View Full Version : shift light
kostaskk
26/02/2018, 17:46
οπως λεει ο τιτλος θελω να φτιαξω ενα shift light για το ns-rs
δηλαδη μολις φτανει τις 12.500rpm να αναβει ενα λαμπακι για να μου λεει οτι θελει αλλαγη ταχυτητας.
απο ηλεκτρικα δεν ξερω και πολλα οποτε help..
καποιος που να εχει ωρα και γνωσεις να σχεδιασει ενα απλο κύκλωμα που να μπορω να κατασκευασω αγοραζοντας τα καταλληλα υλικα.
ερωτισεις: πως και απο που θα παρει το σημα για να διαβαζει τις rpm?
πως θα τις μετραει για να αναβει το φως εκει που θελω?
αργοτερα θα ενοχλησω για quick swifter home-made :-p
393452
Εχεις ηλεκτρικο διαγραμμα ..??
(βασικα ενδιαφερει αυτο του στροφομετρου..)
Αλλιως παμε σε πατεντες με φυγοκεντρικους μηχανισμους αλλα καλυτερα να μην μπλεξεις..
kostaskk
27/02/2018, 12:14
393460
393461
διαγραμμα οχι αλλα εχουμε φοτο
μπορω να γραψω μεγεθος-νουμερα αντιστασεων αν χρειαζεται και οτι αλλο γραφει η πλακετα
kostaskk
27/02/2018, 12:16
προερχεται απο χαλασμενο στροφομετρο οποτε ολα τα εξαρτήματα τις πλακετας και γενικα στροφομετρου πετζοκοβονται ανετα και χωρις τυψεις.
Μεγεθη-νουμερα δεν χρειαζονται (διακρινονται τα colour bands..)
Η Zener, οπως και οι πυκνωτες, δεν μας πολυνοιαζουν..
Το ζορι ειναι το Thryristor (Triac..??) που ΚΑΙ δεν γραφει τπτ επανω ΚΑΙ ειναι τοποθετημενο αναποδα (αν δεις την αριθμηση των ποδιων..)
Υ.Γ.
Βγαλε και μια φωτο της πισω μεριας (χαλκοδιαδρομοι) μπας και βγει καποια ακρη..
kostaskk
27/02/2018, 12:26
393462
Λυπησου με ρεεεε, μεγαλο ανθρωπο..
Εστιασε καλα ...!!
kostaskk
27/02/2018, 12:47
περιμενε θα βγαλω καλες
kostaskk
27/02/2018, 13:47
393464
393463
το ασπρο εξαρτημα που ρυθμιζεται και με κατσαβιδι εχει 3 επαφες. 2 διπλα η μια με την αλλη και μια ακομα απεναντι απο τις αλλες.
393465
στην πισω μερια το ολο συστιμα του ασπρου ρυθμιζομενου ειναι στην πανω αριστερη μερια οπως βλεπεις αυτη τη φοτο.
η μια (αυτη που ειναι απεναντι απο τις 2 επαφες) συνδέεται με την τερμα αριστερη επαφη του μαυρου κουτιου(και εχουν το νουμερο 3 σε αυτη την επαφη) στην τελευταια φοτο κοιτας κατω αριστερα. (οι 3 επαφες που βλεπεις εκει ειναι του μαυρου τετραγωνου κουτιου) τωρα λεμε για την τερμα κατω
η μια πανω αριστερη επαφη του ασπρου ρυθμιζομενου εξαρτηματος συνδεεται με την r1 αντισταση(κεντρο τερμα δεξια ειναι η r1)
η αλλη επαφη(προς το εσωτερικο τις πλακετας παει στο κοκκινο καλωδιο που φευγει στο εσωτερικο του οργανου(στο ελασμα που κινει την βελωνα)
στην συνεχεια παει στην μια επαφη τις μεγαλου μαυρου κυλινδρικου πυκνωτή και μετα καταλήγει στην r2 (πανω δεξια το κοκκινο καλωδιο και κεντρο δεξια η r2.
η μεσαια επαφη του μαυρου τετραγωνου συνδεεται με τις αλλες ακρες των r1,r2. (κατω δεξια μερια οπως βλεπεις την τελευταια φοτο ειναι οι r1,r2)
η τελευταια (πανω) επαφη του μαυρου τετραγωνου συνδεεται με το οβαλ μπεζ γκρι εξαρτημα (c1) που ειναι διπλα στον πυκνωτη.
