View Full Version : ερωτηση για ημερομηνια κρανους
καλησπερα...βρηκα στο helmet city το shoei nxr σε προσφορα 284 ευρο...το θεμα ειναι οτι εχει ημερομηνια κατασκευης 28/05/2014 απ οτι μου ειπαν...επηρεαζει καπου την αποδοση του εφοσον δεν εχει φορεθει ποτε?
ευχαριστω προκαταβολικα
https://www.shoei-helmets.com/faq/
Η SHOEI δινει εγγυηση στα κρανη της για πεντε χρονια απο την αγορα ή εφτα απο την κατασκευη, οποιο ερθει πρωτο. Δηλαδη θα αγορασεις ενα κρανος που συμφωνα με τον κατασκευαστη του θα ληξει σε λιγοτερο απο τρια χρονια.
Εσυ τα ζυγιζεις και αποφασιζεις. :wave2:
Bladerunner
09/07/2018, 11:16
Η Shoei δίνει εγγύηση στα κράνη της 5 χρόνια από την αγορά ή 7 από την παραγωγή. Όποιο έρθει πρώτο.
Ήδη έχουν περάσει τα 4 από τα 7...
Η SHOEI δινει εγγυηση στα κρανη της για πεντε χρονια απο την αγορα ή εφτα απο την κατασκευη, οποιο ερθει πρωτο.
Η Shoei δίνει εγγύηση στα κράνη της 5 χρόνια από την αγορά ή 7 από την παραγωγή. Όποιο έρθει πρώτο.
Η πλακα ειναι πως ειχα γραψει κι εγω παραγωγη και μετα το διορθωσα σε κατασκευη. :p
basilis_k6
09/07/2018, 12:07
Δεν έχει κανένα πρόβλημα. Ειναι ακριβως σαν καινουργιο εφόσον δεν ηταν σε καποια βιτρινα.
Δεν έχει κανένα πρόβλημα. Ειναι ακριβως σαν καινουργιο εφόσον δεν ηταν σε καποια βιτρινα.
Μισοτιμής δεν θα έιχα κι εγώ κανένα πρόβλημα ;) Ας το είχε και σε μπουντρούμι.
οι αποψεις διιστανται απ οτι βλεπω...
basilis_k6
09/07/2018, 14:45
οι αποψεις διιστανται απ οτι βλεπω...
η εγγυηση δεν εχει σχεση με την προστασια. αν θες μπορεις να ψαξεις να μαθεις για τα κρανη και να αποφασισεις μονος σου.
η εγγυηση δεν εχει σχεση με την προστασια. αν θες μπορεις να ψαξεις να μαθεις για τα κρανη και να αποφασισεις μονος σου.
+600
RaGe_Raptor
09/07/2018, 14:58
Πάντως οι εταιρίες ΠΡΟΤΕΊΝΟΥΝ αλλαγή κράνους σε 5 από την αγορά ή 7 απ'την παραγωγή. Είναι μια απλή σύσταση, δεν "λήγουν" τα κράνη.
ειχε ποτε κανεις σας ατύχημα με "ληγμενο" κράνος? εχουμε κανα αποτέλεσμα απο τεστ που εχει γινει σε κράνος 10ετιας? ή απλα λεμε?
Δε θα βρεις ποτέ κάτι τέτοιο. Οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές και το παραμικρό μπορεί να κάνει τη διαφορά. Κι ένας κουβάς μπορεί να σε σώσει, ανάλογα τις συνθήκες. Όπως ένα κράνος των 1.000€ μπορεί να ΜΗ σε σώσει, ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες. Φοράμε το καλό, το ακριβό, το "μη ληγμένο", για το 1% των περιπτώσεων που αυτό ακριβώς ίσως κάνει τη διαφορά.
το μονο που μπορεσα να βρω ειναι αυτο! https://www.youtube.com/watch?v=YkYWsb0CNIs
συμφέρει μια εταιρια που θελει να εχει πωλήσεις να κανει τεστ σε κρανη 10ετιας?
αν βγει ανέπαφο το κρανος θα πουλάει καθε 10χρονια κράνη, ενω ΠΡΟΤΕΊΝΟΥΝ αλλαγή κράνους σε 5 από την αγορά ή 7 απ'την παραγωγή και πουλάνε περισσότερο.
Τώρα το είδα ότι έιναι όντως μισοτιμής. :p
George_M.
09/07/2018, 15:11
εχεις 3 χρονια ακομα μεχρι να ''ληξει''
κοστιζει 280
αρα 280/3=93 το χρονο για ενα ποιοτικο/ασφαλες κρανος
νομιζω ειναι μια καλη συνναλαγη
Δε θα βρεις ποτέ κάτι τέτοιο. Οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές και το παραμικρό μπορεί να κάνει τη διαφορά. Κι ένας κουβάς μπορεί να σε σώσει, ανάλογα τις συνθήκες. Όπως ένα κράνος των 1.000€ μπορεί να ΜΗ σε σώσει, ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες. Φοράμε το καλό, το ακριβό, το "μη ληγμένο", για το 1% των περιπτώσεων που αυτό ακριβώς ίσως κάνει τη διαφορά.
ας βγει η sharp να κανει ενα τεστ για τα "ληγμένα" κράνη. πιστεύω λοιπον οτι ενα κράνος δεν λήγει. δεν ειναι τρόφιμο. απλα τα υλικά του αλλοιώνονται και αλλάζει η αντοχή του. οταν ειναι κλειστό σε κουτί η φθορά ειναι λιγότερη απο οτι εξω στις καιρικές συνθήκες.
