View Full Version : Yamaha xt600E '02 ελεγχος λαδιων
gianniskalantas
13/04/2017, 01:10
Παιδια καλησπερα. Εχτες αποφάσισα να ελεγξω τα λαδια της μηχανης. Αλλαξα λαδια πριν απο 500χλμ περιπου, τα μετρησα με 3 διαφορετικους τροπους και εχω το εξης θεμα. Την πρωτη φορα εκανα μια γυρα με την μηχανη κανα χιλιομετρο με ενδιαμεση σταση για να παρω κατι και μετα την αφησα γυρω στα 15 λεπτα, τσεκαρα τα λαδια και ηταν στο empty. Σημερα το πρωι την αναψα για 4 λεπτα περιπου την αφησα γυρω στα 3 λεπτα και παλι ηταν στο empty. Μετα πηγα να παρω λαδια και εκανα γυρω στα 10χλμ (μιση ωρα αναμενη), μετα την αφησα 1 30 ωρα, πηγα να συμπληρωσω λαδια και ηταν σχεδον στο full. Η ερώτηση μου λοιπον ειναι η εξης: ποιος ειναι ο σωστος τροπος να μετρησω τα λαδια στο xt εχω διαβασει πολλους τροπους και εφαρμοσα αυτους τους τρεις. Αμα ειχε καποιος xt ή καποιος σχετικος ας με ενημερώσει γιατι εχω παρει λαδια να συμπληρώσω και δεν θελω να κανω καμια μλκια αμα δεν χρειαζεται.
Υγ: η μηχανη δεν χανει απο πουθενα λαδια. Οποτε σκεφτομαι μηπως καιει παραπανω απο οτι πρεπει, αλλα δεν μου μυριζει (δεν ξερω κι ολας αμα εκαιγε θα επρεπε να μυριζει αναγκαστικα).
Ειναι πολυ πολυπλοκο το θεμα....
ας περιμενουμε τον γερο να απαντησει....
αρκει να το βαλει καποιος στην σωστη κατηγορια
karellen
13/04/2017, 09:27
Παλιά ρήση και σωστή:
-Έβαλες λάδια?
-Έβαλα.
-Ε τότε μην το κοιτάς καθόλου. :p
Τα βιβλία λένε: σε μηχανή εντελώς οριζόντια ζεσταίνεις 10-15 λεπτά - σβήνεις - περιμένεις 2-3 λεπτά,ξεβιδώνεις το δείκτη,τον σκουπίζεις και τον ξαναβάζεις χωρίς όμως να τον βιδώσεις και βλέπεις πόσο είναι λαδωμένος.
Επειδή όμως το κόλπο ενίοτε λανθάνει,ένας καλός τρόπος είναι μόλις δεις το δείκτη empty συμπλήρωσε ίσα 50ml λάδι,αμέσως θα πάει στο full όπερ σημαίνει ότι δεν σου έχει κάψει τίποτα,απλώς το 'σύστημα είναι ένοχο' :lol:
o_gavros
13/04/2017, 10:24
νομιζω ο έλεγχος στο ΧΤ συγκεκριμένα είναι πονεμένη ιστορία.
και στο δικό μου το ρημάδι ίδια φάση.
αλλά εγώ υποτίθεται ότι ξέρω.
παπάρια μέντολες ξέρω.
χθες εκάνα βόλτες τα τετράγωνα στη γειτονιά μέχρι να πάρω ένδειξη(ακούμπαγα την κεφαλή με το χέρι μου απο τα αριστερά για να δω αν ζεστάθηκε αρκετά).
Μην τρελαίνεσαι φίλε, όλα μια συνήθεια είναι.
