View Full Version : Τι δουλειά κάνει το διακοπτάκι του συμπλέκτη?
borgiriadis1
12/09/2018, 08:55
Καλημέρα σε όλους και να έχετε ένα ωραίο πρωινό :p (Γλάστρα στη Μενεγάκι έπρεπε να γίνω άλλα να άμα δεν έχεις καλό επαγγελματικό προσανατολισμό)
Χθες το βραδάκι μαζί με κτ μπύρες ήρθε αυτή η απορία στο τραπέζι και ακούστηκαν πολλές απόψεις οπότε θα ήθελα και την άποψη σας. Το θέμα ξεκίνησε από έναν φίλο που έχει ένα bandit 656 '05 και του χάλασε αυτός ο διακόπτης (διότι το πείραξε δεν χάλασε από μόνο του). Και το ανταλλακτικό διακοπτάκι κάνει 15 ευρό. Σκέφτηκε λοιπόν να το καταργήσει εντελώς, να βραχυκυκλώσει το κύκλωμα και να παίρνει μπροστά χωρίς να πατάς συμπλέκτη.
Εδώ γεννήθηκε η απορία. Η λογική λέει οτι θα πάρει μπροστά και θα δουλέψει και όλα κομπλέ. Αλλά λέω εγώ τώρα. Αυτός ο διακόπτης στη θέση που βρίσκεται πατιέται κάθε φορά που αλλάζεις ταχύτητα. Άντε σε ένα μηχανάκι σαν το bandit που είναι καρμπ κλαιν μαιν ας το μόνιμα βραχυκυκλωμένο. Σε ένα μηχανάκι με εγκέφαλο και ψεκασμό κλπ κλπ αυτό που φαίνεται μονίμως πατημένο και δίνει μόνιμα σήμα τι γίνεται? Δημιουργεί κάποιο πρόβλημα? Και αν ναι ποιό?
17inchwheeler
12/09/2018, 09:15
καλο ειναι να υπαρχει
μπορει να ξεχαστει και να προσπαθησει να βαλει μπρος με ταχυτητα και να μαζευει το μηχανακι απο κατω
Σε κάποια μηχανάκια δεν γυρίζει η μίζα αν έχουν ταχύτητα μέσα. Σε αντίθετη περιπτωση, όπως είπε και ο από πάνω, το διακοπτακι αυτό είναι απαραίτητο γιατί κάποια στιγμή θα του φύγει η μηχανή κάτω απ' τα πόδια.
SeniorCanardo
12/09/2018, 10:30
Είναι μηχανισμός ασφαλείας, όπως είπαν και οι προηγούμενοι.
Εγώ τον κατάργησα βραχυκυκλώνοντας τον γιατί είχε χαλάσει.
Σε κάποια μηχανάκια νομίζω πως ακόμα και με νεκρά έπρεπε να έχεις πατημένο και τον συμπλέκτη για να πάρει μπροστά.
Αντίστοιχος μηχανισμός μπορεί να υπάρχει και στο σταντ, να σβήνει το μηχανάκι όταν πας να βάλεις ταχύτητα και το σταντ είναι κάτω.
πυξιδας990
12/09/2018, 10:47
τα σουζουκι περνουν μπρος με πατημενο συμπλεκτη
borgiriadis1
12/09/2018, 13:59
Σε κάποια μηχανάκια δεν γυρίζει η μίζα αν έχουν ταχύτητα μέσα. Σε αντίθετη περιπτωση, όπως είπε και ο από πάνω, το διακοπτακι αυτό είναι απαραίτητο γιατί κάποια στιγμή θα του φύγει η μηχανή κάτω απ' τα πόδια.
Νομίζω οτι στα περισσότερα σουζουκι γυρίζει η μίζα με το που πατησεις τον συμπλέκτη.
Είναι μηχανισμός ασφαλείας, όπως είπαν και οι προηγούμενοι.
Εγώ τον κατάργησα βραχυκυκλώνοντας τον γιατί είχε χαλάσει.
Σε κάποια μηχανάκια νομίζω πως ακόμα και με νεκρά έπρεπε να έχεις πατημένο και τον συμπλέκτη για να πάρει μπροστά.
Αντίστοιχος μηχανισμός μπορεί να υπάρχει και στο σταντ, να σβήνει το μηχανάκι όταν πας να βάλεις ταχύτητα και το σταντ είναι κάτω.
Που υπάρχουν οι μηχανισμοί ξέρω. Η απορία μου είναι αν αυτός ο διακόπτης κάνει και άλλη δουλειά πέραν απο το να ανάβει τη μηχανή? Αν δλδ επειδή είναι πάνω στο συμπλέκτη και πατιεταί κάθε φορά που αλλάζεις ταχύτητα στέλνει κάποιο μνμ ας πούμε στον εγκέφαλο?
