PDA

View Full Version : Λύσιμο και καθάρισμα δαγκανών φρένων.



telegonos
24/09/2018, 22:05
Δεν είχα ξανακάνει λύσιμο δαγκανών, αλλά για όλα υπάρχει μια πρώτη φορά. Τα αποτελέσματα ήταν υπεράνω αισιοδοξίας αφού μεταμόρφωσαν ένα κακό φρένο (που κάποτε το θυμόμουν ότι ήταν καλό) σε καλό και πάλι.

Ανάλογα πράγματα γίνονται και σε διαφορετικής διάταξης δαγκάνες, εδώ το παράδειγμα έχει 4πίστονη, με αντικρυστά έμβολα, αλλά η ίδια λογική ισχύει και στους άλλους συνδυασμούς.

Το προτείνω σε όλους, ειδικά αν η μοτοσυκλέτα σας έχει κλείσει δεκαετία ζωής, και τα φρένα εδώ και καιρό δεν σας φαίνονται τόσο καλά, παρόλο που έχετε καλά τακάκια, δίσκους και υγρά.

teaser εικόνα εδώ
https://3.bp.blogspot.com/-zz5YHWK76W8/W6kdYYl2VvI/AAAAAAAAMyI/NJRAlNUdZ7g4zlZPhQZo8AeUfikT3ecRACLcBGAs/s1600/08%2BIMG_20180915_140511.jpg

Καλοδιάβαστο σε όλους >>> http://forcev4.blogspot.com/2018/09/blog-post.html

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
24/09/2018, 22:33
Φιλε πολυ ενδοιαφερον αρθρο.Το διαβασα ολο εκτος απο τη φυσικη.Δεν αποκλειετε να εχω το ιδιο προβλημα.Με τη πρωτη ευκαιρια ακολουθω τα βηματα και το κανω και εγω.Ενοειτε θα τραβαω φοτο.
Ενα δε καταλαβα.Γιατι αργισε τοσο πολυ να κανει εξαερωση?

RaGe_Raptor
25/09/2018, 09:24
Πολύ καλή δουλειά.
Ποτέ δεν πιέζω τα έμβολα μέσα στην δαγκάνα πριν τα καθαρίσω εξονυχιστικά, σε όλη τους την εκτεθειμένη επιφάνεια . Έτσι αποφεύγονται τέτοιες καταστάσεις.

SeniorCanardo
25/09/2018, 11:38
Ωραία έχουμε διάβασμα το βραδύ :a18:

Panos76
25/09/2018, 11:44
Άψογος!

(μπορείς να κάνεις και μια βερσιόν για αμάξια; :D )

teogtp
25/09/2018, 11:53
Άψογος!

(μπορείς να κάνεις και μια βερσιόν για αμάξια; :D )

:eek:
https://youtu.be/4roKy-z7T9I









:p

telegonos
25/09/2018, 12:02
Άψογος!

(μπορείς να κάνεις και μια βερσιόν για αμάξια; :D )

Ίδιες αρχές ισχύουν κι εκεί, με μόνη ιδιαιτερότητα, τα αυτοκίνητα που έχουν το χειρόφρενο ενσωματωμένο μηχανικά στις πίσω δαγκάνες, και το έμβολο έχει σπείρωμα στο πίσω μέρος του, οπότε θέλει ειδικό εργαλείο-εξωλκέα (https://www.tool-mania.gr/store/product/productInfo.aspx?id=2146), που το περιστρέφει για να το βγάλει. Στις μπροστά βέβαια, είναι τα ίδια όπως στις μοτό.

Δεν είναι φτηνή μια συλλογή τέτοιου εξωλκέα, έχει από 60 μέχρι 200 ευρώ.

Ευτυχώς στα μοτό, τέτοια ζητήματα δεν υπάρχουν.

RaGe_Raptor
25/09/2018, 12:28
Ίδιες αρχές ισχύουν κι εκεί, με μόνη ιδιαιτερότητα, τα αυτοκίνητα που έχουν το χειρόφρενο ενσωματωμένο μηχανικά στις πίσω δαγκάνες, και το έμβολο έχει σπείρωμα στο πίσω μέρος του, οπότε θέλει ειδικό εργαλείο-εξωλκέα (https://www.tool-mania.gr/store/product/productInfo.aspx?id=2146), που το περιστρέφει για να το βγάλει. Στις μπροστά βέβαια, είναι τα ίδια όπως στις μοτό.

Δεν είναι φτηνή μια συλλογή τέτοιου εξωλκέα, έχει από 60 μέχρι 200 ευρώ.

Ευτυχώς στα μοτό, τέτοια ζητήματα δεν υπάρχουν.

Η διαφορά είναι ότι, συνήθως, τα έμβολα της δαγκάνας του αυτοκινήτου βρίσκονται μέσα σε φυσουνα οπότε δεν χρειάζονται καθάρισμα πριν τα πιέσεις μέσα για να μπουν τα καινούρια τακάκια.
Σε μοτοσυκλέτες είναι "εγκληματικό" να μην καθαρίζεις τα έμβολα πριν τα πιέσεις μέσα.

DrIoannis
25/09/2018, 13:07
Εγώ τα καθαρίζω κάθε χρόνο τουλάχιστον εκτός και αν πάω trackday οπότε καθαρίζονται πριν. Είναι κρίμα να μην καθαρίζονται σωστά και να χάνεις σημαντική απόδοση στο φρενάρισμα.

Ένα βιντεάκι



https://www.youtube.com/watch?v=0sHQfnbf9t4&t=12s

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
25/09/2018, 13:22
Εγώ τα καθαρίζω κάθε χρόνο τουλάχιστον εκτός και αν πάω trackday οπότε καθαρίζονται πριν. Είναι κρίμα να μην καθαρίζονται σωστά και να χάνεις σημαντική απόδοση στο φρενάρισμα.

Ένα βιντεάκι



https://www.youtube.com/watch?v=0sHQfnbf9t4&t=12s

Δε καταλαβα και πολλα απο αυτα που ελεγε.Εχω καποιες αποριες.Επειδη σκοπευω να ασχοληθω καποια στιγμη σηντομα.Τελικα ειναι καλο να λυθει η δαγκανα στα 2 οπως ειδαμε στις φωτο ή να γινει χωρις να λυθει οπως στο βιντεο?
Στο βιντεο τι εβαζε στην οδοντοβουρτσα πανω για να καθαρισει και τι καθαριζε?
Τα πιστονια της δαγκανας δε πρεπει να βγουνε για να καθαριστουνε?
πως ο τυπος στο βιντεο τα καθαρισε?

panos_zip
25/09/2018, 14:44
Ωραίος!

Μια ασχετη απορία, γιατι οι δαγκάνες είναι "ανάποδα"?
Επειδή βλέπω το λογκο της νισσιν απο μέσα και όχι απ έξω.

RaGe_Raptor
25/09/2018, 14:55
Δε καταλαβα και πολλα απο αυτα που ελεγε.Εχω καποιες αποριες.Επειδη σκοπευω να ασχοληθω καποια στιγμη σηντομα.Τελικα ειναι καλο να λυθει η δαγκανα στα 2 οπως ειδαμε στις φωτο ή να γινει χωρις να λυθει οπως στο βιντεο?
Στο βιντεο τι εβαζε στην οδοντοβουρτσα πανω για να καθαρισει και τι καθαριζε?
Τα πιστονια της δαγκανας δε πρεπει να βγουνε για να καθαριστουνε?
πως ο τυπος στο βιντεο τα καθαρισε?

Εαν δεν καθαρίζονται τα έμβολα τουλάχιστον σε κάθε αλλαγή (σωστός ο Ιωάννης που το κάνει κάθε χρόνο), τότε σίγουρα θέλει λύσιμο η δαγκάνα. Εάν από κει και πέρα κάνεις αυτό που δείχνει στο βίντεο, είσαι οκ.
Με οδοντοβουρτσα γίνεται μια χαρά, καθαρίζεις το κομμάτι που φαίνεται και στη συνέχεια περιστρεφεις το έμβολο (εγώ το κάνω με ασφαλειόπενσα 90 μοιρών) προσέχοντας να μην πιεστεί προς τα μέσα. Καθαρίζεις ξανά και συνεχίζεις έως ότου γυαλίσει όλο.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
25/09/2018, 16:05
Εαν δεν καθαρίζονται τα έμβολα τουλάχιστον σε κάθε αλλαγή (σωστός ο Ιωάννης που το κάνει κάθε χρόνο), τότε σίγουρα θέλει λύσιμο η δαγκάνα. Εάν από κει και πέρα κάνεις αυτό που δείχνει στο βίντεο, είσαι οκ.
Με οδοντοβουρτσα γίνεται μια χαρά, καθαρίζεις το κομμάτι που φαίνεται και στη συνέχεια περιστρεφεις το έμβολο (εγώ το κάνω με ασφαλειόπενσα 90 μοιρών) προσέχοντας να μην πιεστεί προς τα μέσα. Καθαρίζεις ξανά και συνεχίζεις έως ότου γυαλίσει όλο.

