PDA

View Full Version : Σωστή ρύθμιση βαλβίδων



TsoliasGR
02/03/2018, 12:15
Υποψιάζομαι οτι έχει γίνει λάθος ρύθμιση βαλβίδων στο παπί διότι μετά απο επίσκεψη στο συνεργείο είπε ο μάστορας οτι τις βλέπει λίγο σφιχτές και τις ρύθμισε στα 7mm.Είδα αυξημένη κατανάλωση περίπου 10-12% με ίδιο φόρτο ίδιες διαδρομές ίδιος οδηγός.
Το Kaze-r mod 99-01 πού θέλει να ρυθμιστούν οι βαλβίδες σωστά βάση manual?

OldMan
02/03/2018, 14:44
Αμα δεν βαρανε, αστες ησυχες.. ;)

10% διαφορα στην καταναλωση ειναι μεσα στα πλαισια της αποκλισης απο τις υποτιθεμενες "ιδιες συνθηκες"..

Υ.Γ.
Ακόμη και να λεει το manual οτι πρεπει να ρυθμιστουν στα .07mm (οχι 7mm, γιατι θα κανουν φωλια φιδακια στο διακενο..) εισαι σιγουρος οτι τα φιλερ του μαστορα είναι τα ιδια με του κατασκευαστη..??

bruno
02/03/2018, 15:32
0,04-0,08mm και οι δυο.

daz
02/03/2018, 16:17
0,04-0,08mm και οι δυο.

Κόψε κάτι! ;)

TsoliasGR
02/03/2018, 16:19
Eφτασα τις 19.000 από την ανακατασκευή.
Και ότι είχαν ξεκινήσει να ακούγονται.
Οπότε τις έβαλε στα 0.07 και στην αμέσως επόμενη μερα είδα πολύ πιο μεγάλη κατανάλωση με ήρεμη οδήγηση.Πραγματικά ήρεμη.Κόκκινα δεν πήγε ουτε μια φορά το μηχανάκι και πάνω από 60 Khm δεν έπιασε.Αέρας ποτέ κόντρα μόνο πλευρικά και ελάχιστος...Μάλλον θα του το αφήσω αύριο και θα δουλέψω με το καινούριο...Να τις πάει πάλι στα 0.05.
Τα filler δεν έχω ιδέα αν είναι ίδια μάρκα με της kawasaki αλλά ρε αδερφέ το πάχος είναι συγκεκριμένο...Πόση απόκλιση να έχει πια;

toyar
02/03/2018, 16:33
απο ποτε τα φιλερ εχουν μαρκα;

bruno
02/03/2018, 17:59
Κόψε κάτι! ;)

Toσο λεει το manual,στα 0,05-0,06 είναι καλα.

daz
02/03/2018, 18:12
Συγνώμη ξέρετε για τι διαφορές μιλάμε?

Αν μιλάτε για ίντσες βάλτε άλλο ένα μηδενικό γιατί 0,04" είναι 1 ολόκληρο mm.

Οπότε αν είναι ίντσες είναι 0,004 με 0,008" που σε mm είναι 0,1 με 0,2.

Αν το διάκενο είναι 0,04 με 0,07 τότε δεν υπάρχει τρόπος να μετρήσουμε τόσο μικρή διαφορά με φίλερ που να χτυπάμε τον κώλο μας κάτω. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βάλουμε το φίλεράκι 0,5 και παίξουμε με το πόσο εύκολα ή δύσκολα περνάει. Αλλά αφού ρυθμίσουμε και γυρίσουμε μια φορά τον κινητήρα, η αίσθηση που είχαμε την πρώτη φορά θα πάει περίπατο απλά και μόνο επειδή οι διαφορές είναι τόσο μικρές που δεν γίνεται να ξαναβάλουμε την βαλβίδα στην ίδια θέση. Φυσικά ξεχάστε διαφορές στην απόδοση ή στην κατανάλωση και λοιπές ιστορίες για αγρίους (αρκεί η ρύθμιση να έχει γίνει σωστά)

Παίρνουμε λοιπόν το φιλεράκι 0,05μμ που πρέπει να περνάει χωρίς πολύ αντίσταση και είμαστε στα όρια του κατασκευαστή. Τέλος.

