρώπους να σπρώχνουν φορτηγάκια αλλά άμα τους βάλεις ένα καραβόσχοινο γύρω από το στήθος θα το τραβήξουν με το ίδιο αποτέλεσμα

kostas777
10/10/2016, 15:24
Άλλος τραβάει, άλλος σπρώχνει, άλλος τα κάνει και τα δύο ταυτόχρονα. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ!

nik69
10/10/2016, 15:25
Στο αυτοκίνητο σπρώχνεις γιατί εάν πας μπροστά και ψάξεις να βρεις μέρος να τραβήξεις είναι λίγο δύσκολο (μάλλον θα κόψεις τα δάκτυλα κάτω από τον προφυλακτήρα και δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις μέση-πόδια που σου χρειάζονται)

Σε κωπηλατικούς αγώνες τραβάνε , πάνε με την όπισθεν και τους κατευθύνει ένας που κάθεται απέναντι και δεν κάνει κουπί.

Στο μηχανάκι από την στιγμή που έχεις επιλέξει ήδη να κρεμαστείς , σημαίνει ότι το χέρι προς το εσωτερικό της στροφής είναι ποιό λυγισμένο από αυτό που είναι προς το εξωτερικό και είναι σχετικά ποιό τεντωμένο. Λογικά το ποιό λυγισμένο το ελέγχεις και καλύτερα.

Ζεύκας
10/10/2016, 15:29
Στο μηχανάκι από την στιγμή που έχεις επιλέξει ήδη να κρεμαστείς , σημαίνει ότι το χέρι προς το εσωτερικό της στροφής είναι ποιό λυγισμένο από αυτό που είναι προς το εξωτερικό και είναι σχετικά ποιό τεντωμένο. Λογικά το ποιό λυγισμένο το ελέγχεις και καλύτερα.

παρακαλώ διάβασε λίγο τι συζητάμε.

λέμε πρίν ξαπλώσεις, τη στιγμή που θες να δώσεις το χαστούκι στο μηχανάκι, το περίφημο γυροσκοπικό τεσπα
τι είναι προτιμότερο, να σπρώξεις το τιμόνι ή να το τραβήξεις;

nik69
10/10/2016, 15:32
παρακαλώ διάβασε λίγο τι συζητάμε.

λέμε πρίν ξαπλώσεις, τη στιγμή που θες να δώσεις το χαστούκι στο μηχανάκι, το περίφημο γυροσκοπικό τεσπα
τι είναι προτιμότερο, να σπρώξεις το τιμόνι ή να το τραβήξεις;

Δεν είπαμε ότι προετοιμάζεις θέση πριν αρχίσει η επιβράδυνση (άρα πριν αρχίσει το στρίψιμο)?
Άρα έχεις βγάλει σώμα προς το εσωτερικό (βέβαια στην ευθεία ο κορμός είναι παράλληλα προς την μηχανή. Δεν κρέμεσαι. Όμως τα χέρια έχουν μια διαφορά σχετικά μεταξύ τους.
Με την λέξη κρέμασμα αυτό εννοούσα .

Ζεύκας
10/10/2016, 15:44
όταν λέμε προετοιμάζεις το σώμα δεν εννοούμε κρεμιέμαι με το καλημέρα.
όσο περισσότερο ξαπλωνει η μηχανή τόση κλίση δίνουμε στο σώμα.
αρμονία

άρα δεν γίνεται το εξωτερικό χέρι να είναι άκαμπτο και το εσωτερικό τέρμα λυγισμένο
άντε ίσως το εσωτερικό να είναι λίγο πιο λυγισμένο αλλά δεν βλέπω πως μπορεί το ένα
να είναι αποτελεσματικότερο από το άλλο.

nikma
10/10/2016, 23:26
Giorgio_Rp@ είπες κάτι στην αρχή για την διόρθωση της κατεύθυνσης μέσα στη στροφή κι ενώ είσαι υπό κλίση με τη βοήθεια του μαρσιπιε (εσωτερικού), το οποίο το βρήκα ενδιαφέρον αλλά περάστηκε λίγο στο ντούκου.

harris_x
11/10/2016, 07:00
Αυτο που είπε είναι ελεγχο με ελαφρύ φρενάρισμα.

Το μαρσπιε που πιέζουμε στην στροφη ειναι το εξωτερικό.

Με το πίσω φρένο εντός στροφής κλείνει η τροχιά μας ενώ με το μπροστινό, αν δεν φαμε λοου :tooth: , ανοίγει.

Το θέμα όμως ειναι αλλο σε αυτό το νήμα, αν θέλετε περαιτέρω κουβέντα για το φρένο παρακαλώ κάντε την αλλού. :wave2:

nikma
11/10/2016, 07:23
harris_x@ Νομίζω είπε κάτι άλλο ή και κάτι άλλο εκτός των φρένων. Για τη χρησιμότητα του εσωτερικού μαρσιπιε ενώ έχει πλαγιάσει το μηχανάκι και χωρίς να αλλάξουμε τη θέση του σώματος στο μηχανάκι στη συγκεκριμένη φάση. Αυτό κατάλαβα εγώ. ;)

harris_x
11/10/2016, 07:59
harris_x@ Νομίζω είπε κάτι άλλο ή και κάτι άλλο εκτός των φρένων. Για τη χρησιμότητα του εσωτερικού μαρσιπιε ενώ έχει πλαγιάσει το μηχανάκι και χωρίς να αλλάξουμε τη θέση του σώματος στο μηχανάκι στη συγκεκριμένη φάση. Αυτό κατάλαβα εγώ. ;)


αυτό ακριβώς! δε μιλάμε για φρένα μέσα στη στροφή μιλάμε για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο κατεύθυνσης με εργαλείο το ελαφρύ φρενάρισμα
εκτός κι αν εννοείς κάτι άλλο.