Οποτε εγω που εχω μηχανακι 20 χρωνων και δεν νομιζω να εχουν καθαριστει ποτε παω για το θρεντ με τις φωτο.Ωραιος.Πιστευω να τα καταφερω.

toyar
25/09/2018, 16:21
η δουλεια ειναι σωστη ...............
ομως οι δαγκανες δε χρειαζεται και δεν πρεπει να ανοιγονται συχνα για καθαρισμα γιατι καταπονειται το εμβολο και οι τσιμουχες
αυτο που χρειαζεται ειναι να αλλαζονται τα υγρα οταν λεει ο κατασκευαστης και να καθαριζεται καλα με υγρο φρενων το εκτεθειμενο μερος του εμβολου οταν αλλαζονται τακακια πριν πατηθει πισω
επισης σε καθε αλλαγη καθαρισμος και λιπανση με ειδικο γρασσο στις γλυστρες (οταν υπαρχουν)

RaGe_Raptor
25/09/2018, 16:34
η δουλεια ειναι σωστη ...............
ομως οι δαγκανες δε χρειαζεται και δεν πρεπει να ανοιγονται συχνα για καθαρισμα γιατι καταπονειται το εμβολο και οι τσιμουχες
αυτο που χρειαζεται ειναι να αλλαζονται τα υγρα οταν λεει ο κατασκευαστης και να καθαριζεται καλα με υγρο φρενων το εκτεθειμενο μερος του εμβολου οταν αλλαζονται τακακια πριν πατηθει πισω
επισης σε καθε αλλαγη καθαρισμος και λιπανση με ειδικο γρασσο στις γλυστρες (οταν υπαρχουν)

Να συμπληρώσω, γρασσο χαλκού.
Ναι, το λύσιμο γίνεται συνήθως για ανακατασκευή (καινούριες τσιμουχες κτλ) κι όχι για καθαρισμό.
Αυτό βέβαια προϋποθέτει να γίνεται καθαρισμός εμβολων τουλάχιστον σε κάθε αλλαγή τακακίων

o_gavros
25/09/2018, 17:52
Το μόνο που δεν κατάλαβα είναι γιατι να λυθούν οι δαγκάνες έτσι στη μέση σα καρπούζι.
Αφού εμβολα και τσιμουχάκια βγαίνουν και αλλιώς.

Κατα τα λοιπά, ναι έτσι (πρέπει να) είναι το σωστό καθάρισμα φρένων.
Και είναι δουλειά που κανένα συνεργείο δεν πρόκειται να την κάνει τόσο εξονυχιστικά (γιατί θα αναγκαστεί να ζητήσει ποσά που θα κάνουν τον πελάτη να φρίξει).

+1 στο γράσσο χαλκού,στην πλάτη των τακακίων

toyar
25/09/2018, 17:58
οι δαγκανες αυτες ειναι με αντικρυστα εμβολα και πρεπει να ανοιξουν στη μεση για να βγουν εμβολα και τσιμουχες
οι συνηθισμενες με γλυστρες δε λυνονται και δε χρειαζεται κιολας

o_gavros
25/09/2018, 18:01
και οι δικές μου με αντικρυστά είναι.

399556

Δεν τις ανοίγω έτσι όμως.
Δεν μου πέρασε και ποτέ απο το μυαλό εδω που τα λέμε.
Απλα αναρωτηθηκα το γιατί.

RaGe_Raptor
25/09/2018, 18:17
και οι δικές μου με αντικρυστά είναι.

399556

Δεν τις ανοίγω έτσι όμως.
Δεν μου πέρασε και ποτέ απο το μυαλό εδω που τα λέμε.
Απλα αναρωτηθηκα το γιατί.

Επειδή όλα αυτά τα χρόνια πάτα - πάτα όλη τη βρωμιά μέσα πρέπει να καθαρίσουν εξονυχιστικά, συν το ότι καλό είναι να αλλάζουν προληπτικά και τα τσιμουχακια/o-ring ανάμεσα στις 2 πλάκες. Εκτός κι αν έχεις monoblock :p

telegonos
25/09/2018, 18:22
Απαντάω συγκεντρωτικά σε όλους.

Η μοτοσυκλέτα είναι στην κατοχή μου από το 1999. Όσο την έχω, τα έμβολα καθαρίζονται με σπρέι και οδοντόβουρτσα σε κάθε αλλαγή τακακίων. Αυτό δεν απέτρεψε ούτε την λάσπη από μέσα, ούτε την μαυρίλα στις πιο μέσα περιοχές, ούτε τις συσσωρευμένες ακαθαρσίες στο έξω μέρος του κυλίνδρου, ούτε τις ακαθαρσίες μέσα στα αυλάκια των τσιμουχών.



Οι δαγκάνες λύνονται, έτσι γιατι αν δεν λυθούν έτσι, πως θα βγάλεις τα έμβολα από μέσα; Τα έμβολα πως θα τα τραβήξεις έξω, από που θα τα πιάσεις, από το πλάι; Η ύλη δεν περνάει μέσα από την ύλη...

Επίσης, πως θα καθαρίσεις τυχόν βουλώμενες εσωτερικές διόδους αν δεν τις λύσεις; Με νηστεία και προσευχή;

Γιατί η Nissin σε αυτό το μοντέλο, έβαλε ανάποδα τα λογότυπα, αποτελεί ένα γνωστό εδώ και καιρό μυστήριο που δεν έχει απαντηθεί ή τουλάχιστον δεν ξέρω εγώ απάντηση.

Οι μονοκόματες δαγκάνες είναι νέο -και πανάκριβο φυσικά- φρούτο, ότι πιο υψηλής τεχνολογίας. Προφανώς για να βγουν τα έμβολα κάποιο ειδικό εργαλείο-λάμα-συγκρατητής, κρατάει τα έμβολα της μιας μεριάς μέσα, ώστε τα της άλλης μεριάς να χωρέσουν να βγουν τελείως, και μετά βγαίνουν με πίεση με κάποιο τρόπο μόνο σε αυτά και τα έμβολα της πρώτης μεριάς. Και αντίστροφα ξαναμπαίνουν. Όλες οι δουλειές, καθάρισμα, βγάλε τσιμούχες, βάλε κ.ο.κ. πρέπει να γίνουν από το πλάι, σαν τα καραβάκια που συναρμολογούνται μέσα σε μπουκάλια. Πονοκέφαλος με πιάνει μόνο που το σκέφτομαι.

Φαντάσου τι δουλειά έχει να φτιαχτεί αυτό το πράγμα στο εργοστάσιο, με όλες τις εργασίες, π.χ. το σκαπτικό που σκάβει τους κυλίνδρους, τα αυλάκια για τις τσιμούχες ή το τρυπάνι που ανοίγει τους εσωτερικούς αυλούς, να πρέπει να δουλέψει από το πλάι. Θέμα εργαλειομηχανών, προφανώς ακριβών και με τις δύο έννοιες. Προφανώς όλο αυτόν τον παραπανίσιο κόπο κατασκευής, τον κάνουν για να γλυτώσουν το βάρος βιδών, και εξτρά μετάλου που χρειάζεται για να αντέχουν οι διαιρούμενες δαγκάνες τις δυνάμεις, που σε μοτοσυκλέτες υπερσπορ ή αγωνιστικές, είναι πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας.

RaGe_Raptor
25/09/2018, 18:42
Ούτως ή άλλως θα περάσει μαυρίλα μέσα στη διάρκεια των χρόνων , ακόμα και με ευφάνταστους τρόπους πχ σε ένα δυνατό τανκ σλαπ το οποίο θα ανοίξει τα τακάκια, αυτομάτως θα βάλει και βρωμιά στα υγρά.

Η πλειοψηφία όμως των μαστορων δεν θα ασχοληθεί, ούτε καν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες. Κι εκεί τα πράγματα είναι χειρότερα

o_gavros
25/09/2018, 18:46
@τηλέγονε
Μια χαρά βγαίνουν και χωρίς άνοιγμα στη μέση.
το χειμώνα είχα κάνει την ίδια δουλειά στη δαγκάνα του ΧΤ.
μπορείς να τα βγάλεις, είτε με πένσα για έμβολα φρένων που τα μαγκώνει στο εσωτερικό τους, είτε απευθείας τρομπάροντας τη μανέτα ενώ έχεις βγάλει τη δαγκάνα απο το πηρούνι.
Μετά με ένα μυτάκι βγάζεις και τις τσιμούχες,καθαρίζεις,σκουπίζεις,κι είσαι έτοιμος.
(μπορεί να υπάρχουν κι αλλοι τρόποι,απλά εγω αυτους ξερω)

@γιωργη_ρπ
α δεν ήξερα ότι παίζει ο-ρινγκ αναμεσα στις πλάκες.
και μου λεγε η μάνα μου, βάλε παιδί μου μονομπλοκ, που μυαλό εγώ :p

telegonos
25/09/2018, 18:49
Έκανα μια βόλτα σήμερα, στους δρόμους της Αθήνας. Εκεί όπου η πρόσφυση είναι κακή, η κίνηση πυκνή, και το να έχεις κακά φρένα είναι πολύ ενοχλητικό, γιατί αναγκάζεσαι να κρατάς μεγαλύτερες αποστάσεις για καλό και για κακό.

Μαγεία! Εκεί ΠΡΙΝ που είχα συνέχεια το μυαλό μην με πουλήσει πουθενά η κακή αίσθηση στα φρένα, ΣΗΜΕΡΑ φρέναρα με ακρίβεια, αίσθηση και αποτελεσματικότητα, με μια λέξη με αυτοπεποίθηση.

Από τις καλύτερες σε αποτέλεσμα ''επεμβάσεις'' που έχω κάνει ποτέ, αν μου έλεγες τι θες άλλα 15 άλογα ή το σενιάρισμα στις δαγκάνες, θα διάλεγα το σενιάρισμα χωρίς άλλη σκέψη.

telegonos
25/09/2018, 18:55
@τηλέγονε
Μια χαρά βγαίνουν και χωρίς άνοιγμα στη μέση.


