View Full Version : Η Σαρδελα του Ατλαντικού μεγάλωσε - Πυρηναια, Βασκοι, Καταλανοι, Βρετόνοι και λοιποι
Cpt. Haddock
05/08/2019, 19:02
10 χρονια...
Ενα ταξιδι στο οποιο δε συμμετειχα (δε θυμαμαι γιατι - ενδεχομενως να μη μου το προτειναν καν :p ) αλλα απολαυσα να το διαβασω. 9 χρονια απο το τελευταιο μεγαλο ταξιδι που εκανα με μηχανη, μαζι με εναν απο τους συμμετεχοντες στη σαρδελα μαρκ 1. Στη Νορβηγία. Εκτοτε, αλλαξαν πολλα, για πολλους απο εμας. Αλλαγες προσωπικές, επαγγελματικές, δυσκολίες, απώλειες σε αγαθα και σε ανθρωπους.
Μέσα σε αυτα τα 9 χρονια, ενα ταξιδι εκανα, ανευ επιστροφης, απο τα πάτρια στη Γαλατία, στα νέα πάτρια πλέον. Κατι οι αρχικές δυσκολίες εγκαταστασης, κατι οι δουλειές, κατι τα λεφτα, κατι ο χρονος που περνα όλο και πιο γρηγορα, εφτασα 5 χρονια σχεδον εδω πανω χωρις σοβαρα χιλιόμετρα αν εξαιρεσει κανεις κατι νορμανδίες, γυρο βρεττάνης, μια βολτα ως το Μποζολαί για να τρυγησουμε και μικρές βολτουλες στα πέριξ, όπου το ψηλότερο πάσο ειναι στα 361 μέτρα (https://fr.wikipedia.org/wiki/Monts_d%27Arrée#/media/Fichier:10.Panneau_du_col_de_Trédudon.JPG) και οι στροφές ειναι οι κυκλικοι κόμβοι.
Ειχε έρθει η ώρα να ξαναβαλω βαλιτσες, σακους, τανκμπαγκ, να κάνω σερβις, να βοσκήσω πανω σε χάρτες με διαδρομές κιτρινες με πράσινο περιγραμμα όπου στη μέση υπάρχει η φραση "Col de [...]"
Φτιαξαμε απο νωρις το πλάνο, εντρυφησαμε (με εμενα να μεταφραζω) στην αρχική Σαρδέλα (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=89262) και βγάλαμε τις διαδρομές.
Συμβιβασμοι απαραίτητοι :
- Η συντροφος δεν αντέχει τα πολύωρα ταξιδια στη μηχανη, έτσι τα σκέλη μεταβασης επιστροφής θα γινοταν χωριστα (δε με χάλασε :D )
- Καλές δουλειές έχουμε αλλα λεφτά πολλά δε περισσεύουν. Ετσι, αποφασισαμε καμπινγκ και μαγειρεμα επιτόπου (το οποίο εγινε βραδιές σε εστιατόρια...πάει το μπάτζετ )
- Επιστροφη απο το διαμέρισμα της Ardèche αφενος γιατι ειναι ωραίο, αφετέρου γιατι εχουμε φίλους που μένουν εκει και η Ελεν θα εμενε μαζι τους για μια εβδομαδα ακομα (κωλοφαρα εκπαιδευτικοι με τις μεγαλες διακοπές σας... :evil: ).
Αναχωρησις...
408838
Cpt. Haddock
05/08/2019, 19:16
Εχει τις δυσκολίες του να φορτώνεις μια μηχανη για δυο ατομα, για δυο εβδομαδες και με ειδη καμπινγκ, ειδικα μια μηχανη που δεν ειναι κι ακριβως τουρινγκ (αλλα δε κολαμε στις ετικέτες) και που ο περηφανος και πεισματαρης κατοχός της αρνειται να βαλει πισω βαλιτσα. Και καλά κάνει :smokin:
Οποτε εχουμε και λέμε: Σαμαρια (ενα για τον καθενα), τανκ μπαγκ για τα χρειωδη (χαρτες τηλεφωνα, καρτες, γυαλια ηλιου και πρεσβυωπίας :a024: και πισω ο κιτρινος σακος της louis.de με υπνοσακους, γκαζακι, καφετιερα, κουζινικα, στρωματα, σκηνη και πτυσομενα σκαμπώ*.
Χώρεσαν, αλλα στην πορεία η σκηνη δέθηκε απο πάνω. Ο κιτρινος σακος, λογω λαιμαργιας μας παραλιγο να γινει ο σακος του οβελιξ στο γυρο της γαλατιας (όσοι δεν ξερετε γιατι πραγμα μιλάω, αύριο με τον κηδεμονα σας...)
Το αποτέλεσμα ηταν ενα κακόμοιρο, βαρυ και δυστροπο παραφορτωμενο μηχανακι - on the positive side το ξαναεκτιμησα μολις το οδηγησα "σκετο".
408839
*σκαμπώ στα γαλλικα ειναι η σκαλα, όπως αυτες που χρησιμοποιουμε για να ανεβουμε στο παταρι πχ... το έμαθα σχετικά γρηγορα πριν γινω τελειως ρεζιλι σε ενα μπαρ όπου ζητησα σκαμπω...
Cpt. Haddock
05/08/2019, 19:31
Προσοχη, το παρον ποστ περιέχει τοποθετηση προϊόντος
Ενα απο τα πράγματα που αγορασα εδω και καιρο και δε μετανιωσα ειναι η σχαρα της renntec (https://renntec.com/triumph-sprint-rs-st-955i-carrier-in-black.html). Ευκολη στην τοποθέτηση και απιστευτα βολική για αυτο που ήθελα.
Αναχωρηση ενα πρωινο Παρασκευης με καλο καιρο και αρκετη ζέστη. Απο το Auray όπου μένουμε, στάση στη Vannes (όπου δουλεύω - άσχετο) για να πάρει η Ελεν το λεωφορείο. Εγω συνέχεια με τον αυτοκινητόδρομο για Ναντ (δωρεάν) και Bordeaux (με διόδια - τσουχτερα). Βαρετη διαδρομη, 500 χλμ συνολο αλλα έπρεπε να γινει και το πλεονεκτημα του αυτοκινητοδρομου το εκμεταλλευτηκα όσο μπορούσα. Οριο τα 130, οδηγουσα με 140 - 150 στο μεγαλυτερο μερος.
Τις πρωτες μερες δε θα μέναμε σε καμπινγκ (Bordeaux και Biarritz δεν ειχαν), οποτε χρησιμοποίησα πόντους απο τη δουλεια για δωρεαν διανυκτερευσεις.
Ανευ απροόπτου, εφτασα σε συνθηκες μεγαλης ζέστης. Κατ'ευθειαν στο ξενοδοχείο (αρκετά πολυπλοκο λογω μονοδρομησεων και πεζοδρομησεων - παρανομησα οδηγωντας στις γραμμες του τραμ και σε ποδηλατόδρομο - ελληναρας).
Λιγες ωρες μετα εφτασε κι η Ελεν, μπυριτσα στα γρηγορα στο σταθμο του τρενου και βολτα στο κέντρο. Ομορφη πόλη, ευχαριστη εκπληξη με μαγαζια παντου, μπαρ καφε (μέχρι και γιαπωνεζικο καφε). Μια δευτερη μπύρα επιβαλλόταν
408841
Cpt. Haddock
05/08/2019, 19:34
Βοηθουσε το βραδυ Παρασκευης κι ο καλός καιρός και όλη η πολη ήταν εξω
408842
408843
Cpt. Haddock
06/08/2019, 11:02
Για τις επομενες δυο μέρες ειχαμε προγραμματισει να μεινουμε στο Biarritz, ωστε να κανουμε και μια βολτα στο San Sebastian, ηθελα να κανω ενα tribute στο προηγουμενο ταξιδι, οπως επισης και ενας απο τους στόχους του ταξιδιου ήταν να κανουμε μπάνιο στον Ατλαντικο και στη Μεσόγειο.
