PDA

View Full Version : το abs σώζει ζωές και στην επόμενη αγορά σας προτιμήστε να εχει abs απαραιτήτως



Σελίδες : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11

kostaspetrou
15/11/2019, 15:10
Φίλε Κώστα μπορούμε να μπλοκάρουμε τον τροχό με 200km/h μπορεί και με 20km/h.
Tι μας συμφέρει; να φρενάρουμε με διακοπές από τα 200 ή να τα μαζέψουμε και αν τύχει να έχουμε διακοπές στο φρενάρισμα στα 20;

Μιλάς για μπροστινό τροχό ή πίσω;
Ο πίσω ΙΣΩΣ μπλοκάρει αλλά συμμετέχει ελάχιστα στο φρενάρισμα.

Σε άσφαλτο δρόμου να μπλοκάρεις το μπροστινό με 200, δεν παίζει, εκτός και αν
φρενάρεις πάνω σε τμήμα του οδοστρώματος με χαλίκι/πάγο δεν ξέρω τι.

Αν εμπιστεύεσαι το ABS σου, τραβάς τέρμα τη μανέτα φροντίζοντας να μη διπλώσει το μηχανάκι.

extisatokat
15/11/2019, 15:11
Αδερφέ τα έχεις μπερδέψει λίγο. Αυτο που γράφεις είναι ότι το abs ασκεί δύναμη (άσχετα το πότε). Το abs δεν ασκεί δύναμη εφόσον ενεργοποιηθεί, απλά ανοιγοκλείνει βαλβίδες για να πέφτει η πίεση και να ανεβαίνει πάλι, τοσο, όσο πατάει ο οδηγός.
Υπάρχουν αμάξια που όντως το abs ασκεί δύναμη σε εξαιρετικές περιπτώσεις αλλά πάμε σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα με abs-esp-traction και yaw sensors και τα ασυμαζευτα :) :)

προφανως εννοει οτι το ΑΒS επεμβαινει ή ενεργοποιειται ,δεν εννοει ασκει δυναμη με την κυριολεκτικη εννοια του ορου.

daz
15/11/2019, 15:13
Sniper, λίγο φρενο ρε συ!

kostaspetrou
15/11/2019, 15:14
Αδερφέ τα έχεις μπερδέψει λίγο. Αυτο που γράφεις είναι ότι το abs ασκεί δύναμη (άσχετα το πότε). Το abs δεν ασκεί δύναμη εφόσον ενεργοποιηθεί, απλά ανοιγοκλείνει βαλβίδες για να πέφτει η πίεση και να ανεβαίνει πάλι, τοσο, όσο πατάει ο οδηγός.
Υπάρχουν αμάξια που όντως το abs ασκεί δύναμη σε εξαιρετικές περιπτώσεις αλλά πάμε σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα με abs-esp-traction και yaw sensors και τα ασυμαζευτα :) :)

Μισό...
Χωρίς ABS θα ασκηθεί δύναμη ικανή να μπλοκάρει τον τροχό.
Αυτή η δύναμη μας είναι άχρηστη,δεw το αστεράκι στο ποστ #895.

Mε ABS , ακριβώς επειδή η άχρηστη δύναμη θα μειωθεί σε εκμεταλλεύσιμα επίπεδα, θα έχεις στο σύστημα πέδησης τη μέγιστη εκμεταλλεύσιμη δύναμη.

Pew
15/11/2019, 15:14
Ρε μλκες... κανονιζοταν LIVE κοντρα πριν πολυ καιρο σε ενα thread.
Γιατι δεν κανονιζετε και μια κοντρα στα φρενα οι μεν και οι δε?? :D

extisatokat
15/11/2019, 15:16
Μιλάς για μπροστινό τροχό ή πίσω;
Ο πίσω ΙΣΩΣ μπλοκάρει αλλά συμμετέχει ελάχιστα στο φρενάρισμα.

Σε άσφαλτο δρόμου να μπλοκάρεις το μπροστινό με 200, δεν παίζει, εκτός και αν
φρενάρεις πάνω σε τμήμα του οδοστρώματος με χαλίκι/πάγο δεν ξέρω τι.

Αν εμπιστεύεσαι το ABS σου, τραβάς τέρμα τη μανέτα φροντίζοντας να μη διπλώσει το μηχανάκι.
τα συγχρονα μηχανακια και με 200 μπορουν να μπλοκαρουν,και αυτο βεβαια ειναι ακομα πιο επικινδυνο απ οτι στα 20 ,γι αυτο λεμε ΑΒS,στο μη προφραμματισμενο και στο απροβλεπτο,κανενας εγκεφαλος -ανθρωπινος-δεν προλαβαινει.

doctor_john
15/11/2019, 15:19
Πώς δεν παίζει, όλα παίζουν στο δρόμο και εσύ στην ουσία αυτό προτείνεις.
Δεν είναι δυνατόν να περιμένεις καλύτερο φρενάρισμα "τραβώντας τέρμα την μανέτα"!

Δεν θα μπλοκάρει; έστω ότι είναι οι συνθήκες άριστες και εμείς τέλειοι, δεν θα έχεις διακοπές στο φρενάρισμα με διάρκεια
ανάλογη της ποιότητας του συστήματος abs; Αυτές οι διακοπές δεν θα σου κοστίσουν σε μέτρα;

kostaspetrou
15/11/2019, 15:20
τα συγχρονα μηχανακια και με 200 μπορουν να μπλοκαρουν,και αυτο βεβαια ειναι ακομα πιο επικινδυνο απ οτι στα 20 ,γι αυτο λεμε ΑΒS,στο μη προφραμματισμενο και στο απροβλεπτο,κανενας εγκεφαλος -ανθρωπινος-δεν προλαβαινει.

Δεν ισχύει αυτό,ξέχασέ το.

Με 200 δεν μπορείς να μπλοκάρεις το μπροστινό γιατί κανείς δε μπορεί ν' ασκήσει τόση πίεση στη μανέτα, είναι ανθρωπίνως αδύνατο.

Εκτός και η κατάσταση του οδοστρώματος έχει χαλίκια, κλπ που είπα παραπάνω.
Προσωπικά είμαι υπέρ του ABS διότι κανείς αλάνθαστος.

sniper
15/11/2019, 15:20
τα συγχρονα μηχανακια και με 200 μπορουν να μπλοκαρουν...

Και τα παλιότερα, αν πέσεις σε λάδια ή πάγο. Πουενά αλλού μηχανάκι με 200 δεν μπλοκάρει τροχό. Κανένας γήινος δεν έχει τέτοια δύναμη.

Johny the Fox
15/11/2019, 15:29
Πουενά αλλού μηχανάκι με 200 δεν μπλοκάρει τροχό. Κανένας γήινος δεν έχει τέτοια δύναμη.
Σε καποια μηχανακια 'ενα δαχτυλο ειναι αρκετο ..

The_Scientist
15/11/2019, 15:30
Μια χαρά θα τα βρουν αυτοί στο τέλος

sniper
15/11/2019, 15:33
Σε καποια μηχανακια 'ενα δαχτυλο ειναι αρκετο ..


Αν αρχίσει και τίποτα περίεργα κανένας στρόφαλος, ούτε καν δάχτυλο.

Johny the Fox
15/11/2019, 15:35
Αν αρχίσει και τίποτα περίεργα κανένας στρόφαλος, ούτε καν δάχτυλο.

πρεπει να σε παρω μαζι μου μια μερα εσενα ,για να σου φυγει το κιμονο ..:lol:

BLiTzER
15/11/2019, 15:37
Σε καποια μηχανακια 'ενα δαχτυλο ειναι αρκετο ..

Αν κινείσαι μόνο σβηστός, και τα πόδια στο έδαφος αρκούν.

extisatokat
15/11/2019, 15:38
Και τα παλιότερα, αν πέσεις σε λάδια ή πάγο. Πουενά αλλού μηχανάκι με 200 δεν μπλοκάρει τροχό. Κανένας γήινος δεν έχει τέτοια δύναμη.
Αν και διαφωνω ,ας υποθεσουμε οτι ισχυει αυτο που λες,ακομα καλυτερα γιατι δεν θα χρειασθει να ενεργοποιηθει το ABS.Πεφτοντας ομως η ταχυτητα απ το εντονο φρεναρισμα,μπορει να εχουν την δυναμη τα φρενα να μπλοκαρουν,οποτε αν το εχεις το ABS θα σε βοηθησει,απ το να μην τοχεις .Το ABS επ ουδενι δεν ειναι πανακεια,ειναι ομως μεγαλη βοηθεια για το 99% των αναβατων,γι αυτο και κατοπιν εμπεριστατωμενων μελετων και στατιστικων εγινε υποχρεωτικο.Βεβαιως παντα θα υπαρχουν και οι λιγοι ΠΟΛΥ ΕΜΠΕΙΡΟΙ και ΙΚΑΝΟΙ οδηγοι που δεν θα το εχουν αναγκη γιατι η εμπειρια τους και η ικανοτητα τους θα ξεπερνα τις ικανοτητες των μικροεπεξεργαστων του ΑBS.

