PDA

View Full Version : Ερώτηση περί φρένων



jim83
23/10/2018, 12:26
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με την διαφορά που έχουν οι διπίστονες δαγκάνες με τις τετραπίστονες οδηγικά/ποιοτικά, τετραπίστονες συνεπάγεται καλύτερα φρένα ή δεν είναι απαραίτητο αυτό? Προφανώς θα έχει να κάνει και με το μέγεθος του τροχού και τετραπίστονα ακούγονται πιο δυνατά, περισσότερη δύναμη στις δισκόπλακες αλλα καμία γνώμη από κάποιον που να γνωρίζει θα ήταν ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ.

OldMan
23/10/2018, 12:31
Αν ξερεις την διαφορα μεταξυ μονοπιστονων και διπιστονων, κανε αναγωγη μεταξυ διπιστονων και τετραπιστονων..
(για να μη ξαναρωτας οταν εμφανιστουν οχταπιστονες..) ;)

Υ.Γ.
Οι παραμετροι ειναι αρκετες (και μπλεκουμε με Γεωμετρια και Φυσικη)..

Μια διπιστονη δαγκανα με συνολικη επιφανεια επαφης με τον δισκο ίδια με αυτην μιας τετραπιστονης και με συνολικα ασκουμενη δύναμη ίδια, δεν εχει ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ καμια διαφορα..!!

sniper
23/10/2018, 12:45
Αν ξερεις την διαφορα μεταξυ μονοπιστονων και διπιστονων, κανε αναγωγη μεταξυ διπιστονων και τετραπιστονων..
(για να μη ξαναρωτας οταν εμφανιστουν οχταπιστονες..) ;)

Ναι αλλά δεν βάζει την παράμετρο δίσκος....

OldMan
23/10/2018, 12:49
Πολυ βιασεσαι να απαντησεις, Ταβαριτς...

telegonos
23/10/2018, 12:50
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με την διαφορά που έχουν οι διπίστονες δαγκάνες με τις τετραπίστονες οδηγικά/ποιοτικά, τετραπίστονες συνεπάγεται καλύτερα φρένα ή δεν είναι απαραίτητο αυτό? Προφανώς θα έχει να κάνει και με το μέγεθος του τροχού και τετραπίστονα ακούγονται πιο δυνατά, περισσότερη δύναμη στις δισκόπλακες αλλα καμία γνώμη από κάποιον που να γνωρίζει θα ήταν ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ.

Θεωρητικά είναι καλύτερη η τετραπίστονη. Πιο αποδοτική, πιο ακριβής, πιο άμεση κ.ο.κ.

Όμως, μετράει η...πράξη. Μια τετραπίστονη που έχει να καθαριστεί 20 χρόνια και έχει τα μισά έμβολα κολλημένα, σε σχέση με μια διπίστονη καλοσυντηρημένη, μπορεί να είναι τρις χειρότερη. Ομοίως, μια φτηνή τετραπίστονη με ανοχές ότι νάναι, σε σχέση με μια καλής ποιότητας διπίστονη.

sapila racing
23/10/2018, 12:57
Αν ξερεις την διαφορα μεταξυ μονοπιστονων και διπιστονων, κανε αναγωγη μεταξυ διπιστονων και τετραπιστονων..
(για να μη ξαναρωτας οταν εμφανιστουν οχταπιστονες..) ;)

Υ.Γ.
Οι παραμετροι ειναι αρκετες (και μπλεκουμε με Γεωμετρια και Φυσικη)..

Μια διπιστονη δαγκανα με συνολικη επιφανεια επαφης με τον δισκο ίδια με αυτην μιας τετραπιστονης και με συνολικα ασκουμενη δύναμη ίδια, δεν εχει ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ καμια διαφορα..!!

Αν η εν λόγω διπσίτονη μπορεί να πατάει τα τακάκια στον δίσκο ομοιόμορφα και με την ίδια δύναμη, τότε δεν εχει διαφορά απόδοσης με την 4πίστονη.
Οπως πχ μια ακριβή 2πίστονη AP Racing πχ μπορεί να φρεναρει και καλύτερα απο μια low budget 4πίστονη η οποία ψιλοπαραμορφώνεται κατα το φρενάρισμα.
Θα πρέπει επίσης να γίνει κι ένα διαχωρισμός μεταξύ δαγκανών με ίδιο αριθμό εμβόλων. Αλλο η 2πίστονη με γλύστρα κι άλλο η διπίστονη με αντικρυστά έμβολα. Γενικά αυτές με το/τα έμβολα απο την μια πλευρά και γλύστρα υστερούν σημαντικά.

sniper
23/10/2018, 12:57
Πολυ βιασεσαι να απαντησεις, Ταβαριτς...

