PDA

View Full Version : Σημαντικές αλλαγές στις εξετάσεις για διπλώματα οδήγησης.



lleonidas
11/01/2018, 19:03
Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης για διπλώματα οδήγησης φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, οι οποίες πιθανότατα θα ισχύσουν από την 1η Μαΐου.

Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 219 του πολυνομοσχεδίου προβλέπει τέλος στις παραστάσεις και νέο σύστημα εξετάσεων, οι οποίες θα γίνονται με τη χρήση του ίντερνετ και άλλων τεχνολογικών μέσων.
Το άρθρο 219 αναφέρει:
“Για τη διασφάλιση της συνέχειας της εκτέλεσης του έργου της δοκιμασίας των προσόντων και της συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, την εξυπηρέτηση των υποψηφίων, την προάσπιση της οδικής ασφάλειας, τη διαφύλαξη των εσόδων του Κράτους, και μέχρι την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς διενέργειας εξετάσεων, το οποίο αποσκοπεί στον πλήρη, αξιόπιστο και αξιοκρατικό έλεγχο των ικανοτήτων των υποψηφίων οδηγών και οδηγών μέσω ανέπαφων μηχανισμών, ήτοι με τη χρήση διαδικτυακών και τεχνολογικών μέσων, προβλέπεται μέχρι την 30η Απριλίου 2018, οπότε θα αρχίσει η εφαρμογή του νέου συστήματος, η εξακολούθηση της διενέργειας του έργου αυτού, όπως πραγματοποιείτο μέχρι την 31.12.2017, συνακολούθως, δε, το σύστημα αμοιβής στους εξεταστές υποψηφίων οδηγών και οδηγών, και στα ελεγκτικά όργανα του εν λόγω έργου (Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε.). Με την προτεινόμενη διάταξη, από την 30η Απριλίου το έργο θα εκτελείται εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών και εντός του χρόνου που καλύπτεται από την προβλεπόμενη από την νομοθεσία υπερωριακή απασχόληση”.

Εξάλλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, περιγράφοντας το νέο τρόπο εξετάσεων, ανέφερε ότι θα δημιουργηθεί ένα control system, για τον έλεγχο της όλης διαδικασίας των εξετάσεων με στόχο ο εξεταστής να βρίσκεται σε απόσταση από τον εξεταζόμενο.

Παράλληλα θα ελέγχεται ηλεκτρονικά όλη η διαδικασία πριν τις εξετάσεις, δηλαδή, στα υποχρεωτικά μαθήματα που πρέπει να κάνει ο υποψήφιος για το δίπλωμα.

Σκοπός είναι να εξαλειφθεί το φαινόμενο της έκδοσης διπλωμάτων με χρηματισμό του εξεταστή.

Με την ψηφιοποίηση των σχολών οδήγησης θα υπάρχει αυστηρός έλεγχος των μαθημάτων για την πιστοποίηση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας μέσω συστήματος που θα ελέγχει την παρουσία των εκπαιδευόμενων στον χώρο διδασκαλίας.

Πηγή (http://www.cnn.gr/news/ellada/story/112903/allages-ston-tropo-exetasis-gia-diplomata-odigisis-fernei-to-polynomosxedio)

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
11/01/2018, 21:52
Το διαβασα φιλε μου.Με συνχωρης.τι αλαζει?Δε καταλαβα

BLiTzER
11/01/2018, 22:06
Τίποτα.

o teos
11/01/2018, 22:24
Ας χασμουρηθω λίγο....αρμόζει στην περίσταση :yawn:

p@nos
12/01/2018, 10:44
...τη διαφύλαξη των εσόδων του Κράτους

αυτο αλλαζει...εκει θα γινει η αλλαγη απ οτι φαινεται :lol:

ggs
12/01/2018, 10:55
Αλλάζει... ανακάλυψαν τα. . κουμπιουτερΖ..

