Σύνδεση

View Full Version : Να αλλάξω και τρόμπα φρένου;Αξίζει;



katsar
12/11/2019, 22:07
Καταρχήν καλησπέρα.
Έκανα μια αναβάθμιση στο μπροστινό της μηχανής (σωληνάκια-δαγκάνα tdm 900) και σε συνδυασμό με σχετικά πρόσφατο σέρβις στα καλάμια το φρενάρισμα είναι πλέον σε υποφερτό επίπεδο.
Διάβασα αρκετά παλιότερα θέματα εδώ για σωληνάκια,τακάκια,δίσκους κτλ , μπήκα στην πρίζα που λένε και έχω μερικές απορίες.
Καταρχήν σκέφτομαι κάτι από νεώτερο μοντέλο,κινέζικη αφτερμαρκετ όχι.
Σίγουρα δεν μπορεί να είναι το ίδιο αλλά αξίζει να δώσω 70-80ε για μία μεταχειρισμένη από cbr1000 π.χ ή είναι καλύτερα να μαζέψω και άλλα για επώνυμη αφτερ;
Καμία πρόταση για μεταχειρισμένη;

Μήπως η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη και σε συνδυασμό με την αργή φύση της μότο μου (Tdm 850) να είναι και τζάμπα ο κόπος που λένε;
Για τους δίσκους θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα τους.

Αυτά πάνω κάτω,κάθε συμβουλή δεκτή,ευχαριστώ.
412674

o teos
12/11/2019, 22:16
Σέρβις στις δαγκάνες έχεις κάνει ποτέ??

Αυτό σε συνδυασμό με τα σωληνάκια για αυτό το μότο θα έπρεπε να είναι υπεραρκετά....Η τρόμπα συνήθως είναι απ τις πιο καλές αναβαθμίσεις σε μότο αλλά πρόσεχε γιατί και αυτές μετά από κάποιο χρονικό διάστημα η χλμ θέλουν σέρβις...:wave2:

katsar
12/11/2019, 22:27
Ναι ,οι δαγκάνες είναι απο το 900,τις φορούσαν και κάτι αρχαία r1,μπήκαν καθαρές απάνω και με τα απαραίτητα.
Θα κρατήσω το ''Η τρόμπα συνήθως είναι απ τις πιο καλές αναβαθμίσεις σε μότο '' ,ωραίος ο τεος.

Γενικά νομίζω είναι οκ τώρα αλλά κάνω πολλές διαδρομές στα ορεινά και παίζει πολύ φρένο,τα ξέρεις.
Ας το απολαμβάνω τουλάχιστον!

typhoon
13/11/2019, 08:22
Θεωρητικά η πρώτη αναβάθμιση που θα έπρεπε να κάνουν όσοι θέλουν βελτίωση στα φρένα είναι η τρόμπα.
Εντάξει κ τα σωληνακια υψηλής, ειδικά σε παλιά μοτο...

Τακάκια δίσκοι κλπ μπορεί να κ μην χρειάζονται μετά.

Κ εγώ είμαι υπέρ να βρεις μια μεταχείρισμενη επώνυμη, παρά κινεζική.
Κ αν ψαχτείς κ λιγο υπάρχουν κ κιτ επισκευής γι αυτες έτσι ώστε να γίνονται σαν καινούργιες.

Πρόταση δεν έχω κάτι , αλλά κι εγώ κάτι από σουπερ σπορ θα επέλεγα. Cbr, R1 αλλά κ από KTM του 2005 που φοράγανε ακτινικες βαρβάτες brembo

doctor_john
13/11/2019, 09:04
Με τόσα ανταλλακτικά που υπάρχουν μια τρόμπα είναι εύκολη υπόθεση.
Κάποτε εκθείαζαν συνδυασμό brembo - nissin για το tdm.. τώρα έχουν και άλλες ψηλό επίπεδο.

