View Full Version : Μεγεθος γραναζιων και σφαλμα στο ταχυμετρο
Antinomos
15/12/2017, 20:57
Καλησπερα στο φορουμ :beer:
Θελω να μου λυσετε μια απορια που εχω σχετικα με τα κοντερ/ταχυμετρα. Οταν αλλαζουμε γραναζια σε μια μηχανη και βαζουμε αλλο μεγεθος τοτε το κοντερ προφανως εχει καποιο σφαλμα στην ταχυτητα που δειχνει. Αν πχ βαλουμε 2 δοντια κατω στο μπροστινο γραναζι αν δεν κανω λαθος το σφαλμα ειναι +12% περιπου. Αυτο το σφαλμα λοιπον επηρεαζει εκτος απο την ταχυτητα και τα συνολικα χλμ της μηχανης; Δηλαδη αν εχουμε διανυσει 1000χλμ φορωντας αυτο το γραναζι το κοντερ θα εχει γραψει 1120;
Επισης, εχω δει σε αγωνιστικες μηχανες τα κοντερ τους να ειναι κολλημενα σε ενα νουμερο και να μη γραφουν ταχυτητα, αυτο πως το κανουν κατι εχουν αποσυνδεσει; Σε αυτη την περιπτωση το κοντερ υπολογιζει τα συνολικα χιλιομετρα η και αυτο το νουμερο παραμενει κολλημενο; Ευχαριστω
lykourgi
15/12/2017, 21:15
Κατ΄αρχήν οι ενδείξεις επηρεάζονται μόνο όταν το όργανο ΔΕΝ παίρνει σήμα από τον εμπρός τροχό.
Σε αυτή την περίπτωση, εκτός από το ταχύμετρο επηρεάζεται και το οδόμετρο. Θα γράφει και αυτό περισσότερα (ή λιγότερα, ανάλογα την αλλαγή) χλμ από τα πραγματικά διανυθέντα.
Υπολογισμούς για τις αλλαγές αυτές μπορείς να βρεις εδώ : http://www.gearingcommander.com/
Η διόρθωση των ενδείξεων γίνεται με κυκλωματάκια όπως τα Speedohealer ή SpeedoDRD (ίσως υπάρχουν και άλλα).
Antinomos
15/12/2017, 21:45
Ευχαριστω για την απαντηση, το gearingcommander.com ειναι πολυ χρησιμο το εχω υποψιν ετσι κι αλλιως!
Κατ΄αρχήν οι ενδείξεις επηρεάζονται μόνο όταν το όργανο ΔΕΝ παίρνει σήμα από τον εμπρός τροχό.
Εδω μπερδευτηκα λιγο. Υπαρχουν μηχανες δηλαδη που τα οργανα ειναι συνδεδεμενα με τον εμπρος τροχο; Λογικα το δικο μου δεν πρεπει να ειναι ετσι, εχω ενα kawasaki zx10 του 08.
lykourgi
15/12/2017, 22:15
Υπαρχουν μηχανες δηλαδη που τα οργανα ειναι συνδεδεμενα με τον εμπρος τροχο; Λογικα το δικο μου δεν πρεπει να ειναι ετσι, εχω ενα kawasaki zx10 του 08.
Ναι, σε πολλές (ειδικά παλαιότερες) μηχανές τα όργανα παίρνουν κίνηση μηχανικά από περιστρεφόμενη ντίζα, η οποία τα συνδέει με το κέντρο του εμπρός τροχού. Άλλες μηχανές έχουν αισθητήρα, επίσης στον εμπρός τροχό, ο οποίος δίνει ηλεκτρικό σήμα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι ενδείξεις δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές γραναζιών.
Δεν γνωρίζω πως "διαβάζουν" τα δικά σου όργανα, αλλά είναι είναι εύκολο να δεις αν ξεκινάει ντίζα (ή καλώδιο) από το κέντρο του εμπρός τροχού ή αν υπάρχει αισθητήρας στο εμπρός γρανάζι.
bros400pgm
15/12/2017, 23:54
Και άλλα παίρνουν σήμα από την πίσω δισκοπλακα...
telegonos
15/12/2017, 23:55
Για περισσότερη ακρίβεια, η μέτρηση του οργάνου, επηρεάζεται με την αλλαγή γραναζιών, αν ο αισθητήρας μετράει από το γρανάζι κίνησης, δλδ από το πόσο γρήγορα γυρνάει ο άξονας του κιβωτίου ταχυτήτων.
