View Full Version : Ο τυχαίος θάνατος ενός ντελιβερά.
Πριν από λίγες μέρες σκοτώθηκε στον δρόμο ένας «ντελιβεράς» σε ώρα δουλειάς. Κανείς δεν εξεπλάγη με το τραγικό γεγονός. Τα τροχαία αποτελούν το 53% του συνόλου των ατυχημάτων στην εστίαση. Ο κλάδος των διανομών είναι το βασίλειο της αυθαιρεσίας και της απόλυτης αναίρεσης όποιας προστασίας έχει απομείνει στην εργατική νομοθεσία.
Έπεσα πάνω σ' αυτό το άρθρο (https://insidestory.gr/article/thanatos-ntelivera?token=82HUI7O403) του 'inside story' και είπα να το μοιραστώ, ως τροφή για σκέψη.
380103
© Δημήτρης Μιχαλάκης
Έπεσα πάνω σ' αυτό το άρθρο (https://insidestory.gr/article/thanatos-ntelivera?token=82HUI7O403) του 'inside story' και είπα να το μοιραστώ, ως τροφή για σκέψη.
Εκτεθειμένοι,
κακοπληρωμένοι, με ασυντήρητα οι περισσοτεροι οχηματα,
σχεδον αορατοι απο ολους μας...
Ας προσεχουν τουλαχιστον οι ιδιοι οσο μπορουν τον εαυτο τους-κανεις δεν θα το κανει για αυτους-
με το να προσεχουν να εχουν φωτα, φρενα κλπ και να μην πηγαινουν με την ταυτοτητα στο στομα για 1€....
Υ.Γ.
Το αρθρο δεν το διαβασα δεν λειτουργει το λινκ
devil's animal
23/03/2017, 11:52
πολυ καλο ειναι...και λεει ολη την αληθεια ωμα και απροκαλυπτα...
δυστυχως ΚΑΙ σε αυτο το κομματι ειμαστε μεσαιωνας...
:(
SHOOTER045
23/03/2017, 14:12
πολυ καλο ειναι...και λεει ολη την αληθεια ωμα και απροκαλυπτα...
δυστυχως ΚΑΙ σε αυτο το κομματι ειμαστε μεσαιωνας...
:(
Σταύρο δεν λέει όλη την αλήθεια.
Κατ αρχήν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για όλα αυτά τα παιδιά η και μεγάλους που εργάζονται ως ντελιβερι η κούριερ.
Δηλαδή
Μια μεταφορική δεν θα έπαιρνε για οδηγό ενος φορτηγού κάποιον που δεν έχει δίπλωμα.
Οι καφετέριες και λοιποί που έχουν ντελιβερι το κάνουν.
Η ποινή μετά θα βαρύνει τον οδηγό κυρίως αν είναι και δικο του το μηχανάκι, ενω αν είναι του μαγαζιού θα παει το αφεντικό με πλημμέλημα ως παραχώρηση.
Σε δικαστήριο για τροχαίο το αφεντικό θα πει< μου είπε πως είχε δίπλωμα, δεν είμαι και αστυνομικός να του κάνω έλεγχο >(πραγματικό γεγονός, που έχει συμβεί 3-4 φορές)
Στο επίπεδο του εξοπλισμού
Αν έχουν ενα δυο κράνη (στην καλύτερη)
Τα μοιράζονται όλες οι βάρδιες.
Κάποιοι δεν έχουν καθόλου
Και κάποιοι και να έχουν δεν φοράνε
Απο θέμα συντήρησης, μόνο τα ι.χ των οδηγών είναι σχετικα σωστά, τα των καταστημάτων δουλεύουν μέχρι να λιώσουν με μηδενική συντήρηση.
Η πίεση υπάρχει
Και είναι μεγάλη
Παίζεται η δουλειά, το μεροκάματο η επιβίωση.
Κάποιοι παρανομουν για να προλάβουν (στοπ/κόκκινα/μόνο δρόμοι κλπ)
Κάποιοι γιατί έτσι.
Δεν μπορεί να ελεγχθεί
Η να τιμωρηθεί
το αφεντικό γιατί πιέζει για να κανουν γρηγορα.
Μπορεί να ελεγχθεί ο οδηγός και ΜΟΝΟ αυτός.
Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι για αυτά τα παιδιά, είναι κανοντας την παραγγελία να του πούμε<δεν βιαζομαι>,και να μην κάνουμε παραγγελία βρέξει χιονίσει γιατί αυτή είναι η δουλειά τους
kostas777
23/03/2017, 14:25
Όσοι δουλεύουν χρόνια και ζουν ακόμα, είναι πραγματικά ήρωες. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δίνουμε πάντα φιλοδώρημα.
George_Sp
23/03/2017, 14:38
Το λιγότερο είναι αυτό που λες.
Το σωστό είναι να διεκδικήσουν σαν κλάδος την αξιοπρέπεια και καλύτερες εργασιακές συνθήκες.
