View Full Version : Πως "κλείνουν" οι βαλβίδες(διάκενο)????
Έστω λοιπόν ένας μονοκύλινδρος με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και βαλβίδες ρυθμιζόμενες με καπελότα. Το οποίο σημαίνει ότι δεν έχουμε κοκκοράκια ή ράουλα για την ρύθμιση, αλλά μόνο το καπελότο.
Υπάρχει περίπτωση ενώ έχουμε ρυθμίσει καθ΄όλα σωστά , μετά απο καιρό και χλμ να παρατηρηθεί φαινόμενο "κλειστών" βαλβίδων? Δηλαδή το διάκενο να είναι μικρότερο(!) των προδιαγραφών και τελικά η βαλβίδα να μην σφραγίζει στην έδρα της??
Πως γκεγκεν ατο??:D
RaGe_Raptor
13/06/2017, 07:53
Κανονικό μου ακούγεται...
amyroukai
13/06/2017, 08:21
βέβαια όταν μιά βαλβίδα κλείνει, κλείνει και σφραγίζει κανονικά στην έδρα της, απλά πιο νωρίς από ότι πρέπει και όταν είναι ανοιχτή δεν ανοίγει όσο πρέπει.
sapila racing
13/06/2017, 09:02
Έστω λοιπόν ένας μονοκύλινδρος με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και βαλβίδες ρυθμιζόμενες με καπελότα. Το οποίο σημαίνει ότι δεν έχουμε κοκκοράκια ή ράουλα για την ρύθμιση, αλλά μόνο το καπελότο.
Υπάρχει περίπτωση ενώ έχουμε ρυθμίσει καθ΄όλα σωστά , μετά απο καιρό και χλμ να παρατηρηθεί φαινόμενο "κλειστών" βαλβίδων? Δηλαδή το διάκενο να είναι μικρότερο(!) των προδιαγραφών και τελικά η βαλβίδα να μην σφραγίζει στην έδρα της??
Πως γκεγκεν ατο??:D
Το διακενο κλείνει γιατί σιγα σιγα φθείρονται οι έδρες.
βέβαια όταν μιά βαλβίδα κλείνει, κλείνει και σφραγίζει κανονικά στην έδρα της, απλά πιο νωρίς από ότι πρέπει και όταν είναι ανοιχτή δεν ανοίγει όσο πρέπει.
Αν το διακενο φτάσει να κλείσει παραπάνω απ το όριο, η βαλβίδα θα αρχίσει να παραμένει λίγο ανοιχτή και να μην σφραγίζει.
amyroukai
13/06/2017, 09:22
μετά από μερικά δευτερόλεπτα wtf ναι, κλείνει το διάκενο άρα η βαλβίδα μένει λίγο "πατημένη" και δεν σφραγίζει σωστά. λάθος.
Αν το διακενο φτάσει να κλείσει παραπάνω απ το όριο, η βαλβίδα θα αρχίσει να παραμένει λίγο ανοιχτή και να μην σφραγίζει.
Και αν είναι εξαγωγής, πολύ σύντομα θα αναγκάσει τον ιδιοκτήτη να βάλει το χέρι (βαθειά) στη τσέπη...
Το διακενο κλείνει γιατί σιγα σιγα φθείρονται οι έδρες.
Αφου οι φουσταραδες οι κατασκευαστες δεν εχουν φροντισει να "ανοίγει" ισόποσα λογω καρβουνιασματος των εδρών...
telegonos
13/06/2017, 18:43
Έστω λοιπόν ένας μονοκύλινδρος με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και βαλβίδες ρυθμιζόμενες με καπελότα. Το οποίο σημαίνει ότι δεν έχουμε κοκκοράκια ή ράουλα για την ρύθμιση, αλλά μόνο το καπελότο.
Υπάρχει περίπτωση ενώ έχουμε ρυθμίσει καθ΄όλα σωστά , μετά απο καιρό και χλμ να παρατηρηθεί φαινόμενο "κλειστών" βαλβίδων? Δηλαδή το διάκενο να είναι μικρότερο(!) των προδιαγραφών και τελικά η βαλβίδα να μην σφραγίζει στην έδρα της??
Πως γκεγκεν ατο??:D
Οι όροι ''κλείνουν'' και ''ανοίγουν'' δημιουργούν συνήθως μπερδέματα συννενόησης, γιατί ανάλογα τι εννοείς ότι ''κλείνει'' αλλάζει τελείως το νόημα του τι πραγματικά συμβαίνει.
Εξηγώ: Όταν το διάκενο μεταξύ εκκεντροφόρου και καπελοτοθήκης ΜΙΚΡΑΙΝΕΙ, η βαλβίδα στην πραγματικότητα ΑΥΞΑΝΕΙ το άνοιγμά της. Αυτό συμβαίνει διότι όπως έρχεται το ''αμύγδαλο'' το εκκεντροφόρου να σπρώξει την βαλβίδα, επειδή ακριβώς το διάκενο έχει μικρύνει, άρα και η ''ανηφόρα'' του αμύγδαλου συναντάει λίγο πιο νωρίς την βαλβίδα. Ομοίως στο φεύγα του ''αμύγδαλου'' , στην ''κατηφόρα'' δλδ, πάλι λόγω μικρότερου διάκενου σταματάει να σπρώχνει την βαλβίδα λίγο αργότερα. Πόσο μπορεί να είναι αυτό; Ελάχιστα, ακόμα και μισή μοίρα περιστροφής, αλλά είναι. Στην πραγματικότητα δλδ, το μικρό διάκενο=ανοικτή βαλβίδα.
Αντίστροφα όταν το διάκενο μεγαλώνει ''ανοίγει'' η βαλβίδα ''κλείνει'', δλδ ανοίγει λιγότερο από το κανονικό, και αυτό πάλι εξηγείται όπως πριν, όπως έρχεται το αμύγδαλο να την ανοίξει, ''ξοδεύει'' ένα μέρος της περιστροφής παραπάνω μέχρι η ''ανήφορα'' του αμύγδαλου, να αρχίσει όντως να σπρώχνει την βαλβίδα.
Για αυτό και γίνεται συνήθως η σύγχιση. Λες σε κάποιον ''εχω κλειστές βαλβίδες'' και τι εννοείς: Έχεις μικρό διάκενο; Ε, αυτό είναι ανοικτή βαλβίδα. Έχεις κλειστή βαλβίδα; Ε, αυτό είναι ανοικτό διάκενο.
Φυσικά όταν το διάκενο μηδενίζει ή σχεδόν μηδενίσει, τότε η βαλβίδα δεν κλείνει τελείως ποτέ, γιατί δεν βρήσκει ποτέ ευκαιρία να επιστρέψει πλήρως στην έδρα της, ακόμα και στην άλλη πλευρά του εκκεντροφόρου, πάλι την κρατάει λίγο ανοικτή. Αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει φθορά στην έδρα ή πιο συνήθως στο ίδιο το ''πιατάκι'' της βαλβίδας.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.