Eρωτήσεις βάΝω...

jim83
23/10/2018, 13:01
Ευχαριστω για τις απαντησεις, καταλαβαινω τις προφανεις διαφορες, απλα σαν νεος οδηγος στην ουσια και στην προσπαθεια εξευρεσης μιας καλης πρωτης μοτοσυκλετας κοιταω αρκετα και τον παραγοντα φρενα μπας και κανω εν τελει καλυτερη επιλογη μοτοσυκλετας. Οδηγικα δυο μοτοσυκλετες εχω οδηγησει στη ζωη μου και αυτες στη σχολη οδηγων.

taisteal
23/10/2018, 13:03
Σαν νέος αναβάτης πρώτα βελτίωσε την οδήγησή σου και μετά κοιτάς και τα φρένα κτλ.

sniper
23/10/2018, 13:03
Ευχαριστω για τις απαντησεις, καταλαβαινω τις προφανεις διαφορες, απλα σαν νεος οδηγος στην ουσια και στην προσπαθεια εξευρεσης μιας καλης πρωτης μοτοσυκλετας κοιταω αρκετα και τον παραγοντα φρενα μπας και κανω εν τελει καλυτερη επιλογη μοτοσυκλετας. Οδηγικα δυο μοτοσυκλετες εχω οδηγησει στη ζωη μου και αυτες στη σχολη οδηγων.

OK, αρχικά όλα τα φρένα είναι αρκετά για εσένα. Σ' αυτη τη φάση πρέπει εσύ να μάθεις να φρενάρεις σωστά.

νεοσσός
23/10/2018, 13:28
Επιπλέον για ένα άπειρο οδηγό, έχει μεγαλύτερη σημασία η προοδευτικότητα στα φρένα και η πληροφόρηση που φθάνει στα χέρια του, παρά η απόλυτη δύναμη. Το ίδιο ισχύει για όλα τα σημεία χειρισμού.

Δώσε βάση στο να έχει ABS και στο να αντικαθιστάς συχνά τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας.

OldMan
23/10/2018, 17:12
OK, αρχικά όλα τα φρένα είναι αρκετά για εσένα. Σ' αυτη τη φάση πρέπει εσύ να μάθεις να φρενάρεις σωστά.
Well said, Ταβαριτς..!! ;)

Και αντε να το προχωρησουμε λιγακι παρακατ' και να δουμε τι ειναι προτιμοτερο για εναν αρχαριο..

Να μαθει με ενα "τελειο" μηχανακι (και αν τυχει μετα να καβαλησει κανενα χρεπι, heaven help us all..) ή να μαθει με ενα οριακα "απαραδεκτο" μηχανακι (και αν την βγαλει καθαρή, την εβγαλε..) ??

taisteal
23/10/2018, 17:17
Να πάρει ένα χωμάτινο μοτόρι
Αν δεν γίνεις εντουράς δεν θα μάθεις να οδηγάς.

:D

jim83
23/10/2018, 17:30
Επιπλέον για ένα άπειρο οδηγό, έχει μεγαλύτερη σημασία η προοδευτικότητα στα φρένα και η πληροφόρηση που φθάνει στα χέρια του, παρά η απόλυτη δύναμη. Το ίδιο ισχύει για όλα τα σημεία χειρισμού.

Δώσε βάση στο να έχει ABS και στο να αντικαθιστάς συχνά τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας.

Eυχαριστω, κατι τετοιο με ενδιαφερε κυριως να μαθω που ειναι πρακτικο για την οδηγηση και δε μενει μονο σε specs.

stefanos
23/10/2018, 19:11
Μια διπιστονη δαγκανα με συνολικη επιφανεια επαφης με τον δισκο ίδια με αυτην μιας τετραπιστονης και με συνολικα ασκουμενη δύναμη ίδια, δεν εχει ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ καμια διαφορα..!!


Το οποίο σημαίνει ότι σε δεδομένο πλάτος δισκόπλακας μιά τετραπίστονη μπορεί να προσφέρει διπλάσια επιφάνεια επαφής από την αντίστοιχη διπίστονη και μια 6πιστονη τριπλάσια κ.ο.κ?
ή
Για την συνολικά ίση επιφάνεια επαφής η τετραπίστονη απαιτεί πολύ λιγότερη δισκόπλακα έχοντας συνολικά πολύ πιο ομοιόμορφη φθορά στα τακάκια?

telegonos
23/10/2018, 19:25
Ο πολλαπλασιασμός της δύναμης από το υδραυλικό σύστημα του φρένου, είναι ΑΝΑΛΟΓΟΣ του εμβαδού των πιστονιών των δαγκανών και ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ ΑΝΑΛΟΓΟΣ του εμβαδού του πιστονιού της τρόμπας.

Στις δαγκάνες με γλύστρα, το εμβαδόν των πιστονιών μετράει επί δύο, γιατί ολισθαίνει η δαγκάνα, άρα μοιράζεται η διαδρομή στα πιστόνια και στην δαγκάνα την ίδια.

Μην μπερδεύεστε με την επιφάνεια του τακακιού.

OldMan
24/10/2018, 13:47
Το οποίο σημαίνει ότι σε δεδομένο πλάτος δισκόπλακας μιά τετραπίστονη μπορεί να προσφέρει διπλάσια επιφάνεια επαφής από την αντίστοιχη διπίστονη και μια 6πιστονη τριπλάσια κ.ο.κ?
ή
Για την συνολικά ίση επιφάνεια επαφής η τετραπίστονη απαιτεί πολύ λιγότερη δισκόπλακα έχοντας συνολικά πολύ πιο ομοιόμορφη φθορά στα τακάκια?

Τπτ απο τα 2 ρε Πατερα..!!
(επιφανεια επαφης εννοω την επιφανεια του τακακιου(ων) που πατανε πανω στον δισκο..)

Αφου μπαγασα καταλαβαινεις πολυ καλα τι λεω, γιατί με τσιγκλας..?? :D