PDA

View Full Version : setting your body before braking



RaGe_Raptor
25/11/2018, 11:31
είναι πιο ευεργετικό να έχουμε πάρει θέση στη σέλα (κώλο έξω) ακριβώς πριν ξεκινήσουμε το φρενάρισμα,παρά να μείνουμε στο κέντρο της για να σφίξουμε τα γόνατα στο ντεπόζιτο και να μην φορτίσουμε τα χέρια.


ο Nick Ienatsch αναλύει στο ηχητικό (https://soundcloud.com/user-436659228/ienatsch-tuesdays-preparing-for-corners-with-early-body-positioning) κι ο VR46 εκτελεί :D


https://youtu.be/GhykVsSPl7k

Preparing For Corners With Early Body Positioning
Nick Ienatsch explains the importance of setting your body before braking (https://www.cycleworld.com/preparing-for-corners-with-early-body-positioning)

pipe_smoker
26/11/2018, 09:56
Αν και με έχασε λίγο στο "We know it's wrong because the best of the world don't do it" (διαφωνώ κάθετα με αυτή τη λογική), το άκουσα μέχρι το τέλος.

Είπε κάπου πώς στηριζόμαστε, αφού το να σφίγγουμε τα πόδια στο ντεπόζιτο πάει περίπατο, ώστε να μην πέσει όλο το βάρος στα χέρια και δεν το έπιασα?

RaGe_Raptor
26/11/2018, 10:12
Αν και με έχασε λίγο στο "We know it's wrong because the best of the world don't do it" (διαφωνώ κάθετα με αυτή τη λογική), το άκουσα μέχρι το τέλος.

Είπε κάπου πώς στηριζόμαστε, αφού το να σφίγγουμε τα πόδια στο ντεπόζιτο πάει περίπατο, ώστε να μην πέσει όλο το βάρος στα χέρια και δεν το έπιασα?

Όχι ,δεν είπε . Το βάρος πέφτει στον προσαγωγό του εξωτερικού ποδιού (ντεπόζιτο ) και στις παλαμες.
Γενικά χρησιμοποιούν πολυ την έκφραση/λογική "if the best in the world do it, it's right,that's the way to do it".

Το να μείνεις στο κέντρο και να στηρίξεις όλο το βάρος σου στα πόδια εχει τα συν του ,αλλα εχει περισσότερα μειονεκτήματα ,αν μιλάμε για καταστάσεις στις οποίες θα βγάλεις σώμα (πίστα ή γρηγορη οδηγηση στο δρόμο )
Τωρα,αν μιλάμε για πιο ήπιες καταστάσεις δεν χρειάζεται τιποτα απο τα παραπανω , σφιγγεις πόδια και ρίχνεις λιγο το πανω μέρος του σώματος κατα την είσοδο και εισαι οκ.

pipe_smoker
26/11/2018, 10:33
Όχι ,δεν είπε . Το βάρος πέφτει στον προσαγωγό του εξωτερικού ποδιού (ντεπόζιτο ) και στις παλαμες.

Thank you:beer:

Τον προσαγωγό του εξωτερικού ποδιού τον καταλαβαίνω. Το να πέφτει το βάρος στις παλάμες δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να είναι καλό.

Τελευταία φορά που είχα βρεθεί στη σχολή του Χούντρα έκανε μάθημα σε έναν πιτσιρικά που φαινόταν σχετικά προχωρημένος και αυτό που θυμάμαι να του λέει είναι ότι μπορεί να βγάζει σώμα και να πλαγιάζει όσο τραβάει η ψυχή του, αρκεί να μην ξεπερνάει το σημείο που δεν μπορεί πλέον να στηριχτεί στο εξωτερικό πόδι και αναγκάζεται να βάλει δύναμη/ρίξει βάρος στα χέρια. Είτε στα φρένα πριν τη στροφή είτε κατά τη διάρκεια της στροφής.

Μπορεί να μην κατάλαβα εγώ καλά.


Γενικά χρησιμοποιούν πολυ την έκφραση/λογική "if the best in the world do it, it's right,that's the way to do it".

Θεωρητικά σωστό είναι, αλλά στην πράξη θεωρώ οτι αλλάζει τα φώτα στο learning curve κάποιου που δεν είναι (κοντά) στο λέβελ των the best in the world.

RaGe_Raptor
26/11/2018, 10:49
Thank you:beer:

Τον προσαγωγό του εξωτερικού ποδιού τον καταλαβαίνω. Το να πέφτει το βάρος στις παλάμες δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να είναι καλό.

Τελευταία φορά που είχα βρεθεί στη σχολή του Χούντρα έκανε μάθημα σε έναν πιτσιρικά που φαινόταν σχετικά προχωρημένος και αυτό που θυμάμαι να του λέει είναι ότι μπορεί να βγάζει σώμα και να πλαγιάζει όσο τραβάει η ψυχή του, αρκεί να μην ξεπερνάει το σημείο που δεν μπορεί πλέον να στηριχτεί στο εξωτερικό πόδι και αναγκάζεται να βάλει δύναμη/ρίξει βάρος στα χέρια. Είτε στα φρένα πριν τη στροφή είτε κατά τη διάρκεια της στροφής.

Μπορεί να μην κατάλαβα εγώ καλά.



Θεωρητικά σωστό είναι, αλλά στην πράξη θεωρώ οτι αλλάζει τα φώτα στο learning curve κάποιου που δεν είναι (κοντά) στο λέβελ των the best in the world.

Το "καλο" ειναι σχετικό . Στη "μεγάλη εικόνα" ειναι καλο να εχεις ετοιμαστεί νωρίς για τη στροφή . Αυτο σημαίνει πως πρέπει να στηριχτεις ΚΑΙ στα χερια κατα το φρενάρισμα . Μεμονωμένα ,μπορεί να φαίνεται ως "λαθος" , ως αναγκαίο κακό ομως για επίτευξη ενός συνολικά καλύτερου "σκοπού" , βγάζει νόημα .

sapila racing
26/11/2018, 10:53
Υπάρχει και η άλλη άποψη πάντως.
Στο modo vudu o Simon Crafar λέει οτι είναι άσκοπο να προσπαθείς να στηριχτείς στα πόδια και να κουράζεσαι χωρίς λόγο και οτι είναι προτιμότερο να στηρίζεσαι και στα χέρια στο στάδιο του φρεναρίσματος, αρκεί να χαλαρώνεις τα χέρια αφού δώσεις την απαιτούμενη κλίση κι έχεις αρχίσει να στρίβεις.
Το έχω δοκιμάσει, αναγκαστικά ίσως, σε περιπτώσεις που μετράει και η κούραση. Δουλεύει μια χαρά.

RaGe_Raptor
26/11/2018, 11:51
Υπάρχει και η άλλη άποψη πάντως.
Στο modo vudu o Simon Crafar λέει οτι είναι άσκοπο να προσπαθείς να στηριχτείς στα πόδια και να κουράζεσαι χωρίς λόγο και οτι είναι προτιμότερο να στηρίζεσαι και στα χέρια στο στάδιο του φρεναρίσματος, αρκεί να χαλαρώνεις τα χέρια αφού δώσεις την απαιτούμενη κλίση κι έχεις αρχίσει να στρίβεις.
Το έχω δοκιμάσει, αναγκαστικά ίσως, σε περιπτώσεις που μετράει και η κούραση. Δουλεύει μια χαρά.

Η λογική πίσω απο όλα αυτά ειναι να "απλώνεις", χρονικά , όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να μην συμπίπτουν στην είσοδο της στροφής έχοντας ως αποτέλεσμα τον κατακερματισμό της εστίασης της προσοχής (focus) σε πολλα πράγματα.
"Βγάλε σώμα πριν το φρενάρισμα ", "τελείωνε με τα κατεβάσματα (αν υπάρχουν ) νωρίς,κατα το αρχικό στάδιο φρεναρίσματος " , όλα για να μπορείς να "απελευθερωσεις" focus points κατα την πολυ κρίσιμη φάση της εισόδου ,turn-in point,brake release point,entrance speed.

