Σύνδεση

View Full Version : Πρόβλημα με βαλβίδες σε 1190 Adventure



lookylook
16/04/2019, 21:17
Παιδιά καλησπέρα
Πριν από λίγες μέρες με κάλεσε ένας φίλος να τον βοηθήσω στην συντήρηση του 1190 adventure που έχει. Είναι μοντέλο του 14' και έχει 26000 από τα οποία τα 24000 έχουν γίνει σε ταξίδια. όμορφα δουλεμένο, άψογα συντηρημένο, λάδια μόνο Motorex (κάθε 6.000) και γενικά πολύ σωστός ιδιοκτήτης. Λόγω οικονομικής στενότητας είπαμε να κάνουμε ότι λέει το manual μόνοι μας. Αφού αλλάξαμε τα πάντα από υγρά, και βγάλαμε και το φιλτροκούτι (DNA φίλτρο) και φτάσαμε στο να αλλάξουμε μπουζί, λέμε δεν κοιτάμε και βαλβίδες πριν αλλάξουμε λάδια? Η αλήθεια είναι πως περίμενα να είναι μια τυπική διαδικασία μιας και μιλάμε για καινούργιο μηχανάκι. Λοιπόν πίσω κύλινδρος όλα καλά στα κάτω όρια,(0,10 εισαγωγής 0,25 εξαγωγής), μπροστά κύλινδρος, οι βαλβίδες εξαγωγής στα κάτω όρια (0,25) αλλά στις εισαγωγής το 0,10 ΔΕΝ ΕΜΠΑΙΝΕ. Μπαίνει πολύ άνετα το φιλεράκι 0,05 αλλά το 0,10 με τη καμία. Και όχι μόνο στο ανώτερο νεκρό σημείο, αλλά πουθενά.. Και σκέφτομαι..Με λίγα λόγια οι βαλβίδες έχουν κλείσει. Επειδή το 0.05 μπαίνει πολύ άνετα παραγγείλαμε φίλερ με βήμα 0,01 να δούμε πόσο κάτω από το 0,10 είναι.. Αλλά ρε παιδιά τι συμβαίνει? Μπορεί να έφαγε έδρες? Είναι δυνατόν σε αυτά τα χιλιόμετρα? Μπορεί να έφαγε βαλβίδες? Και κάτι που έχει ενδιαφέρον είναι πως ΑΥΤΌ ΣΥΜΒΑΊΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΒΑΛΒΊΔΕΣ. Να πω το έπαθε η μια να το καταλάβω. Αλλά και οι δύο? Ευχαριστώ εκ των προτέρων

telegonos
17/04/2019, 06:38
Τα διάκενα έχουν κλείσει, οι βαλβίδες έχουν ανοίξει. Οσο μικρότερο το διάκενο, τόσο πιο πολύ ανοίγει η βαλβίδα.

Δεν βλέπω κάτι περίεργο, απότι λες, ΟΛΕΣ οι άλλες βαλβίδες, είναι στο κάτω όριο. Ε 2 από τις 8 είναι και λίγο πιο κάτω.

Ναι ,το διάκενο μικραίνει, όταν υπάρχει φθορά, είτε στην βαλβίδα, είτε στην έδρα, είτε στο πάνω μέρος.

toyar
17/04/2019, 09:01
Κάθε πόσα ζητάει έλεγχο βαλβίδων αυτό;
Αν στα 26000 περνάει αέρας το 0.05 πιθανόν στις 50000 να μην περνάει πια οπότε θα θέλει ρύθμιση
Πιθανόν τότε να θελουν ρύθμιση κι άλλες από τις 8.
Δεν είναι γιαπωνέζικο να βγάζει 100000 χωρίς τπτ....όλοι το ξέρουν αυτό
Επίσης αυτά τα μηχανάκια δεν συμβαδίζουν με οικονομική στενότητα ως χρήση και συντήρηση

