PDA

View Full Version : Τοποθέτηση μπουζί



JNP
28/01/2020, 15:46
Για όσους χρησιμοποιούν ροποκλειδο για το σφίξιμο των μπουζί και επειδή η απαιτούμενη ροπή είναι 20-30Νm θα πρότεινα μπουζοκαρυδακι 3/8" που ταιριάζει με ροποκλειδα 10 - 50Nm 3/8", αν έχετε τέτοιο.

sapila racing
28/01/2020, 16:26
Για όσους χρησιμοποιούν ροποκλειδο για το σφίξιμο των μπουζί και επειδή η απαιτούμενη ροπή είναι 20-30Νm θα πρότεινα μπουζοκαρυδακι 3/8" που ταιριάζει με ροποκλειδα 10 - 50Nm 3/8", αν έχετε τέτοιο.

Η ροπή που αναφέρεις ειναι για τα μεγάλα μπουζί, πχ για το SR500 ενώ το Hornet 900 που έχει τα πιο μικρά θέλει 12Nm.

Πάντως γενικά η ροπή στα μπουζί είναι κάτι σχετικό, αφού εξαρτάται άμεσα απο την κατάσταση της ροδέλας.
Στην ουσία όταν σφίγγουμε το μπουζι, η στεγανοποίηση γίνεται μέσω της ροδέλας και η ροπή που δίνει ο κατασκευαστής είναι για καινούριο μπουζί και μόνον!
http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/qa/q18/index.html

viper1
28/01/2020, 16:33
Μιας και μιλάμε για τοποθέτηση μπουζί σημειώστε ότι καλό είναι να βάζουμε anti seize compound στο σπειρωμα για την αποφυγή ζημιάς στο σπειρωμα από τις εναλλαγές θερμοκρασίας και οξείδωση λόγω διαφορετικότητας υλικού των μετάλλων.

JNP
28/01/2020, 18:30
Μιας και μιλάμε για τοποθέτηση μπουζί σημειώστε ότι καλό είναι να βάζουμε anti seize compound στο σπειρωμα για την αποφυγή ζημιάς στο σπειρωμα από τις εναλλαγές θερμοκρασίας και οξείδωση λόγω διαφορετικότητας υλικού των μετάλλων.

Σε αμάξι με ιαπωνικό κινητήρα (αλουμινίου) χρησιμοποιώ anti seize χαλκού.

daz
29/01/2020, 10:37
Μιας και μιλάμε για τοποθέτηση μπουζί σημειώστε ότι καλό είναι να βάζουμε anti seize compound στο σπειρωμα για την αποφυγή ζημιάς στο σπειρωμα από τις εναλλαγές θερμοκρασίας και οξείδωση λόγω διαφορετικότητας υλικού των μετάλλων.

Χμμ.. Όχι ακριβώς!

Τα μπουζί που έχουν αυτό το ωραίο γυαλιστερό ασημένιο χρώμα στο σπείρωμα δε θέλουν τίποτα. Ο κατασκευαστής έχει βάλει ότι χρειάζεται για την επαφή του με τα μέταλλα του κινητήρα (είτε αλουμίνιο είναι είτε ατσάλι) και έχει προβλέψει να βγει χωρίς πρόβλημα μετά από μερικές χιλιάδες χλμ. Αν βάλεις οτιδήποτε σε ένα τέτοιο μπουζί περισσότερη ζημιά θα προκαλέσει παρά οτιδήποτε άλλο. Συν το γεγονός οτι πλέον θέλει διαφορετικές ροπές κατά το βίδωμα.

Μόνο στα μπουζί που έχουν ματ χρώμα, ή μαυρη πατίνα μπορείς να βάλεις και πάντα βάζεις πολύ λίγο.

