View Full Version : αερόψυξη και υπερθέρμανση
Χαίρετε.
Ας υποτεθεί αερόψυκτη μηχανή ολίγων κυβικών (cbf125, ybr125).
Ας υποτεθεί επίσης επαρχιακή διαδρομή αρκετών χλμ, ούτε πόλη με σταμάτα ξεκίνα και φανάρια, ούτε εθνική.
Δηλαδή μιλάμε για χαλαρή ταχύτητα 50-70 χλμ/ω, με 5000-6000 στροφες.
Είναι απαραίτητη η στάση κάθε κάποια ὠρα για να πέσει λίγο η θερμοκρασία ή δεν χρειάζεται;;
Προσωπικά σταματώ κάθε 1,5 ώρα για να ξεπιαστώ, αλλά το θέμα είναι αν είναι απαραίτητο για τη μηχανή.
Πώς θα καταλάβω ότι έχει αρχίσει να ζεσταίνεται;;
Χαίρετε.
Ας υποτεθεί αερόψυκτη μηχανή ολίγων κυβικών (cbf125, ybr125).
Ας υποτεθεί επίσης επαρχιακή διαδρομή αρκετών χλμ, ούτε πόλη με σταμάτα ξεκίνα και φανάρια, ούτε εθνική.
Δηλαδή μιλάμε για χαλαρή ταχύτητα 50-70 χλμ/ω, με 5000-6000 στροφες.
Είναι απαραίτητη η στάση κάθε κάποια ὠρα για να πέσει λίγο η θερμοκρασία ή δεν χρειάζεται;;
Προσωπικά σταματώ κάθε 1,5 ώρα για να ξεπιαστώ, αλλά το θέμα είναι αν είναι απαραίτητο για τη μηχανή.
Πώς θα καταλάβω ότι έχει αρχίσει να ζεσταίνεται;;
Όχι απαραίτητη ,οβερ εντ αουτ.
andreastwin
08/05/2018, 15:08
εχω παει πριν αρκετα χρονια αθηνα πυργος ηλειας με yamaha fs1 50cc. σταματημα μονο για μπιζινα και για να παρω τις 8 κλησεις απο τους τροχαιους.τοτε υπηρχαν στην τοτε εθνικη, τροχαιει με χαρλει και πιτσιρικας εγω μαζευα κλησεις.στο γυρισμα ομως σερι και μονο βενζινα.με 125cc. πας σαλονικα.
stefanos
08/05/2018, 16:44
Πώς θα καταλάβω ότι έχει αρχίσει να ζεσταίνεται;;
Δεν θα το καταλάβεις γιατί δεν υπάρχει "ζεσταίνεται" στο αερόψυκτο.
rainmike
08/05/2018, 18:25
Χαίρετε.
Ας υποτεθεί αερόψυκτη μηχανή ολίγων κυβικών (cbf125, ybr125).
Ας υποτεθεί επίσης επαρχιακή διαδρομή αρκετών χλμ, ούτε πόλη με σταμάτα ξεκίνα και φανάρια, ούτε εθνική.
Δηλαδή μιλάμε για χαλαρή ταχύτητα 50-70 χλμ/ω, με 5000-6000 στροφες.
Είναι απαραίτητη η στάση κάθε κάποια ὠρα για να πέσει λίγο η θερμοκρασία ή δεν χρειάζεται;;
Προσωπικά σταματώ κάθε 1,5 ώρα για να ξεπιαστώ, αλλά το θέμα είναι αν είναι απαραίτητο για τη μηχανή.
Πώς θα καταλάβω ότι έχει αρχίσει να ζεσταίνεται;;
Το θέμα είναι να μη δουλέυει πολύ η μηχανή στο ρελαντι οταν είναι αεροψυκτο,πρέπει να κινείσαι να ρέει ο αέρας για να απάγεται καλύτερα
η θερμότητα.Στις συνθηκες οδήγησης που αναφέρεις αν δεν υπάρχει καποιο άλλο πρόβλημα δε βρίσκω το λόγο υπερθέρμανσης
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
08/05/2018, 21:01
Το θέμα είναι να μη δουλέυει πολύ η μηχανή στο ρελαντι οταν είναι αεροψυκτο,πρέπει να κινείσαι να ρέει ο αέρας για να απάγεται καλύτερα
η θερμότητα.Στις συνθηκες οδήγησης που αναφέρεις αν δεν υπάρχει καποιο άλλο πρόβλημα δε βρίσκω το λόγο υπερθέρμανσης
Αυτο ακριβος.Ειναι γνωστο οτι ο κυνητηρας ψυχετε καλυτερα με μια 4η 5η ταχυτητα και καποια χλμ παρα σε σταση.
Λαδάκι φρέσκο να έχεις σε σωστή ποσότητα και ρέγουλο στο γκάζι και φτάνεις Νόρντκαπ :vroum:
Ειναι γνωστο οτι ο κυνητηρας ψυχετε καλυτερα με μια 4η 5η ταχυτητα και καποια χλμ παρα σε σταση.
