PDA

View Full Version : μυστήρια διαρροή λαδιού στο μοτέρ κ ΜΟΝΟ μετά από βόλτα ...



alexis72
20/08/2019, 15:14
πρόκειται για yamaha serow ,
κ επειδή ο μάστοράς μου θα ελθει την αλλη εβδομάδα λόγω διακοπών ,ρωτάω εδώ ,
εχει ελάχιστη μέν μερικές σταγόνες βλέπω ,αλλά δεν θέλω να βλέπω διαρροή καθόλου ,
η διαρροή αυτή εμφανίζεται ΜΟΝΟ το τονίζω μόνο μετά απο βόλτα , μόλις σβήσω το μοτέρ κ την ακουμπήσω στο πλαινό στάντ που εχει μετά απο 3-4 λεπτά βλέπω σταγόνες λαδιού απο το μοτέρ κάτω στο εδαφος ,
οταν η μηχανή ειναι ακίνητη ΔΕΝ κινείται δηλ. για μέρες εβδομάδες κλπ κ δοκιμασμένη κ ακουμπισμένη κ στο πλαινό στάντ αλλά κ τελείως ευθυγραμμισμένη με το εδαφος,σαν να εχει δηλ. κεντρικό στάντ ΔΕΝ υπάρχει καθόλου διαρροή ΟΥΤΕ σταγόνα ,
την διαρροή την εχω βρεί κ ειναι σε μιά απο τίς βίδες πού ενώνουν τα 2 μέρη τού μοτέρ στο κάτω μέρος τού μοτέρ κ σε 6-7 πόντους απόσταση απο την τάπα εξόδου τού λαδιού ,την βίδωσα την βίδα οσο επαιρνε αλλά ΔΕΝ παίρνει αλλο σφύξιμο ,
δεν ειναι λάδι απο λάδωμα αλυσίδας αλλά ειναι καθαρά απο το λάδι τού μοτέρ ,
παρακαλώ τήν γνώμη σας

S705
20/08/2019, 15:39
Ονομάζεται γήρας και βρίσκει τα πάντα.
Λίγο να ξεραθηκε η φλάντζα, λίγο να ψιλόπειρε ένα μέταλλο να σου το δακρισμα όταν ζεσταθεί.
Πας στον μηχανικό σου με την ησυχία σου και βλέπεις.

MG-KTiNoS
20/08/2019, 16:15
οκ τεν μπουτς !
:D

Bowleno
20/08/2019, 16:16
Εκτός του ότι είπε ο από πάνω, προς Θεού, ΜΗΝ σφίγγεις την τάπα έτσι! Εκτός του ότι προκαλείς το αντίθετο αποτέλεσμα, (δακρύζει εύκολα) κινδυνεύεις να πάρεις τα πάσα της στο χέρι... Άλλαξε ροδέλα στην τάπα, σφίξε με 1 τρίτο της βόλτας από τέρμα σφιγγμένη με το χέρι και δες αν χάνει μετά

Coyote.V
20/08/2019, 16:21
Οι σταγόνες που βλέπεις μπορεί να είναι και από την αλυσίδα, πιτσιλάει η αλυσίδα το καπάκι στο μπροστινό γρανάζι αλλά επειδή είναι παχύρρευστο κολλάει, μετά από μια καλή βόλτα με τις θερμοκρασίες λιώνει και στάζει.
Τι λες, μπορεί να είναι αυτό;

Αλλιώς κοίτα για τσιμούχες, αλλάζουν χωρίς να ανοίξεις μοτέρ

Pew
20/08/2019, 17:42
Κατ'αρχην ψυχραιμια με τα λαδια κατω απο το μοτερ και μη βιαζεσαι να αγχωθεις.

Για να βεβαιωθεις 100% απο που προερχεται το δακρυσμα, πρεπει να καθαρισεις ΜΕΓΑΛΗ περιοχη τριγυρω, ιδανικα και αρκετα ψηλοτερα εαν ποτισε παντου.
Μπολικο παχυ σαπουνονερο, ενα πινελο, πολυ πολυ πολυ καλο τριψιμο-ξεπλυμα!