οπως και στα λαστιχα που το εχουν μελετήσει και λενε 6 μήνες στην αποθήκη = 3 βδομάδες στον δρόμο.
σε ενα κρανος ειναι ποιο δυσκολο αν και ειμαι σιγουρος πως οι επώνυμες εταιρίες κατι εχουν κανει.
αν δεν δημοσιεύσουν μια παρόμοια μελέτη καθόμαστε μόνοι μας οι μοτοσυκλετιστές και λεμε αρλούμπες. και ο καθένας ας κανει οτι κρίνει καλύτερο.
Πάντως οι εταιρίες ΠΡΟΤΕΊΝΟΥΝ αλλαγή κράνους σε 5 από την αγορά ή 7 απ'την παραγωγή. Είναι μια απλή σύσταση, δεν "λήγουν" τα κράνη.
Η ARAI αναφέρει συγκεκριμένα ότι μετά το πέρας των 7 ετών από την ημερομηνία παραγωγής μειώνεται η ικανότητα απορρόφησης χτυπημάτων "κάτω απο τα όρια της ARAI".
Αυτό μπορείς να το πεις και διφορούμενο μιας και τα επίπεδα της ARAI μπορεί να είναι πχ στο 99,9%, της SHOEI στο 99,8% και του LIDL HELMETS στο 1% (τυχαία νούμερα και μάρκες).
Η SHOEI πάντως επικαλείται λόγους αντικατάστασης που σχετίζονται με την φθορά και μόνο. Έπειτα γράφει ότι μετά από 5 χρόνια από την αγορά "προτείνει" να το αλλάξεις. Νομίζω το σκεπτικό είναι ότι σε όσο και καλή κατάσταση και να το έχεις, αυτό το χρονικό διάστημα είναι αρκετό για να υποστεί φθορές που θα το καθιστούν λιγότερο αποτελεσματικό.
Η άλλη εξήγηση είναι η προφανής....
basilis_k6
09/07/2018, 15:27
[QUOTE=Vice;2945154]Η ARAI αναφέρει συγκεκριμένα ότι μετά το πέρας των 7 ετών από την ημερομηνία παραγωγής μειώνεται η ικανότητα απορρόφησης χτυπημάτων "κάτω απο τα όρια της ARAI".
γενικότητες. αλλωστε και η αραι δεν έχει λογικα ενα μονο τροπο κατασκευης κέλυφους. αυτο θα ίσχυε αν ειχε το ιδιο υλικο, ιδια ρυτινη, ιδιες κολλες, ιδια υλικα, ολα ιδια δηλαδη.
[QUOTE=Vice;2945154]Η ARAI αναφέρει συγκεκριμένα ότι μετά το πέρας των 7 ετών από την ημερομηνία παραγωγής μειώνεται η ικανότητα απορρόφησης χτυπημάτων "κάτω απο τα όρια της ARAI".
γενικότητες. αλλωστε και η αραι δεν έχει λογικα ενα μονο τροπο κατασκευης κέλυφους. αυτο θα ίσχυε αν ειχε το ιδιο υλικο, ιδια ρυτινη, ιδιες κολλες, ιδια υλικα, ολα ιδια δηλαδη.
ναι δεν μπορούμε να ειναι ολα ιδια θερμοπλαστικα ( ή οτι ονομα εχουν δώσει πλεον) με fiber και carbon . η εγγύηση περισσότερο ακούγετε στα αυτιά μου οτι για χ χρόνια θα βρίσκεις ανταλλακτικά , μιας και αντιμετώπισα καποτε φθορα και μου ειπαν οτι ειναι απο κακη χρηση.
Νομίζω έχεις τις εξής πρακτικές επιλογές:
-To παίρνεις όπως είναι και σε 3 χρόνια το πετάς και αρχίζεις να ψάχνεις για άλλο.
ή
-το παίρνεις φρέσκο από το εργοστάσιο .Αν σε 3 χρόνια το βαρεθείς το δίνεις 150 200 ευρώ και παίρνεις άλλο .:D
RaGe_Raptor
09/07/2018, 15:45
Νομίζω έχεις τις εξής πρακτικές επιλογές:
-To παίρνεις όπως είναι και σε 3 χρόνια το πετάς και αρχίζεις να ψάχνεις για άλλο.
ή
-το παίρνεις φρέσκο από το εργοστάσιο .Αν σε 3 χρόνια το βαρεθείς το δίνεις 150 200 ευρώ και παίρνεις άλλο .:D
Ή το παίρνει όπως είναι και σε 3 χρόνια το πουλάει 150€:cry:
Όλο και κάποιος θα βρεθεί :a014:
Εδώ κάποιοι πουλάνε κράνη 10ετίας 200+. Κάτι γνωστοί από το χωριό, δεν τους ξέρετε.
Εδώ κάποιοι πουλάνε κράνη 10ετίας 200+. Κάτι γνωστοί από το χωριό, δεν τους ξέρετε.
:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
AUFGEBRACHT
09/07/2018, 17:10
https://www.shoei-helmets.com/faq/
Η SHOEI δινει εγγυηση στα κρανη της για πεντε χρονια απο την αγορα ή εφτα απο την κατασκευη, οποιο ερθει πρωτο. Δηλαδη θα αγορασεις ενα κρανος που συμφωνα με τον κατασκευαστη του θα ληξει σε λιγοτερο απο τρια χρονια.
