View Full Version : μετρηση εσωτερικής καμπυλότητας κυλίνδρου
Καλησπέρα,
ξέρει κανεις πως μετράμε αν ενας κύλινδρος ειναι στρογγυλός (δλδ σε καλή κατάσταση) ή οβάλ (δλδ φθαρμένος)?
φιλικά
Ειρηναίος
AristidisZ
31/05/2017, 12:52
Με κάτι τέτοιο
383068
Ας μην μπλεξουμε με τον ακριβη τροπο μετρησης του κυλίνδρου αλλα σε γενικες γραμμές ενας απόλυτα στρογγυλος κύλινδρος ειναι σιγουρα φθαρμενος ενω ενας οβαλ μπορεί και όχι...
ΔΕ ΓΑΜ........ θα ρωτήσω.....γιατι ο απόλυτα στρογγυλός ειναι σίγουρα φθαρμένος???
Ο παραδοσιακός τρόπος είναι με το νύχι στο πάνω μέρος του κυλίνδρου. :lol:
Ο πιο ακριβής τρόπος είναι με κυλινδρομετρο σαν αυτό στη φωτο από πάνω και μέτρηση σε διαφορετικά βάθη σταυρωτά. Ουσιαστικά όμως αυτό που σε ενδιαφέρει είναι η ανοχή πιστονιού κυλίνδρου και όχι διάμετρος κυλίνδρου. Οπότε χρειάζεσαι και μικρόμετρο που να χωράει το πιστόνι σου. Στα μανιουαλ η διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά όπως και η μέγιστη με την ελάχιστη επιτρεπτή ανοχή.
Αν μετρήσεις μόνο κύλινδρο και τον βρεις λίγο οβάλ δεν είναι απαραίτητα κακό γιατί το πιστόνι μπορεί να μην ζεσταίνεται ομοιόμορφα και ως εκ τούτου,όταν διαστέλλεται, να μην είναι απολύτως στρογγυλό. Οπότε δίνουν και τι κατάλληλο σχήμα στον κύλινδρο ώστε όταν τα μέταλλα διασταλλουν να έχουν απόλυτη εφαρμογή.
Γιατί κανενας κύλινδρος κινητήρα εκτεθιμένου σε συνθήκες περιβαλλοντος δεν σχεδιάζεται απόλυτα στρογγυλός..
edit: σΕ απάντησε ο Μελανοφόρος..
Οι κύλινδροι έχουν όριο στο ovality,δηλαδή μπορεί ώς προς την διάμετρο να είσαι στα όρια αλλά ως προς την οβαλότητα να ξεφεύγεις οπότε πας για ρεκτιφιέ.
Τον κύλινδρο τον μετράς σε 3 τουλάχιστον σημεία εμπρός-πίσω και δεξια-αριστερά και βλέπεις την διαφορά της μέτρησης.
Η μεγαλύτερη οβαλότητα παρουσιάζεται μέχρι στο 35% της διαδρομής πριν το άνω νεκρό σημείο εκεί δηλαδή που η μπιέλα έχει και την μεγαλύτερη γωνία.
Χρειάζεται μανουαλ η διαδικασία οπότε και ο τρόπος μέτρησης θα περιγράφεται αναλυτικά.
Στο εξωτερικό υπάρχει και ειδικό ρομποτικό μηχανημα με βραχιονα που ειναι υψηλης ακριβειας.Δε νομιζω οτι έχουμε εμεις εδω τετοια πραγματα.Σε κάθε περιπτωση μπορεις να πας σε ενα ρεκτιφιέ να στο μετρήσουν,παιρνει μολις λιγα λεπτα.
Να πω και μια προσωπική εμπειρια,είχα ενα R1 μοντελο 2007,καποια στιγμη στα 98.000km βαρεσε στροφαλο,μπιελα.Στο ρεκτιφιε ο ανθρωπος δεν πιστευε στα ματια του μολις μετρησε κυλινδρους οι οποιοι ήταν σαν καινουργιοι.Κρίμα που χαμηλα τα συγκεκριμένα μοτερ πονούσαν...
Apache,
παιζει να εχεις το manual wr 200 3xp?
dankannn
31/05/2017, 15:53
Apache,
παιζει να εχεις το manual wr 200 3xp?
