Σύνδεση

View Full Version : Λάδι 15W50: Motul 300V vs Motorex



macdeath_s
01/06/2018, 16:58
Πιστεύω ότι όλα τα επώνυμα λάδια είναι το ίδιο πράγμα αν τα αλλάζεις στην ώρα τους. Παρόλα αυτά κουβέντα να γίνεται και έτσι για τη φάση σκέφτομαι να δοκιμάσω και κάτι διαφορετικό.

Το λοιπόν... Τόσο καιρό έβαζα Motorex όπως προτείνει η μαμά KTM αλλά σκέφτομαι και για τα καινούργια της Motul τα 300V. Προσωπικά προτιμώ Motorex μόνο και μόνο επειδή δεν χρειάζονται χωνί με το σωληνάκι που έχουν. Παρόλα αυτά αν κάποιος έχει δοκιμάσει 300V και έχει επωφεληθεί με το οτιδήποτε θα τα δοκίμαζα...

DrBig
01/06/2018, 17:21
Δεν εχω δοκιμασει τα μοτορεξ, αλλα τα 300v ειναι με διαφορα το καλλιτερο λαδι που εχω δοκιμασει. Το μοτερ θαρρεις πως ειναι μονο ρουλεμαν, υπεροχο στροφαρισμα!!! Στο σκληρο κιβωτιο του χαγιαμπουσα δεν ηταν και τα καλλιτερα και επισης δεν αντεχουν οσο καποια αλλα. Εχασαν την μαγικη αισθηση σε περιπου 4000 καλοκαιρινα κμ τα περισσοτερα εκ των οποιων ηταν πολης, οποτε δικαιολογουνται. Ενα κλικ κατω απο αισθηση μοτερ αλλα 1 κλικ πανω σε αντοχη και 2 κλικ πανω απο αισθηση κιβωτιου βρισκω τα redline τα οποια και χρησιμοποιω αποκλειστικα πλεον στο 950.

Δε ξερω τι συνθεση εχουν τα μοτορεξ, αλλα προτιμω φουλ συνθετικα με βαση εστερες.

duke200
01/06/2018, 18:05
εχω διαβασει διαφορα paper (μελετες ) σχετικά με τεστ στα συνθετικά λάδια και μπορω να πω με βεβαιότητα σχεδόν οτι ενω σχεδόν όλα τα 100% συνθετικά τα πάνε καλά στα πρωτα χιλιόμετρα, μετά υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Το κυριότερο πρόβλημα ήταν για να το πω απλά οτι έπεφτε η απόδοση αλλα και το ιξώδες (πχ ενα λαδι SAE 40 γινόταν SAE 30 ή και ακόμα πιο κάτω, ή αυτο που λέει απλά ο κόσμος γίνονταν νερό γρήγορα). Φυσικά δεν είναι πολύ καλό για το μοτερ να έχεις λάδι με κατώτερο ιξώδες απο το προβλεπόμενο.

Συνήθως αυτα που "κρατάγανε" τις ιδιότητες τους παρά τις ωρες λειτουργιας είναι λαδια κορυφαίων μαρκών όπως motul 300V, mobil 1, valvoline, liqui molly, αυτα γενικά που προτεινονται για αγώνες απο τις εταιρίες.

Tα 300V αλλα και άλλα αγνωνιστικά (torco, redline), είναι ειδικά λάδια που δεν ενδείκνυνται για πάνω απο 3-4000 χλμ, το λέει και η ίδια η motul σε καποιο manual, εκτός αν λεει διαφορέτικά ο κατασκευαστης τους.

Για τη motorex δεν βρήκα μελέτες και για καποιους δεν ήταν καλό που μεχρι το power synt δε γραφανε χαρακτηριστικά στα λάδια τους, παρα μόνο τη ρευστότητα SAE (px δε γραφανε ρευστότητα index, πραγματική ρευστότητα στους 100οC, κλπ). Βεβαια οι περισσότεροι dealer ΚΤΜ πίνουν νερό στ΄ονομά τους, αλλα βεβαια υπάρχουν και αλλες μαρκες που δεν τις έχουνε δοκιμασει ποτε.