Τα φίλερ έχουν μάρκα και φυσικά δεν έχουν όλα την ίδια ακρίβεια. Η ακρίβεια δε, σε τόσο μικρές διαφορές, εξαρτάτε ακόμα και απ' την θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Πχ το 0,05 είναι 0,05 στους 20 βαθμούς κελσίου. Στους 10 βαθμούς είναι 0,04. Παράλληλα το διάκενο είναι μεγαλύτερο στους 10 απ' ότι στους 20 οπότε ππρια μετράμε! Γι' αυτό ο κατασκευαστής δίνει ένα εύρος που ουσιαστικά δε μπορούμε να το μετρήσουμε αλλά έχοντας ένα φιλεράκι μπορούμε να πετύχουμε την επιθυμητή ρύθμιση με κρύο κινητήρα σε ένα περιβάλλον που δεν παγώνει η μύτη μας.

daz
02/03/2018, 18:28
Toσο λεει το manual,στα 0,05-0,06 είναι καλα.

Πιθανότατα να έχεις δίκιο και να είναι 0,04 με 0,08.. Πως ρυθμίζουμε βαλβίδες σε αυτή την περίπτωση.

Πολλά φιλεράκια (συλλογές) δεν έχουν καν το 0,05 και ξεκινάνε από 0,10μμ.. Ανεβαίνουν δε, ανά 0,05. Οπότε έχουμε 0,10 - 0,15 - 0,20 κτλ.
Υπάρχουν και συλλογές που έχουν και 0,07 - 0,09 - 0,12 κ.α αλλά 1ον είναι πανακριβες και 2ον δε μας χρειάζονται καν, για να ρυθμίσουμε βαλβίδες σε ένα οποιοδήποτε μηχανάκι.

Εστω λοιπόν οτι έχουμε το φιλεράκι 0,05 και ο κατασκευαστής δίνει 0,04 με 0,08.. Βάζουμε το φιλεράκι μας και προσέχουμε να περνάει χωρίς πολύ δυσκολία αλλά ούτε πολύ εύκολα. Αν το 0,05 λοιπόν περνάει με κάποια αντίσταση και το 0,10 δεν περνάει καθόλου είμαστε στα όρια του κατασκευαστή.
Γυρίζουμε μια φορά τον κινητήρα και ξαναδοκιμάζουμε. Αν το 0,05 περάσει και πάλι ενώ το 0,10 όχι, κλείνουμε καπάκια και πάμε για σούζες.

Για να καταλάβουμε τα μεγέθη, μια τρίχα είναι πιο χοντρή από 0,05μμ.

bruno
02/03/2018, 18:45
Daz...το δικο μου λεει 0.10 +- 0.02 (ρυθμηση με 25 κελσιου:lol:)στα 0,08 το με πολύ κρυο δεν επαιρνε ευκολα μπροστα,χαμηλο ρελαντί και καταναλωση εφτασε στα 2,5l από 2l.Στο 0,04 δεν μπαινει το 0,07.

telegonos
02/03/2018, 19:25
Πχ το 0,05 είναι 0,05 στους 20 βαθμούς κελσίου. Στους 10 βαθμούς είναι 0,04.

0.05/0.04= 125% . 25% διαστολή από τους 10 βαθμούς στους 20 βαθμους σε σκληρό μέταλο; Δλδ αν ήταν πάχος 1m το φιλερ, για 10 βαθμους θα γινόταν 1.25m;;;;;

Ούτε ο αέρας δεν διαστέλεται έτσι βρε μάστωρ, κόψε κάτι (εδώ πάει)

daz
02/03/2018, 19:27
Daz...το δικο μου λεει 0.10 +- 0.02 (ρυθμηση με 25 κελσιου:lol:)στα 0,08 το με πολύ κρυο δεν επαιρνε ευκολα μπροστα,χαμηλο ρελαντί και καταναλωση εφτασε στα 2,5l από 2l.Στο 0,04 δεν μπαινει το 0,07.

Δε νομίζω οτι κατάφερες να ρυθμίσεις 0,08. Στην προσπάθειά σου να το κάνεις, βγήκες εκτός ανοχών κατασκευαστή! Ένα φιλεράκι 0,10 χρειάζεσαι για μια τέτοια ρύθμιση το οποίο πρέπει να περνάει με μια μικρή αντίσταση.