(όπως θα πρεπε να το διεκδικήσουν γενικότερα κι άλλοι κλάδοι...και ακόμα γενικότερα να το διεκδικήσουμε γενικότερα σαν λαός και κοινωνία)
Το οτι είναι μια δουλειά που μπορεί να την κάνει ο οποιοσδήποτε ανειδίκευτος δε σημαίνει οτι το χαμηλό επίπεδο μόρφωσης αποτελεί δικαιολογία για να να μην υπάρχει και σωστή αντίδραση στις συνθήκες και την εκμετάλλευση που υφίστανται.
DoctoR_k6
23/03/2017, 14:41
Οποιος εχει δουλεψει κουριερ/ντιλιβερας ξερει...
Κριμα για ολους οσους χανονται για το μεροκαματο της πεινας αλλα πολλοι πρεπει να προστατευθουν απο μονοι τους...γιατι η δικη τους ζωη παιζεται.
Το λιγότερο είναι αυτό που λες.
Το σωστό είναι να διεκδικήσουν σαν κλάδος την αξιοπρέπεια και καλύτερες εργασιακές συνθήκες.
(όπως θα πρεπε να το διεκδικήσουν γενικότερα κι άλλοι κλάδοι...και ακόμα γενικότερα να το διεκδικήσουμε γενικότερα σαν λαός και κοινωνία)
Το οτι είναι μια δουλειά που μπορεί να την κάνει ο οποιοσδήποτε ανειδίκευτος δε σημαίνει οτι το χαμηλό επίπεδο μόρφωσης αποτελεί δικαιολογία για να να μην υπάρχει και σωστή αντίδραση στις συνθήκες και την εκμετάλλευση που υφίστανται.
χαμηλο επιπεδο μορφωσης? οι πιο πολλοι που ξερω ειναι τουλαχιστον αποφοιτοι λυκειου και πιστεψε με δεν μπορουν να την κανουν ολοι
τα ειπες ολα shooter045,ετσι ακριβως ειναι και θα επισημανω ξανα οτι υπαρχει τρελλη πιεση και δεν μπορεις να υποκυψεις σε αυτην παρα να τρεχεις σαν τρελλος για να προλαβεις,δυστυχως ετσι ειναι
TsoliasGR
23/03/2017, 15:51
χαμηλο επιπεδο μορφωσης? οι πιο πολλοι που ξερω ειναι τουλαχιστον αποφοιτοι λυκειου και πιστεψε με δεν μπορουν να την κανουν ολοι
Μα πόσο δίκιο έχεις...
Όχι δεν μπορούν να την κάνουν όλοι.
Όχι δεν μ πορούν όλοι να τρώνε κρύα-ζέστες, βροχές, υγρασίες και τον κάθε μαλάκα ή την κάθε μια που πήρε δίπλωμα στο έτσι, ή που δεν προσέχει τον δρόμο γιατί είναι "αλλού",
και απο πίσω το αφεντικό να φωνάζει μην αργείς...
Και άμα σου κάτσει η στραβή συνήθως κάνει την πάπια...Γιατί εισαι και χωρίς ένσημα, άρα χωρίς ασφάλιση, να παίζεις το κεφάλι σου κορώνα γράμματα για 2-3-4 ευρώ την ώρα και τα τιπ.
όχι φίλε θέλει πολύ γερό στομάχι να κάνεις αυτή την δουλειά.
Και ακόμα...
Με τα 2-3-4 ευρά τι να κάνει ρε ο άνθρωπος;
Να βάλει λάστιχα,να αλλάξει λάδια-μύδια-ξύδια, να φτιάξει το παπί (συνήθως) που θα αρχίσει ίσως να βαράει σε λίγο καιρό, να πληρώσει ασφάλειες, να πληρώσει κράνη,να πληρώσει νοίκι,δεη οτε ευδαπ, να πληρώσει να φάει και αν έχει και γυναίκα (και αμα δεν δουλεύει και αυτή) και παιδί...
Έκανα ντελιβεράς πολύ καιρό...
Και θα ξανακάνω μάλλον...λόγω ανάγκης....
Και το κράνος το φοράω ΠΡΙΝ ανέβω στην σέλα ακόμα και για το περίπτερο...
Και όχι δεν έβγαινα και χρώσταγα μέχρι που μου είχαν κόψει το ρεύμα και το νερό και ας δούλευα για αυτά τα λίγα τότε (2010-11).
Αλλά το μηχανάκι ήταν σωστό.Δεν έβγαινε χρέπι σαν τον χάρο.
Και δεν χαλάστηκα ποτέ όταν έπρεπε να πάω παραγγελία και έβρεχε, όχι αλλά είχα πεί στο αφεντικό...Για να σου φέρω τα 5-10-20 ευρώ της παραγγελίας ΔΕΝ θα σφάξω ούτε κόκκινα ούτε φανάρια.Θα πάω γρήγορα-νορμάλ και ας αργήσει και 30-60 δεύτερα το σουβλάκι.Αλλά θα φτάσει σωστά.
