View Full Version : Ψεκαστά δίχρονα από την ΚΤΜ
amyroukai
17/05/2017, 07:44
Ναι κάπου έχει αναφερθεί πάλι αλλά ξεχνάω που. Βρήκα ένα ωραίο αρθράκι στο enduro21.com και έκανα μιά πρόχειρη μετάφραση... μην πυροβολείτε τον πιανίστα. :lol:
Η ΚΤΜ για το 2018 παρουσίασε τα νέα δίχρονα μοντέλα 250 και 300 κυβικών εκατοστών με ψεκασμό. Αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού, τα μοντέλα αυτά είναι οι πρώτες παγκοσμίως μοτοσικλέτες με σειριακό ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου TPI. Το TPI σημαίνει "ψεκασμός θύρας μεταφοράς" transfer port injection στα αγγλικά και είναι ακόμα μιά καινοτομία σε παγκόσμια κλίμακα. Η εξέλιξη έχει γίνει σε συνεργασία με την εταιρία Synerjet. Η δύναμη του κινητήρα έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα αλλά η παροχή της δύναμης είναι πιο ομοιογενής.
Συνοπτικά τα οφέλη:
μειωμένη κατανάλωση
αυτόματη ρύθμιση τροφοδοσίας
αυξημένη αξιοπιστία και επιδόσεις
μειωμένες εκπομπές καυσαερίων
πιο στρωτή λειτουργία κινητήρα
μειωμένη εξάτμιση στο καύσιμο, που σημαίνει μικρότερη μυρωδιά καυσίμου κατά την μεταφορά με κλειστά οχήματα
αυξημένη άνεση και ευκολία: μίζα και όχι πρόμιξη καυσίμου-λαδιού
δεν τρέχει καύσιμο όταν πέσει κάτω η μοτοσικλέτα.
Η ΚΤΜ λέει πως τα οφέλη για τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες είναι μεγάλες βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων, ενώ τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν την διόρθωση καυσίμου ανεξαρτήτως υψομέτρου και καιρού. Επίσης η λίπανση του κινητήρα γίνεται αυτόματα, μέσω ξεχωριστού δοχείου λαδιού, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για πρόμιξη.
Επιπροσθέτως, τα μοντέλα αυτά ωφελούνται από τις βελτιώσεις της σειράς των εντούρο, δηλαδή μίζα με ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου, φρένα brembo, αυτορρυθμιζόμενους υδραυλικούς συμπλέκτες, τα ειδικά μαρσπιέ και μοχλό ταχυτήτων no dirt, φίλτρα αέρα χωρίς εργαλεία, γραμμές καυσίμου ταχείας απελευθέρωσης, γυαλισμένα κέντρα ζάντας, καλάμια WP Xplor 48 χιλιοστών, αμορτισέρ PDS Xplor και το τυπικό ΚΤΜ πλαίσιο χρωμομολυβδαινίου.
Οι μοτοσικλέτες εξολπίζονται με ένα νέο σώμα ψεκασμού 39 χιλιοστών που φτιάχνει η Dell'Orto. Ελέγχεται από μιά πεταλούδα και δύο ντίζες που συνδέονται με καινούρια γκαζιέρα.
Υπάρχει TPS το οποίο τροφοδοτεί με δεδομένα για τον παρεχόμενο αέρα στην εισαγωγή την ηλεκτρονική, η ρύθμιση του ρελαντί είναι με βίδα και υπάρχει τσοκ που ανοίγει ένα bypass για έξτρα αέρα.
Το λάδι παρέχεται από αυτόματη αντλία μέσω σωλήνα αναρρόφησης και αναμειγνύεται με τον εισερχόμενο αέρα για να λιπάνει τα κινούμενα μέρη του κινητήρα.
Η αντλία λαδιού είναι τοποθετημένη κάτω από το ρεζερβουάρ του λαδιού και μεταφέρει το λάδι στο σώμα ψεκασμού, όπου γίνεται η ανάμειξη. Χρησιμοποιώντας δεδομένα για την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα και την θέση του TPS, η ηλεκτρονική διαχείριση της αντλίας λαδιού εξασφαλίζει ότι θα προστεθεί η τέλεια αναλογία λαδιού για κάθε συνθήκη, φορτίο και ταχύτητα περιστροφής.
Η τάπα του λαδιού είναι ανάμεσα στο ντεπόζιτο βενζίνης και τον λαιμό της μοτοσικλέτας, το λάδι αποθηκεύεται στο πλαίσιο. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ανάμειξης του λαδιού έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο καπνός της εξάτμιση μέχρι και 50% σε σχέση με την πρόμιξη στο ντεπόζιτο βενζίνης και κατά μέσο όρο η αναλογία βενζίνης-λαδιού είναι στο 1:80. Αυτό σημαίνει πως τα 0,7 λίτρα που χωράει το ρεζερβουάρ λαδιού επαρκούν για πέντε τουλάχιστον γεμίσματα βενζίνης.
Οι διαστάσεις του κυλίνδρου είναι ίδιες με του προηγούμενου, καρμπυρατεράτου, μοντέλου. Είναι 66,4 χιλιοστά διάμετρος και 72 διαδρομή αλλά ο νέος κύλινδρος έχει διαφορετική σχεδίαση στον "θόλο" που φιλοξενεί τα σώματα ψεκασμού. Υπάρχει μετρητής υποπίεσης στο πίσω μέρος του κυλίνδρου και διατηρείται ο έλεγχος στην έξοδο των καυσαερίων, όπως στο μοντέλο με καρμπιρατέρ.