OldMan
29/01/2020, 12:09
Στην ουσία όταν σφίγγουμε το μπουζι, η στεγανοποίηση γίνεται μέσω της ροδέλας και η ροπή που δίνει ο κατασκευαστής είναι για καινούριο μπουζί και μόνον![/url]

Δηλ. εμεις που βιδωνουμε το μπουζι με το χερι και σφιγγουμε 1/4 της στροφης αν ειναι καινουριο ή 1/2 αν ειναι χρησιμοποιημενο είμαστε αλμπανηδες, να 'ουμ'..?? :p

sapila racing
29/01/2020, 12:26
Δηλ. εμεις που βιδωνουμε το μπουζι με το χερι και σφιγγουμε 1/4 της στροφης αν ειναι καινουριο ή 1/2 αν ειναι χρησιμοποιημενο είμαστε αλμπανηδες, να 'ουμ'..?? :p

Αναποδα τα εγραψες Αντώνη! Εννούσες 1/2 αν ειναι καινουριο και 1/4 για χρησιμοποιημένο νομίζω. Το 1/4 για χρησιμοποιημένο ειναι μαλλον υπερβολικό όμως.
Παντως κι αυτό το παραδοσιακό μέτρημα στροφών δεν ειναι standard για όλα τα μπουζι, έχει σχέση με τον τύπο τους!
Δες το link που εβαλα παραπανω.

OldMan
29/01/2020, 12:49
Αναποδα τα εγραψες Αντώνη! Εννούσες 1/2 αν ειναι καινουριο και 1/4 για χρησιμοποιημένο νομίζω.

Σωστά..!!! :beer:
(αμα πίνεις καλτσοπλυμα αντι για καφε, αυτα παθαινεις..):plaf:


Παντως κι αυτό το παραδοσιακό μέτρημα στροφών δεν ειναι standard για όλα τα μπουζι, έχει σχέση με τον τύπο τους!
Δες το link που εβαλα παραπανω.

Εσυ δες (ή μαλλον φαντασου) ενα καταλασπωμενο τυπο στο βαθος χαραδρας, υπο καταρακτωδη βροχή, να ρυθμίζει το ροποκλειδο που θα κουβαλαει μαζι του συμβουλευομενος το παραπανω link για να ξαναβιδωσει το ξεμπουκωμενο μπουζι του.. :a52:

JNP
29/01/2020, 12:51
Δηλ. εμεις που βιδωνουμε το μπουζι με το χερι και σφιγγουμε 1/4 της στροφης αν ειναι καινουριο ή 1/2 αν ειναι χρησιμοποιημενο είμαστε αλμπανηδες, να 'ουμ'..?? :p

Λίγο λιγότερο, 1/6 της στροφής η 60 μοίρες είναι αρκετό.

OldMan
29/01/2020, 12:53
Ρεεεεεε...!!!

Τα μπουζι και οι γυναικες αρέσκονται στο σφιξιμο..
(καλα, οχι ολα τα μπουζί ουτε ολες οι γυναικες..)

Υ.Γ.
Σουπια, αει σφουγγαριζε λιγο γιατι θα το γεμισουμε σβουνιες..

sapila racing
29/01/2020, 13:57
Σωστά..!!! :beer:
(αμα πίνεις καλτσοπλυμα αντι για καφε, αυτα παθαινεις..):plaf:



Εσυ δες (ή μαλλον φαντασου) ενα καταλασπωμενο τυπο στο βαθος χαραδρας, υπο καταρακτωδη βροχή, να ρυθμίζει το ροποκλειδο που θα κουβαλαει μαζι του συμβουλευομενος το παραπανω link για να ξαναβιδωσει το ξεμπουκωμενο μπουζι του.. :a52:
Το link δεν λεει μόνο ροπές, λέει και στροφές ανα τύπο μπουζί.
Εγώ προσωπικά δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μου ροπόκλειδο για να σφίξω μπουζί.
Όταν απέκτησα μηχανάκια με τα νέα μικρά μπουζί κοίταξα να δω τι παίζει πάντως για να ξέρω τι γίνεται με αυτα και όντως θέλουν αλλη προσέγγιση απο τα μεγάλα.
Δηλαδή θέλουν μικρότερη ροπή αν κάποιος χρησιμοποιεί ροπόκλειδο και αν τα κάνεις με το χέρι και μετά απλά σφίγγεις λίγο ακόμα θέλουν λιγότερες στροφές. :wave2:

bros400pgm
29/01/2020, 16:26
Στο κουτι των NGK γραφει 1/2 στροφη σφιξιμο, αφου το πατησεις με το χερι. Το ιδιο εγραφαν και τα Denso.