Για σκασε ρε μαγκίτη τωρα και το επτασφραγιστο μυστικό των "καποιων χλμ" να δουμε αν συμφερει να τον εχουμε σε σταση με ανεμιστήρα..
ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
09/05/2018, 16:32
Για σκασε ρε μαγκίτη τωρα και το επτασφραγιστο μυστικό των "καποιων χλμ" να δουμε αν συμφερει να τον εχουμε σε σταση με ανεμιστήρα..
Δεν εχεις κατι καλυτερο να κανεις???
αν το μηχανακι ειναι σωστα συντηρημενο δε θα παθει τιποτα. δε προβλεπεται να κανεις σταση.
ειναι σχεδιασμενο να αντεχει ακομα και μερες χωρις να σβησει (αν πχ μπορεις να ανεφοδιαστεις εν κινηση);)
μη το πας τερμα γκαζι για μεγαλη αποσταση. στα 2/3 του γκαζιου θα εισαι μια χαρα.
Αυτό είναι πολύ ευχάριστο!
Ήμουν λίγο προβληματισμένος: όταν έκανα στάσεις για να ξεκουραστώ (10-15λεπτά), η μηχανή ήταν ακόμη καυτή, για να κρυώσει πλήρως θέλει πάρα πολύ ώρα, οπότε ψιλοανησυχούσα μην τυχόν ανεβάζει συνεχώς θερμοκρασία.
Ειδικά τώρα με τις ζέστες το σκεφτόμουν συνεχώς
Δεν τη ζορίζω ποτέ, δεν ανεβαίνω πάνω από 7000 στροφές (τα κόκκινα είναι στις 8000), με πολύ ομαλή οδήγηση.
Ελέγχω λάδια σε κάθε γέμισμα ντεπόζιτου.
(Αν πήγαινα Νόρντκαπ η υπερθερμανση μάλλον δεν θα με απασχολούσε! :))
Δεν εχεις κατι καλυτερο να κανεις???
ΣΕ διαβεβαιώ πως όχι..
zandesiro
10/05/2018, 22:11
Συμφωνω με τους παραπανω και να προσθεσω οτι αν βαλεις ενα ψυγειο λαδιου θα πας και ακομα πιο μακρια...Και σε χιλιομετρα αλλα και σε μακροζωία του μοτερ..
Βαριά κουβεντα...
Συνηθως τα ψυγεια λαδιού που το ποθετουνται σε μηχανακια χωρις προβλεψη, μονο προβληματα δημιουργουν..
Βαριά κουβεντα...
Συνηθως τα ψυγεια λαδιού που το ποθετουνται σε μηχανακια χωρις προβλεψη, μονο προβληματα δημιουργουν..
Καλά τα λες ρε γέρο παρ' όλο που στην εποχή μας είχαν με κάποιο μαγικό τρόπο εξαφανιστεί από τα μεταχειρισμένα όλα τα ψυγεία των 2CV.
A και που σαι, σε παρακαλώ όχι εκπτώσεις στους τόνους καμάρι μου.
Συμφωνω με τους παραπανω και να προσθεσω οτι αν βαλεις ενα ψυγειο λαδιου θα πας και ακομα πιο μακρια...Και σε χιλιομετρα αλλα και σε μακροζωία του μοτερ..
Νομίζω δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο: περιττά έξοδα κ πατέντες για κάτι που μάλλον δεν χρειάζεται;;
Άλλωστε το + στα αερόψυκτα είναι ότι δεν χρειάζεται να σκέφτεσαι για ψυγεία κ υγρά κ μην τρυπήσει κλπ
Καλά τα λες ρε γέρο παρ' όλο που στην εποχή μας είχαν με κάποιο μαγικό τρόπο εξαφανιστεί από τα μεταχειρισμένα όλα τα ψυγεία των 2CV.
Είδες καμια τετοια πατέντα να εχει ΚΑΙ αντλια λαδιού..???
(όλοι στηριζόταν στην "μαγική" πιεση του λαδιού για να ανεβει στο ψυγειάκι που συνηθως βολευε να μπει κατω απο τον λαιμό..)
Καλά τα λες ρε γέρο παρ' όλο που στην εποχή μας είχαν με κάποιο μαγικό τρόπο εξαφανιστεί από τα μεταχειρισμένα όλα τα ψυγεία των
A και που σαι, σε παρακαλώ όχι εκπτώσεις στους τόνους καμάρι μου.
Ασε με ρε να το παιξω λιγο "γιο" μπας και συνενοηθώ με κατι παπόβιους για ρευματα και πολλαπλασιαστες..
Και που 'σαι..
Γερο να σε πει το πρωτο σου παιδί και να μην ειναι και από σενα..
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.