Η ηλεκτρονική είναι η πιο εξελιγμένη σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη δίχρονη μοτοσικλέτα. Τροφοδοτείται με δεδομένα για την πίεση αέρα στην εισαγωγή και στο περιβάλλον, την θέση της πεταλούδας στην εισαγωγή, την θερμοκρασία νερού του κινητήρα, ελέγχοντας τον χρονισμό της ανάφλεξης και το πόσο καύσιμο θα ψεκαστεί. Γίνεται αυτόματη διόρθωση για υψόμετρο και θερμοκρασία περιβάλλοντος χωρίς ο μηχανικός ή ο αναβάτης να πρέπει να παρέμβει στο σύστημα. Η ηλεκτρονική μπορεί να ελέγξει το (έξτρα) βεντιλατέρ χωρίς προσθήκη διακόπτη θερμοκρασίας. Υπάρχει πρόσθετος χάρτης (στάνταρ στα μοντέλα six days) που κάνει πιο "γλυκιά" την απόδοση του κινητήρα.
382428
382429
382430
amyroukai
17/05/2017, 07:45
Προκειμένου να παρέχεται η απαραίτητη ισχύς στα νέα συστήματα ελέγχου του κινητήρα, τοποθετείται νέα γεννήτρια στα 196W όπως στα τετράχρονα μοντέλα της εταιρίας, με τον ίδιο ανορθωτή.
Υπάρχει πλέον εξισορρόπηση κραδασμών με άξονα, για μεγαλύτερη άνεση και μείωση της κούρασης στην πολύωρη χρήση.
Ο συμπλέκτης έχει ατσάλινο "καλάθι" και πολύ ανθεκτικούς δίσκους, τεχνολογίας DDS που δεν χρησιμοποιεί τα κλασσικά ελατήρια. Υπάρχει σύστημα απορρόφησης κραδασμών ενσωματωμένο στο κέλυφος του συμπλέκτη που ωφελεί τόσο την αντοχή του όσο και την πρόσφυση. Ο έλεγχος του συμπλέκτη γίνεται με υδραυλική τρόμπα της brembo.
Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων. Ο λεβιές "no dirt" έχει σχεδίαση που αποφεύγει την συγκέντρωση βρωμιάς/χώματος στις αρθρώσεις του, με αποτέλεσμα πιο εύκολες και αξιόπιστες αλλαγές ταχυτήτων.
Η μίζα είναι σε προστατευμένο σημείο κάτω από τον κινητήρα.
Το υποπλαίσιο είναι από αλουμίνιο, συνδέεται με τέσσερις βίδες με τον κινητήρα και ζυγίζει μόλις 900 γραμμάρια.
Το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί για να παρέχει την απαραίτητη ακαμψία αλλά και ελαστικότητα για άνεση στην πολύωρη χρήση. Εκτός από ρεζερβουάρ λαδιού, μέρος του πλαισίου χρησιμοποιείται για να μεταφέρει το ψυκτικό από την κεφαλή στα ψυγεία.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 9 λίτρα με ενσωματωμένη αντλία βενζίνης και αισθητήρα στάθμης όπως τα τετράχρονα. Είναι από ημιδιάφανο υλικό, προκειμένου να ελέγχεται άμεσα οπτικά η στάθμη καυσίμου.
Το φιλτροκούτι προσφέρει προστασία του φίλτρου από την βρωμιά, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροή αέρα. Έχει σχεδίαση που μειώνει την πιθανότητα λάθος τοποθέτησης του φίλτρου. Στα νέα δίχρονα υπάρχουν νέες χοάνες που ενσωματώνουν τον αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα περιβάλλοντος.
Οι νέοι κινητήρες περνούν τις προδιαγραφές Euro4 λόγω μειωμένων εκπομπών υδρογονανθράκων.
382431
382432
382433
SHOOTER045
17/05/2017, 08:04
Το είδα χτες.
Ηδη τα 17αρια 2τ,έχουν ανεξάρτητο δοχείο λαδιού μίξης,με ανεξάρτητη αντλία η οποία αρκεί για πανω απο 8 γεμισματα βενζίνης στο 9lt ντεπόζιτο.
Στην εκδοση six days ,είναι στάνταρ και το traction control,στα απλα μοντέλα είναι έξτρα.
8.900 το 250 2τ,και στην Ελλάδα θα έρθουν σε κανένα δίμηνο
* απο επικοινωνία με ντίλερ της ΚΤΜ
Ολα γίνονται για τις Euro4 προφανώς,αντε μήπως ξαναδούμε κανα δίχρονο on-off.
Φυσικά ο ψεκασμός είναι έμμεσος ,μέσω του στροφαλοθαλάμου και το σύστημα λίπανσης παραμένει ολικής απώλειας με μειωμένη όμως αναλογία,πράγμα που με προβληματίζει για την αντοχή του μοτέρ στο χρόνο,θα δείξει!
SHOOTER045
17/05/2017, 09:00
Η ΚΤΜ για να περνά τις προδιαγραφές(όπως φαντάζομαι και οι αλλες εταιρείες που έχουν 2τ στην γκάμα τούς)
Πουλάει τα μηχανάκια της με δυο θαλάμους (σαλιγκάρια)
Αυτό που φοράει πάνω είναι το φιμωμενο με καταλύτη ,που κόβει αισθητά την απόδοση,και τα καυσαέρια.. Ενω μέσα στην κούτα έχει και το ελεύθερο θάλαμο.
Αν οδηγήσει κάποιος με τον ενα θάλαμο και με τον άλλο θα καταλάβει.
πυξιδας990
17/05/2017, 11:22
οταν εισαι η ΝΟ1 εταιρια στο χωμα δειχνεις το δρομο...
basilis_k6
17/05/2017, 13:18
η αναβιώση ειναι κοντά. Να το βάλει και σε μηχανή δρόμου αλα rs250 να κλάψω απο συγκίνηση.