Αναχωρηση απο το Bordeaux σε συνθηκες μεγαλης ζέστης. Διαπιστώσαμε γρηγορα οτι απο την εποχη των Γαλατών δεν έχουν αλλαξει και πολλά πράγματα...
408854
"Ο Αστεριξ στην Ισπανια"
Τελος παντων, το μποτιλιάρισμα κρατησε λιγα σχετικα χιλιόμετρα και μετα απο μια βαρετη και αδιαφορη διαδρομη διπλα σε τεραστιες επιπεδες καλλιεργησιμες εκτάσεις φτασαμε στη Bayonne όπου μια σταση για το περιφημο ζαμπον επιβαλλόταν.
Ομορφη πόλη, την επισκεφθηκαμε και το επομενο βραδυ
408855
408856
Cpt. Haddock
06/08/2019, 13:50
Ειμαστε ήδη στα συνορα με Ισπανια, αλλα στη χωρα των Βασκων, οποτε ειχε πλάκα να βλεπεις πινακιδες τριγλωσσες (με τα βασκικα να ειναι απο αλλο πλανητη).
Διανυκτερευση στο Biarritz, παλι με δωρεαν διαμονη. Εκ των υστερων διαπιστωσαμε οτι αδικως ξοδεψα πόντους στη fidelity card μια και ειχε η Ελεν μια φιλη σττη Bayonne που ηθελε να μας φιλοξενησει (το μηνυμα εληφθη αφού φυγαμε). Μας έγραψε μαλιστα οτι, "εχω μικρο σπιτι αλλα θα βολευτουμε άνετα". :a8::a018:
Biarritz λοιπον, πόλη παραθερισμού με μειγμα κτηριων μπελ εποκ και υπεράσχημων μεγάλων ξενοδοχειων. "Παραθερισταί" βολτάραν εις την προκυμαία. Γενικώς πολύς κόσμος, ωραία παραλια, καναμε το μπάνιο μας και μετά στο μικρό λιμανάκι. Κλασσικα, μπύρα βασκικη και ταπας
408863
Στη συνέχεια στο ταβερνακι πιο κατω για να γνωριστούμε με τις σαρδέλες
408864
408865
408866
Cpt. Haddock
06/08/2019, 13:58
Λιγο Biarritz ακομα.
408867
408868
408869
Cpt. Haddock
06/08/2019, 14:07
Αναχώρηση για San Sebastien, διαμέσου του παραλιακού δρόμου που περναει απο το Hendaye, αδιάφορη πόλη, αλλα ιστορικού ενδιαφέροντος. Εδω, στον σιδηροδρομικο σταθμο το 1940, ο Χιτλερ συναντησε τον Φρανκο, ζητώντας του να συμμαχησει πιο ενεργα - ο Φρανκο αρνηθηκε - μετα ο Χιτλερ συναντησε τον Πεταιν στο Μοντουάρ (όπου ο Πεταιν δεχθηκε τα παντα), και μετα ο Χιτλερ έσπευσε στην Φλωρεντια καθως ο Μουσολινι του ειχε πει οτι τα ειχε παρει με τους Ελληνες και σκεφτοταν να εισβαλει.
H ημερομηνια ήταν 23 Οκτωβρίου 1940...
408870
Cpt. Haddock
06/08/2019, 17:31
Φτάνοντας στο San Sebastian διαπιστώσαμε οτι ειχαμε ξεχάσει στο ξενοδοχείο την κλειδαρια για τα κράνη. Τα πηραμε στο χέρι λοιπόν, μαζι με τσάντα πλατης όπου χωσαμε τα μπουφαν και γάντια και βγηκαμε προς αγρα σχετικου μαγαζιού (βασικα ποδηλατάδικο). Μετα απο ώρα βρηκαμε ένα, και γυρνωντας στη μηχανη ειδαμε οτι ειχε ενα αλλο στα 10 μετρα... :a38:
Τεσπα, συνεχεια στη βόλτα κατω απο βαρια συννεφα όπου ευτυχως δεν εβρεξε. Φυσικά τιμήσαμε δεόντως ενα Tapas Bar μαζι με ωραίο λευκο κρασι (διότι οπως ειπα στην αρχη θα μαγειρευαμε σε καμπινγκ :a022: ) .
Ευτυχως που ειμαστε με μηχανη και η ελλειψη χωρου μας εμποδισε να αγορασουμε τις τοπικές λιχουδιές απ' όπου περνουσαμε
408875
408876
408877
408878
Cpt. Haddock
06/08/2019, 19:36
Αρκετά με τον τουρισμό, ωρα να περάσουμε στα πιο ενδιαφέροντα. Αν και οι διακοπές μας ειχαν ξεκινησει εδω και 3 μέρες, για μένα το ταξιδι ξεκινούσε τώρα. Ο όγκος των Πυρηναίων στον οριζοντα μας προσκαλούσε. Στη συνέχεια λοιπόν πρωταγωνιστούν με τη σειρα διασχίσεως (και εμφανισεως όπου υπάρχουν φωτό), τα :
- Col de Trois Croix
- Col d' Ispeguy
- Col di Burdincurutcheta
- Col Bagargui
- Col de Lakurde
- Col de Suscousse
- Col de Labays
- Col du Somport
- Col de Marie-Blanque
- Col d'Aubisque
- Col du Soulor
- Col du Tourmalet
- Col d'Aspin
- Col de Peyresourde
- Col du Portillon
- Port de la Bonaigua
- Port d'Envalira
- Col de Puymorens
Ειχαμε βγάλει το πλανο μας, με σχετικούς συμβιβασμους αφου θα διασχιζαμε το βουνο μια φορα, δυση-ανατολή και εκ των πραγματων καποια πραγματα δε γινοταν. Παρ'ολα αυτα, τιμησαμε τα πασα δεόντως
Ο καιρός ακομα συννεφιασμένος αλλα εμεις ξεκινήσαμε.
Αφού πρώτα φαγαμε το πρωινο μας διπλα στην πισινα
408879
408880
Εξ'αρχης το πλάνο ειχε μικρούς δρόμους, οποτε καπου καναμε λαθος και καναμε κυκλο. Τεσπα, βρηκαμε την ακρη και φτάσαμε σε ενα χωριουδακι στην Ισπανικη (αλλα βασκικη εννοείται) πλευρά, όπου τσιμπήσαμε το κατιτις
408881
Cpt. Haddock
06/08/2019, 19:38
Κατάφερα να παρκάρω διπλα στο ξεχαρβαλωμενο παλούκι (:moutza: ) οποτε η φωτο ειναι αθλια
408882
408883
408884
Cpt. Haddock
06/08/2019, 22:56
Η μέρα είχε τελικό προορισμο το χωριο Saint Jean-Pied de port, σε ελευθερη μετάφραση Αγιος Ιωαννης-Πόδι του λιμανιου ( :confused: ) . Ειναι τρελοι αυτοι οι γαλατες...
Η διαδρομή ειχε ενα καταπληκτικο πάσο(δυο για την ακριβεια) τα οποία δεν πολυεκτιμησαμε μια και ήταν μέσα στην ομιχλη. Εκανα και μια αθλια προσπέραση σε ενα φορτηγο, οπότε τα άκουσα κιόλας. Τελος παντων, ωραία στροφιλίκια και ομορφη φυση.