Βαλε μπρος, αφησε το μηχανακι να ζεσταθει λιγο και παρακολουθησε απο που ξεκιναει να χανει.

1) Χωρις να ξερουμε μηχανακι, δεν μπορουμε να κανουμε καμια υποθεση.
2) Χωρις εστω να ξερουμε με μια φωτογραφια που καταληγει το λαδι να συσσωρευτει και να σταξει δεν μπορουμε επισης να γνωριζουμε αν ειναι απο το μοτερ, απο καρτερ λαδιου, απο τσιμουχα αξονα, απο PCV σωληνακι, ή οπου αλλου.


Βγαλε αρχικα μια, δυο, τρεις ή οσες φωτογραφιες για να καταλαβουμε τι βλεπεις, αλλιως να 'χαμε να λεγαμε να σπαταλαμε ολοι το χρονο μας για να σου πει ο μηχανικος τη Δευτερα κατι που μπορει και να μην μαθουμε ποτε, επειδη δεν εκατσες ν'ασχοληθεις με το thread περαιτερω.

ΓιώργοςΤΤ
20/08/2019, 18:50
Βάλε μπρος και τράβα συμπλέκτη. Έχει τύχει να χάνει από το ρουλεμάν το μικρό πανω στο οποίο πηγαίνει η ντιζα.

JasonEV
20/08/2019, 18:54
Αν χανει ελαχιστα καποια φλατζα μπορει να βγαζει απο εκει λαδι οταν ζεσταινεται και γινεται πιο λεπτορευστο.

alexis72
20/08/2019, 20:53
Εκτός του ότι είπε ο από πάνω, προς Θεού, ΜΗΝ σφίγγεις την τάπα έτσι! Εκτός του ότι προκαλείς το αντίθετο αποτέλεσμα, (δακρύζει εύκολα) κινδυνεύεις να πάρεις τα πάσα της στο χέρι... Άλλαξε ροδέλα στην τάπα, σφίξε με 1 τρίτο της βόλτας από τέρμα σφιγγμένη με το χέρι και δες αν χάνει μετά

η διαρροή ΔΕΝ εχει καμία σχέση με την τάπα εξόδου λαδιού

alexis72
20/08/2019, 20:55
Οι σταγόνες που βλέπεις μπορεί να είναι και από την αλυσίδα, πιτσιλάει η αλυσίδα το καπάκι στο μπροστινό γρανάζι αλλά επειδή είναι παχύρρευστο κολλάει, μετά από μια καλή βόλτα με τις θερμοκρασίες λιώνει και στάζει.
Τι λες, μπορεί να είναι αυτό;

Αλλιώς κοίτα για τσιμούχες, αλλάζουν χωρίς να ανοίξεις μοτέρ

οι σταγόνες λαδιού πού βλέπω εχουν χρώμα χρυσαφί (γιατί τα λάδια ειναι οολοκαίνουργα ουτε 200 χλμ δεν εχουν κάνει )
οπότε καμία σχέση με λάδι απο αλυσίδα .

alexis72
20/08/2019, 21:02
Ονομάζεται γήρας και βρίσκει τα πάντα.
Λίγο να ξεραθηκε η φλάντζα, λίγο να ψιλόπειρε ένα μέταλλο να σου το δακρισμα όταν ζεσταθεί.
Πας στον μηχανικό σου με την ησυχία σου και βλέπεις.