Johny the Fox
15/11/2019, 15:38
Αν κινείσαι μόνο σβηστός, και τα πόδια στο έδαφος αρκούν.

δαχτυλο ποδιου εννοω ..

sniper
15/11/2019, 15:41
πρεπει να σε παρω μαζι μου μια μερα εσενα ,για να σου φυγει το κιμονο ..:lol:


Αν είναι ένα δάχτυλο (https://www.youtube.com/watch?v=uK-Zrktj7AA)μόνο ΟΚ.

karateo
15/11/2019, 22:25
(ΟΚ, στην ουσία μπλοκάρει στιγμιαία και απελευθερώνει, αλλά τεσπά).

Ανάλογα την υλοποίηση.
Ένα καλό abs δεν μπλοκάρει καθόλου και κάνει το βέλτιστο φρενάρισμα.


The wheel is optimally decelerated just below the locking limit.
http://www.largiader.com/abs/abs2.html

https://web.archive.org/web/20130801073955/http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/index.html

νεοσσός
16/11/2019, 13:54
Ανάλογα την υλοποίηση.
Ένα καλό abs δεν μπλοκάρει καθόλου και κάνει το βέλτιστο φρενάρισμα.


The wheel is optimally decelerated just below the locking limit.




http://www.largiader.com/abs/abs2.html
...
Ενδιαφέρον. Στην ίδια σελίδα, το ξαναεπισημαίνει στα συμπεράσματα:

The displacement measurement of the reciprocating piston enables the rotating speed of the wheel to be maintained just below the locking limit. This ensures complete, virtually optimal utilisation of tyre-road traction.

BLiTzER
16/11/2019, 14:00
Virtually.

mikes
16/11/2019, 19:10
με τις μαλακιες που διαβαζω εδω μεσα απο μερικους, εγω που εχω μαθει χωρις abs, με τοσα που μου εχουν τυχει στο δρομο κακως δεν ειμαι ακρωτηριασμενος η ζω ακομα...
την επομενη φορα μαλλον θα θα πρεπει να μη βασιστω στο ενστικτο μου και να αφησω το μηχανακι να κανει τα δικα του ωστε να στουκαρω και να σκοτωθω οπως μου αρμοζει..
γιατι ποιος ειμαι εγω ρε φιλε που θα τολμησω να βασιστω στις ικανοτητες μου ωστε να αποφυγω τα χειροτερα? αφου δεν ισχυει κατι τετοιο... αφου δεν εχω abs να κανει αυτο τη δουλεια για μενα, πρεπει να στουκαρω, τελος.. τι? οχι?

telegonos
16/11/2019, 20:00
με τις μαλακιες που διαβαζω εδω μεσα απο μερικους, εγω που εχω μαθει χωρις abs, με τοσα που μου εχουν τυχει στο δρομο κακως δεν ειμαι ακρωτηριασμενος η ζω ακομα...
την επομενη φορα μαλλον θα θα πρεπει να μη βασιστω στο ενστικτο μου και να αφησω το μηχανακι να κανει τα δικα του ωστε να στουκαρω και να σκοτωθω οπως μου αρμοζει..
γιατι ποιος ειμαι εγω ρε φιλε που θα τολμησω να βασιστω στις ικανοτητες μου ωστε να αποφυγω τα χειροτερα? αφου δεν ισχυει κατι τετοιο... αφου δεν εχω abs να κανει αυτο τη δουλεια για μενα, πρεπει να στουκαρω, τελος.. τι? οχι?

false logic, δεν είπε κανείς αυτά που γράφεις.

νεοσσός
17/11/2022, 23:22
Ανασύρω το νήμα για ένα ενδιαφέρον video (https://www.youtube.com/watch?v=G-GEUkiMuLk) σχετικά με το ABS.

Εντύπωση μου έκανε η αναφορά στην κατάσταση της βέλτιστης πρόσφυσης. Το είχα ακούσει για τα αγωνιστικά λάστιχα, ότι πετυχαίνουν στις στροφές τη βέλτιστη πρόσφυση όταν είναι στα πρώτα στάδια ολίσθησης. Αλλά εδώ το γενικεύει. Αναφέρει ότι η βέλτιστη πρόσφυση επιτυγχάνεται αφού έχει αρχίσει η ολίσθηση και όχι πριν εμφανιστεί. Συγκεκριμένα εντοπίζεται στην περιοχή όπου το ποσοστό της διαφοράς ταχύτητας μεταξύ ελαστικού και οχήματος είναι στο 20%. Επισημαίνει όμως ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο για άνθρωπο, αν όχι απίθανο, να καταφέρει να διατηρήσει τον τροχό παρατεταμένα στο σημείο αυτό. Βέβαια στις μοτοσυκλέτες έχεις ένα χειριστήριο φρένου ανά τροχό, οπότε ο έλεγχος είναι καλύτερος από το αμάξι, αλλά και πάλι όχι τόσο γρήγορος όσο το ABS.
https://youtu.be/G-GEUkiMuLk?t=533

Tsber
18/11/2022, 10:34
Άμεσα εξέλιξη ελαστικών και συστημάτων ABS όλων των κατηγοριών αποκλειστικά σε ελληνικούς δρόμους!

Σε ένα μήνα η τεχνογνωσία θα περνούσε σε εξωγήινο επίπεδο :tooth:

Tallyban
19/11/2022, 19:27
Πάντως στα αυτοκίνητα περισσότερες (μικρό) συγκρουσεις προκαλεί το αβς,παρά προλαμβάνει.
Για τα δίκυκλα δε το συζητάω καν,μόνο για ποδήλατα με βοηθητικές κάνει.

karellen
19/11/2022, 21:28
Πάντως στα αυτοκίνητα περισσότερες (μικρό) συγκρουσεις προκαλεί το αβς,παρά προλαμβάνει.
Για τα δίκυκλα δε το συζητάω καν,μόνο για ποδήλατα με βοηθητικές κάνει.

:nono:
Σου έχει τύχει να παρεμβεί σε μια δύσκολη το abs?
Ή μάλλον,έχεις οδηγήσει ποτέ σου μηχανή με abs?

Viking
19/11/2022, 23:14
Πάντως στα αυτοκίνητα περισσότερες (μικρό) συγκρουσεις προκαλεί το αβς,παρά προλαμβάνει.
Για τα δίκυκλα δε το συζητάω καν,μόνο για ποδήλατα με βοηθητικές κάνει.

πηγή?

viper1
20/11/2022, 00:30
:nono:
Σου έχει τύχει να παρεμβεί σε μια δύσκολη το abs?
Ή μάλλον,έχεις οδηγήσει ποτέ σου μηχανή με abs?

Στα δίκυκλα με βοηθητικές δεν έχουν βάλει ακόμα

mikes
20/11/2022, 08:23
:nono:
Σου έχει τύχει να παρεμβεί σε μια δύσκολη το abs?
Ή μάλλον,έχεις οδηγήσει ποτέ σου μηχανή με abs?

εχω οδηγησει εγω!
ε λοιπον σε πληροφορω πως δεν ειδα καμια απολυτως διαφορα στη συμπεριφορα της στο φρεναρισμα
σε σχεση με τη δικη μου που ΔΕΝ εχει abs..
... βεβαια οσο την οδηγουσα ηταν ολα νορμαλ, δε μου ετυχε καποιο περιστατικο που επρεπε να πεσω στα φρενα
και να αποφυγω εμποδιο.. :D

νταξ για να σοβαρευτουμε τωρα, αυτοι που πιστευουν κατι τετοια, βασικα δεν εχουν ιδεα πως λειτουργει και τι
ακριβως κανει το abs...
το καλυτερο και πιο εξελιγμενο συστημα να εχει το οχημα, αμα δεν εχει σωστα λαστιχα και αναρτηση για να
το υποστιρηξουν, καθως και αμα ο οδηγος πανω στον πανικο "κλειδωσει στοχο" δουλιτσα δε προκειται να γινει
στον αιωνα τον απαντα..
οι περισσοτεροι πιστευουν οτι στη δυσκολη στιγμη θα τους σωσει το abs και περιμενουν απο αυτο να κανει ολη τη
δουλεια, και οταν αυτο δεν συμβαινει απογοητευονται... αδυνατουν να κατανοησουν οτι ειναι απλα ενα χρησιμο εργαλειο
που θα τους βοηθησει να αποφυγουν οι ιδιοι το κακο...