βαλε μπρος και αστο να δουλεψει ενα λεπτο.Σβησε και βαλε για 10 δευτερολεπτα απο 2 φορες. Ξεβιδωσε το δεικτη σκουπισε τον και τοποθετησε τον χωρις βιδωμα. Ηενεδειξη που θα παρεις ειναι η σωστη. Εννοειται σε εντελως επιπεδο μερος. ΒΑΣΙΚΟ ειναι να εχεις κανει εξαερωση κατα την αλλαγη λαδιου.
karellen
13/04/2017, 12:09
Δεν θέλουν εξαέρωση τα ΧΤ,εκτός αν εννοείς τη βιδούλα πάνω στο φίλτρο λαδιού για να ελέγξουμε την πίεση του λαδιού :)
Δεν θέλουν εξαέρωση τα ΧΤ,εκτός αν εννοείς τη βιδούλα πάνω στο φίλτρο λαδιού για να ελέγξουμε την πίεση του λαδιού :)
εξαερωση ειναι και ειναι η βιδουλα που λες. Ολα τα μηχανακια με ξηρο καρτερ θελουν εξαερωση. Τα ελεγε και ο Χελιωτης πριν 15-20 χρονια και τον κοιταγαμε -μαζι και εγω- σαν αγελαδες.;)
Εχουν μπαναρει τον notako δεν μπαινει και ο ElGato με τον Cristof πια και οι οποιοι ξερουν να επιβεβαιωσουν.
sapila racing
13/04/2017, 13:05
Δεν θέλουν εξαέρωση τα ΧΤ,εκτός αν εννοείς τη βιδούλα πάνω στο φίλτρο λαδιού για να ελέγξουμε την πίεση του λαδιού :)
εξαερωση ειναι και ειναι η βιδουλα που λες. Ολα τα μηχανακια με ξηρο καρτερ θελουν εξαερωση. Τα ελεγε και ο Χελιωτης πριν 15-20 χρονια και τον κοιταγαμε -μαζι και εγω- σαν αγελαδες.;)
Εχουν μπαναρει τον notako δεν μπαινει και ο ElGato με τον Cristof πια και οι οποιοι ξερουν να επιβεβαιωσουν.
Επιβεβαιώνω κι εγώ οτι χρειάζεται εξαέρωση στα ξηρα κάρτερ. Στα XT γίνεται απο την βιδούλα πανω απο το φιλτρο λαδιού.
Βέβαια αν δεν είχε κάνει εξαέρωση ο φίλος με το XT δεν θα είχε κάνει καν τα χλμ που εκανε μετά την αλλαγή λαδιών.
Λευκάδιος
13/04/2017, 13:35
Κύριοι είστε σίγουροι ότι χρειάζεται εξαέρωση σε όλες τις μοτοσυκλέτες με ξηρό κάρτερ?Το ξέρω ότι χρειάζονται τα XT,LC4 αλλά ρωτάω γιατί στο δικό μου(επίσης με ξηρό κάρτερ) δεν χρειάζεται εξαέρωση.
sapila racing
13/04/2017, 14:24
Κύριοι είστε σίγουροι ότι χρειάζεται εξαέρωση σε όλες τις μοτοσυκλέτες με ξηρό κάρτερ?Το ξέρω ότι χρειάζονται τα XT,LC4 αλλά ρωτάω γιατί στο δικό μου(επίσης με ξηρό κάρτερ) δεν χρειάζεται εξαέρωση.
χμμμ εξαρτάται.
https://www.thumpertalk.com/forums/topic/387201-priming-the-oil-pump/
Βέβαια απ οτι βλέπω τα προβλήματα σε αυτόν τον κινητήρα προκύπτουν σε λύσιμο κινητήρα, και αν δεν αναφέρει κατι το manual μαλλον δεν εχει θέμα σε αλλαγή λαδιών φίλτρου.
Λευκάδιος
13/04/2017, 17:29
χμμμ εξαρτάται.
https://www.thumpertalk.com/forums/topic/387201-priming-the-oil-pump/
Βέβαια απ οτι βλέπω τα προβλήματα σε αυτόν τον κινητήρα προκύπτουν σε λύσιμο κινητήρα, και αν δεν αναφέρει κατι το manual μαλλον δεν εχει θέμα σε αλλαγή λαδιών φίλτρου.
Όχι δεν αναφέρει κάτι το manual για αλλαγή λαδιών/φίλτρου και σίγουρα δεν έχει θέμα μετά από τόσες αλλαγές λαδιων/φίλτρου που του έχω κάνει εδώ και τόσα χρόνια.