λογικά αυτό θα ειναι κ αυτό εχω σκεφθεί κ εγώ σαν την πιό απλή λογική εξήγηση κ ειναι αμαρτία (αν ειναι αυτό τελικά )
να κατέβει μοτέρ να ανοιχτεί μοτέρ να ανέβει πάλι το μοτέρ στη θέση του ,για να αλλαχθεί η κεντρική φλάντζα (αν το λέω σωστά) για κάποιες σταγόνες λαδιού ,κ βέβαια θα ειναι κ μεγάλη σε χρήμα ολη αυτη η διαδικασία
χωρίς να εχει το ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ θέμα μέχρι σήμερα το μοτέρ απο δίσκους η απο γρανάζια ταχυτήτων κλπ κλπ ,βέβαια μιλάμε για μηχανάκι 30 χρόνων αλλά με σχολαστική κ ευλαβική συντήρηση κ αν πουλιόταν σήμερα ζήτημα αν επιανε 1.000 ευρώ παρα την εξαιρετική κατάσταση που βρίσκεται σήμερα κ απο εμφάνιση αλλά κ απο κατάσταση κινητήρα ελαστικών φρένων ηλεκτρικών κλπ .

Bowleno
20/08/2019, 21:23
η διαρροή ΔΕΝ εχει καμία σχέση με την τάπα εξόδου λαδιού

Καμία αντίρρηση....εγώ στο έγραψα περισσότερο για να μην ψάχνεις καλοκαιριάτικα helicoil και κολαούζα......δεν φαντάζεσαι πόσο εύκολα κλωτσάει εκεί

alexis72
20/08/2019, 22:07
Καμία αντίρρηση....εγώ στο έγραψα περισσότερο για να μην ψάχνεις καλοκαιριάτικα helicoil και κολαούζα......δεν φαντάζεσαι πόσο εύκολα κλωτσάει εκεί
ευχαριστώ που το εγραψες ,εχεις απόλυτο δίκιο ,το εχω πάθει σε αμάξι πρίν 8-9 χρόνια αλλά ημουν τυχερός γιατί ημουν μπροστά οταν ο ...
πιτσιρικάς κ μελοντικός μάστορας τού συνεργείου ( σε εξουσιοδοτημένο κιόλας γιατί ημουν στην εγγύηση μέσα ) αντί να ξεβιδώσει την τάπα βίδωνε - βίδωνε απο την αντίθετη μεριά ,οπου ακούστηκε κράκ
ο μάστορας ειπε να γίνει με helicoil κολαούζα κλπ , στο δικό σου καινούργιο αμάξι 1 ετους βάλε helicoil τού ειπα κ απαίτησα οπως κ εγινε κ μού αλλαξε το κάρτερ με καινούργιο κ απο τότε αλλαγή λάδια κ φίλτρο ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ :a46:

alexisssss
20/08/2019, 22:53
ευχαριστώ που το εγραψες ,εχεις απόλυτο δίκιο ,το εχω πάθει σε αμάξι πρίν 8-9 χρόνια αλλά ημουν τυχερός γιατί ημουν μπροστά οταν ο ...
πιτσιρικάς κ μελοντικός μάστορας τού συνεργείου ( σε εξουσιοδοτημένο κιόλας γιατί ημουν στην εγγύηση μέσα ) αντί να ξεβιδώσει την τάπα βίδωνε - βίδωνε απο την αντίθετη μεριά ,οπου ακούστηκε κράκ
ο μάστορας ειπε να γίνει με helicoil κολαούζα κλπ , στο δικό σου καινούργιο αμάξι 1 ετους βάλε helicoil τού ειπα κ απαίτησα οπως κ εγινε κ μού αλλαξε το κάρτερ με καινούργιο κ απο τότε αλλαγή λάδια κ φίλτρο ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ :a46:

offtopic on..
Το χελικοιλ για αυτους που δεν γνωριζουν ειναι μια λυση (πολυ καλη) ουτως ωστε να φτιαξουμε ενα κλωτσιμενο σπειρωμα κρατωντας την ιδια βιδα..ΟΜΩΣ οταν προκειται για περιπτωσεις οπως ειναι ταπες λαδιου που σφιγκουν και ξεσφιγκουν τακτικα "απλωνει" με τον καιρο και μπορει να προκυψει διαρροη μεσα απτα σπειρωματα..
Η καλυτερη λυση ειναι ανοιγμα με κολαουζο και "μουφα" που βιδωνει με κολλα δυο συστατικων και γινεται ενα σωμα και μεσα στη μουφα βιδωνει η βιδα... ;)
offtopic off