katsar
13/11/2019, 10:01
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας,αυτό ήθελα να ακούσω,ότι αξίζει τον κόπο η αλλαγή της!
Επί του πρακτέου είδα κανα δύο της Brembo από R1 κοντά στο 100ρικο,τόσο πάνε περίπου και στο ebay οπότε μάλλον από εδώ θα την πάρω.
/excitement mode on

Πες και κανένα 50ρικο βαρελάκι για υγρά+ένα κιτ επισκευής προληπτικό ,βάλε και σωληνάκια+τις δαγκάνες που μπήκαν, μας έβαλε μέσα το ρδέλο πάλι :lol: (για δίσκους δεν βλέπω ακομα ,άλλο κλάμα εκει :lol: )

sapila racing
13/11/2019, 10:05
Καταρχήν καλησπέρα.
Έκανα μια αναβάθμιση στο μπροστινό της μηχανής (σωληνάκια-δαγκάνα tdm 900) και σε συνδυασμό με σχετικά πρόσφατο σέρβις στα καλάμια το φρενάρισμα είναι πλέον σε υποφερτό επίπεδο.
Διάβασα αρκετά παλιότερα θέματα εδώ για σωληνάκια,τακάκια,δίσκους κτλ , μπήκα στην πρίζα που λένε και έχω μερικές απορίες.
Καταρχήν σκέφτομαι κάτι από νεώτερο μοντέλο,κινέζικη αφτερμαρκετ όχι.
Σίγουρα δεν μπορεί να είναι το ίδιο αλλά αξίζει να δώσω 70-80ε για μία μεταχειρισμένη από cbr1000 π.χ ή είναι καλύτερα να μαζέψω και άλλα για επώνυμη αφτερ;
Καμία πρόταση για μεταχειρισμένη;

Μήπως η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη και σε συνδυασμό με την αργή φύση της μότο μου (Tdm 850) να είναι και τζάμπα ο κόπος που λένε;
Για τους δίσκους θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα τους.

Αυτά πάνω κάτω,κάθε συμβουλή δεκτή,ευχαριστώ.
412674

Κανονικά με αυτές τις δαγκάνες ακόμα και με την τρόμπα που έχεις το φρενάρισμα έπρεπε να είναι πολύ καλό.

p@nos
13/11/2019, 10:15
αν αλλαξεις τρομπα φροντισε να εχεις και σωστη διαμετρο, μην παρεις μια στην τυχη, πρεπει να βρεις διαμετρο που να ταιριαζει με τα εμβολα των δαγκανων)

παντως αυτες τις δαγκανες ειχε και το ρ1, ειναι αρκετα καλες (δεδομενων των αναλογιων), ισως χρειαζεσαι καινουρια τακακια αν δεν εχεις καλο φρενο

katsar
13/11/2019, 10:20
Ισχύει αυτό που λες,έχει βελτιωθεί πάρα πολύ σε αίσθηση και απόδοση απλά ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο λένε,ειδικά αν μιλάμε για τέτοιο κόστος με μεταχειρισμένο ανταλλακτικό :beer:
Τακάκια έβαλα καινούργια με την αλλαγή,τα μανίσια.
Δεν έχω παράπονο τώρα απλά ψάχνω έτσι ακόμα μισό κλικ καλύτερη απόδοση και διαφορά σε αίσθηση.Ο τύπος που μου τα πέρασε μου είπε με δίσκους θα δω διαφορά αλλά θα τους αλλάξω όταν χρειαστεί.

telegonos
13/11/2019, 10:31
Όπως έχουμε ξαναπεί, το αποτέλεσμα του φρεναρίσματος, είναι γινόμενο τριών πραγμάτων.

1-το καθευατό φρένο (δίσκοι-δαγκάνες-τακάκια-σωληνάκια-τρόμπα-υγρά)
2-η ανάρτηση
3-το λάστιχο

Αν ένα από τα τρία δεν είναι σωστό και τείνει στο μηδέν, τείνει και όλο το γινόμενο.

