PDA

View Full Version : Yamaha WR250R



STF
07/03/2020, 15:28
415604



Γνωστή η μικρή μοτοσυκλέτα της YAMAHA λίγο-πολύ στους περισσότερους αλλά το συναντάς σχετικά σπάνια, με κυριώτερη αποτρεπτική αιτία την υψηλή τιμή κτήσης.

Το 2016 ήταν επίσημα η τελευταία χρονιά πώλησης του στην Ευρώπη (Αμερική, Καναδά και Αυστραλία νομίζω πως συνεχίζει να πωλείται κανονικά).

Εγώ το απέκτησα καινούριο τον Μάιο του 2017. Θα μπορούσα να πω πως σχεδόν με βρήκε «αυτό» την κατάλληλη στιγμή, καθώς ο ερχομός του παιδιού μου σηματοδοτούσε -έστω προσωρινά- το τέλος των μοτοσυκλετιστικών ταξιδιών (ήταν ξεχασμένο σε κάποια αποθήκη της Yamaha Ελλάδος ως μη εκτελωνισμένο).

415605

415606



Το WR250R χαίρει πολύ της εκτίμησης των Αυστραλών και Αμερικάνων. Προσωπικά εκτιμώ την άποψη των Αυστραλών ακόμη περισσότερο, καθώς είναι από τους πρώτους που «έκτισαν» την σχολή οδήγησης Dual Sport ή Adventure Ride όπως είναι περισσότερο γνωστή στις μέρες μας.

415607



Ας πούμε κατ’ αρχάς μερικά πράγματα σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, έτσι για τους τύπους. Πολλές μαζί συγκεντρωμένες λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά στον συγκεκριμένο εκπρόσωπο των 250 κυβικών και ίσως δικαιολογούν την τσιμπημένη τιμή του. Ξεκινώ λέγοντας πως πρόκειται για μια γνήσια Γιαπωνέζα, αφού δεν έχει μόνο την καταγωγή αλλά κυριολεκτικά γεννιέται μέσα στο εργοστάσιο της Yamaha στην Ιαπωνία. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα εξάτμισης περιλαμβάνουν καινοτομίες και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που δίνουν έμφαση στο μικρό βάρος των κινούμενων και μη τμημάτων, στην απαγωγή θερμότητας, στην διατήρηση της αξιοπιστίας αλλά και τη διατήρηση της παραγόμενης ισχύος με παράλληλη χαμηλή κατανάλωση.
Θα μπορούσαν να γραφτούν αρκετά πραγματάκια για κεραμικές επιστρώσεις, μαγνήσια, ψεκασμό καυσίμου και λίπανσης, ειδικούς σχεδιασμούς εξόδου του εγκλωβισμένου αέρα από τον κύλινδρο κατά τη κίνηση του πιστονιού (αντιμετώπιση του φαινόμενου αναρρόφησης, με αποτέλεσμα απώλειας ισχύος).... αλλά μάλλον θα ήταν περισσότερο κουραστικό παρά ενδιαφέροντα. Ας τα συνοψίσω λέγοντας σας με απλά λόγια πως ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για να δουλεύει παρατεταμένα ψηλά χωρίς απώλειες ισχύος. Πάντως όποιος ενδιαφέρεται και θέλει μπορεί να διαβάσει εδώ πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2014models/2014-Yamaha-WR250R

Ας μείνω στα συνήθη τυπικά:
Κινητήρας: 250 κυβικών, με 30 ονομαστικά άλογα (στρόφαλο) και κατανάλωση με ιδανικές συνθήκες: 3,3 lt/100km. Αυτό με ήρεμηα ασφάλτινη οδήγηση το είχα τσεκάρει με τα μαμά ελαστικά, αφού έβαζα 5€ κάθε 100 χλμ. και σχεδόν πάντα γέμιζε, οπότε η κατανάλωση κυμαινόταν μεταξύ 3,5 και 4,5 lt/100km αναλόγως οδήγησης. Με τα χωμάτινα ελαστικά η κατανάλωση παίζει μεταξύ 4 και 5 λίτρων.
Το βάρος της, πλήρης υγρών (δηλαδή με νερό, λάδι και βενζίνη) είναι 133,8 κιλά και 123,9 κιλά είναι εντελώς στεγνό.