(κεντρικο τμημα πλακετας οπως κοιτας τελευταια φοτο. (κατω αριστερα ειναι οι 3επαφες του μαυρου τετραγωνου.
τερμα κατω αριστερη γωνια η επαφη ειναι το κιτρινο καλωδιο, παει ευθεια πανω και συνδεεται με το κυλινδρικο μαυρο-μπλε εξαρτημα(το ποιο μικρο τις πλακετας)
κατω αριστερη μερια. η αλλη επαφη του μικρου εξαρτηματος ειναι ποιο δεξια και συνδεεται με την πανω επαφη του μαυρου τετραγωνου.
τα μεγαλα λιωμενα μεταλα που βλεπεις κεντρο αριστερα και πανω γωνια αριστερα ειναι τα ground
το μαυρο καλωδιο που ερχεται απο το ελασμα που κινει την βελωνα συνδεεται με την αλλη επαφη του γκρι-μπεζ οβαλ c1 εξαρτηματος και μετα παει στο GND
(κεντρο αριστερα) στο συστημα συνδεεται και η αλλη επαφη του μεγαλου μαυρου κυλινδρικου πυκνωτή(πανω δεξια μερια)
χαρτης οπως βλεπεις την τελευταια φοτο.
κατω αριστερα= κιτρινο καλωδιο,τετραγονο μαυρο εξαρτημα με 3 επαφες και μικρο κυλινδρικο μαυρο-μπλε(2 επαφες)
κατω δεξια= r1,r2
κεντρο αριστερα=GND
κεντρο δεξια=r1,r2
πανω αριστερα=GND, ασπρο ρυθμιζομενο εξαρτημα(3 επαφες)
πανω δεξια= μαυρο-κοκκινο καλωδιο,κυλινδρικος μεγαλος μαυρος πυκνοτης, οβαλ γκρι-μπεζ εξαρτημα.
kostaskk
27/02/2018, 14:29
για το Thryristor αν ενοεις το μαυρο τετραγονο με τις 3 επαφες τοτε.
η μεσαια επαφη ενώνει με τις ακρες των αντιστασεων r1 και r2 οι οποιες μετα συνδεονται με 2 επαφες του ασπρου ρυθμιζομενου.
η μια κατευθειαν και η αλλη περναει απο μεγαλο μαυρο πυκνωτή και κοκκινο καλωδιο πριν παει στην επαφη του ασπρου ρυθμιζομενου
το κοκκινο μαλλον ειναι για το ρευμα που κινει την βελόνα
η 3 επαφη του thryristor ενονει μονο με το ασπρο ρυθμιζομενο εξαρτημα (στην επαφη που ειναι απεναντι απο τις 2 που ειναι διπλα διπλα)
η 1 του thryristor ενονει με το μικρο κυλινδρικο μαυρο-μπλε d1, μετα παει στο οβαλ ασπρο-γκρι c1,μετα στην μια επαφη του c2 μαυρου μεγαλου πυκνωτή
μετα στο μαυρο καλωδιο που φευγει για ελασμα που κινει βελωνα.
ξανασυνδεεται με την αλλη επαφη του οβαλ c1 και καταλιγει GND
(η αλλη επαφη του d1 συνδεεται με το κιτρινο καλωδιο) μαλλον απο εκει μπαινει το ρευμα στην πλακετα?
το thryristor γραφει πανω του
NEC JAPAN
C317
9243C
Τριμμεράκι ειναι το ασπρο ρυθμιζομενο..
Το C317 ειναι διπολικο τρανσιστορ..
Κατσε να βγαλω κυκλωμα πλακετας και τα λεμε αυριο..
kostaskk
27/02/2018, 18:22
θα προσπαθησω να τα ζωγραφισω πως συνδεονται να τα εχεις ποιο εύκολα.
αμα βγει ακρη εχεις μπει στο φερινγκ :-p oldMan electrics
kostaskk
27/02/2018, 19:13
393467
telegonos
27/02/2018, 22:27
Η πλακετούλα αυτή, μετράει του παλμούς ανά χρόνο που στέλνει η ηλεκτρονική (απευθείας ή παράλληλα με ένα από τους πολλαπλασιαστές), και ανάλογα δίνει DC τάση στο μοτεράκι που κινεί την βελόνα, τόσης ισχύος ώστε να ισορροπεί η βελόνα εκεί που πρέπει να δείχνει (το ελατήριο τείνει να την γυρίσει στο 0, το μοτεράκι τείνει να την πάει στο μέγιστο rpm, ανάλογα τι ισχύ δέχεται το μοτεράκι, ισορροπεί και στα rpm που πρέπει ανά πάσα στιγμή η βελόνα).