Δεν διάβασα όλη την συζήτηση στο λινκ που έβαλες αλλά τα προβλήματα μπορεί να μην οφείλονται σε μη εξαέρωση μετά απο ολικό λύσιμο κινητήρα αλλά σε προβληματική τρόμπα λαδιου.Έχουν υπάρξει διάφορα θέματα με τρόμπες λαδιού σε αυτά τα μοτέρ και η Honda είχε κάνει αλλαγές στο σχεδιασμό αυτών(τουλάχιστον στα NX650).
bros400pgm
13/04/2017, 17:34
Ολα τα μηχανακια με ξηρο καρτερ θελουν εξαερωση.
Δεν ισχυει για ολα ;)
sapila racing
13/04/2017, 18:24
Όχι δεν αναφέρει κάτι το manual για αλλαγή λαδιών/φίλτρου και σίγουρα δεν έχει θέμα μετά από τόσες αλλαγές λαδιων/φίλτρου που του έχω κάνει εδώ και τόσα χρόνια.
Δεν διάβασα όλη την συζήτηση στο λινκ που έβαλες αλλά τα προβλήματα μπορεί να μην οφείλονται σε μη εξαέρωση μετά απο ολικό λύσιμο κινητήρα αλλά σε προβληματική τρόμπα λαδιου.Έχουν υπάρξει διάφορα θέματα με τρόμπες λαδιού σε αυτά τα μοτέρ και η Honda είχε κάνει αλλαγές στο σχεδιασμό αυτών(τουλάχιστον στα NX650).
Δεν είχε πρόβλημα η τρόμπα, απλά με το λύσιμο άδειασε κι έμεινε αέρας οπότε δεν μπορεί να τρομπάρει. Αλλος έπαθε το ίδιο γιατί ενώ είχε ανοιχτή την τάπα και στραγγιζε λάδια, αλλά γύρισε το μοτέρ με το χέρι για να ρυθμίσει βαλβίδες ενω περίμενε να αδειάσει και με το γύρισμα αυτό πάλι άδειασε η τρόμπα.
Φαίνεται οτι το κύκλωμα στο μοτέρ αυτό και προφανώς και σε άλλα έχει τρόπο δεν επηρρεάζεται οταν αλλάζεται το φίλτρο λαδιού.
Ενα καλό κόλπο πάντως για όλα τα μοτέρ, ασχέτως υγρού/ξηρού κάρτερ είναι πριν βάλεις το νέο φίλτρο να το γεμίσεις με λάδι, έτσι δεν μένει καθόλου απο πίεση το σύστημα οταν ξαναβάζεις μπρός.
Αρα και bros400pgm σωστός.
:beer:
Δεν είχε πρόβλημα η τρόμπα, απλά με το λύσιμο άδειασε κι έμεινε αέρας οπότε δεν μπορεί να τρομπάρει. Αλλος έπαθε το ίδιο γιατί ενώ είχε ανοιχτή την τάπα και στραγγιζε λάδια, αλλά γύρισε το μοτέρ με το χέρι για να ρυθμίσει βαλβίδες ενω περίμενε να αδειάσει και με το γύρισμα αυτό πάλι άδειασε η τρόμπα.
Φαίνεται οτι το κύκλωμα στο μοτέρ αυτό και προφανώς και σε άλλα έχει τρόπο δεν επηρρεάζεται οταν αλλάζεται το φίλτρο λαδιού.
Ενα καλό κόλπο πάντως για όλα τα μοτέρ, ασχέτως υγρού/ξηρού κάρτερ είναι πριν βάλεις το νέο φίλτρο να το γεμίσεις με λάδι, έτσι δεν μένει καθόλου απο πίεση το σύστημα οταν ξαναβάζεις μπρός.
Αρα και bros400pgm σωστός.