Όχι δεν κάνει τίποτα πέραν αυτού. Να πεις στον φίλο να δώσει τα 15 ευρώ διότι αν δεν, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα του κοστίσει πολλαπλάσια...Δεν υπάρχει περίπτωση να μην τύχει να πατήσει μίζα με ταχύτητα μέσα κάποια στιγμή....
SeniorCanardo
12/09/2018, 15:37
Που υπάρχουν οι μηχανισμοί ξέρω. Η απορία μου είναι αν αυτός ο διακόπτης κάνει και άλλη δουλειά πέραν απο το να ανάβει τη μηχανή? Αν δλδ επειδή είναι πάνω στο συμπλέκτη και πατιεταί κάθε φορά που αλλάζεις ταχύτητα στέλνει κάποιο μνμ ας πούμε στον εγκέφαλο?
Όχι άλλωστε το δικό μου είναι "ανεγκέφαλο".:D
Ρίξε μια ματιά και εδώ (https://www.youtube.com/watch?v=UbCDX6K5qUAhttp://)
είναι λίγο διαφορετικό σε κάθε μηχανάκι άλλα πάνω κάτω αυτό είναι.
borgiriadis1
13/09/2018, 09:59
Όχι άλλωστε το δικό μου είναι "ανεγκέφαλο".:D
Ρίξε μια ματιά και εδώ (https://www.youtube.com/watch?v=UbCDX6K5qUAhttp://)
είναι λίγο διαφορετικό σε κάθε μηχανάκι άλλα πάνω κάτω αυτό είναι.
Ακριβώς στο σημείο που ο τύπος το βγάζει από τη φύσα του φίλου μου του έπεσε απο τα χέρια και έφυγε το ελατήριο και έσπασε κ ένα σημείο.:confused:
SeniorCanardo
13/09/2018, 14:52
Κοίτα αν το έχει πάρει απόφαση ότι δεν θέλει να το αλλάξει ας το βραχυκυκλώσει κάπως έτσι (https://www.youtube.com/watch?v=uKUq4HZtizE) ή έτσι (https://www.youtube.com/watch?v=8Odnura9Qug) (ανάλογα με το μηχανάκι βέβαια) και γλιτώνει μια και καλή.
Βέβαια ο μηχανισμός ασφαλείας πάντα έχει κάποιο λόγο ύπαρξης.;)
devil's animal
13/09/2018, 21:25
Σε κάποια gsxr, αν το έχεις βραχυκυκλωμενο κοκομπλοκιαζει το isc valve και εχει πρόβλημα το ρελαντί....
Όποτε δεν προτείνεται...
panos_zip
17/09/2018, 08:48
Στα Triumph έχει διαφορετικό χάρτη ανάφλεξης για τη νεκρά.
Όταν έχεις πατημένο το συμπλέκτη «διαβάζει» νεκρά.
Οπότε αν το βραχυκυκλώσεις ο εγκέφαλος νομίζει οτι έχεις μονιμα νεκρά με αποτέλεσμα να κομπιάζει ή να μην ανεβάζει στροφές υπό φορτίο.
Για το bandit συγκεκριμένα δεν γνωρίζω αλλά θα συμφωνησω με τους παραπανω.
Δεν προτείνεται.
telegonos
17/09/2018, 16:33
Δεν νομίζω ότι ισχύει κάτι τέτοιο.
Άλλο σήμα είναι η νεκρά, άλλο το πάτημα του συμπλέκτη.
Ίσα-ίσα, στα Triumph έχει ενδείξεις ταχυτήτων, είδες ποτέ να γυρνάει σε Ν η ένδειξη άμα πατάς συμπλέκτη;
panos_zip
17/09/2018, 17:58
Στο tiger δεν εχει ένδειξη ταχυτήτων στο κοντέρ.
Δεν ξέρω πως ακριβώς δουλεύει το συστημα, αλλά το εχω δει με τα ματια μου, να βραχυκυκλώνουμε τον διακοπτη του συμπλέκτη μετά απο πτώση για να πάρει μπρος και να μπερδεύει στα ψηλά.
Και βαλαμε χειροκινητο απλό διακοπτη προσωρινά μεχρι να φτάσει σπιτι του το παιδί γιατί έγινε εκτος αττικής.
Πάντως απο το tune ecu βλέπω διαφορετικό χάρτη ανάφλαξης για τη νεκρά απ΄οτι για τις άλλες ταχύτητες.
telegonos
17/09/2018, 18:36
Έχει στο Street Triple που είχα.
