Σύνδεση

View Full Version : Στρώσιμο καινούριας μηχανής 250.



Σελίδες : 1 [2]

DrIoannis
04/01/2019, 08:10
πιό πάνω γράφετε για αλλαγή λαδιών κ τίς κάνετε σύμφωνα με οτι γράφει το manual ...
θα γράψω ενα μικρό σεντονάκι ,εχω ενα yamaha serow 225 τού 1989 ,το manual γράφει αλλαγή λαδιών κάθε 6.000 χλμ ...
γιά οσους δέν γνωρίζουν το serow ειναι 223 κυβικά με αερόψυκτο κινητήρα κ παίρνει 1100ml λάδι κ επειδή εχει υγρό κάρτερ ,
δηλ.τό λάδι κάνει 2 εργασίες ταυτόχρονα κ για να λιπαίνει το μοτέρ κ για απαλλαγή θερμότητος τού μοτέρ μέσω τού λαδιού αλλά κ για το σασμάν τού κιβωτίου ταχυτήτων ,οπότε το λάδι αυτό πρέπει να ειναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ανταπεξέρχεται σε αυτές τίς συνθήκες κ ειδικά το καλοκαίρι με τίς ζέστες κλπ ,
το εχω 12 χρόνια κ ειναι σίγουρα μέσα στά 20 -30 καλύτερα πού υπάρχουν στήν ελλάδα από εμφάνιση αλλά κ απο μοτέρ . εχω δοκιμάσει λάδια ,yamalube (τα πουλάει η yamaha) bel ray - motul - torco - castrol - valvoline - κ liqui molly,20w50 η 15w50 για καλοκαίρι κ 10w40 για χειμώνα ,κάθε 1500 χλμ το πολύ θέλουν αλλαγμα ,γιατί στό φωνάζει ...δέν κουμπώνουν ευκολα οι ταχύτητες ζεσταίνεται πιό ευκολα το μοτέρ ,αν λοιπόν ακολουθούσα το manual αλλαγή κάθε 6.000xlm η 5 η 4.000 χλμ ,απλά δεν θα ειχα εν ζωή το serow εδώ κ 10 χρόνια τουλάχιστον ,κ σε 2 φίλους μαστόρια πού το πάω μού λένε λόγω αερόψυκτου μοτέρ αλλαγή 1300-1500 το ανώτερο ...οπότε για το serow τουλάχιστον το manual ειναι για τα σκουπίδια...οσον αφορά τίς αλλαγές λαδιών ,κ βέβαια κάθε φορά μπαίνει νέο φίλτρο λαδιού .
Λέει μόνο ανά 6000χλμ ή λέει και χρονικό περιθώριο πχ τα περισσότερα λένε κάθε τόσα χλμ ή ένα χρόνο.

daz
04/01/2019, 09:04
δηλ.τό λάδι κάνει 2 εργασίες ταυτόχρονα κ για να λιπαίνει το μοτέρ κ για απαλλαγή θερμότητος τού μοτέρ μέσω τού λαδιού αλλά κ για το σασμάν τού κιβωτίου ταχυτήτων ,οπότε το λάδι αυτό πρέπει να ειναι σε πολύ καλή κατάσταση για να ανταπεξέρχεται σε αυτές τίς συνθήκες κ ειδικά το καλοκαίρι με τίς ζέστες κλπ ,

Σε όλες τις μηχανές το λάδι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Η μόνη διαφορά που έχει η δική σου είναι οτι έχει κάτι τεράστιες ψύκτρες για να ψύχεται το μοτέρ απ' τον αέρα ενώ οι υδρόψυκτες έχουν νερό και ψυγεία. Κατα τ' άλλα όλες οι μηχανές ψύχονται και απ' το λάδι και απ' την βενζίνη. Επίσης οι περισσότερες μηχανές έχουν υγρό κάρτερ /συμπλέκτη.


αν λοιπόν ακολουθούσα το manual αλλαγή κάθε 6.000xlm η 5 η 4.000 χλμ ,απλά δεν θα ειχα εν ζωή το serow εδώ κ 10 χρόνια τουλάχιστον


Που το ξέρεις?

