View Full Version : Africa twin και after market γρανάζια!
sapila racing
16/06/2017, 11:38
Καθώς διάβαζα μερικά θέματα στο xrv.org είδα ότι πολλοί δεν αλλάζουν γρανάζια μαζί με τις αλυσίδες, μπορεί η αναλογία να φτάσει το 4:1
Δηλαδή αλλάζουν δύο φορές αλυσίδα με τα ίδια γρανάζια και στην τρίτη αλλαγή τα γυρνάνε ανάποδα και κάνουν άλλες δύο αλλαγές.
Ποια η γνώμη σας για αυτό παίδες ;
Η δική μου γνώμη είναι οτι είναι χαμένη υπόθεση.
Ισως το κάνουν αυτοί που έχουν το γνωστό θέμα με το καρε του Africa και φοβούνται να αλλάξουν μπροστινό γραναζι ή μπορεί και να το έχουν ποντάρει ήδη και να μην βγαίνει χωρίς τροχό κλπ.
Αν δεν αλλάξεις το μπροστινό φυσικά δεν έχει νόημα να αλλάξεις το πίσω.
Coyote.V
16/06/2017, 13:59
Το γνωρίζω το θέμα με το καρέ του άξονα, αλλά δεν ήμουν σε αυτό το θερντ, ψάχνω να το βρω αλλά δεν μπορώ, το έχασα.
Αλλά μιας και το ανέφερες, και μάλλον γνωρίζεις, το πρόβλημα ξεκίνησε από την τοποθέτηση ιμιτασιόν γραναζιών;
sapila racing
16/06/2017, 14:26
Το γνωρίζω το θέμα με το καρέ του άξονα, αλλά δεν ήμουν σε αυτό το θερντ, ψάχνω να το βρω αλλά δεν μπορώ, το έχασα.
Αλλά μιας και το ανέφερες, και μάλλον γνωρίζεις, το πρόβλημα ξεκίνησε από την τοποθέτηση ιμιτασιόν γραναζιών;
Α δεν ξέρω, δεν το έχω ψάξει και τόσο ούτε είχε ποτέ μου τετοιο μηχανακι.
Θα σου πει σε λίγο ο ειδικός.
Το γνωρίζω το θέμα με το καρέ του άξονα, αλλά δεν ήμουν σε αυτό το θερντ, ψάχνω να το βρω αλλά δεν μπορώ, το έχασα.
Αλλά μιας και το ανέφερες, και μάλλον γνωρίζεις, το πρόβλημα ξεκίνησε από την τοποθέτηση ιμιτασιόν γραναζιών;
Για να γίνει αυτό θα πρέπει tα γρανάζια που δίνει η honda (και δεν κατασκευάζει η ίδια) να έχουν κάτι το ιδιαίτερο. Μια ιδιαίτερη φόρμουλα κατεργασίας που με την ιδιαίτερη φόρμουλα κατεργασίας του άξονα να δίνουν μια ιδιαίτερη φόρμουλα συνεργασίας μεταξύ αυτών των δύο, που σαν αποτέλεσμα να έχει αυτό που πετυχαίνουν όλες οι άλλες εταιρίες και όλες οι άλλες μηχανές της ίδιας της honda, χωρίς καμία απολύτως ιδιαίτερη φόρμουλα. Δλδ να μην χαλάει ο άξονας.
Σκλήρυνση.
Ο άξονας αυτός είναι βαμμένος εξωτερικά. Αυτό σημαίνει ότι έχει δεχθεί εξωτερική σκλήρυνση που δεν επιτρέπει την φθορά του όπως ακριβώς τα γρανάζια του κιβωτίου κ.α. Σε κάθε περίπτωση αν υπάρξει φθορά, την φθορά αυτή θα την υποστεί το γρανάζι, διότι το γρανάζι δεν είναι βαμμένο. Δεν έχει την ίδια σκληρότητα με τον αξονα.
Ανοχές.
Οι αποστάσεις που έχουν οι εγκοπές του άξονα αυτού είναι κατά κάποιο τρόπο τυποποιημένες, αλλά ακόμα και αν δεν είναι και η χοντα έχει κάνει μια ιδιαίτερη σχεδίαση στον άξονα αυτό, ο κατασκευαστής after market γραναζιών για honda africa twin υιοθετεί τις ιδιαίτερες αυτές διαστάσεις και δεν κατασκευάζει όπως ψυχανεμίστηκε. Οπότε η εφαρμογή είναι σωστή! Τοποθέτησε κανείς ποτέ γρανάζι που δεν ταίριαζε σωστά στον άξονα και δεν το πήγε πίσω?
Τι το ιδιαίτερο έχει το γρανάζι της honda και γιατί να έχει κάτι το ιδιαίτερο. Αυτό που συναντάμε πάντα στα γρανάζια των κατασκευαστών είναι εκείνο το ελαστικό περίβλημα κάτω απ' τα δόντια που είναι για να μην ακούγεται η αλυσίδα όταν ρολάρει επάνω στο γρανάζι χωρίς φορτίο. Το ίδιο ελαστικό περίβλημα το συναντάμε όμως και σε πολλά after market. Όχι πάντα αλλά κανά δυο φορές, στο σετ που πήρα, τα γρανάζια που είχε μέσα, το είχαν! Αυτό δεν έχει καμία δουλειά με τον άξονα. Όταν το γρανάζι δέχεται φορτίο απ' την αλυσίδα όλο αυτό το φορτίο το τρώει το γρανάζι ανεξάρτητα απ' το ελαστικό περίβλημα.