RaGe_Raptor
11/10/2016, 08:12
"Shifting your upper body to the inside of the turn,so weighting your inside peg, at the rate you want to turn in"

Αυτό εννοεί. Επειδή όλες οι στροφές δεν είναι ίδιες θέλουν και διαφορετική αντιμετώπιση . Η λέξη κλειδί είναι το "rate". Και φυσικά μόνο κατά την είσοδο της στροφής,όσο ακόμη προσπαθούμε να επιτύχουμε την επιθυμητή κλίση. Με τι ρυθμό θέλουμε να επιτύχουμε την κλίση δεν είναι πάντα ίδιο δλδ το turn in rate. Μπλέξιμο σου λέω... :p

sniper
11/10/2016, 10:04
"Shifting your upper body to the inside of the turn,so weighting your inside peg, at the rate you want to turn in"

Αυτό εννοεί. Επειδή όλες οι στροφές δεν είναι ίδιες θέλουν και διαφορετική αντιμετώπιση . Η λέξη κλειδί είναι το "rate". Και φυσικά μόνο κατά την είσοδο της στροφής,όσο ακόμη προσπαθούμε να επιτύχουμε την επιθυμητή κλίση. Με τι ρυθμό θέλουμε να επιτύχουμε την κλίση δεν είναι πάντα ίδιο δλδ το turn in rate. Μπλέξιμο σου λέω... :p

Tώρα σορρυ, αλλά ο ρυθμός της κλίσης είναι πάντα ο ίδιος (μιλάμε για "κλειστές" στροφές-τέτοιες που μπορείς να εφαρμόσεις και hook turn αν το παρακάνεις, όχι για ανοιχτές καμπες στυλ 13 στας Σέρρας). Θες να πάρεις την μέγιστη κλίση που απαιτείς "στιγμιαία" ώστε να αρχίσεις μετά το σήκωμα της μηχανής και το άνοιγμα του γκαζιού, οπότε και η γραμμή σου θα πρέπει να είναι ανάλογη...

Εκτός αν τα ξέρω όλα λάθος, οπότε να αρχίσω πάλι το διάβασμα από την αρχή. :confused:

RaGe_Raptor
11/10/2016, 10:15
Tώρα σορρυ, αλλά ο ρυθμός της κλίσης είναι πάντα ο ίδιος (μιλάμε για "κλειστές" στροφές-τέτοιες που μπορείς να εφαρμόσεις και hook turn αν το παρακάνεις, όχι για ανοιχτές καμπες στυλ 13 στας Σέρρας). Θες να πάρεις την μέγιστη κλίση που απαιτείς "στιγμιαία" ώστε να αρχίσεις μετά το σήκωμα της μηχανής και το άνοιγμα του γκαζιού, οπότε και η γραμμή σου θα πρέπει να είναι ανάλογη...

Εκτός αν τα ξέρω όλα λάθος, οπότε να αρχίσω πάλι το διάβασμα από την αρχή. :confused:

Το turn in rate και το turn in point εξαρτώνται από την ακτίνα της στροφής ,από το ρυθμό του αναβάτη ή/και από το πόσο γρήγορο είναι το μηχανάκι. Όσο πιο κλειστή η ακτίνα της στροφής τόσο πιο βαθιά το point και γρήγορο το rate. Όσο πιο γρήγορο το μηχανάκι ή ο αναβάτης τόσο πιο νωρίς το point και "αργό" το rate. Είναι πανεύκολο να χαθούμε σ'αυτό το επιμέρους θέμα (καλά σε ότι έχει να κάνει με στρίψιμο :D ) . Κάθε στροφή και αναλόγως τι προηγείται και τι ακολουθεί όπως επίσης και το πόσο γρήγορος είναι ο αναβάτης ή το μηχανάκι έχει διαφορετικό turn in point & rate.

kostas777
11/10/2016, 10:17
Οπότε:

Παίρνουμε θέση και μετακινούμε σώμα-λεκάνη πριν φτάσουμε στην στροφή, ιδανικά πριν κλείσουμε το γκάζι.

Κατά το φρενάρισμα, από τη θέση τέρμα πίσω στη σέλα και σκυμμένοι πάνω από το ντεπόζιτο, ανασηκωνόμαστε ελαφρώς για να έχουμε χώρο να κινηθούμε και να φτάνουμε εύκολα να χειριστούμε φρένα-συμπλέκτη.

Φρενάρουμε, κατεβάζουμε ταχύτητες αφήνοντας μαλακά τον συμπέκτη ή με throttle blipping και κρατιόμαστε με το ένα πόδι και τα χέρια.
Ή σφίγγουμε το ντεπόζιτο με τα γόνατα και χαλαρώνουμε τα χέρια.

Στρίβουμε κάνοντας trail braking και πατάμε γερά το εσωτερικό μαρπιέ.
Ή κάνουμε pivot steering πατώντας γερά το εξωτερικό μαρπιέ.

Σε κάθε περίπτωση, με το εξωτερικό πόδι, σταθεροποιούμε το σώμα μας στη μηχανή. Είτε με το γόνατο στο ντεπόζιτο, είτε με τον μηρό (ανάλογα τι βολεύει-ταιριάζει).

Κατά την έξοδο, η προσέγγιση παντού είναι σχεδόν η ίδια. Σηκώνουμε τη μηχανή καθώς ανοίγουμε το γκάζι στην έξοδο, διατηρώντας το σώμα «πεσμένο» στο εσωτερικό της στροφής, για να έχουμε καλύτερη πρόσφυση.
Το οποίο σημαίνει ότι είτε «σπρώχνουμε» τη μηχανή από το σώμα μας, είτε κατεβάζουμε περισσότερο κορμό-κεφάλι, είτε τραβάμε το εσωτερικό γκριπ, είτε πιέζουμε το εξωτερικό μαρπιέ. Ή όλα αυτά μαζί.

Απλά πράγματα :D

RaGe_Raptor
11/10/2016, 10:33
Οπότε:

Παίρνουμε θέση και μετακινούμε σώμα-λεκάνη πριν φτάσουμε στην στροφή, ιδανικά πριν κλείσουμε το γκάζι.

Κατά το φρενάρισμα, από τη θέση τέρμα πίσω στη σέλα και σκυμμένοι πάνω από το ντεπόζιτο, ανασηκωνόμαστε ελαφρώς για να έχουμε χώρο να κινηθούμε και να φτάνουμε εύκολα να χειριστούμε φρένα-συμπλέκτη.

Φρενάρουμε, κατεβάζουμε ταχύτητες αφήνοντας μαλακά τον συμπέκτη ή με throttle blipping και κρατιόμαστε με το ένα πόδι και τα χέρια.
Ή σφίγγουμε το ντεπόζιτο με τα γόνατα και χαλαρώνουμε τα χέρια.

Στρίβουμε κάνοντας trail braking και πατάμε γερά το εσωτερικό μαρπιέ.
Ή κάνουμε pivot steering πατώντας γερά το εξωτερικό μαρπιέ.