στο δια ταυτα λοιπόν, νομίζω οτι λάδι και να παρεις για να το αφήσεις μέχρι 10.000 χλμ πρέπει να ναι 100% συνθετικό mobil1, amsoil, motul, liqui molly, valvoine, redline και να το προτεινει ο κατασκευαστης για τη μοτοσυκλέτα σου. Αλλιως το αλλάζεις μια φορά το χρόνο, μαζι με φιλτρο και έχεις το κεφαλι σου ησυχο και με λαδια 100% συνθετικά που δε τα πηγανε και τόσο καλά στα τεστ (castrol, belray, total, και άλλα), ή 100% συνυθετικά που βρίσκεις στο βενζινάδικό σου.

macdeath_s
01/06/2018, 18:09
εχω διαβασει διαφορα paper (μελετες ) σχετικά με τεστ στα συνθετικά λάδια και μπορω να πω με βεβαιότητα σχεδόν οτι ενω σχεδόν όλα τα 100% συνθετικά τα πάνε καλά στα πρωτα χιλιόμετρα, μετά υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Το κυριότερο πρόβλημα ήταν για να το πω απλά οτι έπεφτε η απόδοση αλλα και το ιξώδες (πχ ενα λαδι SAE 40 γινόταν SAE 30 ή και ακόμα πιο κάτω, ή αυτο που λέει απλά ο κόσμος γίνονταν νερό γρήγορα). Φυσικά δεν είναι πολύ καλό για το μοτερ καποιο μοτερ να έχεις λάδι με κατώτερο ιξώδες απο το προβλεπόμενο.

Συνήθως αυτα που "κρατάγανε" τις ιδιότητες τους παρά τις ωρες λειτουργιας είναι λαδια κορυφαίων μαρκών όπως motul 300V, mobil 1, valvoline, liqui molly, αυτα γενικά που προτεινονται για αγώνες απο τις εταιρίες.

Tα 300V αλλα και άλλα αγνωνιστικά (torco, redline), είναι ειδικά λάδια που δεν ενδείκνυνται για πάνω απο 3-4000 χλμ, το λέει και η ίδια η motul σε καποιο manual.

Για τη motorex δεν βρήκα μελέτες και για καποιους δεν ήταν καλό που μεχρι το power synt δε γραφανε χαρακτηριστικά στα λάδια τους, παρα μόνο τη ρευστότητα SAE (px δε γραφανε ρευστότητα index, πραγματική ρευστότητα στους 100οC, κλπ). Βεβαια οι περισσότεροι dealer ΚΤΜ πίνουν νερό στ΄ονομά τους, αλλα βεβαια υπάρχουν και αλλες μαρκες που δεν τις έχουνε δοκιμασει ποτε.

στο δια ταυτα λοιπόν, νομίζω οτι λάδι και να παρεις για να το αφήσεις μέχρι 10.000 χλμ πρέπει να ναι 100% συνθετικό mobil1, amsoil, motul, liqui molly, valvoine και να το προτεινει ο κατασκευαστης για τη μοτοσυκλέτα σου. Αλλιως το αλλάζεις μια φορά το χρόνο, μαζι με φιλτρο και έχεις το κεφαλι σου ησυχο και με λαδια 100% συνθετικά που δε τα πηγανε και τόσο καλά στα τεστ (castrol, belray, total, και άλλα), ή 100% συνυθετικά που βρίσκεις στο βενζινάδικό σου.

H KTM συστήνει αλλαγές κάθε 7000 αλλά εγώ τις κάνω στις 5 παρότι δεν του κάνω τη χρήση που έκανα στην Ελλάδα (κίνηση, χαζά ανοίγματα, 1η2α3η και τούμπαλιν). 3-4000 βέβαια είναι πολύ λίγα από την άλλη. Έχεις κάποιο link που το είδες αυτό ?

duke200
01/06/2018, 18:30
αυτο με το motul 300V σιγουρα υπαρχει κάπου, αλλα τωρα κανω άλλη δουλεια και δεν εχω χρόνο να το βρω. Αλλωστε ο ίδιος ο κατασκευαστης στο site της motul δεν προτεινει το 300V ως εναλλακτική του 7100 στο oil finder.

Οι συγκριτικες μελέτες είναι κυριως απο την amsoil, αλλα γενικά δεν υπάρχουν και πολλες σε αυτον τον τομέα γιατι οι περισσότεροι κατασκευαστες δεν επιθυμούν να δημοσιευονται τετοιες μελέτες.

δοκιμασε study motorcycle oil στο google, αν θες να δεις παραπάνω

alex14
01/06/2018, 18:41
Τα 300V δεν ειναι καινουργια. Εγω τα βαζω στο bandit απο το 2006 που το αγορασα.
Πριν τα εβαζα σε gsxr 750 αεροελαιοψυκτο.
Στα 4000 χλμ το πολυ τα πεταω. Το bandit εχει τωρα 85000 χλμ και δεν εχω το παραμικρο παραπονο.

basilis_k6
01/06/2018, 19:14
ρε μαγκες 3-4 λιτρα λαδι 15ε/λιτρο και τα πετάτε σε 4κ χλμ? τα λάδια σας βγαινουν πιο ακριβα απο τα λάστιχα.

DrBig
01/06/2018, 19:19
ρε μαγκες 3-4 λιτρα λαδι 15ε/λιτρο και τα πετάτε σε 4κ χλμ? τα λάδια σας βγαινουν πιο ακριβα απο τα λάστιχα.

