Σύνδεση

View Full Version : Επικίνδυνο φρένο στο Kawasaki Versys



Jugulator
11/06/2019, 19:56
Καλησπέρα .
Αν και είμαι μέλος εδώ και αρκετό καιρό , περιοριζόμουν μόνο στο διάβασμα και κυρίως τα ταξιδιωτικά .
Aποφάσισα όμως να γράψω για ένα θέμα που άπτεται μιας επικίνδυνης παραμέτρου : αυτής του φρεναρίσματος .
Είμαι κάτοχος εδώ και 14 χρόνια μιας KLE 500 και ο γιος μου έχει ένα Versys 650 mod 2014 . Οι μηχανές αγοράστηκαν καινούργιες . Εδώ και μερικούς μήνες το πίσω φρένο του Versys απλά.......δεν πατιέται . Για την ακρίβεια πρέπει να πέσεις ολόκληρος επάνω για ........να συγκινηθεί λίγο . Το θεωρώ απαράδεκτο για μοτό που έχει κάνει σκάρτα 24.000 χλμ . Αφού πήγα σε ένα συνεργείο , δεν έγινε τίποτα . Σήμερα το πήγε ο γιος στην τοπική αντιπροσωπεία (Ερμίδης) Kawasaki στη Θεσ/νίκη . Αλλάξανε υγρά κλπ , πήραν και 50 € και από ότι λέει ο δικός μου το φρένο έγινε ακόμα χειρότερο . Κάτι για το ABS είπαν , κάτι για χαλασμένο έμβολο (ποιο ;) , αλλά το πρόβλημα παραμένει . Πραγματικά δεν ξέρω που να πάω πλέον . Στην ουσία η μηχανή φρενάρει μόνο με το μπροστινό .
Κάθε ιδέα δεκτή.
Ευχαριστώ .

karellen
11/06/2019, 20:08
Πιθανολογώ να έχουν πιάσει πολλή μάκα τα έμβολα της δαγκάνας και να μην πιέζουν όπως πρέπει,ούτε να επανέρχονται.
Ένα λυσιμο-καθάρισμα και εκεί θα δείξει αρκετά πράγματα.

Jugulator
11/06/2019, 20:26
Αυτό που δείχνει είναι όπως λες , σαν κάτι να εμποδίζει τα έμβολα . Στο συνεργείο όμως δεν θα έπρεπε να εξετάσουν και αυτήν την βασική εκδοχή ;
Από την άλλη , μπορεί το ABS αν πάθει βλάβη να δημιουργήσει αυτήν την κατάσταση ;
Σημειωτέον ότι ύστερα από πολλή γερή πίεση το πεντάλ , ξαφνικά "αφυπνίζεται" το σύστημα ABS και τα καταλαβαίνω ότι λειτουργεί , έστω για λίγο.

Coyote.V
11/06/2019, 20:44
Τι τακάκια φοράει;
Έχει πέσει εκεί γύρω κανένα περίεργο υγρό τύπου WD40;

Volpad
11/06/2019, 20:59
Δεν είμαι σίγουρος, αλλα αυτό με τη βαλβίδα στο ABS του Versys νομίζω οτι κάπου το έχω ξανα ακούσει.

Θα σου πρότεινα να κάνεις το ερώτημά σου και στην ομάδα του FB kawasaki-bikers.gr (μίας και το forum έκλεισε...).
Αυτοί θα ξέρουν στάνταρ και θα σου απαντήσουν.

