PDA

View Full Version : Αλυσίδα: Θέλει σφίξιμο ή όχι; Το manual λέει όχι αλλά... [Video]



mariosx
18/08/2019, 22:23
Χαιρετώ την κοινότητα !

Θα ήθελα τη συμβουλή σας.

Παρατήρησα κάποιο θόρυβο κατά τη κίνηση. Τσέκαρα αλυσίδα (πόσο πάνω πάει) και σύμφωνα με το manual που λέει 45-55 χιλιοστά, δεν μου φαίνεται παράλογο το πόσο ταξιδεύει.

Αλλά τα "παιχνίδια" που κάνει μου φαίνονται παράλογα.

Μήπως θέλει λίγο σφίξιμο ή είναι φυσιολογικό αυτό που βλέπω;

Έχει αλλαχτεί πριν 1 μήνα περίπου το όλο kit αλυσίδας και γενικά τον τυπά που την πάω τον εμπιστεύομαι.

Φθορά δεν βλέπω στα σημεία που γίνεται το γάτζωμα, αλλά μπορεί απλά να θέλει κι άλλο χρόνο να φανεί.

Τα φώτα σας παρακαλώ :)

(Αν παίζει πρόβλημα και δεν παίζει το video πείτε μου!)

Yamaha XJ6 Diversion F 2010 (αν έχει κάποια σημασία)


https://youtu.be/QvQg2tNvwa0

telegonos
18/08/2019, 23:12
Το παίξιμο το μετράς με την ρεαλιστική θέση του ψαλιδιού: Με το βάρος του αναβάτη πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Αν με αναβάτη πάνω, έχει το ίδιο παίξιμο με αυτό που βλέπουμε στο βίντεο, ΕΓΩ θα το έριχνα το τεντωματάκι μου.

Οι αναταράξεις που κάνει με τον τροχό στον αέρα, είναι φυσιολογικές, και ωφείλονται σε συντονισμό του τροχού που γυρνάει ελεύθερα, και του κινητήρα που δίνει ''κρούσεις'' ισχύος σε κάθε έκρηξη κυλίνδρου, που στο ρελαντί είναι πολύ ''απλωμένες'' στον χρόνο. Αν γκαζώσεις και ανεβάσει στροφές, όπως επίσης και με φορτίο στον τροχό, θα εξαφανιστούν.

nic mor
18/08/2019, 23:31
Η "χαλαρότητα" που υπάρχει είναι λογική για
το διπλό σταντ..
Είσαι σίγουρος ότι το μανιουαλ λέει να την έχεις στο διπλό σταντ;
Τουλάχιστον το βάρος της μηχανής πρέπει να έχει αν όχι και του αναβάτη.

Ξαναδιαβασε το μανιουαλ ή πήγαινε μία βολτούλα
στο μηχανικό σου, 2 λεπτά δουλειά είναι.

kons
18/08/2019, 23:31
Ακόμα περισσότερο αν έχεις πρόσθετα φορτία, όπως +συνεπιβάτη, + βαλίτσες.
Όσο μεγαλύτερα τα φορτία, τόσο μεγαλύτερη και η φθορά ανεξάρτητα το πόσο καλά την έχεις ρυθμίσει.

Απλά την βγάζεις από το κεντρικό, στην κρατά κάποιος φίλος σταθερά και ξαναμέτρα με το βάρος της μηχανής. Σε αυτή την παράμετρο ισχύει ότι σου λέει ο κατασκευαστής με ελάχιστο / μέγιστο φορτίο και ελάχιστο μέγιστο τζόγο αλυσίδας και μέτρημα στο μέσον του ψαλιδιού ακριβώς ή στο σημείο που σου υποδεικνύει.

alexisssss
19/08/2019, 02:44
Το γεγονος οτι εμενα μου φαινεται "στεγνη" η αλυσιδα θα μπορουσε να παιξει ρολο στο θορυβο παντως...Ασχετως με τη φθορα που προκαλειται...

alexisssss
19/08/2019, 02:54
Με τα παιχνιδια που λες αν εννοεις το παιξιμο πανω κατω που κανει...Ναι φυσιολογικο ειναι κατα ενα βαθμο..Σχεδον ποτε δεν απλωνουν ομοιομορφα οι αλυσιδες..Σε καποιο σημειο μπορει να ειναι λιγο πιο τεντωμενη αποτι σε καποιο αλλο...
Γιαυτο και καλο ειναι οταν ρυθμιζουμε την αλυσιδα να καθομαστε πανω και να τσουλαμε το μηχανακι 3-4 μετρα και να την τσεκαρουμε μηπως τεντωνει υπερβολικα σε καποιο σημειο..Εγω τουλαχιστον ετσι κανω...:)

Ανεβα στο μηχανακι..καντο μια βολτα 5 λεπτα να ζεσταθει η αλυσιδα και μολις γυρισεις γρασσαρισε την μια καλη και θα δεις πως θα αλλαξει ο ηχος...;) Και δε θα εχεις κανενα προβλημα..

mariosx
19/08/2019, 12:12
Το παίξιμο το μετράς με την ρεαλιστική θέση του ψαλιδιού: Με το βάρος του αναβάτη πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Αν με αναβάτη πάνω, έχει το ίδιο παίξιμο με αυτό που βλέπουμε στο βίντεο, ΕΓΩ θα το έριχνα το τεντωματάκι μου.