Αν έχεις φίλερ 0,08 που το αγόρασες 3,87 ευρώ το σετ των 10 από bangood και το έβαλες στην βαλβίδα και μετά την έσφιξες μέχρι να πατήσει η βαλβίδα το φίλερ.. είσαι εκτός ορίων κατασκευαστή!



Στα 0,04 φυσικά και δεν μπαίνει το 0,07.

Στο 0,04 όμως μπαίνει και το 0,03 και το 0,05. Και αν γυρίσεις τον κινητήρα μια φορά μπορεί να μπει και το 0,06 ή το 0,02 χωρίς να πειράξεις τίποτε άλλο. Αντε πες μου τώρα στα πόσα ρύθμισες.. Ξαναγύρνα τον κινητήρα και θα δεις διαφορετικές ρυθμίσεις του εύρους 0,04ων μονάδων. Αν ρυθμίσεις σωστά τη μια φορά μπορεί να σου δείχνει ,04 και την άλλη ,08. Ξαναγύρνα τον κινητήρα όσες φορές θέλεις και πρέπει να παίρνεις τιμές ανάμεσα σε αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής. Φυσικά πρέπει να έχεις όλα τα φιλεράκια και να κάθεσαι να μετράς με τις ώρες. Όμως δεν χρειάζεται κατι τέτοιο.. το αναφέρω για να δεις οτι ουσιαστικά δεν μπορείς να πετύχεις τέτοιες διαφορές κατά τη ρύθμιση.



Επίσης να ξέρετε οτι δεν είναι καλό να ρυθμίζουμε στο όριο.


Φυσικά τα φιλεράκια που ανεβαίνουν ανά 0,01 κοστίζουν αρκετά ακριβά και μια συλλογή των 10 μπορεί να φτάσει και πάνω από 15 ευρώ.
Φυσικά μπορούμε να την πάρουμε από κίνα 3,87 και με εκπτωτικό κουπόνι 2,14.. Δενκακό! Εγώ πάντως με φιλέρ ανά 0,05 ρυθμίζω οποιοδήποτε διάκενο χρόνια τώρα.

daz
02/03/2018, 19:43
0.05/0.04= 125% . 25% διαστολή από τους 10 βαθμούς στους 20 βαθμους σε σκληρό μέταλο; Δλδ αν ήταν πάχος 1m το φιλερ, για 10 βαθμους θα γινόταν 1.25m;;;;;

Ούτε ο αέρας δεν διαστέλεται έτσι βρε μάστωρ, κόψε κάτι (εδώ πάει)

:lol:

Έχεις δίκιο! Παράδειγμα έφερα. Αν η διαστολή ήταν τόσο μεγάλη δε θα μπορούσαμε να ρυθμίσουμε τίποτα!

Αλλά κατά τη ρύθμιση παίζουν ρόλο όλα..
α. η ακρίβεια του φίλερ
β. η θερμοκρασία που επηρεάζει και το φίλερ και τις βαλβίδες
γ. η αίσθηση αυτού που περνάει το φίλερ (με πόση αντίσταση περνάει)
δ. η θέση των βαλβίδων (που αλλάζει ελάχιστα κάθε φορά που γυρίζουμε τον κινητήρα).

Το 0,01 είναι ένα τίποτα.

Δε μπορούμε να πετύχουμε ρύθμιση της τάξης του 0,01. Ευτυχώς όλοι οι κατσκευαστές δίνουν ένα εύρος 0,04 με 0,05μμ. Όταν τελειώσουμε μπορούμε να πούμε οτι είμαστε εντός αυτού του εύρους τιμών, αλλά μέχρι εκεί.
Ο μάστορας μου ρύθμισε στα 0,07 ενώ εγώ ήθελα τη βαλβίδα στα 0,05 γιατί καίω 10% παραπάνω βενζίνη, δεν υπάρχει!

bruno
02/03/2018, 20:17
Τα 2 φιλλερ που εχω είναι καλα Γερμανικα και ένα ακομα δεν το δουλευω που ηταν σε εργαλεία yamaha.Το 0,05 μπορει να περναει με πολύ ζορι η' εντελως αερα,αυτο δεν αλλαζει οσες φορες και να γυρισει το μοτερ ,άλλο όμως 0,5 και άλλο 0,05 γι'αυτο εγραψα στο θεμα.