Βρε ότι γίνεται γίνεται, απλά γιατί να κάνω τον φακίρη, ενώ είναι 4 βίδες υπόθεση και τα έχω όλα ''πιάτο'';

OldMan
26/09/2018, 16:37
Η ύλη δεν περνάει μέσα από την ύλη...
Βαρια κουβεντα..
(μαλλον για Αναζητησεις-Προβληματισμους μας βλεπω..)

tarifas
26/09/2018, 20:04
Ωραίο άρθρο και μπράβο σου :beer: :beer:
Μιά μικρή ενστασούλα για το γράσσο, άν κατάλαβα καλά, έβαλες το κλασσικό γράσσο? νομίζω ότι όταν βάζεις τα εμβολάκια μέσα συμπαρασέρνουν το γρασσάκι, το οποίο ανακατεύεται με τα υγρά φρένων, και δέν είναι συμβατό, προσωπικά χρησιμοποιώ μια πάστα που είναι γι' αυτή την δουλειά, κάνει την δουλειά του γράσσου, κάνει για τα τσιμουχάκια, και είναι συμβατή με τα υγρά των φρένων, την ίδια βάζω και όταν καθαρίζω - λιπαίνω εξωτερικά τα εμβολάκια, όταν αλλάζω τακάκια,

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
26/09/2018, 21:18
Ωραίο άρθρο και μπράβο σου :beer: :beer:
Μιά μικρή ενστασούλα για το γράσσο, άν κατάλαβα καλά, έβαλες το κλασσικό γράσσο? νομίζω ότι όταν βάζεις τα εμβολάκια μέσα συμπαρασέρνουν το γρασσάκι, το οποίο ανακατεύεται με τα υγρά φρένων, και δέν είναι συμβατό, προσωπικά χρησιμοποιώ μια πάστα που είναι γι' αυτή την δουλειά, κάνει την δουλειά του γράσσου, κάνει για τα τσιμουχάκια, και είναι συμβατή με τα υγρά των φρένων, την ίδια βάζω και όταν καθαρίζω - λιπαίνω εξωτερικά τα εμβολάκια, όταν αλλάζω τακάκια,

Τη κυριακη μαλλον θα κανω αυτη τη δουλεια.Θεωρεις οτι αν βαλω wd 40 στα εμβολα οταν τα βαλω μεσα(δε ξερω αν θα τη λησω τη δαγκανα στα 2 η θα το κανω χωρις να λησω και απλα θα τα καθαρησω και θα τα σπρωξω μεσα)θα εχω προβλημα?

toyar
26/09/2018, 21:25
Σ αυτες τις τσιμουχες μονο υγρο φρενων.....

dankannn
26/09/2018, 21:34
Τα εμβολακια - τσιμουχες τα βάζουμε πάντα μέσα με υγρό φρένων, πότε γρασσο.
Έτσι λένε τα περισσότερα manual.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
26/09/2018, 21:41
Ευχαρηστω.

tarifas
26/09/2018, 21:42
Τη κυριακη μαλλον θα κανω αυτη τη δουλεια.Θεωρεις οτι αν βαλω wd 40 στα εμβολα οταν τα βαλω μεσα(δε ξερω αν θα τη λησω τη δαγκανα στα 2 η θα το κανω χωρις να λησω και απλα θα τα καθαρησω και θα τα σπρωξω μεσα)θα εχω προβλημα?

Σε εκείνη την περιοχή δαγκάνες, κλπ, εγώ ΔΕΝ βαζω wd, το συμπαθώ ιδιαίτερα, αλλα όχι για τα φρένα, άν δεν βγάλεις τις τσιμούχες, μετά το καθάρισμα, ίσως κάποιο γρασσάκι αλλα να συμπαθεί τσιμούχες και θερμοκρασίες, άν βγάλεις τσιμουχάκια κατά την άποψή μου όπως έγραψα και πρίν θέλει γρασσάκι που να είναι συμβατό με τα υγρά, 'ισως να είναι τραβηγμένο αυτό που λέω, εγω πάντος έτσι κάνω.
ATE Brake Cylinder Paste, είναι αυτό που λέω γουγλισέτο, άν θές

telegonos
26/09/2018, 22:34
Το ασύμβατο γράσσο, που είναι βαρειά κλάσματα πετρελαίου συνήθως, τι παθαίνει δλδ με την αιθυλενογλυκόλη; Χημικά δεν αντιδρούν άμα τα βάλεις μαζί αυτά, αλκοόλη με οξύ οργανικό , με πολύ μεγάλη ανθρακική αλυσίδα δλδ.

Επίσης, το ''ισα ισα ενα αποτύπωμα'' το διαβάσαμε ε;

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
27/09/2018, 05:43
Σε εκείνη την περιοχή δαγκάνες, κλπ, εγώ ΔΕΝ βαζω wd, το συμπαθώ ιδιαίτερα, αλλα όχι για τα φρένα, άν δεν βγάλεις τις τσιμούχες, μετά το καθάρισμα, ίσως κάποιο γρασσάκι αλλα να συμπαθεί τσιμούχες και θερμοκρασίες, άν βγάλεις τσιμουχάκια κατά την άποψή μου όπως έγραψα και πρίν θέλει γρασσάκι που να είναι συμβατό με τα υγρά, 'ισως να είναι τραβηγμένο αυτό που λέω, εγω πάντος έτσι κάνω.
ATE Brake Cylinder Paste, είναι αυτό που λέω γουγλισέτο, άν θές

Ακου φυλε ταριφα.Ευχαρηστω πολυ για την απαντηση σου.Σε μια τοσο δυσκολη περιοδο οικονομικα που ετοιμαζομαι να διανισω(θα βαλω μεσα το μοτο αυριο και θελει αλυσιδογραναζα και γενικο σερβις.Εχει και ενα ψευτοπροβληματακι που εχω αναφερει σε προηγουμενο ποστ)μου ειναι αρκετα δυσκολο να δωσω 16 ευρω(και 10 να εκανε)για να παρω αυτη τη παστα.Θα ειναι ενας πολυ δυσκολος οκτομβριος.Μαλλον για υγρο φρενων με βλεπω.Παντως αυτη η παστα φενετε πολυ καλη.Ειδα και ενα ω
βιντεακι στο γιουτουμπ.Και παλι ευχαρηστω:wave2:

dankannn
27/09/2018, 09:03
Σε εκείνη την περιοχή δαγκάνες, κλπ, εγώ ΔΕΝ βαζω wd, το συμπαθώ ιδιαίτερα, αλλα όχι για τα φρένα, άν δεν βγάλεις τις τσιμούχες, μετά το καθάρισμα, ίσως κάποιο γρασσάκι αλλα να συμπαθεί τσιμούχες και θερμοκρασίες, άν βγάλεις τσιμουχάκια κατά την άποψή μου όπως έγραψα και πρίν θέλει γρασσάκι που να είναι συμβατό με τα υγρά, 'ισως να είναι τραβηγμένο αυτό που λέω, εγω πάντος έτσι κάνω.
ATE Brake Cylinder Paste, είναι αυτό που λέω γουγλισέτο, άν θές


tarifas Ωραιο το ATE Brake Cylinder Paste δεν το ηξερα , βιαβασα και ειναι ΟΚ ( ακριβο δεν το λες για 7,5 € θα το παρω να το εχω ).
Βασικα τα manual λενε οταν αλλαζεις και βαζεις νεα oring να τα βαζεις με σιλικονη και τα piston με υγρα φρενων.

toyar
27/09/2018, 09:35
Textar ceratec χρησιμοποιησα χθες
3,5 ευρω για πολλες αλλαγες
Για πλατη τακακιου και γλυστρες

tarifas
27/09/2018, 17:56
Ακου φυλε ταριφα.Ευχαρηστω πολυ για την απαντηση σου.Σε μια τοσο δυσκολη περιοδο οικονομικα που ετοιμαζομαι να διανισω(θα βαλω μεσα το μοτο αυριο και θελει αλυσιδογραναζα και γενικο σερβις.Εχει και ενα ψευτοπροβληματακι που εχω αναφερει σε προηγουμενο ποστ)μου ειναι αρκετα δυσκολο να δωσω 16 ευρω(και 10 να εκανε)για να παρω αυτη τη παστα.Θα ειναι ενας πολυ δυσκολος οκτομβριος.Μαλλον για υγρο φρενων με βλεπω.Παντως αυτη η παστα φενετε πολυ καλη.Ειδα και ενα ω
βιντεακι στο γιουτουμπ.Και παλι ευχαρηστω:wave2:

Άστα να πάνε... το οικονομικό είναι ανοιχτή πληγή....

tarifas
27/09/2018, 18:02
Άστα να πάνε... το οικονομικό είναι ανοιχτή πληγή....


tarifas Ωραιο το ATE Brake Cylinder Paste δεν το ηξερα , βιαβασα και ειναι ΟΚ ( ακριβο δεν το λες για 7,5 € θα το παρω να το εχω ).
Βασικα τα manual λενε οταν αλλαζει και βαζεις νεα oring να τα βαζεις με σιλικονη και τα piston με υγρα φρενων.