Εσυ τα ζυγιζεις και αποφασιζεις. :wave2:
Στο link που παρέθεσες μιλάει καθαρά για εγγύηση προϊόντος και όχι για προστασία. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Στο link που παρέθεσες μιλάει καθαρά για εγγύηση προϊόντος και όχι για προστασία. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Ευχαριστώ για τη μετάφραση. :D
Το τι λέει το λινκ το έγραψα στη πρώτη πρόταση. Γι'αυτό έβαλα και το λινκ άλλωστε, για να μπορεί να το διαβάσει κι ο ενδιαφερόμενος.
Αν ο κατασκευαστής του δε μου εγγυάται πλέον τη σωστή λειτουργία, για μένα ουσιαστικά δεν κάνει.
Όπως είπα λοιπόν, ο καθένας τα ζυγίζει και αποφασίζει για τον εαυτό του. Ούτε όλα τα κράνη είναι ίδια και σίγουρα ούτε όλα τα κεφάλια. :rolleyes:
AUFGEBRACHT
09/07/2018, 20:22
Ευχαριστώ για τη μετάφραση. :D
Το τι λέει το λινκ το έγραψα στη πρώτη πρόταση. Γι'αυτό έβαλα και το λινκ άλλωστε, για να μπορεί να το διαβάσει κι ο ενδιαφερόμενος.
Αν ο κατασκευαστής του δε μου εγγυάται πλέον τη σωστή λειτουργία, για μένα ουσιαστικά δεν κάνει.
Αυτό με τη σωστή λειτουργία που λες κι ότι το έγραψες στην πρώτη πρόταση, ειλικρινά δεν τα βλέπω, τόσο στραβωμάρα έχω;...
Να ρωτήσω κάτι άλλο... αγοράζεις μια μοτοσυκλέτα καινούρια και η αντιπροσωπεία δίνει εγγύηση καλής λειτουργίας 2 έτη. Αυτό τι σημαίνει; Ότι μετά τα 2 έτη η εταιρεία δεν εγγυάται πλέον τη σωστή λειτουργίας της; Άρα η μοτοσυκλέτα είναι εν δυνάμει επικίνδυνη;
chr1s_86
09/07/2018, 20:41
Στο link που παρέθεσες μιλάει καθαρά για εγγύηση προϊόντος και όχι για προστασία. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
+1, από πότε η λήξη της εγγύησης (για κατασκευαστικά προβλήματα όπως λέει) ισοδυναμεί με σταμάτημα χρήσης του προϊόντος; Οκ, δεν λέω να φοράμε κράνος 10 ετών, κι εγώ τα παλιά τα χτυπάω με το σφυρί σαν το γνωστό βιντεάκι αλλά όταν πχ λήξει η εγγύηση της μοτοσυκλέτας ή του αυτοκινήτου σταματάμε τη χρήση μήπως δεν πιάσουν τα φρένα ;;
Έτσι κι αλλιώς μετά από 5 χρόνια αληθινής χρήσης το εσωτερικό θα είναι χάλια και το εξωτερικό γεμάτο γρατσουνιές, οπότε και παίρνουμε άλλο, αν βγαίνει ένα ΣΚ το μήνα για βόλτα ή trackday τι θα πάθει ; :confused:
edit: μέχρι να το γράψω με πρόλαβες με το ίδιο παράδειγμα :beer:
Να ρωτήσω κάτι άλλο... αγοράζεις μια μοτοσυκλέτα καινούρια και η αντιπροσωπεία δίνει εγγύηση καλής λειτουργίας 2 έτη. Αυτό τι σημαίνει; Ότι μετά τα 2 έτη η εταιρεία δεν εγγυάται πλέον τη σωστή λειτουργίας της;
Ναι, αυτο φανταζομαι οτι σημαινει. Γι'αυτο πχ η Honda δινει στα αμαξια της 5 χρονια εγγυηση ενω η VW 2. Η πρωτη ειναι σιγουρη πως θα λειτουργει σωστα και μετα απο 4 χρονια, η δευτερη οχι. Put your money where your mouth is που λενε.
Άρα η μοτοσυκλέτα είναι εν δυνάμει επικίνδυνη;
Σιγουρα εχει περισσοτερες πιθανοτητες να μη λειτουργησει αψογα. Το θεμα ειναι οτι αν βγαλει μια βλαβη η μηχανη πιθανοτατα απλα θα περιμενω την οδικη. Αν το κρανος μου δε δουλεψει οπως θα επρεπε τοτε μπορει να με κλαιει η γυναικουλα μου. Δεν ειναι το ιδιο πραγμα.
Για τελευταια φορα, ο καθενας κοστολογει το κεφαλι του οπως νομιζει. Ενα SHOEI 7 χρονων μπορει να δουλευει καλυτερα απο ενα MT ολοκαινουριο. Σιγουρα ομως δε δουλευει οπως ενα καινουριο SHOEI. Σε αυτο φανταζομαι συμφωνουμε ολοι.
:beer:
Για τελευταια φορα, ο καθενας κοστολογει το κεφαλι του οπως νομιζει. Ενα SHOEI 7 χρονων μπορει να δουλευει καλυτερα απο ενα MT ολοκαινουριο. Σιγουρα ομως δε δουλευει οπως ενα καινουριο SHOEI. Σε αυτο φανταζομαι συμφωνουμε ολοι.
:beer:
ΟΧΙ. δεν συμφωνούμε ολοι. ενα shoei 7 χρόνων θα λειτουργήσει σαν shoei 7 χρονων και ενα καινούργιο κράνος θα λειτουργήσει σαν καινούργιο κράνος. λεω για οσα εχουν περασει σοβαρες πιστοποιήσεις και οχι κατι κινεζικα του κωλου.