RaGe_Raptor
26/11/2018, 12:17
...Θεωρητικά σωστό είναι, αλλά στην πράξη θεωρώ οτι αλλάζει τα φώτα στο learning curve κάποιου που δεν είναι (κοντά) στο λέβελ των the best in the world.

Όσο γι'αυτό,Παναγιώτη, θεωρώ πως έχουν δίκιο και θα προσπαθήσω να εξηγήσω πως το αντιλαμβάνομαι .

Αν ,στην ταχύτητα που πιάνουν ,η αλληλουχία των πράξεων τους επαρκεί ,τότε ακολουθώντας την αλληλουχία αυτή στην μικρότερη,δική μου (σου,του) ταχύτητα ,εχω περισσότερο χρόνο να επεξεργαστώ την κατάσταση τη δεδομένη στιγμη.
Ειναι όπως μια παλιότερη συζήτηση για τις γραμμές (απέτυχα να εκφραστώ 100% τότε ,I'll give it one more try :) ) . Αν ένα συγκεκριμένο εύρος γραμμών ειναι καλο/επαρκές για την Χ ταχύτητα ,τότε ακολουθώντας αυτές τις γραμμές με την μικρότερη ,δική μου (σου,του) ταχύτητα εχει ως αποτέλεσμα την μικρότερη κλίση (δεδομένου οτι κάνουμε τα αλλα σωστά ,στάση σώματος κτλ) ,άρα οι γρήγορες γραμμές (αυτές που δίνουν καλούς χρονους) ,ειναι και οι ασφαλέστερες.

pipe_smoker
26/11/2018, 15:05
Όσο γι'αυτό,Παναγιώτη, θεωρώ πως έχουν δίκιο και θα προσπαθήσω να εξηγήσω πως το αντιλαμβάνομαι .

Αν ,στην ταχύτητα που πιάνουν ,η αλληλουχία των πράξεων τους επαρκεί ,τότε ακολουθώντας την αλληλουχία αυτή στην μικρότερη,δική μου (σου,του) ταχύτητα ,εχω περισσότερο χρόνο να επεξεργαστώ την κατάσταση τη δεδομένη στιγμη.
Ειναι όπως μια παλιότερη συζήτηση για τις γραμμές (απέτυχα να εκφραστώ 100% τότε ,I'll give it one more try :) ) . Αν ένα συγκεκριμένο εύρος γραμμών ειναι καλο/επαρκές για την Χ ταχύτητα ,τότε ακολουθώντας αυτές τις γραμμές με την μικρότερη ,δική μου (σου,του) ταχύτητα εχει ως αποτέλεσμα την μικρότερη κλίση (δεδομένου οτι κάνουμε τα αλλα σωστά ,στάση σώματος κτλ) ,άρα οι γρήγορες γραμμές (αυτές που δίνουν καλούς χρονους) ,ειναι και οι ασφαλέστερες.


There are levels to this game:D

Όπως είχα πει και τότε που μιλούσαμε για τις γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν τεχνικές και τεχνικές είτε μιλάμε για οδήγηση και μηχανές, είτε για οτιδήποτε.
Ξεκινάς από τα basics και σιγά σιγά ανεβαίνεις.
Πολλές advanced τεχνικές έρχονται σε αντίθεση με κάποιες βασικές τεχνικές. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μεν είναι λάθος και οι δε σωστές ή το αντίστροφο.
Απλά εφαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο του καθενός.

Αν εγώ δοκιμάσω το trail braking και το βγαζωτονκωλομουπρινταφρενα, ενώ δεν έχω μάθει καλά καλά πού πρέπει να κοιτάω όταν στρίβω και πώς να μη σφίγγω τα χέρια επάνω στη στροφή, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα φάω τα μούτρα μου.

Κάθε προχωρημένη τεχνική προϋποθέτει γνώση επιμέρους βασικών τεχνικών.
Αν λείπουν αυτές τότε θεωρώ ότι δεν μπορείς να πεις ότι δοκιμάζω την προχωρημένη και να σου βγει σε καλό.

Όσον αφορά τις γραμμές συγκεκριμένα δεν ξέρω να σου απαντήσω.
Μπορεί να έχεις δίκιο.
Όσον αφορά τεχνικές όμως γενικότερα, η προσωπική μου άποψη είναι αυτή που περιγράφω.
Άλλο το τί κάνουν αυτοί που αγωνίζονται, κι άλλο αυτοί που μαθαίνουν/προπονούνται/δε βρίσκονται στο ίδιο λέβελ.
Αν μαθαίνεις να καβαλάς και προσπαθείς να αντιγράψεις το Ρόσι, την έκατσες.
Αν μαθαίνεις πυγμαχία και προσπαθείς να αντιγράψεις τον Αλί ή το Μειγουέδερ πάλι την έκατσες.
Και πάει λέγοντας.

RaGe_Raptor
26/11/2018, 15:26
There are levels to this game:D

Όπως είχα πει και τότε που μιλούσαμε για τις γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν τεχνικές και τεχνικές είτε μιλάμε για οδήγηση και μηχανές, είτε για οτιδήποτε.
Ξεκινάς από τα basics και σιγά σιγά ανεβαίνεις.
Πολλές advanced τεχνικές έρχονται σε αντίθεση με κάποιες βασικές τεχνικές. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μεν είναι λάθος και οι δε σωστές ή το αντίστροφο.
Απλά εφαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο του καθενός.

Αν εγώ δοκιμάσω το trail braking και το βγαζωτονκωλομουπρινταφρενα, ενώ δεν έχω μάθει καλά καλά πού πρέπει να κοιτάω όταν στρίβω και πώς να μη σφίγγω τα χέρια επάνω στη στροφή, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα φάω τα μούτρα μου.

Κάθε προχωρημένη τεχνική προϋποθέτει γνώση επιμέρους βασικών τεχνικών.
Αν λείπουν αυτές τότε θεωρώ ότι δεν μπορείς να πεις ότι δοκιμάζω την προχωρημένη και να σου βγει σε καλό.

Όσον αφορά τις γραμμές συγκεκριμένα δεν ξέρω να σου απαντήσω.
Μπορεί να έχεις δίκιο.
Όσον αφορά τεχνικές όμως γενικότερα, η προσωπική μου άποψη είναι αυτή που περιγράφω.
Άλλο το τί κάνουν αυτοί που αγωνίζονται, κι άλλο αυτοί που μαθαίνουν/προπονούνται/δε βρίσκονται στο ίδιο λέβελ.
Αν μαθαίνεις να καβαλάς και προσπαθείς να αντιγράψεις το Ρόσι, την έκατσες.
Αν μαθαίνεις πυγμαχία και προσπαθείς να αντιγράψεις τον Αλί ή το Μειγουέδερ πάλι την έκατσες.
Και πάει λέγοντας.

τα μικρά βήματα είναι αυτά που θα σε κάνουν καλό αναβάτη. βήματα όμως προς ποια κατεύθυνση? εγώ θεωρώ προς την κατεύθυνση των καλύτερων.όπως λέει κι ο φίλος μου (στο fb :lol: ) ο Ken Hill : "technique is the same,the degree of application varies". δεν θα κάνω trail-braking στο βαθμό που κάνει ο MM93,θα κάνω όμως όσο μου επιτρέπει η ικανότητά μου,το μηχανάκι μου,τα λάστιχά μου,οι συνθήκες του οδοστρώματος κτλ. Σε ένα μεγάλο, άδειο parking μπορείς εύκολα να προπονηθείς στα φρένα γενικότερα,υπό κλίση ειδικότερα με διάφορα drills (υπάρχουν σε διάφορα άρθρα των Ienatsch,Hill etc) Το ίδιο και με το γκάζι ή την κλίση ή την στάση σώματος κτλ κτλ
Όταν πας "αργά" (σχετικό αυτό) you can get away with a lot of mistakes και ούτε γάτα,ούτε ζημιά. Όσο προσθέτεις ταχύτητα (κι αν αυτός είναι ο σκοπός σου, στην τελική) τόσο πιο στενά είναι τα περιθώρια και τα λάθη πληρώνονται ακριβά.Οι καλύτεροι αναβάτες κάνουν το "σωστό" ,αν υπήρχε κάτι "σωστότερο",με την έννοια της περισσότερης ταχύτητας,τότε θα το έκαναν.
Ξαναλέω,αν θες να πας γρήγορα,η τεχνική είναι εκεί,μάθε να την εφαρμόζεις.Είναι ο μόνος τρόπος να μείνεις (σχετικά) ασφαλής στην προσπάθειά σου να πας πιο γρήγορα.
Αν δεν ξέρεις να αφήνεις τον συμπλέκτη,για ποιο trail-braking να μιλήσουμε?

pipe_smoker
27/11/2018, 09:07
....Αν δεν ξέρεις να αφήνεις τον συμπλέκτη,για ποιο trail-braking να μιλήσουμε?