OldMan
30/01/2020, 13:40
Στο κουτι των NGK γραφει 1/2 στροφη σφιξιμο, αφου το πατησεις με το χερι. Το ιδιο εγραφαν και τα Denso.

Εγω τα λεγα αλλα..

viper1
30/01/2020, 15:34
Χμμ.. Όχι ακριβώς!

Τα μπουζί που έχουν αυτό το ωραίο γυαλιστερό ασημένιο χρώμα στο σπείρωμα δε θέλουν τίποτα. Ο κατασκευαστής έχει βάλει ότι χρειάζεται για την επαφή του με τα μέταλλα του κινητήρα (είτε αλουμίνιο είναι είτε ατσάλι) και έχει προβλέψει να βγει χωρίς πρόβλημα μετά από μερικές χιλιάδες χλμ. Αν βάλεις οτιδήποτε σε ένα τέτοιο μπουζί περισσότερη ζημιά θα προκαλέσει παρά οτιδήποτε άλλο. Συν το γεγονός οτι πλέον θέλει διαφορετικές ροπές κατά το βίδωμα.

Μόνο στα μπουζί που έχουν ματ χρώμα, ή μαυρη πατίνα μπορείς να βάλεις και πάντα βάζεις πολύ λίγο.

Λέγεται dissimilar metal corrosion και ο μόνος τρόπος να το αποφυγεις να συμβεί είναι το anti seize. Το υλικό στο μπουζι έιναι ss Και οι περισσότερα κεφαλές που βιδωνουν ειναι αλουμινίου. Όσο για την διαφορετική ροπή που λες πολύ σωστά wet vs dry torque ισχύει και υπάρχουν πολλοί πίνακες. Αλλά εδώ μιλάμε για μπουζι που τις οδηγίες σφιξιματος τις έχει ήδη γραμμένες στο κουτί και σαν used σφίγγεις λίγο παραπάνω.

viper1
30/01/2020, 15:35
Σε αμάξι με ιαπωνικό κινητήρα (αλουμινίου) χρησιμοποιώ anti seize χαλκού.

Κι εγω το ιδιο

JNP
30/01/2020, 17:10
Λίγο λιγότερο, 1/6 της στροφής η 60 μοίρες είναι αρκετό.


Σε αμάξι με ιαπωνικό κινητήρα (αλουμινίου) χρησιμοποιώ anti seize χαλκού.

Λόγω πάστας antiseize που χρησιμοποιώ έχω μειώσει το σφίξιμο στο μισό και πιο κάτω.
ΣΗΜ: Η NGK πάντως στη σελίδα της αναφέρει ότι η επιφάνεια των σπειρών του μπουζί έχει ειδική κατεργασία και δεν είναι απαραίτητη η χρήση antiseize. Επίσης ότι έχουν αναφερθεί καταστροφές του σπειρωματος στον κινητήρα με την χρήση antiseize (προφανώς γιατί δεν μείωσαν την ροπή σφιξιματος).

daz
31/01/2020, 08:09
Λέγεται dissimilar metal corrosion και ο μόνος τρόπος να το αποφυγεις να συμβεί είναι το anti seize. Το υλικό στο μπουζι έιναι ss Και οι περισσότερα κεφαλές που βιδωνουν ειναι αλουμινίου. Όσο για την διαφορετική ροπή που λες πολύ σωστά wet vs dry torque ισχύει και υπάρχουν πολλοί πίνακες. Αλλά εδώ μιλάμε για μπουζι που τις οδηγίες σφιξιματος τις έχει ήδη γραμμένες στο κουτί και σαν used σφίγγεις λίγο παραπάνω.