Ειχαμε κλεισει στο καμπινγκ της πέστροφας, ταιριαστό ονομα μια και ηταν διπλα σε ποτάμι. Κατα τα άλλα, αδειο το καμπινγκ, κατι γεροι σε τροχοβιλες, μια οικογένεια διπλα και, το χειροτερο, ουτε ενα μέρος που να εχει κεραμιδι πανω απο το κεφάλι σου. Ηταν να μεινουμε μια μέρα, αλλα ο καιρος γαμηθηκε. Την επομενη μερα θα εβρεχε, οποτε αποφασισαμε να μεινουμε μια μερα παραπανω γιατι πάσο με βροχη δε λέει και η προγνωση ήταν καλη για τη μεθεπομενη. Βέβαια, μια μέρα σε σκηνη, σε καμπινγκ χωρις μινι μαρκετ, χωρις αμπρι να προστατευτεις ήταν μιζέρια. Αναγκαστικα φορεσα τα αδιαβροχα και πηγα μμεχρι το χωριο να κανω μερικα ψώνια... Ειχαμε ξεχάσει να παρουμε και το μικρο τεντάκι, οποτε η κατάσταση ηταν δυσκολη (αγορσα ενα την αλλη μέρα αλλα δεν ξαναεβρεξε... :rolleyes: )
408887
408888
408889
Cpt. Haddock
06/08/2019, 23:04
Η προγνωση ήταν σωστη. Ο ηλιος ελαμπε και μπορούσαμε να συνεχισουμε. Ειχαμε σκοπιμως χαράξει "χαλαρο" προγραμμα, οποτε η μια μερα καθυστέρηση δε μας στοιχισε (βασικα κοψαμε μια μερα απο περπάτημα στη φύση - ηταν στα συμφωνημενα - αλλα δε με χάλασε :evil: )
Τα Πυρηναία έχουν μια καταπληκτική φυση. Πιο "γερικα" βουνα απο τις άλπεις, χωρις τις μεγαλειωδεις κορυφές και εξάρσεις, με πολύ πράσινο όμως (φτέρες σε μεγαλο μεγεθος) και αγρια πανιδα. Αραξαμε σε ενα σημειο στο πρωτο πασο και απολαμβαναμε μια απολυτη ησυχια.
408890
η φωτο ειναι άσχετη αλλα εχει πλάκα
408891
408892
408893
Cpt. Haddock
06/08/2019, 23:08
...
408894
Αυτο που ειναι εντυπωσιακο στα Πυρηναια ειναι το πληθος αετων και γυπαετων που βλέπει κανεις... Ειχαμε αρκετους που εκοβαν βολτες πανω απο το κεφαλι μας και σε καποια στιγμη ενας προσγειωθηκε στο δρομο μπροστα. Τρέλα
408895
408896
Cpt. Haddock
06/08/2019, 23:26
Οι απανωτες στροφές των πασων με οδηγησαν σε μερικες διαπιστώσεις. Για την ακριβεια μια. Πολλά πράγματα αν τα αφησεις, σε αφήνουν. Οπως τα στροφιλίκια... Μεχρι να παρω λιγο μπρος πέρασαν αρκετά χιλιόμετρα. Τελος πάντων. Ετσι κι αλλιως ποτέ δεν ημουν σοβαρός χεράς και η όλη φάση δεν ήτνα για εξάρσεις
Στα της διαδρομής. Τα κλασσικά διλήμματα, στασεις για φωτογραφία ή βουρ να βγει το προγραμμα; Λιγο απο όλα, αλλα πολλές φωτο δεν είχε. Αλλωστε τι να πιασει μια απλη Olympus στο μεγαλειο που ανοιγόταν μπροστά μας. Ασε που οι στάσεις ήταν και χρονοβόρες (καπνιστές αμφότεροι...)
...........................
Ο καπετάνιος οπως ξερετε ειναι παραδοσιακος τυπος. Μου αρέσουν οι χάρτες. GPS χρησιμοποιώ πού και πού αλλα προτιμώ να κοιτάω νουμερα. D918, D18, D19, D141, N102 κλπ. Ετσι λοιπον, παντα ριχναμε μια ματια στο χάρτη, κοιτάζαμε τη διαδρομη και φεύγαμε. Ειχαμε κατέβει το δευτερο πασο, στον D18, περνουσαμε σε ενα μικρό ξεφωτο και μπροστά μια διακλάδωση. Ευθεια ο 18, αριστερά ο D19. Το είχαμε δει και στο χαρτη. Ακολουθει εμπνευσμένος διαλογος:
"Εδω ειχαμε πει να προσεξουμε μην κανουμε λαθος;"
"Ναι. Ευθεια δεν ειχαμε πει;"
"Ευθεια, δεν αλλαζουμε δρομο"
Σιγουροι και οι δυο συνεχιζουμε. Προσπερναμε και μια ομαδα ποδηλατων.
Ο δρομος στενευει σημαντικα. Η Ελεν ανησυχει. Την καθησυχαζω με σιγουρια : "Το ειχα δει και στο χάρτη οτι στενευει, καλα πάμε."
Συνεχιζουμε
Στενευει κι αλλο
Κι αλλο
Μεχρι που φτανουμε σε ενα τεραστιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ με το δρομο να τελειώνει. Στροφη το τριαξονικο επιτόπου, ανοιγμα χάρτου ,παναγίες χριστούς και ξαναπισω, διασταυρουμενοι με την ομάδα των ποδηλατων που γελούσε....
Προφανώς εκει που ΔΕΝ έπρεπε να κανουμε λαθος, καναμε.
Για του λόγου το αληθές
408897
Cpt. Haddock
06/08/2019, 23:44
Μικρό το κακό, επιστροφη στο σωστό δρομο, αναβαση, κατάβαση και δεξια στον D141 να κοψουμε μερικα χιλιόμετρα και να κανουμε πιο ενδιαφερουσα τη διαδρομη.
Ναι... Αλλα πέσαμε στην εμπνευσμένη γαλλική δεξιοτεχνια συντηρησης δρόμων, η οποία έγκειται στο να μπαλώνεις τις φθορές με χαλίκι. Ελαφρως πισομενο, αλλα χαλίκι. Ον τοπ οφ δατ:
- Μηχανη βαρια και φορτωμενη
- Επιβατης που ειχε παλιοτερα ντελαπαρει και καταστρέψει ενα ρενώ σενικ σε χαλικι (οπότε με έσφιγγε σα χταπόδι - με το που είδε την ταμπέλα των έργων)
- ΣΤΕΝΟΣ δρόμος
- Κατηφορικές φουρκέτες
Με αρκετό ιδρώτα και πόνο στα χέρια η διαδρομή βγηκε. Τουλάχιστον μας αποζημίωσε με τη θεα
408898
408899
Μια ματια στο χάρτη να μην την ξαναπατήσουμε
408900
Heidi, Heidi, deine Welt sind die Bergen...
408901
Cpt. Haddock
06/08/2019, 23:51
...
408902
408903
408904
Επομενη σταση το χωριο Accous, όπου στησαμε το τσαντηρι για το βραδυ και βουρ στο καπηλειο για μπύρες και κοτόπουλο α λα μπασκέζ
Η συνέχεια αύριο
:beer:
Cpt. Haddock
07/08/2019, 09:07
Η επομενη μερα ηταν σχετικά χαλαρη. Στοχος ο σταθμος του Canfranc στο ισπανικο έδαφος. Παλιο απωθημένο, ο σταθμος ειναι το μεγαλυτερο σιδηροδρομικο κτήριο-φαντασμα. Φτιαχτηκε με φανφάρες και ταρατατζουμ και με μεγάλες εγκαταστάσεις λογω μεθοριου (τελωνεια και μεταφορτώσεις μια και Ισπανια εχει πιο φαρδιες γραμμές απο τη Γαλλία) και εγκαταλειφθηκε.
ΠΕρισσότερα εδω : https://en.wikipedia.org/wiki/Canfranc_International_railway_station
H μέρα με λιακάδα και καλη θερμοκρασία, η διαδρομή περναει μεσα απο ενα φαράγγι. Ειναι εθνική οδός, εχει σχετική κινηση και φορτηγα, καθως οδηγει στην Ισπανια, αλλα αξιζει. Κατα μηκος υπάρχουν οι παλιές γεφυρες του τρένου οι πιο πολλές κατεστραμμένες. Στο πηγαινε πηραμε το τουνελ το οποιο προς ευχαριστη εκπληξη ήταν δωρεάν
408906
408907
408908
Cpt. Haddock
07/08/2019, 09:23
Κατα τα αλλα, ίσχυσε η παροιμια με τον εβραίο που ηθελε να πάει στο παζαρι και ήταν Σαββατο...