Για να κανεις μικρά βήματα όπως λες σημαίνει ότι κάνοντας ένα πράγμα, μέχρι να το μάθεις, θα αφήσεις αναγκαστικά κάποια άλλα απ’εξω. Δεν είναι τόσο γραμμικό ή δισδιάστατο αυτό που περιγράφουμε ώστε να τα εφαρμόζεις όλα μαζί, και το μόνο που θα μεταβάλλεται θα είναι η ταχύτητα εκτέλεσης.

Αυτό που λεω είναι ότι πρώτα θα μάθεις να αφήνεις λοιπόν συμπλέκτη και μετά θα μάθεις το trailbraking.
Κι επειδη το να μάθεις να αφήνεις συμπλέκτη προϋποθέτει να κανεις συνεχώς «σταματα-ξεκινα» δε θα το μάθεις μαζί με το πώς πρέπει να πλαγιαζεις στις στροφές ή πότε να βγάζεις σώμα.
Μπορει να στέκεσαι σαν τσέλιγκας μέχρι να μάθεις να αφήνεις το συμπλέκτη, και θα έρθει η ώρα για να μάθεις και πώς να στέκεσαι.
Σκεψου σε κάποιον που δεν έχει ξανακαβαλήσει ποτέ να του πεις «ανέβα στο μηχανάκι, χέρια χαλαρά, σφίξε γόνατα, κοιτα εκεί που θες να πας, βγαζε σώμα κωλο σπλήνα, ακόλουθα τις γραμμές του Ροσι αλλά στο πιο αργό» και δε συμμαζεύεται. Ή που θα σε βρίσει ή που θα στουκαρει πουθενά προσπαθώντας να διαχειριστεί όλα αυτά τα πράγματα μαζί.

Αν κάποιος λοιπόν πει «για να το κάνει ο Ροσι σωστό θα είναι, κάτσε να το κάνω κι εγώ αλλά πιο αργα» θεωρώ ότι ισως ξεχνάει το πόσα άλλα διαφορετικά πράγματα μπορεί να έχει κάνει ο Ροσι πριν φτάσει να κάνει αυτά στα οποια αναφερόμαστε, τα οποια τον βοήθησαν στο να χτίσει ένα υπόβαθρο που δε βασίστηκε απλά στο να κάνει τις ίδιες τεχνικές αργα και να ανεβάζει σιγά σιγά ταχύτητα.

Με οτιδήποτε έχω ασχοληθεί στη ζωή μου (μουσική, αθλήματα, οδήγηση ή οτιδήποτε άλλο) αυτό που κατάλαβα είναι ότι ξεκινάς από κάποια βασικά πράγματα και στην πορεία μπορεί να τα αναιρέσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έπρεπε να ξεκινήσεις από αυτά.

RaGe_Raptor
27/11/2018, 09:33
Για να κανεις μικρά βήματα όπως λες σημαίνει ότι κάνοντας ένα πράγμα, μέχρι να το μάθεις, θα αφήσεις αναγκαστικά κάποια άλλα απ’εξω. Δεν είναι τόσο γραμμικό ή δισδιάστατο αυτό που περιγράφουμε ώστε να τα εφαρμόζεις όλα μαζί, και το μόνο που θα μεταβάλλεται θα είναι η ταχύτητα εκτέλεσης.

Αυτό που λεω είναι ότι πρώτα θα μάθεις να αφήνεις λοιπόν συμπλέκτη και μετά θα μάθεις το trailbraking.
Κι επειδη το να μάθεις να αφήνεις συμπλέκτη προϋποθέτει να κανεις συνεχώς «σταματα-ξεκινα» δε θα το μάθεις μαζί με το πώς πρέπει να πλαγιαζεις στις στροφές ή πότε να βγάζεις σώμα.
Μπορει να στέκεσαι σαν τσέλιγκας μέχρι να μάθεις να αφήνεις το συμπλέκτη, και θα έρθει η ώρα για να μάθεις και πώς να στέκεσαι.
Σκεψου σε κάποιον που δεν έχει ξανακαβαλήσει ποτέ να του πεις «ανέβα στο μηχανάκι, χέρια χαλαρά, σφίξε γόνατα, κοιτα εκεί που θες να πας, βγαζε σώμα κωλο σπλήνα, ακόλουθα τις γραμμές του Ροσι αλλά στο πιο αργό» και δε συμμαζεύεται. Ή που θα σε βρίσει ή που θα στουκαρει πουθενά προσπαθώντας να διαχειριστεί όλα αυτά τα πράγματα μαζί.

Αν κάποιος λοιπόν πει «για να το κάνει ο Ροσι σωστό θα είναι, κάτσε να το κάνω κι εγώ αλλά πιο αργα» θεωρώ ότι ισως ξεχνάει το πόσα άλλα διαφορετικά πράγματα μπορεί να έχει κάνει ο Ροσι πριν φτάσει να κάνει αυτά στα οποια αναφερόμαστε, τα οποια τον βοήθησαν στο να χτίσει ένα υπόβαθρο που δε βασίστηκε απλά στο να κάνει τις ίδιες τεχνικές αργα και να ανεβάζει σιγά σιγά ταχύτητα.

Με οτιδήποτε έχω ασχοληθεί στη ζωή μου (μουσική, αθλήματα, οδήγηση ή οτιδήποτε άλλο) αυτό που κατάλαβα είναι ότι ξεκινάς από κάποια βασικά πράγματα και στην πορεία μπορεί να τα αναιρέσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έπρεπε να ξεκινήσεις από αυτά.
Αφού ,λοιπον ,μάθει να αφήνει τον συμπλέκτη ο φανταστικός φίλος μας,το επόμενο στάδιο δεν ειναι "φρένα υπό κλίση". Θα μαθει πως να πατάει και κυρίως πως να αφήνει τα φρένα ομαλά όρθιος ,θέτοντας έτσι τις σωστές βάσεις για να το προχωρήσει παραπέρα,αν θέλει βέβαια.

Δεν λέω οτι ο αρχάριος θα πρέπει να κάνει αυτά που κάνουν οι καλύτεροι, λέω οτι χτίζοντας σε σωστά θεμέλια ,κι αν απο κάποιο σημείο και μετα αποφασίσει οτί θέλει να παει πιο γρήγορα ,καλα θα κάνει να "μιμηθεί " τους καλύτερους .

Δε νομιζω πως διαφωνούμε ,άλλωστε το έγραψα ξεκάθαρα και σε προηγούμενο ποστ,αν θέλει κάποιος να παει "πιο γρήγορα".

RaGe_Raptor
27/11/2018, 09:43
Με οτιδήποτε έχω ασχοληθεί στη ζωή μου (μουσική, αθλήματα, οδήγηση ή οτιδήποτε άλλο) αυτό που κατάλαβα είναι ότι ξεκινάς από κάποια βασικά πράγματα και στην πορεία μπορεί να τα αναιρέσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έπρεπε να ξεκινήσεις από αυτά.