Bowleno
20/11/2022, 08:59
Πάντως στα αυτοκίνητα περισσότερες (μικρό) συγκρουσεις προκαλεί το αβς,παρά προλαμβάνει.
Για τα δίκυκλα δε το συζητάω καν,μόνο για ποδήλατα με βοηθητικές κάνει.

Στις γνωστές θεωρίες και γρήγορα!:cry:
:lol:

Ρε παλικάρι... Δεν είναι κακό να μην γνωρίζεις κάτι. Κακό είναι που πετάς ότι νάναι κοτσάνες κάνοντας τον ξερόλα.
ΔΕΝ ισχύει αυτό που λες.

panavour
20/11/2022, 09:45
Εμένα πάντως που πάντα είχα μηχανές χωρίς ABS, με έσωσε στην πρώτη μου βόλτα,η καινούργια πού έχει
abs, όταν νόμιζα ότι ο δρόμος πήγαινε ευθεία σε μια πονηρή στροφή.Πατησα όλα τα φρένα ενστικτωδώς και το μηχανάκι σταμάτησε όπως έπρεπε και εκεί που έπρεπε.Αν είχα μηχανή χωρίς abs,δεν θα μιλάγαμε τώρα.Ειχε και υγρασία στον δρόμο λόγω πρωινού.ABS σώζει ζωές.Τα υπόλοιπα είναι μουχαμπετι,που λέει και κάποιος διαχειριστής.

basilis_k6
20/11/2022, 11:15
το abs στα μοντελα 2020+ δεν εχει καμια σχεση με παλια. ειδικα στις ακριβες μοτο δεν υπαρχει καμια περιπτωση να φρεναρει καλυτερα αναβατης. σε μια πιστα στεγνη ναι, αλλα εκει δεν ηθελες abs ουτως η αλλως.

rainmike
21/11/2022, 12:54
Στις γνωστές θεωρίες και γρήγορα!:cry:
:lol:

Ρε παλικάρι... Δεν είναι κακό να μην γνωρίζεις κάτι. Κακό είναι που πετάς ότι νάναι κοτσάνες κάνοντας τον ξερόλα.
ΔΕΝ ισχύει αυτό που λες.

Οι ταλιμπαν οδηγάνε χωρις abs και ενιοτε και χωρις φρένα:D

DoctoR_k6
21/11/2022, 13:24
Οι ταλιμπαν οδηγάνε χωρις abs και ενιοτε και χωρις φρένα:D

Ποια φρενα ρε συ...εμεις μικρα βαζαμε το ενα ποδι για πισω φρενο (στο ποδηλατο). Θελαμε 3-4 ζευγαρια παπουτσια βεβαια μεσα στο καλοκαιρι...:lol:
Μπροστα φρενο δεν θελαμε γιατι ημασταν χεραδες!! Στην χειροτερη πεφταμε!!

doctor_john
21/11/2022, 13:34
Εμείς ακυρώναμε τις φωλιές και διπλασιάζαμε το μήκος εξωτερικού καλωδίου. Το πατάς τέρμα, σταματάς πολύ πιο γρήγορα, δεν κολλάει ποτέ..

Nostradamus
21/11/2022, 13:35
Το κακο δεν ειναι τι κατεβαζει η κουτρα του. Ειναι οτι τα γραφει σε δημοσιο φορουμ και τον διαβαζουν και νεοι ανθρωποι εδω, που τωρα μπαινουν στον χωρο και θα λενε, οτι για να το λεει εκει κατι θα ξερουν..

Bowleno
21/11/2022, 15:03
Ποια φρενα ρε συ...εμεις μικρα βαζαμε το ενα ποδι για πισω φρενο (στο ποδηλατο). Θελαμε 3-4 ζευγαρια παπουτσια βεβαια μεσα στο καλοκαιρι...:lol:
Μπροστα φρενο δεν θελαμε γιατι ημασταν χεραδες!! Στην χειροτερη πεφταμε!!

Ρε τι μου θύμησες.... Το έκανα μικρός, συνεχώς που λεφτά για τα λαστιχένια τακάκια....
Μια ωραία μέρα εκεί που "πατούσα φρένο" σε κατηφόρα, νιώθω ένα τρελό κάψιμο στην πατούσα μου, τραβάω το πόδι, φρένο γιοκ! Σαβούρδα από τις καλές και ξύλο από τον γέρο μου για την καταστροφή Παπουτσιών και ποδηλάτου....:cry:
Χώρια το έγκαυμα στην πατούσα:lol:

BLiTzER
21/11/2022, 15:07
Οι πραγματικοί άντρες φρέναραν με σαγιονάρα μεταξύ πιρουνιού και τροχού.

DoctoR_k6
21/11/2022, 15:23
Οι πραγματικοί άντρες φρέναραν με σαγιονάρα μεταξύ πιρουνιού και τροχού.

Αυτοτο κανουν ακομα σε κανα Ασπροπυργο/Μενιδι κλπ κλπ.

rainmike
21/11/2022, 15:40
Αυτοτο κανουν ακομα σε κανα Ασπροπυργο/Μενιδι κλπ κλπ.

Στο μενίδι παιζει να το κάνουν και με "δανεικό" ποδήλατο.:tooth:

BLiTzER
21/11/2022, 15:41
Στο μενίδι παιζει να το κάνουν και με "δανεικό" ποδήλατο.:tooth:

Και σαγιονάρα πιθανότατα. :lol:

Λευκάδιος
21/11/2022, 15:56
Οι πραγματικοί άντρες φρέναραν με σαγιονάρα μεταξύ πιρουνιού και τροχού.

Έχω κόψει σαγιονάρα στα δύο για να μην πέσω πάνω σε αυτοκίνητο ..στον πίσω τροχό δεν έμπαινε το πόδι λόγο σχεδίασης του σκελετού :D

νεοσσός
21/11/2022, 16:06
439532

mikes
21/11/2022, 19:27
Ποια φρενα ρε συ...εμεις μικρα βαζαμε το ενα ποδι για πισω φρενο (στο ποδηλατο). Θελαμε 3-4 ζευγαρια παπουτσια βεβαια μεσα στο καλοκαιρι...:lol:
Μπροστα φρενο δεν θελαμε γιατι ημασταν χεραδες!! Στην χειροτερη πεφταμε!!


Ρε τι μου θύμησες.... Το έκανα μικρός, συνεχώς που λεφτά για τα λαστιχένια τακάκια....
Μια ωραία μέρα εκεί που "πατούσα φρένο" σε κατηφόρα, νιώθω ένα τρελό κάψιμο στην πατούσα μου, τραβάω το πόδι, φρένο γιοκ! Σαβούρδα από τις καλές και ξύλο από τον γέρο μου για την καταστροφή Παπουτσιών και ποδηλάτου....:cry:
Χώρια το έγκαυμα στην πατούσα:lol:

στην εποχη τη δικη μου που ηταν της μοδας τα τσοκαρα, δεν ειχαμε τετοια προβληματα... :lol:

Acacius
21/11/2022, 20:42
στην εποχη τη δικη μου που ηταν της μοδας τα τσοκαρα, δεν ειχαμε τετοια προβληματα... :lol:

Αυτό είναι που λέμε ξύλινη αίσθηση στα φρένα; :p

karellen
21/11/2022, 21:03
στην εποχη τη δικη μου που ηταν της μοδας τα τσοκαρα, δεν ειχαμε τετοια προβληματα... :lol:

Scholl.

Panos76
22/11/2022, 09:09
Scholl.

+Marlboro μαλακό και φράπα :D

karellen
22/11/2022, 15:32
+Marlboro μαλακό και φράπα :D

Τσόκαρα με φαγωμένο το λάστιχο της σόλας και λίγο από το ξύλο.
Θα με κάνεις να ανέβω στο πατάρι να τα βρω!

Bowleno
22/11/2022, 16:00
Μόνο moto.gr! Από τα φρένα με abs πήγαμε στα φρένα με την "ξύλινη αίσθηση" ....:cry:
:bawl:

karellen
22/11/2022, 16:19
Ε ναι,αφού το ΑΒΣ αποδείχτηκε άχρηστο. :cry:

est
23/11/2022, 13:52
Τσόκαρα με φαγωμένο το λάστιχο της σόλας και λίγο από το ξύλο.
Θα με κάνεις να ανέβω στο πατάρι να τα βρω!
Τακρρρρρρ… τακρρρρρρ… τακρρρρρρ ήταν ο χαρακτηριστικός ήχος στις γειτονιές εκείνη την εποχή
:lol:

Xlitos
23/11/2022, 15:13
το abs στα μοντελα 2020+ δεν εχει καμια σχεση με παλια. ειδικα στις ακριβες μοτο δεν υπαρχει καμια περιπτωση να φρεναρει καλυτερα αναβατης. σε μια πιστα στεγνη ναι, αλλα εκει δεν ηθελες abs ουτως η αλλως.