γνωρίζουμε τελικα τι ειναι αυτο που προστατεύει το κεφαλι μας? το εξωτερικό κέλυφος ειναι για την πρωτη κρούση αλα οι εσωτερικές στρώσεις ειναι αυτες που απορροφούν τον κραδασμό το διαμοιράζουν σε ολο το κρανος και ετσι δεν χτυπαμε ουτε ποναμε. εχω σωθει απο κρανος που το εξωτερικο κελυφος ανοιξε σαν καρπούζι αλα το μεσα ηταν σε πολυ κατασταση και δουλεψε. και φιλος εχει χτυπήσει αρκετα γιατι ειχε ενα μεταχειρισμένο shoei που ειχε πεσει με εξωτερικά "σημαδάκια" δεν ξερω και εχω πόσες φορες και το eps(νομιζω λεγετε) ηταν σε αθλια κατάσταση
397678
οταν λοιπον ελέγχουμε ενα κρανος μετα απο μια πτωση κοιτάμε το εξωτερικό αλλα και το εσωτερικό κατω απο τα μαξιλάρια υλικό
ο καθενας λοιπον κοστολογεί το κεφαλι του με οσα χρήματα εχει και σταματήστε αυτο το bulling ως προς τους μη έχοντες και την διαφήμιση σε 2 -3 εταιρίες.
βγαίνουν αξιόλογα κρανη και κατω των 100€
ο καθενας λοιπον κοστολογεί το κεφαλι του με οσα χρήματα εχει και σταματήστε αυτο το bulling ως προς τους μη έχοντες και την διαφήμιση σε 2 -3 εταιρίες.
βγαίνουν αξιόλογα κρανη και κατω των 100€
Καινουριος mod; Με το καλο! :p
Συμφωνω με οσα λες παρεμπιπτοντως. Το συμφωνουμε που εγραψα πηγαινε στο οτι ενα Shoei 7 ετων δε δουλευει σαν ενα καινουριο Shoei.
Καινουριος mod; Με το καλο! :p
δεν θες,, θα κόψω κωλους! θα ειμαι θρασύς και εριστικός και θα μοιράζω κάρτες σε οτι παραβαίνει εστω και ενα κομμα απο τους κανονισμούς του φορουμ βεβαία θα μείνω μονος στο φόρουμ.
αααααα ρε δεν θα γινω μια μερα πρωθυπουργός??? καντε με μια μερα πρωθυπουργό και θας τους δειξω εγω!! https://www.youtube.com/watch?v=tIlx4tXgTDE
και επειδη συνεχιζω να μη βγαζω ακρη(μη βαρατε :D) μαλλον θα παω σε αλλη λυση η οποια ειναι αυτη https://www.motorparts.com.gr/eshop/eksoplismos-anavati/krani-aksesouar/krani-hjc/%CE%BA%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%82-hjc-rpha-11-riberte-mc-1sf-detail.html
υπαρχει ομως το ιδιο και στο helmet city ε μεγαλη διαφορα στη τιμη http://www.helmetcity.co.uk/hjc-rpha-11-riberte-red-save-130/
εστειλα μαιλ να μου πουν και γι αυτο ημερομηνια κατασκευης να ειμαστε σιγουροι...το θεμα ειναι οτι προβληματιζομαι με την τοσο μεγαλη διαφορα
To RPHA 11 είναι πιο σπορ. Το NXR είναι σαφώς καλύτερο κράνος συνολικά.
κοιτα για καινούργια μοντέλα. πχ να ειναι μοντέλο του 2018 όποτε αυτόματα η ημερομηνία παραγωγης του δεν μπορεί να ειναι το 2015
RaGe_Raptor
09/07/2018, 21:32
προς op:πάρε το rpha, πολύ καλή τιμή.
Τα ακριβά κράνη δεν ειναι ακριβά γιατί προστατεύουν καλύτερα. Όταν ένα κράνος των 100-200 ευρώ εχει SNELL DOT SHARP προσφέρει την ίδια προστασία με ένα SHOEI - ARAI με τις ίδιες πιστοποιήσεις. Αυτό που πληρώνεις είναι μάρκα, γραφικά, design και 2-3 πράγματα που ίσως προσφέρουν παραπάνω στον τομέα του αερισμού, της αεροδυναμικής, της άνεσης, εργονομίας και κάποιων έξτρα που μπορεί να έχουν (φωτοχρωμικες ζελατίνες, Pinlock, quick release κ.α.)
Ειλικρινά τώρα, υπάρχει κάποιος που να αγοράζει κράνος με μοναδικό κριτήριο την ασφάλεια του;
o_gavros
10/07/2018, 09:35
και επειδη συνεχιζω να μη βγαζω ακρη(μη βαρατε :D) μαλλον θα παω σε αλλη λυση η οποια ειναι αυτη https://www.motorparts.com.gr/eshop/eksoplismos-anavati/krani-aksesouar/krani-hjc/%CE%BA%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%82-hjc-rpha-11-riberte-mc-1sf-detail.html
υπαρχει ομως το ιδιο και στο helmet city ε μεγαλη διαφορα στη τιμη http://www.helmetcity.co.uk/hjc-rpha-11-riberte-red-save-130/
εστειλα μαιλ να μου πουν και γι αυτο ημερομηνια κατασκευης να ειμαστε σιγουροι...το θεμα ειναι οτι προβληματιζομαι με την τοσο μεγαλη διαφορα
Αν η ανησυχία σου για το Σοει είναι η ημερομηνία παραγωγης του, τότε να μην ανησυχείς και αν σου αρέσει πάρτο χθες.
