PDA

View Full Version : Honda CRF 1000 - πρόβλημα μπροστινής ανάρτησης



ggs
20/11/2018, 14:29
Μετα τα 10.000 χλμ περίπου, το μπροστινό σύστημα του αφρικα έκανε μια περίεργή συμπεριφορά.
Σαν , για κλάσματα του δευτερολέπτου , να μην διαβάζει σωστά τον δρόμο.
Σαν να υπάρχουν ανεπαίσθητες «αναπηδήσεις» του μπροστινού.
Όχι κάτι έντονο , έως σχεδόν καθόλου, και όχι κάτι που παραπέμπει κατ ευθείαν στο πρόβλημα.
Άλλες φορές ένιωθες ότι θέλουν λίγο αέρα τα λάστιχα, ότι τα λάστιχα έχουν χάσει το αρχικό τους γκριπ, ότι υπάρχει κάποιο ελάχιστο – μικρό θέμα με την ζάντα, ότι θέλουν σωστό σετάρισμα οι ρυθμίσεις απόσβεσης , επαναφοράς ..

Η αλήθεια είναι ότι όσοι το εξέτασαν το πρόβλημα (μάστορες, έμπειροι μάστορες, οδηγοί, έμπειροι οδηγοί κλπ) οι περισσότεροι δεν το καταλάβαιναν και οι υπόλοιποι θεωρούσαν ότι φταίει κατι από τα παραπάνω.
Και δεν τους αδικώ και πολύ … κι εγω ,αν δεν ήξερα πως δούλευε η μοτοσυκλέτα καινούρια , δεν θα καταλάβαινα μάλλον ποτέ τίποτα…

Και σιγουρά δεν θα πήγαινε το μυαλό μου στην αιτία του προβλήματος , μιας και δεν το ειχα αντιμετωπίσει , ούτε το είχα ακούσει ποτέ.

Η αιτία λοιπόν ήταν η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ φθορά των μπροστινών .

Συγκεκριμένα, ψηλά στην μπότα, και περίπου 8-10εκ από την κορυφή της , εσωτερικά η βαφή της είχε μεγάλα άσπρα μπαλώματα σαν να είχε φύγει η επίστρωση. Επίσης, από τα μπαλώματα αυτά ξεκίναγαν κάθετες γραμμές – γρατζουνιές μήκους περίπου 10-12 πόντων.

(Δυστυχώς, κάθε προσπάθεια να φανεί αυτό σε μια φωτογραφία ήταν αδύνατη…)

Ψάχνοντας παράλληλα , είδα ότι το πρόβλημα το αντιμετωπίζουν αρκετοί στον κόσμο.
Είναι πολυ συχνό σε μοντέλα του 2016 , πολύ λιγότερο σε μοντέλα του 17 και , μέχρι στιγμής , καθόλου του18.

Χωρίς η χοντα να έχει βγάλει κάποια επίσημη ανακοίνωση ή πόρισμα για το πρόβλημα , οι υποθέσεις για το τι το προκαλεί είναι πολλές…
- Κακή βαφή- επίστρωση εσωτερικά των μπροστινών .
- Λάθος ροπές σύσφιξης του σταυρού.
- Μαλακό μέταλλο μπότας
- Προβληματικά εσωτερικά δαχτυλίδια.

Όμως , τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι απόλυτα σίγουρο ακόμα μιας και ,όπως είπαμε , η χοντα δεν έχει πάρει επίσημη θέση.

Φήμες λένε ότι κάποια στιγμή μέσα στο 2017 η χοντα αλλαξε «κατι» στα μπροστινά του αφρικα (αλλά κανείς δεν ξέρει σίγουρα τι ακριβώς)

Ισως γι αυτό τα προβλήματα μειώθηκαν κατά πολύ σε μοντέλα του 17 και μετα .


Στα δικά μου , η χοντα αλλαξε , μέσα στην εγγύηση , τα παρακάτω

- 2 δαχτυλιδα κωδ:51414MFR671
-2 δαχτυλιδια κωδ:51415MFR671
-2 καλαμια κωδ:51410MJPG51 *


*η χοντα το 2018 αλλαξε κωδικο για τα καλαμια (51410-MKK-D01) ομως, όπως μου είπαν , αφορά την αλλαγη χρώματος (ειναι σχεδον καφε σε σχέση με τα χρυσα).
επισης , οπως παλι μου ειπαν , απο τα μεσα του 17 και μετα "έφτιαξαν" την επίστρωση των καλαμιων , καθως και "κάποια" "προβληματικά" δαχτυλίδια , χωρις ομως να αλλάξουν κωδικούς....