μπράβο Γιάννη που έκατσες και έκανες μετάφραση :beer:
amyroukai
17/05/2017, 16:44
εν τω μεταξύ, έχει γέλιο όταν όλο το κείμενο διαμοιράζεται αυτολεξεί. θένκγιου για την προτίμηση :beer:
πυξιδας990
17/05/2017, 18:14
εν τω μεταξύ, έχει γέλιο όταν όλο το κείμενο διαμοιράζεται αυτολεξεί. θένκγιου για την προτίμηση :beer:
να ξερεις οτι αφου εκανες τη βρομικη δουλεια(μεταφραση) το τσιμπησα για το fb.....κερναω μελιτζανακι
telegonos
17/05/2017, 19:11
Πως όμως περνάει euro4 με λάδι κινητήρα να καταλήγει στην ατμόσφαιρα;
Και οι απώλειες άκαυτης βενζίνης στις θυρίδες εξαγωγής;
SHOOTER045
17/05/2017, 19:24
Πως όμως περνάει euro4 με λάδι κινητήρα να καταλήγει στην ατμόσφαιρα;
Και οι απώλειες άκαυτης βενζίνης στις θυρίδες εξαγωγής;
Το ανέφερα ποιο πάνω.
Όταν το παιρνει κανείς καινούργιο, φοράει την θεοκλειστη και φιμωμενη με τον καταλύτη - φίλτρο εξάτμιση.
Φυσικά σχεδόν κανείς δεν το κυκλιφοραει έτσι.
Πρόσφατα φίλος αγόρασε θάλαμο για ενα exc 12 ,και με πήρε τηλ οτι το μηχανάκι χάλασε.
Τελικά την στείλαμε σε εξάτμιση την εγχειρησε,και όλα καλά
Δεινόσαυρος
17/05/2017, 22:46
Είναι που είναι φανταστικό μηχανάκι το 300αρι EXC, ιδίως το 6day -- έτσι που το φτιάξαν τώρα είναι μπουκιά και συχγώριο.
= Δύο πληζ. =
Ένα για το χώμα και ένα για μετατροπή σε μοτάρ, να γελάμε μεσ' στην πόλη!
Bravo ρε ΚΤΜ. Μακράν η πιο πρωτοπόρα εταιρία σήμερα.
Δεινόσαυρος
17/05/2017, 23:06
Πως όμως περνάει euro4 με λάδι κινητήρα να καταλήγει στην ατμόσφαιρα;
Και οι απώλειες άκαυτης βενζίνης στις θυρίδες εξαγωγής;
Όπως και να το πέτυχε, μαγκιά της. Δείχνει τι μπορεί να γίνει όταν εστιάζεσαι Θετικά και όχι Αρνητικά, όπως πολλοί άλλοι κατασκευαστές.
honda_cub
17/05/2017, 23:08
Για τον κόσμο των μοτό, μας συμφέρει να συνεχίσουν να εξελίσσονται τα δίχρονα. Όπως ειπώθηκε παραπάνω, μήπως δούμε και κανένα ον-οφ ακόμα και δρόμου με δίχρονο νέων προδιαγραφών.
Τώρα, 2 παρατηρήσεις. Πρώτον, για τον μέσο χρήστη ένα καρμπιρατέρ των ~200-300 ευρώ από ανακατασκευή ως και καινούριο είναι 1000 φορές προτιμότερο από αντλιούλα βενζίνης, εγκεφαλάκι, μπεκάκια και λοιπά παπαράκια. Εξ άλλου το τζετάρισμα των 2τ δεν είναι και πυρηνική φυσική. Οκ, αν κάποιος ξεκινήσει βόλτα στα 50 μέτρα και καταλήξει στα 2000 τότε ναι, ο ψεκασμός είναι χρήσιμος. Για το 90%, δεν είναι απαράιτητος
Δεύτερον, ελπίζω να μην έκαναν καμιά πατάτα με τις αναλογίες του λαδιού και αρχίσουν και βαράνε, γιατί το 80/1 κατά μέσο όρο μου φαίνεται λίγο.
Α, και ψεκασμοί στα δίχρονα υπάρχουν εδώ και καμιά 15ετια, σε jet ski και snowmobile :winka:
kostaskk
17/05/2017, 23:32
το λαδι δεν ψεκαζεται απο τα μπεκ αλλα γινεται αναρρόφηση απο την εισαγωγη αερα.
δηλαδη στο σημειο που ενα κανονικο 2τ εχει το καρμπ και τα reed.
ιδια αρχη με 2τ του 1980 ή 1990. εχουν τρυπες αμεσος μετα το καρμπ και εκει στελνει το λαδι η τρομπα λαδιου
αν ψέκαζε λαδι στον κυλινδρο δεν θα υπηρχε λίπανση στροφαλου,ρουλεμαν,μπιελας,πυρο πιστονιου κτλ.
και θα επρεπε να το λυσουν με αλλο τροπο, (διοδους με λαδι υπο πιεση,ή και ψεκασμος εξτρα λαδιου εσωτερικα του στροφαλοθαλαμου.
ο νεος κυλινδρος εχει διαφορα οτι στο τοιχωμα εχουν τρυπήσει για να μπουνε τα μπεκ ψεκασμου στο σημειο που ειναι οι θυριδες μεταφορας.. γινεται σε ολα τα 2τ ευκολα μιας και απο εκει δεν περνανε νερα για την ψυξη του κυλινδρου. η κεφαλη μοιαζει νορμαλ. σε κατι bimota αν δεν κανω λαθος ειχαν βαλει τον ψεκασμο στην κεφαλη χωρις καλο αποτελεσμα.