Σε μερικές δεκαετίες θα είναι παντού αυτά τα εργαλεία του σατανά...

bebeto
12/01/2018, 11:47
ο δασκαλος ειπε στην γυναικα μου δωσε ενα 120 ευρω και παρε το διπλωμα...μετα και να σκοτωσεις κανενα δεν θα εισαι η πρωτη....ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΣ ΕΙΠΕ...τιποτα δεν αλλαζει στο Ελλαντα!

lleonidas
12/01/2018, 13:10
Εδώ (http://webtv.ert.gr/ert1/themata/o-yfyp-metaforon-gia-tis-allages-sta-diplomata-odigisis/) οι δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού για το θέμα.

lleonidas
05/12/2018, 16:55
Νέα οδηγία (https://www.motoandbiker.gr/moto_biker_eidiseis/arthro/odigia_tis_ee_allazei_tis_eksetaseis_gia_ta_diplomata_a_katigorias-7727958/) της Ε.Ε. προβλέπει ότι οι εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης μοτοσυκλετών κατηγορίας Α (χωρίς περιορισμό ισχύος και κυβισμού), θα πρέπει να διεξάγονται με μοντέλα αυξημένης ισχύος και μεγαλύτερου βάρους, σε σχέση με τα ισχύοντα δεδομένα.
Οι αλλαγές αυτές, θα εφαρμοστούν από τις αρχές του 2019 στα κράτη μέλη της ΕΕ, με βάση αυτή τη νέα οδηγία που εκδόθηκε.

Συγκεκριμένα, για την εξέταση αυτή, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στο πρακτικό σκέλος οδηγώντας βαρύτερες και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες, σε σχέση με το παρελθόν. Μέχρι σήμερα, το ισχύον καθεστώς προέβλεπε η εξέταση να γίνεται σε μοντέλα με απόδοση τουλάχιστον 53,6 ίππων, ενώ από το 2019, το ελάχιστο της ιπποδύναμης, θα πρέπει να είναι 67,1 ίπποι.

Όσον αφορά στα βάρος, σημειώνεται επίσης αύξηση, με τα εγκεκριμένα για αυτή την χρήση μοντέλα, να ζυγίζουν κατ΄έλάχιστο 180 κιλά (με γεμάτο ρεζερβουάρ, έτοιμα προς οδήγηση).

Αυτό σημαίνει ότι πολλές σχολές οδήγησης στην ΕΕ, θα πρέπει να ανανεώσουν τον στόλο των “μαθητικών” μοτοσυκλετών τους, καθώς αυτές δεν θα πληρούν τα νέα δεδομένα.

o_gavros
05/12/2018, 20:58
αυτό ίσως να μην είναι και απαραίτητα κακό.
πολλές σχολές που βλέπω έχουν κάτι χρέπια ερ5 ή παρεμφερή τα οποία με τον καιρό έχουν γίνει μαούνες.
Επίσης,σκέφτομαι πως ίσως είναι καλύτερα να εξοικειώνεται ο υποψήφιος με κάτι πιο βαρύ και πιο δυνατό απο νωρίς,εχοντας και τη βοήθεια δασκάλου.

lleonidas
05/12/2018, 22:11
Δεν ακούγεται κακό αλλά προσωπικά κρατάω μικρό καλάθι μέχρι να το δω να εφαρμόζεται.Κάποιες μικρές σχολές, θα δυσκολευτούν να αγοράσουν μία ή δύο καινούριες μοτοσυκλέτες(δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιας μορφής επιδότηση) που να πληρούν τα κριτήρια και αν αναγκαστούν να το πράξουν, είτε θα κλείσουν είτε θα καταφύγουν σε άλλες μαϊμουδιές για να ισοσκελίσουν τη χασούρα.
Το σημαντικότερο όλων, όσον αφορά τις εξετάσεις, εξακολουθεί να είναι η πραγματική(θεωρητική και πρακτική) εκπαίδευση των νέων οδηγών και όχι το γνωστό χάλι με τα φακελάκια και τα διπλώματα σε άτομα που δεν έχουν ιδέα από οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες.Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει και ας εξετάζονται σε δίτροχα με 55 ίππους και όχι με 65!

lleonidas
23/01/2019, 15:16
Ισχύει όντως ότι εδώ και 4 μήνες δε διενεργούνται εξετάσεις (https://www.bikeit.gr/articles/reportaz/18434-reportaz-4-mines-xoris-eksetaseis-gia-diploma-odigisis-90000-ipopsifiioi-ston-aera) για τα διπλώματα οδήγησης;; :uplate:

Rac3rX
23/01/2019, 15:35
Ισχύει όντως ότι εδώ και 4 μήνες δε διενεργούνται εξετάσεις (https://www.bikeit.gr/articles/reportaz/18434-reportaz-4-mines-xoris-eksetaseis-gia-diploma-odigisis-90000-ipopsifiioi-ston-aera) για τα διπλώματα οδήγησης;; :uplate:

Μπαίνουμε στους 5 σύντομα.Άλλους 4 το '16 αν θυμάμαι καλά,γενικά όποτε τους κάνει κέφι παίρνουν ομηρους τους υποψήφιους οδηγούς.