Ασε το μηχανακι οπως ειναι και ας δακρυζει...εγω αυτο θα εκανα...
Αλλιως βρες απο που χανει ακριβως και βαλτο στο πλαι καθαρισε το καλα και βαλε σιλικονη η φλατζοκολλα... ;)

Coyote.V
21/08/2019, 18:03
Από τις τσιμούχες θα το χάνει, αλλάζουν.

alexis72
30/08/2019, 00:00
ευτυχώς το πρόβλημα λύθηκε Ανέξοδα ,ηταν παρα πολύ απλό κ ηταν καθαρά θέμα .... ( Εκ Μέρους Μου Βεβαια ) Απροσεξίας - Χαζομάρας κ Βιασύνης ,
λοιπόν ...οταν αλλαξα τα λάδια + νέο φίλτρο λαδιού ,ΔΕΝ ΛΑΔΩΣΑ (ενώ το εκανα πάντα μέχρι σήμερα ) την μία μεριά τού φίλτρου λαδιού (εχει 2 μαύρα λαστιχένια στρογγυλά τσουτσούνια ,η μία πηγαίνει πρός εσωτερικό του μοτέρ κ η αλλη μεριά πιέζεται απο το μεταλλικό καπάκι πού σπρώχνει κ σφραγίζει τόν χώρο αυτόν για να ΜΗΝ υπάρχει διαρροή ,εγω ειχα λαδώσει τα 2 o-ring πού υπάρχουν στο καπάκι + την μέσα μεριά του φίλτρου λαδιού κ ΞΕΧΑΣΑ να λαδώσω την αλλη μεριά πού ακουμπά στο μεταλλικό καπάκι ,κ ομως απο αυτήν την μικρή λεπτομέρεια φίλοι μου ειχε ελάχιστότατη διαρροή κ αυτή κατέληγε στο κάτω μέρος τού μοτέρ κ νόμιζα οτι ειχε θέμα διαρροής το μοτέρ ,τέλος καλό ολα καλά λοιπόν .

Kickstart
30/08/2019, 08:34
καταρχήν χαίρομαι που το βρήκες και ησύχασες απο αυτό...εχω πάθει κι εγω πολλές τέτοιες μαλακιούλες και έχω βρεθεί να σπάει το κεφαλι μου επι μέρες ωσπου να βρω λυση...

αλλά αν έχεις το χρόνο μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο...το οτι δεν λάδωσες το φίλτρο λαδιού κατά την τοποθέτηση σου προκάλεσε διαρροή;

πως γίνεται αυτό;

προσωπικά στο καθαρό που έχω για βουνό και κάνω κάθε τρίτη βόλτα λάδι-φιλτρο το φίλτρο το λαδώνω μόνο όποτε το θυμηθώ (σπάνια δλδ) δεν είχα ποτέ θέμα διαρροής ή σταξίματος από το καπάκι του φίλτρου..

μήπως είναι κομμένο-ξεραμένο κανένα από τα δυο ο-ρινγκ που έχει το καπάκι από μέσα;

alexis72
30/08/2019, 21:45
το ΜΟΝΟ πού εκανα ηταν οτι λάδωσα πάλι τα 2 o-ring κ τα τοποθέτησα ανάποδα καθώς κ τίς 2 μεριές τού φίλτρου λαδιού ,
κ σταμάτησε ΑΜΕΣΩΣ η διαρροή πλέον ,λογικά για μένα εφταιγε οτι ΔΕΝ ειχα λαδώσει την μιά μεριά τού φίλτρου λαδιού ( βάζω το hiflo HF143 ) οπου κ τα 2 λαστιχένια ακρα ειναι πολύ σκληρά (οπως σκληρά ειναι κ στο γνήσιο φίλτρο τής yamaha ,αλλά τής yamaha εχει 11.50 euro ,ενώ το hiflo hf143 7 euro απο το ekon.gr