θα πρέπει να σχεδιάσεις ένα κύκλωμα, που να μετράει τους παλμούς στο σήμα εισόδου στην πλακέτα, και ανάλογα την συχνότητα (που θα ρυθμίζεις με ένα τριμερ) να δίνει εντολή σε ένα λαμπάκι να ανάβει. Αυτή είναι η βασική ιδέα, πως γίνεται σε πλακέτα, δεν έχω ιδέα.
Προσωπικά, θα προτιμούσα, μια υλοποίηση, τελείως ανεξάρτηση του στροφόμετρου, ώστε να μην μπορεί το ένα κύκλωμα να επηρεάσει το άλλο. Π.χ. αν το στροφόμετρο έχει δικό του σήμα από την ηλεκτρονική, τότε το shift light κύκλωμα θα προτιμούσα να πέρνει από τον έναν πολλαπλασιαστή. Αν το στροφόμετρο παίρνει σήμα από τον ένα πολλαπλασιαστή, το shift light κύκλωμα θα το έβαζα να παίρνει από τον άλλον πολλαπλασιαστή.
ΜΠΑΚΑΛΙΚΗ μέθοδος χωρίς ηλεκτρονικά: Βάζεις την ίδια την βελόνα να κάνει επαφή σε ένα σημείο που σε ενδιαφέρει, και αυτό μέσω ρελέ να ανάβει το shift light που θες. Για αυτό βέβαια πρέπει να κάνεις μια κατασκευούλα πάνω στην ίδια την πλάκα του στροφόμετρου.
Εναλλακτικά αγοράζεις ένα φτηνό πολυόργανο από το aliexpress που τα έχει όλα ενσωματωμένα π.χ. https://www.aliexpress.com/item/Universal-Motorcycle-Meter-Multifunction-LCD-digita-Tachometer-Odometer-15000rpm-Adjustable-MAX-299KM-H-KOSO-RX2N-Similar/32808529846.html?spm=2114.search0104.3.136.2b671cc18kmxzg&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_1008 4_10083_10618_10630_10304_10307_10302_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_1 0621_10620_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=ad6556eb-f0ce-465e-ad5d-65753760c0a2-19&algo_pvid=ad6556eb-f0ce-465e-ad5d-65753760c0a2&priceBeautifyAB=0
Περίμενε τους πιο ειδικούς.
telegonos
27/02/2018, 22:34
Παίζει και οργανάκι shift light έτοιμο, αυτο καθέ αυτό >>> https://www.aliexpress.com/item/30mm-Pro-shift-light-0-11000-rpm-warning-selectable-Black-case-Red-led-Tachometer-Auto-meter/32310466701.html?spm=2114.10010108.1000014.5.1f7611c3ZVl8f5&traffic_analysisId=recommend_3035_3_83054_iswinstore&scm=1007.13338.83054.0&pvid=d8f5af53-55a5-4dd0-8e8b-4aeb57ee2f40&tpp=1
kostaskk
28/02/2018, 06:46
telegonos ετσι κ αλλιος υπαρχει δευτερη πλακετα για να φτιαξω κατι εξωτερικά του στροφομετρου
ή θεση του light θα ειναι καπου κοντα στο στροφομετρο ή στην κορυφή τις ζελατίνας ωστε να φαινετε πολυ εύκολα.
αν εχει καλη λειτουργεια μετα ισως αφαιρεσω τελειως το στροφομετρο για μειωση βαρους.
το οργανο που εβαλες εχει καλη τιμη αλλα δεν ξερουμε πως και αν θα ταιριαζει στην πλεξουδα
το δευτερο ετοιμο shift light που εβαλες το ειχα ξαναδει αλλα δεν κανει γιατι μετραει μεχρι 11.000rpm ενω εγω το χρειαζομαι για το φασμα 12.000 -12500rpm
kostaskk
28/02/2018, 09:21
393481
βρήκα ακομα μια πλακετα honda, λογικα ειναι απο cbr400rr (16.000 rpm)
φαινετε αρκετα ποιο περίπλοκη
393482
ακομα ενα τριμερ ,led, και μια βοηθιτικη βαση που θα βοηθήσει να φτιαξω-δοκιμάσω κύκλωμα πριν μπλεξω με κολλήσεις
393483
και διαφορα
kostaskk
28/02/2018, 09:25
393484
μια πλακετα που συνδεετε με hp και ισως επιτρεψει να προγραμματισω κατι?