Τα υγρά φρένων τα ψιλοαποφεύγω σε εξωτερικές χρήσεις λόγω των γνωστών θεμάτων με τα χρώματα, έπεσε στην αντιληψή μου αυτή η πάστα και με βόλεψε.
Χαίρομαι που σ'άρεσε,

o_gavros
29/09/2018, 19:39
Textar ceratec χρησιμοποιησα χθες
3,5 ευρω για πολλες αλλαγες
Για πλατη τακακιου και γλυστρες
είναι λες καλύτερο απο το γράσο χαλκού;

toyar
29/09/2018, 21:27
Δεν ξερω
Αλλα γραφει πανω οτι κανει για τα τακακια
Ειναι σαν γρασσο αλλα εχει κολωδη υφη

DrIoannis
30/09/2018, 09:34
Το ειδικό γράσο για τα πιστόνια στα φρένα θα πρέπει να μπει στο κομμάτι του πιστονιού που θα βρίσκετε μέσα στη δαγκάνα. Δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένο στη σκόνη γιατί μαζεύει με το χρόνο πολύ. Το λιπαντικό θα πρέπει να κρατιέται ανάμεσα στις 2 "τσιμούχες". Υπάρχει και άλλο ένα λιπαντικό το οποίο χρησιμοποιούσα απλά είναι λίγο δύσχρηστο. Βγάζεις τα πιστόνια εφαρμόζεις το λιπαντικό και τα ζεσταίνεις με πιστολάκι πολύ καλά. Ζεστένοντάς τα το λιπαντικό αντιδρά και δημιουργεί ένα χημικό δεσμό με την επιφάνεια του μετάλλου. Αν θες το επαναλαμβάνεις 1-2 φορές. Το αφήνεις να κρυώσει, μετά σκουπίζεις και το τοποθετείς ξανά.

http://www.militec-1.com/militec-lubricant.html

o_gavros
30/09/2018, 14:44
Το λες και όβερκιλλ αυτό που περιγράφεις.
Τι περισσότερο σκόπευες να πετύχεις ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία,αν επιτρέπεται;

DrIoannis
30/09/2018, 21:04
Το λες και όβερκιλλ αυτό που περιγράφεις.
Τι περισσότερο σκόπευες να πετύχεις ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία,αν επιτρέπεται;

Αν εννοείς εμένα ίσως έχεις δίκιο γιαυτό είπα είναι δύσχρηστο...

Υποτίθεται κάνει dry lubrication το οποίο είναι εξαιρετικό σε αυτές τις περιπτώσεις.

raccoon
02/10/2018, 05:49
Πέρα από την καθαριότητα,
(εγώ γρασσο δεν έβαλα πότε στα πιστόνια τις δαγκάνας, μόνο καθαριότητα)
Αρκετή φροντίδα θέλουν οι γλιστρες,
( μιλάω για 2πιστονες 3πιστονες δαγκάνες)
Αυτές θέλουν καθάρισμα το παλιό γρασσο, και τοποθέτηση νέου. Προσοχή μόνο γρασσο σιλικόνης, αν βάλεις λιθίου η άλλο μπορεί να σου κάψει την φούσκα ή να την διογκώσει.
Όπως και να έχει φεύγει το γρασσο από μέσα και δεν ξέρουμε που μπορεί να πάει (μιλάμε για φρένα) γεμίζει βρωμιά , κολλάει η δαγκάνα σε ένα σημείο και τρώει τα τακάκια μονόπαντα. Άσε που δεν έχεις καλά φρένα.

o_gavros
05/04/2019, 19:35
Ξεθάβω μόνο για ενημέρωση και ενδεχόμενο γλίτωμα ταλαιπωρίας.
Αφού έφαγα τον κόσμο σχεδόν 10 μέρες τώρα, σήμερα κατάφερα και βρήκα ένα εργαλείο που λύνει τα χέρια σε όποιον επιχειρήσει να λύσει και να καθαρίσει μόνος του τις δαγκάνες στο μηχανάκι του.
Υπάρχουν πολλά διαφορετικά, ίδιας όμως φιλοσοφίας, εργαλεία για την αφαίρεση των εμβόλων.
Μέχρι και ολόκληρο κιτ βρήκα στο ebay ψάχνοντας, αλλά εκείνο παραήταν overkill για ερασιτεχνική χρήση.
Βουαλά λοιπόν:

405735

Ενα 20ρικακι το βρήκα με τα πολλά, στο e-moto.gr και είναι, περιέργως, πολύ φτηνότερο απο τις τιμές που πετύχαινα απο Αγγλία και Αμερική.
Υπάρχει και βερσιόν του όπου το κυρίως σώμα του εργαλείου δεν είναι σώμα πένσας αλλά σκύλας (όχι της λύσσας,του σφιγκτήρα) αλλά αυτό στο σάνι Γκρις δε το έχω εντοπίσει ακόμα.
Όπως και να'χει, είναι ένα πολύ χρήσιμο και σχετικά φτηνό εργαλείο να το έχει κάποιος που λερώνει νυχάκια.

S705
05/04/2019, 23:45
Προσωπικά δεν έδωσα ούτε ένα ευρώ για ένα τέτοιο εργαλείο.
Πείρα το μιτοτσιμπιδο των 90 μοιρών και στις άκρες έβαλα ένα κομμάτι λάστιχο ποτίσματος, έτσι δεν πληγωσα τα έμβολα και αύξησα την τριβή ώστε να βγουν εύκολα.

o_gavros
06/04/2019, 11:02
Ναι αλλα ποιο γωνιακο μυτοτσιμπιδο "ανοίγει" οταν πιέζεις τις λαβές;
Γιατί με το παραπάνω πενσακι που εβαλα,αυτο επιτυγχάνεται. Να ασκηθεί πιεση εσωτερικά του εμβολου και οσο κολλημένο κι αν ειναι να καταφέρεις να το στρίψεις και να το αφαιρέσεις απο τη φωλιά.

Με το μυτοτσιμπιδο που οι άκρες του ασκουν πίεση κλείνοντας, πως το έκανες;

sapila racing
06/04/2019, 12:18
Ναι αλλα ποιο γωνιακο μυτοτσιμπιδο "ανοίγει" οταν πιέζεις τις λαβές;
Γιατί με το παραπάνω πενσακι που εβαλα,αυτο επιτυγχάνεται. Να ασκηθεί πιεση εσωτερικά του εμβολου και οσο κολλημένο κι αν ειναι να καταφέρεις να το στρίψεις και να το αφαιρέσεις απο τη φωλιά.

Με το μυτοτσιμπιδο που οι άκρες του ασκουν πίεση κλείνοντας, πως το έκανες;

Πιανεις το έμβολο απ την έξω μεριά και με καλή πένσα/σκύλα/γκαζοτανάλια με μια κατάλληλη επένδυση στα δόντια χωρίς να το πληγώσεις.
Λάστιχο ποτίσματος η διπλή χοντρή σαμπρέλα ειναι οτι πρέπει. Εγώ έτσι τα έβγαζα και τα καθαριζα εύκολα.

Αυτό που πήρες πάντα έλεγα να το πάρω αλλά ποτέ δεν το πήρα, την δουλεια μου την έκανα βέβαια αλλά αυτο το εργαλείο θα είναι σίγουρα οτι πρέπει. :beer:

o_gavros
06/04/2019, 12:40
Άρη θενξ για την εξηγηση.
Ετσι ναι βγαζεις ακρη.
Βέβαια δεν καλυπτει το σενάριο του να ειναι μεσα χωμένο τοσο που να μην αφηνει χωρο για να το μαγκανισεις.
Ειδικά αν μιλάμε για δαγκανα πιο παλιά που δεν εχει καθαριστεί,τοτε το ενδεχόμενο τα εμβολα να εχουν φρακαρει αυξάνεται.
Τεσπα,προφανώς και καλο ειναι να ανταλλαζουμε απόψεις για τα μαστορέματα.
Εγω τις προαλλες που επιασα τις δικές μου δεν το ειχα το εεργαλειο αυτο ακομα.
Τα εμβολα τα αφαιρεσα με ενα αναποδο ασφαλειοτσιμπιδο γωνιακο, με λιγο πανι στις μυτες του.
Ιδια φιλοσοφία όπως αυτο που ποσταρα παραπανω.
Απλα εμενα ηταν σχετικα καθαρες και δεν θελανε πολυ πιεση για να βγούνε.

S705
06/04/2019, 14:07
Ναι αλλα ποιο γωνιακο μυτοτσιμπιδο "ανοίγει" οταν πιέζεις τις λαβές;
Γιατί με το παραπάνω πενσακι που εβαλα,αυτο επιτυγχάνεται. Να ασκηθεί πιεση εσωτερικά του εμβολου και οσο κολλημένο κι αν ειναι να καταφέρεις να το στρίψεις και να το αφαιρέσεις απο τη φωλιά.

Με το μυτοτσιμπιδο που οι άκρες του ασκουν πίεση κλείνοντας, πως το έκανες;


Έχεις δίκιο μπρε...... Έγραψα λάθος πιθανών λόγο ώρας, όλο χαράματα γράφω.....

Με αναποδο ασφαλειοτσιμπιδο 90 μοιρών το έκανα και εγώ.

zopas
06/04/2019, 15:42
επειδη ολοι δεν ειναι γατοι και πολλοι δεν πιανουν τα χερια τους, οπως εγω, για τη 1000λιαρα μου για τον καθαρισμο των εμβολων εξουσιοδοτημενο μου ζητησε 80 ευρω εργασια χωρια κατι μικροανταλλακτικα που πρεπει να αλλαξω και φυσικα υγρα φρενων, οποτε πανω απο 100...σορρυ, δε σφαξανε..

o_gavros
06/04/2019, 16:28
όπως έχουμε ξαναπεί, η δουλειά αυτή είναι τόσο σχολαστική που συνεργείο δύσκολα θα την κάνει.
ο λόγος είναι γιατί θα αναγκαστεί να την χρεώσει τόσο που ο πελάτης θα πει "τι λε ρε μάγκα?" ή "δε σφάξανε" στο άκουσμα του ποσού.

Γιατί μην νομίζετε ότι είναι κομμάτι κέικ όλο αυτό σα διαδικασία.
Αν δε, οι δαγκάνες δεν έχουν καθαριστεί ποτέ σωστά, τα έμβολα έχουν πιάσει αρμοστοκο πάνω τους,κλπ τότε ένα 2ωρο μπορεί και να μην φτάνει.
Ένα 2ωρο του μάστορα, είναι χαλαρά ένα 6ωρο (αν όχι παραπάνω) για τον ερασιτέχνη που πάει ψιλοβλεποντας και κάνοντας, και που αν προκύψει και τίποτα το παρατάει και το πιάνει την επαύριον.
Σε μένα έχει συμβεί σε πολλές εργασίες που κάνω στα μηχανακια μου.
και 2 και 3 και 4 μέρες μέχρι να βγάλω άκρη με κάτι.
Γιατί δεν είμαι μάστορας, δεν έχω συγκροτημένο συνεργείο και δεν είναι η δουλειά μου ωστε να ξέρω όλα τα μυστικά της.