Αυτα τα βασικά πράγματα ,Παναγιώτη,δεν τα αναιρείς,ειναι τα θεμέλια πανω στα οποία θα "χτισεις",αν αποφασίσεις να πας παραπέρα . Δες το παράδειγμα στο προηγούμενο ποστ, μαθαίνοντας πως να αφήνεις τα φρένα (πολυ) ομαλά ,όρθιος (χωρις κλίση), ειναι το θεμέλιο του trail braking.

pipe_smoker
27/11/2018, 09:45
Αφού ,λοιπον ,μάθει να αφήνει τον συμπλέκτη ο φανταστικός φίλος μας,το επόμενο στάδιο δεν ειναι "φρένα υπό κλίση". Θα μαθει πως να πατάει και κυρίως πως να αφήνει τα φρένα ομαλά όρθιος ,θέτοντας έτσι τις σωστές βάσεις για να το προχωρήσει παραπέρα,αν θέλει βέβαια.

Δεν λέω οτι ο αρχάριος θα πρέπει να κάνει αυτά που κάνουν οι καλύτεροι, λέω οτι χτίζοντας σε σωστά θεμέλια ,κι αν απο κάποιο σημείο και μετα αποφασίσει οτί θέλει να παει πιο γρήγορα ,καλα θα κάνει να "μιμηθεί " τους καλύτερους .

Δε νομιζω πως διαφωνούμε ,άλλωστε το έγραψα ξεκάθαρα και σε προηγούμενο ποστ,αν θέλει κάποιος να παει "πιο γρήγορα".

Αρα επανερχόμαστε σε αυτό που λέγαμε και την άλλη φορα.
Πόσο γρήγορα είναι αυτό το γρήγορα ώστε να μη φτάνουν οι τεχνικές του Code και να χρειάζονται οι τεχνικές του Μαρκεζ.

IMHO αυτό το γρήγορα είναι παααααρα πολύ γρήγορα, και μαγκιά του φυσικα οποιου το καταφέρνει, αλλά πιστεύω ότι μιλάμε για παρα πολύ μικρό ποσοστό αναβατών οι οποίοι «τερμάτισαν» το συμβατικό τρόπο κι επειδη θέλουν να πάνε ακόμα πιο γρήγορα χρειάζεται να υιοθετήσουν τις τεχνικές που συζηταμε ώστε να τα καταφέρουν.

pipe_smoker
27/11/2018, 09:52
Αυτα τα βασικά πράγματα ,Παναγιώτη,δεν τα αναιρείς,ειναι τα θεμέλια πανω στα οποία θα "χτισεις",αν αποφασίσεις να πας παραπέρα . Δες το παράδειγμα στο προηγούμενο ποστ, μαθαίνοντας πως να αφήνεις τα φρένα (πολυ) ομαλά ,όρθιος (χωρις κλίση), ειναι το θεμέλιο του trail braking.

Βασικό πράγμα θεωρώ το «δε φρενάρουμε ποτέ επάνω στη στροφή ή όσο η μοτοσυκλέτα μας βρίσκεται πλαγιασμενη».
Το οποίο, ναι, αν φτάσεις από κάποια επίπεδα και πάνω, πρέπει να το αναιρέσεις.
Αλλά για να έχεις φτάσει σε αυτά τα επίπεδα και να μην έχεις πάει στον άλλο κόσμο, μάλλον έμαθες παρα πολύ καλά πώς να το κανεις πριν φτάσεις να χρειάζεσαι να το αναιρέσεις.

Rules are meant to be followed first, and then to be broken που λεν και στα χωρια.

RaGe_Raptor
27/11/2018, 09:58
Αρα επανερχόμαστε σε αυτό που λέγαμε και την άλλη φορα.
Πόσο γρήγορα είναι αυτό το γρήγορα ώστε να μη φτάνουν οι τεχνικές του Code και να χρειάζονται οι τεχνικές του Μαρκεζ.

IMHO αυτό το γρήγορα είναι παααααρα πολύ γρήγορα, και μαγκιά του φυσικα οποιου το καταφέρνει, αλλά πιστεύω ότι μιλάμε για παρα πολύ μικρό ποσοστό αναβατών οι οποίοι «τερμάτισαν» το συμβατικό τρόπο κι επειδη θέλουν να πάνε ακόμα πιο γρήγορα χρειάζεται να υιοθετήσουν τις τεχνικές που συζηταμε ώστε να τα καταφέρουν.

Χμ...Ειναι ομως έτσι ; Σε μια συνέντευξή του ο KC λεει πως η δική του μέθοδος ειναι η πιο advanced γιατι πρέπει να ορισεις νωρίς την ταχύτητα εισόδου στη στροφή ,άρα πιο δύσκολο απο το trail braking που εχεις τη δυνατότητα να την μεταβαλεις κατα το δοκούν. Σε μια άγνωστη διαδρομή αισθάνομαι πιο άνετα ξέροντας οτι εχω τον έλεγχο της ταχύτητας άρα και της τροχιάς εισόδου στις στροφές .

RaGe_Raptor
27/11/2018, 10:20
Και για του λόγου το αληθές , εδω και το απόσπασμα απ'την συνεντευξη:

"Regardless of which style may be “best”, when you look at the list of critical judgments and coordination needed by a rider to skillfully execute quick and accurate straight-up braking entries, I’m not convinced trailing is more advanced. In terms of judgment and skills, it may be the other way round."

Bladerunner
27/11/2018, 10:57
Υπάρχει και άλλος τρόπος:

Πλησιάζοντας τη στροφή, βγάζεις το μισό κωλομέρι αλλά ο κορμός είναι στην ευθεία με τα δύο γόνατα κολλημένα στο ντεπόζιτο. Φρενάρεις δυνατά, και μόλις δώσεις κλίση κρεμάς κορμό κι ανοίγεις εσωτερικό γόνατο.
Έτσι, και έχεις κάπου να στηριχτείς στα πολλά φρένα πέρα από τα χέρια, και έχεις έτοιμο το σώμα από νωρίς.

pipe_smoker
27/11/2018, 11:00
Χμ...Ειναι ομως έτσι ; Σε μια συνέντευξή του ο KC λεει πως η δική του μέθοδος ειναι η πιο advanced γιατι πρέπει να ορισεις νωρίς την ταχύτητα εισόδου στη στροφή ,άρα πιο δύσκολο απο το trail braking που εχεις τη δυνατότητα να την μεταβαλεις κατα το δοκούν. Σε μια άγνωστη διαδρομή αισθάνομαι πιο άνετα ξέροντας οτι εχω τον έλεγχο της ταχύτητας άρα και της τροχιάς εισόδου στις στροφές .

Μάλιστα...
Άρα πού καταλήγουμε?

Οι τεχνικές του Code είναι για το μουσείο, από τη στιγμή που ούτε αρκετά απλές είναι ώστε να εφαρμόζονται από θνητούς (δε νιώθεις άνετα όπως είπες να τις εφαρμόζεις σε άγνωστες διαδρομές κλπ), αλλά και ούτε αρκετά χρήσιμες στα πολύ ψηλά λέβελ των παγκόσμιων γιατί δεν μπορούν να κινηθούν όσο γρήγορα θα ήθελαν.

Αν για εμάς είναι πολύπλοκες και για το Ρόσι "λίγες", τότε μάλλον δεν έχουν καμία χρησιμότητα.

Δεν το λέω ειρωνικά.
Μπορεί να είναι κι έτσι.
Δεν ξέρω ποιος είναι ο λόγος που εξακολουθούν να τις διδάσκουν Χούντρες, CSS και λοιπά σχολεία βέβαια.