:beer:Το κάνανε σχεδόν όλα τα παλιά μαστόρια ασχέτως οχήματος. Το έχω δει πάμπολλες φορές πιτσιρικάς όταν πηγαίναμε συνεργείο το αυτοκίνητο με τον πατέρα μου και από τότε το υιοθέτησα κι εγώ.
o_gavros
13/04/2017, 20:33
Ενα καλό κόλπο πάντως για όλα τα μοτέρ, ασχέτως υγρού/ξηρού κάρτερ είναι πριν βάλεις το νέο φίλτρο να το γεμίσεις με λάδι, έτσι δεν μένει καθόλου απο πίεση το σύστημα οταν ξαναβάζεις μπρός.
Στο Ζ το κάνω πάντα.
Στο ΧΤ όμως με το χάρτινο φίλτρο,δεν γίνεται.
Γίνεται;
karellen
13/04/2017, 20:53
εξαερωση ειναι και ειναι η βιδουλα που λες. Ολα τα μηχανακια με ξηρο καρτερ θελουν εξαερωση. Τα ελεγε και ο Χελιωτης πριν 15-20 χρονια και τον κοιταγαμε -μαζι και εγω- σαν αγελαδες.;)
Εχουν μπαναρει τον notako δεν μπαινει και ο ElGato με τον Cristof πια και οι οποιοι ξερουν να επιβεβαιωσουν.
Επιβεβαιώνω κι εγώ οτι χρειάζεται εξαέρωση στα ξηρα κάρτερ. Στα XT γίνεται απο την βιδούλα πανω απο το φιλτρο λαδιού.
Βέβαια αν δεν είχε κάνει εξαέρωση ο φίλος με το XT δεν θα είχε κάνει καν τα χλμ που εκανε μετά την αλλαγή λαδιών.
Εν αντιθέσει με του 600 που το λέει ξεκάθαρα,τo μάνιουαλ του 660 μου δεν αναφέρει καν τη διαδικασία της βιδούλας στην αλλαγή λαδιών.
Λευκάδιος
13/04/2017, 20:54
Φαίνεται οτι το κύκλωμα στο μοτέρ αυτό και προφανώς και σε άλλα έχει τρόπο δεν επηρρεάζεται οταν αλλάζεται το φίλτρο λαδιού.
Ενα καλό κόλπο πάντως για όλα τα μοτέρ, ασχέτως υγρού/ξηρού κάρτερ είναι πριν βάλεις το νέο φίλτρο να το γεμίσεις με λάδι, έτσι δεν μένει καθόλου απο πίεση το σύστημα οταν ξαναβάζεις μπρός.
Στα Honda υπάρχει μια βαλβίδα στην τρόμπα(check valve Νο4), η οποία είναι πριν το φίλτρο λαδιου.Υπάρχει αντίστοιχη και στα XT?Λέω μπας και παίζει κάποιο ρόλο στον να μην χρειάζεται εξαέρωση
381172
Αυτο με το γέμισμα λαδιου σε χάρτινο φίλτρο το έχω σκεφτεί αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ.
o gavros γιατί να μην γίνεται,ή βούτα το μέσα στο λάδι ή ρίξε λάδι πάνω και μέσα του.
o_gavros
13/04/2017, 20:59
Πριν κανα 2-3 χρόνια που έψαχνα στο σωλήνα βίντεο, είχα πετύχει ένα βίντεο απο κατι Γαλλους όπου κάνανε φουλ σέρβις σε ΧΤ.
Την ώρα της εξαερωσης στο κύκλωμα λίπανσης, αυτή η βιδούλα που συζητάμε εδώ στο πάνω μέρος του καπακιού του φίλτρου,είχε μια τρυπούλα στο σώμα της, απ'όπου επέτρεπε την εξαέρωση χωρίς να ξεβιδώσεις σχεδόν τελείως την βίδα (όπως συμβαίνει στο δικό μου που δεν έχει τρυπουλα η βίδα).
Παράγγειλα τότε μια βίδα απο κάποια Γιαμαχα ελπίζοντας ότι θα είχε την τρυπα,μιας και είχε υποψία ότι στο δικό μου είχε αλλαχτεί.
Δυστυχώς και η καινούρια έτσι χωρίς τρυπούλα ήταν.