Η honda δεν κατασκευάζει γρανάζια. Τα παίρνει από έναν κατασκευαστή (στην παραγγελία που δίνει βάζει και τον ελαστικό δακτύλιο στην προδιαγραφή) και αυτό ήταν. Μετά τους βάζει κωδικό honda, φακελάκι, αυτοκόλλητο και μεγαλύτερη τιμή. Δλδ τι πιστεύει ο κόσμος ότι μπορεί να κάνει? Να δίνει συγκεκριμένα Rockwell που να είναι κατάλληλα μόνο για τον άξονα του africa twin? :lol:
Οι προδιαγραφές για τέτοια πράγματα είναι τυποποιημένες. Τα jt είναι made in japan, τα χρησιμοποιώ χρόνια και είναι άψογα. Ο άξονάς μου έχει μηδενική φθορά και οι ανοχές τόσο του καινουριου που βάζω όσο και του παλιού που βγάζω είναι άψογες μετά από περισσοτερα από 100.000 χλμ. Στα 100.000 χλμ ο άξονας του αφρικα υποφέρει και δεν είναι λόγο γραναζιών. Είναι επειδή δεν έχει υποστεί σωστη σκλήρυνση και το ίδιο θα συμβεί με οτιδήποτε γρανάζι του βάλει κάποιος.
Τα τέρατα που τρέχουν στις ερήμους δεν έχουν καμία ιδιαίτερη φόρμουλα στον άξονα που δεν επιτρέπει την τοποθέτηση οποιουδήποτε άφτερ μάρκετ γραναζιού. Λέτε της honda να της έκατσε η ιδέα να κάνει στον άξονα κάτι το ιδιαίτερο (για τις ανάγκες του κτήνους) που δεν μπορεί να δεχθεί το οποιοδήποτε γραναζάκι ενός αναγνωρισμένου Ιάπωνα κατασκευαστή? Αλλά τι να πεις όταν το τέρας αξιοπιστίας χρειάζεται να το ξαντεριάζεις κάθε 100.000 χλμ? Φταίει το άφτερ μάρκετ! Φταίει που δεν είναι honda το γρανάζι!
Coyote.V
16/06/2017, 18:42
Εδώ σε θέλω μάστορη...
Στο e-moto έχουν ένα γρανάζι με πάχος στον άξονα 16,7
https://www.e-moto.gr/el/?p=1591&m=0
Εδώ είναι το γρανάζι με κανονικές διαστάσεις 16,8 ...
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_BIN=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=xlv+1000+front+sprocket&_blrs=spell_check
Διάβασα τι έγραψες, συμφωνώ, για αυτό τι έχεις να πεις;
Με τρομάζει μια έστω τόσο μικρή διαφορά στο καρέ αν υπάρχει!
Εδώ σε θέλω μάστορη...
Στο e-moto έχουν ένα γρανάζι με πάχος στον άξονα 16,7
https://www.e-moto.gr/el/?p=1591&m=0
Εδώ είναι το γρανάζι με κανονικές διαστάσεις 16,8 ...
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_BIN=1&_from=R40&_sacat=0&_nkw=xlv+1000+front+sprocket&_blrs=spell_check
Διάβασα τι έγραψες, συμφωνώ, για αυτό τι έχεις να πεις;
Με τρομάζει μια έστω τόσο μικρή διαφορά στο καρέ αν υπάρχει!
1/10 του χιλιοστού? :) Come on man! O ένας κατασκευαστής μπορεί να μέτρησε την διάσταση στους 25 βαθμούς και ο άλλος στους 18. :lol:
1/10 του χιλιοστού? Πες μου έναν που βιδώνει τις βίδες με ροπόκλειδο να δεις πόση διαφορά στην ένταση που πιάνει ο εξωτερικός δακτύλιος μπορεί να κάνουν.
Ο εξωτερικος δακτύλιος που συγκρατεί το γρανάζι ελέγχθηκε ποτέ για την φθορά που πουρουσιάζει στο σημείο που πιάνει τις εγκοπές του άξονα?
Κάποιοι μπορεί να βάζουν και το γρανάζι ανάποδα ή να το γυρίζουν μετά από μερικά χλμ. Αυτό όμως χαλάει την ευθυγράμμιση με τον πίσω τροχό και σπρώχνει το γρανάζι και τον δακτύλιο διαγώνια.
Σε κάθε περίπτωση ψάξε αλλού το πρόβλημα αν όχι στον ίδιο τον άξονα και ίσως στον τρόπο που πιάνει το γρανάζι επάνω του. Όχι πάντως στο γρανάζι το ίδιο, επειδή είναι άλλου κατασκευαστή.
Εγώ σου λέω ότι το γρανάζι της honda δεν έχει την σκληρότητα που έχουν τα αφτερ μάρκετ και είναι πιο μαλακό. Σε αυτή την περίπτωση θα φθείρει τον άξονα λίγο πιο αργά, αλλά ο άξονας δεν την γλιτώνει.
Africa twin παρουσίασε πρόβλημα σε adv ταξίδι στα 80Κ χλμ μετά την αλλαγή του εμπρος γραναζιού με άφτερ μάρκετ, χωρίς να προλάβει να κάνει καθόλου χλμ με το κανούριο. Το πρόβλημα ήταν φθορά στα εσωτερικά σημεία του άξονα με αποτέλεσμα το καινούριο γρανάζι να μην σταθεροποιείται σωστά. (το προηγούμενο που προκάλεσε την φθορά ήταν γνήσιο). Η φθορά στα εξωτερικά σημεία δεν είναι ορατή με το μάτι και δεν ξέρω τι έγινε τελικά με δαυτο!