δεν ξέρω τι απ ολα αυτα ειναι αληθεια, μιας και δεν είναι τίποτα επίσημο.


Η διαφορά στο μπροστινό , μετα την αντικατάσταση των παραπάνω , ήταν άμεση και η μηχανή δούλευε όπως όταν ήταν καινούργια.


Η χοντα μου ειπε ότι ειμαι ο πρώτος στην Ελλάδα που αντικαθιστούν μπροστινά.
Δεν ξέρω επισης αν εινα αλήθεια , πάντως σίγουρα το πρόβλημα υπάρχει σε μοντέλα του 16 και σε αρκετά του 17.
Οπότε, καλο εινα να ελεγχθούν άμεσα τα μπροστινά όσων έχουν μηχανακι α16-17 ή αισθάνονται «περίεργα» με το μπροστινό

Bladerunner
20/11/2018, 14:38
Άσχετο τελείως αλλά δεν μπορώ να μη το σχολιάσω:

Το θέμα αυτό -και μάλιστα με τον συγκεκριμένο τρόπο παρουσίασης- είναι η πεμπτουσία του λόγου ύπαρξης ενός forum μοτοσυκλέτας.
Πολύ καιρό είχα να διαβάσω κάτι τόσο χρήσιμο!

telegonos
20/11/2018, 14:48
Πολύ περίεργο πρόβλημα και ειδικά για Honda.

Το 8-10 εκατοστά από την κορυφή της μπότας, δεν είναι στην διαδρομή του δακτυλιδιού-κουζινέτου του καλαμιού, είναι αρκετά πιο πάνω.

Άρα μπας και ακούμπαγαν οι σπείρες του ελατηρίου στα τοιχώματα; Δύσκολο και περίεργο σε USD αυτό, αλλά δεν σκέφτομαι κάτι άλλο που θα μπορούσε να φθείρει την μπότα τόσο ψηλά.

EDIT: άκυρα τα προηγούμενα που έγραψα, βλέπω ότι το πηρούνι στο Africa έχει σχεδίαση με το ελατήριο κάτω από αποστάτη που δείχνει πολύ πιο χαμηλά από την περιοχή που είδες τις φθορές και μέσα στο καλάμι, οπότε άκυρον.
401377
Πολύ περίεργα πράγματα, μάλλον κακό υλικό που αυτοκαταστράφηκε, δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο.

Για επιβεβαίωση, εσένα είχε φθορά το Νο5 εξάρτημα 8-10 πόντους κάτω από το πιο ψηλό του σημείο; Οι γραμμές άρχιζαν από τα 8-10 εκατοστά και πήγαιναν προς τα κάτω;

ggs
20/11/2018, 15:10
Πολύ περίεργο πρόβλημα και ειδικά για Honda.

Το 8-10 εκατοστά από την κορυφή της μπότας, δεν είναι στην διαδρομή του δακτυλιδιού-κουζινέτου του καλαμιού, είναι αρκετά πιο πάνω.

Άρα μπας και ακούμπαγαν οι σπείρες του ελατηρίου στα τοιχώματα; Δύσκολο και περίεργο σε USD αυτό, αλλά δεν σκέφτομαι κάτι άλλο που θα μπορούσε να φθείρει την μπότα τόσο ψηλά.

EDIT: άκυρα τα προηγούμενα που έγραψα, βλέπω ότι το πηρούνι στο Africa έχει σχεδίαση με το ελατήριο κάτω από αποστάτη που δείχνει πολύ πιο χαμηλά από την περιοχή που είδες τις φθορές και μέσα στο καλάμι, οπότε άκυρον.
401377
Πολύ περίεργα πράγματα, μάλλον κακό υλικό που αυτοκαταστράφηκε, δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο.