θα ειχε ενδιαφερον αν εβαζαν τα μπεκ στην εισαγωγή και οχι στον κυλινδρο. (οπως στο ronax500)
μοιαζει ποιο ευκολο, σχεδον ιδιος τροπος λειτουργειας με απλο 2τ και ισως καλητερη ψυξη μπιέλας,ρουλεμαν κατω μερος πιστονιου απο το καυσιμο.
οπως ειδα τα σχεδια χρησιμοπιουν τις 2 θυριδες μεταφορας για να ξεψασουν το καυσιμο και οι αλλες 2 που μενουν φερνουν τον αερα και το λαδι μεσα απο το καρτερ.
βεβαια θα ηθελα να δω αν το λαδι και ο αερας που θα βρισκονται στον στροφαλοθαλαμο θα εχει την ιδια αποτελεσματικοτητα σε ψυξη και λιπανση σε σχεση με το μιγμα -αερα-βενζίνης-λαδιου που ειναι στα συμβατικα 2τ.
kostaskk
17/05/2017, 23:40
θεωρητικά πλεον με τα ηλεκτρονικα συστηματα θα ειναι σε θεση να ψεκασουν το καύσιμο την σωστη στιγμη και σε ποσοτητα ωστε να μειωσουν το ποσοστο που φευγει ακαυστο απο την μεγαλη τρυπα τις εξαγωγης οταν το μοτερ δεν ειναι σε ωφέλιμη περιοχη στροφων.
βεβαια με μια τρυπα στον κυλινδρο ειναι αρκετα δυσκολο να μην φύγει τιποτα εξω.
ισως με καποιο συστημα περιστροφικης βαλβιδας στην εξαγωγη στο μελλον
telegonos
18/05/2017, 00:12
Το ανέφερα ποιο πάνω.
Όταν το παιρνει κανείς καινούργιο, φοράει την θεοκλειστη και φιμωμενη με τον καταλύτη - φίλτρο εξάτμιση.
Φυσικά σχεδόν κανείς δεν το κυκλιφοραει έτσι.
Πρόσφατα φίλος αγόρασε θάλαμο για ενα exc 12 ,και με πήρε τηλ οτι το μηχανάκι χάλασε.
Τελικά την στείλαμε σε εξάτμιση την εγχειρησε,και όλα καλά
Δεν ικανοποιεί η απάντησή σου.
Δεν ψεκάζει λάδι δλδ όταν έχει την κλειστή εξάτμιση; Αλάδωτα δουλεύουνε τα ρουλεμάν στροφάλου; Προφανώς όχι. Το λάδι αυτό, όσο κλειστή και να είναι μια εξάτμιση, δεν φτάνει κάποια στιγμή στην ατμόσφαιρα; Σε σακούλα το μαζεύει; Πάλι προφανώς όχι.
Ομοίως και οι διαφυγές βενζίνης στις θυρίδες σε κάποιες στροφές ανά λεπτό. Ή μήπως καίει υγρή βενζίνη ο καταλύτης; Θα έπαιρνε φωτιά στο τέλος.
Το ερώτημα ισχύει, λοιπόν.
Πως περνάει euro4 με λάδι κινητήρα να καταλήγει στην ατμόσφαιρα;
Και οι απώλειες άκαυτης βενζίνης στις θυρίδες εξαγωγής;
Υπόψη, απόσο θυμάμαι (διορθώστε με αν κάνω λάθος και τα μπερδεύω με τα αμερικάνικα πρότυπα) οι euro 4 στα ανοικτά κυκλώματα λίπανσης, είναι κοφτά και τελειωτικά μαχαίρι, ''απαγορεύεται'', ούτε μετρήσεις δέχονται, ούτε όρια, ούτε τπτ. Σκορπάς λάδι, τέλος, δεν παίρνεις έγκριση κυκλοφορίας στους δρόμους.
Για το ψεκασμό λαδιού που αναφέρθηκε, έχει και η Beta εδώ και μερικά χρόνια, δεν είναι κάτι καινούριο, και μειώνει πολύ την κατανάλωση λαδιού, βασικά ψεκάζει όσο πραγματικά λάδι χρειάζεται, οπότε το μοτέρ δουλεύει τα βέλτιστα σε θέμα αξιοπιστίας, για δίχρονο πάντα μιλώντας.
telegonos
18/05/2017, 00:17
Όπως και να το πέτυχε, μαγκιά της. Δείχνει τι μπορεί να γίνει όταν εστιάζεσαι Θετικά και όχι Αρνητικά, όπως πολλοί άλλοι κατασκευαστές.
Μόνο μην είναι ευρωπαική ''ελαστικότητα'' των κανονισμών η ''μαγκιά'', χάρην εύνοιας ευρωπαικής εταιρίας, γιατί και με τα diesel της άλλης ευρωπαικής εταιρίας, είδαμε τι έγινε και πως περνάγανε κανονισμούς.
Δεινόσαυρος
18/05/2017, 00:32
Μόνο μην είναι ευρωπαική ''ελαστικότητα'' των κανονισμών η ''μαγκιά'', χάρην εύνοιας ευρωπαικής εταιρίας
Μωρέ ας είναι κι αυτό, κάπως πρέπει να τεθεί ένα τέρμα στην γραφειοκρατική παράνοια των υπερβολικών κανονισμών "για το καλό μας" (βεβαίως, βεβαίως).
telegonos
18/05/2017, 00:32
σε κατι bimota αν δεν κανω λαθος ειχαν βαλει τον ψεκασμο στην κεφαλη χωρις καλο αποτελεσμα.
πριν την θυρίδα εισαγωγής ήταν τα μπεκ και ψέκαζε υποτίθεται πάνω στην κορώνα από το πιστόνι, οπότε πετύχαινε δύο πράγματα 1-ψύξη του πιστονιού από την αεριοποίηση της βενζίνης 2-αεριοποίηση της βενζίνης για καλύτερη καύση.