DrIoannis
07/04/2019, 07:51
Την συντήρηση αυτή την κάνω πολλά χρόνια μόνος μου στη μηχανή και όπως έχω πει την κάνω συχνά (1 φορά το χρόνο αν δεν πάω πίστα). Θες ένα 2ωράκι το πολύ για να γίνει σωστά, αν τις καθαρίζεις συχνά και προτείνω παιδική οδοντόβουρτσα η οποία χωράει σχεδόν σε όλες τις δαγκάνες. Το καθάρισμα που θα κάνεις εσύ, δεν παίζει να σου κάνει κανένα συνεργείο. Πολύ δουλειά, η οποίο δικαίως θα σου τη χρεώσει αρκετά χρήματα. Εάν δεν καθαρίζονται συχνά θα ταλαιπωρηθείς την πρώτη φορά αλλά τις επόμενες θα είναι σαφώς πιο εύκολο και θα πάρει λιγότερο χρόνο.

It's a dirty job but someone has to do it...

dankannn
07/04/2019, 09:03
Καλημερα
Δεν ειδα κανεναν να γραφει με τι καθαριζετε περα απο την οδοντοβουρτσα.
Με υγρα φρενων, με spray για φρενα?

DrIoannis
07/04/2019, 09:05
Καλημερα
Δεν ειδα κανεναν να γραφει με τι καθαριζετε περα απο την οδοντοβουρτσα.
Με υγρα φρενων, με spray για φρενα?

Προσωπικά με σαπουνάκι και ουδέτερο PH :D αλλά κάποιοι με υγρό φρένων.

dankannn
07/04/2019, 09:10
Thanks
Και αναμεσα στις δυο τσιμουχες εξωτερικη και εσωτερικη ειπες οτι βαζεις ενα ιδικο γρασο.
Τι ειναι αυτο που το βρισκεις?

Υγ
Αυτο λες?
ATE Brake Cylinder Paste,

DrIoannis
07/04/2019, 09:16
Ναι το γράσο θα μπει όταν βγουν εντελώς τα πιστόνια και το εφαρμόζεις ανάμεσα στα 2 oring μέσα στη δαγκάνα.

dankannn
07/04/2019, 09:35
Ναι το γράσο θα μπει όταν βγουν εντελώς τα πιστόνια και το εφαρμόζεις ανάμεσα στα 2 oring μέσα στη δαγκάνα.

Αυτο?
ATE Brake Cylinder Paste,

Αυτο που εβαλες εσυ με το ζεσταμα αν διαβασα σωστα το εφαρμοζεις πανω στο πιστονακι και αφηνει καποιο μικρο film επανω του.
Σε ευχαριστω για τον χρονο σου.
Θα ψαξω να βρω ενα Τ Torx λογικα ειναι για της δαγκανες του cbr600f
https://www.autotecparts.gr/lipantika-auto/ate/ate-brake-cylinder-paste-180gr.html

o_gavros
07/04/2019, 13:38
Καλημερα
Δεν ειδα κανεναν να γραφει με τι καθαριζετε περα απο την οδοντοβουρτσα.
Με υγρα φρενων, με spray για φρενα?

Εγω εχω μια οδοντόβουρτσα & ενα πινελακι και στην αρχή της διαδικασίας πλακώνω τη δαγκάνα στο brake cleaner spray στα εσωτερικά της και στα εμβολα.
Αν δω ότι κάπου έχει μπετώσει πολύ βρώμα θα βουτήξω την οδοντόβουρτσα σε παραφίνη και θα τρίψω διεξοδικότερα.


Ναι το γράσο θα μπει όταν βγουν εντελώς τα πιστόνια και το εφαρμόζεις ανάμεσα στα 2 oring μέσα στη δαγκάνα.
Αυτό το κάνεις ανεξαρτήτως αν αλλάξεις τσιμουχάκια;
Συνήθως απλά βουταω τα εμβολα σε υγρο φρένων προτού τα ξαναβάλω στις φωλιές τους.


Αυτο?
ATE Brake Cylinder Paste,

Αυτο που εβαλες εσυ με το ζεσταμα αν διαβασα σωστα το εφαρμοζεις πανω στο πιστονακι και αφηνει καποιο μικρο film επανω του.
Σε ευχαριστω για τον χρονο σου.
Θα ψαξω να βρω ενα Τ Torx λογικα ειναι για της δαγκανες του cbr600f
https://www.autotecparts.gr/lipantika-auto/ate/ate-brake-cylinder-paste-180gr.html
ίσως το Ταφ τορξ να μη σε βολέψει.βρες καρυδάκι θηλυκό καλύτερα.

S705
07/04/2019, 15:23
Εγώ χρησιμοποίησα και μια μπρουτζοβουρτσα για την κολλημένη βρωμιά. Είναι τόσο μαλάκια που δεν χαράζει τα μέταλλα αλλά αφαιρεί εύκολα την βρόμα.

DrIoannis
07/04/2019, 17:50
Εγώ χρησιμοποίησα και μια μπρουτζοβουρτσα για την κολλημένη βρωμιά. Είναι τόσο μαλάκια που δεν χαράζει τα μέταλλα αλλά αφαιρεί εύκολα την βρόμα.

ΠΟΤΕ ΠΟΤΕ ΠΟΤΕ μεταλλική βούρτσα να τρίβεις τα έμβολα όσο μαλακή και αν είναι. Εγώ φοβάμαι με την οδοντόβουρτσα το τρίψε τρίψε όχι με μεταλλική!

Δεν ξέρω αν είπα τη λέξη ΠΟΤΕ...

Αφού βγάζεις τα έμβολα και καθαρίζεις την περιοχή, βγάλε τα oring, καθάρισέ τα σωστά και λίπανέ τα σωστά o_gavros. Μόνο τα μέσα oring έρχονται σε επαφή με το υγρό φρένων τα έξω όχι τα οποία είναι για τη σκόνη(αυτό για το βούτηγμα σε υγρό φρένων).

S705
07/04/2019, 18:29
ΠΟΤΕ ΠΟΤΕ ΠΟΤΕ μεταλλική βούρτσα να τρίβεις τα έμβολα όσο μαλακή και αν είναι. Εγώ φοβάμαι με την οδοντόβουρτσα το τρίψε τρίψε όχι με μεταλλική!

Δεν ξέρω αν είπα τη λέξη ΠΟΤΕ...

Αφού βγάζεις τα έμβολα και καθαρίζεις την περιοχή, βγάλε τα oring, καθάρισέ τα σωστά και λίπανέ τα σωστά o_gavros. Μόνο τα μέσα oring έρχονται σε επαφή με το υγρό φρένων τα έξω όχι τα οποία είναι για τη σκόνη(αυτό για το βούτηγμα σε υγρό φρένων).

Σε διαβεβαιώνω ότι η μπρουτζοβουρτσα είναι τόσο μαλάκια που δεν χαράζει ούτε χρώμιο, ούτε αλουμίνιο γυαλισμένο και αβερνικοτο.

Φυσικά και είσαι τρυφερος όπως όταν ήσουν πιτσιρικάς και χαιδευες την πιτσιρικά.....

o_gavros
07/04/2019, 18:58
Δεν έχουνε όλες οι δαγκάνες διπλά τσιμουχάκια (ξύστρα+ορινγκ), για αυτό δεν ασχολήθηκα ποτέ να τα λιπάνω με άλλο ζουμί απο το υγρό φρένων.


Επίσης, ένα τιπ που τσίμπησα απο ένα βίντεο στο σωλήνα για δαγκάνες με αντικρυστα εμβολα:
αφού τελειώσουμε με όλα, καθαρισμούς,αλλαγές τακακια,κλπ, ξαναβάζουμε τη δαγκάνα στη θέση και δεν καργάρουμε τις βίδες στερέωσης ακόμα.
Κάνουμε πρώτα εξαέρωση,πρεσάρουμε τη μανέτα ώστε να κεντράρει απο μόνη της η δαγκάνα πάνω στη δισκόπλακα και μετά σφίγγουμε.

S705
07/04/2019, 19:20
Δεν έχουνε όλες οι δαγκάνες διπλά τσιμουχάκια (ξύστρα+ορινγκ), για αυτό δεν ασχολήθηκα ποτέ να τα λιπάνω με άλλο ζουμί απο το υγρό φρένων.


Επίσης, ένα τιπ που τσίμπησα απο ένα βίντεο στο σωλήνα για δαγκάνες με αντικρυστα εμβολα:
αφού τελειώσουμε με όλα, καθαρισμούς,αλλαγές τακακια,κλπ, ξαναβάζουμε τη δαγκάνα στη θέση και δεν καργάρουμε τις βίδες στερέωσης ακόμα.
Κάνουμε πρώτα εξαέρωση ώστε να κεντράρει απο μόνη της πάνω στη δισκόπλακα και μετά σφίγγουμε.

Ξέρεις τώρα τι έκανες?

Θα πάω αύριο να ανοίξω τα τακάκια να χαλαρώσω την δαγκάνα να τρομπαρω την μανετα για να κλείσουν τα τακάκια και να σφιξω ξανά την δαγκάνα... Δουλειά δεν είχε ο διάβολος.

RAMMSTEIN
08/04/2019, 11:11
Κάνουμε πρώτα εξαέρωση,πρεσάρουμε τη μανέτα ώστε να κεντράρει απο μόνη της η δαγκάνα πάνω στη δισκόπλακα και μετά σφίγγουμε.