Σε κάθε περίπτωση, με το εξωτερικό πόδι, σταθεροποιούμε το σώμα μας στη μηχανή. Είτε με το γόνατο στο ντεπόζιτο, είτε με τον μηρό (ανάλογα τι βολεύει-ταιριάζει).

Κατά την έξοδο, η προσέγγιση παντού είναι σχεδόν η ίδια. Σηκώνουμε τη μηχανή καθώς ανοίγουμε το γκάζι στην έξοδο, διατηρώντας το σώμα «πεσμένο» στο εσωτερικό της στροφής, για να έχουμε καλύτερη πρόσφυση.
Το οποίο σημαίνει ότι είτε «σπρώχνουμε» τη μηχανή από το σώμα μας, είτε κατεβάζουμε περισσότερο κορμό-κεφάλι, είτε τραβάμε το εσωτερικό γκριπ, είτε πιέζουμε το εξωτερικό μαρπιέ. Ή όλα αυτά μαζί.

Απλά πράγματα :D

Κατά το φρενάρισμα το βάρος μου κρατάει ο εξωτερικός μηρός και οι παλάμες των χεριών για να μπορώ να έχω τα δάχτυλα "χαλαρά " και να έχω αίσθηση/σωστό χειρισμό μανέτας φρένου και συμπλέκτη.
Στρίβω με trail braking
Εξωτερικός μηρός,εσωτερικό πόδι και core muscles engaged παίρνουν το βάρος από τα χέρια και ειδικά το εσωτερικό και αφήνουν το τιμόνι ήσυχο να κάνει τη δουλειά του, να στρίψει .
Στην έξοδο ότι είπες :beer:

sniper
11/10/2016, 10:43
Οπότε:

Παίρνουμε θέση και μετακινούμε σώμα-λεκάνη πριν φτάσουμε στην στροφή, ιδανικά πριν κλείσουμε το γκάζι.

Κατά το φρενάρισμα, από τη θέση τέρμα πίσω στη σέλα και σκυμμένοι πάνω από το ντεπόζιτο, ανασηκωνόμαστε ελαφρώς για να έχουμε χώρο να κινηθούμε και να φτάνουμε εύκολα να χειριστούμε φρένα-συμπλέκτη.

Φρενάρουμε, κατεβάζουμε ταχύτητες αφήνοντας μαλακά τον συμπέκτη ή με throttle blipping και κρατιόμαστε με το ένα πόδι και τα χέρια.
Ή σφίγγουμε το ντεπόζιτο με τα γόνατα και χαλαρώνουμε τα χέρια.

Στρίβουμε κάνοντας trail braking και πατάμε γερά το εσωτερικό μαρπιέ.
Ή κάνουμε pivot steering πατώντας γερά το εξωτερικό μαρπιέ.

Σε κάθε περίπτωση, με το εξωτερικό πόδι, σταθεροποιούμε το σώμα μας στη μηχανή. Είτε με το γόνατο στο ντεπόζιτο, είτε με τον μηρό (ανάλογα τι βολεύει-ταιριάζει).

Κατά την έξοδο, η προσέγγιση παντού είναι σχεδόν η ίδια. Σηκώνουμε τη μηχανή καθώς ανοίγουμε το γκάζι στην έξοδο, διατηρώντας το σώμα «πεσμένο» στο εσωτερικό της στροφής, για να έχουμε καλύτερη πρόσφυση.
Το οποίο σημαίνει ότι είτε «σπρώχνουμε» τη μηχανή από το σώμα μας, είτε κατεβάζουμε περισσότερο κορμό-κεφάλι, είτε τραβάμε το εσωτερικό γκριπ, είτε πιέζουμε το εξωτερικό μαρπιέ. Ή όλα αυτά μαζί.

Απλά πράγματα :D
OK, φρενάρεις στην ευθεία, έχεις πάρει θέση σώματος και στρίβεις με trailbraking; :confused:
Καθόλου απλά και ετοιμάζεσαι για Low ή κάτι δεν είναι κατανοητό από τα παραπάνω.


Κατά το φρενάρισμα το βάρος μου κρατάει ο εξωτερικός μηρός και οι παλάμες των χεριών για να μπορώ να έχω τα δάχτυλα "χαλαρά " και να έχω αίσθηση/σωστό χειρισμό μανέτας φρένου και συμπλέκτη.
Στρίβω με trail braking
Εξωτερικός μηρός,εσωτερικό πόδι και core muscles engaged παίρνουν το βάρος από τα χέρια και ειδικά το εσωτερικό και αφήνουν το τιμόνι ήσυχο να κάνει τη δουλειά του, να στρίψει .
Στην έξοδο ότι είπες :beer:

Δεν έχεις αφήσει ποτέ τα φρένα πριν τη στροφή υποθέτω, οπότε ο παραπάνω κακώς σε διαβάζει.

RaGe_Raptor
11/10/2016, 10:50
OK, φρενάρεις στην ευθεία, έχεις πάρει θέση σώματος και στρίβεις με trailbraking; :confused:
Καθόλου απλά και ετοιμάζεσαι για Low ή κάτι δεν είναι κατανοητό από τα παραπάνω.



Δεν έχεις αφήσει ποτέ τα φρένα πριν τη στροφή υποθέτω, οπότε ο παραπάνω κακώς σε διαβάζει.

Γιατί να αφήσω εντελώς τα φρένα πριν τη στροφή ; τελειώνω με το δυνατό φρενάρισμα όσο είμαι όρθιος και κρατάω φρένο τόσο όσο προϋποθέτει η κάθε στροφή. Εννοώ και πίεση αλλά και διάρκεια . Όλοι όσοι μπαίνουν πίστα ψιλό-έχουν σημάδια. Σίγουρα για το που πατάμε τα φρένα. Για το που αφήνουμε τα φρένα όμως; κι αυτό εξαρτάται από τον τύπο της στροφής,δεν είναι όλες ίδιες.

sniper
11/10/2016, 10:52
Γιατί να αφήσω εντελώς τα φρένα πριν τη στροφή ; τελειώνω με το δυνατό φρενάρισμα όσο είμαι όρθιος και κρατάω φρένο τόσο όσο προϋποθέτει η κάθε στροφή. Εννοώ και πίεση αλλά και διάρκεια . Όλοι όσοι μπαίνουν πίστα ψιλό-έχουν σημάδια. Σίγουρα για το που πατάμε τα φρένα. Για το που αφήνουμε τα φρένα όμως; κι αυτό εξαρτάται από τον τύπο της στροφής,δεν είναι όλες ίδιες.