Ένας φίλος στην θεσ/κη με του οποίου την μηχανή έχω ασχοληθεί περισσότερο απ' ότι με τη δική μου, οδηγεί με τον ίδιο τρόπο που μια μάνα σπρώχνει το καρότσι με το παιδί της. Δε θυμάμαι πόσα χλμ έχει (σίγουρα πάνω από 80Κ) αλλά το εμπρός γρανάζι κουνάει και βάζει μόνο γνήσια. Πλήρωσε μέχρι και τα γνήσια αυτοκόλλητα όταν την έβαψε.
Το ίδιο γρανάζι η honda το δίνει και για άλλες μοτό και όχι μονο για την άφρικα! Δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο ούτε αυτό, ούτε τα αφτερ μάρκετ.
Αν θέλεις τη γνώμη μου, απ' όλους τους παραπάνω λόγους πιο πιθανό βλέπω την λάθος τοποθέτηση του γραναζιού με αποτέλεσμα να είναι λάθος η ευθυγράμμιση. Απ' αυτά τα 5-6 mm φθείρεται η εξωτερική μεριά του αξονα και κάνει εγκοπές η εσωτερική λόγο της διαγώνιας τάσης που τρώει το γρανάζι. Αν δεν είναι αυτό τότε φταίει ο άξονας!
Edit. Ακόμα και αν η διαφορά αυτή (το 1/10 του mm) είναι υπαρκτή, δεν είναι δυνατόν να προκαλέσει τίποτε απ' τα παραπάνω που συζητάμε.
Coyote.V
16/06/2017, 22:33
Ίσως να φταίει και το σύστημα ασφάλισης του γραναζιού στο Άφρικα, είναι με ροδέλα που έχει εγκοπές και περνάει στο καρέ γυρίζει λίγο και πιάνει στο γρανάζι με 2 10άρες... προφανώς το γρανάζι παίζει στον άξονα δεν σφίγγει.
Έτσι όπως είναι παίζει 1000% και τρώει την διαγώνια τάση που λες.
http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/africa-twin/90297d1453149947-hot-tip-sprocket-size-xrv750-rd07-web-t-sprocket.jpg
http://ruggedroads.co.uk/WebRoot/Store15/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/5435/1EB2/36BC/1394/9052/0A48/3538/327D/734479261080_m.png
Ίσως να φταίει και το σύστημα ασφάλισης του γραναζιού στο Άφρικα, είναι με ροδέλα που έχει εγκοπές και περνάει στο καρέ γυρίζει λίγο και πιάνει στο γρανάζι με 2 10άρες... προφανώς το γρανάζι παίζει στον άξονα δεν σφίγγει.
Νομίζω με τον ίδιο τρόπο πιάνει και σε άλλα μηχανάκια της honda. Δεν το θεωρώ πολύ πιθανό να έχει κάνει τόσο χοντρή πατάτα που να είναι λάθος. Τώρα θα μου πεις αν ο άξονας δεν έχει δεχθεί κατάλληλη επεξεργασία δεν είναι πατάτα? Ναι είναι, αλλά επειδή μιλάμε για honda πρώτα θα ψάξω να αλλού την αιτία! Όχι όμως σε ένα αφτερ μάρκετ γρανάζι αλλά πχ σε λάθος (ανάποδη) τοποθέτηση.
Εσένα σου φαίνεται νορμάλ η φθορά σε αυτά τα σημεία? (να δεις πόσο άκυρο είναι το 1/10 του χιλιοστού).
383826
Εμένα αυτή η φθορά μου δείχνει είτε φθαρμένο άξονα, συνεπώς το γρανάζι κάνει τα δικά του, είτε λάθος ευθυγράμμιση που σημαίνει ότι το γρανάζι τρώει πλευρικές τάσεις απ' την αλυσίδα και στο τέλος θα φθείρει και τον άξονα.
ΒΤW για να δεις ότι οι κατασκευαστές δεν δίνουν τίποτε διαφορετικό.
Αφτερ μάρκετ (http://www.ebay.com/itm/111278289046) για africa.
Αφτερ μάρκετ (http://www.carpimoto.com/en-GR/47979_JTF1370-16RB-JT-Sprockets-Rubber-Cushioned-Front-Sprocket-Honda-Africa-Twin-1000.htm) για το δικό σου!
Και τα δύο έχουν αυτόν τον ελαστικό δακτύλιο που έχουν και τα γνήσια.
Coyote.V
16/06/2017, 22:52
Εγώ φοράω jt γρανάζι χωρίς ελαστικό δακτύλιο και το γρανάζι σφίγγει στον άξονα με κεντρική βίδα 54ΝΜ και δεν κουνιέται.
Την ελαστική ροδέλα την έχει σε περίπτωση που σπάσει η αλυσίδα για να γίνη η μικρότερη δυνατή ζημιά, να μην εισχωρήσει ανάμεσα στο γρανάζι και το καπάκι και σφηνώσει... έχει ανάλογο λάστιχο και στο καπάκι που αφαιρείται και έχει και ατσάλινο οδγό για αυτόν τον λόγο ανάμεσα στο crank case και το καπάκι που αφαιρείται. Για αυτό τον λόγο αν δεν βρω την επόμενη αλλαγή με λάστιχο στην Ελλάδα θα πάρω γνήσιο.