Γιατι αυτο μου ακουγεται λαθος?
η δαγκανα εχει μια και μονο θεση που στερεωνεται πανω στην βαση της απο την στιγμη που θα καργαρουμε τις βιδες και υποτιθεται απο το εργοστασιο ειναι ευθυγραμμισμενη δαγκανα-δισκοπλακα
αν πατησουμε πανετα και η δαγκανα δλδ κεντραρει 2χιλιοστα πιο εξω απο το κανονικο της? τι κανεις?δεν την σφιγγεις τερμα?μαλλον εχεις στραβους δισκους τοτε η τα εμβολα δεν δουλευουν σωστα σε ολο το φασμα της διαδρομης τους

telegonos
08/04/2019, 11:41
Γιατι αυτο μου ακουγεται λαθος?

Δεν σου ακούγεται μόνο, είναι όντως, παντελώς λάθος. Η δαγκάνα παίρνει την θέση της που είναι ΜΙΑ, και μετά τα έμβολα πάνε και βρήσκουν τον δίσκο εκεί που είναι.

Το προτεινόμενο αντίστροφο, δεν έχει λογικό νόημα.

RAMMSTEIN
08/04/2019, 11:54
και οσο περισοτερο το σκεφτομαι δεν ειναι απλα λαθος ειναι και επικινδυνο
γιατι υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα αν σφιξεις την δαγκανα με τα εμβολα πατημενα, οι βιδες της δαγκανας να μην πατησουν και καργαρουν οπως πρεπει
με αποτελεσμα να εχεις μια δαγκανα στο ματι και στο μυαλο σου οκ αλλα στην πραξη οχι σωστα σφιγμενη με ενδεχομενο να λασκαρει εν κινηση καποια στιγμη

νομιζω οταν πιανουμε τετοια θεματα θελει λιγο παραπανω προσοχη και σκεψη για αυτα που γραφουμε
και καλυτερα αν δεν ξερουμε η νομιζουμε οτι ξερουμε να μην λεμε τπτ, γιατι θα παρουμε στον λαιμο μας και καναν ανθρωπακο και ειναι κριμα

S705
08/04/2019, 11:58
Βρε παιδιά ο γαυρος δεν εννοεί να κεντραρει κάθετα στον δίσκο αλλά αξονικα.
Σαν να μετακινείς το τακακι πάνω στον δίσκο λίγο προς το κέντρο του λίγο προς την περιφέρεια του.

telegonos
08/04/2019, 12:04
Βρε παιδιά ο γαυρος δεν εννοεί να κεντραρει κάθετα στον δίσκο αλλά αξονικα.
Σαν να μετακινείς το τακακι πάνω στον δίσκο λίγο προς το κέντρο του λίγο προς την περιφέρεια του.

Εξίσου άνευ νοήματος.

o_gavros
08/04/2019, 12:05
https://www.youtube.com/watch?v=C26ww0dsMTI
Εδώ το βίντεο που αλίευσα το τιπ.
Ραμσταιν συμφωνώ, εννοείται πρέπει να προσέχουμε τι λέμε. Ότι έχω γράψει εδώ είναι πράγματα που εχω κάνει κι ο ίδιος και δεν εχω δει ποτέ ανομοιόμορφη φθορά στα τακάκια. Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να πω ωπ ναι μαλακία αυτό που πρότεινα.
το έγραψα και νωρίτερα ότι καλό είναι που ανταλλάζουμε τέτοιες απόψεις για μαστορέματα, παίρνουμε ιδέες, ανακαλύπτουμε τυχόν λαθεμένες πρακτικές κλπ.
ο S705 το εξηγεί πολύ σωστα.
και επαναλαμβάνω, ότι έχει εφαρμογή σε δαγκάνες με αντικριστά έμβολα.
στο παπί ή στο ΧΤ ας πούμε δεν ακολουθώ αυτή τη διαδικασία.

RAMMSTEIN
08/04/2019, 12:08
αυτο και αν δεν γινεται
απο την στιγμη που θα περασουν οι βιδες της δαγκανας και θα σφιξουν δεν υπαρχει περιθωριο στο πανω κατω, μονο στο μεσα εξω και αυτο αν δεν τις σφιξεις καργα
οπως ειπε και ο telegonos η δαγκανα παιρνει την θεση της και αυτη ειναι μονο ΜΙΑ και δεν επεμβαινουμε σε αυτο

telegonos
08/04/2019, 12:09
Γαύρε με όλο το συμπάθειο, δεν κάθομαι να δω 6 λεπτά βίντεο, που λέει μια εμφανής σαχλαμάρα.

Τα έγραψα μια, μην λέμε τα ίδια και τα ίδια. Η δαγκάνα παίρνει την οριστική της θέση, και μετά τα τακάκια βρίσκουν τον δίσκο εκεί που είναι. Το αντίστροφο, δεν έχει νόημα. Παράδειγμα: Αν πρώτα σφίξουν τα έμβολα και σχεδόν βέβαιο θα πάνε σε λάθος θέση που διαφέρει από την σωστή θέση της δαγκάνας, τι κάνεις μετά; Σφίγγεις βίδες δαγκάνας και τραβάει τον δίσκο;

ΔΕΝ.

ΒΓΑΖΕΙ.

ΝΟΗΜΑ.

RAMMSTEIN
08/04/2019, 12:15
σε ακτινικα φρενα νομιζω οτι εννοεις
οπως και ναχει παλι η θεση της δαγκανας ειναι μια αποπου και να το δεις
(δεν στην λεω μαν, μην το παρεις ετσι μιας και εχουμε και μια προιστορια, αλλα μου φανηκε πολυ κουλο αυτο που διαβασα πριν γιαυτο σχολιασα)

o_gavros
08/04/2019, 12:20
Θα μου επιτρέψεις να διατηρησω τις αμφιβολίες μου για το "σχεδόν βέβαιο" που λες.
Με τις βίδες στερέωσης βιδωμένες αλλά όχι καργαρισμένες, η δαγκάνα είναι ήδη εκεί που πρέπει να είναι.
Οταν λοιπόν πρεσάρεις λίγο τα έμβολα ίσα να ακουμπήσουν στο δίσκο (με δεδομένο ότι είναι καθαρα και λειτουργούν όλα συγχρονισμένα) θεωρώ ότι η δαγκάνα με το τελικό σφίξιμο θα είναιακριβως εκεί που πρέπει.
Ο δίσκος δε θα στραβώσει όπως λες. Τα τακάκια όταν πετυχαίνουν το δίσκο δεν αφήνουν τα έμβολα σε πλήρη έκταση. έτσι δεν είναι;
Με έχετε βάλει σε σκέψεις η αλήθεια είναι,γιατι ούτε στραβωμένους δίσκους έχω ούτε ανομοιόμορφη φθορά στα τακάκια μου (τα οποία στο δικό μου είναι 4 ανεξάρτητα πλακάκια για κάθε έμβολο σημειωτέον)

telegonos
08/04/2019, 12:49
Τα έμβολα δεν είναι ακριβώς ίδια, και έχουν μικροδιαφορές στην τριβή το ένα από το άλλο.

Όταν θα αρχίσεις να τρομπάρεις, αυτό που έχει λιγότερη τριβή, θα βγει λίγο πιο γρήγορα από το άλλο. Τελικά (εδώ πάει το ''βέβαιον'') τα τακάκια θα βρουν τον δίσκο όπως θέλουν αυτά, και όχι όπου πρέπει με κριτήριο την τελική θέση της δαγκάνας.

Στην 4πίστονη δαγκάνα με εγκάρσιες βίδες στήριξης (συμβατική), αυτό σημαίνει ότι όταν πας να σφίξεις τις βίδες της δαγκάνας, αυτή θα αρχίσει να τραβάει τον δίσκο, αφού θα μετακινηθεί πλάγια. Δεν είναι ότι θα καταστραφεί κάτι, αφού με το που θα φρενάρεις 2-3 φορές στον δρόμο, θα ισορροπήσουν τα έμβολα τελικά εκεί που είναι ο δίσκος. Αλλά, ΓΙΑΤΙ να το κάνεις αυτό, και να μην βάλεις την σωστή θέση εξαρχής;;; (1η περίπτωση του ''δεν έχει νόημα'')

Στην 4πίστονη δαγκάνα με διαμήκης βίδες στήριξης (ακτινική, εντελώς λάθος ο όρος που κάκιστα έχει επικρατήσει αλλά άλλο θέμα αυτό) , πάλι τα τακάκια θα πάνε όπου γουστάρουν αυτά. Αν δεν έχεις βάλει ήδη τις βίδες, δεν το συζητάμε, δεν θα βρήσκεις καν τις τρύπες στην μπότα. Αν τις έχεις βάλει ήδη, δεν θα υπάρχει θέμα να μην βρήσκει η βίδα τις τρύπες, και πάλι όμως θα κάτσουν λάθος στον τζόγο που αφήνουν οι βίδες. Αν για παράδειγμα η δαγκάνα άσφικτη κάθεται μισό χιλιοστό πιο έξω στην περιφέρεια του δίσκου, πάλι θα σφίγγεις τις βίδες στο τέλος, και θα σβαρνίσεις χωρίς κανένα λόγο τα τακάκια να κινηθούν προς το κέντρο του δίσκου, αυτό το μισό χιλιοστό. Ποιός ο λόγος να κάνεις κάτι τέτοιο; (2η περίπτωση του ''δεν έχει νόημα).



Το ότι κάποιος, κάτι λέει που βρήκαμε στο ιντερνετ, δεν αποτελεί, τεκμήριο αλήθειας της πρότασης που λέει. Τεκμήριο αλήθειας, είναι να επιβεβαιώνουμε κάτι, μέσω της δικής μας ορθολογικής σκέψης.

o_gavros
08/04/2019, 13:03
Μου φαίνεται λογικό αυτό που γράφεις και δεν μπορώ να το αντικρούσω.

