PDA

View Full Version : Ζημιά σε πίσω ανάρτηση Kymco Jetix μετά από ατύχημα. Επισκευή ή αντικατάσταση;



lazarefa
10/08/2019, 15:36
Καλησπέρα. Όπως γράφω και στον τίτλο του θέματος, μετά από ατύχημα πτο 15ημέρου με το παπί (Jetix 50) όπου έφυγα έξω από επαρχιακό δρόμο, καβάλησα βουναλάκι/χωμάτινο εμπόδιο, έσκασα με το παπί στο χώμα κι εν συνεχεία έπεσα στο πλάι (ευτυχώς τη γλύτωσα μόνο με γρατζουνιές, είχα άγιο), διαπίστωσα σήμερα που ξαναπήγα στο νησί όπου το κυκλοφορώ ότι η πίσω ανάρτηση στο παπί (μονό αμορτισέρ/ελατήριο, παρόμοιο με του Crypton X της Υamaha), τερμάτισε κι έκατσε τερματισμένη, προφανώς από τη δύναμη της κρούσης στο έδαφος όταν έσκασα κάτω μετά το άλμα (ήμουν μονοκάβαλος όταν το έπαθα). Οπτικά φαίνεται το πίσω ελατήριο να έχει συσπειρωθεί λογικά στο μάξιμουμ που παίρνει. Λειτουργικά το αποτέλεσμα είναι ότι η πίσω ανάρτηση δεν έχει πλέον πρακτικά καμία ενδοτικότητα/διαδρομή, κοινώς είναι κούτσουρο.

Το ερώτημα είναι αφενός αν επισκευάζεται (πχ αφαίρεση ελατηρίου κι επιμήκυνσή του, εφόσον δεν έχει χαλάσει και το αμορτισέρ βέβαια που το κόβω μάλλον δύσκολο) κι αφετέρου αν, σε περίπτωση που απαιτείται νέα πίσω ανάρτηση, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάποια από αυτές που υπάρχουν στο εμπόριο για το Yamaha Crypton X, μια που με την τιμή που κοστίζει η γνήσια της Kymco κοντά στα 100 ευρώ, βρίσκεις αξιοπρεπείς για το Υamaha με περίπου τα μισά χρήματα.

Παρακαλώ τη βοήθειά σας παιδιά.

Bob_o_mastoras
10/08/2019, 16:40
Yπαρχουν σιγουρα after market για το Jetix σε καλες τιμες κιολας. Δες για yss ή κατι παραπλησιο. Μην παρεις τερμα κινεζικες ομως.

lazarefa
10/08/2019, 18:55
Φαντάζομαι το να είναι επισκευάσιμη η ανάρτηση το αποκλείεις, σωστά; Όταν λες για aftermarket εννοείς αμορτισέρ aftermarket που προορίζονται ειδικά για το Jetix? Γιατί από το διαδίκτυο τουλάχιστον δεν έχω καταφέρει να βρω κάτι σχετικό πέρα από τα γνήσια. Σε κάθε περίπτωση, θεωρείς αρκετά πιθανό να ταιριάζουν τα αμορτισέρ που διατίθενται για το Crypton X, για το οποίο υπάρχει και τεράστια ποικιλία; Σκεφτόμουν πχ αν ταίριαζαν, να έβαζα κάτι σε ΚΥΒ γύρω στο 50άρικο.

Bob_o_mastoras
10/08/2019, 19:53
Δεν εχω ιδεα αν ταιριαζουν απο το Crypton. Δες και στο ebay. Η YSS θα βγαζει σιγουρα.

lazarefa
10/08/2019, 21:38
Δυστυχώς στον κατάλογο της YSS δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι για το Jetix, όπως επίσης και στο ebay. Η λογική εξήγηση ότι το συγκεκριμένο μοντέλο πουλήθηκε σε ελάχιστες χώρες (Ελλάδα, Ινδονησία και 1-2 ακόμα ασιατικές αν δεν κάνω λάθος) οπότε φαίνεται πως οι αφτερμάρκετ δεν ανέπτυξαν ανταλλακτικά γιαυτό πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Red Rider
10/08/2019, 23:34
Δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί ένα ελατήριο να συσπειρωθεί και να μην ξαναεπανέλθει..
Βγαλτο από πάνω, μέτρα τις διαστάσεις του και ψάξε κάτι αντίστοιχο.
Σίγουρα θα βρεις κάτι που μπορεί να μπει, αρκει να ταιριάζει στα σημεία που εδράζεται. Το ύψος λίγο πάνω λίγο κάτω δεν τρέχει τίποτα.

lazarefa
11/08/2019, 00:28
Πιθανολογώ ότι το ελατήριο έσπασε και για αυτό δεν επανήλθε.

sapila racing
11/08/2019, 10:54
Πιθανολογώ ότι το ελατήριο έσπασε και για αυτό δεν επανήλθε.