lookylook
17/04/2019, 09:20
Τα διάκενα έχουν κλείσει, οι βαλβίδες έχουν ανοίξει. Οσο μικρότερο το διάκενο, τόσο πιο πολύ ανοίγει η βαλβίδα.
Απόλυτα σωστός..Η σκέψη μου (που δεν την εξέφρασα σωστά) ήταν οι βαλβίδες έχουν κλείσει το διάκενο..Προφανώς με μικρότερη απόσταση από τον εκκεντροφόρο ανοίγουν πιο πολύ..Με κόστος βέβαια πως δεν ανοιγοκλείνουν με ακρίβεια στον χρόνο που καθορίζει ο κατασκευαστής.. Το θέμα είναι πως μου φάνηκε περίεργο στα 26.000 και ρωτώ το forum αν υπάρχει κάποια εμπειρία. Αν κάποιοι εδώ μέσα έχουν κάνει βαλβίδες σε διάφορα χιλιόμετρα με 1190 να μας πουν τα αποτελέσματα. :)

lookylook
17/04/2019, 09:52
Κάθε πόσα ζητάει έλεγχο βαλβίδων αυτό;
30000


Αν στα 26000 περνάει αέρας το 0.05 πιθανόν στις 50000 να μην περνάει πια οπότε θα θέλει ρύθμιση
Πιθανόν τότε να θελουν ρύθμιση κι άλλες από τις 8.
Δεν είμαι σίγουρος πως πρέπει να περιμένεις να μη περνά καθόλου :)


Δεν είναι γιαπωνέζικο να βγάζει 100000 χωρίς τπτ....όλοι το ξέρουν αυτό
Αυτό ξαναπέστο


Επίσης αυτά τα μηχανάκια δεν συμβαδίζουν με οικονομική στενότητα ως χρήση και συντήρηση
Εννοείται..Αν θες να τα κρατήσεις αξιόμαχα πρέπει να βάζεις το χέρι στην τσέπη για υλικά.Σίγουρα ένας ειδικός είναι πάντα ένας ειδικός. Άλλωστε για αυτό κάνουν αυτό το επάγγελμα. Είναι κάποιες δουλείες όμως που αν μπορείς να τις κάνεις σε γλυτώνουν από κάποια έξοδα. Άλλο να ελέγξεις βαλβίδες, άλλο να αλλάξεις καπελότα..Άλλωστε ένα μεγάλο μέρος των παρακάτω εργασιών οι περισσότεροι τις κάνουμε μόνοι μας πριν από μεγάλα ταξίδι..:beer:
406127
406128

p@nos
17/04/2019, 10:00
Δεν τιθεται θεμα ακριβειας... Το βυθισμα που κερδιζεις ειναι αμελητεο και χανεις τοσο πολυ απο αλλου απο θεμα χρονισμου που δεν εχει νοημα καν να το σκεφτεσαι... Και ναι, το διακενο που ειδες δεν ειναι κατι περιεργο, συνηθως καθεται η εδρα και το διακενο μικραινει κατα συνεπεια αυτου. Και αυτες οι μεγαλες αποκλισεις συμβαινουν οταν ο κινητηρας ειναι σχετικα καινουριος, που ολα ακομα καθονται... Πολλοι εχουν καταληξει με φθορα σε εκκεντροφορους επειδη αρχισε να τριβεται το καπελωτο πανω στον εκκεντροφορο... Δεν εχει νοημα να μετρησεις με ακριβεια 0.01χιλ, παρε απλα τα αντιστοιχα σιμακια και ρυθμισε αναλογως ωστε να εισαι εντος οριων (και κατα προτίμηση προς το πανω οριο)

toyar
17/04/2019, 10:00
Κοίτα....
Κανονικά αν δεν περνάει το 0.10 θέλει καπέλοτα
Αλλά ποιος κάθεται να λύσει κεφαλή με τόσα λίγα χλμ για 0.02mm σε 2 βαλβίδες
Αν βέβαια δεν περνάει ούτε το 0.05 τα πράγματα δυσκολεύουν

telegonos
17/04/2019, 10:01
Πιθανόν, κάναν το πάτημα οι βαλβίδες σαν στρώσιμο, για αυτό και οι τιμές που μετράς. Στρωθήκαν δλδ οι επιφάνεις που ακουμπάνε η μία στην άλλη και πατήσανε λίγο. Και τέλος, δεν θα ξαναγίνει, τουλάχιστον όχι σε αυτά τα χιλιόμετρα. Άπαξ, που λέμε.

Ρυθμίστε και βλέπετε στο μέλλον.