Για επιβεβαίωση, εσένα είχε φθορά το Νο5 εξάρτημα 8-10 πόντους κάτω από το πιο ψηλό του σημείο; Οι γραμμές άρχιζαν από τα 8-10 εκατοστά και πήγαιναν προς τα κάτω;


το 5

Αυτά που αλλάχτηκαν είναι τα
5,7,8 απο το σχεδιάγραμμα

βρηκα μια φωτο που δείχνει πιο καθαρα το θεμα με τις καθετες γραμμες που λεω ..
φαντάσου οτι περίπου εκει που ξεκινάν οι γραμμές , αλλα οχι επανω σε αυτες, υπήρχαν και μεγαλα σημαδια ασπρα σαν να εχει φθαρει η μπογια

401378


παρκατω και λινκ απο το advrider.com και africatwinforum.com που εχουν πολλές πληροφορίες σχετικά

http://advrider.com/index.php?threads/africa-twin-premature-front-fork-failure-current-owners-and-prospective-new-owners-must-read.1253181/

https://www.africatwinforum.com/forum/185-wheels-tires-suspension/33225-fork-rebuild-inspection.html

ggs
20/11/2018, 15:30
και τα δυο δαχτυλίδια που αλλάχθηκαν....

401379

401380

telegonos
20/11/2018, 15:52
Μάλιστα, απότι διάβασα, φεύγει η στρώση της ανοδίωσης στο αλουμίνιο. Άρα κακή ποιότητα ανοδίωσης.

Και μετά αρχίζουν τα προβλήματα, υπερβολική τριβή που κολλάει την ανάρτηση σε μικροκινήσεις (stiction), και προφανώς τζόγος του καλαμιού μέσα στην μπότα.

Απορώ, πως και δεν σου είχαν σκάσει οι τσιμούχες, και από την σκόνη του τριμένου ανόδιου, και από την κίνηση λόγω τζόγου πέρα από τα όριά τους.

mike_4
20/11/2018, 16:24
Κατι μου λεει πως εχω διαβασει ιδιο προβλημα στο advride.gR. Θα το ψάξω οταν εχω χρονο να σιγουρευτω...

Edit: εδω ειναι, post 131.

https://advride.gr/threads/all-about-crf1000-africa-twin.6297/page-7#post-252703

kostasdirt
20/11/2018, 19:01
Ισχύει το πρόβλημα, είχα διαβάσει σχετικά και σε άλλο φόρουμ.

o_gavros
20/11/2018, 19:16
Δεδομένου ότι το ζήτημα εχει πάρει έκταση στο εξωτερικό, είναι (αρνητικής) απορίας άξιο το πώς μια εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς, δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια επί τούτου.

Μιλάμε για ένα προϊόν που κοστολογείται ~15Κ και επιπροσθέτως τάζει περιπέτεια.

basilis_k6
20/11/2018, 19:29
εβγαλε αρκετα θεματα το crf και ειναι κριμα. ολες οι εταιριες κάνουν αλλαγες απο το 1ο μοντελο στο 2ο που ουτε θα τις βρεις πουθενα ουτε θα στις πουνε. Ο ίδιος κωδικος μπορει να ειναι ένα τελειως διαφορετικο εξαρτημα. Μπορει να ειναι ακομη και απο άλλο κατασκευαστή. Δυστυχως αυτος ειναι ο λόγος που επικρατει η άποψη οτι δεν αξιζει να αγοράζεις μηχανακι μολις κυκλοφορει. Το καλο είναι οτι η honda -ακομη και αν δεν κανει ποτε κατι επισημα- θα φτιαξει τα επιμέρους προβληματα. Κάτι άλλες εταιριες ειδικα στα σκουτερ θα τα αφησουν έτσι για 10 χρονια.

taisteal
21/11/2018, 03:45
Οκ,αλλάχτηκαν,αλλά ποιός εγγυάται ότι δεν θα έχουν θέμα και αυτά τα μπροστινά
μετά από κάποια χιλιόμετρα μιας και η εταιρία κάνει τον κινέζο και δεν υπάρχει επίσημη
ανάκληση κτλ.

thunder ace
21/11/2018, 07:34
Δεδομένου ότι το ζήτημα εχει πάρει έκταση στο εξωτερικό, είναι (αρνητικής) απορίας άξιο το πώς μια εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς, δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια επί τούτου.