Bowleno
04/01/2019, 09:15
Σε όλες τις μηχανές το λάδι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Η μόνη διαφορά που έχει η δική σου είναι οτι έχει κάτι τεράστιες ψύκτρες για να ψύχεται το μοτέρ απ' τον αέρα ενώ οι υδρόψυκτες έχουν νερό και ψυγεία. Κατα τ' άλλα όλες οι μηχανές ψύχονται και απ' το λάδι και απ' την βενζίνη. Επίσης οι περισσότερες μηχανές έχουν υγρό κάρτερ /συμπλέκτη.



Που το ξέρεις?

Καλά... Είναι δυνατόν να μην ξέρεις ότι όσα ξέρει ο Έλληνας επισκευαστής/κάτοχος μοτερ πάσης φύσεως, δεν τα ξέρουν τα εργοστάσια που τα κατασκεύασαν;;; έλεος ρε σουπιά.... :lol:

katsar
04/01/2019, 09:39
Δεν έχει και τόσο άδικο ο φίλος με το serow,στο παλιό (1996) 850 tdm το manual γράφει κάθε 6.000 χλμ,στις 2.500-3000χλμ περίπου τα motul 5100 (15-50) αρχίζει και τα καίει,όπως και κάθε ορυκτέλαιο που δοκίμασα.
Όσοι δεν ξέρουν και δεν συμπληρώνουν-αλλάζουν νωρίς;Το σπάσανε,μα το μανουαλ λέει έτσι και έτσι...
Τώρα βέβαια στις καινουργιες μοτοσυκλέτες ίσως είναι διαφορετικά τα πράγματα.

nassosxlvbros
04/01/2019, 10:39
Καλορίζικο το μηχανάκι -βάλε και καμιά φωτό-και καλή χρονιά σε όλους!

Στρώσιμο ακολούθησα αυτό που έλεγε: Να μην ξεπεράσω τις 5000 στρ με οποιαδήποτε σχέση,οπότε μερικές Σουνιάδες αργότερα-άντε και μερικές στα Βίλια ήταν αρκετές να στρωθεί το μοτέρ μια χαρά.Ενδιάμεσα βέβαια υπήρχαν μικρές "παρεκτροπές" για στιγμιαίο τσίτωμα που γίνονταν όλο και πιο συχνές ΜΕΤΑ τα 2000 κμ.Το μοτέρ πάντως άσχετα με το στρώσιμο έδειξε τι μπορεί μετά τα 7000 κμ...Το ένιωθα ότι μπορούσε να στροφάρει πιο γρήγορα τότε συγκριτικά με τη λήξη του στρωσίματος.Και μέχρι τώρα παραμένει στο ίδιο μοτίβο...

Το λάδι αλλάζεται κάπου ανάμεσα με το τι λέει το βιβλιαράκι του κατασκευαστή και με το τι συνθήκες επικρατούν εκεί που δουλεύει, το μοτέρ,πχ ένας κινητήρας με ίδιες ώρες λειτουργίας θα χρειαστεί λιγότερες αλλαγές στη Θεσσαλονίκη ή Μόσχα από το να δούλευε στην Αραβία. Στη δική μου μηχανή (Hornet 600)η Χόνδα λέει αλλαγές λαδιών κάθε 12000 κμ...Αρκετές φορές τα ξεπέρασα,αλλά και αρκετές φορές τα άλλαξα στα μισά....Πιθανότατα ο κατασκευαστής να μιλούσε για το ΜΕΓΙΣΤΟ ΟΡΙΟ ΚΜ τα 12000 κμ -σε οποιοδήποτε περιβάλλον-και από κει και πέρα ο καθένας να τα αλλάζει κατά το δοκούν (πιο ζέστες/σκόνη=συχνότερες αλλαγές)

Μετά το στρώσιμο και μετά από διάφορες μάρκες λαδιών κατάληξα πως σε καμία περίπτωση εκτός εξαιρέσεων-λέγε με Repsol*- δε θα τα άλλαζα στα 1500 ή στα 2500.Είναι απλά σπατάλη...
Από κει και πέρα ο καθένας όπως του κάθονται ψυχολογικά οι συχνές αλλαγές.