Τώρα για την επιμέρους ανάλυση του 1, είδες πόσα πράγματα γράφω στην παρένθεση. Όλα παίζουν ρόλο.

Συχνό φαινόμενο στο συνεργείο, είναι να μας έρχονται άνθρωποι που ζητάνε τρόμπες, δαγκάνες κ.ο.κ. γιατί λένε ότι δεν έχουν καλό φρένο. Και όταν το πιάνουμε να το δούμε, βλέπουμε απάνω noname τακάκια καμμένα, λάδια από την τσιμούχα να έχουν τρέξει στις δαγκάνες, άθλια συμπεριφορά ανάρτησης, κατάμαυρα υγρά φρένων που δεν έχουν αλλαχθεί ποτέ, τριβείο μανέτας που τρίζει από την α-λαδωσία και τα άλατα που έχει πιάσει κ.ο.κ.

Δεν τα λέω αυτά για σένα, δεν μου έχεις δώσει τέτοια εντύπωση, τα λέω με αφορμή το ποστ σου. Πρώτα κοιτάμε να είναι σωστά τα εξαρτήματα και τα υλικά όπως πρέπει, και ΜΕΤΑ αν ΠΑΛΙ ΔΕΝ μας ικανοποιεί, βελτιώνουμε.

p@nos
13/11/2019, 10:45
Ισχύει αυτό που λες,έχει βελτιωθεί πάρα πολύ σε αίσθηση και απόδοση απλά ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο λένε,ειδικά αν μιλάμε για τέτοιο κόστος με μεταχειρισμένο ανταλλακτικό :beer:
Τακάκια έβαλα καινούργια με την αλλαγή,τα μανίσια.
Δεν έχω παράπονο τώρα απλά ψάχνω έτσι ακόμα μισό κλικ καλύτερη απόδοση και διαφορά σε αίσθηση.Ο τύπος που μου τα πέρασε μου είπε με δίσκους θα δω διαφορά αλλά θα τους αλλάξω όταν χρειαστεί.

δισκοι τακακια σιγουρα θα κανουν διαφορα...τωρα αμφιβαλλω για την ποιοτητα των εργοστασιακων τακακιων, αλλα αφου τα αλλαξες δεν εχει νοημα να βαλεις αλλα τωρα...

βρες μια ακτινικη τρομπα, ειναι οντως καλη βελτιωση...απλα οπως ειπα προσεχε το μεγεθος...δες τι εμβολο ειχε η αντιστοιχη του ρ1 και βρες μια αντιστοιχη ακτινικη...το πιθανοτερο ειναι να χρειαζεσαι την 16αρα (τετοια ειχαν τα πρωτα ρ1 με τις ακτινικες σιγουρα, οπως και τα τελευταια πανιγκαλε, 15 χρονια μπροστα η γιαμαχα :lol: (ο λογος που γυρισαν σε μικροτερες τρομπες τα νεα ντουκατια ειναι επειδη οι νεες μονομπλοκ δαγκανες εχουν μικροτερα εμβολα απο τις παλιες προφανως))

katsar
13/11/2019, 10:50
@telegonos
Συμφωνώ με αυτά που λες και σε ευχαριστώ.
Έχω κάνει σερβις στις αναρτήσεις μπροστά την Άνοιξη φέτος,τότε περίπου έβαλα και τα λάστιχα (άσχετο αλλά ικανοποιημένος 100% από τα Τ31).

@panos έβαλα τα ''μανίσια'' γιατί ο τύπος που πήρα τις δαγκάνες τα είχε καινούργια και μου τα έκανε δώρο ας πουμε .
Όπως τα λες,αυτή την 16ρα βλέπω της Yamaha.