Μιλάμε για ένα προϊόν που κοστολογείται ~15Κ και επιπροσθέτως τάζει περιπέτεια.

Και το καταφερνει.

ggs
21/11/2018, 07:45
Παίδες, να ενημερώσω μόνο ότι αυτό το θέμα θα μείνει καθαρό και θα περιέχει μόνο πληροφορίες ή ποστ σχετικά με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Μπορούμε να κραξουμε οσο θέλουμε την Χόντα, αλλά σε άλλο θρεντ.

XLGeorge
03/12/2018, 21:10
Να αναφερω οτι το προβλημα ισχυει, οπως εγραψε ο Γιωργος ggs πιο πανω. Στο δικο μου (2017 μοντελο) το ειδα οταν ανοιξα το πηρουνι για να αλλαξω λαδια τον περασμενο Μαϊο στα 32000χμ. Εγω δεν ειχα θεμα περιεργης συμπεριφορας του μπροστινου αλλα φαινοτανε φθορα της επιστρωσης στο εσωτερικο της μποτας στο σημειο της κατω τιμονοπλακας στο πισω μερος. Ειδα την εξης φωτο στο advrider.com απο καποιον που ανοιξε προσφατα το πηρουνι του στα 23Κ μιλια / 37Κ χμ και η φθορα δειχνει παρομοια μ'αυτη που ειδα στο δικο μου - ισως λιγο μεγαλυτερης εκτασης (αν και ουτε κι'αυτος ειχε προβλημα stiction οπως ο Γιωργος ggs):


401809


Οπως φαινεται στη φωτο, η φθορα εκτεινεται σε περιπου 120' και γι'αυτο γυρισα τις μποτες μου τοσο ωστε να φθαρει ενα καινουργιο κομματι στα επομενα χιλιομετρα. Οι γνωμες διιστανται για το τι προκαλει αυτη τη φθορα: ειναι πιθανα η επιστρωση της μποτας η οποια εχει αναβαθμιστει το 2018 σε "kashima coating" (και επισης για τις μποτες 2016/2017 αν αγοραστουν σαν ανταλλακτικα), τα δαχτυλιδια 7 και 8 στο σχεδιαγραμμα που φθειρονται ή ακομη και η ιδια η μποτα που εχει καποια καμψη. Καποια απο αυτα τα εξαρτηματα εχουν βελτιωθει απο το 2016 στο 2017 στο 2018 χωρις να αλλαξει ο κωδικος τους, οπως πχ τα δαχτυλιδια. Καποιοι εχουν κανει aftermarket επιστρωση της μποτας και εχουν αλλαξει τα δαχτυλιδια και δειχνει να κραταει σε χιλιομετρα, καποιοι αλλοι καταφερανε τη Χονδα να τους αλλαξει τις μποτες μ'αυτες του 2018. Εχω ξεκινησει κι'εγω τη διαδικασια μηπως και η Χονδα δεησει και μου αλλαξει τις μποτες. Αν οχι, θα ανοδιωσω/αλλαξω την επιστρωση με δικα μου εξοδα και θα αλλαξω τα δαχτυλιδια.


Και κατι αλλο: ενα αλλο θεμα που ειχανε τα πηρουνια ητανε οτι η τσιμουχα ητανε σχετικα "αδυνατη" και με σκονες, πετραδακια κλπ αρχιζε να χανει λαδι σχετικα ευκολα. Εγω δεν ειχα θεμα στο δικο μου αν και πηγα αρκετο χωμα επειδη εβαλα με το καλημερα καλυμα-καλτσα στις τσιμουχες αλλα καποιοι ειχανε θεμα. Η Χονδα αλλαξε σε καποια φαση τον κωδικο της τσιμουχας ;)

Και φυσικα δεν ακουστηκε πουθενα κουβεντα για ανακληση σε σχεση με ολα τα παραπανω.

kordix
04/12/2018, 08:59
Γιώργο αν κάνεις νέα ανοδίοση, ψάξε για Αγγλία μεριά, υπάρχει μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία και φυσικά τα σωστά μηχανήματα.

Τους κυλίνδρους από τα καθαρόαιμα με επίστρωση νικασίλ τους στέλνουμε Αγγλία για re-coating εδώ και πολλά χρόνια.