Φτάνοντας στο σταθμο διαπιστώσαμε οτι φτάσαμε σε μια μεγάλη πόλη (μακριά απο τα σημάδια εγκατάλειψης που περιμενα και ενα κτηριο στο πουθενα). Επισης, ο σταθμος ήταν σε διαδικασία πληρους ανακαίνισης, οχι το ερείπιο που περιμενα να βρω. Τελος πάντων, αξιζε τον κόπο, ειδικα για τη διαδρομή (και την επιστροφη απο το πασο)
408909
408910
408911
Cpt. Haddock
08/08/2019, 08:41
Επιστροφη στην Accous, να συμμαζεψουμε την κατασκηνωση και να συνεχισουμε τη διαδρομη.
Αφού πρώτα τσιμπησαμε το κατιτις σε ενα παρακειμενο ρεστωραν μια και ειμαστε στη Béarn, όπου βγαινει η περιφημη σως μπερναιζ
(εχει ξεφυγει η κατασταση) (https://www.youtube.com/watch?v=U8axohxD53w)
Τα Πυρηναια να διασχιζουν κοιλάδες με κατευθυνση βόρεια-νοτια. Ετσι τα πιο πολλα πασα ειναι δυτικα-ανατολικα (η ανατολικα-δυτικα αν προτιματε). Σε αρκετες περιπτωσεις επρεπε να ανεβουμε βορεια να βρουμε το πασο, να παμε ανατολικα και να κατεβουμε νοτια (η το αντιστροφο).
Ηταν η μερα του D918 (οπως και οι επομενες). Δρομαρα, με κομματια ανοιχτα, με πάσα, με κομματια κλειστα με ο,τι θετε... Πεσαμε βεβαια παλι σε ενα κομματι με χαλικι αλλα ηταν φλαταδουρα. Μεχρι που προσπερασα και αλλη μηχανη :vroum:
Κατα τα άλλα, βαρεμαρα...
408919
408920
408921
408922
Cpt. Haddock
08/08/2019, 08:47
Πφφφφ....
408923
408924
408925
Η τοπικη πανιδα αποδειχτηκε ιδιαιτερα φιλική προς την αλλοδαπη πανιδα
(αν και το συγκεκριμενο προβατο ήταν μαλλον ψυχοπαθες - τριβοταν στα ποδια μας σα γατα, μονο που δε γουργουριζε)
408926
Cpt. Haddock
08/08/2019, 08:49
(...συνέχεια)
408927
408928
408929
Cpt. Haddock
08/08/2019, 08:55
Αφιξη νωρις το απογεμα στη Luz Saint Sauveur, όπου θα μεναμε δυο μέρες. Ευκαιρια για μικρη μπουγάδα, βουτια στην πισινα του καμπινγκ και μπυρα στο γρασιδι. Το βραδυ βολτουλα στην πολη, περνωντας απο μια εκκλησια κλεισμενη σε τοιχος φρουρίου, όπου διαβασαμε οτι ηταν εκκλησία Ναϊτών Ιπποτών (που΄σαι ρε Sniper)
Δειπνο διπλα στο ποτάμι συνοδεια κρασιού (το μπατζετ ειχε παει καταδιαόλου)
408930
Cpt. Haddock
08/08/2019, 09:05
Οπως ειχα γραψει και πιο πριν, η συντροφος για να πεισθει να περασει 15 μερες σε μηχανη, έπρεπε να εχει και ενα καρότο. Δεχθηκα λοιπον οτι μεσα στο προγραμμα θα ειχαμε και δυο μερες πεζοποριας στα πλαισια του γνωστου συνθηματος περι "επιστροφη στη φυση" (γραφω μονο αυτο μια και τα αλλα δυο συστατικα τα ειχαμε :a014: )
Βαριέμαι τις πεζοπορίες, αλλα τι να κάνεις, η ζωη ειναι μια σειρα απο συμβιβασμους... Παλι καλα που η αρχική βροχη μας αφησε μονο μια μερα φυσιολατρείας. Προμηθεια χαρτών μονοπατιών στα περιξ, νερό, θερμος με καφέ, σαντουιτσάκια για το δρομο και εφοδος. Η συνθήκες δεν ηταν και οι πιο κατάλληλες, πολύ ζέστη, ήλιος και μονοπατι ασχημα σημαδεμένο που μας αναγκασε να περασουμε 3 φορές απο το ίδιο χωριο. :cry:
Ωραία τοπία όμως
408931
408932
408933
Cpt. Haddock
08/08/2019, 09:08
.....
408934
408935
408936
408937
408938
Cpt. Haddock
08/08/2019, 09:17
Γεμάτα υδροηλεκτρικά τα Πυρηναία, με το ενδιαφέρον να ειναι στα κτηρια, τα πιο πολλα κατασκευής αρχων 20ου αιώνα.
408939
408940
Λογω των υρδοηλεκτρικων, το παρακειμενο ποτάμι ήταν τιγκα στις απαγορεύσεις και τις προειδοποιήσεις (εχουν φετιχ οι γάλλοι με αυτο - σε μια πισινα πριν 2 χρονια μετρησα 17 πινακιδες με "μη", "Στοπ", "προσοχη", "απαγορευεται" κλπ), οτι η υπερχιελιση ειναι πιθανη λογω φραγματων κλπ. Ετσι το πλανο να πικνικιασουμε στην οχθη το πηρε το ποτάμι (εξυπνάδες.. :rolleyes: ). Βολευτηκαμε σε ενα χωράφι στη σκια.
Μια σιέστα επιβαλλοταν
408941
Φυγαμε λιγο πριν σκασει μυτη ο ιδιοκτητης με τρακτερ να θερισει (η οτι αλλο ηθελε να κανει).
408942
Cpt. Haddock
08/08/2019, 09:21
Μπακ το μπέις, πισινα, μπυρα και αυτη τη φορά μαγειρεμα στη σκηνη. Επιτέλους...
Η μπουγάδα ειχε και άρωμα ελλαδας...
408943
Ομορφιες
408944
408945
Συμβούλιο επι χάρτου. Η επομενη μερα ειχε μπολικα (και ωραία :D ) χλμ
408946
(συνεχιζεται)
Cpt. Haddock
09/08/2019, 04:46
Ειχαμε μεγάλη μέρα μπροστά μας με αρκετά χιλιόμετρα και αρκετά πάσα. Πόσα; 4 ειχα μετρήσει, 3 ειχα πει στην Ελεν για να μην τρομαξει. Στην πορεία προέκυψαν και δυο πούστικα κρυμμενα, συνολο 6. Γαμώ τις μέρες, ανέβα κατέβα, στροφιλίκια, ωραίος καιρος, εναλλαγές απο τοπία μέσα στο πράσινο στην απολυτη αλπικη ξεραΐλα κι απο κωνοφορα υψομέτρου σε πουρνάρια. Και μηχανές. Πολλες. Και ποδήλατα. Πιο πολλά ακομα. Ειμαστε λιγες μέρες πριν το Tour de France που θα περνουσε απο εκει και στις φουρκέτες στα καλά σημεια ειχαν ηδη κατασκηνωσει τυποι περιμένοντας
408959
Cpt. Haddock
09/08/2019, 05:24
Τετοιες μέρες θελουν πρωινο ξυπνημα και κομιτμεντ. Βεβαια, εμεις ειμαστε γνωστοι τεμπεληδες, επισης nous sommes en vacances οποτε δεν πρέπει να βιαζομαστε. Στην. πρωινη ραστώνη προσθέστε το πακεταρισμα σκηνης και λοιπων συμπραγκΑλων, όπως επισης τις στάσεις για καφε/ταμπακο και το οτι δε γινεται να μη σταματησεις στην κορυφη του αυχένα εστω για να δεις τη θεα.
Επίσης, οι γάλλοι σταματάνε τα παντα στις 12 για να φάνε*. Η Ελεν ακολουθει το γενετικο βιολογικο ρολόι (το δικο μου προσαρμοζεται σιγα σιγα). Αφου λοιπον οι γαλλοι τρώνε 12 με 2, πρέπει κι εμεις να φαμε 12 με δυο μια και τα εστιατορια δουλευουν 12 με 2 αφου οι γαλλοι τρωνε 12 με 2 κλπ κλπ. Αλλη στάση εκει και η μέρα περναει γρηγορα...