Αν ψάχνεις να βρεις την πιο συμφέρουσα περίπτωση, το 11 της ετζεσί ( :p ) είναι αυτό που ψάχνεις.η τιμή του αγγλου είναι ασυναγωνιστη.
Αν και μπροείς να παζαρέψεις και έκπτωση εδώ. Το έχουν κάνει φίλοι για το ίδιο κρανος στην κολορι.
sapila racing
10/07/2018, 10:01
Τα ακριβά κράνη δεν ειναι ακριβά γιατί προστατεύουν καλύτερα. Όταν ένα κράνος των 100-200 ευρώ εχει SNELL DOT SHARP προσφέρει την ίδια προστασία με ένα SHOEI - ARAI με τις ίδιες πιστοποιήσεις. Αυτό που πληρώνεις είναι μάρκα, γραφικά, design και 2-3 πράγματα που ίσως προσφέρουν παραπάνω στον τομέα του αερισμού, της αεροδυναμικής, της άνεσης, εργονομίας και κάποιων έξτρα που μπορεί να έχουν (φωτοχρωμικες ζελατίνες, Pinlock, quick release κ.α.)
Ειλικρινά τώρα, υπάρχει κάποιος που να αγοράζει κράνος με μοναδικό κριτήριο την ασφάλεια του;
Πόσο σίγουρος είσαι οτι το κράνος των 100 Ευρω προστατεύει το ίδιο σε ολες τις περιπτώσεις με ένα των 600?
Εγώ πάντως καθόλου.
παράδειγμα:
Ενα κράνος των 100 Ευρω καλύπτει όλα τα μεγέθη κράνους με 2 κελύφη και μπόλικο padding, ενώ το ακριβό μπορεί να έχει και 5 διαφορετικά κελύφη ώστε όλα τα κράνη τους ασχέτως μεγέθους να έχουν το σωστό padding, μαξιλαράκια κλπ. Oλοι έχουμε δεί κράνη με απιστευτο padding κι ενα μικρό κεφαλάκι σε ενα μεγαλο σε εξωτερικό μέγεθος κράνος.
Τζάμπα το κάνουν δηλαδή η Shoei και η Arai στα top κράνη τους ?
To sharp τι το ανέφερες τώρα? :lol:
το hjc το δοκιμασα χτες...μπορω να πω οτι μ καθοτανε πλ καλα στο κεφαλι...αυτο π μ εκανε θετικη εντυπωση ειναι η ποιοτητα απο τ μαξιλαρακια..επισης τα γυαλια μπαινανε αερα...σε κανενα αλλο π δοκιμασα δεν ηταν ετσι,πολλους αεραγωγους εχει επισης και σαν δωρο δινει και δευτερη ζελατινα φιμε...not bad...αν εχει προσφατη ημερομηνια θα το παρω απο τον αγγλο αλλιως παμε απο Ελλαδα και αναγκαστικα με δοσεις
Τα ακριβά κράνη δεν ειναι ακριβά γιατί προστατεύουν καλύτερα. Όταν ένα κράνος των 100-200 ευρώ εχει SNELL DOT SHARP προσφέρει την ίδια προστασία με ένα SHOEI - ARAI με τις ίδιες πιστοποιήσεις.
Δύο προϊόντα που ικανοποιούν τα ίδια standards δε σημαίνει ότι είναι ίδιας ή έστω παρόμοιας ποιότητας. ;)
Τα ακριβά κράνη δεν ειναι ακριβά γιατί προστατεύουν καλύτερα. Όταν ένα κράνος των 100-200 ευρώ εχει SNELL DOT SHARP προσφέρει την ίδια προστασία με ένα SHOEI - ARAI με τις ίδιες πιστοποιήσεις. Αυτό που πληρώνεις είναι μάρκα, γραφικά, design και 2-3 πράγματα που ίσως προσφέρουν παραπάνω στον τομέα του αερισμού, της αεροδυναμικής, της άνεσης, εργονομίας και κάποιων έξτρα που μπορεί να έχουν (φωτοχρωμικες ζελατίνες, Pinlock, quick release κ.α.)
Ειλικρινά τώρα, υπάρχει κάποιος που να αγοράζει κράνος με μοναδικό κριτήριο την ασφάλεια του;
Πόσο σίγουρος είσαι οτι το κράνος των 100 Ευρω προστατεύει το ίδιο σε ολες τις περιπτώσεις με ένα των 600?
Εγώ πάντως καθόλου.
παράδειγμα:
Ενα κράνος των 100 Ευρω καλύπτει όλα τα μεγέθη κράνους με 2 κελύφη και μπόλικο padding, ενώ το ακριβό μπορεί να έχει και 5 διαφορετικά κελύφη ώστε όλα τα κράνη τους ασχέτως μεγέθους να έχουν το σωστό padding, μαξιλαράκια κλπ. Oλοι έχουμε δεί κράνη με απιστευτο padding κι ενα μικρό κεφαλάκι σε ενα μεγαλο σε εξωτερικό μέγεθος κράνος.
Τζάμπα το κάνουν δηλαδή η Shoei και η Arai στα top κράνη τους ?