Jugulator
11/06/2019, 21:12
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά.
Θα πω στο γιο μου να κοιτάξει λίγο στο FB , διότι όντως το αντίστοιχο σίτε όπως και αρκετά άλλα έκλεισε .
Το WD-40 δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ εκεί γύρω . Είμαι "παθών" από αυτό πιο παλιά με την αλυσίδα του δικού μου KLE και έκτοτε είμαι προσεκτικός .

raccoon
11/06/2019, 22:12
Βγάζεις την δαγκάνα εκτός δισκοπλακας, πατάς 2-3 φορές το φρένο και κοιτάς αν τα έμβολα κινούνται, αν κινούνται ψάχνεις δισκοπλακα και τακάκια. Αν δεν κινούνται ή δυσκολεύονται , ψάχνεις την μονάδα abs τι εχει. Αν τα τακάκια είναι φαγωμενα μονοπαντα θέλεις συντήρηση τις γλιστρες ( καθάρισμα και γράσο σιλικόνης , όχι λιθίου) Ότι και να κάνεις αλλαγή υγρά φρένων, καλή εξαέρωση, καθάρισμα συντήρηση δαγκάνες, και γράσο στις γλιστρες.

lykourgi
11/06/2019, 22:29
Δες εδώ :
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=132160

Κάνε και ένα γκουγκλάρισμα "kawasaki versys abs problem". Θα βρεις και άλλα.

Volpad
11/06/2019, 23:55
BTW @Jugulator σου έχω στείλει και ένα pm.

o_gavros
12/06/2019, 15:07
Jugulator, αν βγει άκρη στο ζήτημα, γράψε μας τα σχετικα.
Διάβασα και την παραπομπή στο παλιό θρεντ.
Πως σκατά μπορεί να επηρεάζεται η μονάδα του αβς απο πολυκαιρισμένα υγρά ρε σεις;;;

viper1
12/06/2019, 19:45
Jugulator, αν βγει άκρη στο ζήτημα, γράψε μας τα σχετικα.
Διάβασα και την παραπομπή στο παλιό θρεντ.
Πως σκατά μπορεί να επηρεάζεται η μονάδα του αβς απο πολυκαιρισμένα υγρά ρε σεις;;;

Μόνο αν έχουν μείνει κατάλοιπα από τα υγρά και έχουν στερεοποιηθεί και φράζουν εν μέρη τα σωληνακια πάνω στην μονάδα του ABS. Λέω εγώ

Coyote.V
12/06/2019, 20:03
Jugulator, αν βγει άκρη στο ζήτημα, γράψε μας τα σχετικα.
Διάβασα και την παραπομπή στο παλιό θρεντ.
Πως σκατά μπορεί να επηρεάζεται η μονάδα του αβς απο πολυκαιρισμένα υγρά ρε σεις;;;

Η υγρασία του περιβάλλοντος μεταφέρεται στα υγρά γιαυτό λένε να αλλάζονται κάθε δύο χρόνια... αυτό για την Ελλάδα είναι υπερβολικό, όμως υπάρχουν και μέρη με πάρα πολύ υγρασία. Αυτός είναι ο ένας παράγοντας, ο άλλος είναι η ποιότητα του μετάλλου στην βαλβίδα.
Εγώ αλλάζω υγρά κάθε 3- 4 χρόνια, ανάλογα όποτε το θυμάμαι.

Pew
12/06/2019, 20:50
Μια αλλη αιτια ειναι τοσο χαλαρη οδηγηση που δεν βαζει για παααααααααρα πολυ καιρο σε λειτουργια το ABS.
Κατι τετοιο μαζι με υγρα freddo espresso ... ειναι κακος συνδυασμος.

Δεν ειναι κακο, οταν βγαλει 3 μηνες το ABS χωρις να "κλωτσησει" καθολου και τα υγρα να κλεινουν 2ετια, να το τσιγκλησουμε λιγο σε οσο πιο ελεγχομενο μπλοκαρισμα ωστε να λειτουργησει.
Παντα υποψιασμενοι για τα χειροτερα... διακριτικη αποπειρα για μπλοκαρισμα.... :D

