Σύνδεση

View Full Version : Σχέση ελαστικών με βάρος αναβάτη σε συνθήκες πίστας



Vice
05/02/2018, 10:04
Είχα μια τυχαία συζήτηση με ένα τύπο η οποία μου εκανε εντυπωση και θελω να το συζητήσουμε.

Μιλούσαμε για μηχανές, κράνη, οδήγηση σε πίστα κ.α. και η συζήτηση έφτασε στα λάστιχα.

Ο τύπος αυτός μου εξηγούσε ότι το βάρος του αναβάτη έχει άμεση σχέση με την επιλογή του ελαστικού καθώς και τις πιέσεις αυτού. Συγκεκριμένα όσο πιο μεγάλο το βάρος του αναβάτη, τόσο πιο μεγάλες πρέπει να είναι οι πιέσεις ώστε να μην υπάρχει υπερθέρμανση από την εκτεταμένη τριβή. Επίσης όσο πιο αργά γυρίζεις στην πίστα τόσο πιο «απλό» λάστιχο μπορείς να βάλεις λόγω του ότι δεν πιέζεις αρκετά ώστε να ξεπεράσεις τα όρια του.

Με αυτά τα δύο δεδομένα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι "άχρηστο" και πιθανώς επικίνδυνο να βάλεις ένα ζευγάρι πχ Dunlop D211 ή D212, και να ρίξεις τις πιέσεις στα χαμηλά που προτείνει η Dunlop μόνο και μόνο αν είσαι πχ 100 κιλά; Θα πρέπει δηλαδη να ανεβάσεις τις πιέσεις ασχέτως με το πόσο γρήγορα γυρίζεις;

Αν ισχύει κάτι τέτοιο ποια είναι η μεθοδολογία εύρεσης του κατάλληλου ελαστικού και της κατάλληλης πίεσης;

Επίσης αν ισχύει κάτι τέτοιο ποιος ο λόγος να βάλεις τα GP Racer αν δεν μπορείς να επωφεληθείς από τις χαμηλότερες πιέσεις που σου προσφέρουν;

Κρατήστε τα νουμερα σε γενικό επίπεδο μιας και μπορεί να ενδιαφέρει και άλλους με διαφορετικά σωματικά βάρη και ελαστικά

devil's animal
05/02/2018, 10:32
το βαρος του αναβατη εχει να κανει με τις αναρτησεις...ΟΧΙ με την επιλογη των ελαστικων...ή τις πιεσεις αυτων...

το κατα ποσο ειναι κουλος ή οχι ο αναβατης εχει να κανει και με την επιλογη και με τις πιεσεις των ελαστικων...

φυσικα και η θερμοκρασια περιβαλλοντος και πιστας (ασφαλτου) παιζει τον ρολο της κυριως στις πιεσεις και οχι τοσο στην επιλογη...

sapila racing
05/02/2018, 10:34
Τα GP211 επιτρέπουν να κατεβάσεις πιέσεις πολύ περισσότερο απο ότι άλλα λάστιχα, λόγω του στιβαρού σκελετού που έχουν.

πχ εγω είμαι 75 κιλά, αλλά σε ενα Pirelli Super Corsa έβαζα 30 πίσω ενω στο GP211 21.

Αν ο αναβάτης είναι πολύ βαρύς, σίγουρα θέλει λίγο μεγαλύτερες πιέσεις, όπως κι ενα Hayabusa θέλει λίγο μεγαλύτερες πιέσεις απο ενα SS600, αλλά δεν μιλάμε για μεγάλες διαφορές.

byron
05/02/2018, 10:44
ποιος ο λόγος να βάλεις τα GP Racer αν δεν μπορείς να επωφεληθείς από τις χαμηλότερες πιέσεις που σου προσφέρουν;


Δεν υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα από τις χαμηλότερες πιέσεις που σου "προσφέρει" κάποιο λάστιχο. Η πίεση του λάστιχου θα φτάσει εκεί που πρέπει εφόσον ο αναβάτης καταφέρει να το φτάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας για να εκμεταλλευτεί σωστά την γόμα, σκελετό κλπ. Αν δεν μπορεί, προφανώς δεν προσφέρει κάτι. Ίσα ίσα που είναι επικίνδυνο...αν δεν έχει κάποιος τους χρόνους που απαιτούν για να δουλέψουν σωστά.

Για το θέμα του βάρους, ισχύει αυτό που ειπώθηκε από τον devils. Αν μια ανάρτηση δεν δουλεύει σωστά, το λάστιχο θα πάει άκλαφτο είτε είσαι 60, είτε 120. Σε ακραίες τιμές δεν παίρνω κι όρκο βέβαια (βλ. Pedrosa)

devil's animal
05/02/2018, 10:57
Για το θέμα του βάρους, ισχύει αυτό που ειπώθηκε από τον devils. Αν μια ανάρτηση δεν δουλεύει σωστά, το λάστιχο θα πάει άκλαφτο είτε είσαι 60, είτε 120. Σε ακραίες τιμές δεν παίρνω κι όρκο βέβαια (βλ. Pedrosa)



ναι, προφανως δεν μιλαμε για τετοια επιπεδα...θελω να πιστευω οτι μιλαμε για τον χομπιστα που κανει td και απλα θελει να κατεβασει χρονους...


τα dunlop, οπως εγραψε ο Αρης, επειδη εχουν σκληρο σκελετο σου επιτρεπουν να τα δουλεψεις με πολυ χαμηλες πιεσεις σε συνθηκες πιστας...ΑΛΛΑ...
αν δεν εχεις τον ρυθμο να τα ζεστανεις σωστα για να δουλεψουν, το πιθανοτερο ειναι να φας τα μουτρα σου...

δλδ πολλοι μπαινουν με 80-90 βαθμους απο τις κουβερτες και το γυρολογιο τους ΚΡΥΩΝΕΙ τα λαστιχα με αποτελεσμα να βγαινουν με 60-70 βαθμους, ενω κανονικα θα επρεπε να ειναι παλι 80-90 αν οχι 100-110 (οι πολυ γρηγοροι)...

το λαστιχο ειναι ικανο να σηκωσει το βαρος του αναβατη + της μοτοσυκλετας...αλλα οι διαφορες ειναι μικρες οταν μιλαμε για 50-60 κιλα....διοτι αν (υποθετικα) αυτα ειναι τα εξτρα κιλα που εχει ενα ss του λιτρου απο μια busa, υπερκαλυπτονται με ενα δικαβαλο για το χιλιαρι ή με εναν πιο βαρυ αναβατη σε σχεση με εναν π.χ. 65-70 κιλα που θα ανεβει στο busa...
κατα κανονα βεβαια στις βαριες μοτοσυκλετες σαφεστατα ταιριαζουν λαστιχα με λιγο πιο στιβαρο σκελετο...