Στο τέλος τέλος γκάζια μπορεί να μην έχω αλλά θα έχω κάτι φρενάρες..... :bawl: brembo τρομπες μπρος-πισω η milf,ε ρε μεγαλείαααα
Με τρώει και λίγο το χέρι οπότε από το να βάλω μ@λ@κι@ς στυλ καρίνα και χερούλια που γράφουν Yamapa ,ε ας τα δώσω εκεί πρώτα :)

MAIK72
13/11/2019, 10:50
Για τους δίσκους θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα τους.

Αυτά πάνω κάτω,κάθε συμβουλή δεκτή,ευχαριστώ.
412674
Mήπως να το επανεξετάσεις και να επενδύσεις πρωτίστως σε δίσκους ; :D Εχουν ψωμί ακόμα (αν βλέπω καλά) αλλά μήπως ήρθε η ώρα τους;

katsar
13/11/2019, 10:57
Αυτό είναι το επόμενο βήμα,θα το ψάξω με το νέο έτος.
Μετά ένα πίσω αμορτισερ.
Μετά θα φρακάρει ή θα βαρέσει μπιέλα γιατί yamaha,γιατί tdm 850 ,γιατί έτσι και θα βάλω όλα τα αφτερμαρκετ στο(ν)......ράφι :lol:

GogosLux
13/11/2019, 11:12
Για τους ιδιους λόγους σκεφτομαι να αλλαξω την Brebo του Tuono Aprc 2014 με μια aftermarket Brembo που απο οτι διαβαζω πρεπει να ειναι η RCS-17 λογο ABS.

Για δες αν σου κανει η μαμα Brembo Aprilia μπας και κανουμε την τράμπα :lol:

Επισης κοιτώντας για το δικο μου εχω βρει αυτη αν σε ενδιαφερει, για να κανει για Tuono 2014 παιζει να σε καλύπτει
412682

katsar
13/11/2019, 11:28
Δεν βάζω πράγματα από Ιταλικά απάνω,έχουν αρρώστιες αυτά :bawl:

χιούμορ( έστο κακό) έτσι;Μακάρι να είχα την τουοναρα ,<3 Απριλια.

sapila racing
13/11/2019, 11:28
Τωρα που το ξαναείδα το θέμα, κατάλαβα το πρόβλημα.
Η τρόμπα σου είναι η original και απλά λόγω διαμετρου δεν μπορεί να διαχειριστεί σωστά τις 4πίστονες μια και είχες 2πίστονες πριν.
Για το TDM σου αρκεί ακόμα και μια απλή τρόμπα για 4πίστονες, πχ η μαμα απο R6, R1 που είχαν αυτές τις δαγκάνες.

p@nos
13/11/2019, 11:34
αυτο δε το ειδα καν...αρκετα διπιστονα διπλα φρενα παντως ειχαν σχετικα μεγαλες τρομπες, αν η τρομπα ειναι ''μικρη'' για τις δαγκανες που εχει τωρα θα πρεπει να εχει και μεγαλη διαδρομη η μανετα του φρενου (και να εχει αισθηση σχεδον σα να εχει αερα το κυκλωμα)

katsar
13/11/2019, 11:39
4πιστονες ήταν και πριν απλά επιπέδου 90's και της πλάκας.
Συμφωνώ στα άλλα,μανίσια από r1 μας κάνει,έκανα κουμάντο να πάει δικός μου να δει μια στην Καβάλα :beer:
Αυτό που είπε ο panos θέλω να αλλάξω,να μειωθεί λίγο η διαδρομη παρόλο που έχει καλή αίσθηση τώρα χωρίς να τρομάζει.Αργεί λιιιιιγο το δάγκωμα που λέμε,εξαέρωση έγινε ,το ίδιο θέμα με μαλακό φρένο είχα και πριν.
Να δω δηλαδή κάτι μεγαλύτερο από 16ρα;

p@nos
13/11/2019, 12:31
οχι, μεγαλυτερη τρομπα θα καταληξει σαν λιγοτερη δυναμη στα φρενα...απλα θα πιεζεις την μανετα πιο δυνατα, η οποια κιολας θα εχει πολυ μικρη διαδρομη και θα ειναι σχεδον σαν ξυλο