Αλλά ναι, ας πει και κανείς που έχει την μοτοσυκλέτα και το έχει κάνει ήδη.

bulmont
17/04/2019, 10:44
Κάτσε να περάσω πρώτα τις 18.000 χλμ....

Ετσι όπως πάω με βλέπω να χρειάζομαι καμμιά δεκαριά χρόνια ακόμα.....

406129

billy84
17/04/2019, 11:15
Μηχανάκι που κοστίζει το φθηνότερο (μεταχειρισμένο) στο car 10.000 ευρώ, το ανοίγετε μόνοι σας λόγω οικονομικής στενότητας του ιδιοκτήτη?

''Ας με λένε Βοϊβοντίνα και ας ψοφώ στην πείνα'' λέει μια σοφή λαϊκή ρήση...

Για μένα επιτυχία είναι που βρήκατε μόνο τόσες βαλβίδες εκτος σε τέτοιο μοτέρ.Ευτυχώς ο οδηγός είναι ήπιος (και ίσως τυχερός)!

lookylook
17/04/2019, 12:01
Πιθανόν, κάναν το πάτημα οι βαλβίδες σαν στρώσιμο, για αυτό και οι τιμές που μετράς. Στρωθήκαν δλδ οι επιφάνεις που ακουμπάνε η μία στην άλλη και πατήσανε λίγο. Και τέλος, δεν θα ξαναγίνει, τουλάχιστον όχι σε αυτά τα χιλιόμετρα. Άπαξ, που λέμε.

Ρυθμίστε και βλέπετε στο μέλλον.

Αλλά ναι, ας πει και κανείς που έχει την μοτοσυκλέτα και το έχει κάνει ήδη.


Δεν τιθεται θεμα ακριβειας... Το βυθισμα που κερδιζεις ειναι αμελητεο και χανεις τοσο πολυ απο αλλου απο θεμα χρονισμου που δεν εχει νοημα καν να το σκεφτεσαι... Και ναι, το διακενο που ειδες δεν ειναι κατι περιεργο, συνηθως καθεται η εδρα και το διακενο μικραινει κατα συνεπεια αυτου. Και αυτες οι μεγαλες αποκλισεις συμβαινουν οταν ο κινητηρας ειναι σχετικα καινουριος, που ολα ακομα καθονται... Πολλοι εχουν καταληξει με φθορα σε εκκεντροφορους επειδη αρχισε να τριβεται το καπελωτο πανω στον εκκεντροφορο... Δεν εχει νοημα να μετρησεις με ακριβεια 0.01χιλ, παρε απλα τα αντιστοιχα σιμακια και ρυθμισε αναλογως ωστε να εισαι εντος οριων (και κατα προτίμηση προς το πανω οριο)

Οπότε παιδιά για να καταλάβω μια καλή επιλογή είναι μιας και θα μπουν καπελότα στις δυο βαλβίδες εισαγωγής, να μπουν και στις υπόλοιπες μιας ΚΑΙ ΟΛΕΣ οι άλλες είναι ακριβώς στα κάτω όρια. 'Έτσι και αλλιώς η δουλειά ίδια είναι. Το κόστος των καπελότων θα προστεθεί. Έτσι μέχρι στα 60000 θα έχει το παιδί το κεφάλι του ήσυχο (σχετικά). Ίσως λίγο υπερβολικό αλλά ξενιάζεις και επιπλέον σε γλυτώνει και από ένα κόστος αν χρειαστεί ας πούμε ξανά προσθήκη πχ στα 40000 που θέλει φτου και από την αρχή άνοιγμα και εργατικά.

p@nos
17/04/2019, 14:32
Το τι θα κανεις ειναι καθαρα θεμα δικης σου προσεγγισης... Οι βαλβιδες λογω των εδρων που με το κοπανιμα καθονται καλυτερα στις φωλιες τους εχουν την ταση να μικραινουν τα διακενα. Το καλυτερο θα ηταν να πατε λοιπον στα πανω ακρα των διακενων αλλα να μην αφησετε τον επομενο ελεγχο... Διοτι αν αρχισει να τριβεται πανω στον εκκεντροφορο το καπελωτο θα εχετε αλλα θεματα. Αν δε, παθει και η γεφυρα ζημια τρεχα γυρευε. Προσοχη στο δεσιμο να ξαναμπουν οι εκκεντροφοροι σωστα και καλα χιλιομετρα