Έχεις καταλήξει κάπου ή το συζητάμε φιλοσοφικά;

Edit : Αν δεν ξέρεις γιατί αφήνουμε τα φρένα πριν την στροφή, δεν έχει νόημα να συζητάμε. Εκτός αν μιλάς για οδήγηση στην πίστα που για κάποιο λόγο κυνηγάς δεκατάκια.

RaGe_Raptor
11/10/2016, 10:53
Έχεις καταλήξει κάπου ή το συζητάμε φιλοσοφικά;

Χωρίς trail-braking δεν πας πουθενά :D κι αυτό δεν είναι φιλοσοφικό.

Επίσης εννοώ brake let off marker μέσα στη στροφή ποτέ πριν. Θα είναι είτε πριν,είτε στο,είτε μετά το άπεξ αλλά πάντα μέσα στη στροφή

kostas777
11/10/2016, 10:57
OK, φρενάρεις στην ευθεία, έχεις πάρει θέση σώματος και στρίβεις με trailbraking; :confused:

Γνωρίζεις τι λέμε trail braking; Το έχουμε ξανασυζητήσει.

(Γράφω τα συμπεράσματα του thread για να μάθουμε όλοι, όχι τι κάνω εγώ)

RaGe_Raptor
11/10/2016, 11:01
Ναι μιλάω για performance riding σε *ασφαλές περιβάλλον και σε αναζήτηση ορίων (γενικώς... :p )


*όπως το καταλαβαίνει ο καθένας :D

sniper
11/10/2016, 11:04
Γνωρίζεις τι λέμε trail braking; Το έχουμε ξανασυζητήσει.

(Γράφω τα συμπεράσματα του thread για να μάθουμε όλοι, όχι τι κάνω εγώ)


Για πες τι είναι trailbraking... Mήπως κάνω κάτι άλλο τόσα χρόνια.

Και δεν ξέρω αν κάποιος διαβάζοντας το θρεντ μαθαίνει κάτι χρήσιμο ή επικίνδυνο.

sniper
11/10/2016, 11:05
Ναι μιλάω για performance riding σε *ασφαλές περιβάλλον και σε αναζήτησή ορίων (γενικώς... :p )


*όπως το καταλαβαίνει ο καθένας :D

ΟΚ, σε αυτό το στυλ, μπορείς να φρενάρεις διαρκώς μέχρι το άπεξ.

RaGe_Raptor
11/10/2016, 11:12
Για πες τι είναι trailbraking... Mήπως κάνω κάτι άλλο τόσα χρόνια.

Και δεν ξέρω αν κάποιος διαβάζοντας το θρεντ μαθαίνει κάτι χρήσιμο ή επικίνδυνο.

Ε ας πω και κάτι χρήσιμο για το δρόμο τότες.
Εάν χρειαστεί να φρενάρει κάποιος υπό κλίση για οποιονδήποτε λόγο, δεν είναι καλύτερα να έχει ήδη δυο δάχτυλα στη μανέτα και τα τακάκια ίσα-ίσα να ακουμπάνε τους δίσκους παρά να χρειαστεί να αρπάξει εκείνη την ώρα τη Μανέτα άγαρμπα επειδή θα ξαφνιαστεί; δε μιλάω για trai-braking επιπέδου πίστας αλλά για pad dragging ίσα-ίσα για να είσαι έτοιμος.

sniper
11/10/2016, 11:18
Ε ας πω και κάτι χρήσιμο για το δρόμο τότες.
Εάν χρειαστεί να φρενάρει κάποιος υπό κλίση για οποιονδήποτε λόγο, δεν είναι καλύτερα να έχει ήδη δυο δάχτυλα στη μανέτα και τα τακάκια ίσα-ίσα να ακουμπάνε τους δίσκους παρά να χρειαστεί να αρπάξει εκείνη την ώρα τη Μανέτα άγαρμπα επειδή θα ξαφνιαστεί; δε μιλάω για trai-braking επιπέδου πίστας αλλά για pad dragging ίσα-ίσα για να είσαι έτοιμος.


Τα τακάκια πάντα ακουμπάνε τους δίσκους. Αν χρειαστεί να αλλάξεις τροχιά στη στροφή σου, το τελευταίο που θα κάνεις είναι να φρενάρεις με τα μπροστά, στο δημόσιο δρόμο.
Υπάρχουν άλλες λύσεις πιο αποτελεσματικές.
Όλα φυσικά αυτά έχουν διάφορες παραμέτρους, αν στρίβεις ξύνοντας και σέρνοντας τη μπίλια (αν έχεις, εγώ όχι) στην άσφαλτο, φρέναρε με τα μπροστά να δεις τι ωραία είναι. ;)

Και στο δημόσιο δρόμο έχουμε πει χιλιάδες φορές δεν πάμε στο όριο (μας).

kostas777
11/10/2016, 11:20
Για πες τι είναι trailbraking... Mήπως κάνω κάτι άλλο τόσα χρόνια.

Simply put but complex in nature, trail braking is the art of using the brakes from the initial braking point, all the way through to the apex.

https://rideapart.com/articles/how-to-trail-braking


Και δεν ξέρω αν κάποιος διαβάζοντας το θρεντ μαθαίνει κάτι χρήσιμο ή επικίνδυνο.

Οι μηχανές είναι επικίνδυνες, μου έχουν πει.

sniper
11/10/2016, 11:28
Simply put but complex in nature, trail braking is the art of using the brakes from the initial braking point, all the way through to the apex.

https://rideapart.com/articles/how-to-trail-braking



Οι μηχανές είναι επικίνδυνες, μου έχουν πει.


Δεν ξέρω τι σου έχουν πει, δεν είναι και τόσο όμως.

Και το trailbraking είναι μια τεχνική που σε "ήπια" μορφή μπορεί να εφαρμοστεί στο δρόμο (για ποιο λόγο δεν ξέρω) αλλά κάνει την οδηγήση πραγματικά επικίνδυνη για κάποιον που δεν ξέρει καλά τι κάνει αλλά διαβάζει εδώ μεσα και εφαρμόζει στο δρόμο μόνος του.

nik69
11/10/2016, 11:30
Ε ας πω και κάτι χρήσιμο για το δρόμο τότες.
Εάν χρειαστεί να φρενάρει κάποιος υπό κλίση για οποιονδήποτε λόγο, δεν είναι καλύτερα να έχει ήδη δυο δάχτυλα στη μανέτα και τα τακάκια ίσα-ίσα να ακουμπάνε τους δίσκους παρά να χρειαστεί να αρπάξει εκείνη την ώρα τη Μανέτα άγαρμπα επειδή θα ξαφνιαστεί; δε μιλάω για trai-braking επιπέδου πίστας αλλά για pad dragging ίσα-ίσα για να είσαι έτοιμος.