Φωτο πολλές απο τα πάσα δεν έχω. Ειχαμε πει να κανουμε μια αποπειρα να κραταει η ελεν την ολυμπους σε καποια σημεια, τελικα το ξεχασαμε...
Ευτυχως υπάρχουν επαγγελματιες που φροντιζουν για μας (με το τσουχτερο αζημιωτο)
Παραπανω φορτωμα δεν πηγαινε... (κουβαλουσαμε και μιας βδομαδας κιλα γαστρονομιας)
408960
408961
408962
408963
Cpt. Haddock
09/08/2019, 05:32
Col de Tourmalet, ο τοπικος βασιλιάς των πασων, ιστορικο σημειο κυριως για ποδηλάτες. Στο καπηλειό στην κορυφη βλεπεις τις ασπρομαυρες φωτο απο το 1910 με ποδηλατα να ανεβαινουν τον χωματόδρομο (!) και εκατονταδες κοσμου να τους ζητωκραυγαζει. Δέος
Οπως δέος ειναι και οι δεκάδες ποδηλάτες που το ανεβαινουν βγάζοντας μια γουελ ντισερβεντ αναμνηστικη φωτο ενω εμεις διπλα ξεκουράζουμε τον καρπό του δεξιου χεριού καπνιζοντας...
Στο βάθος κατω απο τα συννεφα, το Luz Saint Sauveur απ'οπου ξεκινησαμε
408964
408965
408966
Cpt. Haddock
09/08/2019, 05:36
....
408967
408968
408969
408970
Cpt. Haddock
09/08/2019, 05:51
...
408971
408972
408973
Cpt. Haddock
09/08/2019, 06:05
Καταβαση, σταση στη Luchon για φαγητο και μπύρα, συνέχεια, αναβαση, ισπανικο έδαφος, σταση για ντος καφες πορ φαβορ, συνέχεια με το εκτο κρυμμενο πάσο μεχρι που στις τελευταίες φουρκέτες δεν άντεχα άλλο απο την κούραση. Ειναι βαρυ το μηχανακι Κοναν...
Πριν το Τουρμαλέτ ειχα προσπεράσει (ναι, εγω :owned: ) μια παρέα αγγλών τους οποίους συναντησαμε αρκετές φορές στη διαδρομή. Ενας ειχε ενα Tiger 955 σαν το παλιο δικο μου πανε 11 χρονια τωρα. Βλέποντάς το, απορούσα πως το κουμαντάριζα αυτο το μαμουθ μα τον τουτάτις...
Αφιξη στη La Seu d'Urgell, ισπανική κωμόπολη που θα μπορούσε να ειναι Ελλαδα δεκαετίας 80. Ειχε κεντρικη μεγαλη πλατεία με πλατάνια ζαχαροπλαστείο και νυφοπάζαρο. Οικογενειακά εστιατόρια σε συνθηκες καλοκαιρινης ζέστης. Ηταν μια μικρή απολαυση το βραδυ που βγηκαμε με τη μηχανη φορωντας μονο κοντομανικο :a25:
Πολύ γραφική πόλη, χτισμένη ουσιαστικά γυρω απο ενα τεράστιο μοναστηρι αν κατάλαβα καλα.
Θα μέναμε αυτη τη φορά σε μια φαρμα για να μην εχουμε στησε/ξεστησε σκηνες.
408974
408975
408976
(συνεχιζεται)
Cpt. Haddock
10/08/2019, 11:43
Ξπυνησα με το περίεργο συναίσθημα του τέλους, του "αυτο ήταν;" του "παει, τελείωσε".... Ειχα αγοράσει τους 3 χαρτες της Michelin, Aquitaine, Midi-Pyrénées και Οccitanie Est. Μπαιναμε στον τελευταίο και ήδη οι μεγάλες κορυφες της οροσειράς ήταν πισω μας, το τοπίο χαμηλωνε. Ξαφνικά μου φαινοταν τόσο λιγο, 4 μέρες και ειχαμε περάσει ενα βουνό που χώριζε δυο μεγάλες χωρες και εμποδιζε εισβολες για αιώνες. Το ειχα ξανανιώσει αλλες δυο φορές, τη μια μετα απο μιρκο γυρο ευρωπης με βαλκανια, αλπεις, γαλλια και την αλλη επιστρέφοντας απο Νορβηγία. Και στις δυο περιπτώσεις θυμάμαι να γυρναω το κεφαλι προς τα πισω, προς τα βορεαι, να νιωθω κατι να με καλει, να σκέφτομαι "πουπάω ρε, γιατι γυρναω; "
To καλο με τη μηχανη και την ελλειψη ενδοεπικοινωνιας :D ειναι οτι όλα αυτα μπορεις να τα σκεφετεσαι μονος σου, ενω παιρνεις το δρομο για Ανδόρα.
Ανδόρα. Αλλο ενα απο τα κρατιδια της Ευρωπης (Σαν Μαρινο, Λιχτενσταιν, Μονακο κλπ). Αργότερα διαβασα οτι ο επισκοπος της πολης που μειναμε (Urgell) ειναι ο συν-πριγκηπας (! - αθλια μεταφραση) μαζι με τον εκαστοτε γαλλο πρόεδρο.
Χτισμενη σε βουνο, πρέπει να έχει ωραία τοπια, αλλα δεν ειχαμε χρονο να τα εξερευνησουμε. Βασικα, απο τον κεντρικο δρομο περάσαμε.
Αν δεν καπνιζετε, δεν πινετε αλκοολ και δεν ειστε φραγκοφονιαδες με τη βενζινη (και δεν εχετε χωρο να στοκαρετε καινουριο εξοπλισμο μηχανης), μην περάσετε. Απο το ένα συνορο ως το άλλο ειναι ενα τεράστιο μαγαζο duty free με βενζιναδικα, αρωματα, καπνο και ξυδια (το μαγαζι όπου αγοράσαμε ταμπακο ειχε και όπλα βέβαια... :uplate: )
Μικρή σταση, προμηθεια κουτας καπνου στο 1/3 της τιμης στη γαλλια, βενζινη στο 1,22 (κι ενα λιτρο λαδι γιατι καβαλαμε αγγλιδα κι αφηνει τους λεκεδες της εδω κι εκει) και συνέχεια προς ανατολικα και χαμηλα.
Κι εκει που νομιζα οτι ειχαν τελειωσει οι στροφες...
408991
408992
Cpt. Haddock
10/08/2019, 11:57
Κι εκει που νομιζα οτι ειχαν τελειωσει οι στροφές...
Η καταβαση για Perpignan ηταν μια ΚΑΥΛΑ σκετη. Αν και με αρκετη κινηση ήταν ενα αδιακοπο στροφιλικι με φουρκετες, σικέιν, ανοιχτές / κλειστές καμπυλες (αλλα και μπολικη κινηση). Ο καιρος συννεφιασμενος αλλα στεγνος. Μια καλη δροσουλα για να τρεχουμε ωραια.
408993
408994
408995
(Η γεφυρα ειναι απο ενα τουριστικο τρένο "Train Jaune" που διακρινεται στην προηγουμενη φωτο)
408997
Cpt. Haddock
10/08/2019, 12:10
Η καταβαση βέβαια συνεχιζόταν και αναγκαστικά οι στροφές αραίωναν. Αραίωνε και η βλαστηση, για την ακριβεια αλλαζε, εδινε τη θεση της σε πουρνάρια, ξερους θαμνους, ξερόχορτα και λιόδεντρα. Χαμηλοι στεγνοι λόφοι, και αδειες κοιτες ποταμων με κροκάλες
Το τοπίο γινοταν πολύ οικείο, τα συννεφα ειχαν φυγει, ο ήλιος ελαμπε σε ενα αέναο μπλε φόντο. Σε μια στροφη στο βαθος, μια γαλαζια λωριδα ξεπροβαλε, η μαρε νοστρουμ, η δική μας θαλασσα, η μεσόγειος, βαθια γαλαζια κι αγριεμμενη απο τον μιστραλ που φυσαγε...