Με την ασφαλιστική ροδέλα το Άφρικα θα έχει τζόγο. Σε αυτό συμφωνείς;
Επίσης αυτό που λες ότι το σύστημα με την ασφάλεια το έχει και σε άλλα μοντέλα, σε ποια; Αν είναι μικρότερης ιπποδύναμης πιθανών να μην έχουν παρουσιάσει κάτι.
Εγώ καταλήγω ότι είναι θέμα ασφάλισης του άξονα, η φώτο που έβαλες τα λέει όλα, αν κάποιος το αφήσει παραπάνω χιλ ή το ζορίσει πολύ, την ασφάλεια θα την μασήσει και θα κουρέψει τον άξονα.
Αν και στην αλλαγή γραναζιού βάζεις την ίδια.... άντε γεια! - Που πιθανώς αυτό έκαναν λόγω άγνοιας του προβλήματος.
Εγώ φοράω jt γρανάζι χωρίς ελαστικό δακτύλιο και το γρανάζι σφίγγει στον άξονα με κεντρική βίδα 54ΝΜ και δεν κουνιέται.
Την ελαστική ροδέλα την έχει σε περίπτωση που σπάσει η αλυσίδα για να γίνη η μικρότερη δυνατή ζημιά, να μην εισχωρήσει ανάμεσα στο γρανάζι και το καπάκι και σφηνώσει... έχει ανάλογο λάστιχο και στο καπάκι που αφαιρείται και έχει και ατσάλινο οδγό για αυτόν τον λόγο ανάμεσα στο crank case και το καπάκι που αφαιρείται. Για αυτό τον λόγο αν δεν βρω την επόμενη αλλαγή με λάστιχο στην Ελλάδα θα πάρω γνήσιο.
Αυτή η ελαστική ροδέλα στο γρανάζι είναι μόνο για τον θόρυβο. Όταν η αλυσίδα ρολάρει επάνω στο γρανάζι ακουμπάει επάνω σε αυτήν την ροδέλα και δεν έρχεται σε πλήρη επαφή με το γρανάζι. Δλδ τα ρόλερ της αλυσίδας δεν έρχονται σε επαφή με το σημείο ανάμεσα σε δυο δόντια. Όταν ανοίξεις το γκάζι, το φορτίο της αλυσίδας συμπιέζει το ελαστικό περίβλημα του γραναζιού και η αλυσίδα έχει πλήρη εφαρμογή με τα δόντια του γραναζιού.
Με την ασφαλιστική ροδέλα το Άφρικα θα έχει τζόγο. Σε αυτό συμφωνείς;
Αυτή η ροδέλα που έβαλα παραπάνω είναι αυτή που συγκρατεί το γρανάζι στην θέση του. Όταν είναι καινούριο έχει τζόγο? Αν όχι, τότε δεν πρέπει να έχει τζόγο! Αν αποκτήσει τζόγο τότε κάτι στο σύστημα δεν λειτουργεί σωστά ή το σύστημα είναι λάθος!
Επίσης αυτό που λες ότι το σύστημα με την ασφάλεια το έχει και σε άλλα μοντέλα, σε ποια; Αν είναι μικρότερης ιπποδύναμης πιθανών να μην έχουν παρουσιάσει κάτι.
Δεν ξέρω! Κάποια μοντέλα αναφέρονται, στο άφτερ μάρκετ που έβαλα παραπάνω. Άλλα μοντέλα, έχουν γρανάζι με περισσότερα δόντια αλλά ίδιο σύστημα οπότε ίσως δεν αναφέρονται όλα επάνω στη συσκευασία του συγκεκριμένου.
Εγώ καταλήγω ότι είναι θέμα ασφάλισης του άξονα, η φώτο που έβαλες τα λέει όλα, αν κάποιος το αφήσει παραπάνω χιλ ή το ζορίσει πολύ, την ασφάλεια θα την μασήσει και θα κουρέψει τον άξονα.
Αν και στην αλλαγή γραναζιού βάζεις την ίδια.... άντε γεια! - Που πιθανώς αυτό έκαναν λόγω άγνοιας του προβλήματος.
Αυτή η ασφάλεια μπορεί να είναι από άξονα που πνέει τα λοίσθια. Μπορεί να έχει γίνει έτσι λόγο ανάποδης τοποθέτησης του γραναζιού. Δεν ξέρω. Δεν μπορώ να πω με σιγουριά που οφείλεται το πρόβλημα. Δεν μπορώ να δεχθώ όμως ότι το πρόβλημα οφείλεται σε after market γρανάζι! Απ' όλα τα παραπάνω είναι το λιγότερο πιθανό σενάριο αν θέλεις!
Αυτή η ελαστική ροδέλα στο γρανάζι είναι μόνο για τον θόρυβο. Όταν η αλυσίδα ρολάρει επάνω στο γρανάζι ακουμπάει επάνω σε αυτήν την ροδέλα και δεν έρχεται σε πλήρη επαφή με το γρανάζι. Δλδ τα ρόλερ της αλυσίδας δεν έρχονται σε επαφή με το σημείο ανάμεσα σε δυο γρανάζια. Όταν ανοίξεις το γκάζι, το φορτίο της αλυσίδας συμπιέζει το ελαστικό περίβλημα του γραναζιού και η αλυσίδα έχει πλήρη εφαρμογή με τα δόντια του γραναζιού.
Άμα δουλεύει έτσι λογικά αυξάνει και την ζωή του γραναζιου αφού στο αποτομο άνοιγμα του γκαζιού απορροφά μέρος της κρούσης ?
Άμα δουλεύει έτσι λογικά αυξάνει και την ζωή του γραναζιου αφού στο αποτομο άνοιγμα του γκαζιού απορροφά μέρος της κρούσης ?