Jugulator
13/06/2019, 08:24
Ευχαριστώ τα μάλα παιδιά .
ΧΡΗΣΙΜΟΤΑΤΑ τα όσα γράψατε .
Αυτό όμως με παραξένεψε :
(Pew
Μια αλλη αιτια ειναι τοσο χαλαρη οδηγηση που δεν βαζει για παααααααααρα πολυ καιρο σε λειτουργια το ABS.)
Στο αυτοκίνητο που έχω εδώ και 12 περίπου χρόνια, το ABS έχει μπει 2-3 φορές συνολικά . Ίσως είναι ο τρόπος που οδηγώ , μια που έχω μάθει (λόγω χρεπιών που είχα παλιά) να προβλέπω και να προλαμβάνω κατά το δυνατόν πάντα . Δεν παρουσιάστηκε όμως ανάλογο πρόβλημα στα φρένα . Δεν ξέρω βέβαια αν δουλεύουν έτσι και οι μηχανές ......

Featherbrain
13/06/2019, 17:34
Καλησπέρα φίλε μου,

Κάτοχος versys 2009 μοντέλο. Η τρόμπα του πίσω φρένου λόγω της μάκας που είχε πιάσει εμπόδιζε τα λαστιχάκια να ανοίξουν σωστά με αποτέλεσμα το πίσω φρένο να υπολειτουργεί. Ύστερα από παρότρυνση φίλου - μηχανικού, ανοίχτηκε η πίσω τρόμπα φρένου, καθαρίστικε και το φρένο επανήλθε σε πολύ καλά επίπεδα.

Μετά από λίγο καιρό αγοράστηκε και ένα κιτάκι με καινούργια λαστιχάκια για την τρόμπα φρένου, τοποθετήθηκαν και το φρένο έγινε σαν καινούργιο.

Αν θέλεις μπορώ να σου στείλω το όνομα του γνωστού σε pm ώστε να μην θεωρηθεί διαφήμιση.

Pew
13/06/2019, 22:08
Ευχαριστώ τα μάλα παιδιά .
ΧΡΗΣΙΜΟΤΑΤΑ τα όσα γράψατε .
Αυτό όμως με παραξένεψε :
(Pew
Μια αλλη αιτια ειναι τοσο χαλαρη οδηγηση που δεν βαζει για παααααααααρα πολυ καιρο σε λειτουργια το ABS.)
Στο αυτοκίνητο που έχω εδώ και 12 περίπου χρόνια, το ABS έχει μπει 2-3 φορές συνολικά . Ίσως είναι ο τρόπος που οδηγώ , μια που έχω μάθει (λόγω χρεπιών που είχα παλιά) να προβλέπω και να προλαμβάνω κατά το δυνατόν πάντα . Δεν παρουσιάστηκε όμως ανάλογο πρόβλημα στα φρένα . Δεν ξέρω βέβαια αν δουλεύουν έτσι και οι μηχανές ......

Πραγματικα ειναι αποριας αξιο αυτο που ρωτας.
Στο αυτοκινητο η τρομπα, εχει υποβοηθηση και το πεταλ που σπρωχνεις με το ποδι... λογω μοχλισμου, ασκει πολυ μεγαλυτερη πιεση.
Μεγαλυτερα εμβολα στις δαγκανες και οχι μικρα οπως οι πολυπιστονες της μοτοσυκλετας, το ιδιο και στις βαλβιδες της μοναδας....
Το κυκλωμα υγρων φρενων ενος αυτοκινητου, συνολικα εχει μεγαλυτερη χωρητικοτητα... οπως επισης και το δοχειο πληρωσης.
Ισως θελω να πω, με τα παραπανω σαν δεδομενα, να ειναι δυσκολοτερο να φρακαρει, ή αν συμβει κατι τετοιο η πιεση της τρομπας, να υπερνικα το φρακαρισμα ή απλα να εχεις σφιχτο πεταλ.

Who knows... εμενα στο Passat παντως το ABS της Bosch βγηκε γκολ, απο μια κακη κολληση στην πλακετα της μοναδας. Κλασσικο συμπτωμα σε αρκετα VW. Λειτουργουσε που και που, μεχρι που απο ενα σημειο και μετα, καπουτ.
Επισκευασιμο παντως ακομα και αυτο!