Σύμφωνα με την εικασία του Χοιδά, αυτός ήταν και ο λόγος της καταστροφής: Το πιστόνι μη-έχοντας σταθερή ή έστω προβλέψιμη θερμοκρασία, δεν έκανε πάντα την παραπάνω δουλειά σωστά, το μίγμα δεν ήταν ομογενές, το μοτέρ δεν είχε στρωτή και σταθερή απόδοση.
Τον ψεκασμό στην κεφαλή, προ-ομογενοποιημένου μίγματος (δλδ ένα πολύ πλούσιο σε βενζίνη μίγμα αέρα-βενζίνης, που παίρνει την σωστή αναλογία αφού ψεκαστεί στον θάλαμο καύσης και αναμιχθεί με τον εκεί αέρα) , το είχε το σύστημα της Ditech, στο scooter της Aprilia που δεν θυμάμαι το ονομά του, αλλά ΔΕΝ δούλεψε κι αυτό.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed2677.jpg
Επίσης όταν είχε βγει η τετράχρονη ΕΤ4 vespa, έβγαινε και η δίχρονη εκδοχή της, με μηχανικό σύστημα ψεκασμού προ-ομογενοποιημένου μίγματος στην κεφαλή, που ουσιαστικά ήταν ένας μικρότερος κύλινδρος με πιστόνι, που έπαιρνε κίνηση από τον στροφαλοφόρο, και γέμιζε την σωστή στιγμή τον θάλαμο καύσης με μίγμα. Πολυπλοκότητα και όλοι τότε προτίμησαν την τετράχρονη ΕΤ4, οπότε πάει κι αυτό.
Το πλεονέκτημα των συστημάτων ψεκασμού στα δίχρονα, είναι ότι η βενζίνη δεν υφίσταται στον στροφαλοθάλαμο, άρα δεν μειώνει τις λιπαντικές ικανότητες του λαδιού, άρα αξιοπιστία.
Το μειονέκτημα των συστημάτων ψεκασμού στα δίχρονα, είναι ότι η βενζίνη πρέπει να ψεκαστεί πολύ γρήγορα, ώστε να προλάβει να ομογενοποιηθεί, πριν το μπουζί της δώσει ανάφλεξη, πράγμα δύσκολο όταν ο χρόνος και η διαδρομή να το κάνει αυτό, είναι μόνο μια κίνηση του πιστονιού προς τα πάνω και από την θυρίδα μέχρι τον θάλαμο καύσης. Για αυτό και τα συστήματα προ-ομογενοποίησης στα παραπάνω. Τώρα στο ΚΤΜ δεν έχω μελετήσει ακόμα, πως ξεπερνάνε αυτό το πρόβλημα, υποθέτω με μπεκ πολύ υψηλής πίεσης.
kostaskk
18/05/2017, 03:01
Δεν ικανοποιεί η απάντησή σου.
Δεν ψεκάζει λάδι δλδ όταν έχει την κλειστή εξάτμιση; Αλάδωτα δουλεύουνε τα ρουλεμάν στροφάλου; Προφανώς όχι. Το λάδι αυτό, όσο κλειστή και να είναι μια εξάτμιση, δεν φτάνει κάποια στιγμή στην ατμόσφαιρα; Σε σακούλα το μαζεύει; Πάλι προφανώς όχι.
Ομοίως και οι διαφυγές βενζίνης στις θυρίδες σε κάποιες στροφές ανά λεπτό. Ή μήπως καίει υγρή βενζίνη ο καταλύτης; Θα έπαιρνε φωτιά στο τέλος.
Το ερώτημα ισχύει, λοιπόν.
Πως περνάει euro4 με λάδι κινητήρα να καταλήγει στην ατμόσφαιρα;
Και οι απώλειες άκαυτης βενζίνης στις θυρίδες εξαγωγής;
Υπόψη, απόσο θυμάμαι (διορθώστε με αν κάνω λάθος και τα μπερδεύω με τα αμερικάνικα πρότυπα) οι euro 4 στα ανοικτά κυκλώματα λίπανσης, είναι κοφτά και τελειωτικά μαχαίρι, ''απαγορεύεται'', ούτε μετρήσεις δέχονται, ούτε όρια, ούτε τπτ. Σκορπάς λάδι, τέλος, δεν παίρνεις έγκριση κυκλοφορίας στους δρόμους.
Για το ψεκασμό λαδιού που αναφέρθηκε, έχει και η Beta εδώ και μερικά χρόνια, δεν είναι κάτι καινούριο, και μειώνει πολύ την κατανάλωση λαδιού, βασικά ψεκάζει όσο πραγματικά λάδι χρειάζεται, οπότε το μοτέρ δουλεύει τα βέλτιστα σε θέμα αξιοπιστίας, για δίχρονο πάντα μιλώντας.
το 2008 ειχα αγορασει καινουριο διχρονο με καταλύτη που περνουσε τις τοτε προδιαγραδες.
το λαδι δεν ειναι απαραιτητα κακο για το περιβαλον και τα λαδια των 4τ δεν ειναι ιδια με των 2τ.
βασικα δεν εχουν καμια σχεση... το 2τ εχει σχεδιαστει για να καίγεται, το 4τ δεν εχει σχεδιαστει για να καίγεται
αλλα εχει σχεδιαστει για να συλλέγεται και να πετιέται σε ειδικα δοχεια. προφανώς οι κατασκευαστες δεν θα τα εκαναν το ιδιο τοξικά-βλαβερά καθος η βασικη διαφορα ειναι οτι το ενα πρεπει να καιγεται,και μπορεις να κάψεις πολλα μπουκάλια μεσα σε εναν χρονο που θα πανε στον αερα. αν μιλάμε για 1000 ατομα σε μια μικρη πολη?