kostaskk
02/03/2018, 20:32
ποιο πανω λεγατε για ιδιες ρυθμίσεις σε ολες τις βαλβιδες?
γιατι εχω μια αισθηση οτι η εξαγωγής πρεπει να ρυθμιζεται με μεγαλητερο διακενο λογο τις διαστολής που θα υποστεί οταν το μοτερ ανεβασει θερμοκρασια..
και η εξαγωγη παντα εχει πολυ μεγαλύτερη θερμοκρασια καθος απο μεσα τις περναει φλόγα και καυτά καυσαέρια. στην εισαγωγης περναει συνέχεια κρυα βενζίνη και αερας οποτε εχει ποιο μικρες θερμοκρασιες.
ο κατασκευαστης θα μπορουσε να λεει 0,05 εισαγωγης και 0,07 εξαγωγής?
αν δινει ευρος 0,04-0,08 μαλλον δεν πρεπει να ρυθμισεις και τις 2 στο ιδιο νουμερο.

daz
02/03/2018, 20:33
Τα 2 φιλλερ που εχω είναι καλα Γερμανικα και ένα ακομα δεν το δουλευω που ηταν σε εργαλεία yamaha.Το 0,05 μπορει να περναει με πολύ ζορι η' εντελως αερα,αυτο δεν αλλαζει οσες φορες και να γυρισει το μοτερ ,άλλο όμως 0,5 και άλλο 0,05 γι'αυτο εγραψα στο θεμα.

Σωστά! Στην περίπτωση που περνάει αέρας δοκιμάζεις και το 0,10 το οποίο δεν πρέπει να περνάει καθόλου.

Πολύ σωστά γράφεις οτι αυτό δεν αλλάζει όσες φορές και να μετρήσεις. Μπορεί να αλλάξει ελάχιστα η αίσθηση (το πόσο εύκολα περνάει) αλλά τόσο λίγο, που δύσκολα θα το καταλάβεις. Γι' αυτό είπα οτι φιλεράκια ανά 0,05 είναι υπέρ αρκετά αφού από κει και κάτω χάνεις τη μπάλα.

daz
02/03/2018, 20:35
ποιο πανω λεγατε για ιδιες ρυθμίσεις σε ολες τις βαλβιδες?
γιατι εχω μια αισθηση οτι η εξαγωγής πρεπει να ρυθμιζεται με μεγαλητερο διακενο λογο τις διαστολής που θα υποστεί οταν το μοτερ ανεβασει θερμοκρασια..
και η εξαγωγη παντα εχει πολυ μεγαλύτερη θερμοκρασια καθος απο μεσα τις περναει φλόγα και καυτά καυσαέρια. στην εισαγωγης περναει συνέχεια κρυα βενζίνη και αερας οποτε εχει ποιο μικρες θερμοκρασιες.
ο κατασκευαστης θα μπορουσε να λεει 0,05 εισαγωγης και 0,07 εξαγωγής?
αν δινει ευρος 0,04-0,08 μαλλον δεν πρεπει να ρυθμισεις και τις 2 στο ιδιο νουμερο.

Και εγώ ξέρω οτι οι εξαγωγής έχουν μεγαλύτερο διάκενο. Όμως δεν ξέρω καθόλου τι διάκενα χρειάζεται το kazer και αφού ο brouno έχει το μανουαλ...

TsoliasGR
03/03/2018, 02:38
Τελικά μετά απο ρύθμισμα στα 0,05 ξαναείδα την απόδοση να πέφτει στα συνηθισμένα επίπεδα.
Φυσικά δεν το έκανα μόνος μου ο μάστορας το έκανε ο ίδιος που και την πρώτη φορά τις ρύθμισε στα 0,07 κατα δική του ομολογία διότι ήτα "σφιχτές και έπρεπε να αναπνέει το μηχανάκι".
Φυσικά με πιο ανοιχτές βαλβίδες μάλλον πήγαινε λίγο πιο καλά, ίσως να ήταν και η αίσθηση μου βέβαια αλλά....
Τα 3,4LT βενζίνη απο το ίδιο πάντα βενζινάδικο που βάζω τόσους μήνες κάθε μέρα στα 81khm απόσταση με εργασία ντελίβερυ ενώ η συνηθισμένη κατανάλωση είναι 2,3/2,5 lt /100khm είναι διαφορά σημαντική νομίζω.Ίδιες περιοχές, ίδιο φόρτο,ίδιο καύσιμο,ίδιο βενζινάδικο.Αν θέλετε μπορώ ακόμα και αντλία και ακροφύσιο μιας και κρατάω αποδείξεις ηλεκτρονικά...(Να γιατί χρειάζεται να είσαι ψείρας κάποιες φορές)....
Η μόνη διαφορά...τα διάκενα στις βαλβίδες.