*Δε ξέρω γιατί αλλά αυτά τα λάδια θέλαν αλλαγή από τα 2500 κμ....

Potis
04/01/2019, 17:53
Καλορίζικο το μηχανάκι -βάλε και καμιά φωτό-και καλή χρονιά σε όλους!

Στρώσιμο ακολούθησα αυτό που έλεγε: Να μην ξεπεράσω τις 5000 στρ με οποιαδήποτε σχέση,οπότε μερικές Σουνιάδες αργότερα-άντε και μερικές στα Βίλια ήταν αρκετές να στρωθεί το μοτέρ μια χαρά.Ενδιάμεσα βέβαια υπήρχαν μικρές "παρεκτροπές" για στιγμιαίο τσίτωμα που γίνονταν όλο και πιο συχνές ΜΕΤΑ τα 2000 κμ.Το μοτέρ πάντως άσχετα με το στρώσιμο έδειξε τι μπορεί μετά τα 7000 κμ...Το ένιωθα ότι μπορούσε να στροφάρει πιο γρήγορα τότε συγκριτικά με τη λήξη του στρωσίματος.Και μέχρι τώρα παραμένει στο ίδιο μοτίβο...

Το λάδι αλλάζεται κάπου ανάμεσα με το τι λέει το βιβλιαράκι του κατασκευαστή και με το τι συνθήκες επικρατούν εκεί που δουλεύει, το μοτέρ,πχ ένας κινητήρας με ίδιες ώρες λειτουργίας θα χρειαστεί λιγότερες αλλαγές στη Θεσσαλονίκη ή Μόσχα από το να δούλευε στην Αραβία. Στη δική μου μηχανή (Hornet 600)η Χόνδα λέει αλλαγές λαδιών κάθε 12000 κμ...Αρκετές φορές τα ξεπέρασα,αλλά και αρκετές φορές τα άλλαξα στα μισά....Πιθανότατα ο κατασκευαστής να μιλούσε για το ΜΕΓΙΣΤΟ ΟΡΙΟ ΚΜ τα 12000 κμ -σε οποιοδήποτε περιβάλλον-και από κει και πέρα ο καθένας να τα αλλάζει κατά το δοκούν (πιο ζέστες/σκόνη=συχνότερες αλλαγές)

Μετά το στρώσιμο και μετά από διάφορες μάρκες λαδιών κατάληξα πως σε καμία περίπτωση εκτός εξαιρέσεων-λέγε με Repsol*- δε θα τα άλλαζα στα 1500 ή στα 2500.Είναι απλά σπατάλη...
Από κει και πέρα ο καθένας όπως του κάθονται ψυχολογικά οι συχνές αλλαγές.


*Δε ξέρω γιατί αλλά αυτά τα λάδια θέλαν αλλαγή από τα 2500 κμ....

Ευχαριστώ φίλε μου! Θα δω για τις φώτο γιατί ακόμη δεν έχω βγάλει είναι η αλήθεια... Στα 7000 χιλιόμετρα άνοιξε το μοτέρ; Πολύ μου φαίνεται! Πάντα όρθιος και συ! Εχτές το βράδυ κοιταγα το manual και έγραφε για αλλαγή λαδιων στα πρώτα 500 χιλιόμετρα. Ο εμπορας όμως μου είπε να κάνω την αλλαγή στα 1000 χιλιόμετρα. Πως και έτσι; 2) Στο manual μου ακόμη δε λέει για τι σπρέι να βάλω στην αλυσίδα για λαδωμα; Ξέρεις κάποιο ειδικό καλό; Στο Σούνιο βόλτα το καλοκαίρι είναι απίστευτα!

nassosxlvbros
04/01/2019, 20:14
Ο έμπορας είναι κατασκευαστής; Δε νομίζω....ακόμα και ο πιο ταπεινός μηχανικός έχει μακράν περισσότερες κατασκευαστικές γνώσεις από τον καλύτερο έμπορο...Αν λοιπόν το εργοστάσιο λέει στα 500 άλλαξέ τα στα 500! Άντε να ξεχαστείς και να πας στα 550 δε τρέχει τίποτα..
Το ίδιο και στην επόμενη αλλαγή,άλλαζε όποτε σου λέει,χωρίς όμως να περνάς το μέγιστο όριο χιλιομέτρων ή χρόνου. Στην τελική αν έχεις ανφιβολίες στείλε mail στο εργοστάσιο να σου στείλουν σαφείς οδηγίες στρωσίματος και συντήρησης.