Θα μπορούσαμε άραγε να τρυπήσουμε την βίδα και να παραμείνει αυτή ασφαλής;
o_gavros
13/04/2017, 21:02
Αυτο με το γέμισμα λαδιου σε χάρτινο φίλτρο το έχω σκεφτεί αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ.
o gavros γιατί να μην γίνεται,ή βούτα το μέσα στο λάδι ή ρίξε λάδι πάνω και μέσα του.
Ρωτάω καθώς μιας και χάρτινο, χωρίς μεταλλικό σώμα δηλαδή, δεν θα κρατήσει παρα πολύ μικρή ποσότητα.
Ασε που θα τα κάνεις όλα κώλο στο στάξιμο μέχρι να το βαλεις.
Λευκάδιος
13/04/2017, 21:57
Πριν κανα 2-3 χρόνια που έψαχνα στο σωλήνα βίντεο, είχα πετύχει ένα βίντεο απο κατι Γαλλους όπου κάνανε φουλ σέρβις σε ΧΤ.
Την ώρα της εξαερωσης στο κύκλωμα λίπανσης, αυτή η βιδούλα που συζητάμε εδώ στο πάνω μέρος του καπακιού του φίλτρου,είχε μια τρυπούλα στο σώμα της, απ'όπου επέτρεπε την εξαέρωση χωρίς να ξεβιδώσεις σχεδόν τελείως την βίδα (όπως συμβαίνει στο δικό μου που δεν έχει τρυπουλα η βίδα).
Παράγγειλα τότε μια βίδα απο κάποια Γιαμαχα ελπίζοντας ότι θα είχε την τρυπα,μιας και είχε υποψία ότι στο δικό μου είχε αλλαχτεί.
Δυστυχώς και η καινούρια έτσι χωρίς τρυπούλα ήταν.
Θα μπορούσαμε άραγε να τρυπήσουμε την βίδα και να παραμείνει αυτή ασφαλής;
Στο δικό μου(όχι XT μην το ξεχνάμε) έχει βίδα με τρύπα.Δεν νομίζω οτι μπορεις να την τρυπήσεις γιατι αυτες οι βιδες(αν θυμάμαι καλά) είναι κούφιες και εχουν τρυπα και στο κάτω μέρος για να περνάει το λάδι.
Ή βρίσκεις από άλλο μοντέλο, ή σε κάνα βιδάδικο ή σε μαγαζιά που πουλάνε σωληνάκια υψηλής/ρακορ κλπ.
Ρωτάω καθώς μιας και χάρτινο, χωρίς μεταλλικό σώμα δηλαδή, δεν θα κρατήσει παρα πολύ μικρή ποσότητα.
Ασε που θα τα κάνεις όλα κώλο στο στάξιμο μέχρι να το βαλεις.Είναι σαν να βγάζεις το παλιό φίλτρο αλλά απ'την ανάποδη.Και στο βγάλσιμο αν δεν βάλω κάνα πανάκι ακριβως από κάτω όλα κώλος γίνονται όχι τόσο απ'το φίλτρο(το οποίο βάζω άμεσα σε κουτί ή σακούλα)αλλά απ'το λάδι που είναι μέσα στην φωλιά του φίλτρου.
bros400pgm
14/04/2017, 07:15
Δ
Ενα καλό κόλπο πάντως για όλα τα μοτέρ, ασχέτως υγρού/ξηρού κάρτερ είναι πριν βάλεις το νέο φίλτρο να το γεμίσεις με λάδι, έτσι δεν μένει καθόλου απο πίεση το σύστημα οταν ξαναβάζεις μπρός.
Σωστο και αυτο και να συμπληρωσω, επειδη ισως στο σπιτι μας που κανουμε την αλλαγη θα γινουν ολα μανταρα, μπορουμε να βγαλουμε την ασφαλεια του injection και να μιζαρουμε με συνεση ωστε να ανεβασει πιεση.