ποια εταιρια στην σύγχρονη εποχη θα μπορουσε να πουλαει ενα τοσο τοξικο και προβληματικο για την ατμοσφαίρα λαδι παρα τις άπειρες προδιαγραφες που αυτα εχουν? και τους νομους για την προστασια τις ατμοσφαιρας?
ας το παμε απο την αρχη
καστορελαιο= Castor oil is a vegetable oil obtained by pressing the seeds of the castor oil plant (Ricinus communis). The common name "castor oil", from which the plant gets its name, probably comes from its use as a replacement for castoreum, a perfume base made from the dried perineal glands of the beaver (castor in Latin).
δηλαδη λαδι που προερχεται απο φυτα σαν αυτο που βαζεις στην σαλατα και οχι απο πετρελαιοπηγες.
http://www.belray.com/marine-biodegradable-2-stroke-engine-oil-0
βιοδιασπώμενο λαδι για εξωλέμβιες.
http://www.plantoil.co.uk/
και αλλα βιοδιασπομενα μη τοξικα για πριόνια.
ακομα εχω διαβασει και σε καλα λαδια για μοτο οτι περιεχουν καποια αναλογια απο μη βλαβερα,φυτικα παράγωγα.
συμπερασμα τα 2τ λαδια ειναι ποιο ασφαλη απο τα 4τ λαδια και για αυτο το ktm θα περασει τις προδιαγραφες
kostaskk
18/05/2017, 04:02
Το πλεονέκτημα των συστημάτων ψεκασμού στα δίχρονα, είναι ότι η βενζίνη δεν υφίσταται στον στροφαλοθάλαμο, άρα δεν μειώνει τις λιπαντικές ικανότητες του λαδιού, άρα αξιοπιστία.
[/QUOTE]
δεν νομίζω να μειώνει τις λιπαντικές ικανότητες η βενζίνη
σε σχεδον ολα τα mx το λαδι αναμιγνύεται στο ντεποζιτο με βενζίνη.
μπορει να μεινει εκει για μερες και οταν παρει μπρος κανει την δουλεια του μια χαρα.
σε διαφορα μοτο εχει δοκιμαστει σύστημα απευθειας λίπανσης.
δλδ η τρομπα με σωληνακι ή τρυπες στα καρτερ στελνει λαδι κατευθειαν στο ρουλεμαν στροφαλου οπως στα rgv250 ή και σε μια τρυπα στον κυλινδρο κατω απο την γεφυρα στην εξαγωγη.
βεβαια δεν μπορω να πω οτι ενα rgv ηταν ποιο αξιοπιστο απο nsr που ειχε το απλο συστημα.
η τρομπα εστελνε λαδι στην εισαγωγη και απο εκει μεσο αναρρόφησης πηγαινε σε ολο το μοτερ.
(βεβαια στα μεσα του μοντελου mc21 προσθεσαν μια τρυπα στο καρτερ που λάδωνε το κεντρικο ρουλεμαν στροφαλου και συνδεόταν με την τρομπα λαδιου. βεβαια η κυρια μεγαλη παροχη λαδιου ηταν απο εισαγωγη.
υπαρχουν και ενδειξεις σε καρτερ οτι ισως σκεφτονταν να βαλουν παροχες και στα ακριανα ρουλεμαν αλλα αυτο ποτε δεν εγινε. και για να μην το εκανε η honda του 1990 κατι θα ηξερε.
αλλο ενα θεμα με την μη ύπαρξη βενζίνης στο καρτερ ειναι η ψυξη.
το πιστονι εχει την μεγαλύτερη επιφανεια επαφης με αερα-μιγμα απο την κατω μερια.
ισως 3 ή περισσοτερες φορες μεγαλύτερη επιφανεια απο την επάνω μερια του πιστονιού
μην πω και 4 φορες καθος αρκετες φορες η φουστες κατεβαινουν τοσο κατω που αποκαλυπτεται και η περιοχη που ερχεται σε επαφη με τον κυλινδρο. δηλαδη η φουστα ψυχεται και εσωτερικα και ενα μερος τις εξωτερικά.
με τον νορμαλ τροπο το πιστονι κατα την καθοδο του ολο το πισω μερος του ερχεται σε επαφη με κρυα βενζίνη υπο πιεση και σε μορφη ατμου-σταγονιδιων.+λαδι
η βενζίνη αυτη αφαιρεί θερμότητα απο την θερμη περιοχή κατω απο την κορόνα.
μιας και σε μολις λιγα χιλιοστα απο πανω ειναι η πανω μερια του πιστονιου και ο θαλαμος καυσης.
ερχεται σε επαφη ομως και με τα πλαινα του πιστονιου τις φουστες.
αυτες ειναι οι μονες περιοχες του πιστονιου που ερχονται σε απευθειας επαφη με τον κύλινδρο. (η μαλλον σχεδον επαφη μιας και εχει στρώμα λαδιου αναμεσα) αν ψύξει αυτες ψυχει και τον κυλινδρο.
ισως περισσοτερο το κατω μεσαιο τμημα του κυλινδρου.
με σκετο αερα και ελαχιστο λαδι δεν ξερω κατα ποσο θα μπορουσε να υπαρχει η ιδια ψυξη εκει.
ακομα κατι μου λεει οτι η μπιελα,τα ρουλεμαν στροφαλου,πυρος πιστονιου θελουν ψυξη απο βενζίνη.
ναι στα 4τ ειναι μεσα σε λουτρο λαδιου και δεν υπαρχει θεμα..
στο κτμ θα υπαρχει αερας και μια αναλογια λαδιου 80/1?