Στην αλυσίδα τώρα.... Το σπρέυ είναι απλά ευκολία για μεγάλα ταξίδια και πρακτικό να το κουβαλάς....Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λάδι 90άρι (βαλβολίνη) κάθε 250-300 κμ και τίποτα άλλο...Ψιλομπελάς μεν αλλά εγγυημένη μακροζωία δε....Και όταν λέμε μακροζωία λέμε για 50-60000κμ χωρίς καν τέντωμα... ;)

Ναι,το μοτέρ στο Hornet "άνοιξε" μετά τα 7000κμ...-όχι ότι με πείραξε ιδιαίτερα αυτό-και μάλιστα έδειξε και την υψηλότερη τελική (248 κοντέρ,περίπου 220 πραγματικά)από τότε το μακρινό 2006 μέχρι και στις μέρες μας-και 90000κμ μετά- το κοντέρ δείχνει άνετα τα 238 - 244 όταν ζητηθούν...

Εύχομαι να το χαρείς όσο πάει! Και γράψε και μετρήσεις κατανάλωσης να ξέρουμε... ;)

Potis
06/01/2019, 08:34
Ο έμπορας είναι κατασκευαστής; Δε νομίζω....ακόμα και ο πιο ταπεινός μηχανικός έχει μακράν περισσότερες κατασκευαστικές γνώσεις από τον καλύτερο έμπορο...Αν λοιπόν το εργοστάσιο λέει στα 500 άλλαξέ τα στα 500! Άντε να ξεχαστείς και να πας στα 550 δε τρέχει τίποτα..
Το ίδιο και στην επόμενη αλλαγή,άλλαζε όποτε σου λέει,χωρίς όμως να περνάς το μέγιστο όριο χιλιομέτρων ή χρόνου. Στην τελική αν έχεις ανφιβολίες στείλε mail στο εργοστάσιο να σου στείλουν σαφείς οδηγίες στρωσίματος και συντήρησης.

Στην αλυσίδα τώρα.... Το σπρέυ είναι απλά ευκολία για μεγάλα ταξίδια και πρακτικό να το κουβαλάς....Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λάδι 90άρι (βαλβολίνη) κάθε 250-300 κμ και τίποτα άλλο...Ψιλομπελάς μεν αλλά εγγυημένη μακροζωία δε....Και όταν λέμε μακροζωία λέμε για 50-60000κμ χωρίς καν τέντωμα... ;)

Ναι,το μοτέρ στο Hornet "άνοιξε" μετά τα 7000κμ...-όχι ότι με πείραξε ιδιαίτερα αυτό-και μάλιστα έδειξε και την υψηλότερη τελική (248 κοντέρ,περίπου 220 πραγματικά)από τότε το μακρινό 2006 μέχρι και στις μέρες μας-και 90000κμ μετά- το κοντέρ δείχνει άνετα τα 238 - 244 όταν ζητηθούν...

Εύχομαι να το χαρείς όσο πάει! Και γράψε και μετρήσεις κατανάλωσης να ξέρουμε... ;)

Ευχαριστώ φίλε μου! 240 κοντέρ ούτε στα όνειρα μου χαχα... Κατανάλωση ακόμη δεν έχω εικόνα. Με το που έχω θα ανεβάσω με τη μία!