Θεωρω δυσκολο να καψει πηνιο η ηλεκτρομαγνητικη βαλβιδα... σε αυτες τις περιπτωσεις ή βλαβης αισθητηρα, αναβει σιγουρα το λαμπακι προειδοποιησης.
Εαν απλα νομιζει οτι λειτουργει ακομα και στην πραγματικοτητα δεν κανει τιποτα ή εχει μπλοκαρει το πεταλ, τοτε μαλλον καποια βαλβιδα απλα φρακαρε.

Jugulator
18/06/2019, 11:40
Καλησπέρα φίλε μου,

Κάτοχος versys 2009 μοντέλο. Η τρόμπα του πίσω φρένου λόγω της μάκας που είχε πιάσει εμπόδιζε τα λαστιχάκια να ανοίξουν σωστά με αποτέλεσμα το πίσω φρένο να υπολειτουργεί. Ύστερα από παρότρυνση φίλου - μηχανικού, ανοίχτηκε η πίσω τρόμπα φρένου, καθαρίστικε και το φρένο επανήλθε σε πολύ καλά επίπεδα.

Μετά από λίγο καιρό αγοράστηκε και ένα κιτάκι με καινούργια λαστιχάκια για την τρόμπα φρένου, τοποθετήθηκαν και το φρένο έγινε σαν καινούργιο.

Αν θέλεις μπορώ να σου στείλω το όνομα του γνωστού σε pm ώστε να μην θεωρηθεί διαφήμιση.

Νάσαι καλά .
Δεκτή κάθε πρόταση . Απλά να πρόκειται για συνεργείο στη Θεσ/νίκη γιατί εκεί έχει "έδρα" η μηχανή .

thanosgp
07/07/2019, 00:41
Η υγρασία του περιβάλλοντος μεταφέρεται στα υγρά γιαυτό λένε να αλλάζονται κάθε δύο χρόνια... αυτό για την Ελλάδα είναι υπερβολικό, όμως υπάρχουν και μέρη με πάρα πολύ υγρασία. Αυτός είναι ο ένας παράγοντας, ο άλλος είναι η ποιότητα του μετάλλου στην βαλβίδα.
Εγώ αλλάζω υγρά κάθε 3- 4 χρόνια, ανάλογα όποτε το θυμάμαι.

Άψογος ο coyote. ειδικά όμως οι κάτοχοι abs moto πρέπει να κατεβάσουν pdf τo sevice manual της μοτό τους και να ενημερωθούν ακριβώς πως γίνεται η εξαέρωση αλλαγή υγρού φρένων !
Κάθε μοτό έχει διαφορετικό πχ άλλο το nc /άλλο το vfr ( αναμμένος κινητήρας για να βγει το υγρό και από τη μονάδα abs)/ άλλο το blackbird . Εμένα το επίσημο manual με καθοδηγεί ΑΚΡΙΒΩΣ πως εξαερώνω/αλλάζω υγρά φρένων με αντλία /με λαστιχάκι/μόνος μου με βοήθεια άλλου που πομπάρει τισ μανέτες! ΑΠΊΣΤΕΥΤΟ.
Δε μΕ προστάζει πήγαινε στον επίσημο ,αλλιώς δε θα βγει όλο το υγρό απ'τη μονάδα του ABS και θα πληρώνεις 2 μισθούς για αλλαγές μονάδων όπως στα νεώτερα bmw...

Aν δε βρείς λύση έτσι λύνεις δαγκάνες φρένων /καθαρίζεις έμβολα/πιστόνια αφού έχεις μελετήσει youtube ,ή πας σε μή επίσημο της εμπιστοσύνης σου.
tdm που δεν έκαναν τα παραπάνω είχαν θέματα συχνά με abs...
.