393485
ολα μαζι
393486
μερικες ακομα πλακετες για δοκιμες, η μια πρεπει να επαιρνε και αισθητηρες
@telegonos: Η ιδεα για τον triggering απο την βελονα δεν ειναι κακή, αλλα εχει τα προβληματακια της..;)
Θα πρεπει να καλιμπραριστει η θεση της βελονας (να δειχνει τις πραγματικες στροφες του μοτερ..) και αυτό δεν ειναι ουτε ευκολο ουτε σταθερό..
(αυτα τα τσογλανομηχανακια(!) εχουν την ταση να "σκορπανε" αβερτα-κουβερτα..)
Η επαφη για την ενεργοποιηση του ρελε θα πρεπει να ειναι επαγωγικη (οτιδηποτε μηχανικο "εμποδιο" στην διαδρομη της βελονας θα της βγαλει τα ματια..) και το κυκλωμα ελεγχου γινεται πιο περιπλοκο..
@Κωστα: Αν μπορουσες να μετρησεις την ταση εξοδου της πλακετας (μεταξυ κοκκινου/μαυρου) στις στροφες που θελεις, ισως λυνοταν το προβλημα..
(το "ισως" πηγαινει στην ακριβεια μετρησης γιατι πιστευω οτι δεν ειναι πανω απο 5V στο maximun - κρινοντας απο τον ηλεκτολυτικο που ειναι rated στα 6.3V..)
edit: Ρε ατιμε αντρα..!! Αφου εχεις breadboard και σκαμπαζεις περι τα τοιαυτα, τι μας τυραννας..??:D
kostaskk
28/02/2018, 15:15
@telegonos: Η ιδεα για τον triggering απο την βελονα δεν ειναι κακή, αλλα εχει τα προβληματακια της..;)
Θα πρεπει να καλιμπραριστει η θεση της βελονας (να δειχνει τις πραγματικες στροφες του μοτερ..) και αυτό δεν ειναι ουτε ευκολο ουτε σταθερό..
(αυτα τα τσογλανομηχανακια(!) εχουν την ταση να "σκορπανε" αβερτα-κουβερτα..)
Η επαφη για την ενεργοποιηση του ρελε θα πρεπει να ειναι επαγωγικη (οτιδηποτε μηχανικο "εμποδιο" στην διαδρομη της βελονας θα της βγαλει τα ματια..) και το κυκλωμα ελεγχου γινεται πιο περιπλοκο..
@Κωστα: Αν μπορουσες να μετρησεις την ταση εξοδου της πλακετας (μεταξυ κοκκινου/μαυρου) στις στροφες που θελεις, ισως λυνοταν το προβλημα..
(το "ισως" πηγαινει στην ακριβεια μετρησης γιατι πιστευω οτι δεν ειναι πανω απο 5V στο maximun - κρινοντας απο τον ηλεκτολυτικο που ειναι rated στα 6.3V..)
edit: Ρε ατιμε αντρα..!! Αφου εχεις breadboard και σκαμπαζεις περι τα τοιαυτα, τι μας τυραννας..??:D
δεν σκαμπαζω τιποτα.. ολα αυτα ηταν απο ενα συρναμολογουμενο παιχνιδι 'ρομποτ' που ειχα στην υλικια των 9-10 χρονων (δεν δουλεψε ποτε)
electron690
01/03/2018, 22:36
Έχω φτιαξει κύκλωμα ανάγνωσης rpm απο πολλαπλασιαστή η pickup το οποίο σαν αποτέλεσμα ανεβοκατεβαζει μέσω ενος τρανζίστορ την 5 βολτη αναλογική είσοδο σε ενα microcontroler. Τροποποίησα εναν ετοιμο κωδικα που κρατά τον χρόνο και υπολογίζει στροφές και του έβαλα να άγει ενα 3904 το οποίο ανάβει το λαμπάκι στις στροφές που θέλω.
Είναι κόπος και χρονος όλα αυτά και δεν σου χρειάζονται.