Οι ροπές σφιξίματος είναι για στεγνά πάσα και όχι για πάσα με λιπαντικό. Σε αντίθετη περίπτωση, αναφέρεται μέχρι και το είδος του λιπαντικού. Όπως είπα παραπάνω τα μπουζί που έχουν γυαλιστερό χρώμα έχουν όλες τις απαραίτητες προστασίες ώστε να μην υπάρχει ανόμοια διάβρωση των διαφορετικών μετάλλων.

OldMan
31/01/2020, 12:38
Ανοίξτε και κανενα βιβλιο ρεεεε...!!!

daz
31/01/2020, 22:05
Αντώνη δικό σου! :D:D:D

kostaspetrou
06/02/2020, 17:43
Τα μπουζί NGK,Denso των 10mm σπείρωμα, θέλουν 10-11Nm.

Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για τοποθέτηση antiseize, απολύτως κανένας.

Δε το λέει το εγχειρίδιο και δεν χρειάζεται.

Σε αμάξια και μηχανάκια δεν έχω βάλει ποτέ και δεν έχω παρατηρήσει ποτέ καμμία απολύτως διάβρωση, καμμία ζημιά στα πάσα.

Άλλωστε η χρήση οποιαδήποτε πάστας, έχει τον κίνδυνο να πέσει μέσα στον κύλινδρο στερεοποιημένο κομμάτι της καθώς το ξεβιδώνετε.
Γιατί;

Επίσης οι κεφαλές έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν θερμότητα απ' το μπουζί στην κεφαλή χωρίς χρήση πάστας,oπότε γιατί να το μπλέκετε;

Το μόνο που χρειάζεται κατά την αλλαγή είναι
1)το σωστό μπουζί για τη χρήση που κάνετε
2)σωστό διάκενο
3)μη το στραβοβιδώσετε
4)σφίξτε το σωστά

Τίποτε άλλο

OldMan
07/02/2020, 11:15
Το μόνο που χρειάζεται κατά την αλλαγή είναι
1)το σωστό μπουζί για τη χρήση που κάνετε
2)σωστό διάκενο
3)μη το στραβοβιδώσετε
4)σφίξτε το σωστά

Τίποτε άλλο

Μήπως παρέλειψες (δεν θελω να πιστευω σκοπίμως..) την επανατοποθεση της μπουζοπιπας..??

kostaspetrou
07/02/2020, 11:45
Μήπως παρέλειψες (δεν θελω να πιστευω σκοπίμως..) την επανατοποθεση της μπουζοπιπας..??
Όντως το παρέλειψα, όπως παρέλειψα τυχόν επανατοποθέτηση φιλτροκουτιού (αν πρέπει ν'αφαιρεθεί), την τοποθέτηση κλειδιού στο διακόπτη, γύρισμά του στη θέση ΟΝ και πάτημα της μίζας

bulmont
07/02/2020, 14:26
Μήπως παρέλειψες (δεν θελω να πιστευω σκοπίμως..) την επανατοποθεση της μπουζοπιπας..??


Τι μου θύμισες.........................

https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=148643&highlight=%CF%80%CE%B9%CF%80%CE%B1

ioannispar
07/02/2020, 14:51
Όντως το παρέλειψα, όπως παρέλειψα τυχόν επανατοποθέτηση φιλτροκουτιού (αν πρέπει ν'αφαιρεθεί), την τοποθέτηση κλειδιού στο διακόπτη, γύρισμά του στη θέση ΟΝ και πάτημα της μίζας

Ντεπόζιτο να μην βάλουμε αν έπρεπε να βγει; Ωχ μ@λακία έκανα που το ξανά έβαλα εε;;;;