Πως το γράφουν στα forums
+1000

Πρέπει να υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ οριακής οδήγησης και ασφαλούς οδήγησης στον δρόμο κατά την οποία πρέπει να μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα.
To trail braking ή το pad-dragging ή όπως στο καλό το λένε δεν είναι και τόσο τρομακτικό στον δρόμο εάν είσαι μαλακός στα χειριστήρια
και διαβάζεις και την προσφυση στον δρόμο.
Ειδικότερα σε standard μηχανές χωρίς ρύθμιση αποσβέσης μπροστά το πηρούνι είναι απότομο στην επαναφορά. Λίγο trail και ομαλό άφημα της μανέτας κάνει σταθερότερη την μηχανή , αλλιώς ο (άπειρος ) αναβάτης βλέπει το πηρούνι να κλωτσάει απότομα προς τα πάνω την ώρα που αφήνει το φρένο και τρομάζει.
Σε έναν άγνωστο επαρχιακό δρόμο ξαφνικά βλέπεις την ομαλή καμπύλη της στροφής να κλεινει απότομα(και φυσικά πουθενά δεν υπάρχει σήμανση και αυτός που χάραξε τον δρόμο μάλλον είχε άλλα στο μυαλό του). Τι θα κάνεις τότε? Καλό είναι να μαθαίνεις τις δυνατότητες
της μηχανής σου και τις δικές σου (σε ασφαλές περιβάλλον).

BLiTzER
11/10/2016, 11:37
Ωραία τα λέτε. Δε μας δείχνετε και κάνα βιντεάκι σας, όπου τα εφαρμόζετε στην πράξη; :smokin:

sniper
11/10/2016, 11:37
Πως το γράφουν στα forums
+1000

Πρέπει να υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ οριακής οδήγησης και ασφαλούς οδήγησης στον δρόμο κατά την οποία πρέπει να μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα.
To trail braking ή το pad-dragging ή όπως στο καλό το λένε δεν είναι και τόσο τρομακτικό στον δρόμο εάν είσαι μαλακός στα χειριστήρια
και διαβάζεις και την προσφυση στον δρόμο.

Σωστό, αλλά όχι πάντα εύκολο


Ειδικότερα σε standard μηχανές χωρίς ρύθμιση αποσβέσης μπροστά το πηρούνι είναι απότομο στην επαναφορά. Λίγο trail και ομαλό άφημα της μανέτας κάνει σταθερότερη την μηχανή , αλλιώς ο (άπειρος ) αναβάτης βλέπει το πηρούνι να κλωτσάει απότομα προς τα πάνω την ώρα που αφήνει το φρένο και τρομάζει.


Ξαφνικά έγινε η μηχανή επικίνδυνη.


Σε έναν άγνωστο επαρχιακό δρόμο ξαφνικά βλέπεις την ομαλή καμπύλη της στροφής να κλεινει απότομα(και φυσικά πουθενά δεν υπάρχει σήμανση και αυτός που χάραξε τον δρόμο μάλλον είχε άλλα στο μυαλό του).


Σε άγνωστο επαρχιακό δρόμο, αν πηγαίνεις αντίο ζωή, θα το πληρώσεις, εκτός αν εισαι κωλόφαρδος.

Τι θα κάνεις τότε?


Να μην τα χάσεις και να στρίψεις περισσότερο δεν παίζει; Αντί για trailbrake (που σε άπειρο οδηγό ή θα τον πετάξει στο αντίθετο ρεύμα ή θα τον ρίξει) μπορείς να γυρίσεις το κεφάλι μέσα στη στροφή, δουλεύει παραδόξως. Μπορείς να κάνεις hook turn, κι αυτό δουλεύει πολύ όμορφα.

Καλό είναι να μαθαίνεις τις δυνατότητες
της μηχανής σου και τις δικές σου (σε ασφαλές περιβάλλον).
Σαφώς.

RaGe_Raptor
11/10/2016, 11:45
Ωραία τα λέτε. Δε μας δείχνετε και κάνα βιντεάκι σας, όπου τα εφαρμόζετε στην πράξη; :smokin:

Δες το δικό μου από Σέρρες τον Μάιο. Στην αντανάκλαση του ram air duct φαίνεται που αφήνω φρένο. Και είναι ακόμη η 3η φορά πίστα με τελειωμένο μπροστινό δρομίσιο Michelin pp3.
370125

devil's animal
11/10/2016, 11:48
Σε έναν άγνωστο επαρχιακό δρόμο ξαφνικά βλέπεις την ομαλή καμπύλη της στροφής να κλεινει απότομα(και φυσικά πουθενά δεν υπάρχει σήμανση και αυτός που χάραξε τον δρόμο μάλλον είχε άλλα στο μυαλό του). Τι θα κάνεις τότε?


στριβεις περισσοτερο και ανοιγεις ελαφρα γκαζι για να σε "τραβηξει μεσα", ελπιζοντας να μην χαθει η προσφυση...
αλλα αυτο προϋποθετει να μην πηγαινεις στα ορια σου...γιατι αν δεν μπορεις να στριψεις αλλο..τον ηπιες...
και hook turn γινεται αρκει να μην τα χασεις και εχεις τα κακαλα εκεινη την στιγμη, να κατεβασεις το κεντρο βαρος σου πιο χαμηλα και να καρφωσεις το βλεμμα στο vanishing point...

nik69
11/10/2016, 11:49
Να μην τα χάσεις και να στρίψεις περισσότερο δεν παίζει; Αντί για trailbrake (που σε άπειρο οδηγό ή θα τον πετάξει στο αντίθετο ρεύμα ή θα τον ρίξει) μπορείς να γυρίσεις το κεφάλι μέσα στη στροφή, δουλεύει παραδόξως. Μπορείς να κάνεις hook turn, κι αυτό δουλεύει πολύ όμορφα.