Το shift light στο ebay με τις 11000 στροφές σου κανει.
Aυτα τα shift light έχουν επιλογή τετρακύλινδρου η δικυλινδρου.
Αν επιλέξεις το δικυλινδρο και το συνδέσεις σε τετρακύλινδρο θα διαβάζει τις μισές στροφές και θα σε καλυψει κανονικά.
Σε σιφτερ έχω φτιαξει αυτό. Δουλεύει άψογα με ακρίβεια και ρύθμιση χρονου διακοπής. κατ επιλογη
Αν θέλεις να ασχοληθείς μπορω νάσου πω τι θα κανεις για να το συνδέσεις και να ρυθμίσεις τον proximity sensor όπως και να σου περάσω τον κωδικα που έχω φτιαξει.
https://youtu.be/8UjBZh9_1Mo
https://youtu.be/gidQ7BiDO1I
electron690
01/03/2018, 22:46
Επίσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις την εξοδο dc για το μοτέρ της βελόνας και μετρώντας την τάση με το microcontroller να ενεργοποιήσεις οτι θέλεις.
Με ενα τρίμερ η με πλήκτρο mode που θα προγρραματισουμε θα αλλαζεις το όριο ανα οσες στροφές το θες σε κάθε πάτημα.
kostaskk
02/03/2018, 07:25
το μοτερ μου ειναι δικύλινδρο v2 οποτε μαλλον δεν κανει αυτος του ebay.
ναι θα ηθελα να ασχοληθω και να μου πεις τι να κανω αν εχεις χρονο αλλα για το swifter αργοτερα καθος μοιαζει ποιο περίπλοκο.
για το shift light το δευτερο που ειπες μοιαζει ποιο απλο καθος χρησιμοποιω την υπαρχουσα πλακετα.
τριμερ εχω, και πληκρα mode. πως το παρον θα προσπαθησω να συνδεσω σε λαπτοπ την breadboard και βλεπουμε
electron690
02/03/2018, 08:56
το μοτερ μου ειναι δικύλινδρο v2 οποτε μαλλον δεν κανει αυτος του ebay.
ναι θα ηθελα να ασχοληθω και να μου πεις τι να κανω αν εχεις χρονο αλλα για το swifter αργοτερα καθος μοιαζει ποιο περίπλοκο.
για το shift light το δευτερο που ειπες μοιαζει ποιο απλο καθος χρησιμοποιω την υπαρχουσα πλακετα.
τριμερ εχω, και πληκρα mode. πως το παρον θα προσπαθησω να συνδεσω σε λαπτοπ την breadboard και βλεπουμε
Το shift light ειναι πολυ πιο δυσκολο ειδικα αν προσπαθησεις να διαβαζεις στροφες με δικο σου κυκλωμα. Αν βεβαια διαβασεις την ταση του μοτερ της βελονας ειναι ευκολο σχετικα. Παντως με ενα arduino nano που ειναι σε μεγεθος μικροτερο απο κουτι σπιρτων θα μπορεις να διαβασεις την ταση αυτη με ενα μικρο κυκλωμα και να το προγραμματισεις να σου αναβει το λαμπακι εκει που θες.
Το shifter δεν χρειαζεται σημα στροφων η αλλη εισοδο παρα μονο τον διακοπτη στον λεβιε. Απο εκει και περα η διακοπη πρεπει να ειναι απο 40 milliseconds εως 80 αναλογα με το σασμαν της καθε μοτο.
kostaskk
02/03/2018, 21:02
βρήκα εναν ρυθμιζόμενο φορτιστή 3volt-12volt.
τον ρύθμιζα στα 7,5 (η breadbord λεει ταση 6-7,5 και τελικα το λαμπακι τις αναψε κατι που δειχνει οτι δουλευει και περναει ρευμα. ακομα τσεκαρα αν αναβουν τα led που ειχα(μερικα ηταν καμμενα) δεν καταφερνα στα 12βολτ να αναψω λαμπες απο το nsr (φωτισμου οργανων πρεπει να ηταν και ισως καμμενες ή δεν πετυχα την επαφη)
δυστυχώς η θυρα του λαπτοπ και τις breadbord δεν ειναι συμβατές.
για να δω τι ταση βγαζει το μοτερ τις βελόνας στις 12.000 πρεπει να βρω ή δανειστω βολτομετρο-πολυμετρο
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.