To sharp τι το ανέφερες τώρα? :lol:
Τώρα σοβαρά δλδ δεν παίρνουμε σαν 2ο στοιχείο (με την ασφάλεια σαν 1ο) ποιότητας ΚΑΙ προστασίας την αεροδυναμική και του ζυγίσματος ενός κράνους;
Παράδειγμα που έζησα για να μην αρχισουμε τα μα και μου:
Είχα ένα X801R της Xlite, 500+ ευρώ, race replica του Mελάντρι, και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ Arai RX7RR replica Edwards, 870 ευρώ (τιμές από μαγαζιά στην Αθήνα τότε).
Το Xlite ζύγιζε 1200κάτι γραμμάρια, από τα ελαφρότερα της αγοράς. Το Αράι καμια 200+ γραμμάρια πιο βαρύ. Έκπληξη; Όταν έβαζα (και βάζω γιατί Αράι έχω ακόμα, άλλο βεβαια) το Αράι ήταν σαν να μην φοράω τίποτα. Εβαζα το Xlite και το ένοιωθα.
Το Αράι σφυρίζει. Το Χλιτε όχι. Και; To Αράι με κρατάει δροσερό, το Χλιτε χαμάμ. Σε σημειο αποπληξίας στις πολλές ζέστες, δεν μπορούσα να οδηγήσω. Ακόμα κι εν κινήσει ΖΕΣΤΗ και ιδρώτας σε σημείο να αναγκαστώ να το βγάλω και να το περάσω στον αγκώνα.
Να γυρίσεις κεφάλι με πάνω από 120-140 χαω με το Χλιτε ήταν απαγορευτικό, με το Αραι και με 160+ δεν έχεις κανένα απολύτως θέμα.
Ναι, το Χλιτε μου έσωσε το κεφάλι όταν βρόντηξα με πολλά. Και το Αράι επίσης.
Ποιο μου κάνει τη ζωή ευκολότερη και ασφαλέστερη; Για μένα το Αράι και αξίζει κάθε ευρώ.
Πόσο σίγουρος είσαι οτι το κράνος των 100 Ευρω προστατεύει το ίδιο σε ολες τις περιπτώσεις με ένα των 600?
Εγώ πάντως καθόλου.
παράδειγμα:
Ενα κράνος των 100 Ευρω καλύπτει όλα τα μεγέθη κράνους με 2 κελύφη και μπόλικο padding, ενώ το ακριβό μπορεί να έχει και 5 διαφορετικά κελύφη ώστε όλα τα κράνη τους ασχέτως μεγέθους να έχουν το σωστό padding, μαξιλαράκια κλπ. Oλοι έχουμε δεί κράνη με απιστευτο padding κι ενα μικρό κεφαλάκι σε ενα μεγαλο σε εξωτερικό μέγεθος κράνος.
Τζάμπα το κάνουν δηλαδή η Shoei και η Arai στα top κράνη τους ?
To sharp τι το ανέφερες τώρα? :lol:
"ιδιο σε όλες τις περιπτώσεις" δεν μπορεί να το πει κανένας. Θέλω όμως να πιστεύω ότι τα στάνταρντ του εκάστοτε ελεγκτικού οργάνου είναι αρκετά υψηλά και δεν μιλάμε για χαοτικές διαφορές μεταξύ κρανών που έχουν την ίδια πιστοποίηση. Ειδάλλως δεν θα είχε νόημα όλο αυτό και θα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να ξεχωρίσουν τα "πολύ καλά" από τα απλά "καλά"
Με το SHARP τι παίζει; Δεν θεωρείται αξιόπιστο; Είχα ενδοιασμούς για το NXR όταν ειδα οτι του δώσανε 4/5 αστέρια.
Τώρα σοβαρά δλδ δεν παίρνουμε σαν 2ο στοιχείο (με την ασφάλεια σαν 1ο) ποιότητας ΚΑΙ προστασίας την αεροδυναμική και του ζυγίσματος ενός κράνους;
Παράδειγμα που έζησα για να μην αρχισουμε τα μα και μου:
Είχα ένα X801R της Xlite, 500+ ευρώ, race replica του Mελάντρι, και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ Arai RX7RR replica Edwards, 870 ευρώ (τιμές από μαγαζιά στην Αθήνα τότε).
Το Xlite ζύγιζε 1200κάτι γραμμάρια, από τα ελαφρότερα της αγοράς. Το Αράι καμια 200+ γραμμάρια πιο βαρύ. Έκπληξη; Όταν έβαζα (και βάζω γιατί Αράι έχω ακόμα, άλλο βεβαια) το Αράι ήταν σαν να μην φοράω τίποτα. Εβαζα το Xlite και το ένοιωθα.
Το Αράι σφυρίζει. Το Χλιτε όχι. Και; To Αράι με κρατάει δροσερό, το Χλιτε χαμάμ. Σε σημειο αποπληξίας στις πολλές ζέστες, δεν μπορούσα να οδηγήσω. Ακόμα κι εν κινήσει ΖΕΣΤΗ και ιδρώτας σε σημείο να αναγκαστώ να το βγάλω και να το περάσω στον αγκώνα.
Να γυρίσεις κεφάλι με πάνω από 120-140 χαω με το Χλιτε ήταν απαγορευτικό, με το Αραι και με 160+ δεν έχεις κανένα απολύτως θέμα.
Ναι, το Χλιτε μου έσωσε το κεφάλι όταν βρόντηξα με πολλά. Και το Αράι επίσης.
Ποιο μου κάνει τη ζωή ευκολότερη και ασφαλέστερη; Για μένα το Αράι και αξίζει κάθε ευρώ.