-Η χωρητικότητα του νερού στο ψυγείο είναι 0,9 lt.
-Η χωρητικότητα σε λάδι κινητήρα είναι 1,4 lt με αντικατάσταση του φίλτρου λαδιού και 1,3 lt χωρίς την αντικατάσταση του.
-Τέλος η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 7,6 λίτρα (περίπου 200 χλμ. εμβέλεια).

415608

415609



Το σύστημα εξαγωγής/εξάτμισης περιλαμβάνει το σύστημα EXUP της Yamaha και κατά τη γνώμη μου η αλλαγή τελικού από μόνη της δεν έχει να προσφέρει πολλά παρά μόνον καλύτερη όψη και ίσως κάποιο κέρδος σε μείωση βάρους. Πιθανά καλύτερη λύση αποτελεί η αντικατάσταση του ενδιάμεσου τμήματος (από την εξαγωγή μέχρι το τελικό) με το Power BOX Exhaust του Tadao το οποίο κατασκευάστηκε για να συνεργάζεται τέλεια με το εργοστασιακό τελικό και δεν χρειάζεται να μπεις σε διαδικασίες κατάργησης του EXUP και τοποθέτησης EXUP Canceller (το οποίο ουσιαστικά δεν επιτρέπει να ανάβει η λυχνία σφάλματος του κινητήρα).

415610

STF
07/03/2020, 15:39
Το πλαίσιο και το ψαλίδι είναι αλουμινένια με σαφείς επιρροές από τα «καθαρόαιμα» αδέρφια του YZ και WRF, με την προσθήκη όμως δυο ατσάλινων τμημάτων υποπλαισίου.

415611

415612

415613

415614



Οι αναρτήσεις προέρχονται από παλαιότερα μοντέλα ΥΖ (με κάποιες τροποποιήσεις στο μέγεθος των φλογερών που υπάρχουν στο εσωτερικό τους) και έχουν διαδρομές τόσο μπροστά όσο και πίσω τα 270mm.
Η μπροστινή ανάρτηση διαμέτρου 46mm ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση συμπίεσης με 19 κλικς ενώ η απόσβεση επαναφοράς με 17 κλίκς.
Η πίσω ανάρτηση αντίστοιχα ρυθμίζεται με 12 κλικς ως προς την απόσβεση συμπίεσης και 23 κλικς ως προς την απόσβεση επαναφοράς, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί μηχανικά και ως προς την προφόρτιση ελατηρίου.

415615



Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 93 εκατοστά, ενώ το ύψος της μηχανής από το έδαφος είναι στα 30 εκατοστά.
Τα φρένα είναι: εμπρός μονός κυμματοειδής δίσκος διαμέτρου 250mm με διπλό έμβολο, ενώ πίσω έχουμε κυμματοειδή δίσκο 230mm μονού εμβόλου. Τέλος τα ελαστικά που φοράει είναι Bridgestone Trail Wing TW301 80/100-21 εμπρός και TW302 120/80-18 πίσω και οι ζάντες αλουμινίου -με τα ενισχυμένα κέντρα και το ελαφρύ αυτοφερόμενο βάρος- είναι της DID.
Οι περισσότεροι Αυστραλοί και Αμερικάνοι κάτοχοι WR250R επιλλέγουν Pirelli MT21 90/90-21 εμπρός και Dunlop D606 120/90-18 πίσω.
Το μικρό αλλά ευανάγνωστο όργανο (έτσι και αλλιώς μεταφέρει ελάχιστες πληροφορίες) διαθέτει σύστημα αυτοδιάγνωσης και ενδείξεις προβλημάτων και λαθών.

415616



Μιλώντας γενικά θα έλεγα πως έχουμε ένα πακέτο που μας δίνει έναν Off/On εκπρόσωπο στα 250cc.

415617



Σήμερα...

415621