Οι αναταράξεις που κάνει με τον τροχό στον αέρα, είναι φυσιολογικές, και ωφείλονται σε συντονισμό του τροχού που γυρνάει ελεύθερα, και του κινητήρα που δίνει ''κρούσεις'' ισχύος σε κάθε έκρηξη κυλίνδρου, που στο ρελαντί είναι πολύ ''απλωμένες'' στον χρόνο. Αν γκαζώσεις και ανεβάσει στροφές, όπως επίσης και με φορτίο στον τροχό, θα εξαφανιστούν.

Ευχαριστώ! Θα βάλω κάποιο φίλο να κάνει την ίδια μέτρηση με μένα πάνω! Αν και το manual λέει ο έλεγχος να γίνεται με το κεντρικό στάντ! (Δες πιο κάτω)


Η "χαλαρότητα" που υπάρχει είναι λογική για
το διπλό σταντ..
Είσαι σίγουρος ότι το μανιουαλ λέει να την έχεις στο διπλό σταντ;
Τουλάχιστον το βάρος της μηχανής πρέπει να έχει αν όχι και του αναβάτη.

Ξαναδιαβασε το μανιουαλ ή πήγαινε μία βολτούλα
στο μηχανικό σου, 2 λεπτά δουλειά είναι.

Έτσι φαίνεται! Εκτός αν καταλαβαίνω κάτι λάθος

https://www.manualslib.com/manual/1161720/Yamaha-F-Diversion-Xj6f.html?page=73#manual
409268


Ακόμα περισσότερο αν έχεις πρόσθετα φορτία, όπως +συνεπιβάτη, + βαλίτσες.
Όσο μεγαλύτερα τα φορτία, τόσο μεγαλύτερη και η φθορά ανεξάρτητα το πόσο καλά την έχεις ρυθμίσει.

Απλά την βγάζεις από το κεντρικό, στην κρατά κάποιος φίλος σταθερά και ξαναμέτρα με το βάρος της μηχανής. Σε αυτή την παράμετρο ισχύει ότι σου λέει ο κατασκευαστής με ελάχιστο / μέγιστο φορτίο και ελάχιστο μέγιστο τζόγο αλυσίδας και μέτρημα στο μέσον του ψαλιδιού ακριβώς ή στο σημείο που σου υποδεικνύει.

Εκτός από σπάνιες περιπτώσεις, είμαι μόνος αναβάτης και δεν έχω πάνω βαλίτσες ή επιπλέον βάρος. Οπότε τουλάχιστον αυτό είναι θετικό από θέμα φθοράς ! :)


Το γεγονος οτι εμενα μου φαινεται "στεγνη" η αλυσιδα θα μπορουσε να παιξει ρολο στο θορυβο παντως...Ασχετως με τη φθορα που προκαλειται...

Χμ... βάζω λιπαντικό κάθε 200-300 χιλιόμετρα. Τίποτα extreme, ένα απλό "chain lubricant" (λέει το κουτί!)

Πιο αραιά "καθαρίζω" πρώτα με "chain cleaner" που αφαιρεί προηγούμενα λίπη κτλ και μετά βάζω το λιπαντικό.

---

Ευχαριστώ πολύ για τις γρήγορες απαντήσεις !! Τουλάχιστον δεν χρειάζεται να ανησυχώ από θέμα ασφάλειας για το "παίξιμο" της αλυσίδας. Για το σφίξιμο θα δοκιμάσω και με μένα πάνω στη μηχανή και θα επανέλθω! ;)

nic mor
19/08/2019, 13:12
Όντως την μετράει στο διπλό..
Πιθανών να το έχει και στο στάνταρ εξοπλισμό κτλ.
Πάντως δίνει μεγάλη ανοχή λόγω του διπλού,
4,5-5,5 πόντους ας πούμε δεν πρέπει με την
καμία να τους βρεις με την μηχανή στο μονό ,
πόσο μάλλον με τον αναβάτη!!

Μην παιδευεσαι άλλο λοιπόν, αν θυμάμαι καλά το βίντεο
που ανέβασες μία χαρά είναι!!
Οσο για τα χοροπηδηγματα είναι πολύ λογικά
στο διπλό σταντ!