Ανοιξα το κρανος να στεγνωσουν λιγο τα μάτια και να μυρισω θυμαρι. Φτανουμε στο καμπινγκ, κοβουμε ταχυτητα κι ακουμε τα τζιτζικια να φωναζουν για ταιρι.
Πουτανα ξενητια...
408998
(στο βαθος η ανατολικη αποληξη των πυρηναιων στη θαλασσα, συνορο γαλλιας-ισπανιας)
Cpt. Haddock
10/08/2019, 12:31
Στο καμπινγκ μας υποδεχτηκε ενας μαυρισμενος τυπος φορωντας ενα σορτσακι και σαγιοναρες και με βαρια γαλλοκαταλανικη προφορα. Θα μπορουσε να ειναι ο κυρΜητσος απο το καμπινγκ των φιλιατρων...
Μας κερασε μια μπυρα και μας ειπε να στήσουμε όπου μας βολευει.
Βρηκαμε εναν ωραίο χωρο σε σκια διπλα σε μια αδεια τροχοβιλα απ' οπου δανειστηκαμε και δυο καρεκλες.
408999
409000
Ειχαμε κι εναν μικρο εισβολέα, ο οποιος περιεπλεξε τα πραγματα όταν εχεις συντροφο που πασχει απο αραχνοφοβια. Την προλαβα λιγο πριν διασχισει κολυμπωντας το στενο του Γιβραλταρ...
409001
Κατα τα άλλα, ξεκουραση, πισινα (ναι ειχε πισινα το καμπινγκ...). Για βραδυνο φαγητο, μια και ως συνηθως δεν ειχαμε κανει προμηθειες, το πραγμα ηταν περιπλοκο καθως ηταν Κυριακή ΚΑΙ 14 Ιουλιου (εθνική εορτη). Ακολουθωντας τη συμβουλη του καμπάρχη, πηραμε τη μηχανη και με πορεια προς την Ισπανια, όπου στο πρωτο παραμεθόριο χωριο μας ειχε πει οτι θα βρισκαμε να φαμε. Ομορφο βραδυ με μια ελαφρια καλοκαιρινη δροσια, απολαυση.
Δε χρειαστηκε να παμε ως την ισπανια, στη διαδρομη πετυχαμε ενα "Χανι", restaurant routière, όπου γονατισαμε μια παέλια θαλασσινων και κοτοπουλο κοκκινιστο. Και κρασι. Και απεριτιφ καταλανικο
Ευτυχως που δεν ειχε μπατσους...
Cpt. Haddock
11/08/2019, 00:25
Η επομενη μέρα προέβλεπε ξεκούραση, βόλτα στο Perpignan και μπανακι στη Μεσόγειο. Ειμαστε στο νοτο, κανει ζέστη, έχει ήλιο, όλα ειναι πιο χαλαρα. Καβαλα τη μηχανη με βερμουδα, αθλητικο και κοντομανικο, γιατι when in rome, be a roman. Μεχρι και διχαλο ειδα σε σκουτερ. Αλλα όλοι κρανος. Οπως κι εμεις.
Ομορφη πόλη το Perpignan. Με τον ιδανικο καιρο για βολτα στο κέντρο.
409011
409012
409013
409014
Cpt. Haddock
11/08/2019, 00:27
Αχεμ....
409015
409016
Ρενω 4L
Κυκλοφορουν πάρα πολλά ακομα στη Γαλλια, ειδικα στην επαρχια σε αγροτικές περιοχές. Σκυλια αράπικα
409017
Cpt. Haddock
11/08/2019, 00:48
Το Περπινιαν ασκούσε μια περιεργ έλξη στον Νταλι, ειδικά ο σταθμος του τρένου του. Τον θεωρουσε κεντρο του συμπαντος, τόπο των εμπνευσεών του και σημείο νοητικών εκσπερματώσεων (δεν το παιζω Ζουράρις το τελευταίο το έχει πει - Νταλι ειναι αυτος, ακαταλογιστο).
Πετύχαμε καποιες αναφορές
409018
409019
Οι ώρες του ρολογιου εχουν αναφορά στον Νταλι επισης
409020
Και μια φωτο μέσα απο το κέντρο του συμπαντος
409021
Cpt. Haddock
11/08/2019, 00:49
Ισως βέβαια με όλο το αυτο το hype, καπου να το παρακάναμε...
409022
Cpt. Haddock
11/08/2019, 01:00
Το απογεμα μας βρηκε στην παραλια για το μεσογειακο μας μπάνιο, οποτε ενας απο τους στοχους του ταξιδιου εγινε πραγματικοτητα (οι αλλοι δυο ήταν να κανουμε μπανιο σε λιμνη και σε ποτάμι - επισης τα καταφεραμε)
Παραθεριστικο παραθαλασσιο χωριο, με τα κλασσικα μαγαζια του, παγωτα, σουβενιρ, μαγιώ ντε μπαιν, μαλλι της γριας (στα γαλλικα ειναι γενια του μπαμπα - barbe à papa), και πολλα φαγαδικα όλων των ειδων.
Η θαλασσα ζεστη, εμπαινες μεσα με τη μια. Στη Βρεττανη ειναι ολοκληρη διαδικασια, ψυχικη, νοητική και σωματική. Εχω μπει στο νερό τέλος μαΐου και το μετρησαμε στους 14 βαθμους... :cry::a7:
409023
409024
409025
Η μέρα έκλεισε όπως συνηθως με μπυρες και φαγητο. Δε θυμαμαι το φαγαμε (περιέργως) αλλα νηστικοι δε μειναμε...
409026
Cpt. Haddock
11/08/2019, 11:36
Την αλλη μέρα, "τραβερσο αναποδο, πορεια προς το βοριά", αποχαιρετησαμε οριστικά τα Πυρηναια, το νοτο και τη Μεσόγειο. Μετα απο μια αδιαφορη στο μεγαλυτερο μερος της διαδρομη σε συνθηκες τρελης ζέστης, αρχισαμε να ανεβαινουμε υψομετρο. Προορισμος για το βραδυ η λιμνη Salagou μια μικρη τεχνητη λιμνη σε ενα οροπέδιο και το παραλιμνιο καμπινγκ.
Τα τελευταια χιλιόμετρα της αναβασης ειχαν γινει πολυ ενδιαφέροντα με ομορφο στροφιλικι. Επειτα απο τόσες μερες, ειχα ξαναβρει τη φόρμα μου και ειχα κι εναν συνεπιβατη λιγοτερο αγχωμενο.
Λιγο πριν το καμπινγκ η ομορφη κωμοπολη του Clermont-l'Herault, όπου μια σταση επιβαλόταν.
Στην κεντρική πλατεία πετυχαμε ενα καφε/μπιστρο που θα μπορούσε να ειναι σε κεντρικο δρομ οτου παρισιου
409027
409028
Σωστα μαντέψατε, ηπιαμε μια μπυρα
409029
Cpt. Haddock
11/08/2019, 11:42
Το καμπινγκ στις οχθες της λιμνης ομορφο, για καποιο περιεργο λογο ήταν ολλανδικη αποικια. Ειναι ενα απο τα μυστηρια της φυσης, ο Ολλανδος που κανει 2000 χλμ προς το νοτο και σταματαει σε μια λιμνη 200 χλμ πριν τη θαλασσα... :confused:
Ειχαμε γινει πλέον εξπερ στο στησιμο-ξεστησιμο και - ειδικα τα πρωινα - εντυπωσιαζαμε κοσμο με το οτι αφ'ενος μπαιναμε στον κοπο για ενα βραδυ μονο, αφ'ετερου ποσο γρηγορα μαζευαμε και "αφ'ετριτον" ( :uplate: ) πως χωρουσαν ολα οσα ηταν στο έδαφος πανω στη μηχανη.
Ειδικα οι παλιοκαμπερς μας κοιτουσαν με απορία :evil:
409030
(πάλι μπυρες)
409031
τι εγινε με το ταξιδιωτικο? γιατι σταματησε??