Ξέρετε πότε χαλάστηκα;
Όταν ένας τυπάς που του πάω 2 σουβλάκια (ΝΑΙ ΡΕ 4 ευρώ) με βροχή πολλή και ορατότητα στα 5 μέτρα με το ζόρι δεν άφησε τιπ...είπε μόνο γιατί δεν περίμενες να κατέβω να μην μου λερώσεις την πολυκατοικία...
Είπαμε κάτι η κρίση, κάτι η εκμετάλλευση...Μην το γαμάμε όμως.
Αφήστε σε κάθε παραγγελία 10-20-50 λεπτά για την βενζίνα τουλάχιστον.Στα 5/10 ευρώ δεν είναι πολλά για σας αλλά για αυτόν...
Και ένα χαμόγελο ρε σεις...Για να μην ξεβολευτείτε σας φέρνει το φαί στο σπίτι, να μην χαλάσετε την νύχτα με την γκόμενα τα τσιγάρα και τα ποτά έρχονται σε σας απο τα παιδιά ντελίβερυ στα μινι μάρκετ,για να μην τρέχετε στα ταχυσρομεία έρχονται στην πόρτα σας με τα δέματα και τα φάκελα...
Τουλάχιστον ένα ευχαριτώ ή ένα χαμόγελο.
George_Sp
23/03/2017, 16:28
χαμηλο επιπεδο μορφωσης? οι πιο πολλοι που ξερω ειναι τουλαχιστον αποφοιτοι λυκειου και πιστεψε με δεν μπορουν να την κανουν ολοι
φίλε μου έγραψα τι απαιτεί.....όχι οτι όλοι οι ντελιβεράδες είναι απόφοιτοι δημοτικού.
έχω και γω φίλους ντελιβεράδες που έχουν και πτυχίο ΑΕΙ.
devil's animal
23/03/2017, 16:31
Σταύρο δεν λέει όλη την αλήθεια.
Κατ αρχήν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για όλα αυτά τα παιδιά η και μεγάλους που εργάζονται ως ντελιβερι η κούριερ.
Δηλαδή
Μια μεταφορική δεν θα έπαιρνε για οδηγό ενος φορτηγού κάποιον που δεν έχει δίπλωμα.
Οι καφετέριες και λοιποί που έχουν ντελιβερι το κάνουν.
Η ποινή μετά θα βαρύνει τον οδηγό κυρίως αν είναι και δικο του το μηχανάκι, ενω αν είναι του μαγαζιού θα παει το αφεντικό με πλημμέλημα ως παραχώρηση.
Σε δικαστήριο για τροχαίο το αφεντικό θα πει< μου είπε πως είχε δίπλωμα, δεν είμαι και αστυνομικός να του κάνω έλεγχο >(πραγματικό γεγονός, που έχει συμβεί 3-4 φορές)
Στο επίπεδο του εξοπλισμού
Αν έχουν ενα δυο κράνη (στην καλύτερη)
Τα μοιράζονται όλες οι βάρδιες.
Κάποιοι δεν έχουν καθόλου
Και κάποιοι και να έχουν δεν φοράνε
Απο θέμα συντήρησης, μόνο τα ι.χ των οδηγών είναι σχετικα σωστά, τα των καταστημάτων δουλεύουν μέχρι να λιώσουν με μηδενική συντήρηση.
Η πίεση υπάρχει
Και είναι μεγάλη
Παίζεται η δουλειά, το μεροκάματο η επιβίωση.
Κάποιοι παρανομουν για να προλάβουν (στοπ/κόκκινα/μόνο δρόμοι κλπ)
Κάποιοι γιατί έτσι.
Δεν μπορεί να ελεγχθεί
Η να τιμωρηθεί
το αφεντικό γιατί πιέζει για να κανουν γρηγορα.
Μπορεί να ελεγχθεί ο οδηγός και ΜΟΝΟ αυτός.
Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι για αυτά τα παιδιά, είναι κανοντας την παραγγελία να του πούμε<δεν βιαζομαι>,και να μην κάνουμε παραγγελία βρέξει χιονίσει γιατί αυτή είναι η δουλειά τους
Δημητρη δεν τα λες καλα...
νομοθετικο πλαισιο υπαρχει...
οπως θα ελεγξει η καθε σοβαρη εταιρεια τον οδηγο της για διπλωμα φορτηγου/αυτοκινητου/μηχανης, οπως και πτυχιο ή οτιδηποτε αλλο χρειαζεται, μπορει να το κανει και η μικρη εταιρεια...
το αφεντικο δεν ειναι μονο εκει να διαταζει...
