PDA

View Full Version : Απορία περι βλάβης σασμάν



TsoliasGR
18/12/2017, 07:14
Έχω μια απορία.
Ας υποθέσομε οτι έχουμε μια μοτοσυκλέτα χ κυβικά.
Κανονική μηχανή όχι σκούτερ ή παπί.
Και ξαφνικά αρχίζει να μπερδεύει.
Δηλαδή όποτε το θυμηθει,μπορεί μια φορά τον μήνα μπορεί και 2 φορές την ίδια μέρα πχ απο 6η ή 5η να βάζει νεκρά ή να πατάς να αλλάξεις ταχύτητα και να ην παίρνει την δεύτερη φορά.
Τι θα μπορούσε να είναι,αλλά αυτό που με καίει είναι το πώς θα μπορούσε να προκληθεί αυτή η ζημιά.
Έχω την εντύπωση πως μιλάμε για γρανάζια η επιλογέα και πως μπορεί να προκληθεί αν βάζεις καρφωτές...Έχω δίκιο;

telegonos
18/12/2017, 16:43
Το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελείται από τρία πράγματα.

Τον εξωτερικό μηχανισμό, τον εσωτερικό κυρίως μηχανισμό και τον...άνθρωπο.

Ο εξωτερικός μηχανισμός, είναι ο μοχλός που πατάς με το πόδι, το όποιο σύστημα μοχλών έχει η μοτοσυκλέτα μέχρι να φτάσει στον άξονα που μπαίνει μέσα στο μοτέρ, και ένα σύστημα ελατηρίων, πλακών και άλλων εξαρτημάτων, που μεταφράζουν την κίνηση του ποδιού, σε περιστροφή σε συγκεκριμένες γωνίες του μύλου που ελέγχει τις φουρκέτες στο εσωτερικό κιβώτιο.

Πολλές φορές, η ανακρίβεια στις κινήσεις του κιβωτίου, ωφείλεται στον εξωτερικό μηχανισμό. Φθορά στις αρθρώσεις των μοχλών, ή βρωμιά και απλυσιά, στράβωμα από κάποια πτώση ή την συνεχή πίεση με το πόδι, αρκούν να δώσουν ακριβώς το αποτέλεσμα που περιγράφεις. Τσέκαρε ότι ο μοχλός των ταχυτήτων, είναι σωστός, πατάει και μεταδίδει χωρίς τζόγους την κίνηση, ότι δεν τον εμποδίζει κάτι π.χ. βρωμιά από το σπρέι της αλυσίδας ή κάποια βίδα που έχει ξεβιδωθεί π.χ. από το πλαίσιο.

Στην συνέχεια είναι ο εσωτερικός μηχανισμός, δλδ πρωτεύοντας και δευτερεύοντας άξονας του κιβωτίου με τα γρανάζια τους, μύλος και φουρκέτες, σε συνδυασμό φυσικά και με τον συμπλέκτη. Εδώ δεν υπάρχει κάτι να δεις, φθορά σε αυτά τα εξαρτήματα, στην πολύ αρχή της, κάνει το κιβώτιο να μπερδεύει. Με τα χρόνια και αναλόγως της βιαιότητας που φερόμαστε στο κιβώτιο, η φθορά επεκτείνεται σε βαθμό που δεν παίρνει πια μία ή περισσότερες ταχύτητες και εκεί πια πας για άνοιγμα μοτέρ και επισκευή κιβωτίου. Συχνά, η κακή ρύθμιση του συμπλέκτη (όταν είναι με ντίζα) ή πτώση της απόδοσης του υδραυλικού (όταν είναι υδραυλικός), κάνει τον συμπλέκτη να μην αποσυμπλέκει όσο χρειάζεται, με αποτέλεσμα να πας να βάλεις ταχύτητα και τα γρανάζια να πιέζονται παραπάνω από όσο πρέπει αφού δεν έχει αποσυμπλέξει πλήρως ο συμπλέκτης. Τσέκαρε τον συμπλέκτη σου ότι απομονώνει όταν τον πατάς τέρμα.

Ο τρίτος και συχνά καθοριστικός παράγοντας είναι ο άνθρωπος. Σε μια στιγμή βαρεμάρας, προσοχής αλλού, σκέψης αλλού, μπορεί να πατήσεις κάπως αφηρημένα και όχι όπως πρέπει τον μοχλό, και να μην αλλάξει την ταχύτητα. Βεβαιώσου ότι δεν ξεχνιέσαι όταν στα κάνει αυτά, και πατάς ''ξεχασμένα'' τον μοχλό με το πόδι. Στο ίδιο αποτέλεσμα καταλήγουμε αν τραβάμε ''ξεχασμένα'' ή ''βιαστικά'' την μανέτα του συμπλέκτη, ή δεν την τραβάμε μέχρι τέρμα κ.ο.κ.