Kickstart
31/08/2019, 08:55
Τελος καλο ολα καλα, αυτο εχει σημασια...απο τον ιδιο ψωνιζουμε λαδια φιλτρα..:a013:

MG-KTiNoS
31/08/2019, 09:58
ευτυχώς το πρόβλημα λύθηκε Ανέξοδα ,ηταν παρα πολύ απλό κ ηταν καθαρά θέμα .... ( Εκ Μέρους Μου Βεβαια ) Απροσεξίας - Χαζομάρας κ Βιασύνης ,
λοιπόν ...οταν αλλαξα τα λάδια + νέο φίλτρο λαδιού ,ΔΕΝ ΛΑΔΩΣΑ (ενώ το εκανα πάντα μέχρι σήμερα ) την μία μεριά τού φίλτρου λαδιού (εχει 2 μαύρα λαστιχένια στρογγυλά τσουτσούνια ,η μία πηγαίνει πρός εσωτερικό του μοτέρ κ η αλλη μεριά πιέζεται απο το μεταλλικό καπάκι πού σπρώχνει κ σφραγίζει τόν χώρο αυτόν για να ΜΗΝ υπάρχει διαρροή ,εγω ειχα λαδώσει τα 2 o-ring πού υπάρχουν στο καπάκι + την μέσα μεριά του φίλτρου λαδιού κ ΞΕΧΑΣΑ να λαδώσω την αλλη μεριά πού ακουμπά στο μεταλλικό καπάκι ,κ ομως απο αυτήν την μικρή λεπτομέρεια φίλοι μου ειχε ελάχιστότατη διαρροή κ αυτή κατέληγε στο κάτω μέρος τού μοτέρ κ νόμιζα οτι ειχε θέμα διαρροής το μοτέρ ,τέλος καλό ολα καλά λοιπόν .

οκ δεν τενμπούτς
Τυχερός

o_gavros
31/08/2019, 12:55
το ΜΟΝΟ πού εκανα ηταν οτι λάδωσα πάλι τα 2 o-ring κ τα τοποθέτησα ανάποδα καθώς κ τίς 2 μεριές τού φίλτρου λαδιού ,
κ σταμάτησε ΑΜΕΣΩΣ η διαρροή πλέον ,λογικά για μένα εφταιγε οτι ΔΕΝ ειχα λαδώσει την μιά μεριά τού φίλτρου λαδιού ( βάζω το hiflo HF143 ) οπου κ τα 2 λαστιχένια ακρα ειναι πολύ σκληρά (οπως σκληρά ειναι κ στο γνήσιο φίλτρο τής yamaha ,αλλά τής yamaha εχει 11.50 euro ,ενώ το hiflo hf143 7 euro απο το ekon.gr

ρε παίχτη, νομίζω ότι κάτι έχεις καταλάβει λάθος.
το φίλτρο αυτο δεν χρειάζεται να του λιπάνεις τα ορινγκ ή το ίδιο πριν το βάλεις καθώς εμποτίζεται ούτως ή άλλως μέσα στη φωλιά του απο λάδι.
Το τσιμουχάκι όμως που έχει το καπάκι του φίλτρου,αυτό ναι καλό είναι να το λαδώνουμε λίγο με το δάχτυλο πριν το ξανακλείσουμε.
Επίσης, αυτα τα χάρτινα έχουν απο τη μία πλευρά τους "τρύπα" και αντίστοιχα στο καπάκι ένα "τσουτσούνι" (τεκνικαλ τερμ) που κρατά το φιλτρο στη θέση του.
Μήπως δεν είχες κλείσει καλά το καπάκι και είχες διαρροή;
Αυτά πολλές φορές είναι αλουμινένια και κλωτσάνε εύκολα (ειδικά αν τα βιδωσεις/ξεβιδώσεις όσο είναι ζεστό το μοτέρ) τα πάσα των βιδων.