PDA

View Full Version : Πρόβλημα ΧΤ



xtasi
04/04/2017, 13:36
Καλησπέρα. Ύστερα από κλοπή της μηχανής μου αποφάσισα να ξαναοδηγήσω ένα παλιό ΧΤ που είχα. Είχε να πάρει μπρος από το 11 και με καθάρισμα ηλεκτρικών επαφών, καρμπυρατέρ κλπ πήρε με την πρώτη μανιβελιά. Προφανώς και είχε, ακούστηκαν και φάνηκαν κάποια προβληματα, αλλά παρόλαυτα η μηχανή λειτουργούσε κανονικά. Ένα από αυτά τα προβλήματα ήταν το καδενάκι χρονισμού, οπότε και το άλλαξα. Μαζί με αυτό, άλλαξα και κεφαλή, γιατί είχα μια εξτρα η οποία είχε πάνω αχρησημοποίητες βαλβίδες και τσιμουχάκια (δε λέω καινουργιες γιατί δεν ήταν, είναι του 2011, αλλά η κεφαλή ήταν λαδωμένη ωστε να προφυλάξω όσο γίνεται τα τσιμουχάκια από το να ξεραθούν). Αφού λοιπόν τα άλλαξα αυτά, ρύθμισα βαλβίδες, ξανακαθάρισα καρμπυρατέρ και από τότε ψάχνω εδώ και μια βδομάδα να βρω τι φταίει και δεν παίρνει. πήρε 2-3 φορές και έσβησε κατευθείαν και άλλες 2-3 που κρατούσε ρελαντί αλλά δε σήκωνε στροφές και μετά από κανα λεπτο στο ρελαντί πάλι έσβηνε μόνη της. Ο χρονισμός είναι σωστός, οι βαλβίδες ρυθμισμένες, το καρμπυρατέρ καθαρό και τραβάει βενζίνη από το τεπόζιτο, το φίλτρο αέρος επίσης καθαρό και το μπουζί δίνει σπίθα. Όλα αυτά τα έχω χιλιοτσεκάρει και επίσης έχω δοκιμάσει με καινούργιο πολλαπλασιαστή, καινουργιο μπουζί, άλλη ηλεκτρονική και άλλα πηνία (καπάκι βολάν). Το μηχανάκι είναι ΧΤ125 1982-85 μοντέλο. Έχει κάποιος κάποια ιδέα τι μπορεί να ξεχνάω ή τι μπορεί να φταίει για να το δοκιμάσω; Ευχαριστώ!

toyar
04/04/2017, 15:37
η σταθμη της βενζινης στο καρμπυρατερ ειναι ρυθμισμενη σωστα;

xtasi
04/04/2017, 17:27
σ'ευχαριστώ για την απάντηση. δεν άλλαξα κάτι στις ρυθμισεις του και το φλοτέρ του φαίνεται να δουλεύει ομαλά και κανονικά. υπάρχει κάτι άλλο που δε ξέρω που ρυθμίζει τη στάθμη; θα το ξανακοιτάξω και θα το ξαναφυσήξω για σιγουριά, αλλά το έχω κάνει ήδη πολλές φορές

toyar
04/04/2017, 19:25
δειχνει σαν να μενει απο βενζινη
εχει τρομπακι υποπιεσης;
να δοκιμαζες να δωσεις κατευθειαν βενζινη στο καρμπυρατερ.......

xtasi
04/04/2017, 19:38
έλυσα όλο το καρμπυρατέρ και φαινόταν πεντακάθαρο στην παραμικρή τρυπούλα. το ξαναφύσηξα καλού κακού. το καρμπυρατέρ γεμίζει κανονικότατα, το βλέπω στο φίλτρο βενζίνης αυτό. μάλλον το πρόβλημα είναι ηλεκτρολογικό όμως. ο πολλαπλασιαστής που μου δώσανε ήτανε μάλλον λάθος (το μηχανάκι είναι 6v, ίσως να μου δώσανε 12v (?) ενώ τους ζήτησα 6v) γιατί δε βγάζει καθόλου σπίθα. δοκίμασα ξανά με έναν παλιό που είχα και το αποτέλεσμα είναι να έχω σπίθα, να παίρνει μπρος και να κρατάει ρελαντί, αλλά δε σηκώνει καθόλου στροφές, σβήνει. Νομίζω πως δεν έχω αρκετό ρεύμα, γιατί δοκίμασα να ανάψω τα φώτα να δω τι θα γίνει και πράγματι με το που τα ανάβω η μηχανή σβήνει. Πως μπορώ να μετρήσω το ρεύμα που βγάζει το βολάν; Πόσο θα έπρεπε να είναι;

Αυτό είναι το διάγραμμα του

380763

toyar
04/04/2017, 20:33
μπαταρια αλλαξες;
μηπως ειναι βραχυκυκλωμενη και τραβαει ολο το ρευμα απο το κυκλωμα φορτισης;

xtasi
04/04/2017, 20:49
θα δοκιμάσω να την αποσυνδέσω, ευχαριστώ

toyar
05/04/2017, 05:24
μην την αποσυνδεσεις
δεν πρεπει ο ανορθωτης να ειναι στον αερα
πιστευω πως ειναι για πεταμα μετα απο τοσα χρονια ακινησια

OldMan
05/04/2017, 16:30
Τα πηνια τα καημενα..
κι ουτε λεξη πια γι αυτα...

xtasi
05/04/2017, 18:10
Νομίζω το ανέφερα πως δοκίμασα και με άλλα πηνία. Παρόλαυτα έχω μάλλον καταλήξει πως φταίνε αυτά και πως είναι χαλασμένα και τα δεύτερα που δοκίμασα. ευχαριστώ!

Μανολης67
05/04/2017, 21:07
Αν καταλαβα καλα το μηχανάκι ειχε καιρό ακινητο....το τεποζιτο κανονικά πρεπει να εινα γεματο σε αυτες τις περιπτωσεις, γιατί σκουριαζει, καθάρισες τα καρμπυρατερ αλλά ριξε μια ματια και στο ντεπόζιτο....

andreastwin
06/04/2017, 16:04
τα ζιγκλερακια εχουν πολυ μικρες τρυπουλες,δες τα προσεκτικα γιατι σε γελενε καμια φορα.

stefanos
06/04/2017, 17:11
Στο σχηματάκι φαίνεται άλλο πηνίο για τα φώτα και άλλο για την ανάφλεξη οπότε μάλλον δεν παίζουν ρόλο τα φώτα στο πρόβλημα ούτε ή μπαταρία.

xtasi
06/04/2017, 20:35
Ισχύει, οπότε κάπου μάλλον υπάρχει βραχυκύκλωμα. Μέτρησα πριν από λίγο τα πηνία. Και τα 2 που έχω έχουν τιμές χαμηλότερες από αυτές που θα έπρεπε. Το 1ο 250Ω και το 2ο 350Ω, ενώ θα έπρεπε να έχουν κανονικά 400-500Ω, όπως αναφέρεται στο manual της yamaha. Δεν έχω ιδέα αν τα 50Ω αυτά θα μπορούσαν να παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο που να μη σηκώνει ούτε ελάχιστες στροφές η μηχανή, αλλά πρέπει να ψάξω και για βραχυκύκλωμα έτσι κι αλλιώς. Προς το παρόν θα συναρμολογήσω ένα σύστημα πηνίων με αυτά που δείχνουν να έχουν τις καλύτερες τιμές βάσει manual (τα έχω διπλά) και θα ψάξω για βραχυκύκλωμα. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!