Τίποτα δεν απορροφά! Ο τσαμπουκάς που τρώει το γρανάζι στο άνοιγμα του γκαζιού, είναι τεράστιος. Αυτή την ελαστική ροδέλα μπορείς να την συμπιέσεις και με το χέρι. Το μόνο που κάνει είναι να συγκρατεί το βάρος της αλυσίδας όταν ρολάρει ώστε να μειώνεται ο θόρυβος. Επίσης μετά από μερικά χλμ, παραμορφώνεται μόνιμα και δεν ξέρω αν κάνει ακόμα και αυτό!
Κρίμα που πέταξα το γρανάζι που άλλαξα προχθές! Είχε αυτό το ελαστικό περίβλημα και θα το έβλεπες και στην πράξη!
stefanos
17/06/2017, 00:18
Είναι λάθος σχεδίαση.Δεν είναι μόνο πρόβλημα στα ΑΤ είναι και στα ΤΑ.
Το ίδιο σύστημα έχει και το xr αλλά μάλλον εκεί λόγω συχνών αλλαγών γραναζιών δεν προλαβαίνει να δημιουργηθεί μεγάλος τζόγος και μειώνεται η φθορά..
Βέβαια είναι πολύ εύκολη η αλλαγή γραναζιού.
Τίποτα δεν απορροφά! Ο τσαμπουκάς που τρώει το γρανάζι στο άνοιγμα του γκαζιού, είναι τεράστιος. Αυτή την ελαστική ροδέλα μπορείς να την συμπιέσεις και με το χέρι. Το μόνο που κάνει είναι να συγκρατεί το βάρος της αλυσίδας όταν ρολάρει ώστε να μειώνεται ο θόρυβος. Επίσης μετά από μερικά χλμ, παραμορφώνεται μόνιμα και δεν ξέρω αν κάνει ακόμα και αυτό!
Κρίμα που πέταξα το γρανάζι που άλλαξα προχθές! Είχε αυτό το ελαστικό περίβλημα και θα το έβλεπες και στην πράξη!
Το εχω δει . Στο προηγούμενο μηχανάκι τα ειχα άλλαξε μόνος μου στα 30.000κμ περίπου. Όντως ήταν παραμορφωμένο αλλά για σιγουριά μπροστινό γρανάζι ειχα επιλέξει το δικό του. Κόστος πανω απο τα δίπλα σε σχέση με ενα jt αλλα δεν ξέρω εάν άξιζε τον κόπο.
Coyote.V
17/06/2017, 07:38
Αυτή η ασφάλεια μπορεί να είναι από άξονα που πνέει τα λοίσθια. Μπορεί να έχει γίνει έτσι λόγο ανάποδης τοποθέτησης του γραναζιού. Δεν ξέρω. Δεν μπορώ να πω με σιγουριά που οφείλεται το πρόβλημα.Δεν μπορώ να δεχθώ όμως ότι το πρόβλημα οφείλεται σε after market γρανάζι! Απ' όλα τα παραπάνω είναι το λιγότερο πιθανό σενάριο αν θέλεις!
Αυτό ήταν η αρχική απορία μου, στην συνέχεια το συζητήσαμε και άλλαξε η πορεία της συζήτησης ψάχνοντας τι φταίει. Εγώ από την μεριά μου μα πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις γνώσεις που καταγράφηκαν εδώ, μπορεί να φανούν χρήσιμες.
Coyote.V
17/06/2017, 07:41
Είναι λάθος σχεδίαση.Δεν είναι μόνο πρόβλημα στα ΑΤ είναι και στα ΤΑ.
Το ίδιο σύστημα έχει και το xr αλλά μάλλον εκεί λόγω συχνών αλλαγών γραναζιών δεν προλαβαίνει να δημιουργηθεί μεγάλος τζόγος και μειώνεται η φθορά..
Βέβαια είναι πολύ εύκολη η αλλαγή γραναζιού.
Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξα και εγώ.
Τώρα περιμένω τους υπέρμαχους της χόνδα να αμυνθούν...:lol:
Μετακομίσαμε και στην κατάλληλη κατηγορία!
Coyote.V
17/06/2017, 12:28
Αν και δεν έχω Άφρικα, να ενημερώσω τους φίλους που διαβάζουν το νήμα ότι ξεκίνησε στο άσχετο από μια απορία σε ένα άλλο νήμα.
Αυτό που αποκομίσαμε είναι αλλαγή γραναζιού και ασφάλειας σε κάθε αλλαγή!
Τουλάχιστον να μπαίνει το γρανάζι σωστά και να μην το γυρίζουν ανάποδα μετά από μερικά χλμ!
Stergios69
17/06/2017, 13:48
Ο άξονας λασκαρει απο παραπάνω απο το αναγκαίο τέντωμα της αλυσιδας.
Σε όλα χαλάει το εσωτερικό ρουλεμάν όταν τεντώνεις πολύ την αλυσίδα. Δεν συζητάμε γι' αυτό! :)
Δυστυχώς δεν φαίνεται πρόβλημα που οφείλεται σε λάθος τάση στην αλυσίδα!
telegonos
18/06/2017, 01:36
Επίσης αυτό που λες ότι το σύστημα με την ασφάλεια το έχει και σε άλλα μοντέλα, σε ποια; Αν είναι μικρότερης ιπποδύναμης πιθανών να μην έχουν παρουσιάσει κάτι.