Επειδή δεν είμαι ο ίδιος μηχανικός, το ίντερνετ είναι ένα εργαλείο εμπειρικής εκμάθησης.
ο τύπος στο βιντεο βεβαια κι αυτος μηχανικός είναι.
επίσης, τωρα που το σκέφτομαι, κι εμείς στο ίντερνετ απευθυνόμαστε.
θενξ πάντως για τον κόπο!

S705
08/04/2019, 13:14
Οι περαστές βίδες μέσα από την μπότα που βιδωνουν πάνω στην δαγκάνα έχουν ένα μικρό μπόσικο μεταξύ τρύπας μποτας και σώματος βίδας.
Το μπόσικο αυτό είναι μερικά δέκατα του χιλιοστού, τόσο περίπου αέρα έχουν και τα τακάκια στα πειρακια τους πριν τα πατήσουν τα έμβολα.
Οπότε εάν ο δίσκος μας έχει πατουρα, που θα έχει γιατί αλλιώς δεν θα κάναμε αυτήν την δουλειά λόγο νεότητας, τα τακάκια πρέπει να πέσουν ακριβώς μέσα στο αυλάκι του δίσκου.
Εάν σφιξουμα πρώτα την δαγκάνα την παραπάνω δουλειά θα την αναλάβει το μπόσικο από το τακακι
Εάν απλά πατήσουμε ελαφρά τις βιδες και πατήσουμε σταθερα την μανετα η δουλειά θα μοιραστεί στα μπόσικα τακακι - πειρους και βίδες - μπότες.

Αντέ γιατί βραχηκε η πλάτη μου μέχρι να λύσω και να δέσω για να δω τα παραπάνω.

Υ. Γ. Τώρα τα παραπάνω είναι προσωπική εμπειρία από την δική μου μηχανή. Σε άλλα μηχανάκια μπορεί αν μην ισχύει τίποτα από αυτά.
Φιλιά στα μούτρα..... :heartpound:

viper1
11/04/2019, 19:09
Ξεθάβω μόνο για ενημέρωση και ενδεχόμενο γλίτωμα ταλαιπωρίας.
Αφού έφαγα τον κόσμο σχεδόν 10 μέρες τώρα, σήμερα κατάφερα και βρήκα ένα εργαλείο που λύνει τα χέρια σε όποιον επιχειρήσει να λύσει και να καθαρίσει μόνος του τις δαγκάνες στο μηχανάκι του.
Υπάρχουν πολλά διαφορετικά, ίδιας όμως φιλοσοφίας, εργαλεία για την αφαίρεση των εμβόλων.
Μέχρι και ολόκληρο κιτ βρήκα στο ebay ψάχνοντας, αλλά εκείνο παραήταν overkill για ερασιτεχνική χρήση.
Βουαλά λοιπόν:

405735

Ενα 20ρικακι το βρήκα με τα πολλά, στο e-moto.gr και είναι, περιέργως, πολύ φτηνότερο απο τις τιμές που πετύχαινα απο Αγγλία και Αμερική.
Υπάρχει και βερσιόν του όπου το κυρίως σώμα του εργαλείου δεν είναι σώμα πένσας αλλά σκύλας (όχι της λύσσας,του σφιγκτήρα) αλλά αυτό στο σάνι Γκρις δε το έχω εντοπίσει ακόμα.
Όπως και να'χει, είναι ένα πολύ χρήσιμο και σχετικά φτηνό εργαλείο να το έχει κάποιος που λερώνει νυχάκια.

Πήρα το ίδιο . Έχω κάτι εξάπιστονες να αλλάξω Τσιμουχακια. Για να δούμε αν δουλεύει....

o_gavros
11/04/2019, 19:22
δουλεύει μια χαρά.το δοκίμασα προχτες στη μονοπίστονη του κρύφτον

o teos
11/04/2019, 19:30
O τυπος στο βιντεο τα λεει αριστα... ετσι το κανω παντα χωρις κανενα προβλημα ποτέ.. ;)

viper1
12/04/2019, 20:21
Λοιπόν. Πήγα σήμερα να βγάλω τα εμβολακια. Καλό το εργαλείο αλλά ήταν πολύ σφιχτά και φοβήθηκα ότι θα τα χαράξει εσωτερικά. Έβαλα ένα κομμάτι σαμπρελα αλλά τίποτα. Οπότε έπαιξε κομπρεσέρ , αέρας και πεταχτηκαν αμέσως.....

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
21/05/2019, 15:48
Συντροχοι χαίρεται.
Εδώ και κάποιες βδομάδες αντιμετοπιζα ένα πρόβλημα με το μπροστινό φραινο. Όταν πατούσα τη μανετα μαγκονε και είχα μειωμένη πεδηση. Ξέροντας ότι έρχεται η άδεια μου που συνεπεφτε με το κτεο της μηχανής έκανα υπομονή μέχρι να έρθει η άδεια.
Και ήρθε.
Ξεκίνησα λοιπόν από τη μανετα για να δω αν σκαλώνει κάπου. Όχι. Πάτησα φραινο και έβαλα το αυτι μου στη δαγκάνα και άκουσα το κρατσ κρατσ από κει. Εβγαλα τις 2 14αρες βίδες που κρατάνε τη δαγκάνα.Έβγαλα τα τακάκια και εμφανίστηκαν τα έμβολα. Πάτησα φρένο και αντί να κουνηθουν και τα 2 έμβολα κουνήθηκε μόνο το 1.Εξου και η μειωμένη πεδηση. Πατώντας φρένο έβγαλα το πρώτο πιστονακι και το αλιψα καλά καλά με υγρό φρένων. Καθάρισα την υποδοχή του εμβολου και το ξαναβαλα μεσα ωραία. Είχα κάνει όμως μαλακια και είχε πάρει αέρα το κύκλωμα. Οπότε ξεβιδωσα το δοχείο για τα υγρά φρένων συμπλήρωσα υγρά και ξεκίνησα εξαερωση με τή βοήθεια αυτού του βίντεο
https://youtu.be/P100CDXmyGE
Έβαλα καθετήρα για να κάνω εξαερωση.Το σωληνάκι του καθετήρα είναι ίδιο με αυτό που χρησιμοποιεί ο τύπος στο βίντεο. Έκανα λοιπόν την εξαερωση και μαγκωσα το εμβολο που καθάρισα με ένα 24αρι κλειδί για να μην μπορεί να κινηθεί όταν θα πατήσω την μανετα να αναγκάσω το κολλημένο πιστονακι να κινηθεί. Και έτσι έγινε.Εβγαλα και το δεύτερο εμβολο και το αλιψα με υγρό φρένων και την υποδοχή που θα μπει και το ξαναεβαλα μεσα με το χέρι. Ξαναεκανα πάλι εξαερωση συμπλιρονοντας πάντα υγρά. Πρέπει να πω ότι είχε πάρει πολυαέρα μεσα το κύκλωμα και ταλεπορηθηκα πολύ.
Το αποτέλεσμα ήταν τρομακτικο. Η διαφορά χαοτική. Τώρα η μανετα πάει γλυκά γλυκά κάτω. Σαν να κόβεις με το μαχαίρι βούτυρο. Δε κολλάει πουθενά. Η διαδρομή της μανετας αυξηθηκε και έτσι κατεβενει πιο χαμηλά. Φτάνει πιο κοντά στο γκριπ από πριν. Το μηχανάκι σταματάει παρα πολύ καλύτερα.
Με τη πρώτη ευκαιρια θα λύσω και τη πίσω δαγκάνα.
Ευχαριστώ.

viper1
21/05/2019, 15:52
Συντροχοι χαίρεται.
Εδώ και κάποιες βδομάδες αντιμετοπιζα ένα πρόβλημα με το μπροστινό φραινο. Όταν πατούσα τη μανετα μαγκονε και είχα μειωμένη πεδηση. Ξέροντας ότι έρχεται η άδεια μου που συνεπεφτε με το κτεο της μηχανής έκανα υπομονή μέχρι να έρθει η άδεια.
Και ήρθε.
Ξεκίνησα λοιπόν από τη μανετα για να δω αν σκαλώνει κάπου. Όχι. Πάτησα φραινο και έβαλα το αυτι μου στη δαγκάνα και άκουσα το κρατσ κρατσ από κει. Εβγαλα τις 2 14αρες βίδες που κρατάνε τη δαγκάνα.Έβγαλα τα τακάκια και εμφανίστηκαν τα έμβολα. Πάτησα φρένο και αντί να κουνηθουν και τα 2 έμβολα κουνήθηκε μόνο το 1.Εξου και η μειωμένη πεδηση. Πατώντας φρένο έβγαλα το πρώτο πιστονακι και το αλιψα καλά καλά με υγρό φρένων. Καθάρισα την υποδοχή του εμβολου και το ξαναβαλα μεσα ωραία. Είχα κάνει όμως μαλακια και είχε πάρει αέρα το κύκλωμα. Οπότε ξεβιδωσα το δοχείο για τα υγρά φρένων συμπλήρωσα υγρά και ξεκίνησα εξαερωση με τή βοήθεια αυτού του βίντεο
https://youtu.be/P100CDXmyGE
Έβαλα καθετήρα για να κάνω εξαερωση.Το σωληνάκι του καθετήρα είναι ίδιο με αυτό που χρησιμοποιεί ο τύπος στο βίντεο. Έκανα λοιπόν την εξαερωση και μαγκωσα το εμβολο που καθάρισα με ένα 24αρι κλειδί για να μην μπορεί να κινηθεί όταν θα πατήσω την μανετα να αναγκάσω το κολλημένο πιστονακι να κινηθεί. Και έτσι έγινε.Εβγαλα και το δεύτερο εμβολο και το αλιψα με υγρό φρένων και την υποδοχή που θα μπει και το ξαναεβαλα μεσα με το χέρι. Ξαναεκανα πάλι εξαερωση συμπλιρονοντας πάντα υγρά. Πρέπει να πω ότι είχε πάρει πολυαέρα μεσα το κύκλωμα και ταλεπορηθηκα πολύ.
Το αποτέλεσμα ήταν τρομακτικο. Η διαφορά χαοτική. Τώρα η μανετα πάει γλυκά γλυκά κάτω. Σαν να κόβεις με το μαχαίρι βούτυρο. Δε κολλάει πουθενά. Η διαδρομή της μανετας αυξηθηκε και έτσι κατεβενει πιο χαμηλά. Φτάνει πιο κοντά στο γκριπ από πριν. Το μηχανάκι σταματάει παρα πολύ καλύτερα.
Με τη πρώτη ευκαιρια θα λύσω και τη πίσω δαγκάνα.
Ευχαριστώ.