δες τι εμβολο φορουσε απο το εργοστασιο και απλα παρε μια ακτινικη ιδιας διαμετρου

επισης με 200ε παιζουν καινουριες μπρεμπο, επειδη μερικοι ζητανε κατι παλαβα ποσα για μεταχειρισμενες τρομπες...

telegonos
13/11/2019, 14:11
4πιστονες ήταν και πριν απλά επιπέδου 90's και της πλάκας.
Συμφωνώ στα άλλα,μανίσια από r1 μας κάνει,έκανα κουμάντο να πάει δικός μου να δει μια στην Καβάλα :beer:
Αυτό που είπε ο panos θέλω να αλλάξω,να μειωθεί λίγο η διαδρομη παρόλο που έχει καλή αίσθηση τώρα χωρίς να τρομάζει.Αργεί λιιιιιγο το δάγκωμα που λέμε,εξαέρωση έγινε ,το ίδιο θέμα με μαλακό φρένο είχα και πριν.
Να δω δηλαδή κάτι μεγαλύτερο από 16ρα;

Μόνο αν βεβαιωθείς σίγουρα και κατηγορηματικά, ότι δεν χάνεις πίεση και έχεις μεγάλη διαδρομή για άλλο λόγο.

Οι τρόμπες με τα χρόνια, το θέλουν το σετ επισκευής τους, γιατί τρώγονται τα τσιμουχάκια στο έμβολο μέσα τους και χάνουν σε ποιότητα λειτουργίας. Ή οι δίσκοι, αν έχουν λίγο στράβωμα, σπρώχνουν τα πιστόνια πίσω όσο εσύ δεν φρενάρεις και τα απομακρύνουν. Όταν έρθει η ώρα να φρενάρεις, η αρχή της διαδρομής της μανέτας, ξοδεύεται στο να ξαναπλησιάσουν τα τακάκια τον δίσκο.

Μην ξεχνάς, ότι ο ''μοχλός'' που ενισχύει την δύναμη από τρόμπα μέχρι δαγκάνες και αντίστροφα αυξάνει την διαδρομή στην τρόμπα, είναι αντιστρόφως ανάλογος του εμβαδού (και όχι της διαμέτρου) του πιστονιού της τρόμπας και ανάλογος του συνολικού εμβαδού των πιστονιών των δαγκανών (επί δυο άμα έχεις δαγκάνα με γλύστρες).

Παράδειγμα, τρόμπα με 1.2 φορές μεγαλύτερη διάμετρο στο έμβολο, θα σου μειώσει την ενίσχυση της δύναμης κατά 1.2*1.2=1.44 φορές, και θα σου μικρύνει την διαδρομή κατά 1.2*1.2 φορές για την ίδια ενίσχυση, αν δεν υπάρξει καμία άλλη αλλαγή στο σύστημα.

Οπότε ναι, με την μεγαλύτερη τρόμπα θα μικρύνει η διαδρομή, αλλά θα θέλει και λίγο παραπάνω δύναμη στα δάκτυλα για το ίδιο αποτέλεσμα.

MAIK72
13/11/2019, 15:00
Μην ξεχνάς, ότι ο ''μοχλός'' που ενισχύει την δύναμη από τρόμπα μέχρι δαγκάνες και αντίστροφα αυξάνει την διαδρομή στην τρόμπα, είναι αντιστρόφως ανάλογος του εμβαδού (και όχι της διαμέτρου) του πιστονιού της τρόμπας και ανάλογος του συνολικού εμβαδού των πιστονιών των δαγκανών (επί δυο άμα έχεις δαγκάνα με γλύστρες).