Κοίταζα τώρα τον χάρτη των ηλεκτρικών στα Daytona - Street Triple 675.
ΠΡΑΓΜΑΤΙ, τόσο ο αισθητήρας νεκράς, όσο και ο αισθητήρας συμπλέκτη, δίνουν απευθείας στην ηλεκτρονική σήμα. Και προφανώς η ηλεκτρονική από κει και πέρα, αποφασίζει τι θα κάνει με αυτά, βάση του προγραμματισμού της. Π.χ. να μην δίνει εντολή στην μίζα αν δεν διαβάζει συμπλέκτη πατημένο.
ΟΜΩΣ δίνουν σε άλλη είσοδο το καθένα. Ξεχωριστό καλώδιο, σε ξεχωριστή επαφή. Οπότε δεν είναι φυσικά απαραίτητο, ότι το σήμα πατημένος συμπλέκτης, είναι το ίδιο με το σήμα νεκρά. Είναι στα κέφια του προγραματιστή δλδ από κει και μετά, αν θα κάνει το ίδιο και στα δύο ή αν θα έχει διαφορετική συμπεριφορά.
panos_zip
17/09/2018, 21:12
Ναι απ ότι βλεπω και γω εχουν μεγάλες διαφορές η πλεξούδα του τιγρη με αυτή των 675.
Στο daytona μου που έχει εγκέφαλο/πλεξούδα απο το κιτ, δεν εχει καν διακοπτη συμπλέκτη.
Όπως και να έχει δεν θα τον καταργούσα σε μαμα μηχανακι. Δεν εχει νοημα.
telegonos
17/09/2018, 21:44
Δεν έχει νόημα, και επιπλέον ΜΙΑ φορά θα ξεχαστείς και....
borgiriadis1
21/09/2018, 10:21
Τώρα να σας πω και τι ακριβώς κάναμε χθες το απόγευμα που "το φτιάξαμε". Ο διακόπτης αφαιρέθηκε και τα καλώδια δεν βραχυκυκλώθηκαν αλλά
....
....
καταργήθηκε ο διακόπτης του σινιάλου (που δεν δούλευε βέβαια έχει θέμα στα καλώδια παραμέσα και δεν το ψάξαμε ποτέ) και πλέον το κουμπί για να ανάψει είναι στο σινιάλο. Θα μου πείτε άξιζε τον κόπο αυτή η πατέντα?Ίσως όχι αλλά πενία τέχνας κατεργάζεται. Τώρα αν θα δουλέψει δεν το γνωρίζει κανείς και αν θα μπερδεύει. Εν το μεταξύ ρε παιδιά εσείς μαρσαριστοι τα ανάβεται τα μηχανάκια? γτ εμένα αν ξεχαστώ στο φανάρι και αφήσω το συμπλέκτη κάνει ένα τίναγμα και σβήνει το μπουρδέλο. Άντε και άφησε μέσα ταχύτητα, στο άναψε θα κλωτσήσει και θα σβήσει. Χωρίς παρεξήγηση παλιά που τα μηχανάκια δεν είχαν τέτοια συστήματα κάθε λεπτό βλέπαμε και έναν ξάπλα?
Και σινιάλο πως κάνει το μηχανάκι;
Με το ακυροτικο του φλας;
Συγνώμη αλλά κάπου είναι λάθος ο τρόπος αντιμετώπισης των βλαβών......
Οκ , μπορεί να μην υπάρχουν φράγκα αλλά για 15 € δεν θα ακυρωνα το σινιάλο......
Τώρα να σας πω και τι ακριβώς κάναμε χθες το απόγευμα που "το φτιάξαμε". Ο διακόπτης αφαιρέθηκε και τα καλώδια δεν βραχυκυκλώθηκαν αλλά
....
....
καταργήθηκε ο διακόπτης του σινιάλου (που δεν δούλευε βέβαια έχει θέμα στα καλώδια παραμέσα και δεν το ψάξαμε ποτέ) και πλέον το κουμπί για να ανάψει είναι στο σινιάλο. Θα μου πείτε άξιζε τον κόπο αυτή η πατέντα?Ίσως όχι αλλά πενία τέχνας κατεργάζεται. Τώρα αν θα δουλέψει δεν το γνωρίζει κανείς και αν θα μπερδεύει. Εν το μεταξύ ρε παιδιά εσείς μαρσαριστοι τα ανάβεται τα μηχανάκια? γτ εμένα αν ξεχαστώ στο φανάρι και αφήσω το συμπλέκτη κάνει ένα τίναγμα και σβήνει το μπουρδέλο. Άντε και άφησε μέσα ταχύτητα, στο άναψε θα κλωτσήσει και θα σβήσει. Χωρίς παρεξήγηση παλιά που τα μηχανάκια δεν είχαν τέτοια συστήματα κάθε λεπτό βλέπαμε και έναν ξάπλα?