Ε αν η Μανέτα φτάνει μέχρι το γκριπ έχει ακόμα αέρα το σύστημα.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
21/05/2019, 16:07
Ε αν η Μανέτα φτάνει μέχρι το γκριπ έχει ακόμα αέρα το σύστημα.

Δε με κατάλαβες. Φτάνει πιο κοντά στο γκριπ από πριν.Το φρένο πιάνει τέλεια. Άλλαξε η απόσταση που πιάνει. Περασα από κτεο σήμερα και βγήκα χωρίς παρατηρήσεις.

toyar
21/05/2019, 16:08
...και δεν έχεις φρενο

telegonos
21/05/2019, 16:16
Η διαδρομή της μανετας αυξηθηκε και έτσι κατεβενει πιο χαμηλά. Φτάνει πιο κοντά στο γκριπ από πριν. Το μηχανάκι σταματάει παρα πολύ καλύτερα.

To γιατί ενώ η διαδρομή αυξήθηκε, τώρα έχεις καλύτερο φρένο (και συμπληρώνω εγώ, πάω στοίχημα ότι έχεις ΚΑΙ καλύτερη αίσθηση) , το έχω εξηγήσει, στην Φυσική που δεν διάβασες στο ποστ Νο1. Μικρό το κακό, το αποτέλεσμα μετράει και χαίρομαι που το πέτυχες.

vaska
21/05/2019, 19:06
Δε με κατάλαβες. Φτάνει πιο κοντά στο γκριπ από πριν.Το φρένο πιάνει τέλεια. Άλλαξε η απόσταση που πιάνει. Περασα από κτεο σήμερα και βγήκα χωρίς παρατηρήσεις.

Λογικό να μεγαλώσει η διαδρομή της μανέτας γιατί τώρα σπρώχνει 2 έμβολα ενώ πριν έσπρωχνε ένα (το άλλο ήταν κολλημένο είπες).

Όλα καλά λοιπόν

Kas_Tracer
21/05/2019, 19:23
Εγώ πάντως σε τέτοιο κόλλημα θα άλλαζα και τις τσιμουχες

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
21/05/2019, 22:53
To γιατί ενώ η διαδρομή αυξήθηκε, τώρα έχεις καλύτερο φρένο (και συμπληρώνω εγώ, πάω στοίχημα ότι έχεις ΚΑΙ καλύτερη αίσθηση) , το έχω εξηγήσει, στην Φυσική που δεν διάβασες στο ποστ Νο1. Μικρό το κακό, το αποτέλεσμα μετράει και χαίρομαι που το πέτυχες.

Αγορίνα μου. Σε έπιασα. Το ποστ 1το διάβασα αλλά αυτά από τη φυσική δε τα κατάλαβα. ΑΛΛΆ. Στο ποστ 2 σε ρώτησα κάτι και δε πείρα απάντηση ποτές :wave2:

MAIK72
21/05/2019, 23:29
Πολύ ωράια και κατατοπιστικά όλα αυτά αλλά τελικά πόσο κόστησε η ηλεκτροστατική βαφή στις δαγκάνες;Μήπως συμφέρει να πας και άλλα κομμάτια μαζί ,όπως καλάμια ,δίσκους ή ζάντες;

toyar
22/05/2019, 06:13
λες οτι η μανετα φτανει πιο κοντα στο γκριπ απο πριν....
αν αφησεις και ξαναπατησεις κανει την ιδια διαδρομη η μικροτερη;

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
22/05/2019, 06:25
Πολύ ωράια και κατατοπιστικά όλα αυτά αλλά τελικά πόσο κόστησε η ηλεκτροστατική βαφή στις δαγκάνες;Μήπως συμφέρει να πας και άλλα κομμάτια μαζί ,όπως καλάμια ,δίσκους ή ζάντες;

Δεν έκανα εγώ ηλεκτροσυατικη.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
22/05/2019, 06:26
λες οτι η μανετα φτανει πιο κοντα στο γκριπ απο πριν....
αν αφησεις και ξαναπατησεις κανει την ιδια διαδρομη η μικροτερη;

Την ίδια διαδρομή. Εχθές είχα το μηχανάκι όλη μέρα.

vaska
22/05/2019, 07:03
λες οτι η μανετα φτανει πιο κοντα στο γκριπ απο πριν....
αν αφησεις και ξαναπατησεις κανει την ιδια διαδρομη η μικροτερη;

Θα προσπαθήσω εγώ να εξηγήσω τι έχει συμβεί πιο πολύ από εμπειρία γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι δικό μου το μηχανάκι αλλά ούτε και το έχω καβαλήσει.
Λοιπόν αγαραζεις ένα μηχανάκι και όσο είναι όλα τα της πέδησης σε καλή κατάσταση, η μανετα κάνει μια συγκεκριμένη διαδρομή και το μηχανάκι φρενάρει άψογα. Με τα χρόνια χρήσης και την όχι σωστή συντήρηση σιγά σιγά χάνεις διαδρομή από την μανετα καθώς και δύναμη πέδησης (για πολλούς λόγους μπορεί να συμβεί αυτό - εδώ έγινε από κολλημένο εμβολακι) , αλλά επειδή η διαδικασία γίνεται πολύ πολύ αργά δεν το αντιλαμβάνεσαι παρά μόνο αφού τα φρένα σου έχουν γίνει ενοχλητικά αδύναμα ή (και) υπάρχει ένα "σκαλοπάτι" στην διαδρομή της μανετας κι ένα απότομο δάγκωμα στα φρένα. Μετά το λύσιμο και καθάρισμα τα έμβολα δουλεύουν κανονικά και τα δύο η μανετα αποκτά πάλι όλη την διαδρομή της και τα φρένα έχουν γίνει το ίδιο δυνατά όπως όταν το μηχανάκι ήταν καινούριο. Ουσιαστικά λοιπόν δεν αυξήθηκε η διαδρομή της μανετας σε σχέση με την κανονική διαδρομή απλά ανακτήθηκε όλη η χαμένη με τα χρόνια και την κακοσυντήρηση.
Ελπίζω να το πέτυχα και να έλυσα την απορία σου.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
22/05/2019, 21:44
Θα προσπαθήσω εγώ να εξηγήσω τι έχει συμβεί πιο πολύ από εμπειρία γιατί έτσι κι αλλιώς δεν είναι δικό μου το μηχανάκι αλλά ούτε και το έχω καβαλήσει.
Λοιπόν αγαραζεις ένα μηχανάκι και όσο είναι όλα τα της πέδησης σε καλή κατάσταση, η μανετα κάνει μια συγκεκριμένη διαδρομή και το μηχανάκι φρενάρει άψογα. Με τα χρόνια χρήσης και την όχι σωστή συντήρηση σιγά σιγά χάνεις διαδρομή από την μανετα καθώς και δύναμη πέδησης (για πολλούς λόγους μπορεί να συμβεί αυτό - εδώ έγινε από κολλημένο εμβολακι) , αλλά επειδή η διαδικασία γίνεται πολύ πολύ αργά δεν το αντιλαμβάνεσαι παρά μόνο αφού τα φρένα σου έχουν γίνει ενοχλητικά αδύναμα ή (και) υπάρχει ένα "σκαλοπάτι" στην διαδρομή της μανετας κι ένα απότομο δάγκωμα στα φρένα. Μετά το λύσιμο και καθάρισμα τα έμβολα δουλεύουν κανονικά και τα δύο η μανετα αποκτά πάλι όλη την διαδρομή της και τα φρένα έχουν γίνει το ίδιο δυνατά όπως όταν το μηχανάκι ήταν καινούριο. Ουσιαστικά λοιπόν δεν αυξήθηκε η διαδρομή της μανετας σε σχέση με την κανονική διαδρομή απλά ανακτήθηκε όλη η χαμένη με τα χρόνια και την κακοσυντήρηση.
Ελπίζω να το πέτυχα και να έλυσα την απορία σου.

Ακριβώς φίλε. Όπως ακριβώς τα λες. Η μανετα μου έκανε σκαλοπατι.Και απότομο δάγκωμα των φρένων. Αλλιώς δε θα έμπαινα σε τέτοια διαδικασία. Και κάτι άλλο. Έχω περάσει 3 κτεο όσο καιρό έχω το μηχανάκι. Στα 2 στις παρατηρήσεις μου έγραφε μειωμένη πεδηση. Φανταστείτε τη χαρά μου προχθές που πέρασα κτεο μετά το καθάρισμα που έκανα και δεν μου έγραψε πια τίποτα. Οπωσδήποτε με τη πρώτη ευκαιρία θα καθαρίσω και την πίσω δαγκάνα.