Ναι αλλα το φχαριστιομαστε:lol:

macdeath_s
01/06/2018, 19:44
Ευχαριστώ άπαντες για τις απαντήσεις και ειδικά τον duke200 για το πολύ ενδιαφέρον pdf. Δεν με ψήνει να αλλάζω κάθε 4000 και παρότι την ευχαριστιέμαι την διαδικασία δεν έχω χρόνο συνήθως οπότε μένει το μηχανάκι ακίνητο.

macdeath_s
01/06/2018, 20:10
Χάρη κουβέντας πάντως αυτό για τα 4000 δεν το βρήκα. Ίσα ίσα σε βίντεο και σε tech sheet λέει ότι αντέχει περισσότερο λόγω του EsterCore.

Vstrommer71
01/06/2018, 20:40
Χάρη κουβέντας πάντως αυτό για τα 4000 δεν το βρήκα. Ίσα ίσα σε βίντεο και σε tech sheet λέει ότι αντέχει περισσότερο λόγω του EsterCore.
Στο 690 τα Motorex δουλευανε υπεροχα και με αλλαγες στα χλμ που λεει ο κατασκευαστης,συν οτι διατεινονται οτι εχουν ειδικο προσθετο για τα ΚΤΜ μοτερακια
Δεν ξερω ποιο μοντελο εχεις,αλλα η μαμα εταιρια ειναι μετριοπαθης στα διαστηματα αλλαγης λαδιου και με τρια φιλτρα λαδιου δυσκολο ειναι να βρωμισει ευκολα το λαδι
Στην θεση σου θα επαιζα με οποιοδηποτε απο τα δυο λαδια και διαστηματα κοντα σε αυτα που προτεινει η μαμα(εννοειται με σποραδικο ελεγχο της σταθμης στο ματακι)

macdeath_s
02/06/2018, 00:07
Στο 690 τα Motorex δουλευανε υπεροχα και με αλλαγες στα χλμ που λεει ο κατασκευαστης,συν οτι διατεινονται οτι εχουν ειδικο προσθετο για τα ΚΤΜ μοτερακια
Δεν ξερω ποιο μοντελο εχεις,αλλα η μαμα εταιρια ειναι μετριοπαθης στα διαστηματα αλλαγης λαδιου και με τρια φιλτρα λαδιου δυσκολο ειναι να βρωμισει ευκολα το λαδι
Στην θεση σου θα επαιζα με οποιοδηποτε απο τα δυο λαδια και διαστηματα κοντα σε αυτα που προτεινει η μαμα(εννοειται με σποραδικο ελεγχο της σταθμης στο ματακι)

1290SD το μοντέλο. Πάντα κοιτάω το level και γενικά δεν τσιμπάει καθολου. Βέβαια η όλη η κουβέντα δεν είναι για τα Motorex αλλά μάλλον δεν το πιασες ;)

killbill
02/06/2018, 07:24
Καλημέρα σε ολους , το Motul 300V το έβαζα για Χρονια στο CBR600, πολυ καλο λάδι, σασμάν βούτυρο, πολυ καλο δούλεμα το μοτέρ όμως εγω άλλαζα λαδια καθε 3500-4000χλμ, οποτε 1) αποφάσισα οτι ειναι Πολλα λεφτα για να δίνεις αφού αλλαζω νωρίς Β) διαβασα και έμαθα οτι το 300V ειναι αγωνιστικό λάδι και δεν περιέχει τα πρόσθετα που εχουν τα πολιτικά λαδια για να κυκλοφορούν στην καθημερινότητα, με αλλά λόγια δεν ειναι για να τα κρατάς καιρο στο μοτέρ σου, αν δεν κανεις τα χιλιομετρα γρηγορα.
Παντως σε ερώτηση προς την Motul η απάντηση ήταν δεν υπάρχει θέμα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις κανονικά!396138
Δοκίμασα και τα 7100 που ειναι full συνθετικά καλοκαιρι στην πόλη, ολα καλα , καλο λάδι, το μοτέρ δούλευε 4-5 Βαθμους κατω σε θερμοκρασία αλλά μόλις εμπλέκεις στην κίνηση βεντιλατερ συνέχεια κλπ, το σασμάν σκληραίνε και μπορει να μην μπορούσες να αλλάξεις εύκολα ταχύτητα (πιστεύω οτι επειδή ειχα βρει μονο 10/40 έφταιγε αυτο και τα έσπαγε μεςα στην κίνηση . Πλέον τα τελευταία Χρονια έβαζα motul 5100 15/50.

devil's animal
02/06/2018, 08:26
Redline και στο gixxer και στο xr...
Κανένα πρόβλημα ποτέ...
Στελιο δοκίμασε τα... νομίζω δεν θα χάσεις...

noodles
02/06/2018, 11:33
καλο λαδακι γενικα το motul. 300v δεν εχω δοκιμασει, αλλα εχουν δοκιμασει αλλα Motul.
εχουν διαφορα στην αισθηση του σασμαν, αλλα το θεμα ειναι πως χανουν τις ιδιοτητες τους πολυ γρηγορα. motul 5100 ηταν για πεταμα σε 3-3.5κ χλμ.
λες τα αλλαζεις καθε 4κ, βαλε τα 300v, στη χειροτερη να τα αλλαξεις σε 3.5κ δεν θα εχει διαφορα για σενα.