ΥΓ. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ο Code κάτι έπρεπε να βρει να πει, οπότε και είπε αυτό που παρέθεσες. Απομονώνει ένα κομμάτι ("In terms of judgement and skills...." ) και βάζει κι ένα "may be the other way around". Δεν ξέρω ποιά είναι η ερώτηση που του έκαναν, αλλά δε μου κάνει εντύπωση που δε γύρισε να πει "Ναι σόρρυ, τα δικά μου είναι απλά και τα άλλα είναι πολύπλοκα". Πρέπει να παινέψει και το σπιτάκι του (και κάποιες φορές το να λες ότι αυτά που διδάσκεις εσύ είναι δύσκολα και ζόρικα πουλάει περισσότερο από το να τα πεις απλά κι εύκολα) γιατί κάπως πρέπει να γεμίσει το ψυγείο του κι αυτός.
Γενικώς, άσχετα με το πόσο ψηλά μπορεί να έχω κάποιον για το έργο του, είτε λέγεται Code είτε Ρόσι είτε ο θεός ο ίδιος, τα λεγόμενα του σε συνεντέυξεις δεν τα παίρνω και πολύ στα σοβαρά.
Εν ολίγοις, μπορεί στα βιβλία σου και στα έργα σου να είσαι άψογος, αλλά στις συνεντεύξεις να λες και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα και να τραβάει και πελάτες στο μαγαζί:lol:

RaGe_Raptor
27/11/2018, 11:03
Υπάρχει και άλλος τρόπος:

Πλησιάζοντας τη στροφή, βγάζεις το μισό κωλομέρι αλλά ο κορμός είναι στην ευθεία με τα δύο γόνατα κολλημένα στο ντεπόζιτο. Φρενάρεις δυνατά, και μόλις δώσεις κλίση κρεμάς κορμό κι ανοίγεις εσωτερικό γόνατο.
Έτσι, και έχεις κάπου να στηριχτείς στα πολλά φρένα πέρα από τα χέρια, και έχεις έτοιμο το σώμα από νωρίς.
Αυτο ακριβώς εκανε ο Miller σε μια συγκεκριμένη στροφή! Υπάρχει ενα γαμάτο βιντεακι στη σελίδα της parmac,το εχω ποσταρει κι εδω μεσα ,κάπου.

RaGe_Raptor
27/11/2018, 11:11
Μάλιστα...
Άρα πού καταλήγουμε?

Οι τεχνικές του Code είναι για το μουσείο, από τη στιγμή που ούτε αρκετά απλές είναι ώστε να εφαρμόζονται από θνητούς (δε νιώθεις άνετα όπως είπες να τις εφαρμόζεις σε άγνωστες διαδρομές κλπ), αλλά και ούτε αρκετά χρήσιμες στα πολύ ψηλά λέβελ των παγκόσμιων γιατί δεν μπορούν να κινηθούν όσο γρήγορα θα ήθελαν.

Αν για εμάς είναι πολύπλοκες και για το Ρόσι "λίγες", τότε μάλλον δεν έχουν καμία χρησιμότητα.

Δεν το λέω ειρωνικά.
Μπορεί να είναι κι έτσι.
Δεν ξέρω ποιος είναι ο λόγος που εξακολουθούν να τις διδάσκουν Χούντρες, CSS και λοιπά σχολεία βέβαια.

ΥΓ. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ο Code κάτι έπρεπε να βρει να πει, οπότε και είπε αυτό που παρέθεσες. Απομονώνει ένα κομμάτι ("In terms of judgement and skills...." ) και βάζει κι ένα "may be the other way around". Δεν ξέρω ποιά είναι η ερώτηση που του έκαναν, αλλά δε μου κάνει εντύπωση που δε γύρισε να πει "Ναι σόρρυ, τα δικά μου είναι απλά και τα άλλα είναι πολύπλοκα". Πρέπει να παινέψει και το σπιτάκι του (και κάποιες φορές το να λες ότι αυτά που διδάσκεις εσύ είναι δύσκολα και ζόρικα πουλάει περισσότερο από το να τα πεις απλά κι εύκολα) γιατί κάπως πρέπει να γεμίσει το ψυγείο του κι αυτός.
Γενικώς, άσχετα με το πόσο ψηλά μπορεί να έχω κάποιον για το έργο του, είτε λέγεται Code είτε Ρόσι είτε ο θεός ο ίδιος, τα λεγόμενα του σε συνεντέυξεις δεν τα παίρνω και πολύ στα σοβαρά.
Εν ολίγοις, μπορεί στα βιβλία σου και στα έργα σου να είσαι άψογος, αλλά στις συνεντεύξεις να λες και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα και να τραβάει και πελάτες στο μαγαζί:lol:

Όλα έχουν να κάνουν με την "ταχύτητα" του καθενός ,εν τελει: going slow ,you can get away with a lot of mistakes/bad habbits. Οταν στενεύουν τα περιθώρια ,ανεβάζεις ρυθμό , πρέπει να μιμηθεις αυτο που αποδεδειγμένα δουλεύει -> αγωνιζόμενοι ,για να μπορείς να εισαι όσο πιο "ασφαλής" γινεται .

pipe_smoker
27/11/2018, 11:15
Όλα έχουν να κάνουν με την "ταχύτητα" του καθενός ,εν τελει: going slow ,you can get away with a lot of mistakes/bad habbits.

Συμφωνώ.


Οταν στενεύουν τα περιθώρια ,ανεβάζεις ρυθμό , πρέπει να μιμηθεις αυτο που αποδεδειγμένα δουλεύει -> αγωνιζόμενοι ,για να μπορείς να εισαι όσο πιο "ασφαλής" γινεται .

Διαφωνώ.
Δεν είναι μόνο αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι τα μόνα που αποδεδειγμένα δουλεύουν.

Αλλά δε θα τα χαλάσουμε κιόλα:beer:

RaGe_Raptor
27/11/2018, 11:28
Συμφωνώ.



Διαφωνώ.
Δεν είναι μόνο αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι τα μόνα που αποδεδειγμένα δουλεύουν.

Αλλά δε θα τα χαλάσουμε κιόλα:beer:

δεν σε καταλαβαίνω, είναι η αλήθεια αλλά οκ. εννοείται πως δεν θα τα χαλάσουμε, αν ήταν να τα χαλούσαμε, δεν θα μιλούσαμε εξ αρχής.

sniper
27/11/2018, 11:37
...
Διαφωνώ.
Δεν είναι μόνο αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι τα μόνα που αποδεδειγμένα δουλεύουν.

...

Αν διαφωνείς, πρέπει να πεις και την άποψή σου.

pipe_smoker
27/11/2018, 12:32
δεν σε καταλαβαίνω, είναι η αλήθεια αλλά οκ. εννοείται πως δεν θα τα χαλάσουμε, αν ήταν να τα χαλούσαμε, δεν θα μιλούσαμε εξ αρχής.


Αν διαφωνείς, πρέπει να πεις και την άποψή σου.

Ευχαρίστως και να την πω, απλά νομίζω την είπα και πιο πριν.

Σίγουρα αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι δουλεύουν. Θα ήμουν τρελός να πω το αντίθετο.
Αλλά δεν είναι τα μόνα που δουλεύουν.
Ίσως είναι τα μόνα που δουλεύουν για αυτούς και για τόσο υψηλά λέβελ. Αλλά όπως είπα και πριν, τα τόσο υψηλά λέβελ αφορούν ελάχιστους.
Δεν μπορώ να πω ότι δε δουλεύει για όλους τους υπόλοιπους το "φρενάρω-αμολάω τα φρένα-πλαγιάζω-ανοίγω γκάζι" επειδή ο Ρόσι κι ο Μαρκέζ τα κάνουν όλα αυτά ταυτόχρονα ή με διαφορετική σειρά ή ανάβοντας και τσιγάρο.

Κι αυτά που μαθαίνεις στο πρώτο λέβελ ενός σχολείου αποδεδειγμένα δουλεύουν αλλά απέχουν έτη φωτός από αυτά που κάνουν οι παγκόσμιοι (και λογικό είναι γιατί έτη φωτός απέχεις κι εσύ από τους παγκόσμιους).

Το ότι όσο ανεβαίνει η ταχύτητα λιγοστεύουν τα πράγματα που δουλεύουν, το είπαμε και πριν. Και συμφωνήσαμε νομίζω ότι το πόσο "γρήγορα" είναι το αρκετά "γρήγορα" ώστε να χρειαστούν αυτά, είναι κάτι που ο καθένας μας το εννοεί διαφορετικά.
Αν πηγαίνεις με 20 στην ευθεία δουλεύει και το "τσιγάρο/σταυροπόδι".
Αν πηγαίνεις με 300 και ξύνεις αυτιά μπορεί να δουλεύει μόνο η τεχνική του Μαρκέζ.
Επειδή οι περισσότεροι από εμάς ανήκουν κάπου ανάμεσα στα δύο άκρα, θεωρώ ότι η χρυσή τομή βρίσκεται στις τεχνικές που διδάσκουν Χούντρας, CSS κλπ.
Το ότι μπορεί να μη δουλεύουν/αρκούν για το Ρόσι, δε σημαίνει ότι δε δουλεύουν/αρκούν για όλους του υπόλοιπους.