και σαν εξτρα ανάφλεξη καθε 2 χρονους και οχι 4. (4=περισσοτερος χρονος για κρύωμα)
για αυτο και τα 2τ ειναι ποιο ευαισθητα στα φτωχα μιγματα απο οτι τα 4τ
στο κατω μερος του πιστονιου αυτα δεν ειναι σαν ξυραφι για μειωση αντιστασης αλλα εχουν παχος και κυριος μεγαλες καμπυλες για να σπρωχνουν κατα την καθοδο του πιστονιου μιγμα προς τον πείρο.
εχω δει και ειδικες προεξοχες στο εσωτερικο του πιστονιου για αυτη τη δουλεια καθος και τρυπες στο μεταλο που στιριζει τον πειρο για να πηγαινει λαδι-μιγμα και στον πειρο.
μην ξεχναμε οτι σε παλια 2τ με εισαγωγή στον κυλινδρο παντα ειχαν θυριδες οι οποιες έστελναν μιγμα με βενζίνη-αερα-λαδι να κανει κυκλους στον στροφαλοθαλαμο.
ισως ο ψεκασμος πολυ κοντα στο πιστονι να αφαιρει περισσότερη θερμοτητα απο τον απλο τροπο και να μην χρειαστει η ψυξη κατω απο το πιστονι, θα δειξει οταν δοκιμαστουν τα ktm
Δεινόσαυρος
18/05/2017, 05:10
Πολύ ενδιαφέρουσες αναλύσεις και παρακαλώ συνεχίστε.
Θα κάνω μόνο μια τόση δα παρεμβολή να υπενθυμίσω οτι το «καστορέλαιο» είναι αυτό που παλιά λέγαμε ρετσινόλαδο (προφανώς από την Λατινική ονομασία του φυτού) και την παλιά κοινή χρήση του θα την ξέρετε, πάντως σίγουρα όχι για σαλάτα.
Δεν ξέρω αν φυτρώνει Ελλάδα αλλα αν το έχετε δει είναι όμορφο φυτό με διακοσμητικούς σπόρους, εντυπωσιακά κοκκινωπά φύλλα, αλλά βρωμάνε, ζέχνουν.
Δεδομένου όμως οτι είναι και η πηγή της γνωστής πλέον (μετά διαφόρων τρομοκρατικών επιθέσεων) τοξίνης ricin, δεν είμαι 1000% σίγουρος οτι η καύση του είναι ασφαλής. Αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω ας πει.
Μπαη δη γουέη, ένα πολύ καλής ποιότητας λάδι 2Τ που χρησημοποιούσα κάποτε παλιότερα, προ δεκαετίας, ήταν πλήρες συνθετικό, Φανταζόμουν οτι όλα θα ήταν έτσι πλέον. Δεν ισχύει;
η θεωρια ειναι εντυπωσιακη
πρακτικα οι ευρωπαικες εταιρειες λογω ελλειψης κεφαλαιων περιμενουν απο τους αγοραστες να ειναι και δοκιμαστες........με δικα τους λεφτα
κι αν υπαρξει αστοχια καταληγεις στη ληξη της εγγυησης με ενα ρημαδι
Σε νεότερο άθρο του Enduro21 σήμερα που αναφέρει τις πρώτες τους εντυπώσεις απο την οδήγηση των ψεκαστών αναφέρει χαρακτηριστικά πως τραβάνε "σαν τρένο" και πως σε τυφλή δοκιμή θα ήταν δύσκολο κάποιος να καταλάβει αν οδηγεί το ψεκαστό ή το καρμπυρατεράτο.
http://enduro21.com/index.php/40-general/2193-first-impressions-ktm-s-exc-tpi-2-strokes-pull-like-a-train
amyroukai
18/05/2017, 08:19
Για να καταλάβουν και οι κοινοί θνητοί που δεν ξέρουν από δίχρονα, ο προβληματισμός είναι αν θα διαλυθεί ένα μηχανάκι που ψεκάζει το λάδι που πρέπει στην αναλογία που πρέπει και την βενζίνη που πρέπει στο ποσό που πρέπει και στον χρόνο που πρέπει...;
Σίγουρα έχουν κάνει τα τεστ αντοχής,η ΚΤΜ δεν είναι τυχαία εταιρεία,πειραματίζονται χρόνια και έχουν μεγάλη τεχνογνωσία στα δίχρονα.
Άλλωστε μιλάμε για αγωνιστικά μοτέρ οπου τα κυλινδροπίστονα θεωρούνται αναλώσιμα,για on-off το συζητάμε.
Σίγουρα έχουν κάνει τα τεστ αντοχής,η ΚΤΜ δεν είναι τυχαία εταιρεία,πειραματίζονται χρόνια και έχουν μεγάλη τεχνογνωσία στα δίχρονα.
Άλλωστε μιλάμε για αγωνιστικά μοτέρ οπου τα κυλινδροπίστονα θεωρούνται αναλώσιμα,για on-off το συζητάμε.
Σε exc 300 e του 2008 ακομα δεν εχει αλλαχτει κυλινδρος, ουτε μπιελα - ρουλεμαν στροφαλου και ΔΕΝ ειναι η εξαιρεση στον κανονα αφου τα καρμπυλατερατα διχρονα ειχαν φτασει σε υψηλα επιπεδα αξιοπιστιας. Μονο εμβολα καθε 200 ωρες στο περιπου και αναλογα την χρηση. Αλλα και μηχανακια που ετρεξαν πολλους αγωνες δεν χρειαστηκαν κατι παραπανω.
Ευχομαι και τα καινουργια ψεκαστα να ειναι το ιδιο αξιοπιστα στα μηχανικα αλλα και στα ηλεκτρονικα πλεον μερη.
telegonos
18/05/2017, 11:48
Προφανώς και ξέρει τι κάνει η ΚΤΜ με τον ψεκασμό της.