Είναι πιθανόν να έχει στραβώσει το έμβολο και να μην το αφήνει να δουλέψει.

toyar
11/08/2019, 11:19
πρεπει να μετρησεις τις διαμετρους των ματιων και την αποσταση μεταξυ τους για να δεις αν ταιριαζει κατι τετοιο....
https://www.stelpet.gr/Proion/12555/1302/Amortiser-piso-Yamaha-Crypton-X-135/

η να παζαρεψεις αυτο....
https://www.car.gr/parts/view/10350665/

lykourgi
11/08/2019, 19:27
Αν δέχτηκε τόσο ισχυρό χτύπημα το μηχανάκι, καλό είναι να ελεγχθούν και οι βάσεις του αμορισέρ (πάνω -κάτω) καθώς και πλαίσιο ψαλίδι.
Τα παπιά στραβώνουν εύκολα.

lazarefa
12/08/2019, 06:37
Καλημέρα. Παραθέτω φωτό από την πίσω ανάρτηση:

https://i.imgur.com/F7kiZJY.jpg

https://i.imgur.com/pRZngPB.jpg

vaska
12/08/2019, 08:07
Ψαξου αν ταιριάζει από crypton X 135. Οπτικά απ όσο μπόρεσα να καταλάβω έχεις πολλές πιθανότητες. Έχω την μαμά ανάρτηση του κρυπτονα με λιγότερα από 1000 χλμ. γιατί την άλλαξα με ολινς. Αν ταιριάζει στην στέλνω με κόστος 20 ευρώ τα οποία θα καταθέσεις στην κοινωνική κουζίνα ο άλλος άνθρωπος.

lazarefa
13/08/2019, 11:05
Vaska, έχεις pm.

lazarefa
15/06/2020, 08:11
Επανέρχομαι στο θέμα που άνοιξα πέρσι. Μετά από το ατύχημα είχα έναν σχετικά έντονο θόρυβο που φαινόταν να προέρχεται από την πίσω ανάρτηση (μονοσόκ αμορτισέρ παρόμοιο με του Crypton X) σχεδόν αποκλειστικά όταν πήγαινα δικάβαλο. Επίσης στράβωσε η σχάρα πίσω που έχω βάλει για μια μπαγκαζιέρα, μετά από το ατύχημα (εκεί που ήταν με μια κλήση προς τα πάνω, προς τον συνεπιβάτη, λογικά λειτουργούσε με τη λογική της προφόρτισης για την μπαγκαζιέρα, ήρθε επίπεδη η σχάρα μετά το ατύχημα). Επειδή το παπάκι το έχω σε νησί όπου το καβαλάω μια στο τόσο (περίπου 1500 χλμ/έτος γράφω για να καταλάβετε) δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα τότε πέρα από έναν οπτικό έλεγχο που έκανα σε ψαλίδι-αμορτισέρ όπου δεν φαινόταν κάτι (ράγισμα, στράβωμα κλπ).

Επειδή ούτως ή άλλως το αμορτισέρ ήταν ταλαιπωρημένο (αφού έχει 23.000χλμ πάνω του συν το ότι το 95% των χλμ γίνεται δικάβαλο σε νησί με τσμεντόδρομους και άπειρες λακούβες) αποφάσισα να το αλλάξω. Προχτές λοιπόν το άλλαξα μόνος μου (ταλαιπωρήθηκα λίγο αλλά τελικά όλα καλά). Το μηχανάκι όπως αναμενόταν βελτιώθηκε αρκετά σε απόσβεση, ωστόσο ενώ ο θόρυβος από πίσω σε δικάβαλο όταν περνάω από σχετικά έντονες λακούβες μειώθηκε αρκετά σε συχνότητα εμφάνισης, εν τούτοις δεν εξαφανίστηκε. Ο θόρυβος αυτός είναι ένας ξερός μεταλλικός ήχος σαν 2 μέταλλα που κοπανάνε άγαρμπα το ένα στο άλλο. Τον κάνει μόνο σε δικάβαλο και όταν περνάω από σχετικά έντονες λακούβες (πριν αλλάξω αμορτισέρ αρκετά συχνά, πλέον χοντρικά στο 1/3 των περιπτώσεων που τον έκανε πριν). Πριν το ατύχημα δεν θυμάμαι ποτέ να είχα τέτοιο θέμα σε δικάβαλο, ακόμα και με φορτίο στην μπαγκαζιέρα. Πριν αλλάξω αμορτισέρ είχα ξηλώσει τόσο την μπαγκαζιέρα όσο και τη σχάρα της αλλά εξακολουθούσε να ακούγεται ο θόρυβος σε έντονες λακούβες σε δικάβαλο.
Μετά την αλλαγή αμορτισέρ όπως προανέφερα ο θόρυβος συνεχίζεται σε δικάβαλο, με άδεια μπαγκαζιέρα εννοείται.

Η εντύπωση που μου δίνεται από τη μορφή του θορύβου αυτού είναι ότι κάτι σαν να τερματίζει στην ανάρτηση και βρίσκουν μέταλλο με μέταλλο ξερά. Το μόνο που πλέον μου μένει να σκεφτώ είναι μήπως τα σινεμπλόκ του πίσω ψαλιδιού τα έχουν παίξει με συνέπεια να αποσβένει πολύ πιο εύκολα το πίσω αμορτισέρ και για το λόγο αυτό να τερματίζει και πιο εύκολα τη διαδρομή του.

Βέβαια χτες που έπαιξα το ψαλίδι πάνω - κάτω όταν έβγαλα το παλιό αμορτισέρ (το οποίο να πω επίσης ότι είχε μισοδιαλυμένα τα σινεμπλόκ του και από τις 2 πλευρές - είχαν σκιστεί και πεταχτεί έξω τα λάστιχα), το ψαλίδι είχε κάποια ελαστικότητα/αντίσταση στην κίνηση όταν το έπαιζα πάνω κάτω, δεν μπορώ ωστόσο να εκτιμήσω αν ήταν η αναμενόμενη/σωστή.

Τι άλλο θα μπορούσε να ευθύνεται για αυτό τον θόρυβο παιδιά;