και εννοειται οτι δεν απαλασσεται αν προσλαβει καποιον χωρις διπλωμα "επειδη δεν θελει να κανει τον αστυνομικο"...
δεν ειναι δα και τοσος κοπος να ζητησουν μαζι με το βιογραφικο μια φωτοτυπια διπλωματος...
αλλα θελουν να μην φαινονται καθολου ει δυνατον...
δλδ να πληρωνουν μισα ενσημα γιατι δεν βγαινουν...
να μην δινουν δωρα Χριστουγεννων-Πασχα γιατι δεν βγαινουν...
επιδοματα αδειων γιατι δεν βγαινουν...
υπερωριες γιοκ, γιατι δεν βγαινουν...και αλλα πολλα
και ολα αυτα τα προβλεπει ο νομος...
για τα παντα υπαρχουν νομοι...δυστυχως ομως δεν εφαρμοζονται...
στο θεμα του εξοπλισμου φταιει ξεκαθαρα ο οδηγος...
δεν μπορει να ειναι ο εργοδοτης απο πανω με τον βουρδουλα...
αν πιαστει στον δρομο απο τροχαια πρεπει να την πληρωσει...
και για να ειναι σωστος ο εργοδοτης, καθε φορα που θα τον βλεπει χωρις εξοπλισμο να του κοβει 1-2 ωρες απο το μεροκαματο....5-10€...σαν προστιμο...
γιατι αν χτυπησει σοβαρα ή πεθανει θα ειναι εργατικο που αν φορουσε κρανος μπορουσε να ειχε αποφευχθει...
kostas777
23/03/2017, 17:31
Οι εργασιακές/μισθολογικές σχέσεις είναι πάντως άσχετες με την επικινδυνότητα. Δηλαδή δεν έχει σημασία τι υποχρεώσεις έχει και το αν πληρώθηκε το παλληκάρι που αναγκάζεται να τρέχει όλη μέρα στον δρόμο. Ακόμη και ασφαλισμένος και καλοπληρωμένος να είναι, όταν η εταιρεία προσέλαβε αυτόν κανονικά και νόμιμα για να κάνει τη δουλειά τριών ή και περισσότερων, όταν θα πέσει και θα χτυπήσει δεν θα πάθει προνομιακά τραύματα.
Η δουλειά αυτή είναι η χειρότερη που έχω κάνει, το έχω ξαναπεί. Το ότι επέζησα και εγώ και οι υπόλοιποι συνάδελφοι τον λίγο καιρό που άντεξε η εταιρεία ανοιχτή με τις βλακείες τους, πρέπει να το θεωρούμε άθλο. Πολλοί από αυτούς και μαζί ένας κολλητός μου έφυγαν με φορείο...
SHOOTER045
23/03/2017, 17:57
Μα πόσο δίκιο έχεις...
Όχι δεν μπορούν να την κάνουν όλοι.
Όχι δεν μ πορούν όλοι να τρώνε κρύα-ζέστες, βροχές, υγρασίες και τον κάθε μαλάκα ή την κάθε μια που πήρε δίπλωμα στο έτσι, ή που δεν προσέχει τον δρόμο γιατί είναι "αλλού",
και απο πίσω το αφεντικό να φωνάζει μην αργείς...
Και άμα σου κάτσει η στραβή συνήθως κάνει την πάπια...Γιατί εισαι και χωρίς ένσημα, άρα χωρίς ασφάλιση, να παίζεις το κεφάλι σου κορώνα γράμματα για 2-3-4 ευρώ την ώρα και τα τιπ.
όχι φίλε θέλει πολύ γερό στομάχι να κάνεις αυτή την δουλειά.
Και ακόμα...
Με τα 2-3-4 ευρά τι να κάνει ρε ο άνθρωπος;
Να βάλει λάστιχα,να αλλάξει λάδια-μύδια-ξύδια, να φτιάξει το παπί (συνήθως) που θα αρχίσει ίσως να βαράει σε λίγο καιρό, να πληρώσει ασφάλειες, να πληρώσει κράνη,να πληρώσει νοίκι,δεη οτε ευδαπ, να πληρώσει να φάει και αν έχει και γυναίκα (και αμα δεν δουλεύει και αυτή) και παιδί...
Έκανα ντελιβεράς πολύ καιρό...
Και θα ξανακάνω μάλλον...λόγω ανάγκης....
Και το κράνος το φοράω ΠΡΙΝ ανέβω στην σέλα ακόμα και για το περίπτερο...
Και όχι δεν έβγαινα και χρώσταγα μέχρι που μου είχαν κόψει το ρεύμα και το νερό και ας δούλευα για αυτά τα λίγα τότε (2010-11).
Αλλά το μηχανάκι ήταν σωστό.Δεν έβγαινε χρέπι σαν τον χάρο.