Για δες εδω το πρωτο
http://mybikemanuals.com/yamaha/yamaha-wr-owners-manuals/
Coyote.V
31/05/2017, 15:55
Εγώ δεν θα έμπαινα σε τέτοια διαδικασία, είναι πολύ μεγάλο παλούκι, το έκανα με αυτό ακριβώς το εργαλείο και ένα δείγμα του κυλίνδρου καινούργιο για οδηγό, στις τρύπες για τους πείρους των πτερύγων των mirage, το λέγαμε ovalization.
Υπ' όψιν είναι περισσότερο δουλειά μηχανουργού αυτή η μέτρηση, βέβαια μπορεί να την κάνει και μηχανικός εξειδικευμένος.
Θα μέτραγα συμπίεση.
kostaskk
31/05/2017, 16:30
Στο εξωτερικό υπάρχει και ειδικό ρομποτικό μηχανημα με βραχιονα που ειναι υψηλης ακριβειας.Δε νομιζω οτι έχουμε εμεις εδω τετοια πραγματα.Σε κάθε περιπτωση μπορεις να πας σε ενα ρεκτιφιέ να στο μετρήσουν,παιρνει μολις λιγα λεπτα.
Να πω και μια προσωπική εμπειρια,είχα ενα R1 μοντελο 2007,καποια στιγμη στα 98.000km βαρεσε στροφαλο,μπιελα.Στο ρεκτιφιε ο ανθρωπος δεν πιστευε στα ματια του μολις μετρησε κυλινδρους οι οποιοι ήταν σαν καινουργιοι.Κρίμα που χαμηλα τα συγκεκριμένα μοτερ πονούσαν...
ξερω ατομο που πηγε σε 3 πολυ γνωστα ρεκτιφιε και πηρε 3 αρκετα διαφορετικα νουμερα στον ιδιο κυλινδρο
AristidisZ
31/05/2017, 16:36
Εξαρτάται βέβαια και σε ποιο σημείο μετράς τον κύλινδρο...
Για δες εδω το πρωτο
http://mybikemanuals.com/yamaha/yamaha-wr-owners-manuals/
ευχαριστώ....το βρήκα εδω
ξερω ατομο που πηγε σε 3 πολυ γνωστα ρεκτιφιε και πηρε 3 αρκετα διαφορετικα νουμερα στον ιδιο κυλινδρο
Τραγικό!!!
Παντως αυτος που ειχα πάει εγώ είχε μετρο συγκρισης τις εργοστασιακές μετρησεις,ή τις γραφει το service manual ή είχε ρωτησει τη Yamaha.
Η διαδικασία μέτρησης δεν είναι καθόλου απλή ούτε εύκολη για κάποιον που δεν ξέρει.
Δύο μετρήσεις μπορούν να διαφέρουν ακόμα και λόγο θερμοκρασίας ή επειδή το όργανο πάτησε άλλου. Γι αυτό δεν κάνεις ποτέ μια μόνο μερηση.
Δείτε κανένα βιντεάκι στο σωλήνα να πάρετε μια ιδέα (όσοι δεν ξέρουν).
Αν τα μηχανουργεία μετρουσαν την ανοχή κυλίνδρου πιστονιού μπορεί να την έβγαζαν ίδια με διαφορετικές ομως τιμές διαμέτρου κυλίνδρου και πιστονιού.
Coyote.V
31/05/2017, 20:17
Η διαδικασία μέτρησης δεν είναι καθόλου απλή ούτε εύκολη για κάποιον που δεν ξέρει.
Δύο μετρήσεις μπορούν να διαφέρουν ακόμα και λόγο θερμοκρασίας ή επειδή το όργανο πάτησε άλλου. Γι αυτό δεν κάνεις ποτέ μια μόνο μερηση.
Δείτε κανένα βιντεάκι στο σωλήνα να πάρετε μια ιδέα (όσοι δεν ξέρουν).
Και για κάποιον που ξέρει δεν είναι εύκολη. Δεν είναι ένα μόνο σημείο είναι ολόκληρη κυλινδρική επιφάνεια.
stefanos
31/05/2017, 23:27
ξερω ατομο που πηγε σε 3 πολυ γνωστα ρεκτιφιε και πηρε 3 αρκετα διαφορετικα νουμερα στον ιδιο κυλινδρο
Εντελώς λογικό εφόσον μιλάμε για μετρήσεις εκατοστών του χιλιοστού που επηρεάζονται και από την θερμοκρασία.
Συνήθως όμως οι ανοχές των κινητήρων είναι αρκετά μεγαλύτερες οπότε δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αν περίπου ξέρεις τι κάνεις.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.