Δύο που ξέρω εγώ: VFR400R-NC21 και VFR400R-NC24. Έχει τέτοιο σύστημα με ασφάλεια που μπαίνει, περιστρέφεται-εμπλέκει θέση στο γρανάζι, δένεται με δυο βίδες 6mm σπείρωμα 10mm κεφάλι. Δεν έχει ακουστεί ποτέ θέμα φθοράς καρέ άξονα στα μοντέλα αυτά.
Είναι σαφέστατα λάθος κατασκευασμένος ο άξονας του κιβωτίου στο Africa και χαλάει, ομοίως παθαίνουν το ίδιο και τα Transalp της ίδιας εποχής.
devil's animal
18/06/2017, 09:16
Δύο που ξέρω εγώ: VFR400R-NC21 και VFR400R-NC24. Έχει τέτοιο σύστημα με ασφάλεια που μπαίνει, περιστρέφεται-εμπλέκει θέση στο γρανάζι, δένεται με δυο βίδες 6mm σπείρωμα 10mm κεφάλι. Δεν έχει ακουστεί ποτέ θέμα φθοράς καρέ άξονα στα μοντέλα αυτά.
Είναι σαφέστατα λάθος κατασκευασμένος ο άξονας του κιβωτίου στο Africa και χαλάει, ομοίως παθαίνουν το ίδιο και τα Transalp της ίδιας εποχής.
χωρις να ειμαι 100%, αλλα παιζω δυνατα στο 95% να ειναι ετσι και το xr650r...
εγω δεν ειχα ποτε θεμα και μιλαμε τρωω τα αλυσιδογραναζα σχεδον οπως τα λαστιχα...5-6 χιλ χλμ...
Όταν έκραζα τα αφρικα με στέλνατε για διακοπές παλιότερα! :D
coyote αυτό το θρεντ έψαχνες?
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=145174
Έριξα μια έρευνα στον googlh για το iso στα spline. Πράγματι είναι τυποποιημένο.
http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/Keyways/Spline.html
http://www.tandwiel.info/en/gears/internal-and-external-spline-teeth/
Υπάρχουν διάφοροι τύποι. Εκεί που οι δυνάμεις είναι μεγαλύτερες χρησιμοποιούνται spline με πολύ πυκνή διάταξη διότι έτσι αυξάνεται η επιφάνεια που έρχεται σε επαφή.
Αν το πρόβλημα είναι στον άξονα υπάρχουν πολλές εταιρίες που φτιάχνουν τέτοιους άξονες αλλά όπως είπε και ο stef πιθανότατα είναι στον τρόπο που πιάνει επάνω το γρανάζι.
Σε αυτή την περίπτωση ίσως χρειαστεί πατέντα. Δε θα κάνει και πολλά πράγματα πάντως αν έχει ήδη αρχίσει να κουνιέται το γρανάζι.
383947
Κάποιος πρέπει να μου είχε πει για κάποια εταιρία που έβγαζε ένα γρανάζι για αφρικα, που πιάνει μέχρι έξω στον άξονα και σταθεροποιείται με βίδες στην εγκοπή που έχει ο άξονας για την ασφάλεια αλλά δεν ξέρω παραπάνω. Μάλλον είναι καλή λύση για όσους έχουν ήδη φθαρμένο άξονα!
el-Gatto
18/06/2017, 11:20
Είναι σαφέστατα λάθος κατασκευασμένος ο άξονας του κιβωτίου στο Africa και χαλάει, ομοίως παθαίνουν το ίδιο και τα Transalp της ίδιας εποχής.
Eπιβεβαιώνω.
Εχω βοηθήσει σε λύσε-δεσε κινητήρα Transalp ,μέλους του φόρουμ ,με αιτία το κουρελιασμένο καρέ του άξονα.
Κάποιος πρέπει να μου είχε πει για κάποια εταιρία που έβγαζε ένα γρανάζι για αφρικα, που πιάνει μέχρι έξω στον άξονα και σταθεροποιείται με βίδες στην εγκοπή που έχει ο άξονας για την ασφάλεια αλλά δεν ξέρω παραπάνω. Μάλλον είναι καλή λύση για όσους έχουν ήδη φθαρμένο άξονα!
Μια μόντα που παίζει επίσης είναι η εξής:
Παίρνεις 2 μπροστινά γρανάζια.
Βάζεις το ένα στον τόρνο ,τρώς τελείως τα δόντια του,την εσωτερική πατούρα του ,κ το λεπταίνεις ελαφρώς.
Τα "γαζώνεις" μεταξύ τους με ακρίβεια. (καλύτερα να τσιμπηθούν πρώτα πάνω στον άξονα)
Και τοποθετείς το "σάντουϊτς" στον άξονα ,με το "καραφλό" γρανάζι εξωτερικά ,να χρησιμοποιείται ουσιαστικά μόνο για την έδραση του στο έξω άκρο του καρέ..
Το βρήκα.
Ένα γαλλικό κλαμπ αφρικα την έχει κάνει την πατέντα! Τρέχα γύρευε!
http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/143897-worn-output-shaft-easy-fix.html#post1185657
Edit. το γρανάζι το συγκρατούν οι ακέφαλες βίδες που πιάνουν είτε στην εγκοπή που έχει ο άξονας σε εκείνο το σημείο, είτε σε τρύπες που ανοίχτηκαν επάνω στον άξονα. Τα παξιμάδια είναι κόντρες για να μην ξεβιδώνουν οι μούφες.
383948
Coyote.V
18/06/2017, 11:39
χωρις να ειμαι 100%, αλλα παιζω δυνατα στο 95% να ειναι ετσι και το xr650r...