Και δεν χαλάστηκα ποτέ όταν έπρεπε να πάω παραγγελία και έβρεχε, όχι αλλά είχα πεί στο αφεντικό...Για να σου φέρω τα 5-10-20 ευρώ της παραγγελίας ΔΕΝ θα σφάξω ούτε κόκκινα ούτε φανάρια.Θα πάω γρήγορα-νορμάλ και ας αργήσει και 30-60 δεύτερα το σουβλάκι.Αλλά θα φτάσει σωστά.
Ξέρετε πότε χαλάστηκα;
Όταν ένας τυπάς που του πάω 2 σουβλάκια (ΝΑΙ ΡΕ 4 ευρώ) με βροχή πολλή και ορατότητα στα 5 μέτρα με το ζόρι δεν άφησε τιπ...είπε μόνο γιατί δεν περίμενες να κατέβω να μην μου λερώσεις την πολυκατοικία...
Είπαμε κάτι η κρίση, κάτι η εκμετάλλευση...Μην το γαμάμε όμως.
Αφήστε σε κάθε παραγγελία 10-20-50 λεπτά για την βενζίνα τουλάχιστον.Στα 5/10 ευρώ δεν είναι πολλά για σας αλλά για αυτόν...
Και ένα χαμόγελο ρε σεις...Για να μην ξεβολευτείτε σας φέρνει το φαί στο σπίτι, να μην χαλάσετε την νύχτα με την γκόμενα τα τσιγάρα και τα ποτά έρχονται σε σας απο τα παιδιά ντελίβερυ στα μινι μάρκετ,για να μην τρέχετε στα ταχυσρομεία έρχονται στην πόρτα σας με τα δέματα και τα φάκελα...
Τουλάχιστον ένα ευχαριτώ ή ένα χαμόγελο.
Έχω δώσει κράνος,μπότες, κάνα δυο fleece για το λαιμό, και αποφεύγω να παραγγελνω ντελιβερι όταν βρέχει και όταν έχει ψ@λ@κρυο
Τι να λεμε ρε παιδια...
Εδω ολες οι μεγαλες εταιρειες προτιμουν να παρουν τον 18χρονο που εβγαλε χτες διπλωμα και να βγει για διανομη πιεζοντας και αγχωνοντας τους,παρα καποιον 25+ με καποια χρονια εμπειριας στην οδηγηση για να γλιτωσουν τα 100 ευρω το μηνα.
Μανολης67
23/03/2017, 19:57
Δυστυχώς εργατικός μεσαίωνας σε όλους τους τομείς, οι ντελιβεράδες δεν αποτελούν εξαίρεση, νεα παιδιά κυκλοφορούν χωρίς προφύλαξη (κρανός-γάντια) , σακατεμός ατυχήματα,σπασμένα χερια -πόδια και ασφαλιστική κάλυψη ,,μηδέν,
Διαβάζεις στην Οδύσσεια για τον Εύμαιο, τον πιστό δούλο του Οδυσσέα και βλέπεις ότι και οι δούλοι χιλιάδες χρόνια πριν ειχαν παροχές (στέγη, τροφή, περίθαλψη) που δεν την έχουν οι σύγχρονοι εργαζόμενοι-σκλάβοι.
Προσωπικα έχω κόψει από πελάτης σε μαγαζιά που ξέρω ότι είναι κιμαδομηχανες.
φίλε μου έγραψα τι απαιτεί.....όχι οτι όλοι οι ντελιβεράδες είναι απόφοιτοι δημοτικού.
έχω και γω φίλους ντελιβεράδες που έχουν και πτυχίο ΑΕΙ.
οκ παρεξηγησα εγω,εχεις δικιο
Ντελιβεράς= ο πόλεμος του μεροκάματου, αλλά για να λέμε και του στραβού το δίκιο οι περισσότεροι πάνε "όπως ναναι", έχω αποφύγει άπειρες φορές άσχημες καταστάσεις με ντελιβεράδες, όπως ο άλλος έστριψε αντίθετα σε μονόδρομο με όσα είχε και ερχόταν καταπάνω μου το ένα χέρι στο γκάζι του παπιού και με το άλλο το τηλέφωνο στο αυτί, το ότι δουλεύω στον δρόμο δεν σημαίνει ότι μου ανήκει ή μου συγχωρούνται τα πάντα.....
basilis_k6
23/03/2017, 22:16
γενικά για τον κλάδο... η πλήρης απουσία του κράτους και της οργάνωσης δεν είναι λόγος να μην φοράς κράνος στο μηχανάκι. Επίσης δεν είναι επιχείρημα υπεράσπισης του κλάδου οτι κάποιοι (παράνομα) δουλεύουν πάνω σε μηχανή χωρίς δίπλωμα.
άσχετο αλλα το μορφωτικό επίπεδο δεν παίζει κάποιο ρόλο. ξεκράνωτοι με μηχανάκι 20κ ευρώ και 5 πτυχία κυκλοφορούν καθημερινά, δεν λέει κατι.