τα ελαστικα εχουν παιξει μεγαλυτερο ρολο απ οτι η εξελιξη του abs...τα συγχρονα ελαστικα ειναι αυτα που χανουν προσφυση πολυ πιο δυσκολα και αρα δεν μπαινει το abs...Τα ιδια και με τον πισω τροχο στο θεμα high siding που συμβαινει πιο σπανια και το ελαστικο εχει καλυτερη αντιδραση στο γλιστρημα.

Tallyban
26/11/2022, 18:30
Καλύτερα να πέσω από μπλοκαρισμένο μπροστινό,παρά να καρφωθω ή να φύγω σε κάνα γκρεμό.

Bowleno
27/11/2022, 09:00
Καλύτερα να πέσω από μπλοκαρισμένο μπροστινό,παρά να καρφωθω ή να φύγω σε κάνα γκρεμό.

Αλήθεια, έχεις οδηγήσει μοτό με σύγχρονο abs και τα λες αυτά; :rolleyes:
Θες να μας πεις ότι τόσα χρόνια μελετών, δοκιμών, τεχνολογικής εξέλιξης από ΟΛΑ τα εργοστάσια κατασκευής είναι για τα σκουπίδια. Μάλιστα.
Διαβάζει κόσμος εδώ πέρα και βγάζεις λανθασμένες εντυπώσεις....

S705
30/11/2022, 17:50
η αλήθεια είναι κάπου στην μέση πιστεύω.

τα πανάθλιο abs του Tracer 700 που το κληρονόμησε από το tdm το όποιο αμόλαγε πολύ εύκολα σε περιπτώσεις που ένας έμπειρος δεν το ήθελε και ένας άπειρος θα μάθαινε ,που σου μεγάλωνε την απόσταση φρεναρίσματος χωρίς ουσιαστικό λόγο ναι ούτε εγώ το ήθελα. λίγο πριν μου κλέψουν το tracer σκεφτόμουν να το καταργήσω με κάποιον διακόπτη.
από την άλλη το abs του tiger είναι σε άλλο επίπεδο ,ενεργοποιείτε μόνο σε πραγματική ανάγκη , είναι πολύ πολύ πιο γρήγορο και αφήνει λίγο την ρόδα να μπλοκάρει. αυτό το θέλω γιατί δεν ενοχλεί.

karateo
30/11/2022, 18:16
η αλήθεια είναι κάπου στην μέση πιστεύω.

τα πανάθλιο abs του Tracer 700 που το κληρονόμησε από το tdm το όποιο αμόλαγε πολύ εύκολα σε περιπτώσεις που ένας έμπειρος δεν το ήθελε και ένας άπειρος θα μάθαινε ,που σου μεγάλωνε την απόσταση φρεναρίσματος χωρίς ουσιαστικό λόγο ναι ούτε εγώ το ήθελα. λίγο πριν μου κλέψουν το tracer σκεφτόμουν να το καταργήσω με κάποιον διακόπτη.
από την άλλη το abs του tiger είναι σε άλλο επίπεδο ,ενεργοποιείτε μόνο σε πραγματική ανάγκη , είναι πολύ πολύ πιο γρήγορο και αφήνει λίγο την ρόδα να μπλοκάρει. αυτό το θέλω γιατί δεν ενοχλεί.

+999999

τα έλεγα εγώ κάποτε αλλά....

RaGe_Raptor
30/11/2022, 18:22
η αλήθεια είναι κάπου στην μέση πιστεύω.

τα πανάθλιο abs του Tracer 700 που το κληρονόμησε από το tdm το όποιο αμόλαγε πολύ εύκολα σε περιπτώσεις που ένας έμπειρος δεν το ήθελε και ένας άπειρος θα μάθαινε ,που σου μεγάλωνε την απόσταση φρεναρίσματος χωρίς ουσιαστικό λόγο ναι ούτε εγώ το ήθελα. λίγο πριν μου κλέψουν το tracer σκεφτόμουν να το καταργήσω με κάποιον διακόπτη.
από την άλλη το abs του tiger είναι σε άλλο επίπεδο ,ενεργοποιείτε μόνο σε πραγματική ανάγκη , είναι πολύ πολύ πιο γρήγορο και αφήνει λίγο την ρόδα να μπλοκάρει. αυτό το θέλω γιατί δεν ενοχλεί.

τί έγραφα 4 γεμάτα χρόνια πριν


Το επιχείρημα με τον Μαρκεζ είναι άκυρο. Κατά τα άλλα συμφωνώ με τον Σταύρο. Τα συστήματα αβς και κατ'επέκταση όλα τα ηλεκτρονικά σε μια μοτοσυκλέτα δεν είναι fool/idiot-proof. Τα riding fundamentals είναι πιο σημαντικά.
Δεν είναι κακό να υπάρχει αβς (αρκεί να είναι απενεγοποιούμενο :D) αντιθέτως είναι πολύ καλό, ειδικά για τους κομμιούτερς σε αστικό περιβάλλον."θεοποίηση" του αβς οδηγεί σε απαίδευτους αναβάτες


Συμπληρωματικά στο ποστ του ικανού Μπλιτζ :
Cornering abs τελευταίας γενιάς =>hell yeah!!!1
ABS που αμολάει με το παραμικρό σε κάθε είσοδο στροφής =>hell no... Κρατήστε το για πάρτη σας :)

RaGe_Raptor
30/11/2022, 18:26
+999999

τα έλεγα εγώ κάποτε αλλά....

αντίθετα ο καρατέο μας έλεγε πως με τσαρουχωμένα φρένα κάνει ταυτόχρονα ελιγμούς αποφυγής. με μηχανάκι. λολ

2 λωρίδες ανα κατεύθυνση
εγώ επάνω στη δίγραμμη προσπερνάω
πετάγεται ένας κάθετα και μου κόβει το δρόμο και δεν προλαβαίνω με την καμία να σταματήσω ούτε να στρίψω με την ταχύτητα που είχα και την απόσταση μας
φρένα πανικού και αρχίσει το γρου-γρου του μπροστινού
πλαγιάζω με το γρου-γρού συνεχώς και τον αποφεύγω



παλαιότερα με το παπάκι χωρίς ABS
μέσα στο χωριό πετάγεται ποδήλατο και σταματάει ακριβώς στη γραμμή μου στη μέση του δρόμου
σκύβει το κεφάλι και την περιμένει να έρθει
πάλι πλακώνομαι, μπλοκάρει ο μπροστινός και γυρίζει το τιμόνι και προχωράω εγώ επάνω του
στο αμήν που πέφτω αφήνω φρένο, γυρίζει η ρόδα και το αποφεύγω

μία και μοναδική φορά έχω πέσει και αυτή μάλλον θα με έσωνε το ABS αφού είχε πιάσει γλίτσα η δισκόπλακα και μπλόκαρε (βράδυ, κατηφόρα, βροχή, κόντρα φώτα νταλίκας, άυπνος)

karateo
30/11/2022, 18:58
αντίθετα ο καρατέο μας έλεγε πως με τσαρουχωμένα φρένα κάνει ταυτόχρονα ελιγμούς αποφυγής. με μηχανάκι. λολ

ακόμα το λέω :)
φρενάρες το SH300 με τα C-ABS
δρόμος χάλια (Γιόφυρο Ηράκλειο) τέρμα φρένα και απέφυγα τον ηλίθιο που πετάχτηκε μπροστά με το abs να δουλεύει συνέχεια

για να βοηθήσω
1) είχα σκούτερ
2) δρόμος χάλια
3) ταχύτητες ~60χλμ/ώρα
4) C-ABS

και πρέπει να με έπιασε σε επιτάχυνση γιατί ακόμα θυμάμαι την αίσθηση "τώρα τράκαρα" επειδή δεν υπήρχε περίπτωση ούτε ελιγμό να κάνω

δεν το συνεχίζω γιατί την ξέρω τη συνέχεια :)


Και ένα βίντεο που είδα πριν λίγο καιρό και έσκασα στα γέλια :smokin:
https://www.youtube.com/watch?v=G-GEUkiMuLk