Δυστυχώς όποιος δεν έχει βιώσει αυτα που γράφεις δεν σε πιστεύει και δεν καταλαβαίνει ουσιαστικά πόση σημασία έχουν.Στο τέλος θα προτιμήσει το X-LITE διατυμπανίζοντας μάλιστα οτι έδωσε 300+ ευρώ λιγότερα και πήρε καλύτερο-ελαφρύτερο κράνος κατα 200 γραμμάρια.
Το DOT δεν είναι κάτι αξιόλογο. Ακόμα και πολύ φθηνά κράνη έχουν DOT rating και νομίζω πως είναι το ελάχιστο που υποχρεούται μια εταιρεία να καλύπτει για να είναι νόμιμα τα κράνη της. ECE και Snell είναι τα 2 αξιόπιστα με το 2ο να είναι λίγο πιο αυστηρό βάσει αυτών που έχω διαβάσει online.
update στο θέμα!!!τελικά αγόρασα το hjc r-pha 11...είμαι πολύ ενθουσιασμένος καμία σχέση με το agv k4 που είχα πριν..ελαφρύ περίπου 1350γρ με πλ καλούς αεραγωγούς,ειδικά οι πάνω μετά τα 80 νιώθεις τον αέρα και μαζί με φιμέ ζελατίνα σουπερ!
update στο θέμα!!!τελικά αγόρασα το hjc r-pha 11...είμαι πολύ ενθουσιασμένος καμία σχέση με το agv k4 που είχα πριν..ελαφρύ περίπου 1350γρ με πλ καλούς αεραγωγούς,ειδικά οι πάνω μετά τα 80 νιώθεις τον αέρα και μαζί με φιμέ ζελατίνα σουπερ!
μεγιες!!
τρολ ον
αν μετα τα 80 νιωθεις τον αερα σε ενα κρανος των 400€ ειναι για πεταμα. μετα τα 80 νιωθω τον αερα στον ζεν των 50€ :D
τρολ οφφ
DRAKONET
21/07/2018, 13:24
ανεφερε στον πωλητη τις εγγυησεις που δινει η εταιρια...και πες του οτι εφοσον εχει περασει ο μισος χρονος του....προτιθεσαι να δωσεις αλλο ποσο...οχι μικροτερο ομως του 35% !!!
αν δεν δεχθει....αλλου..σε αλλο μαγαζι...τελειωσαν τα κοροιδα...χρηματα δεν υπαρχουν...και δεν ξερεις σε 3-4 χρονια εαν μπορεσεις να κανεις αντικατασταση στο κρανος....εσυ εχεις τα χρηματα...εσυ κανεις κουμαντο!!!
AUFGEBRACHT
21/07/2018, 15:08
ανεφερε στον πωλητη τις εγγυησεις που δινει η εταιρια...και πες του οτι εφοσον εχει περασει ο μισος χρονος του....προτιθεσαι να δωσεις αλλο ποσο...οχι μικροτερο ομως του 35% !!!
:confused:
ανεφερε στον πωλητη τις εγγυησεις που δινει η εταιρια...και πες του οτι εφοσον εχει περασει ο μισος χρονος του....προτιθεσαι να δωσεις αλλο ποσο...οχι μικροτερο ομως του 35% !!!
αν δεν δεχθει....αλλου..σε αλλο μαγαζι...τελειωσαν τα κοροιδα...χρηματα δεν υπαρχουν...και δεν ξερεις σε 3-4 χρονια εαν μπορεσεις να κανεις αντικατασταση στο κρανος....εσυ εχεις τα χρηματα...εσυ κανεις κουμαντο!!!
και δεν θα στο κανει κανενας. γιατι τοσο τον υποχρεωνει ο τοπικος εισαγωγες να πουλαει το κρανος!!!
και θα εχεις γυρησει 30 μαγαζια θα εχεις καψει 30 € βενζινη και θα εχεις σπαταλησει 30 ωρες απο την ζωη σου για να παρεις 30% ?
update στο θέμα!!!τελικά αγόρασα το hjc r-pha 11...
μεγειες βρε ! Και ωράιο χρώμα!
398236
:D
konstantinos748
23/07/2018, 16:11
Γραφεις οτι το Χ-Λιτε σου εσωσε την ζωη οταν την βροντηξες.........
Θα επρεπε εκεινη την στιγμη να μετρηθει η κρουση σε μοναδες Kpont
για να δουμε εαν ηταν στις προδιαγραφες του κρανους , η , εσυ ειχες
κεφαλι ''ντουρο'' που λεμε , και αντεξες στην κρουση.......
ΑΥΤΑ.
konstantinos748
23/07/2018, 16:17
ανεφερε στον πωλητη τις εγγυησεις που δινει η εταιρια...και πες του οτι εφοσον εχει περασει ο μισος χρονος του....προτιθεσαι να δωσεις αλλο ποσο...οχι μικροτερο ομως του 35% !!!
αν δεν δεχθει....αλλου..σε αλλο μαγαζι...τελειωσαν τα κοροιδα...χρηματα δεν υπαρχουν...και δεν ξερεις σε 3-4 χρονια εαν μπορεσεις να κανεις αντικατασταση στο κρανος....εσυ εχεις τα χρηματα...εσυ κανεις κουμαντο!!!
Εαν δεν εχει τα λεφτα θα βγαλει δισκο που λεμε στο γυρο.....
AUFGEBRACHT
23/07/2018, 18:48
Γραφεις οτι το Χ-Λιτε σου εσωσε την ζωη οταν την βροντηξες.........