SHOOTER045
23/03/2017, 23:06
Δεν είναι θέμα υπεράσπισης οτι τα ίδια τα αφεντικά δεν το θεωρουν βασική προϋπόθεση το δίπλωμα.
Αν όμως έπεφτε βουρδουλας και λουκέτο για Χ μέρες,θα σου έλεγα αν ξανά έπαιρναν οδηγούς ντελιβερι χωρίς δίπλωμα.
Ουτε είναι απόλυτο οτι τους πιέζουν παντα τα αφεντικά.
Αν σου τύχει να δεις διπλάνα η απέναντι μαγαζιά, να πηγαίνουν ταυτόχρονα σε κοινή διεύθυνση θα καταλάβεις.
xristos x
24/03/2017, 00:04
Στον τροπο οδηγησης δεν θα σταθω ειναι θεμα ατομου συν το γεγονος οτι σε πιεζει η δουλεια να πας γρηγορα (εργοδοτης, πελατες, κλπ).
Θα πω μονο ενα που αφορα την ψυχολογια, πως οταν οδηγεις για δουλεια (ντελιβερι,διας,εκαβιτης δικυκλιστης) εχεις την αισθηση του καθηκοντος και αυτη ειναι που σου αδρανοποιει καποια ενστικτα επιβιωσης (κακως φυσικα και θελει δουλεια για να το αποβαλεις). Αποδειξη οτι αλλιως οδηγουν πολλοι απο αυτους οταν πανε για καφε π.χ.
Οποιος εχει δουλεψει ντελιβερι, αλλα και ο shooter απο μια αλλη πλευρα ξερει πως η "ελευθερη αγορα" δεν αφηνει και πολλα περιθωρια διεκδικισης ασφαλειας και δικαιωματων. Οποιος μπορει να οδηγησει/εχει μηχανακι μπορει να κανει τη δουλεια, αυτος που ζηταει τα λιγοτερα παιρνει τη δουλεια.
Η πολιτεια πρεπει με ελεγχους να μεριμνησει να ειναι σωστα δηλωμενοι και καλυμενοι σωστα ασφαλιστικα οι εργαζομενοι αλλα ισως προς αυτο το σημειο θα επρεπε να σπρωξουν και οι ιδιοι συλλογικα.
Εδω μπαινουν προεκτασεις που ταιριαζουν καλυτερα σε ενα habemus για την αξια συλλογικων συμβασεων ή αν το αορατο χερι της αγορας ξεκαθαριζει το τοπιο.
Όσοι έχετε δουλέψει δεν χρειάζεται να σας πω, τα ξέρετε, όσοι δεν έχετε δουλέψει σκεφτείτε τις χειρότερες εργασιακές συνθήκες και προσθέστε και ακόμα κάτι, 30χρόνια πάνω σε 2 ρόδες, μία φορά έσπασα το πόδι μου και ήταν σαν ντελιβεράς, και έφταιγα εγώ εννοείται.
kostas777
24/03/2017, 18:59
Στον τροπο οδηγησης δεν θα σταθω ειναι θεμα ατομου συν το γεγονος οτι σε πιεζει η δουλεια να πας γρηγορα (εργοδοτης, πελατες, κλπ).
Ο τρόπος οδήγησης είναι ο προσωπικός του καθενός, αλλά το ζητούμενο είναι ένα: πρέπει να πας όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Δεν είναι ότι μου είπε το αφεντικό «πήγαινε την παραγγελία και να είσαι πίσω σε 2 λεπτά», που να μην προλαβαίνεις σε 2 λεπτά να βάλεις γάντια και κράνος.
Απλά θα πω ένα καθημερινό παράδειγμα.. Σάββατο πρωί και έχουν στο μαγαζί μόνο εμένα και άλλο ένα παλληκάρι για να κάνουμε όλες τις δουλειές. Δηλαδή: Τηλέφωνα-παραγγελίες, κατασκευή-ψήσιμο πίτσας, πακετάρισμα, διανομή, πλύσιμο, σκούπισμα, σφουγγάρισμα... δηλαδή τα πάντα. Με ρυθμό 1-3 παραγγελίες την ώρα θα ήμασταν OK. Αμ δε! Τα τηλέφωνα έσκαγαν δέκα-δέκα και ο διανομέας όταν επέστρεφε έβρισκε τόσες παραγγελίες που δεν χωρούσαν ούτε οι μισές στο κουτί. Προκειμένου να προλάβουμε (για να μην φάει ο πελάτης την πίτσα του σε πάνω από μια ώρα... απαράδεκτό και πρώτοι εμείς ντρεπόμασταν για αυτό, αλλά τι άλλο μπορούσαμε να κάνουμε), ΚΛΕΙΔΩΝΑΜΕ το μαγαζί και φέυγαμε και οι δύο και επιστρέφαμε μετά από μισή ώρα. Όχι κράνος και κανόνες στον δρόμο, όλα αυτά είχαν ακυρωθεί πλήρως αλλιώς η δουλειά δεν έβγαινε με τίποτα.