Aν βάλεις μπρος όταν την έχεις στο σταντ, θα κάνει το κλώτσημα που λες, θα κλείσει το σταντ και....παρακάτω φαντάζεσαι την σκηνη με σπασμένα πλαστικά κ.λ.π.....
πολύ το πλατειάσαμε το θέμα, μεγάλο παιδί είσαι, δικό σου το μΕχανάκι, η δική σου τσέπη θα κλαίει.... δεν θέλεις να δώσεις τα 15 ευρά; οκ θέλεις να τα δώσεις; πάλι οκ....
Εγώ επειδή ειδικά τον χειμώνα το βάζω μπρος στο σταντ να ανεβάσει τα λάδια (όχι να ζεσταθεί) μέχρι να βάλω τα γάντια, δεν θα το άφηνα έτσι (δεν θες να ξέρεις πόσο κοστίζει το ντεπόζιτο του Πήγασου....)
telegonos
21/09/2018, 11:33
Τώρα να σας πω και τι ακριβώς κάναμε χθες το απόγευμα που "το φτιάξαμε". Ο διακόπτης αφαιρέθηκε και τα καλώδια δεν βραχυκυκλώθηκαν αλλά
....
....
καταργήθηκε ο διακόπτης του σινιάλου (που δεν δούλευε βέβαια έχει θέμα στα καλώδια παραμέσα και δεν το ψάξαμε ποτέ) και πλέον το κουμπί για να ανάψει είναι στο σινιάλο. Θα μου πείτε άξιζε τον κόπο αυτή η πατέντα?Ίσως όχι αλλά πενία τέχνας κατεργάζεται. Τώρα αν θα δουλέψει δεν το γνωρίζει κανείς και αν θα μπερδεύει. Εν το μεταξύ ρε παιδιά εσείς μαρσαριστοι τα ανάβεται τα μηχανάκια? γτ εμένα αν ξεχαστώ στο φανάρι και αφήσω το συμπλέκτη κάνει ένα τίναγμα και σβήνει το μπουρδέλο. Άντε και άφησε μέσα ταχύτητα, στο άναψε θα κλωτσήσει και θα σβήσει. Χωρίς παρεξήγηση παλιά που τα μηχανάκια δεν είχαν τέτοια συστήματα κάθε λεπτό βλέπαμε και έναν ξάπλα?
Καταπληκτική στρατηγική: Είχες ένα χαλασμένο εξάρτημα, και με την ''επέμβασή'' σου, τώρα έχεις δύο χαλασμένα εξαρτήματα. Μόνο μην το πας επαγωγή αυτό και δεν έχει σταματημό ε;
17inchwheeler
21/09/2018, 14:59
Δεν μπόρεσα να σας φτιάξω τα φρένα γι αυτό σας δυνάμωσα την κόρνα
borgiriadis1
21/09/2018, 15:10
Δυο θέματα παιδιά
1)Όπως έγραψα και στο αρχικό post το μηχανάκι δεν είναι δικό μου. Το πως ορίζει ο καθένας τα φράγκα του είναι δικό του θέμα. Αν ήταν δικό μου το μηχανάκι θα το έφτιαχνα σωστά οκ.
2)Όσο για το σινιάλο δεν δούλευε ποτέ και δεν ήταν διατεθειμένος να το φτιάξει. Γι αυτό και μπήκε εκεί το διακοπτάκι.
Anyway το θέμα το άνοιξα γτ αλήθεια ήθελα να μάθω τι δουλειά κάνει το διακοπτάκι, όχι για το αν είναι ασφαλής ή όχι η κατάργηση του.
.....1)Όπως έγραψα και στο αρχικό post το μηχανάκι δεν είναι δικό μου.......
Το ξέρουμε..........
Του DALTON είναι..........
Δεν μπόρεσα να σας φτιάξω τα φρένα γι αυτό σας δυνάμωσα την κόρνα
:bawl::bawl:
Δυο θέματα παιδιά
Anyway το θέμα το άνοιξα γτ αλήθεια ήθελα να μάθω τι δουλειά κάνει το διακοπτάκι, όχι για το αν είναι ασφαλής ή όχι η κατάργηση του.
Όπα ρε φίλε, έτσι θα σε αφήναμε; Χωρίς μια εμβάθυνση, μια εμπεριστατωμένη μελέτη του θέματος; :lol:
Το ξέρουμε..........
Του DALTON είναι..........
:tooth::tooth:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.