Θα επρεπε εκεινη την στιγμη να μετρηθει η κρουση σε μοναδες Kpont
για να δουμε εαν ηταν στις προδιαγραφες του κρανους , η , εσυ ειχες
κεφαλι ''ντουρο'' που λεμε , και αντεξες στην κρουση.......
ΑΥΤΑ.
Το διαβάσαμε κι αυτό...
Γραφεις οτι το Χ-Λιτε σου εσωσε την ζωη οταν την βροντηξες.........
Θα επρεπε εκεινη την στιγμη να μετρηθει η κρουση σε μοναδες Kpont
για να δουμε εαν ηταν στις προδιαγραφες του κρανους , η , εσυ ειχες
κεφαλι ''ντουρο'' που λεμε , και αντεξες στην κρουση.......
ΑΥΤΑ.
Δεν την παλεύεις ε;
Μεγάλη συζήτηση βλέπω, αλλά χωρίς πολλά στοιχεία για το πως πραγματικά προστατεύει το κεφάλι μας ένα κράνος.
Δεν είμαι ειδικός, ούτε πάω να το παίξω, αυτά που θα γράψω τα έχω διαβάσει εδώ μέσα, τα έχω δεί σε βίντεο και σε ότι άλλες πηγές έχω μπορέσει να βρώ.
Πώς, λοιπόν, προστατεύει ένα κράνος το κεφάλι μας:
Το εξωτερικό σκληρό κέλυφος διαμοιράζει την δύναμη της πρόσκρουσης κατά μήκος ολόκληρης της επιφάνειας του κράνους, ώστε να μην συγκεντρωθεί όλη η κινητική/δυναμική (και ότι άλλη) ενέργεια σε ένα σημείο. Αυτό βέβαια αλλοιώνει το εξωτερικό κέλυφος και το καθιστά πλέον ανασφαλές.
Σημείωση: Μία πτώση από τη σέλα της μηχανής δεν καταστρέφει το κράνος, αλλά η πρόσκρουση μαζί με το κεφάλι μας μέσα.
Το κάτω στρώμα που είναι αυτό το πεπιεσμένο φελιζόλ (ή ότι είναι τελοσπνάντων), συμπιέζεται με σκοπό να προστατέψει το κεφάλι, απορροφώντας την ενέργεια του σημείου πρόσκρουσης. Από τη στιγμή που συμβεί κάτι τέτοιο, το εσωτερικό καθίσταται άχρηστο και θέλει αλλαγή.
Οκ, ναι, προφανώς και θα αλλάξω το κράνος μου άμα τρακάρω (φτου κακό), όμως αν δεν τρακάρω γιατί να μην το κρατήσω μέχρι τα βαθιά γεράματα;
Πάμε λοιπόν στα υλικά.
Όσον αφορά το εξωτερικό κέλυφος έχουμε τα υλικά κατασκευής: θερμοπλαστικό, πολυκαρβουνικό, ανθρακονήματα κλπ κλπ.
Τα δύο πρώτα μετά από κάποιο διάστημα, ή από εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο χάνουν την δομή τους και παύουν να είναι εξίσου αποτελεσματικά στην απορρόφηση μίας σύγκρουσης όπως όταν είναι καινούργια. Μία ασφαλής εκτίμηση για τη διάρκεια ζωής τους είναι αυτή που δίνουν οι εταιρείες. Εντάξει, δεν είπαμε να το αφήνατε μέρα νύχτα εκτεθειμένο στα φυσικά φαινόμενα... βαριά να αντέξει 1-2 χρονάκια...
Οι υπόλοιπες κατηγορίες κρανών fiber, carbon και δεν ξέρω τι άλλο, ΔΕΝ λήγουν. (εδώ αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω και κάνω εγώ λάθος με διορθώνει).
Ωραία, άρα, παίρνω ένα carbon arai και το κρατώ μια ζωή.
Όοοοοοοοοοοοοοχι αγαπητέ. Μην ξεχνάμε το εσωτερικό του κράνους, τα μαξιλαράκια και το "φελιζόλ". Τα δε πρώτα με τον καιρό χάνουν τον όγκο τους ή αλλοιώνονται απ'τη χρήση τζελ, μακιγιάζ κλπ κλπ, αλλά αυτά αλλάζουν εύκολα, problem solved.
Τι γίνεται, όμως, με το "φελιζόλ". Το "φελιζόλ", προκειμένου να προστατεύει το κεφάλι μας, έχει μια Α ελαστικότητα, την οποία οφείλει σε κάποια λάδια/ξύδια/μύδια που το έχουνε ποτίσει. Με την χρήση και τον καιρό, αυτά εξατμίζονται, άρα χάνει και την αποτελεσματικότητα του. Εταιρείες όπως η Schubert, απ'ότι μου έχουνε πεί, έχουν την δυνατότητα αλλαγής και του "φελιζόλ". Αν ισχύει κάτι τέτοιο το σώζουμε κι αυτό, αλλά δεν ξέρω αν αξίζει το κόστος.
Από κει και πέρα, οι εταιρείες δεν μπαίνουν στον κόπο να κάνουν ουσιαστική έρευνα για την διάρκεια ζωής ενός κράνους, διότι όπως είδαμε παραπάνω οι παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν είναι αρκετοί απ'τη μια, και απ'την άλλη, δεν τους συμφέρει, αφού θέλουν ρε αδερφέ να πουλήσουν πραμάτεια, πως να το κάνουμε δηλαδής...
Λοιπές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ: https://youtu.be/_nbQsnUvlo4
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.