τι εγινε με το ταξιδιωτικο? γιατι σταματησε??
Μάλλον τους τελείωσαν απότομα τα λ7 :lol:
Cpt. Haddock
08/09/2019, 16:30
Ξεχαστηκα παιδες. Υπομονη ερχεται κι η συνεχεια (λιγο έμεινε)
:beer:
Ηλία Αργούμε;
Κολλήσαμε στην ολλανδική λιμνούλα;
Cpt. Haddock
12/09/2019, 10:33
Ξεκολλάμε. :lol:
Λοιπόν, πού ειχαμε μεινει; Ναι. Στη λιμνη.
[φλυαρη εισαγωγη]
Σε όσους θα θελησουν καποια στιγμη ειτε να μετακομισουν (ξερεις εσυ :evil: ) ειτε να ταξιδεψουν στη Γαλλια, ειναι καλο να γνωριζετε οτι δεν υπάρχει μια Γαλλια, αλλα πολλές (και σιγουρα ΔΕΝ ειναι το Παρισι)
Αρχιζοντας απο κατω αριστερα στο εξαγωνο, υπάρχουν οι Βασκοι, πιο δεξια οι Καταλανοι, συνεχιζουμε με τους μεσογειακους Φωκαιεις (το παρατσουκλι των Μαρσεγιέδων), πάμε στους κατοίκους της Σαβοΐας, ανεβαινουμε προς τους γερμανους της Αλσατιας, φτανουμε στους βορειους (που κανεις δεν ξερει τι ειναι), αριστερα οι Νορμανδοι (ναι, οι ανθρωποι του βορα) και πιο πέρα οι Κελτες Γαλατες της Βρετάνης (με πολυπλοκη καταγωγη...)
Σωβινιστες όλοι, οι Βασκοι στη δικια τους χωρα, οι Σαβόιοι (!) να ονειρευονται το θρονο της Ιταλιας και ανεξαρτητο κρατος, οι βρεττονοι να μιλανε Κελτικα και να καταριουνται τη Δουκισσα Αννα που προδωσε το λαο και "εδωσε" τη Βρεττανη στη Γαλλια (και που σημερα ο νομος της Ναντ οπου συνετελεσθη το εγκλημα δεν ανηκει διοικητικα στη βρετανη - μυλος). Στη Σαβοΐα μας ειπαν οτι απο τριτη γενια και μετα θεωρησε ντόπιος.
Γενικώς υπάρχουν πολλές μικρες "χωρες" και πολλα τοπια.
Οι παριζιανοι δε μετράνε...
[/φλυαρη εισαγωγη]
Καπου στο κεντρο, βορεια του Μονπελιε, δυτικα της Λυων, νοτια του Κλερμον-Φεραν, υπάρχει μια τρυπα . Δεν περναει τρενο, δεν υπαρχει αυτοκινητοδρομος, δεν υπαρχει αεροδρομιο, η πρωτευουσα του νομου εχει 7χιλιαδες κατοικους.
Ειναι το κενο στο χαρτη που βλέπετε.
409752
Καλως ήρθατε στην Ardèche, θα μπορουσε να ειναι τα Αγραφα της Γαλλιας χωρις τις κορυφες της Πινδου. Συνισταται ανεπιφυλακτα. Υπέροχη βλαστηση, ελαχιστη κινηση, καθολου τουριστικη περιοχη, και στροφιλικια με φαραγγια, λιμνες, ποτάμια, μικρά χωρια χαμενα στο πουθενα με καπηλεια που εχουν για θαμωνες γερους με κιτρινα μουστακια που πινουν Παστις ή Μονακο στις 9 το πρωι.
Υπάρχει ΜΙΑ εθνικη οδος (national οχι αυτοκινητοδρομος) που το "διασχιζει" στο βορειο κομματι με απιστευτο στροφιλικι για πολλα κεφια (και πολλες μαλακιες), αλλα επισης και πολλα φορτηγα...
:beer:
409753
Cpt. Haddock
12/09/2019, 10:51
Αν θελετε να παρετε μια ιδεα για τι πραγμα μιλαω, δειτε απλα το χαρτη (ενα κομματι του) :
409754
409755
Η απλα δειτε τα τοπια :
409756
Cpt. Haddock
12/09/2019, 10:58
Γιατι βρεθηκαμε εμεις εκει; Εχουμε φιλικο ζευγαρι που μενει εκει. Γιατι μενουν εκει; Γιατι ο ενας ειναι απο εκει. Γιατι; (απλα άτυχος :lol: ). Πολυ περηφανος για τον τοπο του, όλα τα καλα απο εκει εχουν βγει κλπ κλπ με αποτέλεσμα να πεφτει γελιο καθε φορα.
Μας έδωσε και καλα τιπς για τη διαδρομη. Η οποια σχεδον αναγκαστικα, περναει απο την Αλές (όχι την Αλεζια του Αστεριξ που κανεις δεν ξερει που βρισκεται), μια πολη με παλια ανθρακωρυχεια, οποτε αθλια, αδεια, μουντη και με μια τεραστια πυραμιδα απο τα υλικα του ορυχειου η οποια ακομα καιγεται...
Τελος παντων, διαδικαστικα πραγματα.
διακρινεται κατω ο δρομος
409757
409758
Cpt. Haddock
12/09/2019, 11:01
....
409759
Ρεμβασμα (τσιγαρο)
409760
Cpt. Haddock
12/09/2019, 11:18
Η διαδρομη ειχε τρελα S-ακια και, μετα απο τοσες μερες στο δρομο, η αυτοπεποιθηση ειχε ανεβει (κι ο συνεπιβατης ειχε χαλαρωσει). Οποτε ειχε ανεβει κι ο ρυθμος. Και η απολαυση.
Αυτο που δεν ειχε κατεβει ήταν το βαρος της μηχανης, η προσπάθεια που ηθελε να αλλαξει τροχια και ο χρονος που χρειαζοταν. Ετσι σε καποια σειρα S-ακίων το απεξ μετατοπιζοταν σταδιακα απο στροφη σε στροφη όλο και πιο μακρια... :sick:
Εντάξει, ειμαστε μεσηλικες πλέον, εχουμε μια ωριμοτητα να αντιληφθουμε τις μαλακιες μας (αλλα βοηθησε και η :a38: στο κρανος). Ολα καλα με ρυθμο πιο χαλαρο.
Σταση για το καθιερωμενο γευμα, μπυρα κλπ κλπ
409761
Cpt. Haddock
12/09/2019, 11:20
......
409762
409763
409764
Cpt. Haddock
12/09/2019, 11:22
....
409765
409766
409767
198 φορές θα είχα χαθεί.
well done cpt
Ρε αυτος δε γέρασε καθολου! :rolleyes:
taxydromos
19/09/2019, 14:58
Ισως βέβαια με όλο το αυτο το hype, καπου να το παρακάναμε...
409022
Πόσες μπύρες νάχει πιεί άραγες? :beer:
Well done Cap10! :smokin:
Πόσες μπύρες νάχει πιεί άραγες? :beer:
Well done Cap10! :smokin:
λιγοτερες απ'οτι καφεδες ο NIKANTHI παντως..
Ωραιοτατο ταξιδιωτικο! με αρωμα παλιου ΜΟΤΟ προ 10ετιας... :beer::beer::beer:
Πέρα από το περιεχόμενο καθαυτό... σωστή, καθαρή σύνταξη, ορθογραφημένα κείμενα, χαίρεσαι να διαβάζεις! Κάπτεν :pink:
(συγχωρώ τους τόνους)
Συγχαρητήρια για το όμορφο ταξίδι, την περιγραφή και τις φωτογραφίες!
Πολύ ενδιαφέροντα τα μέρη και οι πληροφορίες για ανθρώπους και διαδρομές.