Το ξέρεις ότι δεν βγάζει νόημα παρά μόνο απ΄τα συμφραζόμενα έτσι? "Ο μοχλός της δύναμης είναι ανάλογος του εμβαδού του πιστονιού." Τον έστειλες τον άνθρωπο ;)

sapila racing
13/11/2019, 15:05
4πιστονες ήταν και πριν απλά επιπέδου 90's και της πλάκας.
Συμφωνώ στα άλλα,μανίσια από r1 μας κάνει,έκανα κουμάντο να πάει δικός μου να δει μια στην Καβάλα :beer:
Αυτό που είπε ο panos θέλω να αλλάξω,να μειωθεί λίγο η διαδρομη παρόλο που έχει καλή αίσθηση τώρα χωρίς να τρομάζει.Αργεί λιιιιιγο το δάγκωμα που λέμε,εξαέρωση έγινε ,το ίδιο θέμα με μαλακό φρένο είχα και πριν.
Να δω δηλαδή κάτι μεγαλύτερο από 16ρα;

Eιχε 4πίστονες το TDM το 850? Φοβερό! :eek:

katsar
13/11/2019, 15:56
Κύριοι σας ευχαριστώ ειλικρινά για τον χρόνο σας.
Το ρεζουμε είναι ότι αξίζει,από εκεί και πέρα δεν ξέρω αν βάλω πιο μεγάλο έμβολο. Αυτή του r1 έκανε για το θηρίο,για την γριά θα είναι ταμαμ!

@sapila racing :είναι φάση θα έχετε 4πίστονες και θα είναι σαν να μην έχετε :D

kostaspetrou
13/11/2019, 16:00
Καταρχήν καλησπέρα.
Έκανα μια αναβάθμιση στο μπροστινό της μηχανής (σωληνάκια-δαγκάνα tdm 900) και σε συνδυασμό με σχετικά πρόσφατο σέρβις στα καλάμια το φρενάρισμα είναι πλέον σε υποφερτό επίπεδο.
Διάβασα αρκετά παλιότερα θέματα εδώ για σωληνάκια,τακάκια,δίσκους κτλ , μπήκα στην πρίζα που λένε και έχω μερικές απορίες.
Καταρχήν σκέφτομαι κάτι από νεώτερο μοντέλο,κινέζικη αφτερμαρκετ όχι.
Σίγουρα δεν μπορεί να είναι το ίδιο αλλά αξίζει να δώσω 70-80ε για μία μεταχειρισμένη από cbr1000 π.χ ή είναι καλύτερα να μαζέψω και άλλα για επώνυμη αφτερ;
Καμία πρόταση για μεταχειρισμένη;

Μήπως η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη και σε συνδυασμό με την αργή φύση της μότο μου (Tdm 850) να είναι και τζάμπα ο κόπος που λένε;
Για τους δίσκους θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα τους.

Αυτά πάνω κάτω,κάθε συμβουλή δεκτή,ευχαριστώ.
412674

Τις συγκεκριμένες sumitomo δαγκάνες φοράνε πλέον όλα τα Yamaha.
Έχουν διάμετρο εμβόλων 27mm και 30mm.

Έχω πειραματιστεί με ακτινική Nissin 19άρα(19x21) αλλά ήθελε πολύ δύναμη στη μανέτα.
Άλλαξα και έβαλα ακτινική Nissin 11/16 ίντσας, δηλαδή διάμετρος εμβόλου περίπου 17,2mm.Η απόσταση μέχρι τον άξονα πάλι 21mm

Πολύ καλύτερα.

Mή βάλεις 19άρα.

p@nos
13/11/2019, 19:11
για να βρεις περιπου τι θες απο αποψη εμβολου μπορεις να κοιταξεις εδω και να υπολογισεις:



When you design a hydraulic system it's important to have good feedback from the lever as to how much lever force to apply to achieve a desired braking rate. Having good feel, sensitivity and control is the major factor influencing braking quality.

The main factor in designing good braking modulation characteristics is the ratio of the total area of the caliper pistons to the area of the master cylinder.


A general design rule-of-thumb for twin rotor brake systems is as follows:

30:1 - soft feel
27:1 - sweet spot for design
23:1 - firm feel
20:1 - wooden feel