εγω δεν ειχα ποτε θεμα και μιλαμε τρωω τα αλυσιδογραναζα σχεδον οπως τα λαστιχα...5-6 χιλ χλμ...
Έτσι είναι και στο xr
https://www.thumpertalk.com/forums/topic/1134480-counter-sprocket-cs-xr650l/
stefanos
18/06/2017, 14:14
Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξα και εγώ.
Τώρα περιμένω τους υπέρμαχους της χόνδα να αμυνθούν...:lol:
Μα εγώ υπέρμαχος της honda είμαι.:)
stefanos
18/06/2017, 14:50
Δε θα κάνει και πολλά πράγματα πάντως αν έχει ήδη αρχίσει να κουνιέται το γρανάζι.
Το γρανάζι πλέει από την πρώτη μέρα.
Το ξέρω γιατί την πρώτη μέρα που πήγα το xr στο σπίτι πριν 17 χρόνια άλλαξα τα γρανάζια με gt γιατί δεν μου πήγαινε η καρδιά να κυκλοφορώ με το μαμίσιο αλουμίνιο πίσω:rolleyes:.
Είναι έτσι για να βγαίνει απλά με το χέρι ακόμα και αν έχει σκουριάσει.
Πάντως στα AT νομίζω ότι το γρανάζι είναι πιό φαρδύ και αν μπει ανάποδα βγάζει το γρανάζι έκκεντρα που μπορεί να επιδεινώνει το πρόβλημα στον άξονα.
Coyote.V
18/06/2017, 15:45
Μα εγώ υπέρμαχος της honda είμαι.:)
Και εγώ χόνδα έχω :)
devil's animal
18/06/2017, 17:48
Έτσι είναι και στο xr
https://www.thumpertalk.com/forums/topic/1134480-counter-sprocket-cs-xr650l/
αυτο ειναι το xr650L βεβαια οχι το R, και δεν εχουν καμια σχεση οι κινητηρες τους...
χωρις αυτο βεβαια να αποκλειει οτι δεν ειναι και το R ετσι...
εχει το προστατευτικο πανω και δεν βλεπω αλλα απ' οσο θυμαμαι που το αλλαξα τελευταια φορα, ηταν καπως παρομοιο...
Coyote.V
18/06/2017, 19:00
Δεν σημαίνει ότι χαλάνε όλα αλλά έχουν μια τάση αν συμπίπτουν λόγοι όπως κακή τοποθέτηση, ξέσκισμα, μη καλή εφαρμογή ιμιτασιόν γραναζιού ( σορυ daz αυτή την περίπτωση δεν μπορώ να την αφήσω έξω, δεν είναι όλοι σωστοί επαγγελματίες), γρανάζι με πολλά χιλιόμετρα που έγινε σώβρακο... και δεν ξέρω ποια άλλη περίπτωση.
Γενικά αυτός ο σχεδιασμός ασφάλισης κάτω υπό ορισμένες συνθήκες τις οποίες τις επιτρέπει ο ίδιος ο σχεδιασμός του... μπορεί να κουρέψουν το καρέ.
Καλό είναι στα μεταχειρισμένα που θέλουμε να αγοράσουμε να ανοίγουμε το καπάκι και να κοιτάμε.
Ποιο ξέσκισμα μωρέ; Σιγά τα άλογα. Από μη καλή εφαρμογή γραναζιού μπορεί να χαλάσει αλλά όσο θα βρεις στα ορίτζιναλ τέτοια γραναζια, άλλο τόσο θα βρεις και στα ιμιτασιον.
Το γρανάζι όταν γίνεται σωβρακο δεν γίνεται στην επαφή με τον άξονα αλλά με την αλυσίδα.
Η λάθος τοποθέτηση παίζει πολύ σαν σενάριο αλλά απ ότι βλέπω είναι τόσα πολλά τα κρούσματα που δεν μπορεί ολα αυτά να είναι από ένα τυχαίο λάθος.
Ναι όλοι όσοι έχουν αφρικα πεφτουν επάνω σε άσχετους μάστορες και προβληματικά γρανάζια! Γι αυτό οι Γάλλοι έβγαλαν δικό τους γραναζι.!
Πιστέψτε ότι θέλετε!
motomaniac
21/06/2017, 21:40
σινεμπλοκ πισω τροχου εχει το ΑΤ?
stefanos
21/06/2017, 21:46
σινεμπλοκ πισω τροχου εχει το ΑΤ?
Σίγουρα
σινεμπλοκ πισω τροχου εχει το ΑΤ?
Ναι έχει.
Στο αφρικα που ειχα μονο μια φορα εβαλα γνησιο μπροστινο, κυριως εβαζα jt και πριν το δώσω sprox. Το συγκεκριμένο αφρικα απ' όσο γνωρίζω εχει τωρα καπου 170.000 + και ειναι οκ με τον αξονα. Ο κατοχος ειναι φιλος και τον προειδοποιησα να το τσεκάρει συχνά.
Ομως ναι συμβαινει συχνα, εχω δει ( και οχι ακουσει) αρκετα xrv - xlv με χαλασμενο καρε. Τώρα γιατί συμβαίνει δεν το γνωριζω, η μη σωστη σκληρυνση θα μπορουσε σίγουρα να ειναι ενας λόγος.
Μα εγώ υπέρμαχος της honda είμαι.:)
σωστα...βριζουμε χοντα γιατι ετσι ειναι το δικαιο και πρεπει αλλα και μενουμε χοντα γιατι τα υπερ της ειναι πιο πολλα απο τα κατα...