Εννοείται, καρφωτές αλλαγές=προσεχώς γεννητούρια, αποφεύγουμε να το κάνουμε.

TsoliasGR
18/12/2017, 22:19
Φίλε Τηλέγονε επειδή όπως προανέφερα σε άλλο πόστ οι τεχνικές μου γνώσεις είναι περιορισμένες στα του παπιού και αυτά κατα το 1/3 από ότι πρέπει το "σεντόνι" σου μου είναι λίαν χρήσιμο και σε ευχαριστώ για τον κόπο που έκανες να το γράψεις.
Μόλις θα υπάρχει διαθέσιμο έξτρα ρευστό το μηχανάκι θα πάει αντιπροσωπεία για λύσιμο και καθάρισμα έστω και προληπτικά του εξωτερικού μηχανισμού και αλλαγή υγρού φρένων πάλι έστω και προληπτικά.
Καλά τί σκεφτόμουν; Τις προγραμματισμένες εργασίες μάλλον....Ντίζας συμπλέκτη ήθελα να πώ μην βαράτε...σορρυ.10 ώρες στην δουλειά και 1μιση στο σπίτι της φουρνάρισσας με έχουν κάνει πτώμα.
Αλλά...
Δεν το καβαλάω εγώ τον χειμώνα.Το καβαλάει ο πατέρας μου για να πηγαίνει μια απόσταση 30+30 χιλιομέτρων μερικές (10-15 μέρες τον μήνα) από το σπίτι μέχρι το γήπεδο του βόλλευ μέσω λ.Βουλιαγμένης και μου ανέφερε οτι είδε αυτό το πρόβλημα.
Και επειδή δεν ξέρω αν λόγω ηλικίας έχει ξεχάσει να οδηγεί σωστά και επειδή στα νιάτα του ήταν λίγο κάφρος (βλέπε trial bikes-offroad trips σε όλη την επικράτεια και διάφορα της εποχής εκείνης) δεν ξέρω αν πρέπει να φοβάμαι.Το ίδιο πρόβλημα είχε αναφερθεί και παλαιότερα 1-2 βδομάδες πάλι απο εκείνον αλλά το οδήγησα για 50 χιλιόμετρα με αρκετές αλλαγές ιδίως στην 5η και 6η και Ν και ΔΕΝ διαπίστωσα τίποτα.
Τώρα εάν μετα και αυτές τις κινήσεις δώ πάλι να κάνει διάφορα αναγκαστικά θα ξανηαρωτήσω παραθέτωντας τα νέα ευρήματα αν και ελπίζω να μην έχω άλλα θέματα.

Υ.Γ. Καρφωτές εγώ ούτε σε περίπτωση ανάγκης...σε τόσο νέο μηχανάκι...Αλλά εάν κάνει εκείνος...θα τα ξεχάσει τα κλειδιά.

Υ.Γ.2 Με προβληματίζει ιδιαίτερα οτι η αναφορά ήταν ...στα προς τα πάνω δεν έχει θέμα, στα προς τα κάτω καμιά φορά το κάνει.Για αυτό σχεδόν αποκλείω το εξωτερικό μέρος του κιβωτίου αλλά....

OldMan
19/12/2017, 15:06
1μιση στο σπίτι της φουρνάρισσας
Πες της να παρει μηχανημα για ζύμωμα...!!

devil's animal
19/12/2017, 16:25
Πες της να παρει μηχανημα για ζύμωμα...!!


μπα, για να μελωνει τα μελομακαρονα μαλλον τον θελει...

TsoliasGR
19/12/2017, 19:09
μπα, για να μελωνει τα μελομακαρονα μαλλον τον θελει...

Καφέ πίναμε ρε, φίλη μου είναι (ακόμα)

TsoliasGR
28/12/2017, 22:42
Μέχρι τώρα δεν το έχω δεί να μου μπερδεύει...Λίγα χιλιόμετρα αλλά με αρκετές αλλαγές...2 φορές όλη την βουλιαγμένης έκανα απο στυλες ολυμπίου διός μέχρι παραλιακή.
Μάλλον ο πατέρας μου κάτι δεν κάνει καλά και μου τα λεγε αυτά...Η είμαι τόσο;άσχετος...Τελως πάντων θα ενημερώσω στα επόμενα χιλιόμετρα.