Ακριβώς.
Το βασικότερο είναι να μην τα χάσεις.
Είσαι ήδη μέσα στην στροφή και έχεις 20' κλίση.
Δεν πρέπει να σφιχτείς και να μαγγώσεις με δύναμη το τιμόνι.
Έτσι ούτε το σώμα θα καταφέρεις ρίξεις μέσα , ούτε το τιμόνι θα σπρώξεις για να μεγαλώσεις λίγο την κλίση της μηχανής και εάν
τύχει και ακουμπάς και τα φρένα με τόση δύναμη η μηχανή θα σηκωθεί όρθια και θα πας ευθεία.
πχ.: https://www.youtube.com/watch?v=OVvkSQmqm3M
Βέβαια τον από πάνω τον έτρωγε ο ποπός του , είχε εμπειρία από ποδήλατο , πήρε μετά το monster και τα έκανε όλα λάθος.

kostas777
11/10/2016, 11:53
Και το trailbraking είναι μια τεχνική που σε "ήπια" μορφή μπορεί να εφαρμοστεί στο δρόμο (για ποιο λόγο δεν ξέρω) αλλά κάνει την οδηγήση πραγματικά επικίνδυνη για κάποιον που δεν ξέρει καλά τι κάνει αλλά διαβάζει εδώ μεσα και εφαρμόζει στο δρόμο μόνος του.

Δεν συμφωνώ καθόλου με αυτή την άποψη. Είναι "advanced" τεχνική, αλλά είναι μια τεχνική που αν την μάθεις, την χρησιμοποιείς παντού.

Άλλωστε, όποιος παρακολουθεί το thread από την αρχή, θα δει να αναφέρεται το "trail braking" πολλάκις κυρίως στις παραπομπές άρθρων αλλά και τα pod casts. Οπότε το να λες ότι είναι επικίνδυνο και δεν θα έπρεπε να αναφέρεται ή να εφαρμόζεται, τι εξυπηρετεί ακριβώς;

sniper
11/10/2016, 11:56
Δεν συμφωνώ καθόλου με αυτή την άποψη. Είναι "advanced" τεχνική, αλλά είναι μια τεχνική που αν την μάθεις, την χρησιμοποιείς παντού.

Άλλωστε, όποιος παρακολουθεί το thread από την αρχή, θα δει να αναφέρεται το "trail braking" πολλάκις κυρίως στις παραπομπές άρθρων αλλά και τα pod casts. Οπότε το να λες ότι είναι επικίνδυνο και δεν θα έπρεπε να αναφέρεται ή να εφαρμόζεται, τι εξυπηρετεί ακριβώς;
Τα Ελληνικά μου δεν είναι καλά ή δεν διαβάζεις τι γράφω;


Και το trailbraking είναι μια τεχνική που σε "ήπια" μορφή μπορεί να εφαρμοστεί στο δρόμο (για ποιο λόγο δεν ξέρω) αλλά κάνει την οδηγήση πραγματικά επικίνδυνη για κάποιον που δεν ξέρει καλά τι κάνει αλλά διαβάζει εδώ μεσα και εφαρμόζει στο δρόμο μόνος του.

kostas777
11/10/2016, 11:57
Τα Ελληνικά μου δεν είναι καλά ή δεν διαβάζεις τι γράφω;

OK, whatever :lol:

BLiTzER
11/10/2016, 11:58
Οπότε το να λες ότι είναι επικίνδυνο και δεν θα έπρεπε να αναφέρεται ή να εφαρμόζεται, τι εξυπηρετεί ακριβώς;

Δε λέει αυτό. Λέει ότι είναι επικίνδυνο για κάποιον που ΔΕΝ το έχει. Προφανώς, αυτός που το έχει εξασκήσει και το κάνει χωρίς καν να το σκέφτεται, μπορεί να το χρησιμοποιήσει και στον δρόμο.

Αλλά όλες οι τεχνικές που συζητάτε εδώ, καλό είναι να ξεκαθαρίζεται ότι αφορούν σε χρήση πίστας. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούν να εφαρμοστούν στον δρόμο, αλλά ότι, στο 99% των περιπτώσεων, δεν αξίζει το ρίσκο.

kostas777
11/10/2016, 12:00
Αλλά όλες οι τεχνικές που συζητάτε εδώ, καλό είναι να ξεκαθαρίζεται ότι αφορούν σε χρήση πίστας. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούν να εφαρμοστούν στον δρόμο, αλλά ότι, στο 99% των περιπτώσεων, δεν αξίζει το ρίσκο.

Έστω ότι συζητάμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για οδήγηση ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ λοιπόν (τιν'ετούτοι ρε... )

sniper
11/10/2016, 12:02
Έστω ότι συζητάμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για οδήγηση ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ λοιπόν (τιν'ετούτοι ρε... )

ΟΚ, γιατί άλλο κάνω λάθος και φεύγω στην έξοδο της 1, κι άλλο με κάνει αλοιφή η νταλίκα του αντίθετου ρεύματος.

BLiTzER
11/10/2016, 12:02
Έτσι κι αλλιώς ο τίτλος είναι "on the track". :p Κάτι ξέρει ο συγγραφέας.

nikma
11/10/2016, 12:31
Εγώ να ρωτήσω κάτι; το hook turn αφορά και τον εσωτερικό μαρσιπιε ή μόνο το πάνω μέρος του σώματος;

TROOPER
11/10/2016, 12:35
Εγώ να ρωτήσω κάτι; το hook turn αφορά και τον εσωτερικό μαρσιπιε ή μόνο το πάνω μέρος του σώματος;

το 2ο

chillipf
12/10/2016, 11:27
Σωστά, το 2ο, με την κεφάλα να πρωτοστατεί... :cool:

RaGe_Raptor
14/11/2017, 14:48
Focus till the very last μέτρο...
https://www.cycleworld.com/focus-until-motorcycle-stops-moving?src=SOC&dom=tw

RaGe_Raptor
17/11/2017, 20:29
Γρήγορο μαθηματάκι από τον Niccolò Canepa.

https://youtu.be/wI8WpN7aCFM

RaGe_Raptor
18/11/2017, 09:42
Ρίχνοντας μια ματιά σε όλο το νήμα από την αρχή , ξαναθυμήθηκα την λανθασμένη αντίληψη που υπάρχει για το trail braking. Τουλάχιστον για πίστα. Αν το κάνεις σωστά είναι πιο ασφαλές,λένε οι Κανέπα, Χιλλ κτλ. κτλ. και ποιος είμαι εγώ να διαφωνήσω. :D

ptc
18/11/2017, 10:48
Γρήγορο μαθηματάκι από τον Niccolò Canepa.