Η έκφραση μετράει από τον πίσω τροχό, είναι διαφορετικό πράγμα. Το TDM900 ας πούμε, μετράει από τον αισθητήρα του ABS στον πίσω τροχό. Αυτό ΟΝΤΩΣ μετράει από τον τροχό. Προφανώς, αυτό, όσα γρανάζια και να αλλάξεις, σε μια τέτοια περίπτωση, δεν αλλάζει το αποτέλεσμα που δείχνει το όργανο. Αλλάζει όμως αν βάλεις λάστιχο με διαφορετική περίμετρο.
Ομοίως και όταν μετράει από τον μπροστά τροχό.
Κοντολογίς, το κοντέρ επηρεάζεται στην αλλαγή γραναζιών ΜΟΝΟ αν μετράει από το κιβώτιο ταχυτήτων<=>εμπρός γρανάζι κίνησης της αλυσίδας.
Οι μοτοσυκλέτες που μετράνει έτσι, έχουν αισθητήρα (ή ντίζα οι πιο παλιές) που μετράει στο καπάκι του γραναζιού. Κάποιες π.χ. CBR600F του 1999-2005 έχουν τον αισθητήρα στο πάνω μέρος του κάρτερ, πάνω από το κιβώτιο, και μετράνε απευθείας από τον άξονα, το ίδιο είναι σαν αρχή.
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
16/12/2017, 03:15
Και άλλα παίρνουν σήμα από την πίσω δισκοπλακα...
Δε νομιζω.Δηλαδη αν καποιος κανει ενα μπερναουτ θα του διξει το κοντερ οτι παει τερμα???
bros400pgm
16/12/2017, 07:46
Δε νομιζω.Δηλαδη αν καποιος κανει ενα μπερναουτ θα του διξει το κοντερ οτι παει τερμα???
Γιατί, άμα παίρνει από το γρανάζι και κάνεις burnout δεν θα δείξει ότι πάει τέρμα;
Φυσικά και υπάρχει μηχανάκι που παίρνει από τις βίδες της δισκοπλακα (aprilia RSV-tuono-caponord).
Επίσης όλα τα ταχύμετρα που παίρνουν σήμα από γρανάζι, σασμαν, μετάδοση γενικώς, επηρεάζονται από την περίμετρο των ελαστικών.
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
16/12/2017, 08:59
Σε ολα τα μηχανακια που ειχα ητανε με ντιζα στο προστινο τροχο.Αυτο που λες δε το ξερω.Κατι που δε ξερω δε μπορω να το αποκλεισω.
lykourgi
16/12/2017, 09:16
Σε ολα τα μηχανακια που ειχα ητανε με ντιζα στο προστινο τροχο.Αυτο που λες δε το ξερω.Κατι που δε ξερω δε μπορω να το αποκλεισω.
Έτσι είναι, όπως τα γράφει ο bros400pgm. Όσο ο τροχός γυρίζει, το όργανο "γράφει", ακόμη και με ακίνητο μηχανάκι.
Αντίστοιχα, σε μηχανάκια με ντίζα/αισθητήρα στον εμπρός τροχό το όργανο δεν "γράφει" όταν κάνεις σούζα και ο τροχός δεν γυρίζει.
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
16/12/2017, 10:23
Μ@μημενη τεχνολογια.Προχωρας και γω μενω στασιμος και με προσπερνας...:lol:
Μ@μημενη τεχνολογια.Προχωρας και γω μενω στασιμος και με προσπερνας...:lol:
Δεν φταιει η τεχνολογια, φιλαρακι...
Εσένα σε προσπερνάει και αμοιβάδα στο ρελαντί...
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
19/12/2017, 16:07
Δεν φταιει η τεχνολογια, φιλαρακι...
Εσένα σε προσπερνάει και αμοιβάδα στο ρελαντί...
:lol::lol::bawl:
GiorgosLa
20/12/2017, 08:50
Δεν φταιει η τεχνολογια, φιλαρακι...
Εσένα σε προσπερνάει και αμοιβάδα στο ρελαντί...
Δεν ξέρω τι είναι η αμοιβαδα, αλλά για να το χάρηκε έτσι ο παπασουζας, μάλλον θα είναι κάνα μοντέλο της χοντα ε? :confused:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.