RaGe_Raptor
27/11/2018, 12:48
Ευχαρίστως και να την πω, απλά νομίζω την είπα και πιο πριν.

Σίγουρα αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι δουλεύουν. Θα ήμουν τρελός να πω το αντίθετο.
Αλλά δεν είναι τα μόνα που δουλεύουν.
Ίσως είναι τα μόνα που δουλεύουν για αυτούς και για τόσο υψηλά λέβελ. Αλλά όπως είπα και πριν, τα τόσο υψηλά λέβελ αφορούν ελάχιστους.
Δεν μπορώ να πω ότι δε δουλεύει για όλους τους υπόλοιπους το "φρενάρω-αμολάω τα φρένα-πλαγιάζω-ανοίγω γκάζι" επειδή ο Ρόσι κι ο Μαρκέζ τα κάνουν όλα αυτά ταυτόχρονα ή με διαφορετική σειρά ή ανάβοντας και τσιγάρο.

Κι αυτά που μαθαίνεις στο πρώτο λέβελ ενός σχολείου αποδεδειγμένα δουλεύουν αλλά απέχουν έτη φωτός από αυτά που κάνουν οι παγκόσμιοι (και λογικό είναι γιατί έτη φωτός απέχεις κι εσύ από τους παγκόσμιους).

Το ότι όσο ανεβαίνει η ταχύτητα λιγοστεύουν τα πράγματα που δουλεύουν, το είπαμε και πριν. Και συμφωνήσαμε νομίζω ότι το πόσο "γρήγορα" είναι το αρκετά "γρήγορα" ώστε να χρειαστούν αυτά, είναι κάτι που ο καθένας μας το εννοεί διαφορετικά.
Αν πηγαίνεις με 20 στην ευθεία δουλεύει και το "τσιγάρο/σταυροπόδι".
Αν πηγαίνεις με 300 και ξύνεις αυτιά μπορεί να δουλεύει μόνο η τεχνική του Μαρκέζ.
Επειδή οι περισσότεροι από εμάς ανήκουν κάπου ανάμεσα στα δύο άκρα, θεωρώ ότι η χρυσή τομή βρίσκεται στις τεχνικές που διδάσκουν Χούντρας, CSS κλπ.
Το ότι μπορεί να μη δουλεύουν/αρκούν για το Ρόσι, δε σημαίνει ότι δε δουλεύουν/αρκούν για όλους του υπόλοιπους.

έχουμε μπει σε loop mode νομίζω :lol:
άρα going "slowly", you can get away with mistakes/bad habits που αν προσπαθήσεις να τα κάνεις πηγαίνοντας "πιο γρήγορα" θα σε δαγκώσουν άρα πρέπει να μιμηθείς τους καλύτερους οι οποίοι κάνουν ότι αποδεδειγμένα δουλεύει , αν θες να πας "πιο γρήγορα" βέβαια :lol:


:beer:

pipe_smoker
27/11/2018, 13:11
έχουμε μπει σε loop mode νομίζω :lol:
άρα going "slowly", you can get away with mistakes/bad habits που αν προσπαθήσεις να τα κάνεις πηγαίνοντας "πιο γρήγορα" θα σε δαγκώσουν άρα πρέπει να μιμηθείς τους καλύτερους οι οποίοι κάνουν ότι αποδεδειγμένα δουλεύει , αν θες να πας "πιο γρήγορα" βέβαια :lol:


:beer:

Αν θες να ξεπεράσεις το Μαρκέζ όμως (why not?), θα πρέπει να επινοήσεις μια καινούρια μέθοδο, γιατί αν στρίβεις με 320 εκεί που ο Μαρκέζ στρίβει με 280, και η δική του τεχνική είναι mistake/bad habbit που αν προσπαθήσεις να την κάνεις πηγαίνοντας πιο γρήγορα θα σε δαγκώσει;)

Φτάσε λοιπόν πρώτα στα επίπεδα που να μη σου αρκεί ο Μαρκέζ, και μετά ακολούθησε κάτι άλλο.
Φτάσε πρώτα στα επίπεδα που να μη σου αρκεί ο Code, και μετά ακολούθησε κάτι άλλο.

Και πάει λέγοντας.

Αν πας να τα μπουρδουκλώσεις από την αρχή μάλλον σε κακό θα σου βγει.


:beer:

RaGe_Raptor
27/11/2018, 13:31
Αν θες να ξεπεράσεις το Μαρκέζ όμως (why not?), θα πρέπει να επινοήσεις μια καινούρια μέθοδο, γιατί αν στρίβεις με 320 εκεί που ο Μαρκέζ στρίβει με 280, και η δική του τεχνική είναι mistake/bad habbit που αν προσπαθήσεις να την κάνεις πηγαίνοντας πιο γρήγορα θα σε δαγκώσει;)

Φτάσε λοιπόν πρώτα στα επίπεδα που να μη σου αρκεί ο Μαρκέζ, και μετά ακολούθησε κάτι άλλο.
Φτάσε πρώτα στα επίπεδα που να μη σου αρκεί ο Code, και μετά ακολούθησε κάτι άλλο.

Και πάει λέγοντας.

Αν πας να τα μπουρδουκλώσεις από την αρχή μάλλον σε κακό θα σου βγει.


:beer:

όχι ρε Πάνο δεν υπάρχει "κάτι άλλο",με την υπάρχουσα τεχνολογία τουλάχιστον.

pipe_smoker
27/11/2018, 13:46
όχι ρε Πάνο δεν υπάρχει "κάτι άλλο",με την υπάρχουσα τεχνολογία τουλάχιστον.

Δεν ήταν αυτό το point μου Γιώργο και το ξέρεις.

Το point μου είναι αυτό που έγραψα από το πρώτο μου ποστ.
Κάθε πράγμα στον καιρό του, και κάθε τεχνική ανάλογα το λέβελ εκάστου.

Τέσπα, όντως έχουμε μπει σε loop οπότε... :beer:

RaGe_Raptor
27/11/2018, 14:03
Δεν ήταν αυτό το point μου Γιώργο και το ξέρεις.

Το point μου είναι αυτό που έγραψα από το πρώτο μου ποστ.
Κάθε πράγμα στον καιρό του, και κάθε τεχνική ανάλογα το λέβελ εκάστου.

Τέσπα, όντως έχουμε μπει σε loop οπότε... :beer:

νομίζω ότι το βασικό σημείο "διαφωνίας" μας είναι αυτό:
401598

οπότε κλείνει εδώ αυτό,πάμε γι'άλλα :beer:

RaGe_Raptor
27/11/2018, 14:18
Υπάρχει και άλλος τρόπος:

Πλησιάζοντας τη στροφή, βγάζεις το μισό κωλομέρι αλλά ο κορμός είναι στην ευθεία με τα δύο γόνατα κολλημένα στο ντεπόζιτο. Φρενάρεις δυνατά, και μόλις δώσεις κλίση κρεμάς κορμό κι ανοίγεις εσωτερικό γόνατο.
Έτσι, και έχεις κάπου να στηριχτείς στα πολλά φρένα πέρα από τα χέρια, και έχεις έτοιμο το σώμα από νωρίς.


Αυτο ακριβώς εκανε ο Miller σε μια συγκεκριμένη στροφή! Υπάρχει ενα γαμάτο βιντεακι στη σελίδα της parmac,το εχω ποσταρει κι εδω μεσα ,κάπου.