Ξαναγράφω - δεν απαντάω ότι και να γράψετε :D

RaGe_Raptor
30/11/2022, 19:04
ακόμα το λέω :)
φρενάρες το SH300 με τα C-ABS
δρόμος χάλια (Γιόφυρο Ηράκλειο) τέρμα φρένα και απέφυγα τον ηλίθιο που πετάχτηκε μπροστά με το abs να δουλεύει συνέχεια

για να βοηθήσω
1) είχα σκούτερ
2) δρόμος χάλια
3) ταχύτητες ~60χλμ/ώρα
4) C-ABS

και πρέπει να με έπιασε σε επιτάχυνση γιατί ακόμα θυμάμαι την αίσθηση "τώρα τράκαρα" επειδή δεν υπήρχε περίπτωση ούτε ελιγμό να κάνω

δεν το συνεχίζω γιατί την ξέρω τη συνέχεια :)


Και ένα βίντεο που είδα πριν λίγο καιρό και έσκασα στα γέλια :smokin:
https://www.youtube.com/watch?v=G-GEUkiMuLk

όχι δεν υπάρχει συνέχεια,απλά η μοτοσυκλέτα δεν είναι αυτοκίνητο,λόγω της φύσης της σε οριακό φρενάρισμα δεν θέλει να πλαγιάσει ή να στρίψει. very common misconception που οδηγεί σε λάθος αντιλήψεις κ σε ποστ με cigar emoticons (και σκάτε και στα γέλια λολ)


εδιτ:btw πολύ ωραίο βίντεο,'οπως πάντα από το κανάλι αυτό.

Tallyban
30/11/2022, 19:32
Περίπτωση Α:Πάτε στις καρακατηφορες στο Κολωνάκι με το ολοκαίνουργιο σκούτερ σας( με βροχή)με τα ροδάκια και πατάτε τέρμα φρένο.Τι φοβάστε;αμπεες έχετε.
Περίπτωση Β:Εθνική με το περιπετειώδες με 21" μπροστά,τριμπάουλο και τη γλάστρα πίσω.
Βροχή και 130 (όσο επιτρέπεται) και η μανέτα πετούγια.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.
Περίπτωση Γ": τελειωμένοι ταξιδιαρηδες στην οτομπαν με 299,πατήστε τέρμα μπροστινό (η βροχή προαιρετική)για να φαμιλιαριστήτε με το νέο σας απόκτημα.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.

S705
30/11/2022, 19:56
Περίπτωση Α:Πάτε στις καρακατηφορες στο Κολωνάκι με το ολοκαίνουργιο σκούτερ σας( με βροχή)με τα ροδάκια και πατάτε τέρμα φρένο.Τι φοβάστε;αμπεες έχετε.

παλιό υπέρ ευαίσθητο abs... δεν θα φρενάρεις ΠΟΤΈ. θα φτάσεις να πέσεις στο εμπόδιο βαρώντας το abs και έχοντας ελάχιστα χλμ λιγότερα.
σύγχρονο abs. θα μειώσεις πολύ περισσότερη ταχύτητα από ότι χωρίς abs αν υποθέσουμε ότι έχεις την ικανότητα να φρενάρεις υπό τέτοιες συνθήκες οριακά χωρίς να πέσεις

Περίπτωση Β:Εθνική με το περιπετειώδες με 21" μπροστά,τριμπάουλο και τη γλάστρα πίσω.
Βροχή και 130 (όσο επιτρέπεται) και η μανέτα πετούγια.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.
παλιό υπέρ ευαίσθητο abs...θα επιμηκύνεις κατά πάρα πολύ την απόσταση ακινητοποίησης άλλα δεν θα πέσεις.
σύγχρονο abs. θα σταματήσεις στην μικρότερη δυνατή απόσταση ακόμα και από μηχανή χωρίς abs και με έμπειρο οδηγό.


Περίπτωση Γ": τελειωμένοι ταξιδιαρηδες στην οτομπαν με 299,πατήστε τέρμα μπροστινό (η βροχή προαιρετική)για να φαμιλιαριστήτε με το νέο σας απόκτημα.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.

τα ίδια με από επάνω.

χθες το βράδυ τσαρουχοσα τα φρένα σε άδεια εθνική στην δεξιά λωρίδα από 215... άκουσα από το μπροστινό λάστιχο τον ήχο του μπλοκαρίσματος και άμεσος το abs ,όσο αυτό δούλεψε το λάστιχο έκανε τον ίδιο ήχο....άρα όρια πρόσφυσης. αυτά κάπου στα 150!!!!

μην συνεχίζεις να τα τσουβαλιάζεις όλα.....

DoctoR_k6
01/12/2022, 08:44
Περίπτωση Α:Πάτε στις καρακατηφορες στο Κολωνάκι με το ολοκαίνουργιο σκούτερ σας( με βροχή)με τα ροδάκια και πατάτε τέρμα φρένο.Τι φοβάστε;αμπεες έχετε.
Περίπτωση Β:Εθνική με το περιπετειώδες με 21" μπροστά,τριμπάουλο και τη γλάστρα πίσω.
Βροχή και 130 (όσο επιτρέπεται) και η μανέτα πετούγια.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.
Περίπτωση Γ": τελειωμένοι ταξιδιαρηδες στην οτομπαν με 299,πατήστε τέρμα μπροστινό (η βροχή προαιρετική)για να φαμιλιαριστήτε με το νέο σας απόκτημα.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.

Ξερεις οτι στη μοτοσυκλετα απαιτει κ ισορροπια ετσι...? :rolleyes:

rainmike
01/12/2022, 09:49
Περίπτωση Α:Πάτε στις καρακατηφορες στο Κολωνάκι με το ολοκαίνουργιο σκούτερ σας( με βροχή)με τα ροδάκια και πατάτε τέρμα φρένο.Τι φοβάστε;αμπεες έχετε.
Περίπτωση Β:Εθνική με το περιπετειώδες με 21" μπροστά,τριμπάουλο και τη γλάστρα πίσω.
Βροχή και 130 (όσο επιτρέπεται) και η μανέτα πετούγια.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.
Περίπτωση Γ": τελειωμένοι ταξιδιαρηδες στην οτομπαν με 299,πατήστε τέρμα μπροστινό (η βροχή προαιρετική)για να φαμιλιαριστήτε με το νέο σας απόκτημα.Τι φοβάστε; αμπεες έχετε.

ρε φιλαράκι το τσαρουχωμα των φρενων δεν ειναι ο κανονας,εχεις δεν εχεις abs.
To abs δεν μπηκε για αυτους που τσαρουχωνουν τα φρενα επειδη ετσι εχουν μαθει για αλλους λογους μπηκε.

panavour
01/12/2022, 10:00
ρε φιλαράκι το τσαρουχωμα των φρενων δεν ειναι ο κανονας,εχεις δεν εχεις abs.
To abs δεν μπηκε για αυτους που τσαρουχωνουν τα φρενα επειδη ετσι εχουν μαθει για αλλους λογους μπηκε.

Ενστικτωδώς όταν τύχει η στραβή το 90% τσαρουχωνουν τα φρένα.Γι αυτό μπήκε και έσωσε και σώζει κόσμο.Τον μέσο αναβάτη βεβαίως βεβαίως όχι τον Ταλιμπανο.

νεοσσός
01/12/2022, 10:02
Εμένα πάντως το ABS με έχει σώσει μερικές φορές από πέσιμο. Ξέρω ότι δεν θα με σώσει σε όλες, γι' αυτό και προσπαθώ να οδηγώ προσεκτικά.

rainmike
01/12/2022, 10:05
Η στραβή ειναι ο κανόνας?

panavour
01/12/2022, 10:29
Η στραβή ειναι ο κανόνας?

Εννοείται.Στις υπόλοιπες περιπτώσεις το φρενάρισμα προγραμματίζεται,στην στραβή όχι.Επισης ωφελεί σε περιπτώσεις χαμηλού συντελεστή τριβής,π.χ. βρεγμένο οδόστρωμα, λείο οδόστρωμα,κλπ.

νεοσσός
01/12/2022, 10:29
Η στραβή ειναι ο κανόνας?
Θα συμφωνήσω με τον παναβούρη. Για τους περισσότερους από εμάς είναι ο κανόνας όταν αιφνιδιαζόμαστε. Το έχω ζήσει τρεις φορές με αμάξι χωρίς ABS, σε πολύ ολισθηρό βρεγμένο δρόμο. Οι δύο φορές ήταν με πρωτοβρόχι Σεπτεμβρίου και όλη τη γλίτσα του καλοκαιριού μαζεμένη. Όταν έγινε η στραβή απλά η πρόσφυση εξαφανίστηκε, αλλά εκεί το πόδι με το φρένο τερματισμένο. Παράλογο μεν, ανθρώπινο δε, για μη εξασκημένους σε συγκεκριμένες συνθήκες.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση φίλου που φρενάρισε σε κατηφόρα με κακή πρόσφυση και το αμάξι απλά σερνόταν, οπότε ακολούθησε η συζήτηση λίγων δευτερολέπτων (!) με τη σύζυγο:
- Θα τρακάρουμε, ε;
- Το βλέπω!