viper1
17/04/2019, 20:47
Και ροποκλειδο της προκοπής

lookylook
20/04/2019, 00:15
Τέλος καλό όλα καλά..Τελικά βρήκα φιλερ που μετρά από 0.02, έως 0.10 και έχει 0.6 0.7 0.8 0.9 Οι βαλβίδες ήταν στο 0.08. Βρήκαμε καπελότα 0.05 μικρότερα και έτσι πήγαν στο 0,13 που είναι εντός του 0,10-0,15 Με την ευκαιρία να δώσω και ορισμένες πληροφορίες. Τα καπελότα είναι 10mm όπως και στα 990 και 950. Η KTM αυτά που βγάζει είναι με βήμα 0,05 Αν κάποιος θέλει με μικρότερο βήμα 0.025 για να παίξει πιο όμορφα τότε πρέπει να πάει σε after. Εδώ θα μπορούσε να γίνει παραγγελία για μερακλήδες :lol: (https://www.crosshop.eu/Prox-10-00-mm-diameter-Ktm-Valve-Shim-Refill-px29_W0QQcodiceZpx29Q145100QQformatZdettaglioQ145phpQQlinguaZEN?) Αν κάποιος γνωρίζει κάποιο ελληνικό κατάστημα που θα μπορούμε να παίρνουμε καπελότα κατά επιλογή και όχι το πακετάκι, θα ήταν χρήσιμο να μας το πει. Επίσης στο 1190 τα μαμά καπελότα στις βαλβίδες εισαγωγής του μπροστά κυλίνδρου ήταν 260. Δεν ξέρω αν είναι όλα τα μαμά το ίδιο, και αν είναι τα ίδια και στον πίσω. Αν κάποιος έχει κάποιο νούμερο ας το δώσει. Και για να ζώσουν και τα φίδια, με αρκετούς που μίλησα τα 1190 "πατάνε" βαλβίδες. Αλλά συνήθως ότι πατήσουν μέχρι τα 30000Km, πάτησαν. Και πάλι ευχαριστώ.

πυξιδας990
20/04/2019, 08:23
Τέλος καλό όλα καλά..Τελικά βρήκα φιλερ που μετρά από 0.02, έως 0.10 και έχει 0.6 0.7 0.8 0.9 Οι βαλβίδες ήταν στο 0.08. Βρήκαμε καπελότα 0.05 μικρότερα και έτσι πήγαν στο 0,13 που είναι εντός του 0,10-0,15 Με την ευκαιρία να δώσω και ορισμένες πληροφορίες. Τα καπελότα είναι 10mm όπως και στα 990 και 950. Η KTM αυτά που βγάζει είναι με βήμα 0,05 Αν κάποιος θέλει με μικρότερο βήμα 0.025 για να παίξει πιο όμορφα τότε πρέπει να πάει σε after. Εδώ θα μπορούσε να γίνει παραγγελία για μερακλήδες :lol: (https://www.crosshop.eu/Prox-10-00-mm-diameter-Ktm-Valve-Shim-Refill-px29_W0QQcodiceZpx29Q145100QQformatZdettaglioQ145phpQQlinguaZEN?) Αν κάποιος γνωρίζει κάποιο ελληνικό κατάστημα που θα μπορούμε να παίρνουμε καπελότα κατά επιλογή και όχι το πακετάκι, θα ήταν χρήσιμο να μας το πει. Επίσης στο 1190 τα μαμά καπελότα στις βαλβίδες εισαγωγής του μπροστά κυλίνδρου ήταν 260. Δεν ξέρω αν είναι όλα τα μαμά το ίδιο, και αν είναι τα ίδια και στον πίσω. Αν κάποιος έχει κάποιο νούμερο ας το δώσει. Και για να ζώσουν και τα φίδια, με αρκετούς που μίλησα τα 1190 "πατάνε" βαλβίδες. Αλλά συνήθως ότι πατήσουν μέχρι τα 30000Km, πάτησαν. Και πάλι ευχαριστώ.
αυτο μεχρι τα 30000χλμ παιζει πολυ στα 2κ της κτμ