Ο τρόπος ο δήγησης είναι αυτός που ξέρει ο καθένας. Άλλος είναι καλός οδηγός, άλλος μέτριος, άλλος έχει καλή αντίληψη άλλος όχι, άλλος γρήγορα αντανακλαστικά και αντοχή, άλλος όχι, άλλος μεγάλη πείρα, άλλος πρωτάρης. κλπ. Δεν είναι όλοι οι ντελιβεράδες της ίδιας ποιότητας και ικανοτήτων οδηγοί και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να τους τσουβαλιάζουμε λες και είναι διαφορετική φυλή από μόνοι τους. Όλοι πάνε όσο πιο γρήγορα μπορούν, αλλά δεν πάνε όλοι ούτε το ίδιο γρήγορα, ούτε με τον ίδιο τρόπο. Ο καθένας πάει όπως ξέρει και μπορεί, όπως κάθε άλλος οδηγός στον δρόμο, δεν είναι απόφοιτοι του ΤΕΙ ντελιβερικής.
Παράδειγμα, να είμαι στην κορυφή μιας κατηφόρας και να υπολογίζω ποιά στιγμή θα ανοίξω τέρμα το γκάζι, μετρώντας το φανάρι που βλέπω στο βάθος, έτσι ώστε να πιάσω την ταχύτητα των 75χλμ/ω (η τελική του ήταν 50...) και να την πάω όσο πιο πολύ μπορώ πριν κοκκινήσει και γίνω χαλκομανία σε κανένα λεωφορείο.
Mits-fz6
24/03/2017, 19:28
Ο τρόπος ζωής του Έλληνα είναι "τα θέλω όλα, τα θέλω φθηνά και τα θέλω εδώ". (Νομίζω αυτό θα συμβαίνει είτε υπάρχει είτε όχι, κρίση)
Χωρίς να χρειαστεί να σηκωθώ από την καρέκλα που τώρα γράφω απαιτώ να έχω ένα πλήρες γεύμα με το ανάλογο ποτό και το καφέ μου που βαριέμαι να πάω να φτιάξω.
Όλο και περισσότεροι μαγαζάτορες θα μου το προσφέρουν αυτό. Και οι ίδιοι όλο και περισσότερες θέσεις ντελιβεράδων θα προσφέρουν.
Έτσι όταν σε όσους ανθρώπους η ανάγκη τους έχει φτάσει στα όρια, αυτή η δουλειά απομένει σαν μοναδική εργασιακή (ανοιχτή) πόρτα για να επιβιώσουν. Βάζοντας όμως το εαυτό τους στους αναρίθμητους κινδύνους της Ελληνικής ασφάλτου.
Οι άνθρωποι που επιλέγουν ή καταλήγουν να κάνουν τέτοιες δουλειές πρέπει πριν σεβαστούν την δουλειά που κάνουν, να σεβαστούν τον εαυτό τους.
Δεν είναι τυχαίο που στις ανεπτυγμένες χώρες τα ντελίβερι πραγματοποιούνται με αυτοκίνητα.
AUFGEBRACHT
25/03/2017, 15:07
Όταν είσαι έξω από τον χορό, πολλά τραγούδια ξέρεις, λέει μια σοφή παροιμία. Σίγουρα πάντως, ακόμα και ο πιο ανυποψίαστος στις μέρες μας μπορεί να φανταστεί τις συνθήκες που επικρατούν στον κλάδο αυτό. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι οι οποίοι (όχι και τελείως αδίκως) έχουν συνδέσει την οδηγική συμπεριφορά των delivery με δημόσιο κίνδυνο κι είναι οι ίδιοι που θα παραπονεθούν αν αργήσει 2 λεπτά η παραγγελία τους ενώ είναι καθισμένη στη ζέστη και στη θαλπωρή του καλοριφέρ...
Είχα κάποτε διαβάσει για αλυσίδα pizza που βάζουν χρονόμετρο στους εργαζομένους τους για τις παραγγελίες, πλέον πολύ απλά δεν παραγγέλνω από αυτή την αλυσίδα. Όταν έξω βρέχει-χιονίζει-κάνει χαλασμό, πολύ απλά δεν παραγγέλνω delivery γιατί πολύ απλά δεν θα ήθελα να ήμουν στην θέση του ανθρώπου αυτού, ούτε ποτέ έχω παραπονεθεί για καθυστέρηση παραγγελίας (τις προάλλες οι πίτες είχαν γίνει παγωτό σχεδόν). ΟΜΩΣ...πάντα το νόμισμα έχει 2 όψεις. Βλέπω καθημερινά διάφορα καφριλίκια που δεν δικαιολογούνται από τις απάνθρωπες συνθήκες, ίσα-ίσα που λόγω αυτών των συνθηκών δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Ενδεικτικά αναφέρω το κράνος φορεμένο στο ύψος του κούτελου, οδήγηση με το κινητό στο αυτί όλη την ώρα, προσπεράσεις μόνο από δεξιά... Από την παρατήρηση που έχω κάνει, τείνω να συμπεράνω ότι τέτοιες συμπεριφορές γίνονται αποκλειστικά σχεδόν από πιτσιρικάδες ηλικίας 18-25, με το μυαλό πάνω από το κεφάλι. Ξέρω στην πόλη μου ντελιβεράδες οικογενειάρχες 40-45-50 χρονών, οι οποίοι είναι πάντα προβλεπόμενοι, σέβονται τον ΚΟΚ, προστατεύουν πρωτίστως τον εαυτό τους.