Ωραιο! Πολυ σωστο αυτο που ειπε και για τα λαστιχα...

RaGe_Raptor
18/11/2017, 10:54
Ωραιο! Πολυ σωστο αυτο που ειπε και για τα λαστιχα...

Ξερωγώ ρε μαν? Κάτι θα ξέρει... :)

devil's animal
18/11/2017, 12:13
ρε συ Γιωργο προφανως κατι θα ξερει παραπανω και τα εξηγει και ωραια και το βιντεο ειναι πολυ κατατοπιστικο με τις 2 εικονες που δειχνει οτι το ενα εχει μεγαλυτερη επαφη απο το αλλο ...ΑΛΛΑ..

ο Canepa (και ο καθε canepa δλδ) ειναι εμπειροι αναβατες..φτασμενοι και επαγγελματιες....
το εχουν κανει εκατονταδες χιλιαδες φορες αυτο...
ενας απειρος αναβατης δεν μπορει να οδηγησει με trail braiking, ουτε στην πιστα αλλα ουτε και στον δρομο...και στην πιστα πες οτι το δοκιμαζει αλλα στο δρομο ειναι απαγορευτικο...
γιατι?
απλουστατα γιατι οι ισορροπιες ειναι πολυ μικρες και αν γινει το λαθος ακολουθει τουμπα στην καλυτερη ή μετωπικη με αλλο οχημα στην χειροτερη...

δλδ ο τυπος λεει ουσιαστικα να φρεναρετε στο braking point και να μειωνετε σταδιακα την πιεση μεχρι το apex...ποιος θα το κανει αυτο χωρις να μετρησει 5-6 τουμπες το λιγοτερο μεχρι να το βρει?

στα σχολεια λενε το ακριβως αντιθετο για να αποφυγουν την τουμπα..δλδ σου λενε πρωτιστως πως θα εισαι ασφαλης και μετα πως θα πας γρηγορα...
αυτος λεει πως θα πας γρηγορα αλλα το ενδεχομενο να φορτισει πολυ το μπροστινο του και να χασει προσφυση δεν το αναφερει...

το γεγονος οτι ειναι συμπιεσμενο το μπροστινο και δινει περισσοτερη επιφανεια στο λαστιχο ναι μεν ειναι σωστο αλλα αν το παρακανει καποιος το grip θα χαθει τοσο αποτομα και αυτος θα πεσει σαν τα σκατα κατω...

αυτοι κοιταγαν να κατεβασουν χρονους στην πιστα...οχι να ειναι 1000% ασφαλης...

οσο ψαχνεις το οριο του ελαστικου, της μοτοσυκλετας ή/και το δικο σου, τοσο φλερταρεις με την τουμπα...
αν εισαι canepa ή marquez και στα πληρωνουν ειναι καλα, αλλα αν εισαι Γιωργος, Σταυρος, Νικος κλπ...υπαρχει θεμα...

RaGe_Raptor
18/11/2017, 12:44
ρε συ Γιωργο προφανως κατι θα ξερει παραπανω και τα εξηγει και ωραια και το βιντεο ειναι πολυ κατατοπιστικο με τις 2 εικονες που δειχνει οτι το ενα εχει μεγαλυτερη επαφη απο το αλλο ...ΑΛΛΑ..

ο Canepa (και ο καθε canepa δλδ) ειναι εμπειροι αναβατες..φτασμενοι και επαγγελματιες....
το εχουν κανει εκατονταδες χιλιαδες φορες αυτο...
ενας απειρος αναβατης δεν μπορει να οδηγησει με trail braiking, ουτε στην πιστα αλλα ουτε και στον δρομο...και στην πιστα πες οτι το δοκιμαζει αλλα στο δρομο ειναι απαγορευτικο...
γιατι?
απλουστατα γιατι οι ισορροπιες ειναι πολυ μικρες και αν γινει το λαθος ακολουθει τουμπα στην καλυτερη ή μετωπικη με αλλο οχημα στην χειροτερη...

δλδ ο τυπος λεει ουσιαστικα να φρεναρετε στο braking point και να μειωνετε σταδιακα την πιεση μεχρι το apex...ποιος θα το κανει αυτο χωρις να μετρησει 5-6 τουμπες το λιγοτερο μεχρι να το βρει?

στα σχολεια λενε το ακριβως αντιθετο για να αποφυγουν την τουμπα..δλδ σου λενε πρωτιστως πως θα εισαι ασφαλης και μετα πως θα πας γρηγορα...
αυτος λεει πως θα πας γρηγορα αλλα το ενδεχομενο να φορτισει πολυ το μπροστινο του και να χασει προσφυση δεν το αναφερει...

το γεγονος οτι ειναι συμπιεσμενο το μπροστινο και δινει περισσοτερη επιφανεια στο λαστιχο ναι μεν ειναι σωστο αλλα αν το παρακανει καποιος το grip θα χαθει τοσο αποτομα και αυτος θα πεσει σαν τα σκατα κατω...

αυτοι κοιταγαν να κατεβασουν χρονους στην πιστα...οχι να ειναι 1000% ασφαλης...

οσο ψαχνεις το οριο του ελαστικου, της μοτοσυκλετας ή/και το δικο σου, τοσο φλερταρεις με την τουμπα...
αν εισαι canepa ή marquez και στα πληρωνουν ειναι καλα, αλλα αν εισαι Γιωργος, Σταυρος, Νικος κλπ...υπαρχει θεμα...