TsoliasGR
26/01/2019, 17:49
Μπαίνουμε στους 5 σύντομα.Άλλους 4 το '16 αν θυμάμαι καλά,γενικά όποτε τους κάνει κέφι παίρνουν ομηρους τους υποψήφιους οδηγούς.

Υπάρχει σχολή σε νησί του βορείου Αιγαίου που έχει ακόμα για μαθημα Bandit 400v.(Noμίζω οτι είδα το κόκκινο καπάκι) -και ούτε καν το σαλάχι...που το σώζει κάπως....-

lleonidas
30/01/2019, 11:34
Κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση το νέο νομοσχέδιο (https://www.tovima.gr/2019/01/29/society/katatethike-sti-vouli-to-n-s-gia-tis-eksetaseis-ton-ypopsifion-odigon/) για τη διεξαγωγή των εξετάσεων για τα διπλώματα οδήγησης.
Οι προβλέψεις του νομοσχεδίου δίνουν τη δυνατότητα οδήγησης στους 17χρονους με συνοδό, ενώ υποχρεώνουν τους άνω των 74 ετών σε ανανέωση της άδειας οδήγησης.
Η επιλογή των εξεταστών θα γίνεται με ηλεκτρονική κλήρωση και η διαδικασία θα καταγράφεται από κάμερες εντός των οχημάτων, συνδεδεμένες με το Υπουργείο.
Τα εξέταστρα ανέρχονται στα 15€ ενώ τα πρόστιμα για τους παραβάτες εκπαιδευτές ή εξεταστές φτάνουν μέχρι και τα 6.000€.

lleonidas
14/05/2020, 23:53
Με την υπ’ αριθμό CE 2020/612 κοινοτική οδηγία, η αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανε μερικές αλλαγές στον τρόπο που θα γίνονται οι εξετάσεις απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης δικύκλων. Η πιο σημαντική από αυτές αφορά την κατηγορία Α2, όπου μέχρι σήμερα ζητούσε από τις σχολές και τα κράτη-μέλη οι εξετάσεις να γίνονται με μοτοσυκλέτες από 400 κυβικά και πάνω και με ιπποδύναμη τουλάχιστον 25KW. Από 1 Νοεμβρίου του 2020 όμως οι εξετάσεις πλέον θα μπορούν να γίνονται με μοτοσυκλέτες από 250 κυβικά και μικρότερης ιπποδύναμης από τις 25KW.
Το σκεπτικό της αρμόδιας επιτροπής της Ε.Ε. για αυτή την αλλαγή είναι πως με το προηγούμενο καθεστώς, οι μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνταν για τις εξετάσεις ήταν αναγκαστικά παλαιάς τεχνολογίας (οι περισσότερες δεν είχαν καν ABS) και υπερβολικά βαριές και δύσχρηστες. Συγκεκριμένα αναφέρει πως: “θα πρέπει(τα κράτη-μέλη) να φροντίσουν ώστε οι εξεταζόμενοι να δίνουν εξετάσεις με δίκυκλα που αντιπροσωπεύουν την κατηγορία του διπλώματος”. Ουσιαστικά δηλαδή λέει πως δεν θα πρέπει στις εξετάσεις να χρησιμοποιούνται μοτοσυκλέτες όπως π.χ. το KTM 1050, το Kawasaki Z900 και αντίστοιχα μεγάλες και ογκώδεις μοτοσυκλέτες που έχουν εκδόσεις Α2 με “κομμένες” ιπποδυνάμεις, αλλά μικρά μοτοσυκλετάκια, που δεν θα δυσκολεύουν τους εξεταζόμενους και θα είναι σύγχρονα τεχνολογικά.

Πηγή (https://www.motomag.gr/news/epikairotita/diplomata-odigisis-allages-sti-nea-odigia-tis-ee)