Εμείς δεν ξέρουμε τι έχει κάνει :lol:
Δεινόσαυρος
18/05/2017, 12:01
Για να καταλάβουν και οι κοινοί θνητοί που δεν ξέρουν από δίχρονα, ο προβληματισμός είναι αν θα διαλυθεί ένα μηχανάκι που ψεκάζει το λάδι που πρέπει στην αναλογία που πρέπει και την βενζίνη που πρέπει στο ποσό που πρέπει και στον χρόνο που πρέπει...;
Άσε αγαπητέ είναι απίστευτη μάυρη τέχνη τα δίχρονα - ουδεμία σχέση με επιστήμη. :lol::lol::lol: Hogwarts, απλά.
Μεχρι και το σχήμα του πρώτου θαλάμου της εξάτμησης παίζει τεράστιο ρόλο. Γενικώς τα πάντα έχουν να κάνουν με σχήματα. Και αν σκεφτείς πώς λειτουγεί ο κύκλος καύσης του 2Τ, λογικό είναι. Ο Henry Moore θα τα πήγαινε καλύτερα από τον «μέσο» κοινό θνητό μηχανικό 4Τ.
Ο δε προβληματισμός, εν προκειμένω, νομίζω οτι είναι αν το λάδι που πρέπει στην αναλογία που πρέπει, κοκ, είναι όντως το λάδι που πρέπει στην αναλογία που πρέπει, ή αν έχουν γίνει παραχωρήσεις προορισμένες αποκλειστικά για τα Γιούργια.
(πού καταντήσαμε, έ; τόχω ξαναπεί;;; :priest:)
stefanos
18/05/2017, 14:27
Προφανώς και ξέρει τι κάνει η ΚΤΜ με τον ψεκασμό της.
Εμείς δεν ξέρουμε τι έχει κάνει :lol:
Η ΚΤΜ σιγά μη ξέρει που πάνε τα τέσσερα αλλά η Synerject είναι πολλά χρόνια στη δουλειά αυτή :D
Η ΚΤΜ σιγά μη ξέρει που πάνε τα τέσσερα αλλά η Synerject είναι πολλά χρόνια στη δουλειά αυτή :D
Πολυ πολυ πολυ μεγαλο POINT και ευγε γι'αυτο που ειπες.
Δεν ειναι τυχαια η Synerjet οταν πατενταρε καποια πραγματακια.
Τοτε ... οταν τα δοκιμασε/εφαρμοσε με την Aprilia, Piaggio, Peugeot ... στα διχρονα ψεκαστα σκουτερακια.
(αμεσος ψεκασμος, αντλια HPLV 7.5bar, αεροσυμπιεστης 3bar με κινηση απο εκκεντρο τμημα στροφαλου κτλ...)
Η ECU (Philips νομιζω) ... ειχε TPS input, βαρομετρικης πιεσης, θερμοκρασιας παραφλου, θεσης στροφαλου και κατ'επεκταση ταχυτητας περιστροφης αυτου.
Τα ψεκαστα διχρονακια, πριν απο 15 χρονια!
Τωρα που ηρθε ο καιρος να μπει χρημα στο πορτοφολι ξανα με καποιο τροπο ποσο μαλλον με προδιαγραφες ρυπων, βγηκαν τα σχεδια στο προσκηνιο.
Bob_o_mastoras
28/05/2017, 16:13
https://www.youtube.com/watch?v=f1TVszsAXc8&t=134s
Επεξηγηματικο video.
https://www.youtube.com/watch?v=f1TVszsAXc8&t=134s
Επεξηγηματικο video.
:beer: Και έχει και άλλο ένα βίντεο ο τύπος νομίζω που αναφέρεται στη λογική του συστήματος.
Επίσης θεωρητικά η λίπανση θα πρέπει να είναι καλύτερη, η αξιοπιστία κατά συνέπεια ανώτερη σε ο,τι αφορά τα μηχανικά μέρη του Κάρτερ και η ανάγκη της μοτοσυκλέτας σε ποσότητα λαδιού μίξης χαμηλότερη.
:beer: Και έχει και άλλο ένα βίντεο ο τύπος νομίζω που αναφέρεται στη λογική του συστήματος.
Επίσης θεωρητικά η λίπανση θα πρέπει να είναι καλύτερη, η αξιοπιστία κατά συνέπεια ανώτερη σε ο,τι αφορά τα μηχανικά μέρη του Κάρτερ και η ανάγκη της μοτοσυκλέτας σε ποσότητα λαδιού μίξης χαμηλότερη.
Σωστα...
Το να εχεις μια ηλεκτρονικα ελεγχομενη αντλια λαδιου εχει μονο πλεονεκτηματα.
1) Εξακολουθεις να ταιζεις λαδακι ακομα και με το γκαζι κλειστο.
2) Μπορεις με συγκεκριμενες διοδους να στελνεις το λαδακι ΑΚΡΙΒΩΣ εκει που πρεπει. (Ρουλ. στροφαλου, μπιελα, transfer ports)
3) To σημαντικοτερο, με μεγαλυτερη ακριβεια, στην ποσοτητα που χρειαζεται! (Θερμοκρασια κινητηρα, ανοιγμα γκαζιου, RPM)
Οι μηχανικες αντλιες (κινηση απο οδοντωτο ιμαντα μεσω στροφαλου, ειτε με γραναζια) εαν το ελεγαν το ποιημα, δεν επαιρνες γρηγορα πρεφα.
Μια παλμικη αντλια για το σκοπο αυτο, εαν για καποιο λογο παψει να λειτουργει (καμμενο πηνιο - ανοιχτο κυκλωμα / μεγαλη ωμικη αντισταση ή μικρη - δυσλειτουργια) ... εντοπιζεται απο την ECU και προειδοποιει αναλογως.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.