προσωπικα πιστευω πως αν το μηχανακι δεν εχει καποιο προβλημα (πχ να καιει λαδι) και το λαδι που βαζεις ειναι καταλληλο δεν κανεις κανενα καλο να τα αλλαζεις στα 4κ ενω η εταιρια προτεινει στα 6 η 7κ
το μονο κακο που κανεις ειναι στην τσεπη σου...

DrBig
02/06/2018, 12:23
Εξαρταται τι ειδους χιλιομετρα ειναι τα χιλιομετρα. Ο,τι λαδι και να βαλεις αν κανεις πχ 10κμ τη μερα στην πολη, στα 3-4000κμ θα νοιωθεις μια πτωση στη λειτουργια του μοτερ/σασμαν. Απο την αλλη σε ταξιδι κραταν και το διπλασιο....

macdeath_s
02/06/2018, 15:10
Σήμερα συνειδητοποίησα ότι αυτός που συνήθως βγαίνουμε μαζί κάθε ΣΚ/trackday τα αλλάζει κάθε 15k ή αν περάσει χρόνος (όπου συνήθως θα χει γράψει 10). Το μηχανάκι το χει από το 14 και ακούγεται ακόμη ρολόι. Εδώ από όσο το ψαξα Motorex δεν υπάρχουν οπότε ακόμη και η ΚΤΜ (παράτυπα ίσως) βάζει Motul 7100 ή 300V αν θες να πληρώσεις παραπάνω.

basilis_k6
02/06/2018, 15:34
Σήμερα συνειδητοποίησα ότι αυτός που συνήθως βγαίνουμε μαζί κάθε ΣΚ/trackday τα αλλάζει κάθε 15k ή αν περάσει χρόνος (όπου συνήθως θα χει γράψει 10). Το μηχανάκι το χει από το 14 και ακούγεται ακόμη ρολόι. Εδώ από όσο το ψαξα Motorex δεν υπάρχουν οπότε ακόμη και η ΚΤΜ (παράτυπα ίσως) βάζει Motul 7100 ή 300V αν θες να πληρώσεις παραπάνω.

σε ένα αρθρο της καστρολ ελεγε οτι μπορεις (σε αμαξι) να κανεις 100.000χλμ με συχνο συμπληρωμα στα φουλ συνθετικα.

p@nos
04/06/2018, 13:39
παιδια μη δινετε τοση σημασια στα λαδια, δεν ειμαστε στο '80

ολα τα λαδια πλεον καλα ειναι και δεν υπαρχει περιπτωση να παθει καποιος κινητηρας κατι απο την ''κακη'' ποιοτητα λαδιου...προβλημα θα υπαρξει μονο αμα στεγνωσει ο κινητηρας για καποιο λογο απο λαδια...επισης αλλαγες λαδιων ανα 3-4κ χιλιομετρα οταν δε τα λαδια ειναι και φουλ συνθετικα, ειναι ο ορισμος της σπαταλης...

προσωπικα βολευομαι με μοτορεξ φουλ συνθ μιας και ο αντιπροσωπος ειναι κοντα...

Vice
04/06/2018, 14:10
Εν συντομία: Τα 300V δεν περιεχουν τα διάφορα προσθετα που περιέχουν τα "κανονικά" λάδια. Δεν μπορείς να τα κρατήσεις για πολύ καιρό. Τα βάζεις, τρέχεις τον αγώνα σου και τα πετάς. Καλυτερα βάλε 7100 ή οποιοδήποτε φουλ συνθετικό. Πιστεψε με δεν θα καταλάβεις καμία διαφορά σε οτιδήποτε

macdeath_s
04/06/2018, 23:35
Για την ιστορία μέχρι και ο αντιπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι τα 300V διαρκούν περισσότερο και λόγω του EsterCore παρέχουν καλύτερη προστασία. Προσωπικά συμφωνώ με τον P@nos και το πα εξαρχής ότι άνοιξα το θέμα ώστε κουβέντα να γίνεται.

ARCHANGEL
05/06/2018, 09:58
καλό το μοτορεχ καλό και το μοτουλ. τα φοραγα και τα δύο σε μηχανακια μου.