Και εγώ χόνδα έχω :)
παντως στο βαρα που εχω αφτετ μαρκετ μπροστινο γραναζι στα 80 χιλιαδες χλμ που εχω αλλαξει 2-3, δεν ενιωσα να εχω καποιο προβλημα..
Coyote.V
22/06/2017, 11:59
παντως στο βαρα που εχω αφτετ μαρκετ μπροστινο γραναζι στα 80 χιλιαδες χλμ που εχω αλλαξει 2-3, δεν ενιωσα να εχω καποιο προβλημα..
Μην Μπλέκεις το βαραντέρο στην μέση, δεν έχει το ίδιο σύστημα ασφάλισης του γραναζιού με το Άφρικα.
Να σημειώσω ότι το καινούργιο Άφρικα crf1000 έχει διαφορετικό τρόπο ασφάλισης από το παλιό, έχει τον ίδιο τρόπο ασφάλισης με το Βαραντέρο. Κεντρικό παξιμάδι και όχι ασφάλεια.
stefanos
22/06/2017, 17:29
Μην Μπλέκεις το βαραντέρο στην μέση, δεν έχει το ίδιο σύστημα ασφάλισης του γραναζιού με το Άφρικα.
Να σημειώσω ότι το καινούργιο Άφρικα crf1000 έχει διαφορετικό τρόπο ασφάλισης από το παλιό, έχει τον ίδιο τρόπο ασφάλισης με το Βαραντέρο. Κεντρικό παξιμάδι και όχι ασφάλεια.
Το οποίο όμως δεν αλλάζει με 10αράκι κλειδάκι στην μέση της ερήμου σε 5 λεπτά....
Για να λέμε και του ADV το δικιο.:)
Το οποίο όμως δεν αλλάζει με 10αράκι κλειδάκι στην μέση της ερήμου σε 5 λεπτά....
Για να λέμε και του ADV το δικιο.:)
Στέφ...
Τι να κάνει το βαραντερο στην έρημο; Θα το σκεπάσει η άμμος μέχρι να περάσει. :lol:
Coyote.V
22/06/2017, 18:01
Αν εσύ βρεις γρανάζι στην μέση της ερήμου... άλλαξε το. :lol:
Και το σύστημα που έχει το καινούργιο δεν αποτελεί πρόβλημα, μια 17άρα βίδα είναι που σφίγγει με 53ΝΜ λίγο χτύπημα με το κλειδί που έλυσες το γρανάζι και βγήκε.
Υ.Γ daz για το καινούργιο Άφρικα μιλάμε :p
Ιδού
384424
Αν εσύ βρεις γρανάζι στην μέση της ερήμου... άλλαξε το. :lol:
Και το σύστημα που έχει το καινούργιο δεν αποτελεί πρόβλημα, μια 17άρα βίδα είναι που σφίγγει με 53ΝΜ λίγο χτύπημα με το κλειδί που έλυσες το γρανάζι και βγήκε.
Υ.Γ daz για το καινούργιο Άφρικα μιλάμε :p
Ιδού
384424
A! :lol:
Παρανόησα.
Αν είναι να σου χρειαστεί θα το έχεις επάνω σου. Βέβαια για φτάσει κάποιος να αλλάζει τέτοια πράγματα στη μέση της ερήμου θα πρέπει να λείπει κάνα δυο χρόνια απ το σπιτι του.
Πάντως πράγματι είναι που μεγάλη ευκολία οι δεκαριτσες βίδες.
Ξερω και γω περιπτωσεις africa με κατεστραμενο καρε αξονα.
Δεν γνωριζω αλλα μοντελα με αυτο το θεμα, απ την αλλη ξερω αφρικα με 240.000χλμ με μαμα αξονα σωστο, αλλα αυτο δε λεει κατι, το προβλημα υπαρχει και το βλεπουμε συχνα.
Προσωπικα νομιζω ευθυνεται ο τροπος που ασφαλιζει το γραναζι, με ποια λογικη ο αξονας να μην εχει υποστει σωστη σκληρuνση μονο στο συγκεκριμενο μοντελο?
Να φταιει το αφτερμαρκετ γραναζι δεν το βλεπω..κυκλοφορει μεταξυ αφρικανων ..αλλα τι να κανεις οταν υπαρχει προβλημα η φαντασια και τα σεναρια οργιαζουν
Coyote.V
22/06/2017, 19:26
Ξερω και γω περιπτωσεις africa με κατεστραμενο καρε αξονα.
Δεν γνωριζω αλλα μοντελα με αυτο το θεμα, απ την αλλη ξερω αφρικα με 240.000χλμ με μαμα αξονα σωστο, αλλα αυτο δε λεει κατι, το προβλημα υπαρχει και το βλεπουμε συχνα.
Προσωπικα νομιζω ευθυνεται ο τροπος που ασφαλιζει το γραναζι, με ποια λογικη ο αξονας να μην εχει υποστει σωστη σκληρuνση μονο στο συγκεκριμενο μοντελο?
Να φταιει το αφτερμαρκετ γραναζι δεν το βλεπω..κυκλοφορει μεταξυ αφρικανων ..αλλα τι να κανεις οταν υπαρχει προβλημα η φαντασια και τα σεναρια οργιαζουν
Αυτό πιστεύω και εγώ, επίσης νομίζω ότι το xrv 750 είναι το μεγαλύτερο σε κυβικά και ροπή με την σχεδίαση αυτή στον άξονα, γιαυτό και τα προβλήματα.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.