Nostradamus
01/12/2022, 10:31
Ρε σεις αληθεια τωρα γιατι το συζηταμε ? Οι περισσοτεροι εδω μεσα ειναι νεοι/νεωτεροι αναβατες και κακως μπαινουμε στην διαδικασια να τους μπερδευουμε. Μπηκε τωρα, ειπε την θεωρια του το τυπακι (οπως κανει σε αρκετα θεματα σαν κομητης) και καθομαστε εμεις και αναλυουμε ΞΑΝΑ τις προυποθεσεις για το αν και ποτε θα φρεναρει καποιος χωρις ABS στο οριο, σε ιδανικες συνθηκες.

Οταν ξεκινησε το θεμα πριν απο 5+ χρονια τα ηλεκτρονικα ηταν αλλιως. Σημερα μιλαμε για δικαναλα, απενεργοποιουμενα, για cornering ABS, και για χιλια δυο αλλα πραγματα που δεν εχουν καμια με σχεση με 5 χρονια πριν ή 15-25- 35 χρονια πριν που ξεκινησαν καποιοι να οδηγουν. Αυριο θα μιλαμε για αλλο επιπεδο παλι.

Μην δινετε βημα στα troll. Θα παρουν κανεναν πιτσιρικα στον λαιμο τους ¨γιατι μου το ειπε ενας παλιος στο moto ρε ξερουν αυτοι" και θα ειναι κριμα.

νεοσσός
01/12/2022, 10:43
Σύμφωνα με το video (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=155969&p=3148428&viewfull=1#post3148428), είναι σχεδόν αδύνατο για άνθρωπο να αντισταθμίσει την ακρίβεια και ταχύτητα ελέγχου της πίεσης των εμβόλων της δαγκάνας των φρένων, που κάνει το ηλεκτρονικό σύστημα. Φυσικά κάνοντας προπόνηση εκατοντάδες γύρους στην ίδια πίστα με εξασφαλισμένες συνθήκες πρόσφυσης και σταθερά δεδομένα, μπορεί κάποια στιγμή ένας πολύ εξασκημένος αναβάτης να πετύχει καλύτερα αποτελέσματα στα σημεία όπου έχει εξασκηθεί και όταν είναι σε απόλυτη ετοιμότητα.

Επίσης, στο χώμα και στο χιόνι, είναι φορές που καλό είναι να μην είναι ενεργοποιημένο, ώστε να αξιοποιηθεί η συσσώρευση του υλικού μπροστά από τους τροχούς.

Petran94
01/12/2022, 11:04
Το abs είναι abs, ειναι και στο χέρι του οδηγου να προσεξει, αλλα και όλων γενικα για να μην παρουμε κανα ανθρωπο στο δρομο μας

Nostradamus
01/12/2022, 11:05
τι να ξερει και αυτος στο βιντεο ρε συ..Εχει κατεβει καρακατηφορα Κολωνακι ο βοσκος ?

doctor_john
01/12/2022, 11:29
Μήπως θα ήταν καλύτερα να συζητάμε ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν πολυτελές αξεσουάρ από τις αντιπροσωπείες, τα τελωνεία κ.λπ.
Το ότι θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα αποκλεισμού της λειτουργίας του σε πραγματικό χρόνο;
Το ότι θα πρέπει να εκπαιδευόμαστε - εξεταζόμαστε χωρίς αυτό;

Με ρώτησε φίλος που με βλέπει να βασανίζομαι βάζοντας ABS στην μοτοσυκλέτα που φτιάχνω για εμένα:
"σου είναι τόσο απαραίτητο ώστε να ταλαιπωρείσαι, να καθυστερείς, να ψάχνεις χωροταξικές λύσεις για ένα ABS του '10 που θα σε ταλαιπωρεί
ακόμα και στην συντήρηση των φρένων;"

Απαραίτητο; όχι. Το προτιμώ; είναι μέσα στις "προδιαγραφές" μου; Ναι, έχοντας οδηγήσει ένα σκασμό μοτό με abs από την πρώτη του εμφάνιση
και εφόσον με ευχαριστεί να είναι βαριά η μοτό, γνωρίζοντας ότι θα οδηγήσω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες κούρασης.
Δεν ξέρω όμως που θα βρεθώ και υπό ποιες συνθήκες. Θεωρώ πολύ σημαντικότερο να έχω την επιλογή.
Το μόνο που με ενοχλεί ουσιαστικά και με έχει κάνει να ακυρώσω βίαια το abs είναι η επιλογή.

Αν έχω την επιλογή παρεμβολής του στο κύκλωμα ή όχι, την ώρα που οδηγώ, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Και σίγουρα η απενεργοποίηση του θα είναι ελάχιστη σε σχέση με τον χρόνο που θα παρεμβάλλεται.
Όταν όμως κρίνω ότι δεν το χρειάζομαι η αξία του διακόπτη είναι πολύ μεγαλύτερη από οποιοδήποτε σύστημα abs.
Θα με καθυστερήσει, πιθανά θα κάνω ζημιά κ.λπ.

Πάρτε χαμπάρι και οι δύο πλευρές ότι είναι τόσο αναγκαίο όσο και η δυνατότητα απενεργοποίησης του. Δεν γίνεται το ένα χωρίς το άλλο.

rainmike
01/12/2022, 12:03
Εννοείται.Στις υπόλοιπες περιπτώσεις το φρενάρισμα προγραμματίζεται,στην στραβή όχι.Επισης ωφελεί σε περιπτώσεις χαμηλού συντελεστή τριβής,π.χ. βρεγμένο οδόστρωμα, λείο οδόστρωμα,κλπ.

Ρε συ πραγματικα δηλαδη,
Εσυ οταν σταματας σε καθε φανάρι τσαρουχώνεις τη μανέτα?
θα με τρελάνετε? Οταν βλεπεις οτι πρεπει να κοψεις γιατι μπροστα μποτιλιαρίζεται οδρομος αρχιζεις και κοβεις προοδευτικα η συνεχιζεις να πηγαινεις και καποια στιγμη γραπώνεις τη μανέτα με μισος?
Διαβασες αυτο που έγραψα?
<το τσαρουχωμα των φρενων δεν ειναι ο κανονας,εχεις δεν εχεις abs>
Δηλαδη στις σχολές τι σου λένε αν εχεις abs τσαρούχωσε το φρένο?
Το τι γινεται σε φρενα πανικου και οταν γινει η στραβη δεν ειναι ο κανόνας και δεν αναφερθηκα σε αυτο.

panavour
01/12/2022, 12:23
Ρε συ πραγματικα δηλαδη,
Εσυ οταν σταματας σε καθε φανάρι τσαρουχώνεις τη μανέτα?
θα με τρελάνετε? Οταν βλεπεις οτι πρεπει να κοψεις γιατι μπροστα μποτιλιαρίζεται οδρομος αρχιζεις και κοβεις προοδευτικα η συνεχιζεις να πηγαινεις και καποια στιγμη γραπώνεις τη μανέτα με μισος?
Διαβασες αυτο που έγραψα?
<το τσαρουχωμα των φρενων δεν ειναι ο κανονας,εχεις δεν εχεις abs>
Δηλαδη στις σχολές τι σου λένε αν εχεις abs τσαρούχωσε το φρένο?
Το τι γινεται σε φρενα πανικου και οταν γινει η στραβη δεν ειναι ο κανόνας και δεν αναφερθηκα σε αυτο.

Ξαναδιάβασε το σχόλιο μου, είναι σαφές.Περισσοτερο κατανοητός ΔΕΝ μπορώ να γίνω.

rainmike
01/12/2022, 13:14
Ξαναδιάβασε το σχόλιο μου, είναι σαφές.Περισσοτερο κατανοητός ΔΕΝ μπορώ να γίνω.