Σταύρε αυτό που λένε αυτοί που διδάσκουν trail braking, είναι ότι εφόσον δεν φρενάρεις άτσαλα και φροντίσεις πρώτα να "φορτίσεις" το εμπρός λάστιχο (μεγάλο contact patch) , αν δώσεις παραπάνω φρένο μέσα στη στροφή κι ενώ είσαι πλαγιασμένος , πρώτα η μηχανή θα σηκωθεί, παρά θα φας low.
Για πίστα προφανώς οι πειραματισμοί.
Και μπορώ να στο διαβεβαιώσω από πρώτο χέρι. Για να φας low ή πολύ άτσαλα θα φρενάρεις (αρχάριος) ή σε πολύ μεγάλη κλίση θα είσαι (έμπειρος)

devil's animal
18/11/2017, 15:43
Σταύρε αυτό που λένε αυτοί που διδάσκουν trail braking, είναι ότι εφόσον δεν φρενάρεις άτσαλα και φροντίσεις πρώτα να "φορτίσεις" το εμπρός λάστιχο (μεγάλο contact patch) , αν δώσεις παραπάνω φρένο μέσα στη στροφή κι ενώ είσαι πλαγιασμένος , πρώτα η μηχανή θα σηκωθεί, παρά θα φας low.
Για πίστα προφανώς οι πειραματισμοί.
Και μπορώ να στο διαβεβαιώσω από πρώτο χέρι. Για να φας low ή πολύ άτσαλα θα φρενάρεις (αρχάριος) ή σε πολύ μεγάλη κλίση θα είσαι (έμπειρος)



δεν διαφωνουμε επι της ουσιας...
απλα ειτε εισαι εμπειρος και εχεις μεγαλη κλιση, ειτε εισαι απειρος και φρεναρεις αγαρμπα καιροφυλακτει η τουμπα...
στα σχολεια σου λενε να μην το κανεις για να εισαι απολυτα ασφαλης...και καλα κανουν..

προφανως οποιος θελει να κατεβασει χρονους παιρνει το ρισκο και δοκιμαζει πραγματα...
αλλωστε ολοι οσοι κατεβαινουν σε αγωνες, ειτε τοπικους, ειτε διεθνεις, εφαρμοζουν (λιγο ή πολυ) trail braking...και αυτο κατι λεει...

RaGe_Raptor
18/11/2017, 17:51
δεν διαφωνουμε επι της ουσιας...
απλα ειτε εισαι εμπειρος και εχεις μεγαλη κλιση, ειτε εισαι απειρος και φρεναρεις αγαρμπα καιροφυλακτει η τουμπα...
στα σχολεια σου λενε να μην το κανεις για να εισαι απολυτα ασφαλης...και καλα κανουν..

προφανως οποιος θελει να κατεβασει χρονους παιρνει το ρισκο και δοκιμαζει πραγματα...
αλλωστε ολοι οσοι κατεβαινουν σε αγωνες, ειτε τοπικους, ειτε διεθνεις, εφαρμοζουν (λιγο ή πολυ) trail braking...και αυτο κατι λεει...

Κοίτα Σταύρε,για κάποιο λόγο κάνουμε συνήθως το λάθος και σκεφτόμαστε το φρενάρισμα στη στροφή στον υπερθετικό βαθμό. Όπως δεν ανοίγουμε το γκάζι όπως ο Μάρκος, έτσι και δεν φρενάρουμε όπως αυτός.
Στον δρόμο πχ, σε στροφές στις οποίες θα χρησιμοποιήσω τα φρένα, θα το κάνω ίσα-ίσα μόνο για το tip in, για να έχω γρήγορη γεωμετρία.
Ε, στην πίστα δουλεύω στο να τα κραταω πιο βαθιά, ανάλογα πάντα με την στροφή.
Απλά λέω ότι υπάρχει και 1% φρένο στη στροφή ίσα-ίσα για να πάρει το μηχανάκι την λεγόμενη exit direction. Όπως δεν πάμε στα όρια με το γκάζι έτσι μπορούμε να κάνουμε και με τα φρένα.



Εδιτ :
Βασικά τα φρένα είναι το πιο ισχυρό "εργαλείο", πολύ ισχυρότερο από το γκάζι και γι'αυτό είναι τόσο intimidating. Θέλουν πολύ παραπάνω "χάιδεμα " δλδ το smoothness που λέγαμε.

devil's animal
19/11/2017, 08:25
Κοίτα Σταύρε,για κάποιο λόγο κάνουμε συνήθως το λάθος και σκεφτόμαστε το φρενάρισμα στη στροφή στον υπερθετικό βαθμό. Όπως δεν ανοίγουμε το γκάζι όπως ο Μάρκος, έτσι και δεν φρενάρουμε όπως αυτός.
Στον δρόμο πχ, σε στροφές στις οποίες θα χρησιμοποιήσω τα φρένα, θα το κάνω ίσα-ίσα μόνο για το tip in, για να έχω γρήγορη γεωμετρία.
Ε, στην πίστα δουλεύω στο να τα κραταω πιο βαθιά, ανάλογα πάντα με την στροφή.
Απλά λέω ότι υπάρχει και 1% φρένο στη στροφή ίσα-ίσα για να πάρει το μηχανάκι την λεγόμενη exit direction. Όπως δεν πάμε στα όρια με το γκάζι έτσι μπορούμε να κάνουμε και με τα φρένα.



Εδιτ :
Βασικά τα φρένα είναι το πιο ισχυρό "εργαλείο", πολύ ισχυρότερο από το γκάζι και γι'αυτό είναι τόσο intimidating. Θέλουν πολύ παραπάνω "χάιδεμα " δλδ το smoothness που λέγαμε.




παλι δεν θα διαφωνησουμε...
ουσιαστικα οι περισσοτεροι που εχουν ss και το κυκλοφορουν δρομο, λογω φρενου πεφτουν, οχι λογω γκαζιου...

RaGe_Raptor
19/11/2017, 09:38
παλι δεν θα διαφωνησουμε...
ουσιαστικα οι περισσοτεροι που εχουν ss και το κυκλοφορουν δρομο, λογω φρενου πεφτουν, οχι λογω γκαζιου...
:a013:
Λόγω άτσαλης κι ατσούμπαλης χρήσης των φρένων υπό καθεστώς πανικού, να συμπληρώσω,και συνήθως αφού έχουν μπει στη στροφή με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα απ'οση μπορούν να διαχειριστούν.

devil's animal
19/11/2017, 11:36
:a013:
Λόγω άτσαλης κι ατσούμπαλης χρήσης των φρένων υπό καθεστώς πανικού, να συμπληρώσω,και συνήθως αφού έχουν μπει στη στροφή με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα απ'οση μπορούν να διαχειριστούν.



ρε ποια στροφη? στο ισιαδι πεφτουν απο ατσαλο φρεναρισμα...
ενταξει δεν βοηθαει και η ελληνικη ασφαλτος αλλα και με 50χμ/ωρα να πηγαινεις αν τρομαξεις και τσαρουχωσεις, το διπλωμα του μπροστινου το εχεις στο τσεπακι...

RaGe_Raptor
22/11/2017, 15:44
https://www.cycleworld.com/freddie-spencer-and-direction-nick-ienatsch-tuesday