στο 1:57 (https://web.facebook.com/PramacRacing/videos/10156051004838304/?t=118)

RaGe_Raptor
27/11/2018, 14:39
...Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ο Code κάτι έπρεπε να βρει να πει, οπότε και είπε αυτό που παρέθεσες. Απομονώνει ένα κομμάτι ("In terms of judgement and skills...." ) και βάζει κι ένα "may be the other way around". Δεν ξέρω ποιά είναι η ερώτηση που του έκαναν, αλλά δε μου κάνει εντύπωση που δε γύρισε να πει "Ναι σόρρυ, τα δικά μου είναι απλά και τα άλλα είναι πολύπλοκα". Πρέπει να παινέψει και το σπιτάκι του (και κάποιες φορές το να λες ότι αυτά που διδάσκεις εσύ είναι δύσκολα και ζόρικα πουλάει περισσότερο από το να τα πεις απλά κι εύκολα) γιατί κάπως πρέπει να γεμίσει το ψυγείο του κι αυτός.
Γενικώς, άσχετα με το πόσο ψηλά μπορεί να έχω κάποιον για το έργο του, είτε λέγεται Code είτε Ρόσι είτε ο θεός ο ίδιος, τα λεγόμενα του σε συνεντέυξεις δεν τα παίρνω και πολύ στα σοβαρά.
Εν ολίγοις, μπορεί στα βιβλία σου και στα έργα σου να είσαι άψογος, αλλά στις συνεντεύξεις να λες και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα και να τραβάει και πελάτες στο μαγαζί:lol:

εδώ ολόκληρη η συνέντευξη Πάνο.
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=146501&p=2680840&viewfull=1#post2680840

Nostradamus
27/11/2018, 15:33
Ωραια κουβεντα, καιρο ειχαμε να δουμε θεμα τεχνικης.. :beer:

Μια μικρη ενσταση παντως στο θεωρητικο του πραγματος (και αλλη μια κ@λοτρυπ... εεε γνωμη :D )... Θεωρω οτι το "αγνωστη διαδρομη" που αναφερθηκε μερικες φορες, απο την αρχη ανατρεπει αρκετες απο τις "αγωνιστικες" παραμετρους που πεφτουν στο τραπεζι..

Ο'τι, αποδεδειγμενα δουλευει για τους πουθεναδες του παγκοσμιου, ειναι παντα σε απολυτα γνωστη διαδρομη και σε επαναλαμβανομενα περασματα που ξερουν ακριβως τι και πως να το παρουν.

Οποτε νομιζω οτι η τεχνικες ειναι εφαρμοσιμες μονο εντως.. στον δρομο και σε "αγνωστα" κομματια, πας σταθερα πιο κατω και με αποδεδειγμενα "τεχνικες" συμβατικες.. Η εγω πλεον ειμαι πολυ γέρος και φοβικος. :lol:

Συνεχιστε παρακαλω..

RaGe_Raptor
27/11/2018, 15:45
Ωραια κουβεντα, καιρο ειχαμε να δουμε θεμα τεχνικης.. :beer:

Μια μικρη ενσταση παντως στο θεωρητικο του πραγματος (και αλλη μια κ@λοτρυπ... εεε γνωμη :D )... Θεωρω οτι το "αγνωστη διαδρομη" που αναφερθηκε μερικες φορες, απο την αρχη ανατρεπει αρκετες απο τις "αγωνιστικες" παραμετρους που πεφτουν στο τραπεζι..

Ο'τι, αποδεδειγμενα δουλευει για τους πουθεναδες του παγκοσμιου, ειναι παντα σε απολυτα γνωστη διαδρομη και σε επαναλαμβανομενα περασματα που ξερουν ακριβως τι και πως να το παρουν.

Οποτε νομιζω οτι η τεχνικες ειναι εφαρμοσιμες μονο εντως.. στον δρομο και σε "αγνωστα" κομματια, πας σταθερα πιο κατω και με αποδεδειγμενα "τεχνικες" συμβατικες.. Η εγω πλεον ειμαι πολυ γέρος και φοβικος. :lol:

Συνεχιστε παρακαλω..

Η άποψη που λέει πως "χρησιμοποιείς την τάδε τεχνική για ταχύτητα στην πίστα ή για ασφάλεια στο δρόμο" με βρίσκει σύμφωνο. Μπήκα στις Σέρρες πρώτη φορά το 15 κι από τοτε έκανα τόση πρόοδο όση δεν είχα κάνει την προηγούμενη 10ετια! Δεν είναι ότι το άκουσα και το μεταφέρω, έτσι το έζησα.

Nostradamus
27/11/2018, 16:15
Η άποψη που λέει πως "χρησιμοποιείς την τάδε τεχνική για ταχύτητα στην πίστα ή για ασφάλεια στο δρόμο" με βρίσκει σύμφωνο. Μπήκα στις Σέρρες πρώτη φορά το 15 κι από τοτε έκανα τόση πρόοδο όση δεν είχα κάνει την προηγούμενη 10ετια! Δεν είναι ότι το άκουσα και το μεταφέρω, έτσι το έζησα.

Συμφωνω απολυτα.. αλλα νομιζω εδω συζητατε για τεχνικες βελτιωσης των ηδη αρκετα πρωχωρημενων γνωσεων και -το κυριοτερο- ανετης εφαρμογης τους μετα απο αρκετη εμπειρια... Καπου το ειπε και καπνιστης.. η εσυ..οτι αφου εχεις κανει κτημα σου τις βασικες αρχες, πας παρκατω...

TROOPER
29/11/2018, 18:06
Υπάρχει και άλλος τρόπος:

Πλησιάζοντας τη στροφή, βγάζεις το μισό κωλομέρι αλλά ο κορμός είναι στην ευθεία με τα δύο γόνατα κολλημένα στο ντεπόζιτο. Φρενάρεις δυνατά, και μόλις δώσεις κλίση κρεμάς κορμό κι ανοίγεις εσωτερικό γόνατο.
Έτσι, και έχεις κάπου να στηριχτείς στα πολλά φρένα πέρα από τα χέρια, και έχεις έτοιμο το σώμα από νωρίς.

Σε κουβεντα μου σε course στην πιστα με τον De Angelis ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ μου ελεγε!!!

Xlitos
01/12/2018, 07:14
Υπάρχει και άλλος τρόπος:

Πλησιάζοντας τη στροφή, βγάζεις το μισό κωλομέρι αλλά ο κορμός είναι στην ευθεία με τα δύο γόνατα κολλημένα στο ντεπόζιτο. Φρενάρεις δυνατά, και μόλις δώσεις κλίση κρεμάς κορμό κι ανοίγεις εσωτερικό γόνατο.
Έτσι, και έχεις κάπου να στηριχτείς στα πολλά φρένα πέρα από τα χέρια, και έχεις έτοιμο το σώμα από νωρίς.


Εχω την εντυπωση οτι ετσι μεταφερεις πιο πολυ βαρος στο μπροστινο ελαστικο και αρα το ζοριζεις πιο πολυ και το φθειρεις πιο γρηγορα...επισης τη στιγμη που θα ριξεις τον κορμο στο εσωτερικο της στροφης κανεις μεγαλυτερη και αρα πιο αποτομη κινηση ενω στην αντιθετη περιπτωση η κινηση ειναι μικροτερη αρα πιο smooth.Τωρα βεβαια εξαρταται και ακριβως γιατι στυλ μιλαμε,εγω φανταζομαι κατι σα του Bayiliss που κανει μπαμ στην οδηγηση του το ποσο αποτομα εβγαζε τελευταια στιγμη το σωμα του ακριβως επειδη το χε μεσα στα φρενα


401697

Τωρα σωστο και λαθος δε νομιζω οτι υπαρχει στα χομπιστικα που συζηταμε,οτι βολευει τον καθενα,δεν ειναι επικινδυνο κανενα απο τα δυο.Αν καποιος ομως κανε ιπροπονησεις για να κατεβει σε αγωνες κτλ καλυτερα να ακολουθησει αυτο που κανουν οχι μονο οι κορυφαιοι αλλα οι περισσοτεροι πια παγκοσμιοι αναβατες σε ολες τις κατηγοριες,θα υπαρχει λογος ή μπορει και λογοι.