Δεν θα ασχοληθώ παραπάνω μαλλον δεν καταλαβες αυτο που έγραψα εξαρχης και αρχισες να μιλάς για φρενα πανικου αν γινει ηστραβή και ιστοριες.
Ολα καλά

νεοσσός
01/12/2022, 13:27
Δηλαδη στις σχολές τι σου λένε αν εχεις abs τσαρούχωσε το φρένο?
Για τις έκτακτες καταστάσεις κι εφόσον το όχημα έχει ABS, στις σχολές σου λένε ότι αν είσαι κατακόρυφος κινούμενος σε ευθεία γραμμή (και όχι υπό κλίση σε στροφή), να τραβήξεις γρήγορα και προοδευτικά τη μανέτα του φρένου (όχι τελείως απότομα) μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και να μην το αφήσεις όταν νιώσεις το ABS να επεμβαίνει. Αντίστοιχα και στα αμάξια, αν κινείσαι σε ευθεία γραμμή, σου λένε να πατήσεις φρένο προοδευτικά (όχι πολύ απότομα) μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και να μείνεις τσαρουχωμένος μέχρι να γλιτώσεις τον κίνδυνο.

Μάλιστα το Brake Assist Sytem (BAS) της Mercedes, έρχεται να καλύψει το λάθος που κάνουν οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται γρήγορα τον κίνδυνο και να μην πατάνε το συντομότερο δυνατό τα φρένα μέχρι το τέρμα τους. Αν κρίνει ο αλγόριθμός ότι αιφνδιάζεσαι, πατάει αυτόματα το φρένο περισσότερο απ' ό,τι το πατάει ο οδηγός.

rainmike
01/12/2022, 13:52
Για τις έκτακτες καταστάσεις κι εφόσον το όχημα έχει ABS, στις σχολές σου λένε ότι αν είσαι κατακόρυφος κινούμενος σε ευθεία γραμμή (και όχι υπό κλίση σε στροφή), να τραβήξεις γρήγορα και προοδευτικά τη μανέτα του φρένου (όχι τελείως απότομα) μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και να μην το αφήσεις όταν νιώσεις το ABS να επεμβαίνει. Αντίστοιχα και στα αμάξια, αν κινείσαι σε ευθεία γραμμή, σου λένε να πατήσεις φρένο προοδευτικά (όχι πολύ απότομα) μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και να μείνεις τσαρουχωμένος μέχρι να γλιτώσεις τον κίνδυνο.

Μάλιστα το Brake Assist Sytem (BAS) της Mercedes, έρχεται να καλύψει το λάθος που κάνουν οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται γρήγορα τον κίνδυνο και να μην πατάνε το συντομότερο δυνατό τα φρένα μέχρι το τέρμα τους. Αν κρίνει ο αλγόριθμός ότι αιφνδιάζεσαι, πατάει αυτόματα το φρένο περισσότερο απ' ό,τι το πατάει ο οδηγός.

Ανέφερα εγώ για εκτακτες καταστάσεις?
Εγώ ειπα σε κανονικές συνθήκες φρεναρισματος δεν ενδυκνειται να τσαρουχωνεις τα φρένα
Διαφωνεις κάπου?

νεοσσός
01/12/2022, 13:58
Απάντησα στην ερώτησή σου, σχετικά με το τι λένε στις σχολές.

Νομίζω ότι η αξιολόγηση των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας οφείλει να γίνεται για τις περιπτώσεις για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί: Όταν η προνοητικότητα και η προσοχή έχουν εξαντλήσει τα όριά τους. Θα αξιολογήσουμε τους αερόσακους στις περιπτώσεις που δεν έχει συμβεί η σύγκρουση ή μήπως τις προστασίες του jacket όταν απλά κινείσαι σε ευθείες;

rainmike
01/12/2022, 14:03
Απάντησα στην ερώτησή σου, σχετικά με το τι λένε στις σχολές.

Νομίζω ότι η αξιολόγηση των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας οφείλει να γίνεται για τις περιπτώσεις για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί: Όταν η προνοητικότητα και η προσοχή έχουν εξαντλήσει τα όριά τους. Θα αξιολογήσουμε τους αερόσακους στις περιπτώσεις που δεν έχει συμβεί η σύγκρουση ή μήπως τις προστασίες του jacket στις ευθείες;

Το ερώτημα για τις σχολές ηταν ρητορικό αλλα οκ αφου μπήκες στο κοπο παρε ενα:beer:

panavour
01/12/2022, 14:21
Μιλήσαμε ότι το ABS σε βοηθάει στην "στραβή" δηλαδή στις έκτακτες καταστάσεις.Στις υπόλοιπες περιπτώσεις έχεις τις περισσότερες φορές να ρυθμίσεις το φρενάρισμα σου,εκτός από την περίπτωση της βροχής καί του ολισθηρου οδοστρώματος που κι εκεί βοηθάει επίσης πολύ.Απλα και κατανοητά.Τι αλλω να γράψω.ΕΛΕΟΣ.

DoctoR_k6
01/12/2022, 15:01
Επειδη ο καθενας οδηγει διαφορετικα κανει κ αλλη χρηση του ABS.
Προφανως θα σε βοηθησει να μην συμβει κατι οταν πανικοβληθεις αλλα στο συνολο της οδηγησης ενεργοποειται κ αλλες φορες χωρις να ειναι εκτακτη αναγκη.
Δεν οδηγουμε ολοι το ιδιο, δεν εχουμε ολοι τις ιδιες ικανοτητες κ εμπειρια/αντιληψη στο δρομο.

Τζαμπα αναλωνεστε στην κουβεντα.

Ας πουμε εμενα με χαλαει στο ABS στο σκουτερ (ορισμενες φορες) γιατι δεν με αφηνει να πλασαριστω στις στροφες...:D
Τζαμπα κουβαλαω τα χλμ κ ανοιγομαι να πιασω το απεξ κ να στριψω...

RaGe_Raptor
01/12/2022, 15:11
Επειδη ο καθενας οφηγει διαφορετικα κανει κ αλλη χρηση του ABS.
Προφανως θα σε βοηθησει να συμβει κατι κ πανικοβληθεις αλλα στο συνολο της οδηγησης ενεργοποειται κ αλλες φορες χωρις να ειναι εκτακτη αναγκη.
Δεν οδηγουμε ολοι το ιδιο, δεν εχουμε ολοι τις ιδιες ικανοτητες κ εμπειρια/αντιληψη στο δρομο.

Τζαμπα αναλωνεστε στην κουβεντα.

Ας πουμε εμενα με χαλαει στο ABS στο σκουτερ (οριμσενες φορες) γιατι δεν με αφηνει να πλασαριστω στις στροφες...:D
Τζαμπα κουβαλαω τα χλμ κ ανοιγομαι να πιασω το απεξ κ να στριψω...

πες τα χρυσόστομε!:bawl:
:beer:

PaNick67
01/12/2022, 15:14
Ας πουμε εμενα με χαλαει στο ABS στο σκουτερ (οριμσενες φορες) γιατι δεν με αφηνει να πλασαριστω στις στροφες...:D
Τζαμπα κουβαλαω τα χλμ κ ανοιγομαι να πιασω το απεξ κ να στριψω...

Κι εμενα το ιδιο αλλα οχι λογω ABS λογω CBS, με το που τσιμπαγες την μανετα του πισω φρεναρε κι ο ενας δισκος μπροστα. :moutza:


:lol:


Αλλα αργοτερα που το σκεφτηκα μαλλον καλυτερα ετσι. Γιατι τα σκουτερ ειναι πισωβαρα και αν διωξεις στο φρενο τον πισω τροχο για να πλασσριστεις δεν ειναι ευκολο να ορισεις ποσο θα φυγει

panavour
01/12/2022, 15:21
Είπαμε το ABS είναι για τους απλούς αναβάτες ήτοι το 99% ,και όχι για τους σκουτερ-ροσσι.

Nostradamus
01/12/2022, 15:51
Ο συγκεκριμενος δεν ειναι ο τυπικος αναβατης σκουτερ.. ο συγκεκριμενος.
Ο συγκεκριμενος εχει ισως ενα απο τα πιο ευχαριστα σκουτερ για να βολταρεις σβελτα (μαζι με το people s). .. ο συγκεκριμενος.
Δεν εχει καναπε με ροδες οπως τα περισσοτερα που κυκλοφορουν.

panavour
01/12/2022, 16:00
Ο συγκεκριμενος δεν ειναι ο τυπικος αναβατης σκουτερ.. ο συγκεκριμενος.
Ο συγκεκριμενος εχει ισως ενα απο τα πιο ευχαριστα σκουτερ για να βολταρεις σβελτα (μαζι με το people s). .. ο συγκεκριμενος.
Δεν εχει καναπε με ροδες οπως τα περισσοτερα που κυκλοφορουν.

Ο συγκεκριμένος.

Ξέχασες να το γράψεις 5η φορά.