Potis
06/01/2019, 08:36
Φωτογραφίες πως ανεβάζουμε;

DRAKONET
06/01/2019, 16:24
Ο έμπορας είναι κατασκευαστής; Δε νομίζω....ακόμα και ο πιο ταπεινός μηχανικός έχει μακράν περισσότερες κατασκευαστικές γνώσεις από τον καλύτερο έμπορο...Αν λοιπόν το εργοστάσιο λέει στα 500 άλλαξέ τα στα 500! Άντε να ξεχαστείς και να πας στα 550 δε τρέχει τίποτα..
Το ίδιο και στην επόμενη αλλαγή,άλλαζε όποτε σου λέει,χωρίς όμως να περνάς το μέγιστο όριο χιλιομέτρων ή χρόνου. Στην τελική αν έχεις ανφιβολίες στείλε mail στο εργοστάσιο να σου στείλουν σαφείς οδηγίες στρωσίματος και συντήρησης.

Στην αλυσίδα τώρα.... Το σπρέυ είναι απλά ευκολία για μεγάλα ταξίδια και πρακτικό να το κουβαλάς....Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λάδι 90άρι (βαλβολίνη) κάθε 250-300 κμ και τίποτα άλλο...Ψιλομπελάς μεν αλλά εγγυημένη μακροζωία δε....Και όταν λέμε μακροζωία λέμε για 50-60000κμ χωρίς καν τέντωμα... ;)

Ναι,το μοτέρ στο Hornet "άνοιξε" μετά τα 7000κμ...-όχι ότι με πείραξε ιδιαίτερα αυτό-και μάλιστα έδειξε και την υψηλότερη τελική (248 κοντέρ,περίπου 220 πραγματικά)από τότε το μακρινό 2006 μέχρι και στις μέρες μας-και 90000κμ μετά- το κοντέρ δείχνει άνετα τα 238 - 244 όταν ζητηθούν...

Εύχομαι να το χαρείς όσο πάει! Και γράψε και μετρήσεις κατανάλωσης να ξέρουμε... ;)
====================================
Στην αλυσιδα βαζω αυτο......https://www.mrlmidlands.co.uk/elkalub-la-8-5ltr-chain-lubricant-M-1132
χρονια...μα χρονια δοκιμασμενο δεν εχει σχεση με καποια εταιρια που βγαζει ειδη για δικυκλα αλλα ειναι για μηχανες τυπογραφιας.
μιλαμε οτι οι αλυσιδες μπορει να δουλευουν πανω απο μια εβδομαδα λογω φορτου εργασιας και οι θερμοκρασιες ανεβαινουν τρελα.
Καποια στιγμη που ξεμεινα μου λεει ενα συναδελφος...βαλε απο αυτο...
στην αρχη τον κοροιδευα.
τωρα αναθεμα με εαν χρειαστηκα ποτε αλυσιδα στις μηχανες που ειχα...ειναι βιομηχανικης παραγωγης και οχι ευρειας καταναλωσης.
εαν ξερεται καποιον που ασχολειτε με τυπογραφικα....ζητηστε του και δοκιμαστε...μια δοκιμη αξιζει !

sorry για το spam για αλλο θεμα

Bowleno
06/01/2019, 18:45
====================================
Στην αλυσιδα βαζω αυτο......https://www.mrlmidlands.co.uk/elkalub-la-8-5ltr-chain-lubricant-M-1132
χρονια...μα χρονια δοκιμασμενο δεν εχει σχεση με καποια εταιρια που βγαζει ειδη για δικυκλα αλλα ειναι για μηχανες τυπογραφιας.
μιλαμε οτι οι αλυσιδες μπορει να δουλευουν πανω απο μια εβδομαδα λογω φορτου εργασιας και οι θερμοκρασιες ανεβαινουν τρελα.
Καποια στιγμη που ξεμεινα μου λεει ενα συναδελφος...βαλε απο αυτο...
στην αρχη τον κοροιδευα.
τωρα αναθεμα με εαν χρειαστηκα ποτε αλυσιδα στις μηχανες που ειχα...ειναι βιομηχανικης παραγωγης και οχι ευρειας καταναλωσης.
εαν ξερεται καποιον που ασχολειτε με τυπογραφικα....ζητηστε του και δοκιμαστε...μια δοκιμη αξιζει !

sorry για το spam για αλλο θεμα

Εδώ που το βρίσκουμε;

DRAKONET
06/01/2019, 19:15
μονο σε ειδη εξοπλισμου και συντηρησης τυπογραφικων μηχανων