toyar
03/03/2018, 08:00
οι σφιχτες βαλβιδες (μικρο διακενο) δεν εμποδιζουν το μηχανακι να αναπνευσει το πολυ πολυ να σπασουν τη συμπιεση
τα μεγαλα διακενα χαλανε την αναπνοη
σε καθε περιπτωση παντως 2 εκατοστα του χιλιοστου δεν κανουν τοσο μεγαλη διαφορα
κατι αλλο συνεβη..............

daz
03/03/2018, 09:58
κατι αλλο συνεβη..............

Αυτό!

mankam
03/03/2018, 12:10
Το διάκενο σε βαλβίδες εισαγωγής εξαγωγής είναι συνήθως διαφορετικο, Φιλερ με νούμερα 0,005,0,010 0.15 κ.λ. μόνο δεν κανουν, χρειαζόμαστε συνδιασμους σε όλους τους αριθμούς 0.03,4,5,6,7,8,9..
Το διάκενο στις βαλβίδες έχει την τάση να μειώνεται λογω φθοράς σε έδρες και βαλβίδες για αυτό το λόγο είναι καλό να πετυχαίνουμε το μεγαλύτερο νούμερο στο εύρος διάκενου που δίνει ο κατασκευαστής, π. χ 0.08~0.18 αν μπορούμε να πετύχουμε το 0.18 θα είναι ιδανικό, φυσικά αυτό είναι δύσκολο όταν έχουμε καπέλοτα γιατί πρέπει να επιλέξουμε από έτοιμα νούμερα σε υπάρχοντα καπέλοτα.

toyar
03/03/2018, 12:24
Το διακενο μειωνεται στα καπελοτα γιατι φθειρεται πιο γρηγορα η εδρα
Αντιθετα στα κοκορακια αυξανεται

mankam
03/03/2018, 12:30
Το διακενο μειωνεται στα καπελοτα γιατι φθειρεται πιο γρηγορα η εδρα
Αντιθετα στα κοκορακια αυξανεται

Η φθορά στις έδρες ισχύει και στα κοκορακια

toyar
03/03/2018, 12:35
Νσι αλλα το κοκορακι φθειρεται ταχυτερα απο την εδρα λογω μικροτερης επιφανειας επαφης οποτε το διακενο ανοιγει
Επισης υπαρχει αρθροιστικη φθορα σε κοκορακι ρυθμιστικο κοχλια ακομα και καλαμι αν υπαρχει
Ολα αυτα συνηθως ανοιγουν το διακενο

TsoliasGR
03/03/2018, 12:46
Aς πούμε οτι κάτι άλλο συνέβη.
Τι άλλο θα μπορούσε να συνέβη εφόσον επανερχόμενος στο αρχικό διάκενο έχω την ίδια κατανάλωση;
Αν υποθέσουμε οτι όντως ηταν στα 0,05 πήγε στα 0,07 και οτι όντως ρυθμίστηκε πάλι στα 0,05.Εδώ έχω μπερδευτεί.

telegonos
03/03/2018, 20:17
Αναξιόπιστη μέτρηση κατανάλωσης, μικρό δείγμα και έκατσε κάτι άλλο π.χ. κακή βενζίνη σε κάποιον ανεφοδιασμό.

afric
24/04/2018, 01:30
οταν εχεις πιο ανοιχτες βαλβιδες ...εχεις μικροτερο βυθισμα ...οποτε καις λιγοτερη βενζινη...οχι περισσοτερη.
Κατι αλλο παιζει...εκτος αμα ρυθμισε αλλα ντ αλλων