Bowleno
01/12/2022, 16:15
Ρε μλκς.... Θα ανακαλύψουμε πάλι τον .. Τροχό;:cry:
Ο panavour και ο k6 τα είπαν μια χαρά.
ΔΕΝ είναι πανάκεια το abs αλλά θα σε βοηθήσει στην δύσκολη στιγμή όσο αυτό είναι εφικτό. Εξυπακούεται ότι ΔΕΝ στηρίζουμε το φρενάρισμα μας, την οδήγηση μας πάνω του.
Μετά από 35 τόσα χρόνια οδηγός μοτό, πρώτη φορά φέτος έχω μηχανάκι με abs. Μας γλύτωσε εμένα και την γυναίκα από χύμα λόγω διπλώματος τιμονιού όπου ένας ηλίθιος αποφάσισε να το κόψει αριστερά χωρίς να κοιτάξει καν... Εκεί που θα μπλοκάριζε και θα πέφταμε, αμόλησε γλυκά και μείναμε όρθιοι και χωρίς να πέσουμε πάνω στον μλκ...
Για κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι, όχι για να τσαρουχώνουμε σε κάθε ευκαιρία....

TONYBANDIT
01/12/2022, 16:16
https://youtu.be/dJ_UkAFW6cA
Αν και νομίζω ότι έχει ξαναμπεί αλλά μια επανάληψη δεν βλάπτει

BLiTzER
01/12/2022, 16:36
https://youtu.be/dJ_UkAFW6cA
Αν και νομίζω ότι έχει ξαναμπεί αλλά μια επανάληψη δεν βλάπτει

Είναι κάπως παραπλανητικό το βίντεο, βέβαια, καθώς ο αναβάτης χωρίς ABS φρενάρει όπως θα φρέναρε με το αυτοκίνητό του. Μάλιστα όταν φρενάρει με ABS κατεβάζει και ταχύτητες, ενώ χωρίς ABS το "ξεχνάει". Βέβαια έτσι όπως φρενάρει πιθανότατα είναι οδηγός Smart, και δεν υπάρχουν ταχύτητες εκεί, οπότε δικαιολογείται.

panavour
01/12/2022, 16:42
Τώρα πως το είδες εσύ ότι κατεβάζει ταχύτητες,αλλά και σε τι αυτό επηρεάζει το αντιμπλοκαρισμα των τροχών αν γίνεται, μόνο εσύ το ξέρεις.

BLiTzER
01/12/2022, 16:44
Τώρα πως το είδες εσύ ότι κατεβάζει ταχύτητες,αλλά και σε τι αυτό επηρεάζει το αντιμπλοκαρισμα των τροχών αν γίνεται, μόνο εσύ το ξέρεις.

Το είδα με τα μάτια και βοηθάει στο να φρενάρεις αποτελεσματικότερα. Όταν θες να δείξεις ότι κάτι είναι καλύτερο από κάτι άλλο, κρατάς σταθερές όλες τις μεταβλητές και αλλάζεις μόνο αυτό το κάτι. Εδώ δε συμβαίνει αυτό, το οποίο δημιουργεί ξεκάθαρο bias.

Σε κάθε περίπτωση, ο τύπος φρενάρει χειρότερα από κουλός, οπότε κρατήστε αυτό. :) Αν φρενάρεις έτσι πάνω σε μοτοσικλέτα, δε σου αξίζει να καβαλάς μία, και αργά ή γρήγορα κανένα abs δε θα σε σώσει.

panavour
01/12/2022, 16:56
Το κατέβασμα ταχυτήτων ειδικά στις μοτό, ελάχιστα έως καθόλου επηρεάζει το φρενάρισμα γιατί ενεργεί στον πίσω τροχό που ελάχιστα συμμετέχει στο φρενάρισμα.Στα μπροσθοκινητα αυτοκίνητα είναι αλλιώς.οποτε είτε κατεβάζεις είτε όχι ελάχιστα επηρέαζει ειδικά στο βρεγμένο.Με οποιονδήποτε τρόπο να κάνεις το τέστ,ακόμα κι ο θεός ο ίδιος να το κάνει το αποτέλεσμα ελάχιστα θα διέφερε.

katsar
01/12/2022, 17:00
Και αυτά τα πλαινά ροδάκια καλή λύση.

BLiTzER
01/12/2022, 17:05
Το κατέβασμα ταχυτήτων ειδικά στις μοτό, ελάχιστα έως καθόλου επηρεάζει το φρενάρισμα γιατί ενεργεί στον πίσω τροχό που ελάχιστα συμμετέχει στο φρενάρισμα.Στα μπροσθοκινητα αυτοκίνητα είναι αλλιώς.οποτε είτε κατεβάζεις είτε όχι ελάχιστα επηρέαζει ειδικά στο βρεγμένο.Με οποιονδήποτε τρόπο να κάνεις το τέστ,ακόμα κι ο θεός ο ίδιος να το κάνει το αποτέλεσμα ελάχιστα θα διέφερε.

Δηλαδή όλοι εσείς που έχει τύχει να φρενάρετε σε βρεγμένο χωρίς ABS, κάθε φορά διπλώνετε όπως ο τύπος στο βίντεο και πέφτετε; Γιατί εγώ δεν έχω πέσει ποτέ σε βρεγμένο, και έχω οδηγήσει και εντός Αθήνας και σε στριφτερά βουνά, οπότε μάλλον είμαι ο Marquez.

panavour
01/12/2022, 17:14
Δηλαδή όλοι εσείς που έχει τύχει να φρενάρετε σε βρεγμένο χωρίς ABS, κάθε φορά διπλώνετε όπως ο τύπος στο βίντεο και πέφτετε; Γιατί εμένα δε μου έχει τύχει, οπότε μάλλον είμαι ο Marquez.

Όχι δεν έχουμε πέσει, αλλά όσες φορές μας έτυχε κάτι απρόσμενο,μια στραβή που λέγαμε και παραπάνω (ευτυχώς σε μένα μόνο 2 φορές σε βροχή)η πέσαμε η τρακαραμε, ευτυχώς για μένα έγινε με χαμηλή ταχύτητα και δεν κατέληξα πολύ χτυπημένος.Η ουσία είναι ότι στο ξαφνικό,στην στραβή,στο απρόσμενο,όπως θέλεις πέστο,ο εγκέφαλος δίνει εντολή για τσαρουχωμα στα φρένα,στο 99% των αναβατών,πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.Γι αυτό. Σώζει ζωές.

BLiTzER
01/12/2022, 17:17
Δε διαφωνώ ότι μία στις 100 μπορεί να σώσει. Είναι γεγονός. Αυτό με το οποίο διαφωνώ είναι να θεωρείται πανάκεια. Δεν είναι. Αν φρενάρεις σαν τον τύπο στο βίντεο (τη χωρίς ABS, ανάπηρη εκδοχή του), κάποτε θα τη φας. Κι όχι απαραίτητα από πτώση από μπλοκαρίσμα.

PaNick67
01/12/2022, 17:21
Είπαμε το ABS είναι για τους απλούς αναβάτες ήτοι το 99% ,και όχι για τους σκουτερ-ροσσι.

Γιατι μαστορα ειρων;

Δεν ειμαστε ολοι νεανιες με αστεια εμπειρια σε 2 ροδες. Καπως τα καταφεραμε και επιβιωσαμε 3 δεκαετιες πανω τους. Δεν ειχα ποτε μοτο με ABS, εμαθα να φρεναρω με αυτο που ειχα. Αλλοι νεωτεεροι εχουν κανει σχολεια, μπαινουν σε πιστα, εχουν μαθει τελος παντων να φρεναρουν σωστα.

Αλλα και στο αμαξι που εχω ζητημα να εχει δουλεψει 10 φορες στα 19 χρονια.

Οτι σε σωζει στα δυσκολα και ξαφνικα, ουτε κουβεντα. Οτι θα ηθελα να ειχα μηχανη με τετοιο, επισης. Ομως να μην ξεχναμε τα βασικα. Το ABS δεν φρεναρει. Αποτρεπει το μπλοκαρισμα. Ο αναβατης φρεναρει, αυτος πρεπει να εκπαιδευτει να φρεναρει προοδευτικα, ομαλα, να φτανει στο οριο του φρενου χωρις να μπει το ABS

panavour
01/12/2022, 17:23
Αυτός ο τύπος προσομειωσε το απρόσμενο,για αυτό και φρεναρε έτσι.Αυτος ήταν και ο σκοπός του βίντεο.Δεν προσομειωσε το προγραμματισμένο φρενάρισμα,όταν βλέπεις τον μπροστινό σου να φρενάρει επειδή ανάβει το κόκκινο,η όταν βλέπεις την στροφή να έρχεται.Τιποτα δεν είναι πανάκεια.Και τα εμβόλια δεν σε σώζουν απ' την ασθένεια,σε σώζουν απ' την βαριά νόσηση και τον θάνατο.