Σε επισκευασμενο μοτερ, πριν βαλουμε μπουζι, κανουμε το ιδιο, μιας και θελει περισσοτερη ωρα για να σηκωσει πιεση το συστημα.
o_gavros
14/04/2017, 10:54
Με 10€ και τα έχεις ολα νοικοκυρεμένα.ουτε πανακια ούτε τίποτα.
381188
Λευκάδιος
14/04/2017, 11:01
Με 10€ και τα έχεις ολα νοικοκυρεμένα.ουτε πανακια ούτε τίποτα.
381188
Οταν λεω πανάκι δεν λέω κάτω στο πάτωμα αλλά εκεί που μπαίνει/βγαίνει το φίλτρο.Οταν βγάζω το φίλτρο πέφτει ποσότητα λαδιου στο καπάκι των δίσκων γι'αυτο και το πανάκι.
Στο πάτωμα πάντα δοχείο/λεκανάκι απ'οπου ριχνω το λάδι στα αδεια μπουκάλια λαδιου και τα πάω σε βενζινάδικο.
Η αλήθεια είναι ότι είμαι τσαπατσούλης αλλά όχι και έτσι :lol:
Δεν ισχυει για ολα ;)
ενδιαφερον θα εχει να μας πεις σε ποια δεν ισχυει.
Παντως LC,XT(το 500-600) δεν θυμαμαι για 660 (αν και το ειχα να υπαρχει διαδικασια εξαερωσης) αλλα και στο τιτανομεγιστο τριμπουρδελο που ειχα και εννοω τον pegaso του 99-00 με το καρμπυρατερ υπηρχε η διαδικασια απο το φιλτρο λαδιου.
bros400pgm
19/04/2017, 15:37
ενδιαφερον θα εχει να μας πεις σε ποια δεν ισχυει.
Rotax v72 (RSV, tuono, rst, etv,) και sxv/rxv/mxv.
Rotax v72 (RSV, tuono, rst, etv,) και sxv/rxv/mxv.
ωραιος:beer:
zandesiro
19/04/2017, 18:19
Απο το μανιουαλ του ΧΤ600...
Για τον ελεγχο του λαδιου...
Engine oil
Oil level measurement
1. Place the motorcycle on a level
place and hold it in an upright
position.
2. Remove the screw and pull outward
on the oil tank cap cover to
remove it.
3. Start the engine and warm it up.
4. Idle the engine for at least 10
seconds and stop it. While keeping
the motorcycle upright,
remove the dipstick (oil tank cap)
and check the oil level.
5. The oil level should be between
the minimum and maximum
marks. If the level is low, fill with
oil to the maximum level line.
Never remove the dipstick just
after high-speed operation. Hot oil
could spout out, causing danger.
Always wait until the oil cools
down before removing the dipstick.
Για την αλλαγη...
Engine oil and oil filter
element replacement
1. Warm up the engine for a few
minutes.
2. Place an oil pan under the
engine.
3. Remove the oil tank cap, drain
bolts.
4. Check each gasket. If damaged,
replace.
5. Remove the filter cover bolts and
the oil filter cover. Replace the oil
filter element.
NOTE:
The oil filter cover is secured by three
bolts. The lower one should be
removed first so that the filter cavity
will drain.
Οσο για την εξαερωση....
After replacing the engine oil, be
sure to check the oil pressure as
described below.
Remove the air bleed screw
from the oil filter cover.
Start the engine and keep it
idling until oil flows out of the
bleed hole. If no oil comes out
after one minute, turn off the
engine immediately so it will
not seize. In such a case go to
the nearest Yamaha dealer for
repairs.
After checking, tighten the air
bleed screw securely.
:wave2:
Με 10€ και τα έχεις ολα νοικοκυρεμένα.ουτε πανακια ούτε τίποτα.
381188ένα από τα χρησιμότερα ψιψιψινια και κοκοψα που έχω αγοράσει, και χωράει πράμα.
o_gavros
21/04/2017, 18:34
ένα από τα χρησιμότερα ψιψιψινια και κοκοψα που έχω αγοράσει, και χωράει πράμα.
α τότε θα σ'αρέσει πολύ αυτό το εξωτικό & πανάκριβο δοχείο περισυλλογής :D
381370
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.