Υ.Γ.Για τον Μιλλερ που αναφερθηκε πιο πανω να θυμησουμε οτι εχει τραυμαστει στο δεξι χερι απο μια μεγαλη στουκα που ειχε τοτε που εσκασε στα προστατευτικα και εχει αλλαξει λιγο στυλ οδηγησης ισως αυτος να αναγκαζεται καμια φορα να στηριζει τα ποδια στο φερινγκ λογο τραυματισμου...γιατι σε παλιοτερες foto ολο εξω βλεπω το ποδαρι του.

Bladerunner
01/12/2018, 10:59
Εχω την εντυπωση οτι ετσι μεταφερεις πιο πολυ βαρος στο μπροστινο ελαστικο και αρα το ζοριζεις πιο πολυ και το φθειρεις πιο γρηγορα...

Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος στην ευθεία το βάρος στον μπροστινό τροχό είναι σύμμαχος.
Η μετατόπιση του κορμού εφόσον δεν κάνεις μοχλό με κάτι για να την κάνεις, - δεν σπρώχνεις τιμόνι ή μαρσπιέ δηλαδή -, ουδόλως επηρεάζει την ευστάθεια της μηχανής.

Όπως και να 'χει, μιλάμε για ψιλά γράμματα άσχετα με την οδήγηση στον δρόμο.

RaGe_Raptor
03/01/2019, 22:14
Διαφορετικό στυλ:σε όλο τον αγώνα,στα δυνατά φρένα της ευθείας ο Neukirchner με κολλημένο το εσωτερικό γόνατο στο ντεπόζιτο και κατά πόδας οι Reiterberger & Fores με το γόνατο στον αέρα,όλοι όμως με μισό κώλο έξω,έτοιμοι για την επερχόμενη στροφή.
402566
402567
από το πρωτάθλημα IDM του 2015

https://youtu.be/Gye9g2r-vxg

RaGe_Raptor
03/04/2020, 22:14
https://youtu.be/99Fat0jLj_U

kouk
05/04/2020, 15:39
θα παραθεσω το πως μου φαινεται και οχι αν ειναι σωστο η οχι.....

νομιζω παει να εξηγησει κατι που δεν το καταλαβαινει και ο ιδιος και λεει το ενα μετα το αλλο........

air anchor?
χεχεχεχεχεχεχε

RaGe_Raptor
05/04/2020, 17:50
θα παραθεσω το πως μου φαινεται και οχι αν ειναι σωστο η οχι.....

νομιζω παει να εξηγησει κατι που δεν το καταλαβαινει και ο ιδιος και λεει το ενα μετα το αλλο........

air anchor?
χεχεχεχεχεχεχε

air anchor: αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση=>σωστό.αμελητέο αλλά σωστό.

κατά τα άλλα ,ναι σίγουρα μας δίνει την υποκειμενική του ματιά επί του θέματος,δεν μας το ανέλυσε μαθηματικά.
στα περισσότερα έχει δίκιο,θεωρώ.

doctor_john
05/04/2020, 18:48
Καμία αντίρρηση με όλα τα υπερ που αναφέρει, εκτός αυτό που λέει στο τέλος πως αν δεν κινείσαι στο όριο
δεν θα δεις καμία διαφορά.

Εμένα μου ήρθε αυθόρμητα σαν ένα σταδιο ασφάλειας πριν χαλαρώσω τα φρένα για την γραμή εισόδου.
Είμαι σίγουρος πως το αρχικό ερέθισμα για να το κάνω, ήταν η ανασφάλεια μου λόγο βροχής. Σκέφτηκα
πως αν κάτι δεν πάει καλά και γλυστρήσω, θα έχω την δυνατότητα να χρησιμοποιήσω το πέλμα σαν γλύστρα.

Αυτό που συνειδητοποίησα ακαριαία και υποστήριξε αυτό τον χειρισμό έκτοτε, ήταν πως σηκώνοντας το πόδι
από τον μαρσπιε του εσωτερικού της στροφής, "επιβάλω" στο σώμα μου να στηριχθεί στον έξω μαρσπιε σχεδόν αυθόρμητα.

Είναι μια αξία που δεν θυμάμαι πλέον πως μου είχε μεταφερθεί, μάλλον απο τα παιδιά του Moτο, την προοπονούμουν
αρκετά εκείνη την περίοδο και είναι τόσο συμαντική για εμένα όσο το να μην τραβάω ποτέ το τιμόνι της μοτό.

Μου δίνει μεγάλη σιγουριά, χαλαρώνει το πάνω μέρος του σώματος μου επιτρέποντας μου να πλησιάσω το τιμόνι
και να βγάλω το σώμα μου άνετα προς το εσωτερικό της στροφής.

Σε περιπτώσεις που δεν θέλω να αλλοιώσω την στάση μου, έχω παρατηρήσει ότι σηκώνω ελάχιστα το πόδι
από το μαρσπιε με τα ίδια αποτελέσματα.

Όσον αφορά εμένα, το προτείνω σε όλους σε οποιεσδήποτε ταχύτητες που χρειάζεται να δώσουμε
κλίση με σταθερότητα στην μοτο.

sapila racing
08/04/2020, 12:11
Καμία αντίρρηση με όλα τα υπερ που αναφέρει, εκτός αυτό που λέει στο τέλος πως αν δεν κινείσαι στο όριο
δεν θα δεις καμία διαφορά.

Εμένα μου ήρθε αυθόρμητα σαν ένα σταδιο ασφάλειας πριν χαλαρώσω τα φρένα για την γραμή εισόδου.
Είμαι σίγουρος πως το αρχικό ερέθισμα για να το κάνω, ήταν η ανασφάλεια μου λόγο βροχής. Σκέφτηκα
πως αν κάτι δεν πάει καλά και γλυστρήσω, θα έχω την δυνατότητα να χρησιμοποιήσω το πέλμα σαν γλύστρα.

Αυτό που συνειδητοποίησα ακαριαία και υποστήριξε αυτό τον χειρισμό έκτοτε, ήταν πως σηκώνοντας το πόδι
από τον μαρσπιε του εσωτερικού της στροφής, "επιβάλω" στο σώμα μου να στηριχθεί στον έξω μαρσπιε σχεδόν αυθόρμητα.

Είναι μια αξία που δεν θυμάμαι πλέον πως μου είχε μεταφερθεί, μάλλον απο τα παιδιά του Moτο, την προοπονούμουν
αρκετά εκείνη την περίοδο και είναι τόσο συμαντική για εμένα όσο το να μην τραβάω ποτέ το τιμόνι της μοτό.

Μου δίνει μεγάλη σιγουριά, χαλαρώνει το πάνω μέρος του σώματος μου επιτρέποντας μου να πλησιάσω το τιμόνι
και να βγάλω το σώμα μου άνετα προς το εσωτερικό της στροφής.

Σε περιπτώσεις που δεν θέλω να αλλοιώσω την στάση μου, έχω παρατηρήσει ότι σηκώνω ελάχιστα το πόδι
από το μαρσπιε με τα ίδια αποτελέσματα.

Όσον αφορά εμένα, το προτείνω σε όλους σε οποιεσδήποτε ταχύτητες που χρειάζεται να δώσουμε
κλίση με σταθερότητα στην μοτο.

Μπορείς πολύ εύκολα να συνεχίσεις να πατάς το πόδι στου στο εσωτερικό μαρσπιέ χωρίς να βαζεις βάρος και να έχεις ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα που περιέγραψες.

Επίσης κακώς διαφωνείς.
Σίγουρα αν δεν είσαι στο όριο, το να κρεμάσεις έξω το πόδι δεν πρόκειται να βοηθήσει σε κάτι, εκτος απο το να προσφέρεις γέλιο στους άλλους βέβαια.

RaGe_Raptor
29/10/2020, 18:48
δεν μπαίνει ποτέ σε braking zone με τον κώλο στο κέντρο, πάντα έχει "περίπου μισό" κωλομέρι έξω ακριβώς πριν τα φρένα.


https://www.youtube.com/watch?v=GFrljZ1ZbVk