Κακά τα ψέματα, όσο απάνθρωπες κι αν είναι οι συνθήκες, όσο τραγική κι αν είναι η κατάσταση, όσο ζούγκλα και μεσαίωνας κι αν είναι, αν δεν αγαπάς εσύ τον εαυτό σου, μην έχεις την απαίτηση να το κάνει ο εργοδότης σου ή ο πελάτης... Ναι, μπορεί να υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ένα κράνος κοινό για όλους ή να μην υπάρχει καθόλου κράνος, όταν όμως την ίδια ώρα πας με την ψυχή στο στόμα και μιλάς με το κινητό των €250, δεν υπάρχει δικαιολογία που προτίμησες μουράτο κινητό από το να πάρεις ένα τίμιο κράνος...
Απεργούν τα παιδιά σήμερα.. Μαγειρέψτε.
382799
382800
ΣΤΕΛΙΟΣ-ΤΕΡΙ
25/05/2017, 12:23
Μέχρι στιγμής τα καφέ μότο που βλέπω συνήθως, τα είδα και σήμερα. :( Το απόγευμα θα ξέρω και για τα πίτσα μότο.
Μέχρι στιγμής τα καφέ μότο που βλέπω συνήθως, τα είδα και σήμερα. :( Το απόγευμα θα ξέρω και για τα πίτσα μότο.
Είσαι στεναχωρημένος που δεν απεργουν;
Αν (λέμε ρε παιδί μου ΑΝ) είχες εσύ υπάλληλο για εξωτερικές εργασίες και σου έλεγε σήμερα ότι απεργεί τι θα ελεγες;
Υγ.Για να μην παρεξηγηθώ είμαι υπέρ της απεργίας και μακάρι να συμμετείχαν όλοι χωρίς να πέφτουν στο τριπακι ότι θα έχουν τις οποίες συνέπειες
ΣΤΕΛΙΟΣ-ΤΕΡΙ
25/05/2017, 13:12
Είσαι στεναχωρημένος που δεν απεργουν;
Αν (λέμε ρε παιδί μου ΑΝ) είχες εσύ υπάλληλο για εξωτερικές εργασίες και σου έλεγε σήμερα ότι απεργεί τι θα ελεγες;
Υγ.Για να μην παρεξηγηθώ είμαι υπέρ της απεργίας και μακάρι να συμμετείχαν όλοι χωρίς να πέφτουν στο τριπακι ότι θα έχουν τις οποίες συνέπειες
Πρόλογος:
Με σας εδώ μέσα έχω πάρει ένα καλό μάθημα.;)
Ποιο πολύ πέραση έχει το γλυκά ψέματα παρά το πικρές αλήθειες.:(
Τι θα έκανα λοιπών.
Θα φρόντιζα να μην φτάσει στο σημείο να χρειαστεί να απεργήσει.:rolleyes:
o_gavros
25/05/2017, 14:43
Δεν πάει το μυαλό μου σε κάποιο άλλο επάγγελμα που το διαίρει και βασίλευε να έχει τόσο καθολική εφαρμογή!
Ο κίνδυνος γίνεται βίωμα στον εργαζόμενο.
Είναι όμως απο τις ελάχιστες δουλειές που υπάρχει διαθεσιμότητα και μπορεί κάποιος να βρει ώστε να βιοποριστεί.
Δυστυχώς στο σάνι γκρις πολύ δύσκολα θα αλλάξει κάτι ως προς την καλυτέρευση των συνθηκών για αυτούς που δουλεύουν "μηχανάκι".
akis_trevor
25/05/2017, 14:53
Πρόλογος:
Με σας εδώ μέσα έχω πάρει ένα καλό μάθημα.;)
Ποιο πολύ πέραση έχει το γλυκά ψέματα παρά το πικρές αλήθειες.:(
Τι θα έκανα λοιπών.
Θα φρόντιζα να μην φτάσει στο σημείο να χρειαστεί να απεργήσει.:rolleyes:
Απεργία πολλές φορές κάνουμε για αλληλεγγύη και συμπαράσταση σε άλλους συναδέλφους μας.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.