Η φωτογραφία που ανέβασες και στο ανάλογο θέμα όπου καταλαβαίνουν αμέσως όλοι ότι έχετε ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά ακόμα και κάτω από τα κράνη σας λέει πολλά για το ταξίδι με μηχανή :)
Καλούς δρόμους και πάντα τέτοια :beer:
Cpt. Haddock
20/09/2019, 17:26
Ξέρω οτι σας γκαστρωσα ολιγον ( :p ) αλλά έρχεται ο επίλογος. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια παντως παιδες :beer:
Πέρα από το περιεχόμενο καθαυτό... σωστή, καθαρή σύνταξη, ορθογραφημένα κείμενα, χαίρεσαι να διαβάζεις! Κάπτεν :pink:
(συγχωρώ τους τόνους)
Με τους τόνους ποτέ δεν τα πήγα πολύ καλά, τους θεωρώ ελαφρώς περιττούς (αλλά κάνω μια προσπάθεια για σένα :pink: :beer: ). Η αλήθεια είναι οτι έχουν τόσους τόνους τα γαλλικά που τους έχω σιχαθεί...
Πάντως, μιλώντας γαλλικά καθημερινά, και αγγλικά/γερμανικά/ιταλικά με τους πελάτες, εχω καταντήσει δυλσεκτικός, χωρίς πλάκα, γραφω λέξεις στα ελληνικά μπερδεμένες.
Τέλος πάντων.
Δε φτάνει που ο νομός ειναι χαμένος στο πουθενά, που το χωριό ήταν χαμένο στο πουθενά, ήταν και το σπίτι που θα μέναμε χαμένο σε μια πλαγιά. Πρόσβαση είτε με τα πόδια απο το ποτάμι (!) είτε απο την αλλη πλευρά με ένα στενό δρομάκο όπου κάποια στιγμή κατέβαινε ενας ΚΑΤΣΙΚΟΔΡΟΜΟΣ βατός μονο με γουρούνα. Οι φίλοι μας περίμεναν στην άκρη, ο Γκουέν με αισιοδοξία οτι η μηχανή κατεβαίνει άνετα...
Αθώο πλάσμα...
Ξεφορτώσαμε, τα πράγματα κατέβηκαν με τη γουρούνα, το τριαξονικό αναστροφή λιγο πιο πάνω, πάρκαρα ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΑ στην πλατεία του χωριού κατω απο έναν Platane και ήρθε και με μάζεψε. Το σπίτι ενα χρονικό πορταλ, κρυμμένο απο τα αδιάκριτα βλέμματα, όπου ο ιδιοκτήτης και συγκάτοικος καλλιεργούσε εδώδιμα αποικιακά και "αλλα" προϊόντα. Ως καλοί και ευγενικοί μουσαφίρηδες, έπρεπε να τα δοκιμάσουμε (τέτοιο πράγμα δεν έχετε ξανακαπνίσει les amis). Πέρασε γρήγορα ή βραδιά (ή ήταν μέρα, είναι λιγο θολή η μνήμη...)
Το όχημα εξυπηρέτησης :
410041
Στην απέναντι πλαγιά αναβαθμίδες όπως στην Ελλάδα για εκμετάλευση κάθε σπιθαμής εδάφους
410042
Την άλλη μέρα, εκδρομή στο διπλανο χωριό (8 χλμ, μιση ώρα με αυτοκίνητο :cry: ) ΓΕΥΜΑ (πάλι) και μετά μπάνιο στο ποτάμι.
Επιστροφή στη φυσ... στο σπίτι κλπ κλπ
Cpt. Haddock
20/09/2019, 18:08
τέρμα οι τόνοι
Εγω θα έμενα δυο μέρες λόγω δουλειάς, η Ελέν μια βδομάδα. Δυστυχώς, ενα τηλεφώνημα μας πληροφόρησε για μια δυασάρεστη οικογενειακή εξέλιξη (αναμενόμενη εν πολλοίς), οποτε η επιστροφη επεσπεύθη.
Η Ελέν με λεωφορείο και απο Λυών με τρένο, εγω αυθημερόν τα 900+ χλμ με πολλά απο αυτά μέσω αυτοκινητοδρόμου, βαρετά αλλά γρήγορα.
Άφιξη αργά το σούρουπο στο πατρικό όπου ο πεθερός είχε βγάλει στο τραπέζι το πατέ, τα χωριάτικα λουκάνικα, το κρασί και το παστίς. Νέα απο το νοσοκομείο, συμπαράσταση και φιλοσοφικές συζητήσεις (τί ειναι ο ανθρωπος, πού πάμε κλπ κλπ)
Κάπως έτσι, απότομα, το ταξίδι έλαβε τέλος.
Επίμετρον :
Η σύντροφος δεν είχε κανει ποτέ ταξιδι με μηχανη. Ειχαμε κανει πολλες βόλτες, αλλά this was a first. Ολα καλά αν και το στήσε-ξεστήσε δεν ήταν και οτι καλύτερο (εδώ που τα λέμε ειναι μαζοχισμός αυτό που κάνουμε). Είπαμε οτι για το επόμενο ταξιδι, θα έχουμε λιγότερες στάσεις σε κεντρικά σημεια και πολλές ημερήσιες βόλτες στα πέριξ.
Τα Πυρηναία μια μαγεία. Δρόμοι, στροφές, βλάστηση, άγρια ζωή. Κρυμμένοι θησαυροί παντου και πάλι δεν είδαμε σχεδόν τίποτα. Η εικόνα του γυπαετού που προσγειώθηκε μπροστά μας δε λέει να φυγει απο το μυαλό μου.
Διαπίστωσα οτι δεν έχω πολλές φωτογραφίες απο τα τοπία και τη διαδρομή. Δε γινόταν. Οι πιο πολλές φωτογραφίες ειναι στο μυαλό και ανοιχτό χαμόγελο της απολαυσης έπαιζε το ρόλου της καμερας.
Η μηχανη σκυλί. Έκλεισε τα 19 φετος, κυρία σεβάσμια αλλα αντέχει. Την αγόρασα με 64 χιλιάδες χλμ, εχει πλέον σχεδόν 98 χιλιάδες. ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΣΤΑΡΙΣΩ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ
Εχει μια τρυπα και χανει λαδάκι αλλά ελάχιστο. Δε συμπλήρωσα καθόλου. Γκάζι ωραίο παρόλο το βάρος και στις στροφές μια χαρά για τα δικά μου χέρια. Η μεγάλη εκπληξη/απόλαυση ειναι η κατανάλωση. Σταθερά λιγο πανω απο 5 λιτρα/100 χλμ. Το ξέρω γιατι, δεικτη δεν έχει παρα μονο λαμπάκι ρεζερβας, το οποίο όμως έχει βραχυκυκλώσει/κολλήσει και ειναι μονιμως αναμένο. Ετσι φουλάρω καθε 300-320 χλμ, 15 με 16 λιτρα καθε φορά. Ειτε σε στροφές, ειτε σε αυτοκινητόδρομο, με μπαγκάζια, δυο άτομα.
Επίσης βαζω βενζίνη απο τα σουπερ μαρκετ γιατι ειναι σημαντικά πιο φτηνη (1,55-1,60 - σε σχέση με Total/Agip/Esso που σκαρφαλώνουν περήφανα στο 1,80φευγα), αλλα δεν εχω δει προβλημα (ουτε διαφορά στην κατανάλωση).
Για τον φίλο που ρώτησε για κόστος. Εξαρτάται απο πολλά, για τη βενζινη, σας τα έγραψα, φαγητό απο 15-20 ευρω σε εστιατόριο (2 ή 3 πιάτα), καμπινγκ απο 10 ευρω τα δημοτικά έως 40 τα μεγάλα οικογενειακά. Οι καλές μπύρε κοστίζουν, αλλά αξιζουν, όπως και το καλό κρασί. Αλλα με μικρά ψώνια για σαντουιτσάκια τη βγάζεις καθαρη με λιγότερα.
Αυτά τα ολίγα. Να είμαστε πάντα καλά και να ταξιδεύουμε και ελπίζω καποια στιγμη να συναντηθούμε είτε τυχαία είτε προμελετημένα σε καποιο πάσο.
:beer::beer::beer:
Το ταξιδι το αφιερώνω στη μνήμη του npat που μας άφησε νωρις για άλλες στροφές...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.